Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 09:39
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
Ik zit zo te denken, Waarom zouden die ORANJE TOMPOEZEN nu gelijk lekkerder zijn?
Ze doen er iets in ,wat de roze tompoes niet heeft...? Misschien daardoor..en..vooral de kleur denk ik..
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op dinsdag 30 april 2013, 10:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 23:51
Onderwerp: Werp al je bekommernissen op MIJ
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | ``Werp al uw bekommernissen op Hem``
Wie kan me begrijpen Of wie me verstaan Wie kan het voelen Wat ik moet doorstaan
Ik zou willen vluchten Maar waar moet ik heen Zovelen rondom me En toch… zo alleen!
Al is er de stilte Toch hoor ik een stem En mag ik geloven Die is van ``Hem`
Waarom toch die twijfel? Vergeet ik Gods Woord Voordat ik sprak… Heeft Hij reeds gehoord!
En ik kreeg een antwoord Zijn Stem die me zei Werp alles wat zwaar is En neerdrukt op Mij!!! |
Mooi Zeeland Sterk je daar weer door.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 23:12
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
Heb ik weer:)
Dus die persoon zegt aan de andere kant van de lijn;
Ja maar u belt met onbekend?
Ik zeg: het maakt mij niet zo uit wie u bent?!... Ik bel voor dat kleed....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 22:23
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Mannen nog ff geduld.....
De leukste foto; s komen nOg:)) Geintje toch..er zijn eral genoeg zie ik.
Kijk die tompoezen:)......lekker ofniet?:)
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op maandag 29 april 2013, 22:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 22:17
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Wanneer iemand het roer omgooit?
Dan wil dat niet direct zeggen ,dat hij of zij de verkeerde kant op vaart....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:27
Onderwerp: Zondag..voor mij?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Tja, de Heilige Geest de ruimte geven......ik spreek dan altijd -vergeef mij de term- van een geestelijk orgasme wat mensen blijkbaar ervaren....
Ik zelf ervaar Gods Geest in ons midden als ik in een kerkdienst ben. Al dat praten in tongen of vallen in de Geest is mij veel te onrustig, ik zoek meer de stilte op... Dus ook de ervaringen van de Geest zijn heel persoonlijk en divers.....en een ieder ervaart blijkbaar waar hij/zij zich aan over kan geven.... |
Ik zoek meer de stilte op..mooi Willemijn!
Waar 2 of drie in MIJN naam bij een zijn,daar ben IK in het midden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 21:07
Onderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
|
|
|
PETRA373 schreef: | een artikel van goedgelovig over een man die:
sommigge geneest , sommigge niet niet werkte, rond trok en waar leefde hij van? een vriend had, die hem verraadde chaos om hem heen, wilde everzwijnen die in een afgrond stortte werd beschuldigd van dat hij genas door kracht van de duivel op zondag mensen genas wel noem maar op..... Zou jezus nu leven, zou goedgelovig druk bezig zijn geweest met hele lappen tekst te schrijven over jezus.
iets om over na te denken
petra die dit soort topics voortaan negeert, maar effe dit toch nog wou zeggen. |
Zoist!!....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 20:44
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | 1 van de vragen , vroeg mijn dochter,
waarom zijn er zoveel verschillende christenen? waarom zoveel verschillend in denken? En welke geloof is wel goed?
ik vraag mij af, of ik het goed heb geantwoord? Er is maar 1 God, het is net waar je thuis voelt wat bij jou past........... Ik vraag mij af een buitenstaander die langs de zijlijn staat wat zal die buiten staander van ons denken
als wij , als christenen ook al niet met elkaar eens zijn? |
In een dorp soms 18 kerken... Hoe leg je zoiets uit? Nu,kunnen niet alle mensen in 1 kerkgebouw zitten.. maar toch is het moeilijk,vooral voor een kind..of kinderen onderling waarom de ene daar en de andere daar
Ik kan er meer over zeggen..maar laat het liever hierbij.
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op maandag 29 april 2013, 22:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 20:33
Onderwerp: Veroordelen....
|
|
|
PETRA373 schreef: | geweldig |
Ja toch..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 09:45
Onderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
|
|
|
JANS221 schreef: | Marina Abramovic en Ulay, twee kunstenaars, kregen een relatie in de jaren 70. Toen hun relatie ten einde liep besloten beiden de Chinese Muur af te lopen, allebei in tegengestelde richting, om zo elkaar uiteindelijk tegen te komen voor een laatste omhelzing en vervolgens elkaar nooit meer te zien.
Later tijdens een kunsttentoonstelling was Marina onderdeel van 'De kunstenaar is aanwezig', waar ze 1 minuut stilte deelde met elke vreemde die voor haar kwam zitten. Ulay arriveerde zonder dat zij het wist en dit is wat er gebeurde.
http://www.youtube.com/watch?v=OS0Tg0IjCp4&feature=player_embedded |
Ontroerend.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 09:39
Onderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
|
|
|
IFAN841 schreef: | Beste mensen,
Graag zou ik van jullie willen weten, moet er bij verliefde gevoelens en bij de aanvang van een relatie sprake zijn van onvoorwaardelijke liefde. Zo niet, wat zijn dan voor jou redelijke voorwaarden? En in het verlengde daarvan: op welke basis zou jij dan trouwen? Op huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen? Benieuwd....
