Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:38
Onderwerp: Invloed van je opvoeding op de rest van je leven
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dus jij vindt dat wat een christen doordeweeks doet, zondags ook mag doen? Ben ik het niet mee eens. | Ik denk dat als je echt wilt leven zoals Gods Woord het voorschrijft, je dan ook de sabbath moet gaan houden. Die zondag wordt nergens in de bijbel voorgeschreven. Die zondagsheiliging is door de kerken ingevoerd en ingevuld.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 september 2011, 21:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:36
Onderwerp: Christendom en yoga
|
|
|
MARIO216 schreef: | De wereld draait door is heel occult. Daar had ene LIESBETH er al over. Het is ook wel eens door een dominee bij ons gezegd. | Eerlijk gezegd zullen er vast en zeker wel een occulte dingen behandeld zijn. Maar een occult programma is bv het Zesde Zintuig....Eerlijk gezegd kijk ik niet naar dwdd, omdat ik het te vaak te links vind. Het ligt er dus helemaal aan of je jezelf in de hand hebt. Maar dat geldt denk ik voor alle dingen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:24
|
|
|
Ik vind dit veel te ver gaan. Ik weet dat er veel mensen zijn, die tegen tv kijken zijn. Ik niet, want ik vind dat je echt moet weten wat er in de wereld aan de hand is...Ik weet ook wel dat er programma's zijn die niet goed zijn, nou daar kijk je toch gewoon niet naar? Je gaat toch ook gewoon naar een tankstation om te tanken, hoewel je weet dat ze daar Playboys of Libelles verkopen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 21:03
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Ik denk dat je als je volwassen bent vaak pas goed merkt wat je opvoeding voor rol speelt in de rest van je leven. Ik kan me de opmerking van Visser goed voorstelllen dat je er moeite mee heb wat je zoon doet, maar net wat een ander zei misschien is dit Gods weg in zijn leven en mag hij op zondag een stukje geloofuitdragen! Ook ik ben opgegroeid dat alleen de hulpverlenende beroepen op zondag mogen werken en ja wat valt er onder hulpverlenend.
Ook ik ben dan idd blij in de zorg te zitten en legaal op zondag temogen werken. En dat refo vind ik ook steeds erg aanvallend klinken ik ben een refo en ben daar tot op de dag van vandaag blij mee, maar jammer dat dat steeds wordt angehaald wij "refo's" hebben het toch ook niet steeds over die hallelujah mensen of iets in die trant? Laten we elkaar respecteren in ons geloof, bij welke gemeente we ook behoren we geloven in een en dezelfde God! | Refo is gewoon een afkorting van reformatorisch. Absoluut geen scheldwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 20:08
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | gereformeerd-synodaal komt uit de hervormde kerk, dus ook gij, Thomas...
| Refo is de afkorting van reformatorisch. Volgens mij hoort PKN (ger. syn.) daar niet bij. Ik zit meer te denken aan Ned. Ger., Ger. vrijgemaakt, etc. Men is zeer rechtzinnig in de leer, in tegenstelling tot de PKN, waar ook vrijzinnige kerken bij horen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:23
Onderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Helper dus... | Wat vind je dan van de reactie van Adam?? Quote: | ?Toen riep de mens uit: ‘Eindelijk een gelijk aan mij, mijn eigen gebeente, mijn eigen vlees, een die zal heten: vrouw, een uit een man gebouwd.’(Gen 2) |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 september 2011, 19:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 19:10
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Gelukkig maar? Of toch ook... | Idd gelukkig maar, heb echt geen vechtrelatie met haar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:54
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Chat toch wat is er nu toch in jou gevaren zo kennen we je niet | Ach, ik zit onder de antibiotica....
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op dinsdag 13 september 2011, 13:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 13 september 2011, 13:52
Onderwerp: ga je mee, picknicken (in ede op de heide) op 24 september?
