Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 21:29
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Het moet zijn: ze had een ziekte aan haar ogen waar ze zeker blind van zou geworden zijn. en niet 'waarbij'
Het moet zijn: Deze vrouw kon ik persoonlijk. Verleden tijd ook, dus hoe kan je weten dat ze nog steeds kan zien? |
1 ding weet ik wel, op wie je nu reageert, zie je even niet, geen wonder, meer een feit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 22:25
Onderwerp: Sabbath of Zondag
|
|
|
Maar er zijn natuurlijk legio,s voorbeelden, die wij doen, en niet doen bv. Wat wij tegenwoordig wel doen, en wat ze vroeger niet deden. Gekookt werd er wel, maar afwassen niet. TV was uit den boze, en tegenwoordig staan we er mee op, en gaan er mee naar bed. En dat geld voor de pc net zo goed, hoeveel mensen zijn er niet voor ons bezig, om alles in goede banen te lijden. De telefoon, electra gas. Is het allemaal wel echt nodig, ik denk het niet. Er wordt wat afgewerkt, voor ons Christenen. En wij ons maar druk maken, over winkels die open zijn. Laten we eerst maar eens beginnen met onze eigen balken, voor we aan de splinters van anderen beginnen.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 3 oktober 2011, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 22:12
Onderwerp: slavernij
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ja, oordelen gaat bijna altijd over de meisjes en vrouwen door medechristenen.
Elke weldenkend meisje en vrouw kan toch bedenken dat dat werk afschuwelijk is. Ook als het niet voor een pooier is, maar voor jezelf, geldnood, kinderen, bijstand en schulden....Beetje gaan toneelspelen de hele dag, voor vreemde mannen.....@#$% Te worden aangeraakt de hele dag door vreemden, en dan ook nog es net doen alsof je het leuk vindt... Er is maar 1% die het echt voor de lol doet.
Moet inderdaad naar de hoerenlopers gekeken worden, die het instandhouden. | Er is wel eens onderzocht, wat de meeste H.lopers zijn, blijken het over het algemeen, getrouwde mannen te zijn.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 21:41
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bij een totaal verbod heeft de overheid de hele prostitutie niet meer onder controle. Ze denken dat ze nu op deze manier de boel kunnen controleren. Maar ook de overheid maakt gebruik van deze dames en dat is een schande. |
Juist, de controle in bordelen, worden het meest gecontroleerd op belasting ontduiking, een klein gedeelte op verblijfsvergunningen en gezondheid. En meestal wordt de controle van te voren aan gegeven. Dus illegalen zijn dan allang ondergedoken. Het is net als drugs, gedogen voor ons staats vermogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 20:59
|
|
|
Waarom komt onze overheid nu niet eens met een verbod op prostitutie. Dan werk je het zeker tegen, ze willen o zo graag een gelijke zijn van Amerika? Daar is het verboden, in Frankrijk trouwens ook.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 19:24
|
|
|
ERIKA129 schreef: | ow ehhhhh een cafe of restaurant zoeken op zondag niet dan? | Daar staan de kaarten al op tafel geloof ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 19:03
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Gerrit,
Heb je wel enig idee hoe vrouwenhandel werkt? Het is georganiseerde internationale misdaad en de vrouwen worden gewoon verhandeld als vee en achter de ramen gezet en gehouden met de meest wrede chantage die je kunt bedenken. Uit het feit dat het werkt, kun je al afleiden hoe geraffineerd het moet zijn. In Leeuwarden is ooit een keer een pooier/loverboy gepakt en die heeft vier jaar gekregen. Hetgeen zich met de meisjes heeft afgespeeld is nauwelijks te beschrijven. Oorzaak graaicultuur bij de meisjes voor dure kleding en sieraden? Hoe durf je dat te stellen, Gerrit. Meer dan negentig procent doet het tegen de eigen wil en onder bedreiging van een pooier die er met het merendeel van het geld vandoor gaat. Want ja hij heeft haar gekocht en dat geld moet er wel weer uitkomen. Het mag gebruik zijn in sommige kringen maar het probleem ligt niet bij de vrouwen maar bij de hoerenlopers, want die houden het in stand. En dan zijn doorgaans toch echt mannen. Niettemin ligt de maffia ten grondslag aan deze moderne slavenhandel.
