ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:07
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

TINK100 schreef:
effe een bakkie troost maken......schouder en zakdoek pakken,vertel.......

Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 08:05
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Vrijdag 10 juni, Zach. 2: 1-5; Een muur van vuur.

Zacharia ziet een man met een snoer. Een soort landmeter zou je zeggen. Waar ga je heen? vraagt de profeet. Naar Jeruzalem, is het antwoord. Ik ga Jeruzalem opmeten en zien hoe groot zijn breedte en lengte zal zijn.
Dat is een moedgevend visioen! Jeruzalem zal worden opgebouwd! Kijk maar, daar zijn ze aan het meten! Zo begint dat toch altijd? Ga maar kijken in een nieuwbouwwijk. Lange tijd ligt de grond braak. Maar dan, op een dag, zie je landmeters, mensen die door vreemde apparaten turen, lijnen trekken en tekeningen maken. En dan, nog later, dan komen de bulldozers, de stratenmakers, de metselaars! Zo wordt een stad gebouwd!
Maar, wacht even, het visioen gaat verder. Er komt een engel. En die engel doorkruist het plan van de man met het meetsnoer. Een open plaats zal Jeruzalem zijn! Een open plaats? Maar waarom? Omdat er zoveel mensen en zoveel dieren zullen wonen! Jeruzalem wordt een wereldstad!
Daar staat Zacharia van te kijken. Nu wordt het visioen nóg mooier! Hoor je dat? Een engel die vertelt dat Jeruzalem zo groot zal zijn dat geen muur er nog om heen past! Ja maar, wat dan? Moet Jeruzalem dan onbewaakt blijven? Kan iedereen er dan zo maar in en uit? Kan elke vijand die grote stad dan zo maar binnenvallen? Nee – zegt die engel. God zelf zal een vurige muur zijn, rondom. Een muur van vuur! God zelf zal Zijn stad bewaren en bewaken. De schare die niemand tellen kan, is veilig in Zijn handen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 21:26
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Weer een lekke achterband kon er met tussenpozen, na het oppompen, wel naar huis mee fietsen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 21:23

Donderdag 9 juni, Haggaï 1: 3-10; Weldoortimmerde huizen.

Voor de kerk? Nee, dank u wel, geen tijd! Ik heb het te druk met mijn huis… er moet nog zoveel aan gebeuren, we zitten midden in de verbouwing. En ik ben bang dat
Zo ging het nog wel even duren zal, ziet wat u; we breiden steeds uit, kijkt u maat hoe mooi het wordt…!
Zo gaat het nú – zo ging het ook in de dagen van de profeet Haggaï. De Israëlieten die teruggekeerd waren uit de ballingschap hadden de tempelbouw gestaakt. Tegen de problemen bleken ze niet opgewassen. Ze bouwden huizen voor zichzelf, prachtige huizen, weldoortimmerd.
Maar dan klinkt de stem van Haggaï: Is het voor u de tijd om in uw weldoortimmerde huizen te wonen, terwijl Gods huis verwoest ligt? Weten jullie waarom de oogst tegenvalt en er voedseltekort dreigt te ontstaan? Omdat jullie Mijn huis niet herbouwen! Zijn jullie daarvoor uit Babel bevrijdt? Vooruit, haal hout, en herbouw de tempel!
Je zou datzelfde met andere woorden in onze tijd kunnen zeggen. Is het wel goed dat wij in onze luxe huizen wonen, terwijl we ons weinig gelegen laten liggen aan het recht en de gerechtigheid van Gods Koninkrijk? Waarom bouwen we niet méér aan de verkondiging van het evangelie, in woorden en daden? Waarom is er zo weinig te zien van geloof en hoop en liefde? Is het daarvoor Pasen geweest?
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 9 juni 2011, 21:18
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Vandaag in Frankrijk de Alpe d'Huzes voor de bestrijding van kanker. Hier is het lijflied:

http://www.youtube.com/watch?v=FGao09nDRiE
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 20:42
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ANNETTE050 schreef:
Hé, da's fijn, hoe kan dat zo snel?

Misschien doordat ie nog zo jong is en alles gauw snel aan elkaar groeit!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 20:40

Woensdag 8 juni, Daniël 6: 5-12; De leeuwenkuil.

