ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:07
BerichtOnderwerp: App CM voor iPhone

HERMAN388 schreef:
Ik heb zojuist aangeschaft, top zeker
Samsung Galaxy S GT-I9001

Ik kan CM website lezen en berichtjes schrijven, WhatApp berichtjes sturen, mailen, facebook.

NU te koop (hihihi) mijn laptop Knipoog smiley

Het nadeel van een mobieltje is ... het gemis van het toetsenbord zoals je laptop dat wel heeft ... Voor snel even een bericht plaatsen op het forum ... pfff, lastig als je ff niet de stylus pen bij de hand hebt en je met je vingers moet typen op het touch-screen toetsenbord ... Gelukkig is het swypen wel weer handig ...

Wel een mooi toestel he die S GT I9001 van Galaxy ... Knipoog smiley En het scheelt nogal in prijs met de SII ...

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 3 oktober 2011, 13:07
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:46
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

GRACE585 schreef:
dat ik ff 3 dagen hier kan zijn en mijn vrienden weer ff spreek via de chat en op forum kan kladderen Knipoog smiley

He Grace ... welkom terug.

Ik had een trouwfoto verwacht als je profielfoto ... Knipoog smiley

Of die mooie handtekeningen van de getuigen ... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:27
BerichtOnderwerp: Het weer

ERIKA129 schreef:
wil je het denken niet zo moeilijk maken ja!
Pffffffff en dat met dit weer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik heb goed geslapen vannacht ... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt .. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:23
BerichtOnderwerp: Wonderen en genezingen in de eindtijd.

JOSINA022 schreef:
Als ik alleen naar mijzelf kijk...ik ervaar lijden wel degelijk als loutering. Ik weet en voel dat God mijn ziekte en andere moeilijkheden wil gebruiken, alleen is het lastig te ontdekken wat God precies ermee wil. Ik vraag God wel om duidelijkheid en dat ga ik zeker krijgen...alleen op Zijn tijd en niet op de mijne.
Maar dit maakt wel dat ik alles waar ik nu doorheen moet wel blijmoedig kan dragen, daar geeft God de kracht voor!

Ook bij mij in de kerk wordt er zo naar gekeken. Maar er wordt ook wel om een direct wonder gebeden.

En dat er wonderen gebeuren, ook nu nog...dat heb ik meer dan genoeg mogen ervaren en meemaken!

Tenslotte...God doet alles medewerken ten goede, ook het lijden!

Je geeft zelf al het antwoord Josina ... blijmoedig dragen ... Het is toch in vol vertrouwen dat je kunt zeggen dat God je daar de kracht voor geeft ... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 3 oktober 2011, 12:17
BerichtOnderwerp: Het weer

Morgen wordt geen geen nazomer meer

ERIKA129 schreef:
Hallo het kan ook niet altijd warm zijn he dan moet je emigreren Knipoog smiley

geen ... geen nazomer ... dus we kunnen nog ff blijven genieten van de nazomer Lachende smiley

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op maandag 3 oktober 2011, 12:17
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:37
BerichtOnderwerp: Vergeven

CROSSROAD317 schreef:
Weet je, er staat meer dan alleen maar "oprecht berouw" ... Heb je de rest van mijn posting ook gelezen ... Lees dan nog maar even, dan zie je wat ik verder nog schreef ...

En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...

Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...

@ Willemijn -- Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is .....
Soms krijg ik de indruk dat je gewoon niet wilt lezen wat ik schrijf en elke keer weer een zinnetje benadrukt wat dan verderop in mijn posting een hele andere betekenis heeft/krijgt dan wanneer je alleen dat ene zinnetje benadrukt/aanhaalt. Twijfelende smiley

WILLEMIJN232 schreef:
Ik lees heel goed wat je schrijft maar ik ben het niet met je eens........ik heb meer de indruk dat jij dat niet wil/kan accepteren......
Je hoeft je mening toch niet op te dringen? Volgens mij voeren we hier een discussie? En geen wie heeft er gelijk strijd?
En juist die ene zin zegt wel veel want daar draait het nu net om .......en dat veroorzaaakt ook zoveel leed bij slachtoffers.......

Tuurlijk lees jij goed ... maar deze zinnen zag je dan even over het hoofd zeker ... ???

"misschien kun je ook helemaal niet vergeven"

"als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ..."

"God, je Vader, begrijpt dat heel goed"

Hoezo, ik niet kan accepteren dat "men soms niets koopt voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is ..."
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:13
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

[quote=MARISKA601]Ik vind dat je nu begint door te drammen.
Ik geef hier geen antwoord op.
Ik vind dat ik duidelijk genoeg ben geweest in dit topic.