Thomas. | Dat zeg ik toch, onder valse voorwensels, daar hoef je niet verder over uit te brijden. Maar die andere kant is er ook, en zolang het wordt toegestaan, zal er altijd wel rottigheid blijven. Trouwens je vergeet een hele grote, die er heel veel aan overhoud. En er nog steeds verrotte weinig aan doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ja veroordeeld wel maar te weinig aan gedaan nog steeds Hoeveel jonge meisjes worden er in mexico tot prostitutie gedwongen?? Hoeveel jonge meisjes worden er hier naartoe gehaald zogenaamd om veel gelde te verdienen om hun ouders te onderhouden?? En dan die afgrijselijke loverboys hier in Nederland pffffffff wereldwijd worden er dus nog erg veel vrouwen tot slaven gehouden! |
Het lijkt net of je ons geslacht iets verwijt Waarom laten vrouwen zich nog steeds verleiden met, mooie beloftes dure kleding en sieraden Er wordt al meer dan 20 jaar gewaarschuwd voor loverboys en nog steeds trappen vrouwen er in. Oorzaak graaicultuur, zo veel mogelijk hebben, op een heel makkelijke manier. Natuurlijk worden er naar hier gehaald onder valse voorwensellen, maar wordt er ook niet te makkelijk over gedacht?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 18:17
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Je mag het als de uitspraak van God zien maar een vrouw van haar vrijheid beroven, kaalscheren en verkrachten - want vrijwillig zal het niet zijn- is een zwaar vergrijp hoor. Een langdurige vrijheidsstraf is op zijn plaats. Juist als volgelingen van Christus moeten we dit soort opvattingen bestrijden en het laat zien dat het verlangen naar theocratie een vorm van vroom lijkende wreedheid is. Een soort Bijbelse variant van de Sharia in Nederland moeten we niet willen, nooit van zijn leven. Dat laat deze tekst wel zien.
Thomas, de rechtsstaat is een zegen voor ons allemaal en zeker voor de vrouw. |
Dat hele verhaal wat je nu zegt, is gewijd aan de tijd van nu. Allicht mag het nu niet meer, hoewel het wereldwijd nog steeds gebeurd, wordt het gelukkig ook wereldwijd veroordeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 13:52
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik denk dat vele dames toen er heel anders overdachten. En tegenwoordig denken ze er heel anders over.
Ik blij dat ik niet in een oorlogsgebied woon. |
Het 1 zal wel met het ander te maken hebben, als je terug gaat naar, In den beginne. De eerste mens die God het eerst teleurstelde was de vrouw, en de mens (man) ging daarin met haar mee. Zo mocht een man meerdere vrouwen hebben, en niet andersom. De de mens (man) heeft hier in, tegenwoordig gezien, veel meer mogelijkheden gekregen. En als je de hele Bijbel neemt, zijn ook zo,n beetje, de mannen het meest besproken, en worden vrouwen als bijkomstigheid beschouwd. (ga mij nu niet verketteren, het is in mijn beleving geschreven) En dat ze er tegenwoordig anders over denken, dat is de huidige tijdsgeest, maar laten we wel eerlijk zijn. Zo mooi is die ook weer niet, die tijdsgeest dan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:29
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat ik niet snap is het volgende:
Het volk Israel werd gered uit de handen van de slavenhandelaren/houders. Maar zelf mochten ze wel slaven houden.
Ik vind dit eigenlijk tegenstrijdig.
Als ik zo al die teksten lees, hoe een slaaf te behandelen, vind ik mensonterend.
In een oorlog kan een Israëliet een vrouw van de vijand als slaaf nemen, hij mag er zelfs seks mee hebben. Deuteronomium 21: 10 Als u ten strijde trekt tegen de vijand, en de HEER, uw God, levert hem aan u uit, 11-12 en u ziet onder de mensen die u krijgsgevangen maakt een mooi meisje dat bij u in de smaak valt en dat u tot uw vrouw wilt maken, en u neemt haar mee naar huis, dan moet zij haar hoofd kaalscheren, haar nagels knippen 13 en de kleren die ze als krijgsgevangene droeg afleggen. Gedurende een maand mag ze in uw huis om haar vader en haar moeder treuren. Daarna mag u met haar slapen en kan ze uw vrouw worden. 14 Als u haar op een gegeven moment niet meer wilt, moet u haar laten gaan waarheen ze wil. U mag haar niet verkopen en haar evenmin als een slavin behandelen, want u hebt haar al haar eer ontnomen.