Er helpt geen liever koning aan: Daniël moet in de leeuwenkuil! Darius trekt zich de haren uit het koninklijke hoofd – als hij dat geweten had…! De stadhouders krijgen hun zin. Daniël, hun chef, zal door de leeuwen worden verscheurd. Waarom? Omdat hij de nieuwste wet heeft overtreden. Niemand mag gedurende een maand bidden tot welke god of welk mens dan ook, dan alleen tot koning Darius.
En Darius loopt in de val! Het is ook wel een zeer aanlokkelijk plan: hij zal worden geëeerd als een god! Hij Darius, zal oppermachtig zijn! Wat een succes! Hij wordt door het volk op handen gedragen! Iedereen zal hem gehoorzaam zijn…
Voor die verleiding zijn al heel wat koningen bezweken. Macht, meer macht. Zo gaat, al eeuwen lang. En de volken doen mee, de massa juicht wel: Leve de leider, de farao, de ceasar, de Führer! Voor je het weet ben je blind, omdat je meer macht hebt dan je aankunt. Zo vergaat het Darius.
En Daniël? Hij had natuurlijk gemakkelijk redeneren: laat ik maar een maand lang niet bidden. Ik ben een hoge positie, ik kan veel betekenen voor mijn volksgenoten. God zal het wel begrijpen als ik voorlopig niet bidt. Bovendien: ik kan het toch niet in stilte doen…
Niets van dat alles. Daniël laat zich door geen wet commanderen. Zijn God is Koning! Koning over de leeuwen, Koning over de leeuwen, koning over de koningen. Wie dat gelooft, kan onmogelijk aan elke wet gehoorzaam zijn...
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 8 juni 2011, 20:38

http://www.youtube.com/watch?v=bMAGwMAXTpU
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:31

Dat het katje van de buurman weer een beetje kan lopen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:30

Dinsdag 7 Juni; Daniël 3: 24-29; Geen andere God.

Ook al zijn ze nog zo ver van Jeruzalem verwijderd, Daniëls vrienden houden rekening met Gods geboden. ‘Gij zult u geen gesneden beeld maken noch enige gestalte van wat boven in de hemel is, noch van wat onder de aarde is. Gij zult u voor die niet buigen noch hen dienen…
Je vraagt je af wat jezelf gedaan zou hebben als je op zo’n vergadering was geweest. Stel je voor: allemaal ministers, burgemeesters, rechters, Eerste- en Tweede Kamerleden. En iedereen buigt, iedereen buigt, iedereen – behalve jij en nog twee andere… Je moet maar durven!
Voor je het weet buig je mee, als een knipmes. Voor je het weet doe je mee met de massa. Anders maak je geen promotie! Je telt niet mee als je kritiek hebt op de grote meerderheid! Vooruit, doe mee, het is een kwestie van even buigen…
Doe desnoods gewoon even je ogen dicht. Doe alsof er niets gebeurt, in Rusland, in Zuid-Afrika, in Zuid-Amerika…
Mensen worden gevangen genomen, gemarteld, verbannen, maar wie let erop? Het lijkt wel alsof de hele wereld meebuigt! Leve de god van de macht, de god van het geweld, de god van de onderdrukking! Leve de sterke man, de grote president!
Sadrach, Mesach en Abednego buigen niet. Zij dienen geen andere god. Zij dienen de ene God die machtig is om hen te redden, zelfs uit het vuur.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 20:29
BerichtOnderwerp: Christelijke politiek partijen

Ik vind het nogal wat dat de SGP een hele belangrijke stem heeft gekregen in de Eerste Kamer. Kan het zich misschien onderscheiden welke onderwerpen belangrijk zijn voor een deel van de bevolking.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 6 juni 2011, 23:24
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ANNETTE050 schreef:
Sneu om te zien zeker, zo'n klein hummeltje. Heeft 't veel pijn?

Krijgt nu iedere morgen oraal een spuitje voor de pijn.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 6 juni 2011, 21:30

VISSER278 schreef:
Jij blij? Smiley met dichtgeplakte mond

Woedende smiley Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 6 juni 2011, 21:29

TINK100 schreef:
nou, hier heeft het minimaal geregend......t is dat mijn fiets nat werd, maar volgens mij heeft het de grond niet bereikt.
komt er nog meer regen???

Ja
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 6 juni 2011, 20:56

Afgelopen vrijdag overleden:

http://www.youtube.com/watch?v=0kbgjmmr5vw&feature=fvst

Een goede zanger!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 6 juni 2011, 20:23

De kat van de buurman net 1.5 maand oud. Klom afgelopen vrijdag in de hordeur en toen hij eruit sprong brak hij zijn rechterheupje. Moet met 6 weken genezen zijn. Hij ligt nu in een bens. Moet vanzelf genezen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 6 juni 2011, 20:20

ANNETTE050 schreef:
Grappig, nu begint het hier te onweren, 18.30 uur.....een update uut Gelderland....

Uit de regio 0180 bijna droog naar een uurtje regen en onweer.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 6 juni 2011, 20:18

Maandag 6 juni. Daniël 2: 43-49; Een steen van de berg.

