Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 16:32
Onderwerp: Klaagmuur
|
|
|
Nou, ben met de Canderel gestopt. Ja, dat het verslavend was, werd overduidelijk. Na een tijd at ik, onder andere drie potten Canderel per dag, bij drie bakjes Brinta...!!!! Een pot voor een bakje Brinta...
Nou ben ik daar mee gestopt, nou dat heb ik geweten, hoge koorts aanvallen, die ik nog nooit had gehad 's nachts. Drie nachten lang. volgens mij was het lichaamstemperatuurverhoging, want ik voelde zo warm(heet zelfs) aan...
Nou heb ik nog steeds rare dingen. Ik werd vanochtend zo rond 5 uur wakker, dacht nou, nog ff omdraaien ga ik zo eruit. Werd ik pas om 14.00 uur wakker, ononderbroken verder geslapen met veel dromen. Dat had ik nooit, als ik me ff omdraaide dat ik dan negen uur later!! wakker werd Ik werd dan gewoon 1 of 1/2 uurtje later weer wakker..Ik was ook al op tijd naar bed gegaan, elke dag ook.
Mensen afbellen die dan weer boos zijn, nadat ik het uitgelegd heb weer niet. En me hele programma in de war.....
En ik kan heel erg zeuren om bijna niets, valt me op....
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 mei 2013, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 15:45
Onderwerp: DE GEBARSTEN KRUIK
|
|
|
Prachtig, En zo bemoedigend ook!
Bedankt!
Ik ga het elke dag even doorlezen ter bemoediging, ja, zoveel waarheid!!!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 mei 2013, 17:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 15:29
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Deze versie is ook leuk. Klik hier
En de songtekst gevonden: Shave Yo' Legs by Keb' Mo'
You don’t need no fancy tricks Painted eyes or glossy lips
I love you just the way you are Hope you don’t mind my beat up car
You don’t need to change your dress You don’t need to change your shoes
Don’t try to hide your natural looks Forget about the cover let me read the book
Don’t get me wrong I like them heels But the way I feel is the way I feel
You don’t need to change your dress You don’t need to change your shoes
Go ahead be wild and free you don’t have to shave yo’ legs for me.
Hunnybabe don’t starve yourself You’re lookin good you’re lookin well
And I’m proud to have you by my side Glad to have you in my life
You don’t have to clean my house You don’t have to wash my clothes
Go ahead be wild and free Cause you don’t have to shave yo’ legs for me
You’re an angel
You don’t have to read them magazines You already know how to get to me
Just be yourself and I will too That’s all we really have to do
You don’t have to be ashamed You don’t have to hide your knees
Go ahead be wild and free You don’t have to shave yo legs for me.
Now go ahead be wild and free You don’t have to shave yo legs for me.
Ik hoop dat het de goede is, anders wijzig ik hem.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 mei 2013, 15:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 15:05
|
|
|
Hij is leuk. Scheelt me weer 45 minuten..:), elke dag...:)
Wat ik jammer vind, maar dat ligt aan mij, ja, die eerste, ja daar stond Engelse ondertiteling bij, ja, want die zangers slikken weleens halve woorden weg...Dus ja, ik was verheugd met die ondertiteling, en ja, bij deze kan ik geen ondertiteling vinden, dus ja, 25% gaat aan me voorbij, maar evengoed leuk nummer. :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op donderdag 2 mei 2013, 15:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 14:35
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Klik hier
Zo even aanklikbaar gemaakt :)
Grappig nummer Even luisteren dit;)
Nog iemand die wilt plakken, Het is me nog steeds niet gelukt |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 14:31
Onderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
|
|
|
Ik ben zo blij met deze drie waardevolle reacties, bijna even huilen zo blij was ik
Ja, ik had het stuk geschreven en dacht ja, wel erg lang...en hij zou nog wel op nul staan.
Ik reageer later(ben aan het werk ;)
Bedankt!, voor de herkenning ook!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 22:20
Onderwerp: Kamer wil Godslastering schrappen.
|
|
|
Ik ben blij dat ik in een sociaal en prettig land woon als Nederland!!!
