Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 20:39
Onderwerp: Voorbeboedsmiddelen
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Ik ben ook pro voorbehoedsmiddelen, zeker als ik weet dat nog een zwangerschap ten koste gaat van mijn gezondheid, en dus ook van de mogelijkheid om de kids op te voeden!! Sex is idd ook om van te genieten, en niet alleen om kindjes te maken |
De winst is ook voor de kinderen die er wel komen. Het is in ieder geval goed voor een kind dat het gewenst is en dat het op een moment komt dat de ouders er aan toe zijn. Het is niet verkeerd als een kind meer aandacht en warmte krijgt, zeker in deze snel veranderende maatschappij. We weten vaak nog van de gedwongen huwelijken van vroeger. De christelijke gemeenschappen waren doorgaans ook niet zo vriendelijk voor de ongehuwde moeder en het kind werd er op aangekeken, wat geen fijn begin was van een kinderleven. En zo gezond was het ook niet altijd voor de vrouwen die jaar op jaar zwanger waren. En of deze vrouwen wel van sex genoten als ze rekening moesten houden met weer een zwangerschap? Heerlijk dat vrouwen nu ook sex kunnen hebben zonder daar bang voor te moeten zijn! Deze uitgebreide kinderzegen bleek kennelijk ook niet echt de wens van de meesten want nadat de pil beschikbaar kwam, was het meestal snel afgelopen met de grote gezinnen. De voorbehoedsmiddelen zijn een zegen voor de mensheid. Grote gezinnen en armoede gaan vaak in de behoudende kringen hand in hand, al mag dat niet benoemd worden. Gezinnen die uit twee of drie kinderen bestaan, zijn echt niet minder gezegend. Waarmee ik niet wil zeggen dat ik geen respect heb voor de moeders die een groot gezin tot een succes wisten te maken.
Thomas, voor een kindertal dat de ouders aankunnen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 19 juli 2010, 20:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 juli 2010, 17:13
Onderwerp: Wat is er 'mis' met homofilie ??
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Ik neem voor het gemak maar even aan dat deze christen-homo's elkaar dus niét af gaan zitten lebberen in dat bootje... Ze willen dan gewoon laten zien dat je bij God altijd welkom bent, en het dus ook anders kan. Dat vind ik een goed initiatief! Ik stelde niet voor niets voor dat Carin een stapel strijdkreten mee zou nemen...ik durf te wedden dat als Majoor Bosshardt nog had geleefd zij hetzelfde gedaan zou hebben. Zij ging de plekken af waar het meeste "verderf" te vinden was en verkondigde daar God's liefde en goedertierenheid...ze vertelde dat juist de mensen aan de schaduwkant van de maatschappij welkom zijn bij God, maar wel zonder ze te veroordelen |
En zo is het maar net. Majoor Bosschardt heeft overigens aan het eind van haar leven ook aangegeven dat ze nooit getrouwd was geweest omdat ze op vrouwen viel.
Thomas, die het triest vindt dat ze dit bijna haar hele leven heeft moeten verzwijgen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 juli 2010, 00:12
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 23:42
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 19 juli 2010, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 16 juli 2010, 22:22
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | LATEN WE DOORGAAN
CHRIS PLEASE EEN SLOTJE OP DIT TOPIC |
Cross,
Er wordt gemiddeld genomen beter en breder gediscussieerd dan in het verleden. Toen kwamen er vanuit de Groninger driehoek ook opmerkingen die persoonlijk en onprettig waren. Je mag het met Mieke eens zijn of niet maar als je op een christelijke site aarzelt of je wel durft vertellen dat je belijdenis hebt gedaan vanwege de toon en inhoud van eerdere reacties, dan is er met het discussiëren toen toch heel wat mis geweest. Misschien is een topic persoonlijk getinte bijdragen op reacties wel wat, dan vertroebelt het de discussie minder. Ik vind dit onderwerp over de homofiele medemens belangwekkend en je hoeft het niet met elkaar eens te zijn. Zolang mensen het eigen standpunt niet als het enig exclusieve christelijke zien, is er niks aan de hand en kan iedereen ademhalen. CM is nu eenmaal een verzameling mensen uit een breed deel van christelijk Nederland. En mensen leren, net als jij: je bent ook milder in je oordeel geworden. Een van de leden van de driehoek is verdwenen en je ziet dat de discussie over het algemeen is verbeterd en over belangwekkende onderwerpen gaat. Nu mensen niet meteen worden platgeslaqen door een fanatieke enkeling, durven veel mannen en vrouwen mee te doen. Er is winst geboekt, ook doordat Chris zich wat actiever met de wijze van reageren op forum en groepschat bemoeit.