Nebukadnezar ligt op zijn bed en droomt. Hij ziet een groot beeld. Een prachtig beeld! Het hoofd van goud, de armen van zilver, de buik van koper, de benen van ijzer en de voeten van ijzer met leem vermengd. Wat een beeld…!
Maar dan: vanaf de berg komt er een steen aanrollen, zonder dat mensenhanden die steen aan het rollen brengen. Die steen breekt het hele beeld stuk. Er blijft niets meer van over... En de steen zelf wordt zo groot als een berg die de hele aarde vervult…
Geen wonder dat Nebukadnezar zich afvraagt: wat zal dit nu toch betekenen? Daniël kent het geheim. Goud, zilver, koper, ijzer en leem – zo zullen de koninkrijken zijn die komen zullen. Machtige koninkrijken zullen het zijn, hoewel ze steeds minder worden in aanzien. Hard, dat zijn ze wel, halrd als ijzer! Totdat een steen, van hogerhand gezonden, al die koninkrijken vermorzelen zal!
Die steen is het Koninkrijk van God. Nebukadnezar, Alexander de Grote, Augustus, Nero, Karel de Grote, Hitler, noem ze maar op… aan hun rijk komt een eind. Er is maar één Koninkrijk dat zijn zal tot in eeuwigheid. Een Rijk om van te dromen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 5 juni 2011, 21:32

WILLEMIJN232 schreef:
Ik proef toch wat jalouzie over de woonplaatsen van Visser en mij...... Coole smiley met zonnebril Je kan beter de vis uit onze vissersplaatsjes proeven dan uit plaatsen van wel 30 of 40 km verder op..... maar dat even terzijde.......

En St. Klaas is daar aangekomen. De echte wel te verstaan Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 5 juni 2011, 16:07

http://www.youtube.com/watch?v=ftJZomwDhxQ
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 5 juni 2011, 16:05

Zondag 5 juni, Obadja 15-21; De boemerang.

Eerlijk gezegd heb ik er nooit één gezien, maar ze bestaan werkelijk: stukken hout, zo gevormd dat ze terugkomen wanneer je ze wegwerpt. Een boemerang, zo heet zo’n ding. Je denkt dat je ervan af bent, als je zo’n stuk hout een eind van je af kunt gooien, maar je vergist je – even later krijg je het weer terug en als je niet uitkijkt wordt het zelfs een pijnlijke ontdekking…
Zo is het nu ook met het kwaad, zegt Obadja. Endomieten, jullie moeten niet denken dat jullie zo maar ongestraft een stuk van Juda kunnen afpakken. ‘Zoals gij gedaan hebt, zal u gedaan worden, uw daad zal op uw eigen hoofd terugvallen.’ Het kwaad is net een boemerang. Je denkt dat het geen kwaad kan, maar let op – voor je het weet keert het kwaad op je eigen hoofd terug.
Zou dat altijd zo gaan? Ik geloof er niets van. Als ik om me heen kijk zie ik mensen die nog nooit een ander kwaad gedaan hebben maar bedrogen worden tot en met. En denk maar niet dat die bedriegers ooit bekend worden! Hoeveel dieven, hoeveel moordenaars, hoeveel beulen lopen er op deze aarde niet ongestraft rond? Het kwaad: een boemerang? Ik geloof er niets van…
Of – moet je wat langer wachten? Duurt het misschien tot het laatste oordeel? Worden dan de boeken geopend? Komt dan het kwaad aan het licht? Blijft de boemerang weg tot die dag? Ja en nee. Als God Koning zal zijn, dan zal er recht en gerechtigheid zijn! Ja zeker! Maar God dank – ik ken Iemand die de boemerang tegenhoudt…!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 5 juni 2011, 12:27

WILLEMIJN232 schreef:
Heb je wel wat gevangen Visser, je bent zo stil over je vangst?
Of ben je daarna nog even naar de visboer gegaan om toch maar een visje te hebben Knipoog smiley

Jij vist toch ook altijd naast het net Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 21:31

Vandaag weer naar een Klimbos geweest, klimbos Apeldoorn. Het was weer gezellie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 07:28

Zaterdag 4 juni, Jes. 65: 17-25; De wolf en het lam.