Waar je gewoon kan werken, en waar Vrede is!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 19:12
Onderwerp: De kroning :)!
|
|
|
Schattig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 19:02
Onderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
|
|
|
Eenzaamheid.
Meeste sterk eenzamen onder gescheiden vrouwen van middelbare leeftijd
Het hoogste percentage sterk eenzamen komt voor onder gescheiden vrouwen van middelbare leeftijd (26%). In de groep jonge gehuwde mannen en vrouwen (18 tot en met 29 jaar) is de omvang van de groep sterk eenzamen relatief het laagst (4%). Hoewel eenzaamheid ook onder gehuwden voorkomt, is er onder gehuwden van alle leeftijdsgroepen relatief minder sprake van sterke eenzaamheid. Dat het aantal sterk eenzame gehuwden toch groot is, komt doordat er veel gehuwden zijn. Gehuwden hebben dus de kleinste kans op sterke eenzaamheid. Gescheiden mensen, weduwen en weduwnaars hebben een veel grotere kans op sterke eenzaamheid (11% respectievelijk 17% meer sterke eenzaamheid dan onder gehuwden) (Van Tilburg, 2007c). Bron: Hoe vaak komt eenzaamheid voor?
Dat ik dit topic aansnijd komt dat ik me wel vaker dan ik wil eenzaam voel. En dat ik zelf denk dat daar wel iets aan te doen is. Veel meer als ik nu doe. Ok, ik ben erg ziek geweest, maar ja, dat is geweest en al een hele tijd terug. Ik heb alles, werk wat ik erg leuk vind, kan me financieel bedruipen, handjevol vrienden, zelfs wat kwalitatief goed contact met familie tegen verwachting in. Ik heb hobby's.
Maar goed ik zit in de groep meest eenzamen, namelijk Gescheiden, middelbare leeftijd.
En toch er is veel aan te doen. Ja, het kan moeilijker zijn als je vrijwilligerswerk hebt, want de stok achter de deur is veel kleiner, aan de andere kant....veel meer vrijheid, halve dagen...(nou moet ik er wel even voor de zekerheid bijzeggen dat ik wel 80-100% ben afgekeurd, anders zou het verkeerd kunnen worden opgevat.
En ik heb hier ook een link met vele tips en uitleggingen;
Zie: eenzaamheid info
Dus aan gebrek aan informatie ligt het niet; volgens mij ligt het bij mij, aan te weinig zelfdiscipline.
Wie herkent het eea?
En wie heeft er tips?
Ik heb zelf tips. Ja, ik was toen ik nog vrijwilligerswerk deed bij de ggz erg goed in tips geven. Dan zat ik iemand antwoorden te geven en advies op zijn/haar verzoek natuurlijk, en ja, eigenlijk had ik het dan tegen mezelf.
O, ik weet het zo goed theoretisch....
1. zorg dat je huis is opgeruimd. 2. wil je schilderen oid, begin daar dan aan. 3. dus maak je huis, voor zover mogelijk, zoals je het hebben wilt, dat het ook echt je thuis is. 4. doe een hobby, zo belangrijk... 5. zorg voor werk zodat je ook het gevoel hebt dat je je steen bijdraagt. 6. regelmatig afspreken met vriend(en) 7. ook met familie. 8. en ja, juist als gelovigen moet dat toch kunnen, die zelfdicipline... 9. o ja, en stop met roken, of minimaliseer het, als stoppen an sich teveel stress geeft. Ik bedoel ook, je lichaam kan 5 sigaretten per dag verwerken. Ja, en vijf, is wel ff wat anders dan een pakkie, 20-25 sigaretten per dag, en ja een sigaret kost 30 cent dus ja reken maar uit.....je komt zo rond de 45-49 euro in de week , als je een pakkie rookt.... Rook je er 5 per dag, ja, dan kom je op 5x30=1.50. 7x1.50=10.50 per week, ja, das ff iets anders dan 45-49 euro per week....zeker met een uitkering. Ik bedoel. ik las een artikel, ND, dat eenzaamheid onder christenen evenveel voorkomt dan onder niet christenen, terwijl wij juist wapens hebben als christen zijnde. En zoutend zout. Nou, hoor ik ook, wil je er iets aan doen, (er van uitgaande dat je de mogelijkheden hebt, administratie op orde, wat vrienden, werk(vrijwillig), iets wat je kan doen als hobby, meerdere dingen kan ook.....), ja, dan kan het vaak beter zijn dat je met babysteps begint. Kan je wel meer aan, ja, dan is zelfdiscipline het toverwoord.