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Tja, echt wel. maar, oke spellings foutje dan in feite is het gewoon zo eerst werd de mens geschapen, toen kreeg de mens een gelijke, en de mens noemde haar, mannin, vrouw mens komt dan ook te vervallen. Zo goed |
Gen 2 schreef: | God, de HEER, dacht: Het is niet goed dat de mens alleen is, ik zal een helper voor hem maken die bij hem past. | helper of gelijke??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 22:50
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
ROADY641 schreef: | Wat is dan de waarde van bepaalde beloften?
"Komt tot Mij, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven voor uw ziel"
Daarom beweer ik: geloof kan juist WEL je medicatie vervangen. Zo is het in mijn geval wel gegaan. Het is geschied naar mijn geloof. God is daar heel trouw in! | Roady, ik denk dat je een denkfout maakt. Het feit dat God jou geholpen heeft om op die manier van de slapeloosheid af te komen, betekent niet dat de Heer dezelfde manier met anderen omgaat. Het is heel moeilijk om jouw ervaringen aan anderen op te leggen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 21:42
Onderwerp: Roken als christen
|
|
|
DANIELLE111 schreef: | Maakt roken je tot een slechte christen? Ik wil graag jullie mening daarover horen? Het gaat toch om je persoonlijke relatie met God?
Graag jullie mening!!! | Ja, je hebt helemaal gelijk..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 20:02
Onderwerp: Het weer
|
|
|
De boom bij mn ex is omver gevallen en het huis op een haar na gemist...
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op maandag 12 september 2011, 20:15
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:26
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ehmmm.........ik lees bij willemijn niets over het verwaarlozen van haar lichaam, of visioenen die worden opgewekt...........?
ook heb ik haar nog nooit over het vereren van engelen horen praten; wel over respect en medemenselijkheid, als uitingsvorm van het dienen van God. | Bij yoga, TM, Boeddhisme komt ascese voor met als doel om opperste geestelijke ervaringen te bereiken. Engelenverering en afgodsbeelden liggen in mijn ogen naast elkaar. Boeddhabeeldjes zijn in mijn ogen het begin daarvan....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 12 september 2011, 11:22
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Als je dan echt alles wilt bannen waar ook maar iets ocults in zou zitten, nou dan zijn we nog wel even bezig. Koffie thee en ook een hoop sporten die voor een paar eeuwen geleden naar ons land kwamen, waren gelateerd aan afgoderij. Trouwens de toekomst uit theebladeren wordt nog steeds gedaan, net als koffiedik kijken. Nergens zit iets kwaads in, zolang je er geen afgod van maakt, of verslaaft aan raakt, of geestelijk afhankelijk van wordt. Ik denk dat je, net als yoga, niet zo koffie dik moet kijken. | Dus, omdat de grenzen niet al te duidelijk zijn voor je, is er geen sprake van gevaar?? Vreemde redenatie. Je zou beter kunnen stellen laten we die grenzen dan eens bepalen, want yoga, zoals in vele bijdragen al naar voren is gekomen, heeft wel degelijk een geestelijke achtergrond, die in mijn ogen niet al te fris is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 21:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Maar wat verstaan ze dan precies onder occult??? Hekserij of zo???? |
Kol. 2 schreef: | 8Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus.
