Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 mei 2013, 07:41
Onderwerp: Gezondheid!!!
|
|
|
Hier kan je weetjes kwijt over de algehele gezondheid.
En erover discussiëren.
Ik begin vast; ik heb iets belangrijks gevonden: De gevaren van ons drinkwater, fluoride en aspartaam.
Klik hier voor informatie!
Nou is er wel een tekst in het NT dat als we iets giftigs binnenkrijgen het ons niets zal doen. Wie weet waar die tekst staat? ik heb best lang lopen zoeken, ja het staat er weet alleen even niet waar, en ik heb al gekeken en gezocht, maar gestopt duurt te lang. Het schiet me wel te binnen. Als die tekst me te binnenschiet zet ik hem erop.
Maar toch, ja, lichaam is van God gegeven, goed verzorgen, dus ja, opletten is wel ok denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 23:09
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
Morgen heel vroeg op, moet ergens om 8 uur zijn, dus ja, half 6, 6 uur opstaan anders red ik dat nooit.
En ja, als ik weet dat ik enigszins kan uitslapen, ja, dan slaap ik altijd heel lekker.
En ja, als ik weet dat ik heel vroeg op moet staan, ja, dan ben ik vaak steeds wakker elk uur, en droom ik vermoeiend.
Nou ja, iig, nu mijn nestje in, anders red ik het zeker niet.
Ik wens iedereen een hele fijne nachtrust toe!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 22:49
Onderwerp: Ik wil gewoon even wat kwijt:)...
|
|
|
Haha...
Ik zat zo es even na te denken vanmiddag. en toen dacht ik ja, waarom zenuwachtig?
Ik weet nog, toen ik paar jaar geleden met iemand afsprak toen zei ik dat ik zenuwachtig was, hij zei waarom???
Ja, idd daar heb ik van geleerd. Waarom?
Ja, en toen moest ik even denken aan die vergelijking van die vrouwen die genoeg en extra olie hadden, de wijze vrouwen, en de vrouwen die nét genoeg olie hadden.
Kijk, als je een afspraak hebt, waarom zenuwachtig....je moet denk ik, niet al je paarden wedden op die afspraak.
Kijk, als je je leven op veel levels op orde hebt(genoeg olie en extra olie), ja, waarom zenuwachtig...
Klikt het ja meegenomen, leuk, misschien kan je vrienden worden.
Klikt het niet, ja, niets overboord, want je je hebt een leven(extra olie), naast een eventuele nieuwe vriendschap.
En ja daten na je 40ste is natuurlijk heel anders dan daten als je 20 bent.
Ik bedoel, als je boven de 40 bent, ja, je hebt al een heel leven, of zelfs meerdere levens geleefd. Je hebt niet per se ouders, die iets wel of niet goedkeuren op deze leeftijd, Ja, mensen kunnen kinderen hebben, ja, misschien wil je alleen met je kinderen en eventueel ook je ex.
Ja, ik heb ook me leven, me kennissen, me vrienden, sommigen zie ik vaak, sommigen niet zo vaak. Ja, en dan kan je kiezen, om een gedeelte van je leven te delen.
Maar meteen je hele leven delen
Dat lijkt mij niet verstandig.
Je kan dingen overleggen.
Afspraken maken.
Ja, en ik denk vertrouwen is belangrijk.
En ja, op deze leeftijd, denk ik, is het niet verstandig om meteen alles samen te doen. Met vriendschap, ja, het is opbouwen, stapje voor stapje....
Ja, en het moet toevoegen. Een keer hoorde ik, ja, als je met iemand iets aangaat, moet je er alletwee iets aan hebben.
Ja, waarom zenuwachtig als je zelfvertrouwen hebt, en je kan kijken, kennis maken en dan zien....in alle rust, is mijn overtuiging. Want, je kan er alleen maar beter van worden.
En juist de Rust is zó belangrijk, de Rust die alle verstand te boven gaat.
Fillipenzen 4 4 Verblijdt u in de Here te allen tijde! Wederom zal ik zeggen: Verblijdt u! 5 Uw vriendelijkheid zij alle mensen bekend. De Here is nabij. 6 Weest in geen ding bezorgd, maar laten bij alles uw wensen door gebed en smeking met dankzegging bekend worden bij God. 7 En de vrede Gods, die alle verstand te boven gaat, zal uw harten en uw gedachten behoeden in Christus Jezus.
