ChristianMatch

Forum

Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 ... 235 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 21:48
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

THOMAS968 schreef:

In die zin wat anders: het internaatschool systeem was ziek en corrupt met name in England, toen zoveel jaar geleden.

Dus ja, bij elke keer dat een kind of een groep kinderen slecht werd bejegend, leraren die hun frustraties naar school meenamen, en botvierden op de kinderen daar. Ja, elke keer als dat gebeurde, kwam er een barst bij in de muur...
===
Het album vertelt hoe de rockzanger Pink een muur om zich heen bouwt om zich af te schermen van de buitenwereld. De ‘stenen in de muur’ worden gevormd door alle traumatische gebeurtenissen uit zijn leven: het opgroeien zonder vader, bepaalde leraren op school, een moeder die hem klein wilde houden, de gevolgen van de Tweede Wereldoorlog, verbroken relaties.

Dit alles leidt bij Pink tot gevoelens van leegte, agressie, wanhoop en gevoelloosheid en het creëren van een muur om zich heen. Hij raakt overspannen en ziet zichzelf als een onaantastbare dictator, die alle zwakkeren in de samenleving wil uitroeien. Als in een (denkbeeldige) rechtszaak zijn schoolmeester, vrouw en moeder tegen hem getuigen, wordt hij gedwongen de muur af te breken.

Roger Waters heeft in meerdere interviews verteld dat de teksten grotendeels autobiografisch zijn en dat het idee voor het album is ontstaan omdat Waters - sinds de enorme populariteit van Pink Floyd en de optredens in voetbalstadions - het gevoel had dat er een muur ontstaan was tussen band en publiek.

In Zuid-Afrika kreeg het nummer een heel speciale betekenis. Het werd de protestsong van het verzet tegen apartheid. Het verplicht stellen van het Afrikaans als vak op de zwarte scholen leidde tot enorme rellen.

We don’t need no education sloot daar als thema direct op aan. Het nummer werd in Zuid-Afrika verboden. Pas na het opheffen van de apartheid kon Pink Floyd het nummer live uitvoeren in het land.

--

Een stukje geheten 'The Wall', uit het gelijknamige album 'the Wall', die compleet is dacht ik, de vorige, ja daar werd slechts steeds een stukje herhaald.

Hier

Voor degene die nieuwsgierig zijn hier de Wikilink van het album 'The Wall' , het best verkochte dubbelalbum aller tijden met een wereldwijde verkoop van 30 miljoen exemplaren....!

Het nummer 'The Wall' is slechts een nummer van het gelijknamige album 'The Wall'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 april 2013, 22:36
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 21:37
BerichtOnderwerp: Bemoedigingen

Ja :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 21:34
BerichtOnderwerp: Zingen in de nacht...

Gewijzigd, ivm iets verkeerd begrepen :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 april 2013, 21:35
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 21:08
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Jeugdsentiment; en toen wist ik niet wat het betekende, ik kon geen Engels, nu wel ;)

Another Brick in the Wall

Betekenis: Nóg/weer/ een barst in de muur..

Ja, en een vrolijke voor de balans: Live is life

Betekenis: Leven is Life..Rechtstreeks dus....leven is rechtstreeks...of, live is het leven als je het omdraait...:)

Iig, de maker van deze video schreef steeds: 'life is life', vandaar dus ook een van de reacties": LIVE IS LIFE

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 april 2013, 21:31
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:45

HEIDE936 schreef:
Dank Erika..
Uiteindelijk geven we alleen wat door
Maar de mens mag weg vallen hoor,met als zijn belevingen
Alleen God helpt werkelijk,denk je niet?

mooi die fotos,,geweldig om te zien zeg!!

