ChristianMatch

Forum

Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 ... 83 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 21:02
BerichtOnderwerp: sterke persoonlijkheid

HANNAH810 schreef:
iemand met persoonlijkheid definieer ik met het hebben van een eigen identiteit,

een sterke persoonlijkheid is naar mijn idee dus iemand die een heel duidelijke eigen persoonlijkheid heeft weten te ontwikkelen.

daaruit vloeit dan dus inderdaad voort het hebben van een eigen mening,
het accepteren dat een ander een andere mening toegedaan kan zijn,
het eigen keuzes kunnen maken,
weten waar je sterke en minder sterke kanten liggen
het hulp durven vragen wanneer je iets niet weet
en je eigen grenzen herkennen (en daar desgewenst naar handelen)
etc........

Dubbel sterk mevroUUUUUwtje ???? Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 03:23
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting

KAT125 schreef:
ik heb al eens eerder een blauwtje gelopen.
we chatten zo af en toe es,maja liesbeth wil niet.
en jah dan houd het op he..

Nou Kat ik zou blij zijn, nu is het nog een steelpannetje, waarschijnlijk zou het daarna over gaan op de deegrol en daarna een zware koekenpan...... Gefrustreerde smiley Clown smiley au au au
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 01:30
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning

PIETER649 schreef:
het ging over Bijbels... en het boek voldoet daar niet aan

Dachsel hoort daar toch ook niet bij, das een bijbelverklaring ...... Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 01:19
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting

KAT125 schreef:
dat van die steel pan, is een verwoord iest wat ik zo voelde. Knipoog smiley

Wanneer gaan jij en Liesbeth daten Kat ?? Want het klapt aardig ...... Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:32
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer

KAT125 schreef:
vindt ik persoonlijk slap,maar das jou mening
en die respekteer ik.

Tja dat heb je met speelgoedvrouwtjes...... alleen spelen ze niet allemaal jouw spelletje mee Kat ..... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 februari 2010, 00:16
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes

..

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 26 februari 2010, 00:28
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 13:02
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes

JONATHAN890 schreef:
Als ik t niet meer snap....dan grijp ik wel naar mijn 'online' verbinding met God. En neem dan Zijn woord wel ter hand.

En als ik dan iets niet begrijp.....sla ik er een andere vertaling op na, meestal trouwens de Staten vertaling, of de King James, maar ok die vertalingen bevatten niet goed geformuleerde dingen.

Maar wat maakt t uit...... God spreekt op zoveel verschillende manieren.
En iedere mening, ieders gedachte, ieders gevoel is interessant en God werkt in ieders leven weer anders.

Zelfs als een zacht briesje ....... Knipoog smiley Lachende smiley (nadenkertje Verraste, verbaasde smiley )

1 Kon 19,12 Na de aardbeving was er vuur, maar de HEER bevond zich niet in dat vuur. Na het vuur klonk het gefluister van een zachte bries.

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op donderdag 25 februari 2010, 13:04
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 februari 2010, 12:39
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?

1 Timoteüs 2:1 Allereerst vraag ik dat er voor alle mensen gebeden wordt, dat er smeekbeden, voorbeden en dankgebeden voor hen worden uitgesproken. 2 Bid voor alle koningen en gezagsdragers, opdat we rustig en ongestoord kunnen leven, in alle vroomheid en waardigheid. 3 Dat is goed en welgevallig in de ogen van God, onze redder, 4 die wil dat alle mensen worden gered en de waarheid leren kennen. 5 Want er is maar één God, en maar één bemiddelaar tussen God en mensen, de mens Christus Jezus, 6 die zichzelf gegeven heeft als losgeld voor allen, als het getuigenis voor de vastgestelde tijd. 7 Om dit te verkondigen ben ik als apostel aangesteld. Ik spreek de waarheid, ik lieg niet – ik ben aangesteld als leraar voor de heidenen om hun het geloof en de waarheid te onderwijzen. Lachende smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 19:06
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?

JONATHAN890 schreef:

Waarom zou je je moeten verdedigen Jonathan, met God ben je in het reine toch, en je hebt vergeven..... dus die stenen, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Een mooi lied heb je uitgezocht Jonathan opwekking 629

http://www.youtube.com/watch?v=Auz7dGcELEg

Hoe kan ik verder leven,Hoe moet ik verder gaan.
Kan ik ooit vergeven,wat mij is aangedaan.
De woorden in mijn ziel, de haat en bitterheid,
lijken niet te helen niet door woorden, niet door tijd.

refrein:
Maar als er vergeving is, kan er genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen.
Als er vergeving is,kan er genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen.