Groetjes,
iFan |
Onvoorwaardelijk lief hebben praat niet,.....maar handelt.
Verder;weet ik niet wanneer er geen sprake is van onvoorwaardelijke liefde, Wat je dan wel of niet moet eten,doen of laten...
Het is geen geheel antwoordt op jou vraag. Maar dit wilde ik er over zeggen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op maandag 29 april 2013, 10:58
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 22:51
Onderwerp: Boek
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Prachtig... |
.................x
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 19:51
Onderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?
|
|
|
Er bestaan ook van die schilderijtjes die je ervoor kan hangen?!
Ik zeg maar iets...
Maar; inmiddels zal het gat wel gedicht zijn denk ik?....
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 28 april 2013, 21:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 16:13
|
|
|
Ik vindt zo'n plaatje met die tompoezen niet kunnen.
Te lekker:)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 15:53
|
|
|
ROLF230 schreef: | Misschien ben ik hier wel de enige in, maar ik snap het verband tussen God en kerk uberhaupt niet. Was zelf zonder kerk tot geloof gekomen en na jaren kerkelijk geweest te zijn ben ik nu beter af zonder.
Fijne zondag. |
Misschien wil iemand anders daar antwoordt op geven, Of er iets over kwijt.... Maar begrijp wel wat je hier zegt Rolf..
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 28 april 2013, 16:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 15:43
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Begrijp je heel goed Shanita, ik heb dit precies zo ervaren voor een drie jaar geleden, toen ik volop uit de wereld kwam, na wel kerks opgevoed te zijn, en dan weer terug naar de kerk, ik moest me er heel erg overheen zetten, voelden alle ogen in mijn rug prikken, was vergeten hoe alles ging en moest enzo, ja ik moest echt heel veel overwinnen, ook om weer iedere zondag me zegmaar te dwingen om weer netjes de kerkgang op te pakken. E nu, nu geeft het mij en mijn gezin heel veel structuur en rust in het gezin door zondagsochtends met elkaar naar de kerk te gaan. |
Terug gaan naar de kerk,herken ik.. Je voelt de ogen prikken zeg je, Vaker in kerken is het gelukkig zo,zijn het ogen..die je graag terug zien.
Mensen die door God worden gegrepen..of tot inkeer zijn gebracht.. Krijgen het wel vaak moeilijk
De oudste zoon dacht;dat kan zomaar niet. Mijn broer was toch verloren?.....
Maar God zegt;dat kan wel..kijk maar!
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 28 april 2013, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 15:24
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Hoi Heide,
Ja, ik wil naar de kerk, een rustige, vriendelijke PKN kerk, hier vlakbij.
Ik ken al wat mensen, gewoon door andere situaties.
En toch, ja, voor een 'ooit evangelische' is het moeilijk, je hebt een soort trauma voor kerkdiensten, ja, daar wil ik me eerst overheen zetten.
Het komt er op neer, ik wil eerst wat sterker in mijn schoenen staan.
Snap je? |
Ik begrijp je Shanita, Het zijn overwegingen ,waar je vaak alleen in denkt te staan..
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 11:58
Onderwerp: Boek
|
|
|
Ik ben een boek
Ik ben een boek Ik lig ergens op een plankje onderaan Nee,ik ben nog nooit echt op gepakt Misschien omdat ze mij door alle stof niet meer zien liggen Ik heb geduld geleerd ,nu ik hier jaren ligt Het stof hindert mij niet meer,ik kan dan schuilen Nee,schuilen dat wil ik niet Ik wil dat ik een keer gelezen wordt En dan niet achterin beginnen Hoeveel kansen heb ik al gehad, Door de stof kon ik het niet zien Ik weet er is een ander in dit huis gekomen Zijn mijn kansen nu vergroot Ik kan niet vragen,en niet klagen Het wachten is op die hand Ja,die ene hand Ik moet geduldig zijn,ik weet het Juist omdat ik weet
Ik ben een boek.....
Heide'13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 11:07
|
|
|
Het is idd beter dat deze topic gesloten is.
Sfeer; Een cameleon veranderd gewoon zijn kleur. Terwijl een gazelle moet proberen weg te komen.
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 28 april 2013, 14:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 10:52
Onderwerp: Irritaties
|
|
|
[quote=HEIDE936]''We weten onze plek hier''
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 28 april 2013, 13:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 10:28
|
|
|
''We weten onze plek hier nu''
Van de directie uit is erom dingen gevraagd, Laten we niet tegen hun aan gaan schoppen.
Laat een ieder -NU- maar gewoon zien,wat hem of haar zo bezig houdt, Dan zien we vanzelf wel waar het fout of goed gaat.