Ik las ergens:
Het volgen van Jezus levert moeite op, strijd, nederlagen en overwinningen, maar is te allen tijde de moeite waard!
Ik weet niet precies uit welke Bijbelteksten deze zin is gedestilleerd, ik denk wel aan te voelen dat dat zo is.
Ik denk, dat bij overwinningen, dat je die je dan beleefd als goed. Want ja, een overwinning(op iets?) kan van alles zijn. En vaak is het ook zo dat iemand best wel heeft gewerkt aan een overwinning in zijn persoonlijk leven. En dat dan natuurlijk als heel erg fijn beleeft.

En dat dat wel oké is, als God de eer en dank krijgt. Want ja, als er voor dingen zijn gebeden, of je hebt er zelf voor gebeden, om het een en ander voor elkaar te krijgen, en dat is dan gelukt, ja, dan kan je erg gelukkig zijn, en God de eer geven.

Dus ja, inderdaad God helpt. Wat impliceert dat je zelf ook aan het werk bent.(bidt en werkt)
En ja, als je dat beleefd als gelukzalig als je een(je) doel of meerdere doelen hebt bereikt, niets mis mee(natuurlijk), want je geeft God de dank en eer.
God die je aanvankelijk hielp bij het uitvoeren van taken en bij het denkwerk.
(bijvoorbeeld bij een tentamen)

:)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 20:09

PETRA373 schreef:
Soms zijn er dingen in het leven waar je als een berg tegen opziet, een moeilijk iets, als een grote berg,
bespreek je het met jezus en doe je het samen met hem , over die berg gaan, lijkt het een speldeknopje te zijn.

Ja, ik denk dat ik het begrijp.

Net zoiets als:

"met mijn God spring ik over een muur".

Uit: Danklied van David,
2 Samuël 22 vers 30b.

Even het hele stukje erin: 28 Het ellendige volk verlost Gij,

en uw ogen zijn tegen de hovaardigen*; Gij vernedert hen.

29 Want Gij, o HERE, zijt mijn lamp,

en de HERE doet mijn duisternis opklaren.

30 Met U immers loop ik op een legerbende in,

met mijn God spring ik over een muur. :)

*Hovaardig=verwaand

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 april 2013, 20:12
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 19:41

Ik kon het niet laten; zo mooi, daarom deze foto, ja, hier ging ik vaak naartoe...Dat grote witte gebouw is het treinstastion, en die drie zuilen zeg maar, rechts op de berg waar sneeuw op ligt, ja, daar ligt een dorp, Crans Montana.

Ja, je kan je niet voorstellen, dat op zo'n berg dorpen en wegen verscholen liggen die je op het oog niet ziet. Verborgen achter de bomen...Alleen 's avonds zie je dat, dat er dorpjes op de berghellingen liggen, door de lichtjes...

En dan wakker worden halverwege op een bergheling, midden in de natuur, met dat heerlijke weer...Ja, ik zou het wel vol met foto's willen plaatsen maar dat doe ik hier maar even niet. Ik wou alleen een impressie geven.

Dit is eigenlijk iets wat ik zo weer zou willen doen ;) :) De Rust en het geluk wat vanaf de schoonheid van de natuur afstraalt...

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 april 2013, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:29
BerichtOnderwerp: Ik droom over jou..en jou warmte;)..

Hold me now, rehearsel

Als je wilt kopiëren, op "delen" klikken, en dan het adres kopiëren, en hier plakken. en even opletten of bij "beginnen bij: ", 0.00 staat. Als je wilt dat een video pas begint bij bijvoorbeeld een minuut en 5 seconden dan zet je bij "beginnen bij": 1.05

En dan [url=adres]eigen tekst, zoals: 'klik hier', of de titel van de film, oid.[/url]

Dit is de code.

Ja, het kan zijn dat iemand het even voor moet doen, dat had ik zelf in het begin met kopiëren en plakken, dat snapte ik alleen toen iemand het voordeed.

