ChristianMatch

Forum

Onvoorwaardelijke liefde
ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Auteur Bericht
IFAN841

BerichtGeplaatst: zondag 28 april 2013, 22:49

Beste mensen,

Om persoonlijke redenen wil ik dit topic graag voor gesloten houden. Bij deze dus...

Groetjes,

iFan

Laatst aangepast door
IFAN841
op dinsdag 7 mei 2013, 18:44
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 00:11

Ik ga erover nadenken Ifan..
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 09:39

IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag zou ik van jullie willen weten, moet er bij verliefde gevoelens en bij de aanvang van een relatie sprake zijn van onvoorwaardelijke liefde. Zo niet, wat zijn dan voor jou redelijke voorwaarden? En in het verlengde daarvan: op welke basis zou jij dan trouwen? Op huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen? Benieuwd....

Groetjes,

iFan

Onvoorwaardelijk lief hebben praat niet,.....maar handelt.

Verder;weet ik niet wanneer er geen sprake is van onvoorwaardelijke liefde,
Wat je dan wel of niet moet eten,doen of laten...

Het is geen geheel antwoordt op jou vraag.
Maar dit wilde ik er over zeggen.

Laatst aangepast door
HEIDE936
op maandag 29 april 2013, 10:58
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: maandag 29 april 2013, 14:08

IFAN841 schreef:
Beste mensen,

Graag zou ik van jullie willen weten, moet er bij verliefde gevoelens en bij de aanvang van een relatie sprake zijn van onvoorwaardelijke liefde. Zo niet, wat zijn dan voor jou redelijke voorwaarden? En in het verlengde daarvan: op welke basis zou jij dan trouwen? Op huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen? Benieuwd....

Groetjes,

iFan

Liefde moet groeien... maar het kan zomaar ook samen opgaan; tot over de top verliefd kun je denk ik ook weten dat je van iemand houdt en het de tijd geven, laten uitrijpen. Maar voorwaarden stellen aan degene van wie je houdt... dat klinkt gesloten naar de ander toe: als jij niet voldoet... als jij niet dit of dat hebt/bent... Van te voren ben je op zoek en heb je wel zo je uitfiltering, je gaat ook niet voor niets daten om te zien of iets klikt. Maar echt bij de aanvang van een relatie is het nodig dat je je zelf mag zijn. Vertrouwen is de basis en het weten dat je geaccepteerd bent.

En wat je deel B betreft is dat denk ik per situatie verschillend. Heeft iemand een bedrijf, hoe zit het met kinderen enzovoorts.
Naar boven

Auteur Bericht
HEIDE936

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 11:35

Onvoorwaardelijke liefde zet je niet op een briefje,
en stopt iets in elkaars handen.

Het kan dan ook alleen in de weg van het te beleven.. dan ook pas -echt-beleefd worden.

maar, is een mens wel in staat dit te kunnen vol brengen?..

God kan het..dat staat bij God vast!

Laatst aangepast door
HEIDE936
op dinsdag 7 mei 2013, 12:00
Naar boven

Auteur Bericht
JANS221

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 12:17

JOL252 schreef:
Liefde moet groeien... maar het kan zomaar ook samen opgaan; tot over de top verliefd kun je denk ik ook weten dat je van iemand houdt en het de tijd geven, laten uitrijpen. Maar voorwaarden stellen aan degene van wie je houdt... dat klinkt gesloten naar de ander toe: als jij niet voldoet... als jij niet dit of dat hebt/bent... Van te voren ben je op zoek en heb je wel zo je uitfiltering, je gaat ook niet voor niets daten om te zien of iets klikt. Maar echt bij de aanvang van een relatie is het nodig dat je je zelf mag zijn. Vertrouwen is de basis en het weten dat je geaccepteerd bent.
En wat je deel B betreft is dat denk ik per situatie verschillend. Heeft iemand een bedrijf, hoe zit het met kinderen enzovoorts.

Jezelf mogen zijn……is het ook niet zo dat je juist in een relatie kan/mag worden wie je bent, dat je tot je recht mag komen, je geliefd mag weten en liefde kunt geven. Dan pas ben je echt mens, echt jezelf, volledig. Je schrijft: ``vertrouwen is de basis``, uit het gedicht wat ik zondag op het forum plaatste kwam meer naar voren dat liefde de basis voor vertrouwen is. Zou het niet zo zijn dat het samen opgaat: Liefde en vertrouwen?! En dat het één het ander versterkt en doet groeien?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 12:36

JANS221 schreef:
[i]Jezelf mogen zijn……is het ook niet zo dat je juist in een relatie kan/mag worden wie je bent, dat je tot je recht mag komen, je geliefd mag weten en liefde kunt geven. Dan pas ben je echt mens, echt jezelf, volledig. Je schrijft: ``vertrouwen is de basis``, uit het gedicht wat ik zondag op het forum plaatste kwam meer naar voren dat liefde de basis voor vertrouwen is. Zou het niet zo zijn dat het samen opgaat: Liefde en vertrouwen?! En dat het één het ander versterkt en doet groeien?[/i]

Helemaal mee eens.
Naar boven

Auteur Bericht
PIETER619

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 13:03

onvoorwaardelijke liefde bestaat niet. Zelfs Jezus wat heeft gedaan as tot voordeel van ons, maar we zullen ons oude leven wel moeten afstaan om het nieuwe te kunnen ontvangen.

Zelf heb ik alles gegeven aan mijn vrouw en kinderen, puur omdat ik van hen hield. Mijn verlangen was dat men liefde terug gaf en dat heb ik ook gekregen. Ik wil een ander helpen, maar wil eigen er we waardering voor terug, geen geld of goed.

Ik denk dat liefde zonder voorwaarde geen bestaansrecht heeft. Men mag gerust als voorwaarde stellen dat de liefde beantwoord wordt en zo kans krijgt om te groeien. Als ik zie dat die 4 fantastische knapen van mij, het fijn vinden om een tuut en kroep ( kus en knuffel) te krijgen dan wel te geven, is dat ware rijkdom door voorwaardelijke liefde. Dit kom omdat de liefde bij ns een kwestie is van geven en krijgen ipv geven en nemen.

Het mooiste wat Jezus ons bevolen heeft is de Liefde, hebben we de Liefde niet is alles waardeloos, zelfs al zouden we de gaven van de Geest bezitten.

om de ware liefde te vinden stellen we zo ook onze eisen toch, dus eigenlijk al een beetje bezig om voorwaarden te scheppen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
PETRA373

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 13:28

JANS221 schreef:
Jezelf mogen zijn……is het ook niet zo dat je juist in een relatie kan/mag worden wie je bent, dat je tot je recht mag komen, je geliefd mag weten en liefde kunt geven. Dan pas ben je echt mens, echt jezelf, volledig. Je schrijft: ``vertrouwen is de basis``, uit het gedicht wat ik zondag op het forum plaatste kwam meer naar voren dat liefde de basis voor vertrouwen is. Zou het niet zo zijn dat het samen opgaat: Liefde en vertrouwen?! En dat het één het ander versterkt en doet groeien?

mooi Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SHANITA130

BerichtGeplaatst: dinsdag 7 mei 2013, 15:28

@Pieter619

Jij bent echt een lieve vader :)
Naar boven

ChristianMatch forum index » Vriendschap en relaties
Pagina 1 van 1