O God , ik heb U nodig, Ik kan het zelf niet.
Ik lijk haast te verstikken,in angst en in verdriet.
Hoe kan ik ooit vergeven, zoals U mij vergeeft,
dwars door alles heen wat mij beschadigd heeft.

Geef mij de kracht van Uw liefde om verder te gaan,
ook al zal er een litteken blijven bestaan.
Want is Uw liefde niet sterker dan de dood,
en Uw vergeving niet dieper dan mijn nood?

refrein

Want waar Uw vergeving is zal genezing zijn
van de pijn en het verdriet diep van binnen,
waar Uw vergeving is zal genezing zijn
en de weg van herstel kan beginnen
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 18:47
BerichtOnderwerp: Welke Bijbel lees jij?

KAT125 schreef:
die bestaat niet en zal mijns inzien ook nooit bestaan of het is een anti christelijke.

Het kan zelfs, wat mij betreft op 1 A4tje, zet daar de tekst op; Joh.3:16 Want God had de wereld zo lief dat hij zijn enige Zoon heeft gegeven, opdat iedereen die in hem gelooft niet verloren gaat, maar eeuwig leven heeft.
en; Joh.4:14 ‘maar wie het water drinkt dat ik hem geef, zal nooit meer dorst krijgen. Het water dat ik geef, zal in hem een bron worden waaruit water opwelt dat eeuwig leven geeft.’
en je bent al een heel eind op weg om de mensen het evangelie te verkondigen. Lachende smiley
Maar als het je gaat om bijbelstudie dan is het wel handig om de volledige bijbel tot je beschikking te hebben.
Kun je natuurlijk vragen wat is de volledige bijbel?? Dit is m.i. zonder deuterocanonieke boeken, liedboek of catechismus Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 00:15
BerichtOnderwerp: politieke discussies

KAT125 schreef:
k heb mn hele leven op het platteland gewoond, mn vader heeft zelf een veehouderij,dus daar leer je me niks over. en jij ziet het op tv?
dan ben ik al uitgepraat.

Je houdt weinig over om te praten Kat, in een ander topic schreef je ook al zoiets, daar was je bang voor ruzie geloof ik Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Stappen in Arnhem vrijdag 19 maart

Ik kan 3 mensen meenemen, 2 plaatsen zijn al voor Chatuliem en Susannah.

Ik hoor het wel wie allemaal mee willen rijden, kan eventueel wel een busje huren, maken we er een gezellige rit van Clown smiley

Dus mensen die dichtbij de A28 of de A50 wonen ......
Maar ook mensen die naar Ede toe willen komen om vanaf daar mee te rijden kunnen zich melden

Kosten van het huren van het busje moeten we dan maar delen (voorwaarde is wel, vooraf meebetalen aan de huur) ..... Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 12:17

Er is net een nieuw boek uit, met de titel "Nieuw leven na een scheiding".Het einde van je huwelijk / relatie is niet het einde van je leven.
Schrijver: Bill Butterworth
ISBN: 978-90-6067-930-2
Kosten: € 17,95
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/nieuw-leven-na-een-scheiding/1001004007798180/index.html#product_overview

Je bent gescheiden. Je huwelijk en je dromen zijn uiteengespat. Je zit met de brokstukken, en je weet niet of ze nog aan elkaar te lijmen zijn. Je hoofd loopt over van vragen en je dagen zijn gevuld met de zorgen van alle dag, die nu dubbel zo hard op je afkomen. Regelmatig vraag je je af: Is er nog leven na mijn scheiding?

Ja! Het einde van je huwelijk is niet het einde van je leven. De God die je verleden kent, is de God die je heden draagt en ook je toekomst in zijn hand heeft. Hij wil je nieuw perspectief geven.

