Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:19
Onderwerp: Alleen voor vrouwen
|
|
|
MARIO216 schreef: | Vraag me al een tijdje af of er geen boerinnen zijn. Laat er nou net een boerin komen. |
ze zoekt n nuchtere hollandse gast Mario.. die iets grappigs heeft leuke hond ook trouwens.
strak blond meissie... schrijven mario!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 21:14
Onderwerp: Scheiden en hertrouwen
|
|
|
HENK710 schreef: | Ik snap wat je bedoelt te zeggen, Pieter. Alleen zoals je het nu neerzet lijkt het erop alsof het aangaan van een tweede huwelijk 'makkelijk' is...het moge duidelijk zijn dat dit niet direct het geval is...het is een aardige werkopdracht  |
jij snapt het helemaal niet Henk 
ik heb het over scheiden, niet over hertrouwen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:49
Onderwerp: Alleen voor vrouwen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Vanavond om 20.20 op ned1.........worden de nieuwe boeren voorgesteld voor Boer zoekt vrouw......... Blijft leuk om naar te kijken....... |
staat je typmachine al klaar zeker?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 19:48
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik heb het altijd zo gelezen in de bijbel.....als je partner overspel pleegt mag jij weer hertrouwen. Maar ja.....in deze tijd zijn er vaak hele andere redenen om uit elkaar te gaan, moeilijk hoor om dan ff zo je mening er over te geven. |
die andere redenen zijn echt niet nieuw hoor niks nieuws onder de zon
het is tegenwoordig wat geaccepteerder en men wil geen kruisdragen maar zoekt de makkelijke weg
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 14:59
Onderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Weet iemand wat de vertaler hiertoe heeft gebracht? Wat is er de achtergrond van? Waarom is het zo vertaald? Is het ook te vinden in andere vertalingen?
Thomas |
ik weet het niet, ik kan er wel een theorie op loslaten.
Job is sowieso een boek dat een beetje los van de andere bijbelboeken staat. Er is dus ook niet echt een exacte plaats op de tijdbalk aan te geven.
Schijnbaar had de vertaler er moeite mee dat in de tijd van Job dinosauriers of draken op aarde leefden.... daarom maakte hij er "gewoon" krokodil van... Mijn bezwaar is ten eerste dat hij een loopje neemt met de grondtekst en dat dit dan tevens vraagtekens oproept waar hij nog meer de Schrift naar zn hand heeft gezet. Ten tweede vind ik het ontkennen van beesten als Leviathan afbreuk doen aan de complete schepping, het neigt naar blasfemie.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 september 2010, 09:46
Onderwerp: Datingsite een taboe?
|
|
|
tis juist ideaal dat internet 
vroegah was alles betah???
welnee,
ik weet nog van de verhalen van mn oma dat verkeringen die de ouders onwelgevallig waren, gewoon onder dwang beeindigd werden. nog n beetje vroeger werd je door je ouders gewoon voorgesteld aan je echtgenoot/echtgenote... uithuwelijken dus
in de jaren 80 en 90 was ik actief... dat ging ongeveer zo: met wat maten naar de disco... om je heen kijken of je n lekker chickie zag, let wel: er was toen nog geen breezer om ze te verleiden ook, extra handicap dus. Okee, je zag wat leuks en t leek net of er nog geen vriendje bij hoorde... In de herrrie en lichtflitsen erheen om te checken of ze wilde dansen met je... Desnoods kon ze zelfs een biertje of een cola krijgen. Tijdens het aanspreken bleek ze WEL een vriendje te hebben... die stelde mijn amoureuze pogingen niet op prijs... Gevolg: knokpartijtje en de meestal de volgende morgen wakker met wat blauwe plekken en een kater...
nee joh.. internet is ideaal !!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:41
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wel goede reclame voor je bedrijf, als MP geef ik je max. 1 week en dan is iedereen jou zat, je bent veel te direct. Maar maakt niet uit, je hebt dan voor alle grote tv programma`s interviews gegeven en zodoende kent de hele wereld je, slim hoor, ik stem wel op je, als je ook even wat sluikreclame wilt maken voor het bedrijf waar ik voor werk! |
ik zorg dat Annette op iedere foto achter me staat...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 21:27
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Zucht; Formatie mislukt.
Kunnen we met CM geen coup plegen? Wie wordt onze nieuwe MP? Pieter; jij lijkt me reuze geschikt. Dat je in Duitslant woont = geen probleem; als je maar een geldig NL geboortebewijs overhandigt hé
Ik wil wel de pers op... euh voorlichten.
Wie volgt???
