ChristianMatch

Forum

Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 ... 110 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 19:57
BerichtOnderwerp: Kerkelijke verdeeldheid op CM

CROSSROAD317 schreef:
GERT856 schreef:
Dacht ut niet Slapende smiley

Het antwoord zal wel weer zijn: Dacht ut niet Clown smiley

Dacht ut wel! Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 17 september 2010, 19:55
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

CARIN303 schreef:
Wie gaat er mee kennis maken met Petra?
Opgave via Chatuliem.

Carin303
Pieter649 met 2 honden onder voorbehoud
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:55
BerichtOnderwerp: partner met beperking of toch liever niet.......

LAURA309 schreef:
Ik heb een visuele beperking en zet dit express niet in mn profiel, maar kom er wel mee in een evt chat/mailcontact. Had vandaag iemand op het werk, die vertelde dat hij het moeilijk vind mij te groeten! Nou sorry hoor, dat vind ik vreemd, waarom zou je iemand niet groeten, als hij/zij een beperking heeft. Voor die persoon wasde drempel heel hoog, wel goed gesprek gehad, maar blijf het maf vinden!

ieder nadeel heeft zn voordeel Laura... jouw match hoeft dus niet superknap te zijn Knipoog smiley terwijl hij zelf wel een heel leuke verschijning aan de haak zou slaan met jou! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 22:52
BerichtOnderwerp: Reiki & Therapeutic Touch - onbewust de demonen dienen

MIEKE364 schreef:
Wat een duizelingwekkende belangstelling voor deze onderwerpen... Mijns inziens kan je je beter verre houden van wat je als gevaarlijk en occult betitelt in plaats van al die rare informatie in je geest toe te laten.

de meeste mensen lezen die lappen niet hoor Mieke Lachende smiley
trouwes... we WETEN al dat yoga occult is.

maar hoe het met linksgedraaide YOGArt zit... dah wittik nie Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: donderdag 16 september 2010, 20:24
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

HANNAH810 schreef:
i

laat me alleen, alleen met al mn verdriet.......
t is beter dat ik nu geen mensen zie...
er is niemand, niemand, niemand die me troosten kan!!
LAAT ME, LAAT ME ALLEEEEEEEEN!! snik.......slik

Ja okee! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 21:47
BerichtOnderwerp: met een groep gaan vasten/bidden !!

JONATHAN890 schreef:

hellup....er is vast nog wel een man, die mee wil

ik heb het net nog ff overwogen.... maar ik ga het jullie en mezelf niet aandoen! Engeltje smiley

(ben allang blij dat van mn vorige harem af ben)
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: dinsdag 14 september 2010, 21:44
BerichtOnderwerp: Luisteren naar je innerlijke stem

THOMAS968 schreef:
Ik heb wat moeite met dit item soms. We bidden wel maar rechtstreeks terugspreken van God - ik vraag me wel eens af hoe dat dan zal zijn. Ik ben in het verleden wel eens bij charismatische diensten geweest, ik geef best toe dat het ook vanuit een zekere nieuwsgierigheid was. Wat me toen opviel was dat veel mensen die een getuigenis aflegden begonnen met iets van: Deze week sprak God tegen mij....etc Ze ervoeren in ieder geval dat God ze rechtstreeks had aangesproken en ook zo dat het om een heldere boodschap ging. Nu kom ik niet aan de geloofsbeleving van iemand, we mogen daarin verschillend zijn, maar ik vroeg me wel af hoe je daar zo zeker van kunt zijn en hoe dat dan in zijn werk ging. Ik krijg wel eens een goede ingeving, of een goede sturende opmerking van een ander en hou het in ieder geval voor mogelijk dat God zo tot me spreekt. Ik vraag me af of er mensen op het forum zitten die een rechtstreeks spreken van God hebben meegemaakt en waardoor je ervan overtuigd bent dat het werkelijk God was die sprak. Bij de innerlijke stem weet je niet altijd waar die vandaan komt. Zien we dan niet wat we willen zien?

Thomas, neemt de charismatische kerken wel serieus.

Ik neem die boodschappen van boven steeds minder serieus... (voor zover ik ze ooit al serieus heb genomen)
De boodschappen die mij ooit ter ore zijn gekomen waren ALTIJD in het voordeel van degene die het te horen kreeg en verder bracht, ofwel ter bemoediging of aansporing van degene waar het tegen gezegd werd.

Pieter, die al meerdere keren te horen heeft gekregen dat hij een pijnlijke dood zal sterven en zal branden in de hel..... ( gelukkig is de houdbaarheidsdatum van deze boodschappen al verlopen Knipoog smiley )
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 22:47
BerichtOnderwerp: Waarom op zondag naar de kerk?