Thomas, voor een open discussie met zoveel mogelijk standpunten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 16 juli 2010, 22:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 15 juli 2010, 15:21
|
|
|
Mooi beeld Annette, met die gevangenis. Nooit zo aan gedacht eigenlijk. Beter dan stenigen, wat in de wet staat, inderdaad. Al gebeurt het nu misschien soms overdrachtelijk.
Thomas, mag en wil de eerste steen niet gooien.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 juli 2010, 15:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 12:01
|
|
|
JOLAN931 schreef: | meerdere keren lees ik in dit topic over homofielen die anders geschapen zijn.
ik dacht dat er in de bijbel staat dat God man en vrouw schiep, vervolgens de vrouw aan de man gaf en uiteindelijk zag dat het zeer goed was. God heeft dus geen mensen geschapen met een andere geaardheid. Deze geaardheid komt dus voor uit de'verdorven aard/lusten'van de mens.
Ik begrijp niet dat homofilie zo makkelijk geacepteerd word terwijl pedofilie in ieders verdoemboek staat. Het verschil tussen homofilie en pedofilie is me volkomen duidelijk, maar het is beide een andere geaardheid als die God geschapen heeft. Waarom dus het ene wel en het andere niet?? |
Ik denk dat het wat ingewikkelder is. Ik ben overigens al blij dat je pedofilie en homosexualiteit duidelijk weet te scheiden want die twee hebben niets met elkaar te maken. Incestslachtoffers weten daarover mee te praten.
De term andersgeschapenen hanteerde ik. Ik ga er vanuit dat God ons allemaal heeft geschapen en gewild, dat is uitgangspunt. Het is inmiddels duidelijk dat er bij homofielen sprake is van een andere structuur in de hersenen, wat de gerichtheid op het eigen geslacht bepaalt. Bij jou en mij is die structuur anders en is er sprake van de gangbare gerichtheid op het andere geslacht. Vandaar dat ik spreek van andersgeschapenen. Je kunt hier van een geaardheid spreken.
Bij pedofilie zit dat heel anders. Het kenmerk van de pedofiele relatie is de machtsongelijkheid ervan en het gericht zijn op kinderen die niet weerbaar zijn. Het genieten hiervan dan wel het gericht zijn hier op, doet het kind kwaad, maar het gebeurt toch. Dan is het een gerichtheid die een ander kwaad doet maar die toch wordt gepraktiseerd. Daar ligt een psychische stoornis aan ten grondslag, die geen fysieke verklaring kent. Pedofilie is dus geen geaardheid al wordt het wel vaak zo genoemd, het is een gerichtheid. De weerstand er tegen is terecht, een pedofiel doet onschuldige kinderen iets aan. De combinatie macht en seksualiteit werkt altijd negatief. Het is ook de machtsfactor waar incestslachtoffers van te lijden hebben, een vader die zijn dochter tot incest dwingt, heeft hetzelfde effect. Het is echter geen geaardheid maar een psychische stoornis, aan machtswellust gerelateerd. Pedofilie is ook niet hetero- of homoseksueel van karakter om die reden.
Verder denk ik dat je terecht uiterst voorzichtig bent met pedofilie en homofilie op een hoop te gooien - en dat doe je gelukkig ook niet.
De term pedofilie is mijns inziens ook onjuist, ik spreek van pedoseksualiteit en die behoren we af te wijzen om redenen hierboven genoemd. Machtsmisbruik en seksualiteit gaan niet samen en kunnen verwoestende effecten hebben op de mogelijkheden later een liefdesleven ten volle te ervaren.