Wat willen we doen, met de rest van ons leven?
Willen we eenzaam blijven of er iets aan doen? (dit geld natuurlijk voor de eenzamen, of de regelmatig eenzamen, iig voor degene die meer eenzaam voelen als dat ze willen) Ja, de eerste stappen zetten zijn zo moeilijk, maar ja, na enkele dagen pluk je al de vruchten, het is namelijk een kwestie van doen.... En dan onder de mensen, jezelf op orde, je huis, je administratie.... En dan naar je werk...naar plekken waar je cursussen voor je hobby kunt volgen...en dus ook weer contact maakt...
Nou ja, het is lang geworden, ik bedoel het goed: mensen doe iets aan de eenzaamheid, zelfs enkele kilo's afvallen kan al voldoening geven, omdat je je beter voelt....
Ja, ik wou dit als 'wat te doen tegen eenzaamheid; en tips en trucs gebruiken.
Voor iedereen die tegen deze eenzaamheid vijand te strijden heeft, als bemoediging; je bent niet alleen...
En, een nog een groot voordeel; heb je je zaakies op orde, op alle levels, ja, dan kan je ook veel makkelijker afspreken...
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 1 mei 2013, 19:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 08:47
Onderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
|
|
|
PETRA373 schreef: | een artikel van goedgelovig over een man die:
sommigge geneest , sommigge niet niet werkte, rond trok en waar leefde hij van? een vriend had, die hem verraadde chaos om hem heen, wilde everzwijnen die in een afgrond stortte werd beschuldigd van dat hij genas door kracht van de duivel op zondag mensen genas wel noem maar op..... Zou jezus nu leven, zou goedgelovig druk bezig zijn geweest met hele lappen tekst te schrijven over jezus.
iets om over na te denken
petra die dit soort topics voortaan negeert, maar effe dit toch nog wou zeggen. |
Quote: | Roelande: Zo heb ik nog wel meer voorbeelden van allerlei lichamelijke ziektes. Waarom zou dat niet kunnen? Christus is nog dezelfde als toen Hij op aarde rondliep en velen genas |
Jezus loopt hier niet op aarde nu, dat was 2000 jaar geleden.
Anders zou er nu geen ziekte voorkomen onder de christenen.
En ja, dat deden de kringen af als geen genoeg geloof, nog zondes in je leven, iig dat gebeurde toen ik nog in die kringen kwam.
En 'goedgelovig', what's in a name, zegt het al: 'goedgelovig', dus niet meer.. Gewoon een groep christenen die dingen niet meer alles maar slikt, gelooft. Goedgelovig: als je bijna alles gelooft wat tegen je gezegd wordt Voorbeeld: `We luisterden goedgelovig naar zijn ellendige verhaal en gaven hem 100 euro. Nu blijkt hij een oplichter.` ...Naïef, Onnozel, Blind...
Dus...'Goedgelovig' is een groep mensen wat dat eerst was en nu niet meer. En verder zijn ze gewoon gelovig.
Maar bijvoorbeeld, van dat het nu net zo is als Jezus op aarde liep en velen genas, ja, waarom is er één gedocumenteerd geval, Jannekke Vlot...en zij had iets wat een psychische oorsprong heeft.
S. niet goedgelovig meer.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op woensdag 1 mei 2013, 08:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 08:25
Onderwerp: ga maar rustig slapen, 't komt wel goed
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik ben nog op.......mijn schoonzus is nl. ineens ziek,heel erg ziek,zo ziek dat het ziekenhuis niets meer kan doen.........1,5 week geleden straalden haar ogen,lachte ze nog met luide stem en nu ..........nu kan ze bijna niets meer,valt steeds weg en zie ik de dood al in haar ogen.Als haar leverwaarden goed waren mocht ze morgen aan haar behandeling beginnen maar helaas........wat een griepje leek bleek vergevorderde kanker te zijn,zomaar........in een paar weken tijd.
