ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 21:54
BerichtOnderwerp: Grenzen

WILLEMIJN232 schreef:
Maar Chatuliem, ik begijp niet zo heel goed wat je nu met grenzen wilt zeggen? Wat is de grens opzoeken binnen je geloof? Bedoel je nu over kerkmuren heen kijken?
Of dat je op yoga of christelijke meditatie zit? En het één sluit het ander toch niet uit?
grenzen over wat goed is en wat niet goed is. wat zonde is en wat nog net door de beugel kan.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 21:50
BerichtOnderwerp: Grenzen

Toen ik zo een aantal onderwerpen las op het forum, moest ik automatisch aan een bijbelstudie denken die ik jaren geleden gehoord had. De spreker vergeleek het geloof met het autorijden de berg op. Als je veilig de berg op wil rijden, rijd je zo dicht mogelijk tegen de berg. Maar sommigen die houden van meer risico en gaan helemaal aan de buitenkant rijden, vlak langs het ravijn. Hij vergeleek de berg dan met God. Als je dichtbij God blijft, zit je het veiligst...

Wat ik merk aan sommige onderwerpen is, dat mensen zo graag de grenzen willen opzoeken. Is het goed om dit of dat te doen, terwijl ik bij mezelf denk: waarom zou je dat risico willen lopen. Stel je eens voor dat het fout is, dan heb je een probleem. Waarom rijd je eigenlijk zover mogelijk aan de kant van het ravijn??? Waarom zoeken zoveel christenen alleen maar de grenzen op, en waarom genieten ze niet van de liefde die God geeft?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: De zonden

ROADY641 schreef:
Zonde is zonde, dat is waar.
Alleen de gevolgen van de ene zonde werken veel verder uit dan de andere.
Maar zowieso brengt de zonde beschadiging voort, voor de zondaar, als degene met wie de zondaar relatie heeft.
Als het gaat om uitwerking, kan ik je zeggen, dat juist roddel verwoestend kan werken in welke sociale omgeving dan ook. Het leidt tot groepjesvorming, onderlinge minachting en uitsluiting. Het is één van de meest verwoestende zondes die je je kunt voorstellen. En het ergste is, dat niemand zich er verantwoordelijk voor stelt. Elke zonde is er één te veel...Maar voor elke zonde is vergeving mogelijk, laten we dat ook niet vergeten he.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 19:25

ROADY641 schreef:
Roddel is geen kleine zonde.
Het is een van de meest vernietigende tactieken van de duivel...
Ergens in de bijbel wordt roddel naast moord vermeld bij zaken die we maar beter kunnen nalaten.
Als ik het kan vinden, vermeld ik het nog.
Er is geen enkele zonde, die groter is dan de ander. Elke zonde zou zorgen voor scheiding tussen God en mens. Maar laten we het eens over roddelen hebben hier op CM. Wie heeft zich er de laatste tijd niet aan bezondigd?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 17:41
BerichtOnderwerp: Mc Church

.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op zaterdag 3 september 2011, 19:55
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 17:40

CHRISTIAN146 schreef:
Ik probeerde te ontkrachten dat de bedenker van de term de tegenstelling McChurch versus niet-McChurch gelijkstelt met de tegenstelling evangelisch-calvinistisch. (Waarbij evangelisch/charismatisch (zie deze discussie) aan de zogenaamde negatieve kant zou staan).
Vandaar dat ik deze laatste tegenstelling aandikte door te zeggen dat refokerken zogenaamd zuiverder zouden zijn, ik geloofde dat niet en ik meende dat niet.
Sorry, dan had ik je verkeerd begrepen, dan zijn we het met elkaar eens.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:40
BerichtOnderwerp: De zondeval

Volgens mij zijn we niet meer op zoek naar de verlossing van zonden. Jezus is immers de Weg die leidt tot de Waarheid en die ons Leven geeft. Het verhaal wat hier verteld wordt is niet af. De verlossing wordt niet verkondigd...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:38
BerichtOnderwerp: Religie

Ik geloof in Jezus Christus, die gekruisigd, Dat is geen religie, maar een relatie...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:38
BerichtOnderwerp: De hel

Ik vind dit een vreemde tekst. Ze nemen paranormale uitingen, Maria openbaringen, net zo serieus als datgene wat in de bijbel staat. En ik geloof er niet in dat we zo bezig moeten zijn met de hel, laten we ons concentreren op de hemel.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zaterdag 3 september 2011, 15:36

Twee opmerkingen van mijn kant. Er is bijbels gezien geen verschil tussen grote en kleine zonde. Elke zonde is zonde. Het tweede is dat je in dit gehele hoofdstuk geen enkele verlossing ziet. Immers, wij geloven niet in zonde, maar we geloven in vergeving van zonden. En dat wordt totaal niet vermeld. Ze bieden dus geen verlossing aan, het is slechts een beschrijving van zonde, maar goed, wat je er mee kunt doen wordt niet vermeld.
De site waar dit vandaan komt is niet al te fris, ze gaan ook in op paranormale ervaringen en ze gooien alles op één hoop. "blijf bij Uzelf" is niet de boodschap die in de Bijbel staat. Geef Uzelf aan Jezus is immers het evangelie....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:51
BerichtOnderwerp: Wisten jullie dat......?

