Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 07:23
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
IJSJE204 schreef: | Sinds enkele weken ben ik lid van CM. Geloof ik of geloof ik niet, is de vraag die me vaak bezighoudt. Dus op naar een christelijke site. En wat ik lees, geloven mijn ogen niet. Zit het ware christendom zo in elkaar? Wil ik daar dan ook maar iets mee te maken hebben? Ik dacht altijd dat christenen leefden vanuit de grondgedachte elkaar lief te hebben als zichzelf. Dat zie ik niet, bij sommige topics is er meer harmonie, bij andere worden mensen afgeserveerd. Zou God hiervan genieten? Ik niet, maar ik ben dan ook maar een gewoon twijfelmeisje. Dat toevallig ook nog aan yoga doet. Ik denk dat er een zieltje verloren is gegaan. |
Christenen lijken wwel heel gewone mensen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 07:19
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Kun je sterven van moeheid |
Ja dat kan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 07:18
Onderwerp: Alleen voor vrouwen......(anders zeuren de mannen weer)
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ik zag vandaag een MAN multitasken..............hij zat tijdens het chips eten in zn neus te peuteren |
Tja en als ie met de chips in z'n neus peutert is het weer geen multitasken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 augustus 2012, 07:16
Onderwerp: Wanneer een date?...
|
|
|
JANS221 schreef: | en wat te denken van witte sokken in sandalen onder een korte broek met buiktasje......??? |
Aaah bah, dan zijn die benen vaak ook nog melkflessen....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 21:37
Onderwerp: rijkdom
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ik ben wel benieuwd naar wat jij dan makkelijker gezegd vindt dan gedaan. Kun je specifieke terreinen aanwijzen waarin je moeite ervaart? Welke rijkdom zoek jij (als je die zoekt)? |
Geld geeft geen echte rijkdom, geestelijke rijkdom is het belangrijkst. Maar het is makkelijker gezegd dan gedaan, omdat ik een prima loon heb. Dat is iets om dankbaar voor te zijn. Maar ik werk er hard voor, dus dan heb ik het toch verdiend, dus dan vergeet je snel dankbaar er voor te zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 augustus 2012, 20:54
|
|
|
GERRIT603 schreef: | dit en het feit dat het hier over vrouwenkwaaltjes gaat maken dat ik hier maar wegblijf, anders wordt erika boos denk ik |
Kunnen we altijd uitproberen of ze boos wordt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 augustus 2012, 06:48
|
|
|
TEAPARTY711 schreef: | hahaha,
Teaparty verwijst naar onze conservatieve vrienden in Amerika. Nooit gehoord van de Teaparty rally's ? Ze willen terug naar de pure grondwet, naar wat de Founding fathers hebben opgesteld. Wanneer men zich erin verdiept, is dit iets heel moois. Officieel heet het de Boston Tea party, omdat men in Boston ergens in de 17de eeuw, protesteerde tegen de hoge belasting van King George op Thee, dit dezen ze door naar de haven van Boston te gaan en de thee in het water te kieperen. Wat de verhoudingen tussen Amerika en Engeland verder op scherp deden zetten. ooh wacht, ik zie het al, ik ben weer bezig, ze vallen in slaap.
Sorry!
Het kan zijn dat ik een detail er naast zit. |
Dat was een grote kop thee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 06:56
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Nah dan had ik het als nickname moeten nemen Tja laat ik nu geen nickname hebben |
Nou dan noemen we je voortaan TheeTruus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 06:54
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
VISSER278 schreef: | Er moet hier nog een schuur ( of chalet) geverfd worden maar de vakantie is voorbij. |
Tja had je iets minder moeten vissen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 augustus 2012, 06:52
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Euh Zijn die dingen ooit charmant geweest dan |
Lekker met zo'n zeem erin Staat geweldig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 19:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Waarom heeft iemand Teaparty als nickname...... |
Omdat ie geen koffie lust
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 18:46
Onderwerp: Vakantie 2012
|
|
|
JANS221 schreef: | variatie op `` ik ga op reis en neem mee`` :`` ik wil graag nog op reis naar``: Parijs, St.Petersburg, Milaan, Kopenhagen |
... Berlijn, Nieuw Zeeland, Australie, Rocky Mountains, Hawai, Japan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:43
Onderwerp: HEL: realiteit of fictie
|
|
|
CORTAZAR588 schreef: | De Hel is echt De Hel is een splijtpunt een onvoorstelbaar oord. De Hel kan niet van God zijn.