Joh. 4:14 maar wie het water drinkt dat Ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat Ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:08

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb helemaal geen behoefte om me aan jou te verantwoorden waarom ik yoga wel ok vind. daar gaat het ook helemaal niet om.... waarom begin je er dan over ... je roept mij ter verantwoording toch ... dat ik jou heb gekwets met mijn mening over yoga. Als het off-topic is en het er niet toe doet, begin er dan niet over ... denk eerst na voor je iets schrijft ...
het gaat om het stukje respect voor andermans mening.......
En jouw stukje respect voor mijn mening aangaande yoga, dat ik het anders zie vanuit Bijbels perspectief ...
Ik krijg nu een beetje de indruk dat jij wel van alles mag schrijven maar als er kritiek van de andere kant komt dan voel je je publiekelijk te kijk gezet? Zo steek ik helemaal niet in elkaar om zo te handelen en ik voer gewoon een discussie met je ......
Als er kritiek van de andere kant komt ... of ... als mijn menig anders is dan die van jou lever je kritiek. Dat is wat anders dan argumenteren/discussieren. Zoals ik het zie, aangaande onderwerp yoga, lever ik Bijbelse argumenten en geef jij alleen maar kritiek ...
En wat betreft het onderwerp? het heeft er letterlijk niet mee te maken maar de wel de lijn der gedachten he?
Nee, yoga is voor mij toch echt totaal iets anders dan "het voorlezen van de 10 geboden". Daar was mijn vraagstelling aangaande de wet voorlezen, de koppeling die ik maakte naar de Heidelberger Catechismus en de bedekking die over hen komt, fout en daardoor misschien voor sommigen kwetsend. Daarom ook niet te vergelijken met mijn standpunt over yoga !!
Het enige wat ik van je vraag is om respect voor een andersmans mening te hebben ook al is het de jouwe niet, niets meer en minder.....
Diezelfde vraag krijg je terug, heb jij respect voor mijn mening aangaande yoga en de door mij ingenomen Bijbelse standpunten daarin?
Kijk wat elkaar bind en niet wat elkaar niet verdraagt zoals Pieter terecht schreef.......
Wat mij bindt met wedergeboren christenen weet ik wel ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:31

[quote=MARISKA601]"als ik de 10 geboden niet houd dan ga ik naar de hel"

Ik bedoel hier mee te zeggen, dat we zonder kennis
van het hele geloof eigenlijk verloren zijn.

Dat is niet wat je zegt Mariska ... "als ik de 10 geboden niet houd, dan ga ik naar de hel". Ik = Mariska = een christen ... wat is dan de Volheid van de Genade van God ... dat jij als christen "als je je niet aan de 10 geboden houdt, dat je dan naar de hel gaat" of is jouw bestemming als christen zijnde "Eeuwig Leven door het Volbrachte werk van Jezus Christus"?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:26

WILLEMIJN232 schreef:
Je kan wel vaker hard zijn crossroad, hoef alleen maar te denken aan je woorden over yoga.....Misschien een idee om voor je wat schrijft je dat ook eens te realiseren? Je te realiseren dat je mensen diep in hun hart kwetst omdat jouw mening toevallig anders is?
Jouw visie is voor jou de enige ware visie maar probeer te begrijpen dat andere mensen ook een andere visie hebben die net zo waardevol is ook al is dat in jouw ogen occult.......

Geef mij maar aan, alleen met Bijbelse standpunten graag ... dat yoga de leer van de Bijbel onderschrijft. Dat de achtergrond van yoga niets te doen heeft met oosterse wijsheden die hun oorsprong niet vinden in het sjamanisme ...

Verder heeft je opmerking niets maar dan ook helemaal niets met dit onderwerp te maken, en had je me beter per mail kunnen schrijven wat je stoort aan mij ... nu maak je het publiekelijk en zet je mij te kijk als een kleine jongen.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zondag 2 oktober 2011, 01:53

WILLEMIJN232 schreef:
Het gaat mij niet om het oprechte berouw.....het gaat mij om het slachtoffer en hoe zij ermee om moet/kan gaan......En je zag in deze docu precies de knelpunten van vergeven.....
Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is.....

Weet je, er staat meer dan alleen maar "oprecht berouw" ... Heb je de rest van mijn posting ook gelezen ... Lees dan nog maar even, dan zie je wat ik verder nog schreef ...

En misschien, ja misschien kun je ook helemaal niet vergeven, en ondanks dat het een Bijbelse plicht is, als jij er niet aan toe bent, waarom zou je dan vergeven ... ?? Vergeven doe je als je zelf ook oprecht kunt vergeven, anders heeft vergeven geen nut en is het brandhout ...