16Laat niemand u iets voorschrijven op het gebied van eten en drinken of het vieren van feestdagen, nieuwemaan en sabbat. 17 Dit alles is slechts een schaduw van wat komt – de werkelijkheid is Christus. 18 Laat u niet veroordelen door mensen die opgaan in zelfvernedering en engelenverering, zich verdiepen in visioenen of zich laten voorstaan op eigen bedenksels. 19 Zulke mensen richten zich niet naar het hoofd, van waaruit God het hele lichaam, door gewrichtsbanden en pezen ondersteund en bijeengehouden, doet groeien. 20 Als u met Christus dood bent voor de machten van de wereld, waarom laat u zich dan geboden opleggen alsof u nog in de wereld leeft? 21 ‘Raak dit niet aan, proef dat niet, blijf daarvan af’ – 22 het zijn menselijke voorschriften en principes over zaken die door het gebruik vergaan. 23 Dat moet allemaal voor wijsheid doorgaan, maar het is zelfbedachte godsdienst, zelfvernedering en verachting van het lichaam; het heeft geen enkele waarde en dient alleen maar tot eigen bevrediging. | Hier zie je al een aantal elementen terug....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 18:34
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik heb pas een boek ban de familie Baxter gelezen en ik verbaasde mij hoeveel sex er in voor kwam. Ze hebben sex op 9/11 en voelen zich schuldig, de ander heeft een kind van een charmeur en blijkt hiv positief te zijn......en toevalligerwijs komt het allemaal weer goed, dan komen ze elkaar weer tegen en is alles koek en ei.....dus zoveel verschil is er in feite toch niet met een bouquetboekje? Maar die zijn dan weer oppervlakkig? Ik noem dat liever lekker laag complex, niets mis mee op zijn tijd....... | Libelle niveau????
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 16:21
Onderwerp: tips en een bedankje
|
|
|
RENATE619 schreef: | Precies, iemand bewust negeren. Dat vind ik ook erg ongepast. En wind me daar dan ook erg over op. Het zijn in mijn ogen toch gewone omgangsnormen. Maar als je voor een deel anoniem bent, lijken sommigen toch makkelijker dit soort gedrag te kunnen vertonen. Ik denk dat het voornamelijk daarmee te maken heeft. | Toch gebeurt dat veel vaker dan dat je denkt. Heb je niet, dat je niet naast iemand wil zitten, omdat hij te klef doet??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 11 september 2011, 16:18
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
[quote=VISSER278]
De Amerikaanse schrijfwijze is idd dat ze eerst de maand schrijven en daarna de dag. September 11th.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:09
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | En denk je dan ook zo over mindfullness? | dat ken ik niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 21:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Begrijp ik je woorden nu goed ? Bedoel je nu te zeggen dat als je aan yoga doet én christen bent je eigenlijk geen goede christen bent omdat je -volgens jou- beinvloed wordt door andere, in jouw ogen slechte-stromingen....... Dat proef ik nl een beetje uit de teksten van de anti yoga mensen ......... Ik zit niet voor innerlijke genezing op yoga, het is heerlijk om je hoofd en lijf te ontspannen en daarna weer verder gaan met de dingen van alledag........daar is dan weer ruimte voor..... Je zou toch echt eens een les moeten volgen om het te ervaren..... | ik geef alleen maar een samenvatting van je argumenten. Ik zeg nergens of je wel of geen goed christen bent. Je argument dat je waardenvrij zoiets kan beoefenen betwijfel ik. Maar ik geef geen oordeel over je geloof.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 18:27
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Het is niet nodig dat je mijn woorden je eigen betekenis geeft, Chatuliem, dat is badinerend en kleinerend bedoeld, dat druipt ervan af. Mijn woorden staan voor wat ze zijn. Jouw conclusies en invullingen zijn daarbij volstrekt overbodig en ongewenst. | We zijn hier dus met elkaar aan het discussieren, dus op alles wat jij schrijft, mag ik een reactie opgeven..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 17:43
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ik ben het volledig eens met deze tekst. Als men yoga als een slechte invloed gaat bekijken omdat er een andere geloofsfilosofie achter zit moeten we ons ook maar afschermen voor de vele verschillende rassen die hier zijn. Rassen met een ander geloof en levensfilosofie. Dan moet men ook maar tegen de baas op het werk zeggen dat je niet met een islamiet of boedhist of wat dan ook wilt samen werken. Ik vermoed dat je dan zelf wel je biezen zult kunnen pakken en als toemaatje krijg je er de stempel van racist er gratis bij. | Het is niet zozeer, dat je de mens veroordeelt als je het niet met hem eens bent. Je gaat in op de argumenten. Natuurlijk heeft hier iedereen het recht zijn geloof te belijden, maar iedereen heeft ook het recht om met de ander in discussie te gaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 17:40
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Vergeven is een krachtig redmiddel en (gelukkig) niet alleen gegeven aan christenen en past wel erg bij ons en dat is een zegen.