De Hel is net als kanker iets wat we niet willen horen , over willen spreken en wat we dood zwijgen. Ook de Hel is net als Satanisme een onderwerp waar de mens niet meer mee bezig wil zijn. God van Nederland is een Poldermodel God. Hijj is modern , helpt mee in de huishouding en geeft vrouwen alle ruimte tot zelfontplooiing.
Hij is altijd bereid tot herzien van Zijn beslissingen , wordt nooit boos en heeft voor iedereen een goed woordje.
Hij vindt dat Allah ook wel een beetje recht heeft op zijn plekje in de wereld , want ja , waar haalt God de idee vandaan dat HIj Uniek is?
Nee Allah en Islam moeten ook een kansje hebben ......
En Israel ? Tja die zijn schuldig aan hun eigen vernietigiing en hadden maar moeten luisteren . Hij heeft niets met Israel en ziet hen eigenlijk meer als last dan lust. Nee dan de KERK ....... En Calvijn en Luther ja ja dat waren toffe jongens m jammer dat ze niet een beetje meer tegen de Joden fulmineerden want dat had wel meer indruk gemaakt.
Ach ja uiteindelijk komt iedereen in de hemel. Want de God van Nederland eeeeehm bestaat niet , want dat zegt een zekere Hendrikse uit Zeeland. En hij kan het weten.
En de Hel ? Tja daar is het helemaal nog niet zo druk. Want alleen de duivel en zijn vriendjes zitten daar te duimen draaien. hebben niets te doen.............zomerslapte.
Oja het wordt daar ook niet druk want iedereen gaat naar de hemel. behalve Hitler en .................nog een paar slechterikken. Maar de anderen die hun leven zelf hebben ingericht en de God van Nederland alleen maar hebben nodig gehad toen ze trouwden en een keer per week op zondag en als ze examen moeten doen , ja die gaan naar de hemel.
Tja de God van Nederland .....moet eigenlijk toch wel lief zijn en goed over Zijn gevoelens kunnen praten en vooral niet alles hoog opnemen want ach .......de waarheid ligt in het midden. |
"Geloven is subjectief. En volgens sommigen meer gevoel dan verstand.
De satan zal alles aan wenden om ons gek te maken en elkaar te verketteren. De brandstapels van de middeleeuwen waren satanisch. Dat was geen vergissing , noch een juist instrument , maar uit de koker van de duivel.
Alles wat leidt tot verdeeldheid en groepsvorming en uitstoting en veroordeling hoe goed en juist wij dat ook van ons zelf vinden , is van de duivel."
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 augustus 2012, 10:32
Onderwerp: rijkdom
|
|
|
CARMEN073 schreef: | 2 teksten in Openbaringen spreken over rijkdom:
Op 2: 9 "Ik weet uw verdrukking en armoede, hoewel gij rijk zijt..." Op 3: 17 " Omdat gij zegt: Ik ben rijk en ik heb mij verrijkt en heb aan niets gebrek, en gij weet niet, dat gij zijt de ellendige en jammerlijke en arme en blinde en naakte, raad Ik u aan van Mij te kopen goud, dat in het vuur gelouterd is, opdat gij rijk moogt worden, en witte klederen, opdat gij die aandoet en de schande uwer naaktheid niet zichtbaar worde; en ogenzalf om uw oogleden te bestrijken, opdat gij zien moogt."