En daarom hoeven wij niet zenuwachtig oid te zijn.
8 Voorts, broeders, al wat waar, al wat waardig, al wat rechtvaardig is, al wat rein, al wat beminnelijk, al wat welluidend is, al wat deugd heet en lof verdient, bedenkt dat; 9 wat u geleerd en overgeleverd is, wat gij van mij gehoord en gezien hebt, breng dat in toepassing en de God des vredes zal met u zijn.
Snappie?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 22:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 21:59
Onderwerp: Ledental CM
|
|
|
Zo alweer 6 erbij, wat gaat dat snel :)
Ik zal ook nog even wat reclame maken :)
Ja, er waren, of zijn, dat weet ik niet, al 2 lid door mij :)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 16:49
Onderwerp: niemand is als Hij
|
|
|
Prachtig weer, bemoedigend en hoopvol
Dank!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 16:29
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
|
|
|
PIETER619 schreef: | Zo het er nu voor staat heb ik geen problemen met de vaarderij dat, een stukje omrijden is geen probleem, heb ik ook al bij de pannenkoekerij gedaan, maar misschien komen er wel uit Ede zelf vandaan.
In goed overleg is veel mogelijk, maar je bent in ieder geval verzekerd van vervoer |
Dat klinkt wel goed
Ik zal je ff mailen, is dat goed?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 16:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 16:27
|
|
|
Hai Thomas,
Hoe hoog is het ledental nu?
S. benieuwd....
:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 16:08
Onderwerp: Humor
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 17:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 16:04
Onderwerp: Ik voel me nog;).........
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Shanita..bedankt voor jou uitgebreide reactie hier.. Ga er zeker over nadenken. Het was ook door mij zo geschreven..omdat ik ook anderen om mij heen in die ervaring ziet staan..en ook dus voor mij zelf..als ook voor hun naar antwoorden zoekt.
Nogmaals dank! |
Ja, ik vatte het ook algemeen op.
Ja, ik ging er even op in, voor een gedeelte, alsof het naar mij persoonlijk was, ja, dan kan ik nu eenmaal dingen duidelijk maken.
Anders ga ik veralgemeniseren, en ja, wat ik vind en denk hoeft lang niet voor iedereen op te gaan, vandaar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 15:48
|
|
|
PETRA373 schreef: | weetje dit topic zet me tot nadenken en nadenken.... ha ha over leeftijd, relatie materiaal... misschien beter gewoon leven en niet teveel nadenken, so wat dan heb ik wel es hyperventilatie? en sowat dan ben ik al oma een oma die nog steeds na bouwvakkers enzo kijkt en er gewoon maar voor gaat, en zolang die bouwvakkers nog terug lachen kan het nog
pffff dat krijg je nu van sereiuze topics.... |
Nou, ik ben jaloers hoor op jou en op Roelande oa. zo, 8 kinderen, en kleinkinderen, wat moet dat heerlijk zijn. Gezellig, altijd wel een verjaardag oid.
Ja, oke, een keer zat ik met een vrouw te praten en we hadden dezelfde dingen, en ze zei, ja maar jíj hebt geen kinderen, maw, jij hebt 't lekker makkelijk...
Dus ja, dát denk ik nu maar, ja het is ook zo, hoeveel moeders denken o, heerlijk even zonder de kinderen.
Maar toch...
Afijn ik blijf maar denken aan de voordelen, want ja, die zijn er dus ook, blijkbaar
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 16:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 15:39
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Begint het inene keihard te regenen en te onweren, Nou ja het is nog wel 22 graden.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 15:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 15:32
Onderwerp: Zondag..voor mij?
|
|
|
Drachten heeft ook veel voordelen, ik vind Ds Bottenbly altijd wel toffe dingen zeggen ja, goede preken. Ja, die bekijk is weleens online.
En waar het uiteindelijk om gaat is dat we geloven en de een vind dat leuk, zo enthousiast in zo'n gemeente, en ja, ik kan me daar we wat bij voorstellen!
Ik zelf ja, ik kies voor de rust van een klein vredig buurt PKN kerkje ;)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 01:19
Onderwerp: ga je mee? picknick/BBQ zaterdag 1 juni in ede op de heide
|
|
|
Hallo :)
Ik wil wel mee :)
Kan, of wil, iemand mij halen vanaf het dichtstbijzijnde station, en er ook weer heenbrengen :) ?