MAR907 schreef:
blijbaar heb je inderdaad onder stroom gestaan.

De meesten die in de zorg werken, hebben niks met de CAO, maar doen gewoon hun werk. Waarom??? Omdat het om mensen gaat..... Behalve diegene die het doen voor geld.....

maar dit is duidelijk off-topic..... ik laat het hier bij.

ik vraag iets op een vriendelijke toon omdat ik iets niet begrijp, heeft niets met stroom te maken.

jij veroordeelde in die bijdrage de ex-collega's van je vrouw min of meer tot verantwoordelijk voor haar dood, dat vond ik nogal schokkend.
zeker nu jij in deze bijdrage de betrokkenheid van deze collega's ter discussie steld, vind ik ook nogal schokkend.

en nee, deze schokkende zaken hebben niets met electra te maken
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:18

WILLEMIJN232 schreef:
Zal wel gezellig zijn, of laat je me dan gelijk keihard werken Knipoog smiley Smiley die vol vragen zit

ik vind de juiste combi... ik zorg dat je doodmoe, maar voldaan richting huis gaat Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:17

MAR907 schreef:
Weet je waarom???
Omdat mijn vrouw juist in het weekend aan het werk moest omdat de welvaarende verpleegkundigen en zorgkundigen weekend vrij moesten hebben met de gevolgen vandien voor ons gezin.....

Dat is slaafs....

Jouw vrouw MOEST vast niet vaker in t weekend werken dan de cao voorschreef...
En dat dat vanwege welvarender collega's was, staat ook al niet in de cao

Ik snap het dus niet helemaal, kun je wat duidelijker zijn?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 21:04

WILLEMIJN232 schreef:
Zorg is tegenwoordig een professie hoor....ik weet niet wat je onder zorg verstaat...........maar het is een beetje erg simpel om te bedenken dat zorg alleen bestaat uit iemand verzorgen.............het is tegenwoordig een vak....en je doet al die mensen wel erg tekort om er zo denigrerend over te praten......
Zie om naar de ander dat kan je onbetaald doen en dat hoort ook zo.....
Maar ik kan wel uit liefde en voor niets bv directeur van een aluminiumfabriek worden, maar of dat nu zo goed zal gaan betwijfel ik......
Dus denk eens na is mijn advies voordat je zoiets ongenuanceerds hier neerzet.....

kom gerust n dagje stage lopen willemijn
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:44
BerichtOnderwerp: Onbegrijpelijke - koranverbranding

ANITA324 schreef:
Als we zouden nagaan nadat in het verhaal van mozes die bij God was voor de 10 geboden waren er mensen achter die een afgodsbeeld bouwen en daar gingen feesten en voor buigen. Met grote toorn verbrande mozes de beeld en werd in stukken geslagen tot gruzelmenten.
Want God dient niet dat er een andere afgod is dus ook geen alla de baalisme en andere goden die door mensen handen zijn gemaakt.
Ook die zullen gegeven moment de ban krijgen en het is als gelovige in Christus is dus ook je plicht om andere afgodsbeelden of boeken te verbranden. Alleen wij christenen naar deze tijd zijn angst hazen die in hun broek doen bang voor de dood als één of ander moslim of boedist of welke afgoddienaar hun kop afslaat of hun vermoord daarom blijven de meesten mensen rustig en zitten te knuffelen met iedereen.
Sjonge wat een helden hebben we hier in NL in die zin mag je als NL wel schamen in hoe je in alles voor open staat en dat dit dan ook kan. Gefrustreerde smiley

Shalom,

Anita

Ten eerste wil ik zeggen dat je gelijk hebt... de moderne christen is inderdaad onder het motto van LIEFDE een inwoner van Laodicea geworden.
toch wil ik ook even kwijt dat Boedhisten over t algemeen vrij geweldloos zijn, het grootste risico van deze groep is dat zij yoga beoefenen, en das hartstikke occult.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:35

MAR907 schreef:
Heb je koorts ofzo???

kweenie, zal es opletten of het erger word. Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 20:32

MAR907 schreef:
Tjonge, dit slaat toch helemaal echt nergens op!!!!

tis maar net wat je er in WIL lezen he...
dat jouw stekels al overeind gaan staan als je alleen nog maar de naam van de poster hebt gelezen, das jouw probleem Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 18:58

thee drinken om de boel bij elkaar te houden, ook een methode Clown smiley

Pieter, geef mij maar n neut Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 18:53

tja, ik mis 1 ding in deze discussie...

niet alleen GIJ moet de Sabbath houden, maar ook uw zoon en uw dochter, uw knecht en uw dienstmaagd

dat met die os en die ezel is alleen bij het gij zult niet begeren toch?

maar mogen we dan wel onze collega's ergens voor op laten draaien omdat dat toch maar blinde heidenen zijn?

er is maar 1 optie Lepeltje... emigreer naar amerika en sluit je aan bij de Amish Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 18:33
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

SJOUKE879 schreef:
Ze hebben vandaag de dag ook medicijnen tegen begeerlijke gevoelens en verlangens. Tenminste in Amerika worden die medicijnen al verkocht. Misschien is dat ook wel iets voor hier in Nederland. Las het laatst al eens op internet.