(Ik weet het; ik mag geen bijbelteksten aan elkaar plakken, maar anders wordt ut zo'n lap tekst. Het tussenliggende stuk zit ergens achter in je bijbel.
In de 1e tekst spreekt Jezus tegen mensen die hoewel in materiele zaken arm, in geestelijke zaken rijk zijn. In de 2e tekst lijkt het omgekeerde aan de hand te zijn.
Wat ik mij afvraag is, vooropgesteld dat je geestelijke rijkdom apprecieert, hoe verkrijg je die? Welke keuzes maak je in het leven van iedere dag waarbij je denkt aan je (toekomstige) geestelijke rijkdom? Waar en voor wie leef je eigenlijk?
Of; om met CM taal te spreken: welke doelen of dromen streef je na in je leven? |
Je kunt veel geld hebben en geestelijk arm zijn. Je kunt veel geld hebben en geestelijk rijk zijn. Je kunt weinig geld hebben en geestelijk arm zijn. Je kunt weinig geld hebben en geestelijk rijk zijn.
Het is makkelijk te wijzen naar christenen die geld hebben en dan te zeggen dat ze geen christen zijn maar de Mammon dienen. Tuurlijk is in deze tijd geld een 'verslavend' iets. Kijk naar de huidige economie hoe alles aan elkaar hangt van geld en macht. De vraag is op je er slaaf van bent. Richt je je in je rijkdom of in je armoede tot God of tot het geld.
In de bijbel zijn er ook zat voorbeelden van rijke mensen die mannen naar Gods hart waren. Abraham, echt niet arm David, ontbrak het ook niet aan iets en ga zo maar door. Ook zij hadden hun zwakheden, maar wisten toch elke keer weer waar zij hun kracht vandaan moesten halen.
Maar ja, alles makkelijker gezegd dan gedaan, als ik eerlijk moet zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 15:29
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Afgezien van dat antwoord...was dit nu een vrouwen topic????
Tegenvraag Chat.....Wat is het verschil tussen jou en ""hem""??
Dat kan hemelsbreed zijn.... |
Nou Chat heb borsthaar en mijn DE man niet. Dus dat is het verschil tussen hem en hem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 09:28
|
|
|
INGE721 schreef: | Je snapt het niet Carmen.......als wij het dekseltje zijn moeten we toch nodig de keuken in om ons potje of pannetje te zoeken |
Tja of je moet naar buiten om een put te zoeken...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 augustus 2012, 09:23
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Ik moet nu echt uit bed, ik moet nu echt uit bed, ik moet nu echt uit bed, ik moet nu echt uit bed, ik moet nu echt uit bed, ik moet nu echt uit bed, ik moet nu echt uit bed, pfffff.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 21:26
Onderwerp: Raadsels
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat klinkt niet echt raadselachtig , Chat. |
Ja veel te duidelijk, ik snap hem in 1 keer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:17
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CARMEN073 schreef: | Ga jij nou lekker van je wiekent genieten! |
Ja misschien dat ik zo nog een ijsje neem
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:14
Onderwerp: Raadsels
|
|
|
ANNA415 schreef: | Nog steeds geen idee |
Nee echt niet....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 20:13
Onderwerp: Twaalf september stemmen
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hand in hand huppelen is saaier dan een flinke catfight |
Wanneer is het lijsttrekkerscatfight?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 19:59
|
|
|
ERIKA129 schreef: | JE mag best gewoon toegeven dat je geen zin meer hebt om te fietsen en dat dat ding weer op stal gaat voor een jaar |
En die fiets maar niezen van het stof
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 augustus 2012, 19:55
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
CARMEN073 schreef: |
Thuis voor de zekerheid toch maar meteen onder de douche gestapt. Goed uitkoken... |
En dan in de vriezer gaan zitten. Limonade water ijsje
|
|
Naar boven |
|
|