Ik ben boos,ik wil dat ze rustig kan slapen zonder toevallen en pijn,dat ze beter kan worden,dat er nog hoop mag zijn!
Zo,dat is er uit!
Laat nu het wonder maar gebeuren........
Leanne,heeft ook nog een kreet van de week maar die komt vast niet door de CM-censuur |
Erg voor je Leanne, en voor je broer,
Verdrietig,
Ja, laat nu het wonder maar gebeuren, ik denk te weten wat je daarmee bedoelt...
Sterkte lieve meid, en ook voor je schoonzus, gelukkig bestaat de hemel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 19:27
|
|
|
Ik herken dat; dan wordt er voor je gebeden, migraine, en dan zeggen de mensen om je heen zo verwachtingsvol van; 'en heb je nog last van hoofdpijn'?, dat ik eigenlijk nee zei, terwijl ik nog wel barstende hoofdpijn had, gewoon omdat ik hun niet wou teleurstellen....
Ja, dat klinkt misschien heel raar, maar je wilt die mensen een teleurstelling besparen, dus je zegt ja ik heb geen hoofdpijn, op hun vraag...
Ja, dus eigenlijk denk je alleen aan die mensen van dat je ze niet wilt teleurstellen, en niet aan jezelf, en ook...als je zegt dat je nog wel hoofdpijn heb, ja, dan weet je, dan gaan ze nog harder voor je bidden, zodat het nog erger wordt, dus je zegt het ook daarom...
En zo heb ik ook meegedaan, met het spelletje...
Ja, idd, wat die psychiater zegt, het zijn ziektes met psychische oorsprong, die genezen worden..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 13:31
Onderwerp: Zondag..voor mij?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | In onze gemeente had men het "briljante" idee om de slapende leden aan te schrijven met de vraag of ze nog wel lid wilden blijven...........binnen enkele weken begon de grote uitstroom......... Mensen die geen bijdrage willen betalen of de kerk niet bezoeken doen dat met een reden,die hoor je persoonlijk te benaderen(vind ik)en niet met een meerkeuzevraag op een briefje en een acceptgiro,deze leden ben je voorgoed kwijt!De leden die simpelweg geen bijdrage konden betalen waren zo teleurgesteld dat ze niets meer met deze kerk te maken willen hebben,logisch,de excuses kwamen te laat en soms simpelweg niet.......
Gelukkig waren er kerkeraadsleden die alsnog deur aan deur in gesprek gingen maar Bottenbley heeft er veel nieuwe leden bij gekregen dankzij deze onhandige actie vanuit onze kerkgemeenschap. De gevolgen zijn groot,er zijn kerkdiensten geschrapt en de begroting is niet meer kloppend te krijgen. |
Bij ons in het PKN kerkje, hoeven mensen met een minima niets te betalen, ook al krijgen ze wel een acceptgiro. Maar ja, dan nog betreft het enkele tientjes, iig niet veel, en je kan ook gewoon komen zonder lid te zijn. Dan wordt je gewoon geaccepteerd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 13:25
|
|
|
Mieke, ik begrijp alles, een ding,
Quote: | Wat er overheerst is Liefde en alle ruimte voor de Heilige Geest. Ik vind het prachtig hoewel ik kerk in een nederlands hervormde gemeente, daar voel ik me thuis. |
Wat bedoel je met ruimte voor de Heilige Geest.
Wat ik er zelf van heb gehoord en meegemaakt: dat mensen dingen over je kunnen zeggen die ze van God gehoord hebben, de zgnmde profetieën, dat je kan vallen, lachen in de geest, gek doen in de geest, masaal in tongen spreken en zingen...en dat noemen ze dat ze de heilige Geest de ruimte geven....
Ik bedoel, misschien bedoel je wat anders: wat is het verschil tussen ruimte voor de Heilige Geest, in bijvoorbeeld een traditioneel PKN kerkje, en zo'n grote kerk die jij beschrijft?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 29 april 2013, 13:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 12:15
|
|
|
ROLF230 schreef: | Misschien ben ik hier wel de enige in, maar ik snap het verband tussen God en kerk uberhaupt niet. Was zelf zonder kerk tot geloof gekomen en na jaren kerkelijk geweest te zijn ben ik nu beter af zonder.