Dit praktische boek van Bill Butterworth helpt daarbij. Hij kent de pijn uit eigen ervaring. Hij kent de vragen, de twijfels, de alledaagse moeilijkheden. Maar hij heeft ook ervaren dat een nieuw leven mogelijk is. God is bij machte om deze diepe pijn te laten meewerken ten goede.
Daarom is dit een heel bemoedigend boek. Er is nieuw leven na een scheiding. En dat leven is er ook voor jou.
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:54
BerichtOnderwerp: over reageren en gedrag

MARIJAN072 schreef:
Weet je waar jij erg goed in bent, Cross. Twijfelende smiley Om mij de mond te snoeren. Knipoog smiley Ik zeg even niks meer. Smiley met dichtgeplakte mond

Kussende smiley Kussende smiley op welke manier ?? Kussende smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 11:48
BerichtOnderwerp: over reageren en gedrag

MARIJAN072 schreef:
Gert, ik wens jou ook alle goeds toe in je verder leven!

Verder ben ik het wel met de anderen eens, dat je er zelf ook iets aan moet doen. Voor mijn gevoel zijn je verwachtingen CM en van de ander, veel te hoog. En dan ben je sneller teleurgesteld. De vrouwen staan niet in de rij voor je, net zo min als de mannen dat staan voor de vrouwen. En dat is maar gelukkig ook, want dat zou ook erg vermoeiend zijn. Ook ik heb je profiel gelezen en kan daar heel weinig uithalen over jou als persoon. 't Is nu waarschijnlijk te laat om je een advies te geven, maar je kunt eerst ook genieten van 'gewone' (mail/chat) contacten. Dat is mijn positieve ervaring wel. Lachende smiley

Voor jou ook niet Marijan Smiley die vol vragen zit Verliefde smiley Clown smiley (gna gna gna)
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 00:08

En...
Jezus, alles geef ik U
wat ik ben en heb
en wat ik ooit zal zijn.
Al mijn hoop,
mijn plannen en mijn tijd
leg ikjn uw hand,
vertrouw ze aan U toe.
Door uw wil te doen,
leer ik om vrij te zijn.

http://www.youtube.com/watch?v=E_eTU6yP3Vg

ARIENNEZ498 schreef:
Dat laatste stukje Jonathan...? Is precies hetgeen ik zei tegen Hém, ná mijn scheiding. Ik stond met lege handen en een murw geslagen hart...en tóén pas kon HIJ echt in mij aan 't werk. De overgave was toen volledig...omdat ik leeg was.
Was de scheiding een menselijk falen van twee mensen? JA! Was en is God ons genadig dóór deze ellende? JA!
Kwam tóén de groei? JA! Ik hoop en bid de mens te worden...die God voor ogen had, toen HIJ mij schiep en wanneer ik het aan Hem overlaat? Zal Hij mij deze mens laat worden. Niet mijn wil, maar de Uwe, o Heer!
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: maandag 22 februari 2010, 11:46
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

He Chatuliem, hele fijne en gezegende dag toegewenst samen met je familie en vrienden. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 15:22
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

HANNAH810 schreef:
.

kon je weer niet wachten vroUUUUwtje ongeduldig....... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 februari 2010, 15:15
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje

ARJAN007 schreef:
Ondanks het koude winterweer van de afgelopen twee maanden, hebben we in ons land vaker te maken met regenweer dan met vriesweer.
ZOAB is bij regenweer vele malen veiliger dan dicht asfaltbeton.
ZOAB staat de mensen toe bij regenweer een flink stuk harder te rijden.
(veel minder snel een laag water op de weg dus ook veel minder last van aquaplaning)

Dat is toch wat de kiezer wil? De kiezer wil op een veilige wijze kunnen doorjakkeren. Dus Henduk, je constatering is zonder meer juist, maar ik heb zo het idee dat in ons land de kiezer niet meer zonder ZOAB wil.....

Volgens mij adviseren zowel VVN, ANWB en Rijkswaterstaat om je snelheid aan te passen aan het weertype. Dus ZOAB kan dan wel een stuk veiliger zijn bij regen, het zicht door de regen word wel een stuk minder...... Twijfelende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 19:52
BerichtOnderwerp: bidden geneest hiv

[quote=CROSSROAD317]Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici.

[quote=THOMAS968]Misschien vinden mensen het wel vroom klinken dat ze op God vertrouwen in plaats van het gezonde verstand te gebruiken. Een seropositief iemand die zijn coctail niet inneemt, handelt onverantwoordelijk. Het is schijnvroomheid en heel erg dom om de middelen die ons misschien wel door Hem gegeven zijn niet te gebruiken. Het is het uiterlijk vertoon van moderne farizeeers als mensen zeggen door gebedsgenezing beter te worden van HIV. Dat er onverklaarbare genezingen zijn, doet daar niets van af. Wat onverklaarbaar is, hoeft niet door gebed te komen. Laten we bidden om een ziekte te kunnen dragen, zoals hier al eerder opgemerkt. We hebben ontzettend veel aan medici en wetenschappelijk onderzoek te danken.