Dat kan natuurlijk niet! – dat is je eerste reactie als je dit hoort. Een wolf in één weiland met een lam? Onmogelijk! Moet je in de dierentuin die wolven zien! Ze verscheuren de grootste stukken vlees met gemak. Nee, een kleuter die sprookjes kent, die weet al dat een wolf niet te vertrouwen is. Een wolf met een lam? Onmogelijk!
Maar Jesaja weet dat bij God alles mogelijk is. In dichterlijke bewoording tekent hij de tijd die komen zal. Mooier kan hij niet! Een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. Alles wordt anders.
Wanneer dat precies zal zijn? Bedoelt Jesaja daar de tijd na de ballingschap mee? Of denkt hij aan het eind der tijden komen zal? Ach, dat wordt in de boeken van de profeten nooit zo duidelijk gezegd. Maar wat doet het ertoe? Duizend jaar is bij God één dag. Hoe dan ook – er komt een tijd waarin de sjaloom, de vrede van God op aarde wezen zal.
Blijkbaar denkt Jesaja hier niet aan tijd waarin de dood er niet meer is. Mensen zullen sterven, maar niet reeds na een paar jaar, zoals nu soms kinderen heel jong al sterven. Als iemand honderd jaar is als hij sterft, is dat vroeg! Zelfs een zondaar zal nog een lang leven hebben! Niets zal meer tevergeefs zijn. Het werk in de wijngaard niet, het bouwen van huizen niet. Mensen zullen zo oud worden als bomen. En in de dierenwereld zal het ook te zien zijn dat er iets veranderd is: de wolf zal eten met het lam en de leeuw eet stro. Geen dier doet nog kwaad! Het paradijs keert weer!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 21:48

http://www.youtube.com/watch?v=CKmXRwjWYUM
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 3 juni 2011, 07:46

Vrijdag 3 Juni, Jes. 57: 14-21; Waar woont God?

‘ Op bergen en in dalen, ja overal woont God….’ Dat lied kennen we, misschien van thuis, of van de zondagsschool. Waar woont God? Hij woont overal.
Toch is dat nog maar de vraag. Als ik goed luister naar de woorden van Jesaja, dan weet ik het zo net nog niet. Er zijn eigenlijk maar twee plaatsen waar God woont.
‘In de eerste plaats: de hemel. Zo zegt de Hoge en Verhevene, die in eeuwigheid troont en wiens naam de Heilige is: In den hoge en in het heilige woon Ik... Met andere woorden: in de hemel, daar is God. Vraag me nu niet waar die hemel is en hoe de er uit ziet. En denk niet dat die hemel een plaatsje is ergens in het heelal, op de één of andere andere planeet. De hemel – dat is een woord waarmee we aanduiden dat we geloven in een andere wereld, onzichtbaar niet met onze handen te tasten. Daar woont God.
En die andere plaats? Die is bij de verbrijzelde en nederige van geest. God woont heel hoog en heel laag. Hij woont ook bij mensen die stuk gelopen zijn op hun ellende, op het leed en op de pijn van het aardse bestaan. Daar woont God! Bij hen die arm van geest zijn, de mensen die niet meer weten hoe het verder moet, de hulpelozen, de verslagenen, die hongeren en dorsten naar vrede en gerechtigheid.
Waar woont God? Nee, niet overal! Hij woont niet bij de goddelozen. Die hebben geen rust, geen vrede. Die zijn net als de golven van de zee, de mensen met de grote monden, de geweldenaars, de hoogmoedigen. Bij hen voelt God zich niet thuis. Hij woont beneden.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 22:17
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

FRANKT627 schreef:
Boze smiley het is net of CM aan een accute buikloop lijdt.

Toch niet van die enge bacterie Zieke smiley Kotsende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 20:25
BerichtOnderwerp: opwekking

WILLEMIJN232 schreef:
Zingen jullie een beetje zachtjes? Als de wind een beetje verkeerd staat hoor ik het in mijn huis........ Coole smiley met zonnebril
Ik begreep dat er 50.000 mensen verwacht worden, die gaan toch allemaal niet zingen??????

Ik wil dan wel even voor huis dj spelen. Heb je er geen last van. Of wil W-tje dat niet. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 20:24
BerichtOnderwerp: opwekking

FRANKT627 schreef:
Hartelijk dank David voor de info. Het ziet er inderdaad erg interessant uit. Het is wel een heel eind rijden maar ik overweeg het toch, indien het weer het toelaat, want dit wil ik ook echt eens graag meemaken.

Vroeger zag ik ook wel eens op de EO iets van een jongerendag. Is dat een vergelijkbaar evenement? Ook dat sprak me enorm aan.

Heb ergens gelezen dat de dagkaarten op zijn of zo. Wel vooraf informeren.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 2 juni 2011, 17:01
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

THOMAS968 schreef:
Je hebt hem goed opgevoed, Willemijn, ik ben trots op je. Knipoog smiley

Thomas, wast alleen zichzelf.

Dan heeft Thomas altijd nieuwe kleren aan.

Mario, die zich afvraagt of hij dat wel kan betalen.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 77 78 79 80 81 82 83 ... 167 Volgende
Pagina 80 van 167