Ja, oude tijden herleven he?;) Bij het kijken naar die video, leuk gedaan! Knipoog smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 april 2013, 16:43
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:15
BerichtOnderwerp: ridder (prins) op het witte paard

Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 16:04

PETRA373 schreef:
Ben het mee eens met vooruit kijken, maar vergeten doe je nooit en af en toe wat uit je rugzak halen om anderen mee te bemoedigen kan geen kwaad. Denk ik dan he. Helpt mensen wel es die in een nog moeilijke situatie zitten.
huishoudelijk geweld, blijft een beetje taboe.
Al leest 1 iemand mijn ouwe shit maar en help ik diegene, is het het waard.
Dus ja soms kijk ik effe terug. En de kern is Jezus, die je helpt en red uit allerlei omstandigheden.

Quote:
Dus ja soms kijk ik effe terug. En de kern is Jezus, die je helpt en red uit allerlei omstandigheden.

Ja, dat is ook zo.

De reden dat we hier nu zijn en leven, ja, dat is door en uit geloof :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:35

COBY648 schreef:
Ja, respect, graag.
De een achte de ander uitnemender dan zichzelf. Geldt dus ook voor mij.

Ja, dat is een mooie tekst, ja, en zo kunnen wij elkaar hier bemoedigen en tot zegen zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:31

HEIDE936 schreef:
Petra,
Ik heb dit gelezen,..
Het is idd zwaar dit te hebben meegemaakt,en ook de gevolgen daarvan
ondervinden moet.
Ik denk dat we van elkaar hier lang niet alles weten..en zeg daarom ook tegelijk maar..misschien maar goed ook....

Denkend ook dat er net als jij en ik mensen hier zijn..die eerder vooruit.. dan achteruit
willen kijken..en daardoor ook niet alles hier willen delen.
Heb ook in deze begrip voor elkaar..

Hai Heide,

Ja, het is aan de ene kant begrijpelijk, ja, ik ben er ook mee gestopt, omdat ik er door mensen achter kwam dat als je het letterlijk achter je laat, je ook makkelijker verder kunt.

En ja, dat veel mensen moeilijke dingen hebben meegemaakt ja, dat is evident.

Maar ja, idd, wat jij zegt, naar voren kijken...staat ook in de bijbel; 'vergeten hetgeen achter me ligt, uitstrekkende naar hetgeen voor me ligt, levende alsof ik het al bereikt heb.

Fil 3 12 Niet, dat ik het reeds zou verkregen hebben of reeds volmaakt zou zijn, maar ik jaag ernaar, of ik het ook grijpen mocht, omdat ík ook door Christus Jezus gegrepen ben. 13 Broeders, ik voor mij acht niet, dat ik het reeds gegrepen heb, 14 maar één ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus.

15 Laten wij dan allen, die volmaakt zijn, aldus gezind zijn. En indien gij op enig punt anders gezind zijt, God zal u ook dat openbaren; 16 maar hetgeen wij bereikt hebben, in dat spoor dan ook verder!

Ja, en hier staat ook duidelijk, kijken wat je al bereikt hebt, en in dat spoor verder.

Oké, mensen kunnen ziek zijn, ouder worden niet zoveel meer kunnen oid.

Nou, dan ga je in dat spoor verder en wat minder snel in je eigen tempo Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 april 2013, 15:06

PETRA373 schreef:
ach Shanita, is een beetje humor.

Maar effe serieus voor de topic starter denkt Smiley die vol vragen zit Boze smiley

Tuurlijk vinden vrouwen ridderlijke mannen leuk, ik heb ooit een engelsman gehad, i loved zijn ridderlijkheid, de deur altijd voor me open houden etc. als een echte gentleman. En hij doet het nu als ex zijnde nog. Lachende smiley
Ooit kreeg ik rozen van hem, met blaadjes die zo mooi waren als fluweel Lachende smiley

Coby648 schreef:
Oh, is dat ridderlijkheid? Hahaha nee zo een heb ik er nog nooit ontmoet.
Wel het type dat als de plee verstopt is, zegt: doe jij het ff? Ik haal wel een fles chloor.