ANNETTE050 schreef:
Chat..dit is nu humor van de bovenste plank... Knipoog smiley
Ja de stijl heet hyperbool, overdrijving. Er zijn vele vormen van humor.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:43

Prediker 5 schreef:
1Wees niet te haastig met je woorden en doe God niet overijld met heel je hart geloften. Want God is in de hemel en jij bent op aarde, dus moet je spaarzaam met je woorden zijn. 2 Drukte leidt tot dromerij en veel praten tot gebazel.
QED...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 2 september 2011, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:21

FRANKT627 schreef:
als je zou bedoelen (let op het woordje: zou) dat ik wat tegen Chat heb dan moet ik je helaas teleurstellen. Ik heb die man graag, net zoals jij hem nu graag hebt, ook al ben ik het niet altijd eens met zijn uitspraken. Dat is nu tolerantie en verdraagzaamheid.
Allereerst dank je voor het compliment. Waarom heb je me graag, waarschijnlijk vanwege mijn bijdragen op het forum...nu andersom de vraag: als mensen het forum lezen hoe zouden ze dan over de anderen denken??? En is dat dan in overeenstemming met de werkelijkheid? ik heb jou ook graag of hoog zitten, maar dat is niet vanwege datgene wat je allemaal de laatste tijd schrijft op het forum.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 22:10

MARISKA601 schreef:
Ondertussen word de democratie op het forum wel aangetast.
democratie?Ik denk eerder anarchie...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:49

ERIKA129 schreef:
A)wij gijzelenhet forum niet
B) het is een wist u dat topic
C)had het onderwerp niet gelezen vind het een mooi stukje maar eigenlijk niet voor deze topic maar wel een mooi nieuw onderwerp
D) zie dus niet in waarom deze sneer hierneer wordt gezet!!
E) Wij leuteren om jou woorden te gebruiken niet op serieuze topics maar op een topic waar het kan!!!
F) Ik discusseer ook mee op serieuze topics, dus meneer chat wijs niet zo snel!
Het was dus een topic bedoeld om allerlei weetjes te vertellen. Het is nu verworden tot iets banaals, ik kan het niet eens omschrijven. Je zult maar opgesloten zitten en alleen het forum kunnen lezen, je zou er stapelgek van worden....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:40

FRANKT627 schreef:
Wie weet er nog iets dat al geen 1000 maal gezegd is??? Want kibbelen doen we al op de andere topics.
Je gaat toch geen paarlen voor de zwijnen werpen? Je weet van tevoren al dat welk onderwerp je ook opstart het binnen drie bijdrages gegijzeld wordt door meligheid. Dan kan ik mijn tijd beter besteden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:29

MARISKA601 schreef:
Is het verplicht om serieus te zijn op dit topic?
Het vereist een fijngevoeligheid die sommigen van jullie niet bezitten. Iedereen moet maar lollig doen, mee lopen in de rij van leeghoofdigheid. Wat mij betreft kan het forum gesloten worden, omdat dit door sommigen van jullie misbruikt wordt...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:23

MARISKA601 schreef:
jouw topic van leuke link is net zo onzinnig als alle andere onzinnige topics
dus jij doet net zo hard mee.
Het is duidelijk dat je de dubbele laag niet begrijpt....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:21

FRANKT627 schreef:
Dat is geen nieuws Chat. Er wordt wel eens meer over bepaalde onderwerpen of reacties gelezen.
Lees nou eens zelf de laatste 10 bijdragen. Gaat het nog ergens over dan???
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:13

Hebben jullie eigenlijk wel door dat jullie het forum gijzelen met dit domme geleuter? Wmijn had een onderwerp en er werd weer overheen gelezen, zelf overkomt het mij ook vaak, dat de echte bijdragen ondergesneeuwd raken door dit domme gezwets. Als wij rekening met jullie niveau moeten houden, en dat zeg ik omdat ik anders mensen kwets die niet beter kunnen, vind ik ook dat je rekening moet houden met mensen die iets serieus in willen brengen...

Pieter649, kom aub terug

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 2 september 2011, 21:19
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 21:02
BerichtOnderwerp: leuke link

THOMAS968 schreef:
Ironie is humor, Chat. Sarcasme is bijtende spot en cynisme is nog erger, want dat is gevoelloze spot. Van deze drie is ironie, de milde spot, echt de enige vorm van humor. Die vorm kan ook ieder evenwichtig mens wel verdragen. Verder zie je bij geschreven tekst nu eenmaal geen ogen en een gezichtsuitdrukking. Mensen kunnen dingen dus snel anders opvatten. In de tijd dat ik hier ben, heb ik je teksten wel leren kennen en weet ik zo ongeveer hoe je dingen bedoelt. Dat kun je niet van alle leden verwachten, zeker niet als ze hier pas zijn.