Dat is wat ik altijd al heb geschreven trouwens, je vergeeft omdat het voor jezelf is, dat is het Bijbelse principe. Op het moment dat je er zelf van overtuigd bent dat vergeven goed is om verder te kunnen met "verwerking, genezing enz." Niet omdat een ander het van jou verlangt en zegt dat het Bijbels is ... Dat is het Bijbelse principe, en God, je Vader, begrijpt dat heel goed, Hij kent namelijk Zijn kinderen (van binnen en van buiten) door en door ...

@ Willemijn -- Soms koop je niets voor oprecht berouw omdat je eigen leven al verwoest is .....
Soms krijg ik de indruk dat je gewoon niet wilt lezen wat ik schrijf en elke keer weer een zinnetje benadrukt wat dan verderop in mijn posting een hele andere betekenis heeft/krijgt dan wanneer je alleen dat ene zinnetje benadrukt/aanhaalt. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:39

BERT168 schreef:
Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. --

ik vind dat wel meevallen cross,soms moet je wel eens dingen iets harder zeggen om mensen een beetje in beweging te krijgen zodat ze zich (hopelijk) uitspreken wat ze ervan vinden.
anders denken ze miss wel van...mwah laat ze lekker maar lekker praten,ik bemoei me er niet mee...
op die manier kom je er niet achter wat er echt leeft in mensen,dan moet je ze soms even 'los' maken.[/quote]

Klopt Bert, maar ik wil mensen niet kwetsen en zeker niet bewust kwetsen ...
Ik wil alleen de Liefde van Jezus Christus uitdragen en daardoor ben ik soms wat te fel in mijn uitspraken als het aankomt op die Liefde. Dan wil ik dat te graag duidelijk zeggen ... Verlegen lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 23:21

PIETER649 schreef:
Degene die die uitspraak gedaan heeft, zal zelfkennis hebben.
Iemand die de 10 geboden niet houd, beland inderdaad in de hel.
Degene die de uitspraak deed is christen ... dus heeft de Verlossing van Jezus al ervaren, heeft het Levende Water al in haar hart, waar Joh. 4 over spreekt ... Hoe kan ze dan zeggen "als ik ..... ga ik naar de hel..."?

Echter, er is verlossing bij Jezus!!
Ik vrees echter dat dat niet aan iedereen op cm gegeven is cross...
Want die verlossing is geen automatisme, ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven.
Uiteindelijk komt het aan op onze persoonlijke relatie met Jezus.
Heb je überhaupt de teksten gelezen die ik gaf over de zekerheid die christenen hebben in Jezus Christus??

En alleen daarom al mn waarde Cross, gaat de vergelijking die jij trekt volkomen mank.

Zie het eens anders ... Ik lees de Bijbel en kom tot een andere conclusie.

De wet legt een sluier over het hart van de Joden, telkens als ze de wet voorlezen.
De kerk leest de wet ook elke week voor, en verbind daar conclussies aan.
De Joden konden door de bedekking die Mozes moest dragen, niet de volheid van God zien. (dit vergelijk geeft Paulus)

Waarom is het dan Godslastering als ik me afvraag, wat het voorlezen van de wet in de kerk, voor gevolgen heeft op de aanwezige christenen in de kerk ...
Ik wil graag dat elke christen, de Volheid van de Genade van God mag ervaren/beleven. En door uitspraken als "als ik de wet niet houd, ga ik naar de hel" geef je niet aan, dat je als christen, leeft uit de Volheid van Genade van God ...

@ Pieter -- "ff naar voren lopen om je hart aan Jezus te geven is evenmin een garantie als een leven lang wettisch leven".
Als iemand naar voren loopt om "ff zijn hart aan Jezus te geven" is dat genoeg voor Jezus Christus.
Nergens in de Bijbel staat dat je wettisch moet leven om wederomgeboren te worden ... en dan kom je weer uit bij Romeinen hoofdstuk 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Ik het in mijn openingsposting niet zo hard moeten zeggen "geef je dan satan geen ....." ik was me er niet van bewust dat mijn vraagstelling een dusdanige negatieve lading had, dat ik daardoor mede christenen heb gekwetst. -- IK WIL HIERVOOR MIJN EXCUSES AANBIEDEN EN VRAAG AAN IEDEREEN, DIE ZICH GEKWETST VOELT DOOR MIJ VRAAGSTELLING, VERGEVING VOOR DEZE WOORDEN. --
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:14

PIETER649 schreef:
Maar wiens wet is het nou eigenlijk???
Mozes zn wet
Of toch God zn wet?

Hoe kan het bestaan dat het voorlezen van een wet die GOD zelf heeft gegeven, zelfs persoonlijk op stenen tafelen heeft gegraveerd, zonde is???

Dit vind ik een essentieel verschil met die overige ceremoniele wetten!