Dit wordt tegenwoordig voor de krijgraad behandeld...
Hoe zit het dan met de bijbeltekst: heb u naaste lief als u zelf? Zijn slaven dan niet je naaste?
In het NT wordt slavernij geeneens veroordeeld. | Als die uitspraak van God is?! Tja dan zou ik me er maar bij neerleggen. Je kan het misschien zien als oorlogsbuit.
Laatst aangepast door
|
GERRIT084
|
op maandag 3 oktober 2011, 09:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 oktober 2011, 09:25
|
|
|
Slavernij, slaaf, verslaafde.... Dus eigenlijk doet cm ook aan slavernij, hoeveel mensen zijn er niet verslaafd aan internet, en datingsides
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 22:18
Onderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.
|
|
|
Zo heb je overal wat, ook in ons dorp, in de jaren 60 hadden een stelletje, ik ga er van uit dat het hippies waren, een gebouw in de duinen geplaatst, met de vage naam Soefie tempel. Hij staat er nog steeds, tis net een moskee even voorbij een camping. Ik heb er nog nooit iemand vandaan zien komen. Het enige wat ik er van weet. Het schaad mij niet, dus leven en laten leven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 20:30
Onderwerp: Niet het perfecte plaatje
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Gewijzigd, had een verkeerde smiley neergezet. |
Volgens mij, is hij het gelijk gaan doen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:54
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dan mijn vraag erop: Bij ons hebben ze zwarte toga's maar weet dat er in andere kerken andere kleurren zijn weet iemand daar de reden van? |
Ja,te heet gewassen denk ik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 18:42
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Hier hebben diezelfde boeren schofterig verdiend door oude mensen hun land voor een prikkie op te kopen en voor een bak geld door te verkopen aan projectontwikkelaars......... Omdat diezelfde mensen mij vroeger vertelden dat ik naar de hel zou gaan als ik op zondag ook maar een stap zou zetten(of breien,lezen,eten koken,fietsen etc,kindjes maken mocht wel )en ik nu wel beter weet wilde ik vanmiddag tijdens mijn fietstocht wel graag wat drinken............bleek alles op onze route van ruim 20 km gesloten te zijn |
Als ik je verhaal zo lees, hadden ze wat betreft dat fietsen, wel een vooruitziende blik je had ook HELder water mee kunnen nemen, jij dus niet, een heldere vooruitziende blik
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 16:36
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ook hier mogen winkels tot op heden niet open zijn omdat hier de christelijke partijen nog heersen (zolang als dat duurt) de kroegen en cafe's echter zijn open maar vallen die niet onder de landelijke horeca wet?? Waarom moeten winkels 24/7 open zijn?? een ieder wat voor werk je ook doet heeft in elkeplaats tijd om tot 20.00 uur boodschappen te doen vind dat eigenlijk meer dan zat! Laat die winkels maar lekker zondags dicht geeft ook meer rust voor een ieder denk! |
Ook de Horeca valt gewoon onder de plaatselijke regelgeving, anders geen vergunning.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 15:27
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Wat mij opvalt is dat in sommige plaatsen absoluut geen winkels open mogen op zondag. Maar de horeca mag wel open zijn.