(Ik heb me post van hiervoor al weggehaald)

Hai Coby, ik vind wel dat er wat inzit in wat Petra beschrijft.

Ik zal het even uitleggen.

IFAN841 schreef:
Dames,

In een goede relatie laat je aan elkaar blijken wat je van elkaar vind en vertaald zich dat automatisch naar daden in die richting. Er zijn echter mannen die niks aanvoelen. Maar er zijn ook mannen die "ridderen" eindeloos vinden en hun wederhelft als een prinses behandelen... Wat vind jij van die laatste categorie en waarom... Benieuwd...

iFan

Het gaat om respect, kijk, het is wel wat poëtisch opgeschreven zeg maar. Maar ja, uiteindelijk, vroeger was het zo.

En ja als je als prinses wordt behandeld(lees: met respect), ja, dan kan je ook je partner met respect behandelen.

Petra beschrijft dat mooi vind ik, ja, dat kan je tegen komen in de Engelse cultuur van beleefdheid en manieren etc.
Uiteindelijk is daar het doel, het tonen van respect van.

En dat geldt niet alleen voor dé man/vrouw relatie, dat geldt eigenlijk ook voor vriendschappelijke relaties.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: maandag 15 april 2013, 00:46
BerichtOnderwerp: Is de kerk stervende

Ik wou iets duidelijk maken, iets moois dat wel, maar toch te ingewikkeld, misschien een andere keer, in een ander topic :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op maandag 15 april 2013, 14:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 15:27
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

LEANNE226 schreef:
Pas geskimmed,daar sta je dan met je boodschappen,voor joker en met de schrik in de benen Boze smiley

Vorige week is vriend al geskimmed dus daar deed ik de boodschappen voor.......en nu ik zelf........morgen maar op zoek naar een bankfiliaal(bestaan die nog???) zodat er leefgeld gehaald kan worden(kan dat nog,zonder een pas geld halen bij de balie???) tot alles geregeld is,rekening aanmaken(en alles maar dan ook werkelijk al je betalingen overzetten naar een nieuw rekeningnummer)Passen,rekeningnummers en codes aanleveren duurt ongeveer een week........

Meeeeeeeeen,wat ben ik pissed Woedende smiley

Leanne,hongerig Boze smiley

Hai Leanne,

Een beetje naar aanleiding van je bericht: Nibud raadt aan geld te hamsteren
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 15:14
BerichtOnderwerp: Uitzien...

Ja, Uitzien naar de dag dat we in de Hemel zijn. Dat heb je denk ik meer in moeilijk tijden dan in tijden dat je wel gelukkig bent.

Uitzien naar het leven met een ander; ja, een hoop kan je ook vinden in vriendschappen :)
Ik zelf kijk daarmee uit. Ik kan ook erg gelukkig en tevreden zijn als ik alleen woon, met vrienden om me heen, dat wel :)

Je kan ook, heel eenvoudig, uitzien naar een avond waar je wat leuks gaat doen. En dat kan ook gewoon een mooie goede film kijken zijn, gezellig met een vriend.

Of je kan uitzien naar je werk, of uitzien naar de tijd dat je klaar bent met werken en weer naar je huis kan gaan.

Uitzien naar de lente ;)

Er zijn inderdaad veel dingen om naar uit te kunnen zien denk ik :)
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 13:36

PETRA373 schreef:
wauw wat mooi Shanita. daar wil ik nu wel effe wezen Lachende smiley

Ja, en zo mooi is het ook precies als op de foto.

Het is niet zo, van ja de foto is mooi, maar je moet er echt geweest zijn; de foto geeft goed weer hoe het het daar is. Ja, in het echt zie je ook autootjes op sommige plekken rijden, enkele millimeters lang. Piepkleine autootjes, ja, je kan nog wel de kleur onderscheiden. En hele kleine mensjes zie je lopen...