GrZing! |
Als ik MP zou worden van nederland, ga ik veel bedreigingen krijgen, uit alle mogelijke hoeken!! Ook op cm zou ik n stuk minder populair worden ( voor zover dat nog mogelijk is.. )
Heel veel subsidies zouden verdwijnen, de uitkeringen gekort, werklozen die met de hand nieuwe kanalen graven, doorwerken tot 67, geen extra windmolens, het kwartje van kok teruggeven, ontwikkelingssamenwerking alleen nog bij noodhulp, en een actief (re-)migratiebeleid zodat Nederland weer rond de 10 miljoen inwoners krijgt... is het fileprobleem ook opgelost
dus ik verwacht weinig stemmen.
maarre... laat mij nou lekker aluminium bewerken, das t mooiste baantje dat je kunt hebben
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 17:42
Onderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als je zo redeneert Pieter kan je nergens meer wat aangeven...... Of nu een hulporganisatie groot of klein is er kan altijd wat aan de strijkstok blijven hangen! |
tja... overal blijft wel wat aan de strijkstok hangen... ik snap dat er kosten gemaakt worden.... ik snap dat mensen die er full time aan werken ook moeten eten.
ik weiger echter 1 euro te storten in de hoop dat er meer dan 50% aankomt mijn rendementseis ligt n stuk hoger
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 17:31
|
|
|
HANNAH810 schreef: | scheiden en hertrouwen is inderdaad een boekje uit de babtistische gemeenten, dominee pieters, van de hersteld hervormde kerk, heeft ook een boekje geschreven, met ongeveer dezelfde gedachtengang.....(waar ik het soms helemaal niet mee eens kan zijn.) er zijn grofweg drie gedachtengangen te noemen; - altijd, hoe dan ook, alleen blijven - bij overspel en verlating door ongelovige partner mogen hertrouwen. - altijd hertrouwen, na berouw te tonen over wat er mis ging. |
Ik blijf er grote, zeer grote, moeite mee hebben dat een paar vreemden, die toevallig in een kerkeraad zitten, op basis van hun persoonlijke bijbeluitleg, besluiten nemen over jouw of mijn verdere leven.
Zeker nadat ik van nabij heb gezien hoe dezelfde kerkeraad die uitgebreid jonge stelletjes uithoorden en schuldbelijdenis lieten doen, een ander gemeentelid ruim 2 jaar zn gang liet gaan met zn eigen dochters.... Maar ja, die opbollende buik viel NIET te verbergen en als iedereen nou gewoon zweeg, hoefde "de mensen" dat niet te weten...
Volgens mij is de juiste term: hypocriet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 11:27
Onderwerp: Aan wie geven we eigenlijk hulp
|
|
|
De hulpverleningsindustrie heeft het negatieve imago zelf over zich afgeroepen. Geld voor slachtoffers van de tsunami.... er staan nog miljoenen op de bank!! als ik geld geef DAARVOOR, mag ik verwachten dat het geld ook DAAR besteed word..... Geld voor Haiti.... nog geen fractie blijkt aangekomen te zijn en een groot deel van de HULPgoederen wordt gestolen en bij opbod tegen woekerprijzen verkocht te worden!!
Gebruik dan een gedeelte van het geld voor beveiliging van deze goederen.
En nu weer Pakistan... ik betwijfel niet of daar nood is hoor, maar ik betwijfel of de knaken daar komen waar ze voor bedoeld zijn. En dat gevoel helpt niet echt om den buidel te trekken....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:26
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Pieter...dat jij Het Boek totaal niks vindt...tsjá...dát is jouw probléém. Om het te begrijpen zou je het eens naast "Mein Kampf" moeten leggen nu jij toch voor Duitsland werkt. Jouw kwalificatie over Het Boek doet zeer. Het is niets vergeleken als je de inhoud en de gevolgen van "Mein Kampf" hebt gelezen. |
ik werk voor mezelf.... IN Duitsland.... wat dat met Mein Kampf te maken heeft, ontgaat mij volkomen. wat mein kampf met het boek te maken heeft, ontgaat mij eveneens
eigenlijk vind ik jou reactie vrij schokkend en bijzonder stompzinnig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 september 2010, 10:20
Onderwerp: De zon en de ZOON
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat betreft het woord verketteren. Vaak worden de termen geassocieerd met de RK kerk. Toen ik de Dordtse leerregels las, viel me op dat de protestanten die rol behoorlijk overgenomen hebben. En dat terwijl het niet eens zo lang geleden was, dat ze zelf de gevolgen van verkettering aan den lijve hadden ondervonden. Mensen vergeten snel waar ze vandaan komen, en macht maakt dat mensen dezelfde fouten gaan maken die ze hun tegenstanders verweten hebben.... |
als je de Dordtse leerrregels niet gelezen had... maar het cm forum... was je tot dezelfde conclusie gekomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:51
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
ik ga eerst gewoon proberen om te slapen.... ik ben nog duizelig van dat vliegtochtje achterop net...  maarrrrrrr als het niet lukt, klik ik misschien op je link!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Het plan van het demissionaire kabinet is de boetes met 15 procent te verhogen. Er wordt nu eerlijk bijgezegd dat het de inkomsten van de staat verhoogt. Maar oneigenlijk blijft het. Boetes horen uitsluitend als doel te hebben het in principe foute gedrag te beïnvloeden. Ik vind de hoogte van de boetes in Duitsland redelijker, vooral voor mensen met weinig geld. Al blijft een overtreding maken natuurlijk wel een keuze.