Ik kan het niet laten om toch een paar reacties te geven op jullie vele inspanningen op zoek naar de waarheid.
Yoga occult noemen of de bronnen waaraan het ten grondslag ligt is beledigend en doet afbreuk aan de bron waaraan tenslotte iedere schepping ten grondslag ligt. Je mag een mening hebben maar dat wil nog niet zeggen dat je de waarheid hebt gevonden al leg je de hele encyclopedie op dit cm-forum neer
Hindoes, boeddhisten, christenen, moslims, atheïsten, humanisten allen zijn naar het evenbeeld van God geschapen; niet één uitgezonderd en die in hun eigenheid dienen te worden gerespecteerd, dat is een regel door Christus zelf uitgevaardigd (Hebt uw naasten lief, gelijk uzelf en hebt uw vijanden lief). . | Het ligt eraan welke definitie je geeft aan occult. Is het verborgen, dan zeg ik je hebt gelijk. Het is geen verborgen religie, iedereen weet zo langzamerhand wat het inhoudt. Het heeft wel degelijk de hang naar het mystieke en tevens is het gericht op de mens. Je kunt occult als beledigend ervaren, maar ik denk dat er heel veel argumenten gegeven zijn waarom het zo benoemd mag worden. De term occult geeft m.i. ook het spanningsveld weer tussen beide religies en in mijn ogen zijn ze onverzoenlijk. Maar ik zou liever de term esoterisch willen gebruiken, omdat daar het grote verschil het beste zichtbaar is. Esoterisch is zelfverlossend en het christelijk geloof stelt dat je alleen maar verlost wordt door het kruis van Jezus.
MIEKE364 schreef: | Net zoals in het christendom zijn er in de yogafilosofie vele stromingen. Er zijn orthodoxe christenen, er zijn christenen die tot beelden bidden en er zijn vrijzinnige christenen en afgescheiden christenen. Kan je ze daarom op één hoop gooien en veroordelen omdat ze niet zijn zoals je wilt dat ze zijn? | De basis is toch vaak wel dezelfde, zij het iets anders ingevuld.
MIEKE364 schreef: | Yoga is de mens gegeven als hulpmiddel om alles enigszins op een afstand te brengen dat hem/haar afhoudt van contemplatie op Gods inspiratie. De Heilige Geest hoor je door stil te zijn en te luisteren. | Dit is natuurlijk pure onzin. Je kunt Gods inspiratie ontvangen bij alles wat je doet. De scheiding tussen God en mens heeft niks te maken met ons gebrekkige luisteren, maar meer met onze zonden. Jes. 59:2. Als je God beter zou willen verstaan, leg dan de zonde af…. Hebr.12 schreef: | Nu wij door zo’n menigte geloofsgetuigen omringd zijn, moeten ook wij de last van de zonde, waarin we steeds weer verstrikt raken, van ons afwerpen en vastberaden de wedstrijd lopen die voor ons ligt. 2 Laten we daarbij de blik gericht houden op Jezus, de grondlegger en voltooier van ons geloof: denkend aan de vreugde die voor hem in het verschiet lag, liet hij zich niet afschrikken door de schande van het kruis. Hij hield stand en nam plaats aan de rechterzijde van de troon van God. | Natuurlijk weet ik wel dat de schande van het kruis op de kruisiging zelf slaat, een plaats van vernedering en schaamte. Maar eigenlijk kunnen we ook stellen, dat het een schande is, dat Hij deze straf voor ons moest dragen. Kennelijk waren we vanuit onszelf niet in staat om los te komen van onze zonde….