Ja, en als je op zo'n paadje loopt hoog in de bergen, dat om de paar meter het uitzicht weer helemaal compleet is veranderd.
Je weet bij elke bocht van te voren niet wat voor uitzicht/vergezicht je hebt.
Lachende smiley

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 16 april 2013, 18:40
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: zaterdag 13 april 2013, 11:58

Hemels Uitzicht.

Deze foto is genomen op een paadje, en dan moet je nagaan, bij elke paar meter is het uitzicht weer helemaal compleet anders...Ik heb een paar keer gedacht, zo mooi moet het in de hemel zijn, toen ik daar was...
Je kan echt zien hoe mooi God dingen heeft gemaakt als je daar bent, en op foto's die geven ook een goed beeld.
Vandaar mijn vraag.

Maar ik begrijp je wel, misschien omdat ik zelf wat meer met bergen heb, omdat ik vaak naar Zwitserland ging, dat daarom je vergelijking even niet tot me doordrong :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op zaterdag 13 april 2013, 12:08
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 april 2013, 23:48

PETRA373 schreef:
Mooi gezegd, soms kan het ook, dat God je na een moeilijke berg laat kijken vanuit hemels inzicht, en dan ziet die grote berg er ineens uit als een klein speldeknopje

Hai Petra :)

Ik snap de relatie tussen een berg en een speldenknopje niet.
Ik vind een berg veel mooier dan een speldenknopje.
En hoe een berg 'moeilijk' kan zijn?
Bergen zijn juist erg mooi..

Mijn vraag is, wat bedoel je met 'vanuit Hemels inzicht kijken naar een grote berg, die er dan ineens, uitziet als een klein speldenknopje?'.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 12 april 2013, 23:58
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: vrijdag 12 april 2013, 01:35

Zingen in de nacht dat kan :)
Quote:
in de nachten van twijfel en aanvechting...
Want
het volgen van Jezus levert moeite op, strijd, nederlagen en overwinningen, maar is te allen tijde de moeite waard!

;)

Quote:
God is een God van wonderen...
Hij geeft het gebed en doet het gaan zingen in de nachten,
Wonder..dat God de mens niet los laat.

Idd; Marcus 11 23 Voorwaar, Ik zeg u, wie tot deze berg zou zeggen, hef u op en werp u in de zee, en in zijn hart niet zou twijfelen, maar geloven, dat hetgeen hij zegt geschiedt, het zal hem geschieden. 24 Daarom zeg Ik u, al wat gij bidt en begeert, gelooft, dat gij het hebt ontvangen, en het zal geschieden.

En soms kan dat zijn, niet de moeilijke situatie wegnemen, maar kracht, geven met een moeilijke situatie om te gaan.

:)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op vrijdag 12 april 2013, 02:25
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 april 2013, 08:55
BerichtOnderwerp: kreet van de week

ANNEMARIE415 schreef:
Bedankt Shanita, het is dus gelukt!

Graag gedaan! Je kan ook een plaatje plakken en dan, als je op dat plaatje klikt, dan krijg je een tekst.

Eerst de url van de tekst kopiëren uit de adresbalk, dus: [url=adres van de tekst][img]Plaatje[/img][/url]

Laatst aangepast door
SHANITA130
op donderdag 11 april 2013, 09:32
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 11 april 2013, 00:21

Henk van Randwijk (1909-1966) in Amsterdam, Weteringsplantsoen.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 april 2013, 09:54

Ja, wij denken hier verschillend over dat kan.
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 april 2013, 09:19

- Tekst verwijderd -
Redactie CM.

Ik lucht geen gal, ik reageer op de openingspost van Mario: Is de kerk stervende?

Jammer dat jij dat zo ervaart.

Ik vraag me af waarom je steeds goedgelovig erbij haalt in dit onderwerp?