Dat je het niet nodig vind om ze iedere zondag van de kansel te laten voorlezen, daar kan ik begrip voor hebben.
Maar de conclusie dat het zonde zou zijn om deze 10 geboden voor te lezen is godslasterlijk.

------

Deze gedachtengang vind ik vreemd.
Juist door het bekend zijn met de 10 geboden WEET je dat je deze nooit kunt houden, dus is het een aansporing om je vertrouwen op GOD te stellen.
Als kind heb ik de 10 geboden uit mn hoofd moeten leren, ook moesten we iedere maandag een psalmvers uit ons hoofd kennen, is dat ook occult ofzo tegenwoordig?
Er word hier net gedaan of de hele kerkdienst draait om het voorlezen van de 10 geboden, wat een onzin, ( ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn.)

Hoe denk je dan over uitspraken zoals die hier op het forum zijn gedaan "als ik de 10 geboden niet houd dan ga ik naar de hel"??
Spreekt er dan vanuit de 10 geboden Genade of veroordeling ... Daarom vergelijk ik het voorlezen van de wet, zoals de Joden dat deden, de Joden waar Paulus tegen spreekt, met het voorlezen van de wet, zoals men dat in de kerk gewoon is te doen ...

Wet of Jezus Christus, Veroordeling of Genade ... ???

Dit schreef ik vandaag om 13.50 uur ...
Romeinen 7:12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.

1 Timoteüs 1:8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt.

Romeinen 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Nogmaals ik zeg nergens dat men de 10 geboden dan maar moet afschaffen, dit is volgens mij ook nergens gezegd door anderen.

Mijn vraag is dus, waarom leest men in de kerk elke zondag de wet des Heeren voor, als men de wet de Heeren, als wederomgeboren christen, in zijn hart heeft geschreven?
Waarom gaat men voorbij aan 2 Korintiërs 3:15?

------

Je laatste zin "ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn."
Ik vind het jammer dat je dit schrijft, hoe vaak ben jij bij een genezingsdienst geweest ... 1 keer ... misschien 2 keer, toch staat je oordeel als een paal boven water ... lees je eigen postings er maar op na ...

Even voor alle duidelijkheid, tot mijn 18 jaar kwam ik zeer regelmatig in de Gereformeerde kerk en ik weet hoe daar de boodschap was en nog is.

Zijn de 10 geboden veroordelend of zijn ze gegeven door God om naar te leven?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 19:13

WILLEMIJN232 schreef:
Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ...
dit schrijft Crossroad.....

Het gaat mij zuiver om de term vergeving en de makkelijkheid waar mee er volgens mij mee om wordt gegaan. dat zag ik in bovenstaand stukje weer terug......
Zij heeft als christen de plicht......ja, dat klopt......maar misbruik en dan dat horen? Dat kan je misschien na jaren verwerking en misschien ook helemaal niet....En zou God je daarom niet begrijpen?

Ik ga er zeker niet gemakkelijk mee om Willemijn, en vergeven is ook niet zomaar iets wat je moet doen ...
Ik schreef dan ook heel duidelijk ... en oprecht berouw toont

Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 18:46

MARISKA601 schreef:
Ik heb dit stuk geplaatst, omdat ik merk dat er bij veel charismatischen
de Heilige Geest een grote rol speelt.

Niks mis mee.

Maar dan, zeggen ze, ja ik word geleid door de Heilige Geest.
Ik krijg profetieën van God.
God spreekt ook nu, in deze tijd nog, door de HG, door en tot mensen. Als het goed is laat jouw dominee zich ook leiden door de HG ...
Ik kan mensen genezen.
Denk je echt dat mensen die door de gave van de HG mensen genezen zeggen "ik kan mensen genezen"? Ik denk eerder dat ze, God danken dat Hij hun wil gebruiken om mensen te genezen. Eigen roemt stinkt ...

Ik ben zeer kritisch op dat gebied.
Iedereen kan wel zeggen dat ze profetieën van God krijgen.
En dat ze de gave hebben om mensen te genezen.
Welke gave heb jij gekregen, laat jij je leiden door de HG zodat Hij door jou Stichtend werk kan doen in de G(g)emeente. Misschien heeft Hij wel een hele verrassende gave voor je in petto ...