Ik vind overigens wel dat als mensen verder willen discussiëren over zaken als pedoseksualiteit dan wel incest het in een ander topic thuishoort.
Thomas, die vindt dat een waardeoordeel soms wel mag.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 15 juli 2010, 15:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 14 juli 2010, 00:04
|
|
|
Misschien mag ik het niet zeggen... maar moet daar toch aan denken... Toen de farizeeers de overspelige vrouw bij Jezus brachten, ging Jezus toch 'offtopic'...
Nou dat is zacht gezegd. Het staat er toch dat een overspelige vrouw ter dood gebracht moet worden? En Jezus wees haar notabene alleen op haar zonde en liet haar gaan, waarbij Hij de eerdere wet van Zijn Vader zelfs negeerde......of juist niet?
En volgens dezelfde wetten werd Hij ter dood gebracht, want Hij ging tegen de schrift en de schriftgeleerden in. En wat zijn de standpunten van de schriftgeleerden van vandaag?
Thomas, die zich niet meer afvraagt wat de betekenis hiervan is.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 juli 2010, 12:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 23:30
|
|
|
[quote=PIETER649]Er van uitgaande dat jij je kritiek mede op mijn laatste bijdrage hebt, wil ik je graag op wat puntjes wijzen...
Het was een reactie op Zinga en dat stond er duidelijk en dus niet op jou.
Nergens in mijn bijdrage vind je een oproep tot discriminatie of homofoob gedrag. Integendeel, als er iemand is die bijv. de discriminatie van homofiele leerkrachten verafschuwd, ben ik dat!
Weet ik Pieter, en waardeer dat, ik heb het over de uitstoting en miskenning van mensen die door God anders zijn geschapen.
Wat ik duidelijk, dacht ik althans, heb geprobeert te verwoorden is de term KRUISDRAGEN. Dat begrip kom ik verder nergens tegen in de diverse "liberale" bijdragen hier.
Iedereen wil warmte, geluk en erkenning in een liefdesrelatie, dat mogen jij en ik in een heterorelatie naar onze geaardheid en anderen naar de hunne, dat mag je niemand ontzeggen. Iedereen wil liefde ervaren met een ander die je ook liefheeft.
Ieder heeft zn kruis, ieder heeft zn doorn in het vlees... ook ik. Denk je nou echt dat mij altijd alles heeft meegezeten? Dat er in mijn leven geen onuitwisbare drama's zijn geweest? Ik heb mn kruis ook maar te dragen... net als ieder ander.
Ja maar toen je Annette tegenkwam kon je een nieuwe start maken, je liefde kon groeien en je kon opnieuw gelukkig worden, wat er ook was gebeurd. Niemand is op deze leeftijd en soms al veel jonger zonder littekens en zeker op CM niet. Maar een ondraaglijk kruis van niet te mogen liefhebben, niet te mogen beminnen en niet volledig mens te mogen zijn, mag je niemand opleggen, zeker als christen niet.
Dat het kruis van de homo bestaat uit het verzaken van lichamelijke en (gedeeltelijk) geestelijke intimiteit... ja, heel erg voor de betrokkene. Zo is het ook erg voor de vrouw die geen kinderen kan krijgen, voor het kind dat zn ouders moet missen, voor het meisje dat jarenlang misbruikt is, voor de ouders die hun kind ter grave moesten brengen.
Je kunt met het ene leed het andere niet relativeren, zoals je met het ene kwaad het andere niet kunt goedpraten. Maar elkaar als christenen het leed aandoen van geen liefde in een relatie te mogen ervaren terwijl je het zelf wel met een vrouw beleeft en gelukkig mag beleven - dat kun je een mens niet aandoen. Een vrouw die geen kinderen kan krijgen daar raak je me wel mee, soms krijgen mannen ook geen kinderen, Pieter
Kruisdragen... de HEERE geeft, de HEERE neemt...
God geeft liefde en vergeving, wij als Zijn volgelingen kunnen dan met ons oordeel anderen niet miskennen en uitsluiten, zodanig dat ze zich soms van het leven beroven. God is zo wreed niet, dat zijn de mensen en als dat christenen zijn, is het beschamend en tegen Zijn wil.