Fijne zondag. |
Hai Rolf,
Ik herken wat je schrijft. Ik zelf vind ook, geloven heeft helemaal niets te maken of je wel of niet naar een kerk gaat. Ja, er staat in de bijbel je mag geen samenkomsten verzaken. Ja, ik woon hier in een omgeving waar 1 op de 3 gelovig is, dus ja, op me werk, dac, vrije tijd, etc, zie en spreek ik al christenen en over het geloof.
Dus ja, bij mij is het niet naar de kerk gaan, niet meteen dat ik dan nagenoeg geen christenen zie...juist wel.
Ja, en als ik door bepaalde mensen niet wist van de PKN hier, ja, dan had het voor mij ook niet gehoeven; ik herken dat je veel beter voelen, op het moment dat je stopt met naar de kerk te gaan.
Maar ja, dat PKN kerkje hier ja, dat is vriendelijk, gemoedelijk, respectvol, met bemoeit zich niet gelijk met je, je kan gewoon op de achterbank een beetje meedeinen op de bekende liturgie, en als je een traantje laat zijn er niet meteen allemaal mensen die zo nodig voor je willen/moeten bidden...
En ja, de dienst duurt ook maar hooguit een uur en een kwartier. Nou zijn niet alle PKN kerken gelijk. Ik heb denk ik mzzl.
En toch blijf ik het moeilijk vinden, omdat ik dus herinneringen heb, maar ja, in mijn geval kan het goed doen en toevoegen aan de structuur, omdat het dus een fijn kerkje is. Met een vrouwelijke voorganger, dat maakt me niets.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 12:01
Onderwerp: TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt.
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dit is natuurlijk wereldwijd een probleem, niet alleen bij christenen...het zijn net echte mensen, christenen.....Je zal het niet van ze verwachten dat is een ander verhaal....en aan de andere kant, als mensen die je lief zijn van iets verdacht worden geloof je het dan gelijk? Of kom je voor ze op? |
Ja, idd.
Het maakte me verdrietig, met name deze zinnen: ‘Normaal gesproken zouden we ze zelf gaan ophalen, maar we kunnen ons daar niet meer vertonen.’ Chris van den Berg vertelt waarom: ‘de vorige keer dat we daar waren bleek een achterwiel losgedraaid te zijn. Twee kilometer verder kwam onze auto met een klap tot stilstand.’ Het was niet de enige waarschuwing aan het adres van degenen die in mei dit jaar aan de bel trokken over de gang van zaken in het dorp. ‘Samuel, de jongen die nu zijn broers uit het dorp haalt, is een belangrijke getuige. Hij vond, nadat hij met ons gepraat had, een dode kat op zijn drempel, en zag een tijd lang driemaal daags dezelfde jongens rond zijn huis lopen. In dreigtelefoontjes kreeg hij te horen, dat zijn broers zouden boeten voor zijn openheid van zaken.’
Die man kan die kinderen alles wijsmaken, mensen die voor de kinderen opkwamen werden vervloekt in kerkdiensten en als heksen gezien, ja, zo'n oudere man kan die kleine kinderen van alles wijsmaken.
Ik vind het zo verdrietig, het had zo'n mooie dorp kunnen worden, en nu durven mensen die tonnen geld van giften hebben geïnvesteerd, niet eens in de buurt te komen.... En dit vind ik schrijnend: 'Van der Steen, in die tijd zelf een rijzende ster in de evangelisch-charismatische wereld, betaalde uit de opbrengst van enkele grote collectes in Nederland Lubega’s schulden af en stelde hem in staat voor een snel groeiende groep kinderen te zorgen'.