Thomas, die van snel rijden op de Autobahn houdt, heerlijk land dat Duitsland. |
bei uns ist alles großer und beßer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 23:21
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Pieter,
Ik lees zelf de Parallelbijbel, Statenvertaling en Het Boek inéén. Aan de linkerkant van de pagina staat de tekst in de Statenvertaling en aan de rechterkant in de vertaling van Het Boek. Het maakt de tekst soms net iets makkelijker te begrijpen en aangezien ik ben opgegroeid met de Statenvertaling en ook vind dat die het dichtst bij de grondtekst aansluit is deze overzetting, naar een aanzienlijk begrijpelijker Nederlands, wel zo prettig. |
iets begrijpelijker.... alleen al de vertaling van Leviathan.... dan kun je die versie toch niet serieus nemen?????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:54
Onderwerp: evangelisatie tweede kamer
|
|
|
HENK710 schreef: | Met een beetje pech/geluk* (doorhalen wat niet van toepassing is) zijn er binnenkort weer verkiezingen. Volop de ruimte dus dan om jezelf in de TK te laten kiezen en aan het werk te gaan  |
het is te hopen dat men niet op de nationale Judas stemt... onder het motto: geen KLINKklare onzin meer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 20:50
Onderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | die met volle maan zijn gebrouwen, zijn niet verantwoord .....  |
precies!! en zeker niet als de brouwers bij volle maan zijn verwekt, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:54
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Kom ik zo wijs over dan????? 
nee, dat niet...
Maar we zijn off topic........  |
Dat dan weer wel natuurlijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:52
Onderwerp: Wel een TV in huis?
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Géén brave kindertjes?  |
tja... van moeders zijde zat dat er wellicht niet in...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:48
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is dat zo of denk je dat het zo is???? ik heb nl nog nooit een man horen zeggen dat hij vrouwen doorgrondt en begrijpt???En ik ben natuurlijk een stukje ouder dan jij bent en wijzer volgens de statistieken.......  |
er zijn kleine leugentjes, leugens, grote leugens, nog grotere leugens en statistieken.....
de enige waarheid in je bijdrage is dat je ouder dan ik ben... maar ook zonder leeftijdsvermelding is dat vrij duidelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:33
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Als Gibby het maar wat vind toch???? |
ik weet niet wat het is met die G-mannen.... Griffin heeft een autosmaak die ik niet snap... Gibby heeft een bijbelvertalingsmaak die ik niet snap....
gelukkig snap ik vrouwen beter
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:20
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Natuurlijk ben ik het helemaal met je eens, dat je God voor 100% kunt vertrouwen. Bij mensen kun je dat helaas niet altijd. Toch zijn er gelukkig ook heel veel mensen, die je wel kunt vertrouwen. Wilde ik toch nog even kwijt, want ik vind dit nogal negatief over komen.
'k Denk wel dat het goed is, om - w.b. het ontvangen van mailtjes - je verwachtingen niet te hoog te stellen. Helaas zijn er mensen die beloften niet nakomen, maar je kunt jezelf wel beschermen tegen al te grote teleurstellingen. |
hee, ik heb jou vanavond tot 3x toe BINNEN een minuut geantwoord he!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:19
|
|
|
Mn vader las na de avondmaaltijd ook altijd een hoofdstuk, behalve psalm 119, die ging in etappes... en ja, van kaft tot kaft. Als mn vader op zakenreis was, las mn moeder meestal een psalm. Hier in huis lees ik om de andere dag een stukje uit een kinderbijbel, als ik niet lees, leest Annette dr dochter, die leert sinds vorig jaar lezen op de duitse school en op deze manier leert ze ook nederlands lezen.
Overigens ben ik waarschijnlijk degene die Gibby bedoeld, ik heb gisteravond in de chatbox duidelijk mn mening over Het boek gegeven... ik vind het totaal niks!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 september 2010, 19:03
Onderwerp: wie o wie weet iets van werking voetreflex therapie
|
|
|
HANNAH810 schreef: | vergis ik me, of horen sommige reacties op dit topic eigenlijk thuis onder het topic "reageer toch niet zo allergisch"? |
reageer es niet zo allergisch hannah!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|