En wil je zoals Sus zegt SERIEUS met GOD en het geloof bezig zijn, dan moet je je conclusies trekken.
....ok, dan kom ik bij uitzondering ook maar eens met een bijbeltekst: doch wat gij voor de minste van mijn broeders gedaan hebt, dat hebt gij voor mij gedaan. Wie de minste broeders en zusters zijn in de kerken is helaas wel duidelijk.
[i]Pieter, die niet snapt dat dit niet te snappen noch te accepteren is[/quote][/i]
Liefde en vergeving - en ik weet dat je het kent, hoef je niet te snappen, Pieter. Het is onlogisch en dwars tegen alle overlevingsdrang en egoïsme in. Daarom is het Evangelie zo geweldig. Het is geen overleven maar de enige weg ten Leven.
Thomas, die Pieter echt niet verkettert.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 juli 2010, 14:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 21:50
|
|
|
[quote=ZINGA672 . Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar, maar homo's die niet op zoek zijn zitten wellicht niet op deze site. Of durven niet meer te reageren?
GrZ[/quote]
Ik kan me voorstellen dat, als homofielen deze discussie lezen, ze bij de reacties van sommige mensen hier gillend weglopen. Maar voor een aantal is het misschien wel een geruststelling dat die homofielen massaal zijn verdreven uit een instituut met mensen dat liefde predikt maar waar je enkel walging en uitstoting ervaart. En dat een op de twee homofielen serieus aan zelfmoord gedacht heeft, daar ben je als kerkmensen toch niet verantwoordelijk voor? We hebben ze toch lief als ze zich moeten onthouden van warmte, liefde en genegenheid met een partner naar hun geaardheid, dat is er alleen voor ons, want wij gaan als maagd het huwelijk in, hebben dus geen sex voor het huwelijk, eten geen varkensvlees, want zo staat het er. Naastenliefde moet je echt anders zien: we behoeden ze voor de zonde tenslotte en dat is ook naastenliefde, toch? Wat een soft geklets. We zijn maar gelukkig dat we als hetero geschapen zijn, dat voorkomt veel problemen. Onze zonden zijn ook veel minder erg dan die van die rare homofielen, toch?
Ok jongens, jullie zijn van me geen sarcasme gewend, dat laat ik ook meestal aan anderen over, maar ik moest het even kwijt. De meeste mensen hier prikken er ook wel doorheen. Ik ben blij dat ik in ieder geval niet meer een van de weinigen ben die de strijd is aangegaan voor onze homofiele broeders en zusters. We mogen ze niet uit onze genade laten vallen, uit liefde. Zie het maar als een spiegel die ik voorhoud.
Thomas, wat is er mis met ons als christenen in de omgang met mensen die het toch al zo moeilijk hebben?
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 14 juli 2010, 12:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 11:13
Onderwerp: Zeeland
|
|
|
VISSER278 schreef: | Friesland............ Suikerbrood toch? |
Wat dacht je van oranjekoek en droge worst uit het noorden van de provincie.
Thomas, beerenburger in de dockumer kofje, alleen als het koud is buiten.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 juli 2010, 00:41
|
|
|
CARIN303 schreef: | Wil degene opstaan die maagdelijk het huwelijk ingaat of ingegaan is?
Stil |
Het percentage is lager dan de linkerkant van de vingers van mijn hand. Als je bedenkt dat het percentage islamieten al meer dan zes procent is, gaan er echt maar heel weinig gelovigen als maagd het huwelijk in. Qua aantallen gaat het in de praktijk nergens over. Ik vraag me ook af of het verstandig maar dat terzijde, de meeste mensen zijn realistischer, blijkt gelukkig.
Heiligheid is goed, schijnheilgheid niet.
Thomas, die blijft zitten.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 13 juli 2010, 09:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 23:02
Onderwerp: WK-gekte
|
|
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 juli 2010, 18:28
Onderwerp: WK-gekte
|
|
|
Oranje ontSpanje
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:56
|
|
|
David: aids en andere soa``s zijn, denk ik, idd een straf van God, ze kwamen na de seksuele revolutie die in de jaren 60/70 begon en steeds gekker werd, denk dat sodom en gomorra rooie oortjes krijgen als ze in amsterdam rondlopen.