MIEKE364 schreef: | Jezus volgen is de weg maar hoe bewandel je die? | Wat denk je van Bijbellezen bidden en naar de kerk gaan? Dan kom je al een heel eind.
MIEKE364 schreef: | Als alle indrukken en invloeden van een druk bestaan je geest in beslag nemen hoe richt je je dan op God? | handjes vouwen, ogen dicht, bidden Bijbellezen…
MIEKE364 schreef: | Yogaoefeningen leiden de geest af van gedachten, emoties en gevoelens die van binnenuit en van buitenaf onze aandacht opeisen. De aandacht wordt erdoor gericht; naar de 'binnenkamer' , onszelf. In die staat van rust gekomen kan je mediteren wat ook wel 'luisteren naar God' wordt genoemd als tegenhanger van bidden; 'praten met God'. De fluistering van de ziel wordt dan waarneembaar want in de stilte is HIJ, de altijd zijnde. HIJ is schepper van hemel en aarde dus ook van het boeddhisme, hindoeïsme, wetenschap, muziek, haaien, vlinders, orkanen en tropische stranden..... Eer Hem in het bewonderen van de veelkleurigheid, veelzijdigheid van de schepping. | Wie is Jezus eigenlijk voor je? Je laat tussen neus en lippen door dat Hindoeisme en Boeddhisme ook manieren zijn om God te aanbidden. Dat staat haaks op het evangelie, waarin Jezus stelt dat Hij de enige Weg, de enige Waarheid en het enige Leven is.
MIEKE364 schreef: | Beelden (zoals in het Hindoeïsme) zijn eenvoudigen gegeven om Gods eigenschappen herleidbaar, herkenbaar te maken; het zijn hulpmiddelen om mensen dichterbij God te brengen. Occult?; van God gegeven.... | Het werd het volk van God verboden beelden te maken juist om afgoderij tegen te gaan, denk je dat Hij daar nu anders over zou denken?
MIEKE364 schreef: | Mahatma Gandhi was een hindoe; één van de grootste vredestichters ooit...Zalig zijn de zachte voetstappen van degene die vrede brengt.. (Bergrede). Zijn vredebrengers alleen christenen en alle anderen occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
De schoonheid en integriteit van het Hindoeïsme is ontroerend waaruit grote liefde en respect voor God spreekt. De discipline vanuit die levenswijze strekt hen tot zegen. Hun religie is hen van God gegeven.
De leringen van de Boeddha lijken heel veel op die van Christus Jezus, onze Heer en richten de voeten van de toehoorder naar God. Niet christelijk dus occult? Blasfemie! Het hekelen van Gods schepping.
En steek na dit pleidooi voor vrede, verdraagzaamheid, menslievendheid, heelheid en respect voor alles wat Gods hand heeft gemaakt, niet meteen van wal tegen mij.....en laat je 'zusterlijk' vermanen (hoe Bijbels!) opdat je je hart niet verhard want het hart is wat God aanziet. | Uiteindelijk gaat het niet om de vraag hoe goed iemand was, of hoe wijs iemand was, maar of Hij Jezus aanvaardt heeft als Heer en Verlosser.