Helemaal niet eerst checken, uitgebreid onderzoek doen, meteen denken dit is van God. Ja, en krijg die man daar nu maar eens weg....hij is er ook zo makkelijk ingekomen... En een medewerkster: ‘Ik merkte al gauw dat er iets niet in de haak was in het dorp. Er heerste een angstige sfeer, waarin niets zonder de goedkeuring van Joseph mocht gebeuren. Het was mijn taak om de families op te zoeken van de kinderen, die zich bij ons gemeld hadden. Maar daar kwam nauwelijks iets van terecht. De boekhouding was nauwelijks op orde, en er was structureel te weinig geld beschikbaar om bijvoorbeeld eten te kopen. Ook het selectiebeleid deugde van geen kant: meisjes die dagenlang huilend aan de poort stonden stuurde hij harteloos weg, terwijl hij een oudere jongen die hij als ‘high potential’ aanduidde probleemloos binnenhaalde, terwijl die gewoon twee levende ouders had.’ Mathilde ondernam actie en maakte herhaaldelijk melding van hetgeen ze aantrof, maar werd daarbij structureel tegengewerkt door haar werkgever Trin, te Harderwijk. ‘Op een gegeven moment mailde ik over dit voorval naar Harderwijk. ‘Dit is toch een weeshuis, in plaats van een kostschool’, hield ik ze voor. De mailtjes werden stuk voor stuk vertaald door Trinmedewerkers in Harderwijk en direct naar Joseph opgestuurd. ´Die zat twee meter verder en gaf mij direct een uitbrander. ‘Dat heb je toch niet écht gezegd, hè?’
Dan ga je naar je betreffende organisatie mailen van dit klopt niet, dat niet, die gaan dat dan fijn vertalen, en naar degen sturen over wie het gaat.... Dan denk ik, zo ga je toch niet met je vrijwillige medewerksers om....
Iig, ja, je kan wel denken gebeurd overal, maar ja, dit had ik gevolgd, en ik wordt hier gewoon heel verdrietig van.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 17:35
Onderwerp: TRIN-partner Lubega heeft kinderen seksueel misbruikt.
|
|
|
TRIN-partner misbruikt weeskinderen.
TRIN-partner Joseph Lubega, directeur van het weeshuis Bulamu Vilage in Oeganda, heeft kinderen die aan zijn zorg waren toevertrouwd seksueel misbruikt. Mensen die hierover aan de bel trokken zijn door de Harderwijkse organisatie TRIN niet erg serieus genomen en zelfs tegengewerkt. Ook organisatorisch en financieel was Bulamu Village naar nu blijkt niet op orde. Onderzoeksjournalist Karel Smouter publiceerde vandaag in De Nieuwe Koers een uitgebreide reconstructie hoe het zo mis kon gaan. Deze staat in zijn geheel online en is behoorlijk ontluisterend.
Hier
Houdt het dan nooit op, is er niets nieuws onder de zon, eerst de katholieke kerk, nu dit....ik word er wel verdrietig van...
Ja, een wereldse instelling dacht ik eerst, ja, logisch, maar een christelijke...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 14:30
Onderwerp: Boek
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Ik ben een boek
Ik ben een boek Ik lig ergens op een plankje onderaan Nee,ik ben nog nooit echt op gepakt Misschien omdat ze mij door alle stof niet meer zien liggen Ik heb geduld geleerd ,nu ik hier jaren ligt Het stof hindert mij niet meer,ik kan dan schuilen Nee,schuilen dat wil ik niet Ik wil dat ik een keer gelezen wordt En dan niet achterin beginnen Hoeveel kansen heb ik al gehad, Door de stof kon ik het niet zien Ik weet er is een ander in dit huis gekomen Zijn mijn kansen nu vergroot Ik kan niet vragen,en niet klagen Het wachten is op die hand Ja,die ene hand Ik moet geduldig zijn,ik weet het Juist omdat ik weet
Ik ben een boek.....
Heide'13 |
Prachtig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 14:23
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natuurlijk mag je zeggen wat je wilt, maar schrijf je eerst en dan pas nadenken over hoe je het neerzet? Heb jij goed gelezen wat ik schrijf of ben je gelijk met een vooroordeel aan het schrijven gegaan, mede door wat je hebt meegemaakt.
Hoe gaan w eom met onze "vijanden" gelijk Jan Zijlstra om,of is het een mede christen die toch door God gezien wordt als één van Zijn kinderen en wil dat een IEDER niet verloren gaat maar eeuwig leven hebbe.