Wie weet dat zoiets de seks voor het huwelijk nog beter in te toomen valt.

sjouke

continu zo stoned als een garnaal dus???
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 08:04

MARIJAN072 schreef:
Hier ben ik het helemaal mee eens! Er zijn mensen die de Koran lezen, zoals wij de Bijbel lezen. En ik zou het heel kwetsend vinden, als er een Bijbelverbranding zou plaatsvinden in de moslimwereld. Het kan ook nog aanzetten tot nog meer haat. Boekverbranding roept bij mij ook hele slechte herinneringen op, gezien het verleden. Dus ik vind deze actie erg kort door de bocht. Gelukkig is het niet doorgegaan.

Dan zou ik het nieuws maar es wat beter bijhouden, bijbelverbrandingen zijn zoooo dagelijkse kost geworden dat het het nieuws vaak geeneens haalt.
Maar afgelopen week heb ik minimaal 5 incidenten gezien.

Waarom behandelen we hier in het westen nou niet eens gewoon een week lang de moslims hier zoals de christenen daar behandeld worden??
1 weekje maar....
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: maandag 13 september 2010, 07:58

ZINGA672 schreef:
Ik denk dat iedereen zo zijn eigen manier heeft van communiceren met God. God geeft soms tekens en soms niet. Maar Hij kent ons allemaal door en door en het mooie is dat Hij met ieder van ons op Zijn eigen wijze communiceert. En natuurlijk is ook dat proces voortdurend in ontwikkeling.
Gelukkig mag iedereen gewoon zichzelf zijn bij Hem.

Dus als het niet bij jou past om tekens te vragen; niet doen en gewoon niets van aantrekken.
Hoewel.... als er op een keer een engel in je keuken staat zou k toch maar wel gehoorzamen...

Engeltje smiley

GrZing!

Annette kon om die laatste zin wel lachen.... ik ook, ik kom nooit in de keuken Coole smiley met zonnebril Annette haalt mn bier als ik zeg dat ze dat moet doen!! Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:14
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?

MARIJAN072 schreef:
Zo had ik het nog niet bekeken, Zinga. Knipoog smiley Lachende smiley

en alle eendjes zwommen op het water Marijan.... ben jij nou schooljuffie of niet???? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:06

HENK710 schreef:
Tja, de een noemt het zelf nadenken, de ander voors en tegens afwegen en weer een ander innerlijke communicatie....kwestie van begripsdefinities denk ik Knipoog smiley

Zolang je het daarbij houd wel ja...
Maar zoals de topicstartster al aangaf, ze gaat dan ook God om tekens vragen.
God om tekens vragen, daar heb ik niet veel tastbaars mee.
Stel dat er iets gebeurd... hoe leg je dat dat uit? teken van God? teken van de duivel? pf is het wellicht helemaal geen teken...
Sorry, ik kan er niks mee
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 22:01
BerichtOnderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!

LEANNE226 schreef:
De waarheid is hard Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

de waarheid is NIET dat jullie het ook inderdaad beter WETEN
de waarheid.... is dat jullie dat wel graag zouden WILLEN

inderdaad... soms heel hard, die waarheid Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 21:59

Gompie.... ik hoor geen stemmen in mn hoofd en daar ben ik eigenlijk best blij mee Lachende smiley

ergens zelf over nadenken heeft toch niets te maken met innerlijke stemmen, het is gewoon een afweging van voors en tegens, je moet niet overal iets geestelijks achter zoeken!
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zondag 12 september 2010, 19:59
BerichtOnderwerp: Hoe zullen we de Bijbel lezen....?

MARIAN519 schreef:
Misschien dat God een wondertje( het zoveelste) deed?
Dat ze een soort van platonische verhouding hadden voor de duur van de zondvloed?
Vraag me niet hoe...maar ja..wonderen hé?
En ja. er zal veel geknuffeld zijn verder. zo heb ik het ooit ook verteld aan mijn kinderen..verantwoord of niet. Engeltje smiley

hoe overleefde de eendagsvlieg???
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 19:36
BerichtOnderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?