Laatst aangepast door
CHRISTIANMATCH
op donderdag 11 april 2013, 21:33
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 10 april 2013, 02:38

PETRA373 schreef:
En het is zo makkelijk om zelf langs de zijlijn te staan en kritiek te geven.
En een mens kan zo makkelijk veroordelen, 1 katholieke leider is bv fout, wil nog niet zeggen allemaal, vervolgens word het hele zooitje veroordeeld, kijkt men niet meer na de goede.

Wat gedachten van mij, die soms moe word op cm van zo vaak kritiek lezen.

Is dit een cristelijke site of een site zo als goedgelovig aan het worden, waar we klakkeloos door een enquette van maar een honderdtal mensen een hele groep kerken effe veroordelen?

Ik ben ruim tien jaar intensief betrokken geweest met deze groeperingen.
En daarna steeds minder en nu nog maar incidenteel.

Dit topic heet: Is de kerk stervende?

Ik herken mij in het verworven inzicht van Otto de Bruijne in beweegredenen van mensen om de evangelische beweging te verlaten.
En een duidelijke kijk geeft op wat er gaande is.

En in het onderzoek van Levi Oussoren uit 2012
naar kerkverlating onder jongeren uit kerken van evangelische en pinkstersignatuur.
Waarin hij de bevindingen van de Bruijne niet alleen onderstreept, maar hij vele citaten weergeeft van jongeren die ons ernstig aan het denken moeten zetten.
En dat hij erg goed verwoord wat er speelt onder kerkverlaters, waarom ze de kerk verlieten.
Citaten en onderzoeksresultaten die ik zelf kan onderstrepen en velen kerkverlaters met mij.

Een dingetje wat mij een beetje tegen de borst stootte is, dat hij groepen mensen noemde die hoger zijn opgeleid.
Omdat mensen die toevallig, door wat voor omstandigheden dan ook, geen diploma's hebben, ook kritisch kunnen zijn
en de tendens kunnen hebben na te denken over het waarom van gebruikelijke vormen.

109 representatieve kerkverlaters kunnen wel degelijk een indicatie geven van het gedachtegoed dat er heerst.

Uit je postings maak ik op dat we er nu eenmaal anders over denken en dat kan.
Ik respecteer en accepteer wel dat jij en anderen je daar wel thuis voelen.

Quote:
Is dit een cristelijke site of een site zo als goedgelovig aan het worden, waar we klakkeloos door een enquette van maar een honderdtal mensen een hele groep kerken effe veroordelen?

Ja, de onderzoeken betroffen een hondertal mensen.

En het gaat erom dat veel grotere groepen mensen massaal, en dat al jarenlang, de kerken met evangelie en pinkstersingnatuur verlaten.

Daarom heet het ook: 'Is de kerk stervende?', en niet: 'Is het geloof stervende?'.
;)

Snap je?

Quote:
Geplaatst: dinsdag 9 april 2013, 23:39

en weet je het gaat om ontvangen of afwijzen,
sta je open voor jezus? wil je hem echt ontvangen , of wijs je hem af omdat sommigge kerken fouten maken en hebben gemaakt?

Dit wat ik denk dat jij hier suggereert, dat als je de kerk afwijst, je Jezus, dus het geloof afwijst.

De jongeren zijn op zoek naar een gevoel van echtheid.
Zie punt 6 en 7 onderzoek Levi.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op woensdag 10 april 2013, 09:18
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 april 2013, 18:49

Is de kerk stervende is de vraag van TS.

Durven we ons leven te delen, mensen mee te nemen, en ze de waarheid voor te houden: het volgen van Jezus levert moeite op, strijd, nederlagen en overwinningen, maar is te allen tijde de moeite waard!

Zie hier Artikel; Help de kerk loopt leeg

Met daarin en stuk over het boek van Otto de Bruijne waarin hij, een duidelijke kijk geeft op wat er gaande is: “Ooit evangelisch, de achterdeur van evangelische gemeenten(2009).”

In dit boek geeft hij aan de hand van een honderdtal enquêtes inzicht in beweegredenen van mensen om de evangelische beweging te verlaten.