Wat rest ons om dat te bereiken wat God wil en niet wat wij willen, gelukkig. Als wij onze zin kregen, gingen er meer mensen verloren, denk ik, dan wat Jezus voor ogen had met zijn opofferende Liefdesdaad |
Wie zijn 'wij'.
Ik denk dat namelijk niet.
Ik snap het zinsverband niet en ik snap niet waar het op slaat; maw, ik begrijp er niets van: Quote: | "Als wij onze zin kregen, gingen er meer mensen verloren, denk ik, dan wat Jezus voor ogen had met zijn opofferende Liefdesdaad". |
In mijn omgeving zijn al heel veel mensen gaan geloven door wat ik zeg. Als de gelegenheid daar is. Als het er toevallig over gaat heb ik het erover.
Ik denk juist dat door mensen als Zijlstra juist veel meer mensen afhaken van het geloof, of al zijn ze twijfelende, dan kunnen ze doorslaan naar niet geloven.
Maar goed, wie zijn 'wij'. Ik hou er niet zo van als mensen in de wij vorm, en dus ook maar gelijk even voor anderen gaan spreken, en ik snap niet dat als Quote: | "wij onze zin kregen gingen er meer mensen verloren". | Willen 'wij' dan niet dat ze tot geloof komen ofzo. Nou, ik iig wel.
Dus, misschien kan je het in de ik vorm uitleggen, of uitleggen wie je met 'wij' bedoelt.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 28 april 2013, 14:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 19:37
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Ja.. Ik las eens ergens;mijn kerkgang staat op een laag pitje Nee..ik schrok niet van deze woorden Wat kan erom gaan in een mensen hart..jong of oud, Menigmaal kunnen we onze weg niet rijmen,met de God die zo wij geloven..alles bestuurd..ist niet zo?
Ik zei al;ik schrok niet Zelf weet ik daar ook van, Hoe kan zo'n hart,als die ik heb..nu vervuld worden? Alles lijkt tegen mij..en dan God zoeken?
Wanneer je hier echt mee worstelt..ik,jij of u.. blijft dan toch zien op die God,die harde harten week maakt Hij kan het verlangen wekken..Hem weer te willen zoeken Ja ook in een van Zijn diensten..
Zeg niet steeds met mij..ach laat me..ik weet genoeg.. Ik herken dit uit eigen hart en leven Zeg eens tot God ,vandaag laat ik mij leiden Ik zoek U met de schare.. Geeft Gij u mij,ja ons U zegen..
(kerk tel luisteraars worden hierin niet verkeerd aangesproken even voor de duidelijkheid..want God gebruikt alle middelen)
gr Heide |
Hoi Heide,
Ja, ik wil naar de kerk, een rustige, vriendelijke PKN kerk, hier vlakbij.
Ik ken al wat mensen, gewoon door andere situaties.
En toch, ja, voor een 'ooit evangelische' is het moeilijk, je hebt een soort trauma voor kerkdiensten, ja, daar wil ik me eerst overheen zetten.
Het komt er op neer, ik wil eerst wat sterker in mijn schoenen staan.
Snap je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 19:26
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.
Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat weeendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.
Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij wleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was ziijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wle geleerd om ook dankbaar te zijn alsiets mee zt, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu du smer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".
Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen. |
Over die resultaten verschillen we van mening.
Die foto met die lichtstralen van Zijlstra, die ik heb weggehaald, zo wordt Jezus ook vaak afgebeeld. En elke keer van: Jezus geneest door mij heen'.
Net zoiets als Jezus zei dat je alleen tot de vader kan komen dan door Hem.
Vond het iets van zelfverheerlijking hebben.
Ja, en als zo iemand dan zijn eigen vruchten plukt, wat veel voorpagina's haalt, ja, wat heeft dat met natrappen te maken. Geloof me, ik had ook liever niet dat zoveel mensen gedesillusioneerd zijn, door beloftes van genezing. Er is nog geen een concrete genezing gebeurt, alleen genezingen die een psychiater ook voor elkaar had kunnen krijgen. Ik heb nu geen zin om de documentaires op te zoeken waar dat naar voren komt, ja ook van de EO.
Je zou maar kanker hebben ofzo, en week in, week uit, met valse beloftes daar mee zijn genomen door mensen...
Ik vind het een oplichter.
En jij niet.