In de bijbel worden we gewaarschuwd voor zulk soort mensen.
Daarom twijfel ik aan de hele charismatische beweging.
Is het echt allemaal van God?
Is de Bijbel van kaft tot kaft Gods Woord voor jou, voor alle christenen Waarheid, of zijn er stukjes die je niet zo goed passen. Voor mij zijn de gaven van de Geest net zo'n Waarheid als elk Woord in de Bijbel. Dus ook de 10 geboden, die God mij door de wedergeboorte, in mijn hart heeft geschreven ...
2 Timoteüs 3:16 Elke schrifttekst is door God geïnspireerd en kan gebruikt worden om onderricht te geven, om dwalingen en fouten te weerleggen, en om op te voeden tot een deugdzaam leven,

En in dit stuk kwam ik die dingen tegen.
Vooral het gedeelte van er is een valse leer.
Waar toets jij dat aan, hoe weet je of iets "een valse leer is"?? Hoe maakt de HG jou dat duidelijk ... Welk Bijbelgedeelte geeft de HG jou in, op welke manier spreekt Hij tot jou, nee heeft gesproken, "daarom twijfel ik aan de hele charismatische beweging .. Is het echt allemaal van God?"

Ja in mijn ogen klopt dat allemaal.
Dan heeft de HG dus tot jou gesproken?? ... want het klopt allemaal!! ...
Welkom bij de "charismatischen ..."

1 Petrus 5 : 8

Wordt nuchter en waakzaam. Uw tegenpartij, de duivel, gaat rond als een brullende leeuw, zoekende wie hij zal verslinden.
Voor een brullende leeuw hoef je niet bang te zijn, dan weet je dat hij er is .
Veel gevaarlijker is het als hij, de duivel, komt als een wolf in schaapskleren, dan moet je heel goed kunnen onderscheiden wat van God is en wat van de duivel is ...
2 Korintiërs 11:14 Dat is ook geen wonder, want niemand minder dan satan vermomt zich als een engel van het licht. 15 Het ligt dus voor de hand dat ook zijn dienaren zich voordoen als dienaren van de gerechtigheid. Maar ze zullen krijgen wat ze verdienen.

Ja onder de christenen zijn valse profeten.
En met één enkele zin, schaar jij daar de hele charismatische beweging onder ... want of het nou de valse profeet is of zijn toehoorders/aanhangers, waar je mee omgaat wordt je mee besmet
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:32

SHANITA130 schreef:
En weet je wat ik dan zo erg vind. Ik was op mijn 18de gelovig geworden.
Blijkt dat het daar zo mogelijk nog vaker voorkomt...En..dat zijn alleen de gevallen die boven water komen. Wat dacht je van de gevallen die nooit aan het licht komen. In ieder geval niet bij de mensen. Ja, dat weet ik van lotgenotengroepen. die meisjes/vrouwen willen helemaal niets meer met geloof te maken hebben. en kunnen het woord God niet aanhoren.

Ik zeg wel steeds vrouwen, maar je kan net zo goed mannen zeggen even voor de zekerheid.

Leuk en aardig, maar kom eens met feiten ...

Als je zegt "blijkt dat het daar mogelijk nog vaker voorkomt" dan zou ik graag daarvan de feiten willen zien. Nu leg je een grote beschuldiging neer bij "christenen" als groep. Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 14:10
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.

SHANITA130 schreef:
Ik zal eens kijken bij een vriend van mij. Die heeft banden vol met dat soort dingen. Échte eerste drukken..

:)

Gelukkig maar dat je in je "eigen" topic als eerste off-topic gaat ...
zo belangrijk is het onderwerp dus voor je ... Smiley die vol vragen zit

Dat dit soort diensten in Nederland bestaan is meer uitzondering dan regel, snap dan ook niet goed met welke gedachte je deze onzin plaatst .. Als het als waarschuwing voor ... nu maak je mensen nieuwsgierig, gaan ze kijken, terwijl je niet weet hoe het op hun overkomt ...

Ik ga nog maar ff een een Donald Duck lezen, misschien heeft magica wel weer een verhaaltje ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:53
BerichtOnderwerp: 23 september

HERMAN388 schreef:
Dan moet ik mijn woonkamer fors uitbreiden van 26m2 naar 200m2 Verraste, verbaasde smiley

Had jij al niet een uitnodiging van je Marian dan ... of ga je liever zonder haar ergens kerst vieren Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:50

GERRIT084 schreef:
Precies

Waar, ergens in dit topic, is gezegd dat de 10 geboden maar afgeschaft moesten worden dan ...

Als de kerk de 10 geboden als "de wet des Heeren" bestempeld, en elke zondagmorgen voorleest, dan vraag ik me dus af waarom ...

2 Korintiërs 3:15 Tot op de dag van vandaag ligt er een sluier over hun hart, telkens als de wet van Mozes wordt voorgelezen.

Als ik lees wat 2 Korintiërs zegt, en ik hoor dat in de kerkdienst (welke kerk dan ook) elke zondag de 10 geboden worden voorgelezen, als de wet des Heeren ... dan mag ik mij toch afvragen waarom men voorbijgaat aan het vers uit 2 Korintiërs.
Als door het voorlezen van de wet, er een sluier wordt gelegd op het hart, is het dan nog wel mogelijk om de volheid van de Genade van God te ervaren in je leven als christen ??