Betekend het dan dat artsen overbodig zijn geworden, NEE zeker niet, betekend het dan dat ze de wetenschap boven God mogen stellen, NEE absoluut niet.
Christenen mogen gebruik maken van artsen, Lucas (schrijver van het Lucas evangelie) was ook arts, maar Jezus genas door de kracht die Hij had gekregen van Zijn Vader. Ik denk persoonlijk dat we heel blij mogen zijn met de geneeskunde zoals we die nu kennen, en dat we daar ook gebruik van mogen maken. Maar ik geloof en weet, dat als we bidden in Jezus naam (vanuit een oprecht hart en rotsvast geloof) om genezing, God het gebed zal verhoren. Is het dan voor 100% zeker dat God alle lichamelijke ziekten en kwalen geneest?? Daar durf ik een NEE op te zeggen, maar God geeft wel dan wel de kracht om het te dragen.

Zoals je had kunnen lezen Thomas schreef ik dus al dat we gebruik kunnen maken van de medische wetenschap, en dat we heel blij mogen zijn met de geneeskunde zoals we die nu kennen....... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op vrijdag 19 februari 2010, 19:56
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 11:59

CROSSROAD317 schreef:
Hier in de gemeente heb ik de mogelijkheid niet om CU te stemmen, anders had ik dat gedaan.
Ik heb nu dus de keuze uit 1 van de 6, jaja, 6 partijen waarop ik mag gaan stemmen in deze gemeente, en alleen het CDA is "christelijk", dus ga dan toch maar voor het CDA. En omdat gemeente politiek, in mijn ogen, weinig tot niets, te maken heeft met landelijke politiek, en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente, staat mijn keuze vast.

RELLOK036 schreef:
crosser dus omdat het "christelijk" is ga je er op stemmen? Sorry maar zelf vind ik het een beetje een kromme redenatie. De rest oke niks op tegen hoor, maar een beetje raar dat bv een lokale partij bv met het zelfde programma heeft maar niet christelijk is.... daar stem je dan niet op? of bv PvdA of de SP ik noem maar wat he..
Ik zelf kijk niet naar of iets christelijk is maar of hun programma goed is en of ik me er in kan vinden.

He Rell, je had toch ff het hele stukje moeten lezen..... "en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente". of had je je Coole smiley met zonnebril op Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 00:35

CHATULIEM619 schreef:
Ik heb het idee dat ik zo'n beetje de enige ben die durft te zeggen waarop hij stemt. Graag eens wat concreter over je eigen stemgedrag zou ik wel fijn vinden.

Hier in de gemeente heb ik de mogelijkheid niet om CU te stemmen, anders had ik dat gedaan.
Ik heb nu dus de keuze uit 1 van de 6, jaja, 6 partijen waarop ik mag gaan stemmen in deze gemeente, en alleen het CDA is "christelijk", dus ga dan toch maar voor het CDA. En omdat gemeente politiek, in mijn ogen, weinig tot niets, te maken heeft met landelijke politiek, en het CDA ook nog eens een goed programma heeft, met redelijke frisse ideeën voor deze gemeente, staat mijn keuze vast. Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 februari 2010, 00:22
BerichtOnderwerp: liefde en opleidingsniveau

INKA401 schreef:
ik dacht dat ik zelf slim was ... niks mis mee ... mijn vriendin is nog veel slimmer ... ook al niks mis mee Clown smiley

Jij denkt dat je slim bent, je vriendin weet het dat ze slim is Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 17:14
BerichtOnderwerp: bidden geneest hiv

Misschien vertrouwen we wel te weinig op de almacht van God, en te veel op de kennis van de medici. Smiley die vol vragen zit