Dat is een verschil van mening.
Ja, hij kan zo aardig overkomen, dat zegt me niets. Of juist wel; natuurlijk doet hij dat zo overkomen.
Maar ja, ik mag hier net zo goed me mening zeggen.
Dan maar dreigingen met de niet okee knop, of een ban.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 16:29
Onderwerp: Irritaties
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Dit was voor mij de tijd even op het forum te zijn geweest,
Ik ga even een tijdje mee kijken,en verwonderen over wat natuurlijk nu zal gebeuren.
Heide |
Ik heb ook gelachen in je topics. Ook zetten ze tot nadenken. Ook dingen die je zegt zetten tot nadenken.
Ja, een topic openen, denk je soms goed over na, weet ik.
Ja, een nieuwsbericht neem je even over, maar andere onderwerpen, ja, dat vereist durf en moed. Je neemt risico's... Ik zal me d'r zelf niet teveel van aantrekken; ja, het komt voor juist degene die nooit een topic openen, en wel kritiek leveren.
jammer.
Iig, ik blijf ze lezen,
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 12:27
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander...... |
Hoi Willemijn,
Ja, een keer een wonder, zou heus wel gebeuren.
Medische wetenschap is een wonder.
Maar ja, het evangelie draait mi niet om wonderen. Maar om geloof; 16 Want alzo lief heeft God de wereld gehad, dat Hij zijn eniggeboren Zoon gegeven heeft, opdat een ieder, die in Hem gelooft, niet verloren ga, maar eeuwig leven hebbe.
Dít ís het wonder.
Maar dat is blijkbaar niet genoeg...
Iig, ik denk net als jij; gebrek aan zelfreflectie...
En verder denk ik; ik zeg maar zo, ik zeg maar niks
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 11:39
|
|
|
Ik zat een paar jaar terug helemaal vast in een mensenmassa op het Rembrandts plein. Dat was heel eng, je kon geen kant meer uit, de massa bewoog ook niet meer naar voren langzaam, maar stond stil. Ja, als er dan iets gebeurd; ik zat echt helemaal vastgeklemd.
Ja, sindsdien, neem ik een pararel weggetje, of omwegen, dit gebeurd me nooit meer. ja, dat kan alleen als je de stad heel goed kent.
Iig, ik vind het wel leuk met mooi weer die evenementen in Amsterdam; trouwens de helft is buitenlander....
Een pruik gaat me ook te ver, gewoon een oranje jasje oid. die ik anders ook wel draag.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 april 2013, 11:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 10:21
|
|
|
Ik vind het altijd wel wat hebben hoor.
Ja, ik ben wel koninklijk gezind zeg maar, vind het leuk om te volgen
Op zo'n scherm zie je veel meer; maar ja het kriebelt ook om naar Amsterdam te gaan, zo gezellig tussen die mensenmassa, ja echt waar.
Alleen je moet het wel kennen daar, anders raak je vast in een menigte, je moet zij en omwegen kennen dan is het wel leuk....net als Koninginnedag...
Iedereen lacht, tegen iedereen, een grote saamhorigheidsgevoel..
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 27 april 2013, 10:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 02:28
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.
Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat weeendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.
Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij wleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was ziijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wle geleerd om ook dankbaar te zijn alsiets mee zt, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu du smer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".
Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen. |
Ik zei al dingen over die man voordat er justitie oid bij kwam kijken, ik zit ook al 20 jaar gelovig, waarvan 10 intensief in die hoek. Het laatste wat ik me herinner, jaartje terug ofzo, zijn dvd banden waar 'genezingen' opstonden van mensen die allang weer dezelfde ziekte hadden. Banden die gewoon nog verkocht werden, met titel, wonderbaarlijke genezingen.
Verslaggevers hadden daar een programma over bij een actuatiteitenprogramma.
Zal het wel opzoeken en anders kijk je zelf maar bij google.
En zelfs daarvoor geloofde ik hem niet.
...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 02:17
|
|
|
Bidden jullie ook meteen even voor de minimaal duizenden slachtoffers die deze meneer heeft gemaakt in de loop van de decennia, met profetieën naar mensen dat ze zullen genezen?
Nou da's aardig.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|