Nou je historisch besef vraagt om enige bijschaving. De teruggekomenen van de Kruistochten brachten de geslachtsziekten op grote schaal mee Europa in. En dat staat wel vast. Merkwaardige opvatting van een Kruistocht overigens maar dat terzijde. Soa's ontstonden echt niet na de seksuele revolutie, dat is pure onzin, hou je aan de feiten. Aids is nu levensbedreigend maar dat waren traditionele geslachtsziekten zoals druipers ook voor de uitvinding van de antibiotica. Medicijnen die natuurlijk verder een zegen zijn geweest voor veel kwalen, zoals voor longontsteking om maar eens wat te noemen.
Thomas, we dwalen wel weer af van het onderwerp.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 11 juli 2010, 09:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:36
|
|
|
WILLEMIEN943 schreef: | Ja, laten we inderdaad eens wat vriendelijker doen zeg! Ik heb me wel eerder verbaast over hoe er gereageerd wordt hier door sommige mensen. Er wordt vaak niet goed gelezen, waardoor er onbegrip ontstaat en op een verkeerde manier wordt gereageerd. De een valt de ander persoonlijk aan of de een voelt zich door de ander persoonlijk aangevallen. We zijn allemaal verschillend in geloofsbeleving, achtergrond, afkomst. Zo zijn Rotterdammers, zoals ik, vrij direkt, zonder dat ze het kwaad bedoelen bijvoorbeeld. Mijn oprechte excuses als ik iemand heb beledigd. Ik probeerde wat neer te zetten om er over na te denken, maar misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik schrijf niets meer, om mezelf en anderen niet tot ergenis te wekken. De liefde van God moge over ons allen schijnen. |
Op je vragen is van verschillende kanten goed gereageerd, hooguit vanuit verschillende invalshoeken. Zolang mensen hun eigen standpunt niet beschouwen als het standpunt van God zelf - en ik zie ook wel dat dat gebeurt, is er niks aan de hand. En intenties horen niet in het geding te zijn. Je doet niets fout en stelt een normale vraag, toch?
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Buienradar klopt niet altijd.....Heb net doodsangsten uitgestaan op mijn fiets langs het water in een heftige onweers en regenbui........ Volgens buienradar zou ik nog makkelijk droog over kunnen komen...... Toch de lucht maar geloven en buienradar wat minder......... |
Tijdens de picknick in Ede leek het er ook te regenen wat niet was maar in Friesland klopt de radar nu wel. Als zeiler ben ik toch we blij met deze site.
Thomas, licht verregend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 23:05
|
|
|
DAVID923 schreef: | @kleurenpl:
als je inhoudelijk kan weerleggen praten we verder. je algemene conclusie sterkt me alleen maar.
ik wens je Gods zegen. |
Het is goed de Naam niet ijdel te gebruiken. Na een dergelijke reactie vind ik het niet passend.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 22:06
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | he.....beetje on topic blijven......de choco staat in het off-topic onderwerp |
Na een onweersbui is er vaak een verfrissende stilte en zo wordt het symbolisch voor de discussie hier en toch weer on-topic.
Thomas, geen gedonder.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 10 juli 2010, 22:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 22:01
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Met of zonder slagroom...en wilt u daar kaneel bij?