Als ik dan later lees, dat er sommige zijn die zeggen "als ik de 10 geboden niet houd, dan ga ik naar de hel" dan denk ik dat er sprake is van misleiding ...
Lees ook de eerdere postings waarin ik schreef over de "Zekerheid door het Bloed van Jezus Christus".
Als ik later lees dat er sommige zijn die zeggen "het bidden van het onze Vader, is een gebed tot redding", dan ga je voorbij aan de Genade ...
Als je zegt dat het onze Vader een gebed tot redding is dan vraag je dus elke keer opnieuw of Jezus weer voor je zonden wil sterven ...
Als je het onze Vader bidt, dan bid je dus tot de VADER, en dat kan alleen als je een kind van God bent, toebehoort aan de Allerhoogste ...
Het is misleiding als je elke dag opnieuw gered (wederomgeboren) moet worden ...
Vergeef ons onze zonden ... Vader, ik heb spijt van wat ik heb gedaan ...

Romeinen 7:12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.

1 Timoteüs 1:8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt.

Romeinen 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.

Nogmaals ik zeg nergens dat men de 10 geboden dan maar moet afschaffen, dit is volgens mij ook nergens gezegd door anderen.

Mijn vraag is dus, waarom leest men in de kerk elke zondag de wet des Heeren voor, als men de wet de Heeren, als wederomgeboren christen, in zijn hart heeft geschreven?
Waarom gaat men voorbij aan 2 Korintiërs 3:15?
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:09

MARISKA601 schreef:
kanttekening.. Ds. H.G. Koekoek is voorganger in een baptisten gemeente.

Mariska, kun je aangeven waarom bovenstaande info belangrijk is ??

Mariska, kun je aangeven waarom je het stuk hebt geplaatst ??

Mariska, kun je aangeven waar je het mee eens bent ??

Mariska, kun je aangeven waar je het eventueel niet mee eens bent ??
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 12:47
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ERIKA129 schreef:
Hum benne we nu nog on-topic off wat Knipoog smiley
Koop nu maar kattengras niet geschoten is altijd mis Knipoog smiley

Nee hoor, off-topic ... wat is dat eigenlijk ... Smiley die vol vragen zit

Maar Chatuliem had dus wel een punt ... Als ik alleen al naar de laatste pagina kijk "1 posting dat gaat over het slechtste moment van vandaag" ... Daarna slechts (±) 20 postings die niet over het topic onderwerp gaan ... maar goed, de boog kan niet altijd "on-topic" zijn ... soms is het nodig om het "vizier" off-topic te richten ...
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 20:06

WILLEMIJN232 schreef:
Ik zag gisteren een docu over incest in de Protestanse kerken. Triest, daar zijn we het allemaal over eens.
Wat ik nog triester vond is het verhaal van een mw die door een voorganger van een evangeliegemeente misbruikt was....Toen zij daar aangifte van deed vertelde de geloofsgemeenschap: hij heeft vergeving gevraagd en gekregen dus dat moet jij nu ook doen en dan is het klaar.....Maar hij is weer goed voor de Heer jij nog niet als je niet aan vergeving denkt......
Die mevrouw was verbaasd, teleurgesteld en gebroken door dit verhaal......
En eigenlijk is dit wat ik de hele tijd al bedoel te zeggen......wapper niet zo gauw met de term vergeven, het kan veel complexer zijn dan menigeen denkt.......en soms ook niet te realiseren.....

Dat vind ik dus misbruik maken van de Bijbelse term vergeving ... Tuurlijk, als de man haar persoonlijk om vergeving zou vragen, en oprecht berouw toont, heeft ze als christen de plicht om hem te vergeven, maar dat neemt niet weg dat hij straf moet hebben ... Ik zou zeer zeker aangifte tegen hem hebben gedaan, het gaat wel om misbruik ...
Denk dat veel mensen bij vergeving denken dat ze dan ook maar vrijuit zullen gaan voor de Nederlandse wet ... Je hebt je te houden aan de wetten zoals die in Nederland gelden daar heeft het Bijbels principe van vergeving helemaal niets mee van doen ... Wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten ... Hij wist dat wat hij deed tegen de Nederlandse wet is, dus zal hij de gevolgen ook moeten dragen ...

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 30 september 2011, 20:22
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 13:05
BerichtOnderwerp: Is God aanbidden bijbels of niet?

MARISKA601 schreef:
Ik beweer nergens dat mij kerk goed zit.
Ik wil alleen maar zeggen, dat er dwaalleraars onder de christenen kunnen zitten.