Thomas, kon om je link nog wel een beetje lachen en ziet het als ironie.
idd, dit was ook bedoeld als ironie
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 17:35

ZEELAND736 schreef:
Humor is dus ....de libellelink sturen???
Ja dat is mijn soort humor. Ironie/cynisme...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 16:59

FRANKT627 schreef:
...en toch, Zeeland, kijk maar eens goed, doe je hier en daar wel. Niet constant maar je laat je wel eens horen...

tsjonges toch, sommige lijken allergisch te zijn aan lachen of genieten of wat dan ook...God zal je daar niet voor straffen hoor...en neen, je hoeft satan of welk andere gedragshouding niet te gaan zoeken in een mop...en als je het toch niet leuk vind dat er flauw wordt gedaan respecteer dan de mensen die het wel fijn vinden...en dat zijn niet alleen de simpele hoor...
Laten we één ding duidelijk stellen: er zit een verschil in humor en dom geleuter...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 12:55

Nog een leuke link

http://www.suskeenwiske.nl/
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 2 september 2011, 11:40

http://www.libelleacademy.nl

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op vrijdag 2 september 2011, 11:43
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 22:04
BerichtOnderwerp: ga je mee za 19 nov naar strand/restaurant in scheveningen?

FRANKT627 schreef:
en ik denk er plots aan dat ik niet mee kan...ik moet naar een begrafenis die dag...
Wat een rare opmerking Frank...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 19:44

CHRISTIAN146 schreef:
Ik heb gekeken wat de auteur zelf bedoelde met McDonaldisering van de kerk. Hij lijkt daarbij niet uit te gaan van een tegenstelling van een geMcDonaliseerde evangelische gemeente en een zuiver gebleven calvinistische cq. gereformeerde gemeente. Ik citeer hierbij:

"...In de afgelopen maanden heeft het label ‘McChurch' (over de McDonaldisering van de kerk) me nogal achtervolgd....Zonder daar nu weer op in te gaan, wil ik wel gezegd hebben dat een McChurch precies daar de fout in gaat waar het dit wezen van de kerk betreft. De organisatie wint het van het organisme, de formaliteiten winnen het van de spontaniteit, de opgelegde regels winnen het uiteindelijk ook van de missionaire intimiteit. De structuur van een kerk is bedoeld om het gemeenteleven alle gelegenheid te geven. Het instituut kerk is louter en alleen faciliterend bedoeld - zij is geen doel op zich. Waar de organisatie, de regels en de formaliteiten de overhand krijgen, worden kerkleden in een keurslijf geperst en wordt het spontane karakter van de missionaire gemeenschap gehinderd, of misschien wel uitgeblust...."

Bron: <http://www.whitefield.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=55>

Met vriendelijke groet,
Christian146
tjonge jonge zeg. Zuiver gereformeerd gebleven? Geloof je echt dat ze zuiverder zijn in de refo kerken dan ergens anders??? Als je de eerste gemeente gekend had had je die afgestoten....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 19:39

HANNAH810 schreef:
het is het uitje van visser, chatuliem en willemijn,
hij vroeg me het toe te voegen aan het bericht, en daar is hij vrij in;
zou hij zich bedenken dan haal ik het nummer alsnog weg.
Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor je eigen bijdrage. Daarom vraag ik je om dat nummer weg te halen.
Als Visser zelf dat wil doen, kan niemand hem tegenhouden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 18:05

Bovendien schept dit een gevaarlijk precedent. Je kunt mensen in je pv mail wel vertellen wat het 06nummer is, maar het is niet goed dit zo op het forum te zetten. Jij zou toch ook niet willen dat iedereen je telefoonnr. heeft? Haal dat er nu van af, dan voorkom je moeilijkheden.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 1 september 2011, 12:43
BerichtOnderwerp: Hoogmoed en nederigheid.

JOLAN931 schreef:
Eigenlijk ben ik wel heel erg benieuwd naar je reactie Chat. Niet reageren zou betekenen dat je het met me eens bent(wat ik me niet voor kan stellen) maar het niet wil zeggen Knipoog smiley
Sommige mensen schilderen in mijn ogen een verkeerd beeld van tollenaar. Een tollenaar staat voor hen als iemand die nederig genoeg was Jezus aan te nemen, in tegenstelling tot de Farizeeërs, die gekenmerkt worden door hun hoogmoed.
Maar zo'n voorstelling van zaken is niet in overeenstemming met de werkelijkheid. Tollenaars waren belastinginners, die zich er niet voor schaamden om zoveel geld te vragen, dat ze er rijk van werden. Het feit dat er enkelen waren, die hun hart aan Jezus gaven, betekent dat niet dat de hele groep meteen "goed" is.
Ik vind het daarom te ver gaan om een positief beeld van tollenaars neer te zetten, het gaat hier slechts om enkelingen.

Verder gaand op je reactie: vrijheid zonder schuldbesef. Eerlijk gezegd denk ik dat beide mogelijk is. Vrijheid betekent niets zolang je niet beseft waarvan je bevrijd bent. Het gaat hand in hand samen denk ik. We mogen als bevrijde zondaars in Zijn aanwezigheid komen.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 1 september 2011, 13:50
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 70 71 72 73 74 75 76 ... 169 Volgende
Pagina 73 van 169