Matteus 9 (NBV)Verschillende genezingen
18 Hij was nog niet uitgesproken of er kwam een leider van de synagoge naar hen toe die voor Jezus neerviel en zei: ‘Mijn dochter is zojuist gestorven. Kom alstublieft en leg haar de hand op, dan zal ze weer leven.’ 19 Jezus stond op en volgde hem met zijn leerlingen. 20 Plotseling naderde hen van achteren een vrouw die al twaalf jaar aan bloedverlies leed. Ze raakte de zoom van zijn bovenkleed aan, 21 want ze dacht: Als ik alleen zijn bovenkleed maar kan aanraken, zal ik al genezen worden. 22 Jezus draaide zich om, en bij het zien van de vrouw zei hij: ‘Wees gerust, uw geloof heeft u gered.’ En vanaf dat moment was de vrouw genezen.
23 Toen Jezus bij het huis van de leider van de synagoge aankwam en er de fluitspelers en de luid weeklagende menigte zag, 24 zei hij: ‘Ga naar huis, het meisje is immers niet gestorven, ze slaapt.’ Men lachte smalend. 25 Nadat iedereen was weggestuurd, ging hij naar binnen. Hij pakte het meisje bij de hand, en ze stond op. 26 Het verhaal hierover verspreidde zich in de hele omgeving.
27 Toen Jezus van daar verderging, volgden hem twee blinden die luidkeels riepen: ‘Heb medelijden met ons, Zoon van David!’ 28 En nadat hij een huis was binnengegaan, kwamen de blinden naar hem toe. Jezus vroeg hun: ‘Gelooft u dat ik dit kan doen?’ Ze antwoordden: ‘Zeker, Heer!’ 29 Daarop raakte hij hun ogen aan en zei: ‘Zoals u gelooft, zo zal het ook gebeuren.’ 30 En hun ogen gingen open. Jezus waarschuwde hen uitdrukkelijk: ‘Zorg ervoor dat niemand het te weten komt!’ 31 Maar na hun vertrek verspreidden ze het nieuws over hem in de hele omgeving.
32 Terwijl ze het huis weer verlieten, bracht men iemand bij hem die bezeten was en niet kon spreken. 33 Nadat de demon was uitgedreven, begon de stomme te spreken. De mensenmassa stond versteld, men zei: ‘Zoiets hebben we in Israël nog nooit gezien!’ 34 Maar de farizeeën zeiden: ‘Het is dankzij de vorst der demonen dat hij demonen kan uitdrijven.’
Uitzending van de twaalf
35 Jezus trok rond langs alle steden en dorpen, hij gaf er onderricht in de synagogen, verkondigde het goede nieuws over het koninkrijk en genas iedere ziekte en elke kwaal. 36 Toen hij de mensenmenigte zag, voelde hij medelijden met hen, omdat ze er uitgeput en hulpeloos uitzagen, als schapen zonder herder. 37 Hij zei tegen zijn leerlingen: ‘De oogst is groot, maar er zijn weinig arbeiders. 38 Vraag dus de eigenaar van de oogst of hij arbeiders wil sturen om de oogst binnen te halen.’
Mat 10:1 Daarop riep hij zijn twaalf leerlingen bij zich en gaf hun de macht om onreine geesten uit te drijven en iedere ziekte en elke kwaal te genezen.
Handelingen 4:8 Petrus antwoordde, vervuld van de heilige Geest: ‘Leiders van het volk en oudsten, 9 nu wij vandaag worden verhoord omdat we een zieke hebben geholpen, en nu ons wordt gevraagd hoe het komt dat hij is genezen, 10 dient u allen en het hele volk van Israël te weten dat deze man hier gezond voor u staat dankzij de naam van Jezus Christus uit Nazaret

Medici willen verklaringen van datgene wat ze niet kunnen verklaren of bevatten. In deze "tijd" moet alles een wetenschappelijke benadering kennen, het moet publikatie hebben gehad hebben in The Lancet, want anders is het onverklaarbaar en dus niet echt ....... Boze smiley
De bijbel, zegt iets anders, geen verklaringen maar "in Jezus naam".
Betekend het dan dat artsen overbodig zijn geworden, NEE zeker niet, betekend het dan dat ze de wetenschap boven God mogen stellen, NEE absoluut niet.
Christenen mogen gebruik maken van artsen, Lucas (schrijver van het Lucas evangelie) was ook arts, maar Jezus genas door de kracht die Hij had gekregen van Zijn Vader. Ik denk persoonlijk dat we heel blij mogen zijn met de geneeskunde zoals we die nu kennen, en dat we daar ook gebruik van mogen maken. Maar ik geloof en weet, dat als we bidden in Jezus naam (vanuit een oprecht hart en rotsvast geloof) om genezing, God het gebed zal verhoren. Is het dan voor 100% zeker dat God alle lichamelijke ziekten en kwalen geneest?? Daar durf ik een NEE op te zeggen, maar God geeft wel dan wel de kracht om het te dragen.
Ps 55:23 Leg uw last op de HEER en hij zal u steunen, nooit zal hij dulden dat een rechtvaardige ten val komt.
2 Kor 4:17 De geringe last die we tijdelijk te dragen hebben, brengt ons een eeuwige luister, die alles omvat en alles overtreft.