En ja hoe herken je ze?
Dat is vrij moelijk.
Nee hoor Mariska dat is helemaal niet moeilijk ...
Daarvoor heb je nu de gaven van de Geest ...
1 Korintiërs 12:4 Er zijn verschillende gaven, maar er is één Geest; 5 er zijn verschillende dienende taken, maar er is één Heer; 6 er zijn verschillende uitingen van bijzondere kracht, maar het is één God die ze allemaal en bij iedereen teweegbrengt. 7 In iedereen is de Geest zichtbaar aan het werk, ten bate van de gemeente. 8 Aan de een wordt door de Geest het verkondigen van wijsheid geschonken, aan de ander door diezelfde Geest het overdragen van kennis; 9 de een ontvangt van de Geest een groot geloof, de ander de gave om te genezen. 10 En weer anderen de kracht om wonderen te verrichten, om te profeteren, om te onderscheiden wat wel en wat niet van de Geest afkomstig is, om in klanktaal te spreken of om uit te leggen wat daar de betekenis van is. 11 Al deze gaven worden geschonken door een en dezelfde Geest, die ze aan iedereen afzonderlijk toebedeelt zoals hij wil.

Dus pas ik er voor om dingen te gaan doen, die bij mij niet goed aanvoelen.

Lees ook het stuk maar: wonderen en genezingen in de eindtijd.

En weet je, de Geest zegt mij, maakt mij heel duidelijk dat alleen al de vraag "Is God aanbidden bijbels of niet?" niet is ingegeven door de Geest van God, maar een aantijging is tegen God zelf.

Aanbidden ... Lucas 22:17 Hij nam een beker, sprak het dankgebed uit en zei: ‘Neem deze beker en geef hem aan elkaar door. 18 Want ik zeg jullie: vanaf nu zal ik niet meer drinken van de vrucht van de wijnstok tot het koninkrijk van God gekomen is.’ 19 En hij nam een brood, sprak het dankgebed uit, brak het brood, deelde het uit en zei: ‘Dit is mijn lichaam dat voor jullie gegeven wordt. Doe dit, telkens opnieuw, om mij te gedenken.’ 20 Zo nam hij na de maaltijd ook de beker, en zei: ‘Deze beker, die voor jullie wordt uitgegoten, is het nieuwe verbond dat door mijn bloed gesloten wordt.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 12:51
BerichtOnderwerp: Euthanasie

CHATULIEM619 schreef:
Ik vind je ook meten met twee maten. Je gaat er te gemakkelijk van uit dat iemand met een depressie er niks aan kan doen en dat we daarom zelfmoord maar goed moeten keuren.
We hebben echter uitstekende anti psychotica. Maar vaak is men te eigenwijs die in te nemen. Zelfmoord is ook een keuze, en de keuze gaat er vaak aan vooraf. Eerlijk gezegd heb ik voor die mensen weinig respect...

SHANITA130 schreef:
Zelfmoord hoeft geen keuze te zijn. Vaak zien 'ze' dat als enige mogelijkheid.
Geeft dus aan hoe groot het lijden moet zijn (geweest).
Vaak zien ze dat als enige mogelijkheid ... of willen heel veel van die mensen zich niet laten helpen? In Nederland is goed medische / deskundige kennis aanwezig waar iedereen aanspraak op kan maken.
Hoe zit het dan met de naaste omgeving, familie, vrienden, collega's is daar dan niemand die aan de bel trekt en probeert de persoon naar een huisarts te krijgen.
Chatuliem stelt, zelfmoord is ook een keuze ... en dat klopt ook, hulp vragen is ook een keuze en geen hulp vragen of inroepen is ook een keuze ... Als je depressief bent, (of manisch want ook in die groep komen veel zelfmoorden voor) is er altijd een begin stadium ... Je bent niet zomaar van de ene op de andere dag zwaar depressief daar gaat altijd iets aan vooraf. (Er zijn uitzonderingen bijv. bij plotsklaps overlijden van een naaste dat je het helemaal niet meer ziet zitten, maar dan spreek je eerder over een paniekaanval dan een depressie) Een depressie bouwt zich geleidelijk op het gaat van een dip naar dal naar ravijn, en in het stadium "in een dip zitten" kun je nog redelijk helder denken, en hulp inroepen, maar dit moet je wel willen ... En dat is een keuze die je maakt.
Maar nog even iets anders, mensen die zelfmoord plegen "zien dat vaak als hun enige mogelijkheid/uitweg" Als je over christenen praat dan is er altijd een betere uitweg ... Christenen kennen Jezus Christus, hebben de Heilige Geest in zich ... zou die geen betere uitweg weten ... Zou de Heilige Geest christenen zelfmoord voorspiegelen als "de enige mogelijkheid" ... of ...

Eigenwijs is juist een goede eigenschap. Dat betekend dat je zélf na kan denken.