CHATULIEM619 schreef:
Weet je nu wat het probleem hiermee is? Het is een moeten voor sommige mensen. En dan gaat het mis, vind ik. Als je spontaan bepaalde dingen doet, is het leuk, maar nu moeten we of we moeten niet....

klopt precies!!!
ooit begonnen op een feestje via cm diverse mensen te zingen.. geheel vrijblijvend verder hoor, geen dwang.
sommigen gingen toen ook weg, omdat ze daar geen zin in hadden.
ik ook.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: zaterdag 11 september 2010, 18:24
BerichtOnderwerp: Voor de dames die het toch niet kunnen laten!

WILLEMIJN232 schreef:
Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley Verraste, verbaasde smiley nou ja.........

tja... tis tog zo... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 22:34
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

MAR907 schreef:
Blijkbaar treft het jou....!!!

nah, het irriteerd me hooguit als mensen de eigen balk niet zien

Mijn zonden hoef ik jou niet te vertellen.
Je hebt gelijk ik heb geen benul van een scheiding.

doe dan niet net alsof

Mijn huwelijk is gestopt door de dood.

wist ik, daarom verbaas ik mij dat jij een onderwerp waar je geen ervaring mee hebt, gebruikt om jezelf als heilige te profileren.

Hetgeen wat ik neer gezet heb, is niks anders dan wat de Here Jezus er zelf heeft over heeft
gezegd.

en jij denkt werkelijk dat dit nooit eerder door anderen in het echte leven al is gezegd tegen de gescheiden mensen hier?

Wie de schoen past trekt hem aan.

Wat denk je wat het voor mij betekend in deze tijd om een nieuwe relatie aan te gaan???

weet ik niet, interesseerd mij verder niet, hoewel ik je, net als iedereen op deze site, veel geluk toewens.

Ik ben iemand die luistert naar Zijn stem. De teksten zijn alleen bestemd om licht in het duisternis te brengen.
Met andere woorden om de kennis van God en Zijn Zoon te verruimen.

Nogmaals Mar, de meeste gescheiden mensen op deze site hebben genoeg ellende achter de rug, eerst in een mislukt huwelijk, en later met veroordelingen en onbegrip vanuit familie, kerk en het hele sociale netwerk waarin ze zitten (of is het inmiddels zaten? )
CM moet een veilige haven zijn, waar deze mensen rust kunnen vinden en mogelijkheden hebben om verder te kunnen met hun leven.
Het laatste wat dan mag gebeuren is dat iemand die geen benul heeft van wat ze doorgemaakt hebben, en vaak nog steeds doormaken, ze hier ff met behulp van wat bijbelteksten komt veroordelen.

Ik hoop dat je dit nu begrijpt en met dat tekstensmijten stopt, ik neem tenminste aan dat je er niet op uit bent de wat labielere gescheiden mensen een dermate schuldgevoel aan te praten dat er wellicht dingen gebeuren die niemand wil...?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 21:54
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!

ANNETTE792 schreef:
Geschokte, onthutste smiley

Gelukkig voor jou is ene A dat ook niet he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ik wel hoor, ik ben met je getrouwd om je rijkdom Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Daarnaast had ik een erfgenaam nodig en aangezien jij al blijk had gegeven dat je kindjes ter wereld kon brengen, kwam je in aanmerking he Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

Mar,

Waarom plaats jij deze teksten terwijl je, in feite, geen benul hebt van wat een scheiding feitelijk inhoudt?

Een opsomming van teksten is dan wel erg makkelijk he?
Wat is jouw persoonlijke zonde?
Schrijf dat ff op forum, dikgedrukt of gewoon getypt.... dan zoek ik er wel ff een dotje beschuldigende bijbelteksten bij, oke?
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER649 (57)

BerichtGeplaatst: vrijdag 10 september 2010, 17:29
BerichtOnderwerp: reageer toch alstjeblieft eens niet zo allergisch!!!

RENSKE067 schreef:
pfff ik wist dat ik iets niet goed deed Gefrustreerde smiley

maar aan de andere kant: kerels zoeken een mooie, rijke vrouw zonder problemen
wij nemen het nog voor lief dat een kerel er iets minder mooi uitziet en die problemen ach die nemen we ook nog voor lief als de portefeuille maar vol genoeg is Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
maar kerels willen het onderste uit de kan

euh Rens... ben ik erg beledigend als ik zeg dat ene E. niet zo veeleisend is? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van PIETER649
Ga naar pagina Vorige 1 ... 74 75 76 77 78 79 80 ... 110 Volgende
Pagina 77 van 110