Dit ivm dat ik het niet verstandig vind in me 1tje een stuk te moeten lopen in een vrij rustig gebied...
Heen en weer met de trein maakt me niet.
Kijk maar :)
Of wil iemand met mij samen met de trein gaan?
Of lig ik toevallig op de route van iemand met auto, dat diegene me ergens op wil pikken? Bij een station oid?
Alvast bedankt !
Ps: Of is er daar een bushalte, dat ik de bus kan pakken vanaf een treinstation? :)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 01:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 00:33
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Even terug naar de leeftijd,en ''de andere'' kijk op alles rond mijn leeftijd.
Vaker speelt er ook bij mij dat,dat ook ik mijn ervaring hebt opgedaan..ook in minder leuke dingen. Hoe ik dus op dit moment in het leven staat..is denk ik wel wat veel mee kan spelen.. Het lijkt dat ik uit ervaring,nu meer kijkt hier..wat een ander belangrijk vindt en wat niet. Begrijp goed hoe ik dit bedoelt..na.. dus alles wat gebeurd is..
Wanneer ik beschadigd bent..dan kijk ik soms ongewild met andere ogen.. en moet leren soms stap voor stap daar een weg in te gaan vinden. Mij vaak veilig willen voelen..gaat vaak voorop..tegelijkertijd zeg ik;dat mag ook.
Wel moet ik kijken of ik de weg voor die ander niet te snel sluiten wilt..wanneer ik door een contact ongemerkt soms ..het verleden naar boven ziet komen... Dit te voelen..vraagt om geduld en het laten van.... |
Ja. Ervaringen kunnen je gedeeltelijk (onbewust?) vormen denk ik.
Alleen goede onthouden, bewust?
Het lijkt dat je, uit ervaring, nu meer kijkt ...naar wat een ander belangrijk vindt en wat niet, zeg je... Ja, balans lijkt mij belangrijk, je kan kijken wat een ander belangrijk vindt, en niet, maar ja, je moet, denk ik, met net zoveel aandacht, minstens, kijken naar wat jijzelf belangrijk vindt, of niet.
Ja, je geeft aan beschadigd te zijn, ja dan kijk je met andere ogen dan iemand die niet beschadigd is, of als je zelf niet beschadigd zou zijn.
Ja, ik denk weleens; 'wie is er niet beschadigd'? Ja, zeker als je bent gescheiden....Ik ga daar hier niet dieper op in.
Ja, veilig voelen is noodzakelijk.
En ja, hoe je heel terecht opmerkt; stap voor stap. En dan kom ik nu bij mijn, wat ik denk heel belangrijk punt; Daarom is vriendschap zo belangrijk. en niet een vriendschap, opdat er daaruit een relatie moet komen. Maar een vriendschap, waaruit eventueel een relatie zou kúnnen komen.
Want, áls daar, uit een vriendschap een relatie ontstaat, ja, dan is er een basis, of fundament. Waar je steeds weer op terug kan vallen, een basis dus inderdaad.
Dan heb je/ik geen angst, want ja, we zijn vrienden, dus, ja, dan is er vertrouwen. blijkt het geen relatie te worden, ja, is er niets aan de hand, dan zat dat er gewoon niet in.
Ja, of je moet na 10 minuten al zoiets hebben van o nee, de verschillen zijn zo groot, ja, daarom staat er ook in de datingtips van dat je de 1ste keer beter kort kan afspreken.
Ja, als je de weg voor een ander sluiten wilt, omdat het triggers naar het verleden geeft(vorig huwelijk), ja, dan kan jij en jij alleen de keuze maken. Wil je niet verder, omdat het teveel wordt, ja, je moet jezelf beschermen. Of, wil je eigenlijk wel verder maar voel je je niet veilig, ja, dan kan je dat bespreekbaar maken. Want ja, feitelijk gaat het om een eventuele vriendschap, en is een relatie(voor mij iig), helemaal nog niet aan de orde.
Ja, en wat je bedoelt met: Quote: | Dit te voelen..vraagt om geduld en het laten van...... | , in relatie tot voorgaande: Quote: | Wel moet ik kijken of ik de weg voor die ander niet te snel sluiten wilt..wanneer ik door een contact ongemerkt soms ..het verleden naar boven ziet komen... | , ja, dat is mij niet helemaal duidelijk.