En ik doel dan met name op de kroegen. |
Eigenlijk is dat heel simpel, en was voor enkele jaren geleden bij ons in het dorp ook een heet hangijzer. Maar het excuus van de horeca was heel simpel opgesteld, wij moeten het hebben van mensen die vrij zijn. En op zondag, is iedereen vrij, althans wel in Katwijk. Tegenwoordig is alles open wat maar een beetje riekt naar horeca. Maar winkels zijn vooralsnog gesloten, maar dat zal wel niet zolang meer duren. Vroeger stonden er langs de weg ook borden, en zeker als je het dorp in reed, Welkom in Katwijk, ook in de kerk, maar die moesten weg, van weer niet Christelijke partijen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 14:37
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Het vrije weekend bestaat nog niet zo lang hoor. De 6 daagse werkweek is pas in de jaren 60 afgeschaft, tot die tijd werkte men gewoon 6 dagen (wat op zich bijbels is geloof ik, 6 dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen, maar de 7e de dag...) |
Ben ik helemaal met je eens, wat de jaren 60 betreft, hoewel ik mij nog vaag kan herinneren, ik zaterdags s,morgens tot 11.30 naar de kleuterschool moest. De winkels om 13.00 dicht gingen, ter voorbereiding aan de zondag. En er op zondag niets open was, als alleen 1 kroeg, en 1 bar dancing, die ernstig veroordeeld werd door, zwaar gelovig Katwijk aan zee/rijn. Tegenwoordig is bijna alles open, in ieder geval de horeca. De enige van allochtone afkomst tot de jaren 80 waren St Klaas en zijn pieten, maar die gingen gelukkig weg rond 6 december. Maar heden ten dagen, wordt ook Katwijk overspoelt door andere allochtonen met winkels, die wel zondags open willen zijn, dus moeten de andere ook, anders weer positieve discriminatie. En dat mag ook weer niet, dus alle gevolgen van dien. Terug naar vroeger?! Helaas dat gaat niet meer.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:56
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ik zou graag op 2 punten willen reageren:
Het eerste punt waar staat dat op zondag beroepen doorgaan.
Hier wil ik even een kanttekening plaatsen dat mensen die bijvoorbeeld op zondag in de zorg en ziekenhuizen werken dan aansluitend een paar dagen vrij zijn. Dus geen zeven dagen dan werken.
Het 2de punt gaat over de openingstijden van winkels.
Dit is een slechte zaak want in vaak zijn het mensen die tijd zat hebben om door de week de boodschappen te doen maar dan te lui zijn om het dan te doen. En helaas maken wij als christenen er vaak ook te gemakkelijk misbruik van. | Dat van zondag staat nergens beschreven, en wat de rest aangaande, het is nogal een uitspraak, te lui zijn. Ik weet niet van welke planeet u komt, maar planeet aarde, kent nogal wat takken van arbeid. Er zijn er s,nachts, en veel mensen slapen overdag, als de winkels open zijn. Dan zijn er nog heel wat beroepen, die tegenwoordig noodzakelijk zijn, ook actief op zondag. En om in de trend van dit land te blijven, ook dankzij, of mede dankzij de linkse kliek, zitten wij in een multi culti, en daarom is zondag, een gewone dag geworden. En zelfs voor dit kabinet, hadden wij een regering met een C die tot de dag van vandaag, ook met betrekking tot de zondag aardig in gebreken is gebleven. En moeten, ook al willen wij niet, op zondag gewoon werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 oktober 2011, 10:16
|
|
|
Dus, eigenlijk horen wij, en de zaterdag (sabath) en de zondag te heiligen, als Christen zijnde. Dat vraag ik mij eigenlijk af, daar stamt volgens mij ook het vrije weekend van af. Maar ja, zelfs de zondag is al niet meer heilig in dit land. Als je ergens gaat solliciteren, en zegt dat je zondags vrij wil zijn, kom je al niet meer in aanmerking voor een baan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 22:07
Onderwerp: bijbelstudie als wapen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Zelden was de tegenstelling refo - evo zo duidelijk op forum merkbaar als de laatste tijd, das jammer...
Er worden topics geopend, links en rechts, met als enige doel de geloofsrichting van anderen als duivels of in ieder geval onbijbels te noemen.
Kijk liever naar wat ons bind, en minder naar wat ons scheid. En vecht je prive vetes tegen mede-leden lekker via de mail uit!! |
Daar kan ik mij helemaal in vinden, mooi verwoord.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:35
Onderwerp: Misleiding door satan
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Hoe denk je dan over uitspraken zoals die hier op het forum zijn gedaan "als ik de 10 geboden niet houd dan ga ik naar de hel"?? Spreekt er dan vanuit de 10 geboden Genade of veroordeling ... Daarom vergelijk ik het voorlezen van de wet, zoals de Joden dat deden, de Joden waar Paulus tegen spreekt, met het voorlezen van de wet, zoals men dat in de kerk gewoon is te doen ...
Wet of Jezus Christus, Veroordeling of Genade ... ???
Dit schreef ik vandaag om 13.50 uur ... Romeinen 7:12 Kortom, de wet zelf is heilig en de geboden zijn heilig, rechtvaardig en goed.