Het wordt nog schrijnender als we het onderzoek van Levi Oussoren uit 2012 erbij nemen. Hij deed een afstudeeronderzoek naar kerkverlating onder jongeren uit kerken van evangelische en pinkstersignatuur. Hier. Niet alleen onderstreept hij de bevindingen van De Bruijne, maar hij geeft vele citaten weer van jongeren die ons ernstig aan het denken moeten zetten. Ik wil daar nu niet te veel bij stilstaan, daar is de ruimte niet voor, maar ieder die in de evangelische beweging zit zou dit onderzoek moeten lezen.

NB: Er wordt in het onderzoek van Levi Oussoren uit 2012 over jongeren geschreven. Ja, je zou ook over mensen, of over volwassenen én jongeren kunnen spreken.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 april 2013, 19:03
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 april 2013, 18:47

.

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 april 2013, 18:54
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: dinsdag 9 april 2013, 14:14
BerichtOnderwerp: Homohuwelijk.

Aflevering over 'homogenezing' in een Pinkstergemeente in Amsterdam, van de NTR.
Redelijk recent: 6-4-2013

Inleidende tekst en aflevering

Wat me opvalt: Het enorme verdriet wat die 'Jongen die homo is, maar het niet meer is', uitstraalt meerdere keren.
Het lijkt mij alsof hij denkt, ja, jullie bedoelen het goed, maar hebben geen idee...
Ik heb het idee dat de jongen die homo is maar het niet meer is, op een totaal andere golflengte zit als de mensen van die gemeente.
En dat de mensen van die gemeente dat totaal helemaal niet door hebben, en hij, als enige wel...

En ook, dat huisbezoek door die Molluske Pastor bij die jongen die aan het afbouwen was van drugs en sigaretten, dat die jongen zei van me arts zei dit en dat, en dat daar door die Molukker gewoon overheen gepraat werd, en helemaal niet naar werd geluisterd.
Het was geen gesprek, met die zegt wat, de ander luistert, zegt wat terug etc.
Het was meer, van er is een mening de juiste dat is die van ons, dus we laten je ook helemaal niet uitpraten...en dus ook niet kijken of er ook iets in jou mening zit. In dit geval wat de arts van die jongen tegen die jongen zelf zei, over het stoppen met drugs. Van dat in één keer stoppen niet verstandig is, omdat de kans op terugval dan veel groter is.

Ik miste daarin het gesprek, van dat dat voor de een wel opgaat, en voor een ander weer niet etc.

Nou ja, kijk zelf maar :)

Laatst aangepast door
SHANITA130
op dinsdag 9 april 2013, 17:37
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: donderdag 4 april 2013, 00:21

ANNEMARIE415 schreef:
ik wil graag een plaatje met tekst kopieren en plakken maar het lukt me niet...heeft iemand een tip?

eerst[img]schrijven dan adres plaatje(kan je zien door met de rechtermuisknop op plaatje te staan, en dan helemaal onderaan op 'eigenschappen te klikken met de linkermuisknop)Het plaatje moet niet, niet beschikbaar zijn, én er moet jpg, of jpeg achter het adres van het plaatje staan.) en dan als afsluitcode:[/img]

Adres plaatje, dat ga je markeren, kopiëren, en dan plakken tussen [img] en [/img]

Je kan ook op google typen: plaatjes plakken oid...
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130 (52)

BerichtGeplaatst: woensdag 3 april 2013, 21:21
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Quote:
Ben het een keer helemaal met je eens, ze gebeuren nog, heel heeeeeeel heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie momenten Knipoog smiley

Haha, het duurde even...

Het mooie moment was toen ik het vertrouwde plaatje zag: dat AJAX op één staat, op het eredivisie lijstje.

Dat was heel eventjes niet meer zo.

Ja, Amsterdam he, Hoofdstad.... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SHANITA130
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 ... 235 Volgende
Pagina 80 van 235