Hij staat hier inmiddels toch mooi op tafel |
In het midden en het westen van het land een bliksemse donderburger volgens de buienradar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 juli 2010, 00:51
|
|
|
WILLEMIEN943 schreef: | Ik zal me niet mengen in de discussie, maar heb wel een aanverwante vraag; Er is een nieuwe ziekte ontstaan, nl. HIV en AIDS. Vroeger kwam dat nog niet voor. Is dit een straf van God? Of is het een gevolg van het kwaad? En nog eentje; Wat vinden jullie dan van het homohuwelijk? En dan nog een kerkelijk homohuwelijk? |
Toen Zeeland in 1953 overstroomde waren er ook bevindelijken in Zeeland die stelden dat de watersnoodramp een straf van God was omdat sommigen op de Zeeuwse eilanden zich afkeerden van de kerk. Als er iets groots mis gaat, is het heel makkelijk om zoiets te roepen, maar als het zou kloppen zou heel Nederland onder water moeten staan. Iemand die beweert dat iets een straf van God is, wil waarschijnlijk zelf dat dit zo is. Ik denk eerder dat deze mensen God tekort doen, en juist te kennen geven dat ze God vooral als een zich wrekende, strenge of straffende God (willen) zien. Ik ben het met Chat eens dat het wel erg kort door de bocht is, domweg ook omdat we het niet kunnen weten en het dus altijd een mening van iemand met een bepaald godsbeeld blijft.
Thomas, die zich afvraagt of God wel rampen wil.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:24
Onderwerp: Overleden
|
|
|
MARISKA601 schreef: | In de late avond van 30 juni is webmaster en organist, bij ons bekend als arjan007, overleden.
Als organist was hij bekend in de omgeving van Amerongen.
Een aantal weken geleden werd bij hem een ernstige ziekte geconstateerd, waaraan hij is overleden.
Enkelen van ons hebben arjan nog op de picknick van 22 mei gesproken. Laten we bidden voor zijn vrouw en alle andere nabestaanden.
Arjan mocht de leeftijd bereiken van 44 iaar. |
Wat vreselijk Mariska. Een milde, bruggenbouwende en doorleefde christen waar we in respect aan kunnen terugdenken. Ik wist niet van zijn ziekte maar wens zijn vrouw Gods nabijheid toe bij het verwerken van het verlies van dit nog zo jonge leven.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 juli 2010, 22:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 22:14
|
|
|
Shanita Is het niet zo dat het iets met de jeugd te maken kan hebben, dat dacht ik ergens gelezen te hebben. Met teveel aandacht van de moeder, en afwezige(kan ook psychichs afwezig zijn natuurlijk) vader?
Shanita: In de tijd dat onderzoeken van Buikhuizen naar een fysieke verklaring van homoseksualiteit niet politiek correct waren deed deze theorie opgang. Het idee was dat homoseksualiteit als oorzaak had dat er dingen fout zouden zijn gegaan in de identificatie met hun vader of moeder zo rond het zesde levensjaar. Er is onderzoek naar gedaan en omdat er verder niet zoveel over de oorzaak van homofilie bekend was, is deze gedachte een tijdlang gevolgd. Het was ook enigszins onderbouwd met statistiek. Iedereen die enig benul heeft van methodologisch verantwoord onderzoek in de sociale wetenschappen ziet echter meteen dat het rommelt aan alle kanten omdat de mate van identificatie domweg niet meetbaar is en er daarmee dus ook geen goede onderbouwing met statistische methodieken te maken valt. Dit nog los van het feit dat statistiek geen sluitend bewijs kan bieden. De in andere draadjes genoemde onderzoeken waarbij hard wordt aangetoond dat er wel degelijk sprake is van een andere structuur in een deel van de hersenen, is dat wel. Homofilie is aangeboren. Dat neemt niet weg dat omstandigheden wel een (versterkende) rol kunnen spelen. Nagenoeg alle gedrag kan worden verklaard uit aanleg en omgeving.
De theorie waarmee ik begon, is ethisch ook onaanvaardbaar. Bij homofilie bij een kind zou dus de verklaring altijd liggen bij een gebrekkige identificatie naar de vader of de moeder toe, die daarmee 'schuldig' zou zijn. Bedenk dat een jaar of dertig, veertig geleden homofilie nog een veel groter taboe was dan nu. Je stond er dan als vader en moeder gekleurd op. Nogmaals: die hele theorie heeft geen wetenschappelijke basis. Het onderzoek naar de hersenstructuur van homofiele mannen en vrouwen is wel zeer goed onderbouwd en geeft een plausibele verklaring. Homofilie is gewoon aangeboren.