MIEKE364 schreef: | En oh ja, Christus heb ik aangenomen als mijn Redder en als zichtbare tekenen daarvan draag ik een (leeg) kruisje van rode (de kleur van bloed, leven) jaspis omdat ik geloof in de wederopstanding na die van Jezus die ons is voorgegaan en een sierlijke zilveren vis want ik heb mij laten vangen door het vangnet van Gods liefdevolle hand omdat ik het leven liefheb en het ten volle wil leven naar Zijn Heilige Inspiratie, niet in een verkrampt angstgeloof in de wetenschap dat Hij ons liefheeft voordat wij hem liefhebben en Hij ons vergeeft maar ons houdt aan onze eigen verantwoordelijkheid het christenzijn in te vullen naar het voorbeeld van Zijn eniggeboren zoon Jezus Christus (wat wij niet volledig kunnen omdat we imperfect zijn). Ik wens een ieder van harte verdraagzaamheid en vredelievendheid toe in het bewustzijn dat iedereen gelukkig wil zijn en alle leven heilig is immers; Gods schepping. | Ik wens jou een leven toe, volledig toegewijd aan God. En dat je beseft, dat het kruis echt voldoende is. Dat God naar je luistert als je tot Hem bidt…
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 10 september 2011, 18:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:56
|
|
|
Ik lees twee bijdrages van mensen die yoga beoefenen met twee verschillende argumenten. Overigens heel bekende argumenten. Wmijn stelt dat het onschuldig is. In de andere reacties lezen we dat het niet zo onschuldig is, maar dat er wel degelijk een hele andere filosofie achter zit. De vraag die je dan kunt stellen is, kun je yoga beoefenen zonder mee te gaan in die filosofie? Mijn antwoord is nee. Je wordt er toch mee geconfronteerd, het beinvloedt je denken en doen.... Mieke gaat nog een stap verder. Zij beweert dat het haar geestelijk bewustzijn verruimd heeft en invulling geeft en aanvulling is op haar christelijk geloof. In haar ogen is geen tegenstelling tussen yoga en christendom, ze vullen elkaar aan. Onder het mom van: als ik mezelf beter leer kennen, kan ik God beter dienen. Een argument overigens dat ik ook bij christenen hoor, die zich blind staren op innerlijke genezing. Voor het vervolg zie onder.
1 Tim.4 schreef: | Maar de Geest zegt nadrukkelijk dat in de eindtijd sommigen het geloof zullen verlaten, doordat ze luisteren naar dwaalgeesten en naar wat demonen hun leren. 2 Ze worden hiertoe aangezet door huichelachtige leugenaars, die hun eigen geweten hebben dichtgeschroeid, 3 die het huwelijk verbieden en hen dwingen tot onthouding van voedsel dat God geschapen heeft om door de gelovigen, die de waarheid kennen, onder dankzegging te worden gegeten. 4 Alles wat God geschapen heeft is goed. Niets hoeft te worden verworpen als het onder dank wordt aangenomen, 5 want het is geheiligd door het woord van God en door het gebed. 6 Wanneer je dit alles aan de broeders en zusters voorhoudt, zul je een goede dienaar van Christus Jezus zijn, gevoed door de woorden van het geloof en de juiste leer, waarvan je een trouw aanhanger bent. 7 Verwerp heilloze bakerpraat en verzinsels. Oefen jezelf in een vroom leven. 8 Oefening van het lichaam heeft wel enig nut, maar het nut van een vroom leven is grenzeloos, omdat het een belofte inhoudt voor dit leven en het leven dat komen zal. 9 Deze boodschap is betrouwbaar en verdient onze volledige instemming. 10 Hiervoor zwoegen en strijden wij, omdat wij onze hoop gevestigd hebben op de levende God, die de redder is van alle mensen, bovenal van de gelovigen. |
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 10 september 2011, 17:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 10 september 2011, 11:02
Onderwerp: Kort daarna moet ze gesprongen zijn...
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Ik bedoel niet zozeer dat het van Chat sensatie belust is, maar wat hier geschreven is is buitensporig vreselijk. De tragedie van 11 september is zonder dit verhaal al meer dan erg genoeg. En als er dan kranten, journalisten of wie dan ook zijn, die een schokkend stuk als dit in hun blad opnemen, ja...dat vind ik sensatie belust. Alsof er niets meer over het feit te schrijven is, en om dan maar de bladen vol te krijgen over zulke vreselijke dingen, plaatsen ze stukken als dit erbij...
Ik hoop dat ik het nu beter heb uit gelegt...zonder schokkende stukken als dit is het al erg genoeg. Daar had dit stuk niet voor nodig geweest om het feit te illustreren.