Sorry, dat het een nogal lange posting is geworden..... Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 15:51
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

He Syl, van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Je zult zien dat de 50 nu heeeeel snel dichterbij komt Clown smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:02
BerichtOnderwerp: God redde mij op 14 Januari 2010

En dan zijn er nog steeds mensen die zeggen dat het toeval is of was, en voorbij gaan aan het feit dat God wonderen verricht.
Gaaf Peter, dank je voor je getuigenis Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 00:59
BerichtOnderwerp: rells hoekie

HENK600 schreef:
niet tot in het extreme? in nederland zijn wij gewoon helemaal niks gewend helemaal niks. vallen er 10 vlokken sneeuw dan mekkeren we al. kijk eens naar wat er in oostenrijk gebeurd en laatst in america.
hebben we weinig vorst en bijna geen sneeuw,dan klagen we omdat we nooit meer een echte winter hebben. hebben ze 8 weken zon,dan is het weer te warm.
en nee misschien bedoelen we het niet zo erg,nou plaats het er dan niet en vooral niet van die boze smile's er 8er.
ik zou graag willen dan nederland een pak sneeuw kreeg van 50 cm dik,vooral nu het strooizout op is. moet je kijken hoeveel mensen er dan beginnen te janken,want ze krijgen dan blaren in hun mooie zachte handjes.
(in het zweet uws aanscheins zult gij uw brood eten)

www.hetvrijevolk.com

Tja, daar zul jij dan geen last van hebben, want dan zit jij lekker thuis voor de kachel...... IN DE VORSTVERLET Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
CROSSROAD317
op woensdag 17 februari 2010, 01:02
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 00:50
BerichtOnderwerp: Een weekend reunie op CM, wel leuk

HENK600 schreef:
misschien ben ik dom,maar ik heb er nergens wat over kunnen vinden over die meeting/reuni van afgelopen zaterdag.
wie helpt deze blinde vink ff opweg?

Als het goed is, heeft ieder cm lid een mailtje gehad waarin het volgende stond

valentijn

Beste (naam cm lid),

Dit weekend is het Valentijn. En dit weekend verandert ChristianMatch in de allergrootste online ontmoetingsplek voor christelijke singles ooit.

We zorgen dit weekend voor een enorme singleshappening door alle oud-leden van ChristianMatch gratis toegang te geven tot ChristianMatch.

Duizenden christelijke singles zullen dit weekend actief zijn op ChristianMatch - en op drukke tijden honderden vrijgezelle christenenen tegelijkertijd.

Zorg dus dat je dit weekend inlogt op ChristianMatch, en vier dit jaar Valentijn samen met ons.

Misschien ontmoet je die ene persoon weer, die van de site af ging. Of kom je iemand anders tegen die je helemaal van je stuk brengt, die je anders nooit zou hebben ontmoet.

Hoe dan ook, we wensen je een geweldig Valentijnsweekend en Gods zegen toe.

Met vriendelijke groet,

ChristianMatch
www.christianmatch.nl
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 01:20
BerichtOnderwerp: Het gaat kalmer aan.

HENK600 schreef:
nou dat klopt maar ik las niet dat hij het er over had dat die ex-minister dat ook op tv had gezegd, voor mensen die dat terug willen zien op uitzending gemist.

maar sorry, ik zal mn mond houden.

Je mond houden, voor wie Smiley die vol vragen zit
Volgens mij mag je net zo goed als ons allemaal je mening geven Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
CROSSROAD317 (62)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 00:08
BerichtOnderwerp: Aardbeving

IMRE695 schreef:
Blijft nog wel de vraag: waarom wel in Haïti en niet in Suriname?

Of waarom wel in Zeeland, maar niet in Drenthe?

Wat denk je zelf Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CROSSROAD317
Ga naar pagina Vorige 1 ... 75 76 77 78 79 80 81 ... 83 Volgende
Pagina 78 van 83