Juist in een vriendschap kan je mi jezelf zijn.
Als ik steeds zou moeten denken van o, dat is een eventuele relatie in de toekomst, ja, dan raak ik in de stress en voel ik me niet veilig meer. Dan zou ik het gevoel hebben dat ik elke zin, elke beweging, uitdrukking in een goudschaaltje zou moeten leggen.(=heel voorzichtig afwegen) Om maar een goede indruk te geven, en ja, dan kan ik helemaal niet meer mezelf zijn. Want dan ben ik alleen nog maar bezig met hoe kom ik over, ivp, hoe ben ik en gewoon doen hoe ik ben, en me voel.
Dan zou ik steeds denken wat wil degene nu horen, en wat wil degene nu wat ik doe. En dan is alle contact bij voorbaat al verloren.
Nou ja, het is toch nog een beetje lang geworden. Ik heb geprobeerd me punten duidelijk te maken.
En ja, juist omdat je beide zo beschadigt bent, zou je ook, mi, erg veel rekening kunnen houden met elkaar, en elkaars grenzen respecteren en accepteren, ook al begrijp je niet altijd alles, want dat is onmogelijk, denk ik, altijd alles begrijpen van iemand anders. En dat hoeft ook niet, als het basisvertrouwen er maar wel is.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 7 mei 2013, 01:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 22:34
Onderwerp: Ik wil gewoon even wat kwijt:)...
|
|
|
Ja, dat lijkt mij nou heerlijk, zo wandelen in die mooie natuur, ja, ik ken het wel van Zwitserland...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 22:11
|
|
|
lol
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 6 mei 2013, 22:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 21:56
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Merkwaardige sprong in het ledental van CM. Nu 1943 leden en een paar dagen geleden waren dat er meer dan 200 minder..... Van een leegloop lijkt geen sprake.
Thomas, de tel niet kwijt. |
Ja, het wordt lente
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 21:16
Onderwerp: Wat neem ik/jij je zelf voor?
|
|
|
Wat ik mezelf voorneem: elke dag mijn anti-allergie tablet slikken.
Doorgaan zoals nu, paar uur werken en dat elke week wat uitbreiden, en sociale contacten onderhouden.
Ben benieuwd naar goede voornemens!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 21:04
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Zo nog even een kijkje nemen bij de buren
Het is weer zomer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 20:52
Onderwerp: Zondag..voor mij?
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Blij dat je dat ook zag in Drachten, dat is precies wat me, naast veel goeds, minder aanstaat. Zodra mensen met angstopvattingen en manipulatietechnieken aankomen, heb ik mijn twijfels. De drie factoren die je noemde zijn er helaas allemaal na een tijdje. En die combinatie van kerken waar je nu zit, verklaart veel.
Thomas |
Deze drie factoren, ja, dat zag ik ook dus, en liep ik tegenaan.
Quote: | Leanne: De toch wel grote kerkelijke bijdrage waar op aangedrongen wordt,het controleren van je privé leven en het dreigen met de duivel en demonen als je je niet schikt in hun zienswijze en te pas en te onpas(in mijn ogen)het Hallelujah geroep past niet bij mij. |
Goed verwoord, zo zou ik het ook kunnen zeggen.
Angstopvattingen en manipulatietechnieken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 20:29
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ff nieuwschierig gespiekt naar je foto's, maar ze zijn leuk!! Echt een vrolijke Petra zie ik daar terug in je foto, net zoals je schrijft, echt leuk! |
Ja Petra, hartstikke gaaf jou foto's. met name die waar je op lacht, die zijn nog mooier. Weet je wat ik zo leuk vind, ja, steeds meer mensen zetten duidelijk hun foto, en dat vind ik zo leuk, als ik nu iemand op straat tegen zou komen zou ik hem/haar zo herkennen!!
Vind het sowieso erg leuk zo'n groep christenen en dat je hier zo met elkaar van gedachten kan wisselen
Dat is een zegen, dat dat bestaat, met toch de redactie die nu en dan eventjes oplet.
Ja, ik heb die paar cent per dag, er wel voor over, waar hebben we het over...? Een halve sigaret minder..oid...