Verder begrijp ik ook de reactie van annette wel. Dit is niet het type zelfdoding zoals wij dit zien. Dit was een sprong die zij als laatste uitweg zag. Maar ondanks dat...ze maakte zelf een einde aan haar leven door te springen, zei het als laatste uitweg, en misschien in paniek...maar het was HAAR keuze, op dat moment zelf.
Het stuk opzich maakte me misselijk, en persoonlijk vind ik het niet gepast om persoonlijke stukken als deze uit te geven in een dagblad. Daarvoor zijn de feiten al erg genoeg.
Verder geeft Willemijn aan het erg te vinden dat men dit als bladvulling ziet. Kijk...voor die man was het zeker geen bladvulling, en voor ons ook niet. Dit was iets wat nooit te vergeten is. Maar voor de bladen...daarvoor denk ik wel dat verhalen als deze niet meer zijn dan enkel bladvulling, als bijvoegsel bij het eigenlijke nieuws. En ik denk dat je zo ook het woord bladvulling moet lezen. | Je moet dit soort verhalen als een kapstok zien om beter te begrijpen wat er aan de hand is. Als je de serie van Geert Mak In Europa gevolgd hebt, zie je dat hij voortdurend naar die persoonlijke verhalen gezocht heeft, zodat men inzicht kreeg in het leven van die tijd. Want geschiedenis gaat over mensen, niet over feiten. Na Schindler's List is Steven Spielberg door de hele wereld getrokken om naar de persoonlijke verhalen van de joden te luisteren en ze op te schrijven.... Waarom weten we zo weinig van WOI? Omdat we geen mensen kennen die dat hebben meegemaakt. Terwijl het slagveld veel gruwelijker is geweest doordat men elkaar bestookte met zenuwgas. We hebben nu eenmaal die persoonlijke verhalen nodig om zichtbaar voor ons te houden wat er feitelijk is gebeurd. Nogmaals een oproep voor de VPRO om Shoah uit te zenden.
Wat betreft je link naar zelfmoord. Eerlijk gezegd die vraag is nooit bij me opgekomen en het is in mijn ogen ook niet van toepassing. Ze was in paniek en wist niet meer wat ze moest doen. Het is absoluut geen overwogen daad, meer een vorm van laatste redmiddel. Ik veronderstel dat de verzekering het ook zo beschouwd heeft.
Laatst aangepast door
|
CHATULIEM619
|
op zaterdag 10 september 2011, 11:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Nee, gelukkig niet, maar als ik haar een nestje wil geven worden bepaalde dekkatters uitgezocht van hetzelfde ras.....krijgt ze misschien wel allemaal zulke rustige, lieve kittens met knalblauwe ogen...lijkt me superleuk.... | Je hebt er weinig aan als je geen stamboom hebt....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 20:48
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Ik ken mensen die amper tegenslag hebben , en mensen die slag na slag te verduren krijgen..... Er is wel een boek over.."Waarom het kwaad goede mensen treft".
Maar ik denk dat het niet zo goed is om je op zo een vraag blind te staren, al kan ik het me wel voorstellen. k Denk dat het beter is om alles op alles te zetten om je energie weer terug te krijgen. Je kent het gedicht wel van 'voet stappen in het zand'.... Ik weet ook niet waarom sommigen zoveel tegenslag krijgen, maar het is in ieder geval geen straf of oordeel of zoiets. De Heere draagt je in de palm van Zijn Hand. | Sorry Annet, ik moet je even verbeteren. De titel van het boek is Als het kwaad goede mensen treft. Het boek geeft nl. niet de reden aan maar beschrijft meer het probleem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 9 september 2011, 17:16
Onderwerp: tips en een bedankje
|
|
|
HANNAH810 schreef: | nouwww...........voor mij voelt het niet beantwoorden van de mails die ik krijg, alsof iemand iets tegen me zou zeggen, en ik mijn hoofd weg zou draaien en net doen of ik niets gehoord heb............ | Dat doe je in het dagelijkse leven ook toch? Als een man je benadert en je bent er niet van gediend ontwijk je hem toch?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|