1 Timoteüs 1:8 Wij daarentegen weten dat de wet goed is als hij op de juiste wijze gebruikt wordt.
Romeinen 3:27 Kunnen wij ons dan nog ergens op laten voorstaan? Dat is uitgesloten. En door welke wet komt dat? Door de wet die eist dat u hem naleeft? Nee, door de wet die eist dat u gelooft. 28 Ik heb u er immers op gewezen dat een mens wordt vrijgesproken door te geloven, en niet door de wet na te leven.
Nogmaals ik zeg nergens dat men de 10 geboden dan maar moet afschaffen, dit is volgens mij ook nergens gezegd door anderen.
Mijn vraag is dus, waarom leest men in de kerk elke zondag de wet des Heeren voor, als men de wet de Heeren, als wederomgeboren christen, in zijn hart heeft geschreven? Waarom gaat men voorbij aan 2 Korintiërs 3:15?
------
Je laatste zin "ik denk trouwens dat meerderen hier oordelen over iets wat gebeurd waar ze bijna nooit bij zijn." Ik vind het jammer dat je dit schrijft, hoe vaak ben jij bij een genezingsdienst geweest ... 1 keer ... misschien 2 keer, toch staat je oordeel als een paal boven water ... lees je eigen postings er maar op na ...
Even voor alle duidelijkheid, tot mijn 18 jaar kwam ik zeer regelmatig in de Gereformeerde kerk en ik weet hoe daar de boodschap was en nog is.
Zijn de 10 geboden veroordelend of zijn ze gegeven door God om naar te leven? | Waarom heb je het toen niet gevraagd dan toen je 18 was? Had je nu het antwoord geweten, denk ik.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 21:18
Onderwerp: Vergeven
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Chat
Ik weet van een predikant hier uit de buurt die overspel pleegde met een vrouw ook van zijn gemeente en die is hier weggegaan en staat weer in zuidhollandf op de kansel en hoe kan je dan de 10 geboden voorlezen dat is wat ik niet snap. Sjalom. Martin | Ik praat misschien voor mijn beurt, maar doe het toch, wij horen elke zondag de tien geboden, aan hoeveel van de tien, houden wij ons onschuldig?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:53
|
|
|
SHANITA130 schreef: | De voorgeschiedenis is gewoon dat ze eerst, gewoon een tijd opwekkingsliedjes zingen, alsof er niets aan de hand is.
Dusz je denk aanvankelijk dat je in een gewone kerkdienst zit.
En daarna mogen mensen die problemen hebben gaan staan vooraan. Met de mededeling dat er dan voor ze gebeden wordt. En daarna begin die Nigeriaan te schreeuwen, op te zwepen, te beïnvloeden...
En daarna: zie het filmpje
Ik denk dat dit gefilmd is door iemand met een mobieltje zodat het niet opviel dat er werd gefilmd. |
Maar dat is overal bij, ook die gebedsgenezers op tv, maar om nu te zeggen dat het allemaal zwendelaars zijn... en dan zeg ik maar weer onbekend.. .... Ik weet het niet, dus ik begin er niet aan om me er ook maar enig sinds aan te beginnen, laat staan in te verdiepen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:45
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Ik kwam het toevallig een keer tegen op internet,
en,
Omdat dit heel vaak, en overal voorkomt in Nederland!
En daar ook (gehersenspoelde)christenen tussen zitten...
Dus ik wil waarschuwen, en ogen openen, je weet maar nooit, misschien zit er hier op deze site ook wel iemand.... Het stikt er hier van... (Ik wil jou wel een paar leuke Donald Duck filmpjes sturen hoor ;) | doe maar per post, en dan het liefst, de eerste druk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 oktober 2011, 13:37
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Kan je nagaan, jij hebt na één minuut al hoofdpijn..... | Tja, onbekend maakt onbemind, het is maar een klein stukje, en het begint meteen met die schreeuw praktijken, je weet de voorgeschiedenis niet, dus elk weldenkend mens zet het gelijk uit. Ik zie de meerwaarde niet zo, om zoiets te plaatsen. Je kan overal bij elke beleving wel iets negatiefs plaatsen, maar dat hoeft dan niet perse godsdienstwaanzin te zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|