Mensen blijven mensen. Als iemand midden in de rij staat bij kassa, Ervaart iedereen dat op zijn of haar eigen manier;) Ja,ik ben soms TE simpel,voor deze wereld..en zeg het hoe ik het voelt.
Ik denk dat we voor ons zelf nu wel weten, Wat anders had ''gemoeten'',of we het nu kunnen vatten of niet.
Jij bent, Maar; niet meteen Petra;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zondag 28 april 2013, 10:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 13:31
|
|
|
Dit was voor mij de tijd even op het forum te zijn geweest,
Ik ga even een tijdje mee kijken,en verwonderen over wat natuurlijk nu zal gebeuren.
Heide
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zaterdag 27 april 2013, 13:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 11:52
|
|
|
Wanneer men van iemand iets gaat verwachten?..
Dan begint het pas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 10:31
Onderwerp: Kijken op profielen(2)
|
|
|
Ja,kijken op profielen...
Ik heb zelf ooit in het verleden,deze vraag al aan mij zelf en anderen hier gesteld. Kijken op elkaars profielen,is eigenlijk waar de eerste stap zou kunnen beginnen. Ik zeg het voorzichtig..daarom..omdat het kijken ook zeker alleen al uit nieuwsgierigheid kan onstaan.
En hoe kijken we er dan naar? Waar let ik op? Zijn het de fotos die ons zo boeien.? Is het het schrijven van een mooie levenservaring? Is het de status,van nooit getrouwd,gescheiden..wat meteen zo raakt? De interesses van iemand? Noem maar op.
Zelf kijk ik ook op profielen En kijkt niet zo op leeftijd,of status.. Het enige,maar ook tegelijk wel wat begrijpelijk is Is,dat mensen zoveel te wensen hebben van die ander.... Dat ze eigenlijk zeggen..,hij of zij MOET wel ZO zijn!?.. In hoeverre geeft je aan elkaar tijd voor iets?..
Nee,ik bedoel niet..wanneer je dingen echt alleen niet kan Dat iemand dan schrijft..ik zoek iemand waar ik dingen mee kan delen Dat is ook meer een opdracht,naar ieder mens toe
Maar meer van..die ander moet wel en niet..en wel zo zijn!!
Allemaal voor mij wensen,die een gevoel kunnen geven, Hou je het ook wel wat open..hoe je dat met een ander zal ervaren?
Voor mij is het duidelijk,en dat kan wederzijds anders zijn.. Mensen die veel in hun profiel van de ander eisen en verwachten Zijn vaak al te zelfstandig voor iets NIEUWS.. en..om een ander nog de ruimte te geven zich te ''kunnen aanpassen''.....
Maar dat gold voor biede partijen..........
Er valt meer over te zeggen,en dat zal denk ik ook gebeuren;)
Laatst aangepast door
|
HEIDE936
|
op zaterdag 27 april 2013, 16:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 10:01
|
|
|
En toen ...lieve kijkers en luisteraars;
Kwamen ze toch veilig aan de overkant:)).................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:32
|
|
|
Het is beter mij mee te laten voeren in de stroom die gevaarlijk kan zijn.
Dan dat ik met te gaan spartelen, mij zelf al meer in gevaar brengt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 00:19
Onderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
|
|
|
PIETER619 schreef: | Natrappen is wel het beste wat we als "christwenen wel kunnen doen, vooral vergeten wat de Heer ons heeft voorgeleefd, ipv van uit Zijn (bevolen) Liefde hen die verkeerd zijn in gebed bij hem te brengen.
Zelf ben ik niet zo'n brave broeder, maar probeer wel zo goed en kwaad als het kan van uit Zijn gebod te leven. het grote gevaar van alles wat er om ons heen gebeurd en onze tijd opslokt , dat weeendags christenen worden of geworden zijn. Betrekken we God bij alles wat we doen of mag hij alleen genoegen nemen met wanneer het ons pas vanpas komt, gelijk voor het eten en stille tijd.
Met eendags christen bedoel ik, tel eens de tijd die we met God onderweg zijn in één week, komen we dan op 24 uur uit, ik niet. mijn oudste zon tikte mij wleens op de vingers als ik kortaf werd als iets mij niet lukte, dan was ziijn zegje, "het heit der wel even voor bidden" oftewel heeft pa er al even voor gebeden? Zo heb ik wle geleerd om ook dankbaar te zijn alsiets mee zt, en dan gewoon even te zeggen "dank u Heer", omdat ik nu du smer ook gewoon even bij wat moeilijkheden gewoon even tussen neus en lippen door "help mij Heer".
Probeer toch en beetje christelijk in het leven te staan, ga niet gelijk wijzen naar iemand die bijvoorbeeld wel proclamerend durft te bidden enzo resultaten behaald, bedenk dat als je met je vinger naar iemand wijst er 3 vingers naar je zelf wijzen. |
Eerlijk en oprecht geschreven
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 22:43
|
|
|
Iemand die loopt op een rechte weg,kan niet verdwalen.
|
|
Naar boven |
|
|