Thomas, die vindt dat er eerder wat mis is met homofoben.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 9 juli 2010, 04:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 21:51
|
|
|
GERDA928 schreef: | sorry, maar ik word er een beetje ziek en heel boos als ik lees hoe je over homofilie denkt. Weet wat je deze mensen aandoet!!!! Weet jij hoe het voelt als men van je walgt en je afkeurt om iets waar je niks aan kan doen, waar je mee geboren bent. Weet jij hoeveel homo's of lesbo's geprobeert hebben zichzelf van het leven te beroven omdat ze het niet aan konden. Gelukt of niet. En ook weet ik heus wel dat er onder homo's mensen zijn die het om de sex te doen is en dat keur ik niet goed. Maar zijn er ook geen hetero's waar het allemaal om sex te doen is? En ben jij zo sterk dat je nooit gedachten heb over vrouwen die sexueel getint zijn enz. |
Prima reactie Gerda, gelukkig zijn er steeds meer christenen die liefde en begrip voor andersgeschapenen tonen. Geen wonder dat homofiele christenen vaak met de gedachte aan zelfmoord spelen als hun zusters en broeders zo liefdeloos zijn.
Thomas, die zich vaak schaamt voor zijn medechristenen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 juli 2010, 22:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 18:20
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | hier kan je via teletekst het volkslied ondertitelen. En dan word het zelfs vertaald als: de koning van Spanje heb ik altijd geeerd |
Weet je wat MOF betekent?
Mannschaft ohne Finale.
Thomas, niet persoonlijk
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 juli 2010, 18:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 16:40
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik heb even overwogen vanmorgen oranje-tompoezen voor het personeel te halen (allemaal duitsers), maar dat is wel erg gemeen he |
Thomas, zeg maar niet in Duitsland dat we de koning van Hispanje altijd hebben geeerd
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 juli 2010, 16:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 8 juli 2010, 16:19
|
|
|
PIETER649 schreef: | Gelukkig!!!!!!!!!!!!!
Ik kan weer met een gerust hart mn auto parkeren in nederland. Als Duitsland gewonnen had vandaag, was ongeacht de uitslag van a.s. zondag weer een anti-duitse mentaliteit in nederland ontstaan waardoor de lak van mn auto niet veilig was geweest.... stomme hooligans
ow enne.. mocht je mij tegenkomen... hou die middelvinger voortaan gewoon weer aan je stuur, wil je? |
Valt wel mee hoor, Duitsers zijn net Nederlanders, alleen wat beleefder. Ik vind het jammer dat Duitsland (terecht) heeft verloren van Spanje. Ik had die finale tegen Duitsland graag willen meemaken. En dan een spandoek over de A12 vanuit Emmerich: Herzlich Wilkommen im Lande der Weltmeister. Kan nu nog wel maar is een stuk minder leuk.
Thomas, niet anti-Duits, zoals zijn vader.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 8 juli 2010, 16:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 21:03
Onderwerp: jodenvervolging 2010
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ben Ali Libi... nooit van gehoord, maar prachtig en indringend... Net als de gepassioneerde voordracht... Ik hoor nu al dagenlang nagalmen... 'Ben Ali Libi, de goochelaar'... |
Hij heeft ook echt bestaan: Professor Ben Ali Libi was de artiestennaam van de goochelaar Michel Velleman, in 1895 geboren in Groningen en in 1943 in Sobibor vermoord.
34313 Nederlandse Joden werden naar Sobibor gebracht. 18 overleefden de oorlog, waarvan twee vrouwen die in het kamp hadden gewerkt. De overige 16 waren meteen doorgestuurd naar andere kampen. Selma Wijnberg was een van de twee vrouwen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 4 juli 2010, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 4 juli 2010, 20:41
Onderwerp: Tour De France
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik open hierbij een nieuw topic over wielrennen. Liefhebbers kunnen hier hun verhalen kwijt over het wielrennen. |
Ik vind de Tour wel leuk als ze door gebieden gaan waar ik zelf geweest ben of zelfs gefietst heb. Ik geef overigens toe dat de Mont Ventoux door mij niet is beklommen.
Thomas, geen wielrenfan.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|