S. blij met een van de zegens die CM heet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 19:42
|
|
|
PETRA373 schreef: | en toch is er wel degelijk een kilk die je heel snel ziet shanita, die je met sommigge mensen hebt. alleen met wie je geen klik hebt, zijn ook aardig en leuk, blijft over vriendschap zonder die speciale klik toch. mannen die hun date zo wegsturen zijn gewoon gasten die alleen op het uiterlijk uit zijn denk ik en je kan ook daten en van vriendschap uitgaan, want hoe groot is de kans op die klik? zo denk ik erover he |
Ahum: ik dacht, toen ik net thuiskwam, sneeeeeeel weghalen deze posting; ik heb ook al een boekbespreking geplakt... En er klinkt misschien wat, onnodige, frustratie uit....
Maar ja, je hebt al gereageerd, ja dan is het aso om het weg te halen, en ja, je hebt me gequote ook, dus het heeft dan ook geen zin...
Ja, ik heb gewoon een keer de verkeerde tegengekomen, jaren terug en ja, die zat steeds te zwijmelen over jonge dingen etc. Ja, dat is respectloos: a. degene was een stuk ouder dan ik, en b. ik was ook zo jong, en hun worden ook oud. En c. ik vroeg me af, wat doet en wilt ie dan van mij..?
Dus ja, daar heb je volkomen gelijk in....'een meisjesachtige vrouw'....staat er dan.....
En ja, je kan ook die 'speciale klik' krijgen na een tijd vrienden zijn, is mijn ervaring, en ja soms heb je die meteen. Maar ja dan heb je meer zo iets van 'liefde op het 1ste gezicht', en ja, dat komt mi niet zo vaak voor.
En nu moet ik heel snel, voor 8ten boodschappies halen......helaas...laterz!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 15:54
Onderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...
|
|
|
Ja, dat deed ik ook weleens, puur drinken per ongeluk, ja pure suiker drink je dan en dan krijg je dorst!!!!
Afijn, tis nog mooi weer, ff thuis geweest, ik ga eens buurten
Laterz!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 15:47
|
|
|
De magie van de klik
NRT-recensie: Wat de wetenschap kan vertellen over aantrekkingskracht
Door: Adri Twisk - Noorderlicht recensie team Brein & Gedrag De magie van de klik Waarom klikt het soms meteen tussen twee mensen, en blijft die snelle verbinding bij andere ontmoetingen uit? Anders dan de titel van het boek 'De magie van de klik' suggereert, is daar wel degelijk iets zinnigs over te zeggen. En dat doen de schrijvers ook.
De magie van de klik
In De magie van de klik wordt nader onderzocht welke factoren een rol spelen bij die gevallen waar het klikt tussen mensen. Het klikt tussen mensen als ze na de eerste kennismaking meteen het gevoel hebben elkaar al jaren te kennen. Tussen Ori en Rom Brafman klikt het in ieder geval, zij zijn broers en tevens auteurs van dit boek. Ori staat bekend als bestsellerauteur en Rom als hoogleraar psychologie.
De broers stellen dat er vijf zogenaamde ‘klikversnellers’ of factoren bestaan die telkens gezien worden in situaties waarin er sprake is van een klik. Deze versnellers zijn kwetsbaarheid, nabijheid, resonantie, overeenkomsten en een veilige plaats.
Je zou denken dat als je je kwetsbaar opstelt een ander dan gemakkelijk macht over je uit kan oefenen, maar het blijkt juist dat door het risico wat je hier mee neemt de ander zich ook sneller openstelt en daardoor een hechtere band ontstaat die tot een zogenaamde instant-verbinding kan leiden.
Dat mensen in het algemeen zich niet vaker kwetsbaar opstellen, houdt volgens de schrijvers verband met het onbekend zijn met de krachtige werking bij het tot stand brengen van instant-intimiteit en uiteraard van de eventuele misbruik van de gegeven informatie.
Cliq© pni
Midden van de gang
Nabijheid is tevens een belangrijke factor. Voorbeeld: Uit onderzoek is gebleken dat studenten die in studentenhuizen in het midden van de gang wonen significant vaker als populair worden aangewezen dan degenen die aan het eind van de gang wonen. Ander voorbeeld: Wetenschappers die op dezelfde etage zijn gehuisvest werken twee keer zoveel met elkaar samen dan met collega’s op een andere verdieping. Dit verschijnsel noemen psychologen ‘spontane communicatie’ en verwijst naar niet-geplande, gewone gesprekken als mensen in elkaars nabijheid verkeren.