Dat kunnen die mensen niet meer. Die zijn bijvoorbeeld al zo lang depressief. Ze kunnen wel als een robot 'doen alsof'. daarom weten de naaste dat lang niet altijd dat zoiets kan gebeuren.
Maar ze zijn het contact met hun 'zelf' helemaal kwijt.
Dit is een fabeltje wat je hier schrijft ... Tuurlijk kunnen ze doen alsof er niets aan de hand is, maar dat is toch een keuze die ze zelf maken ??? Weigeren om te laten merken dat er iets niet in orde is met jezelf, is toch een bewuste keuze, een bewuste weigering om de hulp in te roepen van je naasten ...

Dat is juist nog veel erger als gewoon doodgaan(naar de hemel gaan).

Het verdriet om zo iemand is wel anders, omdat je weet dat hij dat zelf heeft gewild...denk ik.
Dit kan ik dus niet rijmen met wat je hierboven schrijft ... omdat je weet dat hij dat zelf heeft gewild ... Dan zeg je toch al dat het zijn eigen keuze is geweest ... ???
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 30 september 2011, 12:26
BerichtOnderwerp: slapeloosheid

ERIKA129 schreef:
Vannacht weer heerlijk mogen slapen ondanks onrust in mijn hoofd, (vandaag weer een sessie) Mocht ik bidden en rustig worden De medicatie werdt gezegend zo voelde het ik mag deze gebruiken om nachtrust te verkrijgen!

Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:14

ERIKA129 schreef:
fijn cross dat het bij jou zo is gaan werken! Gun het je van harte, hoop dat het mij ook nog mag gaan overkomen al hoewel ik steeds volop op God vertrouw maar mijn hoofd zit nog veel te vol maar het komt goed daar vertrouw ik op!

Dat weet ik Erika ...

Vertrouwen is iets heel persoonlijks, en wat God met mij voorheeft is ook heel persoonlijk. Ik moest ff terug naar ong. 2 jaar geleden, ook toen kwam die vraag op me af, op wie stel ik mijn vertrouwen ...
Ik vroeg om gebed voor mijn stotteren, maar eerst moest ik mijn vertrouwen op Hem stellen, voordat Hij in mij kon werken ... Mijn vertrouwen moest ik op Hem stellen, er was nog veel te vergeven, iedereen die mij ooit had gepest stond tussen mij en God in, in dat vertrouwen (duurde wel lang voordat ik mij overgaf aan Hem) kon ik vergeven en genezen ... Ik stotter nog steeds, maar op het moment dat de HG mij iets op mijn hart geeft, een gebed of een Woord, dan kan ik praten zonder te stotteren ... Naar dat moment, dat vertrouwen moest ik terug ... Op wie (Willem) stel jij je vertrouwen ... Here God, op U alleen !!!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 23:04

[quote=MARISKA601]Wonderen en genezingen in de eindtijd ....

----

Jakobus 1:16 Geliefde broeders en zusters, vergis u niet: 17 elke goede gave, elk volmaakt geschenk komt van boven, van de Vader van de hemellichten; bij hem is nooit enige verandering of verduistering waar te nemen. 18 Hij wilde ons door de verkondiging van de waarheid tot leven roepen, om ons de eersten te maken in zijn schepping.

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op zaterdag 1 oktober 2011, 13:06
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:11

COOTJE711 schreef:
Hoi chat,
Jij praat natuurlijk voor jezelf. Als er meer zijn die zich storen, laten die het dan melden. (een enkele reactie gezien)

Misschien moeten we gewoon onderscheid gaan maken tussen serieuze of niet serieuze topic's.

Ik stoor me er ook aan ...

Terwijl ik toch echt wel van een geintje houd, en soms ook heerlijk vind om mee te doen met off-topic reageren.
Maar het valt me wel op dat het de laatste dagen behoorlijk off-topic gaat in bepaalde onderwerpen.

Ik slaap nog steeds goed sinds ik (naar aanleiding van de opmerking van Roady) me ook ben gaan afvragen "waar ligt eigenlijk mijn vertrouwen"
Mijn longen waren schoon, mijn voorhoofdsholtes waren schoon, geen afwijkingen aan mijn neus, alleen wat te grote "neuszakjes" en toch "benauwd" in ademhalen ... Mijn beslissing daarin was; Heer ik wil volledig op U vertrouwen en leg alles in Uw hand ... sinds die beslissing slaap ik weer goed. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 29 september 2011, 21:02
BerichtOnderwerp: kreet van de week

PIETER649 schreef:
Als dom zijn pijn zou doen, lagen dr veul mensen te rollen van de pijn op de vloer..

Met dat buikje van jou rol je zeker gemakkelijker Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 6 7 8 9 10 11 12 ... 83 Volgende
Pagina 9 van 83