Resonantie is de staat waarin je verkeert als alles om je heen met je meewerkt, alles voegt zich naar je doel en mensen in deze staat vinden vanzelfsprekend sneller een klik met anderen dan degenen die de indruk wekken dat alles tegenwerkt. Het is een vorm van ‘flow’ waarin anderen worden meegezogen.
Overeenkomsten zijn uiteraard belangrijk; hoe meer, des te sneller de klik. Wat echter vreemd aandoet, is dat het onderwerp waar overeenkomst over bestaat van minder belang is. Twee mensen die een hekel hebben aan fastfood, voelen evenveel sympathie voor elkaar als wanneer ze eenzelfde voorkeur hebben voor een bepaalde politieke partij. Het blijkt vooral dat de mate waarin ze overeenstemmen van belang is en niet zozeer waarover.
Een veilige plaats kan worden toegelicht met als voorbeeld een land als Zuid Korea dat in 1960 nog een ontwikkelingsland was en sindsdien een sterke economische ontwikkeling heeft doorgemaakt. Toch blijkt de bevolking meer depressieve mensen te tellen en is het aantal zelfmoorden ten opzichte van vroeger met een factor drie gestegen. De mensen voelen zich schijnbaar niet veilig in een sterk geïndustrialiseerde omgeving met een heftige concurrentie, waar het moeilijk is om je op een betekenisvolle manier mee te verbinden.
De magie van de klik is vlot geschreven en geeft je in ieder geval een aantal suggesties om de kans op een eventuele klik te vergroten.
Titel: De magie van de klik (oorspr. Click: The magic of instant connections) Auteurs: Ori & Rom Brafman (Vert. Marie-Christine Ruijs) Uitgever: Maven Publishing, 2011 Paperback, 224 pagina's, EUR 17,- of EUR 8,- als e-book ISBN 9789490574222
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 15:07
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Leuk, al enkele gedachten in de vorm van een reactie hier geplaatst, Wil alleen nu niet breedvoerig erop ingaan...
Is het zo dat je tegen ''een schatje aan loopt''..... Dan vraag je soms nog na een paar maanden,...ben je nu echt zo jong of oud:).... Met andere woorden;iedereen gaat in der daad anders met leeftijd om. Bij een goede KLIK,zie je elkaars leeftijd..int juiste licht:)........
Maar goed,dat is hoe ik er een beetje instaat...
Voor nu dit even..
Heide |
Hai Heide :)
Dít bedoel ik dus...
De KLIK....brrrr.....
Dan voel ik net alsof ik op moet komen bij 'Holland Got Talent' ofzo'.
En ik voel me ook net zo'n
Ja, je kan zo worden weggestuurd; 'ja, jammer maar ja ik voel geen klik..'.
Nou, mij niet gezien.
Ik heb weleens verhalen gehoord....kwam zo'n vrouw helemaal voor niets opdagen...'Ja, sorry hoor, maar ik voel geen klik, en ja die moet ik toch echt voelen'. Ja...daar sta je dan...
Een klik, wat ik onder enigszins sympathie versta,
Ja, die kan je pas na een hele tijd voelen....dat moet toch groeien...
Ja, als ik in de kroeg een leuke gast tegenkom, ja, dan kan ík niet meteen zeggen of ik een klik voel hoor, dan zou ik degene eerst beter moeten leren kennen.
Ja, en dan zet ik iemand in de map 'vrienden'.
En ik kijk wel.
Maar niet als ik iemand drie seconden zie, ja sorry hoor, je bent gezakt, 'er is geen klik'.
Dan ben ik al zó zenuwachtig....dan ben ik sowieso mezelf al niet....net alsof ik door een keuring moet komen zo voelt het voor mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 mei 2013, 14:49
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Nou, het is zo héérlijk buiten, net zomer.(tis toch nog lente he?)
Ik weet wel wat ík morgen ga doen; eerst paar uur werken dat wel, en dan flierefluiten in de stad.
Ja, ik moest er net zijn, verplicht voor het een en ander, maar morgen, eerst ff een paar uur werken en lol hebben
Ik kwam net al allemaal bekenden tegen ook
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op maandag 6 mei 2013, 22:00
|
|
Naar boven |
|
|
|