ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 19:07
BerichtOnderwerp: Tongentaal, een gave of niet

CHATULIEM619 schreef:
Dat is dus een misvatting Gerrit. Vaak zie je in de bijbel dat juist pasbekeerde en pas gedoopte mensen de tongentaal ontvangen. Het is bedoeld voor toerusting voor God koninkrijk en dan kan bidden in tongen goed helpen in de geestelijke strijd.
Het was jaren geleden, toen een vriend van mij op bezoek was, ik was op dat moment heel onrustig. Dat had een reden, hij had het er over dat hij Pinkster was, en voor me wilde bidden in tongen. Ik had er over gehoord, en vroeg hem het maar thuis te doen. Hij gaf aan mijn vraag geen gehoor, ik stond in een ander vertrek, hoorde hem mummelen, het was voor mij onverstaanbaar. Toen ik terug kwam was hij stil, ik zei tegen hem wil je dat nooit meer doen? Hij zei, maar ik heb voor je gebeden, ik zei, dat kan best zijn, maar ik voel mij doodeng, dat had ook mede met de situatie te maken waar ik in zat. Hij heeft het nooit meer gedaan. Maar ik moet wel zeggen dat het gek genoeg (voor mij) wel geholpen heeft. Hij was al weg toen ik even later een innerlijke rust voelde.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 18:46
BerichtOnderwerp: Wanneer blokkeren???

Ik ben 3x geblokt, de vorige keer Zieke smiley 1x omdat iemand met mij perse geen contact wilde hebben (reden onbekend) 1x mij verkeerd begrepen. En 1 wist helemaal niet dat ze mij geblokt had. En in het laatste geval, vond ik ook jammer, ik snapte er al niets van. Maar dat kreeg ik deze keer te horen, soms druk je per ongeluk die knop in, en dat is het jammere, je ziet het zelf dus niet. Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 12:01

CHATULIEM619 schreef:
Met zulke loze theorieën begin je niks he. Vooral omdat mensen die er zelf geen enkele ervaring mee hebben het meteen veroordelen. Als je bezeten bent van de duivel en opgeklommen bent in de occulte hiërarchie, kun je satanisch in tongen spreken. Maar dat soort mensen zullen ook nooit God de eer geven en tot Hem bidden.
En hoezo randje balanceren? Betekent in tongen spreken meteen dat je alleen maar bezig bent met het zoeken naar ervaringen? Ik spreek al meer dan 30 jaar in tongen en ik kan toch niet zeggen, dat ik mn leven alleen maar door ervaringen laat beheersen....Paulus zegt ook van zichzelf dat hij in tongen bidt, het weerhield hem er niet van om zoveel diepgaande brieven te schrijven waar we nog steeds profijt van hebben.
De heer Ouweneel was een zeer groot tegenstander van tongentaal. Hij veroordeelde het ten zeerste. Totdat hij ontdekte wat het werkelijk was, en is als een blad aan een boom omgekeerd.

Met alle respect maar. Iemand die in tongen spreekt, moet dan toch heel dicht bij God staan, en leven. Dan zou je haast denken dat zo,n iemand zonder zonden zou leven, althans minimaal, en onbewust. Mijn ervaring leert mij helaas anders.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:46
BerichtOnderwerp: Sabbath of Zondag

ANNETTE792 schreef:
Chatuliem is inmiddels uitgerust en weer in ons midden Gerrit Knipoog smiley

En ik kan me op zich best vinden in het standpunt dat we eigenlijk de zaterdags als 7e dag aan zouden moeten houden, ik vraag me enkel af hoe je dat in de huidige maatschappij tot uitvoering wilt brengen.
Ik vind het persoonlijk belangrijker die rustdag te houden, dan op welke dag dat je die zou houden.

Daar was ik inmiddels, ook achter gekomen, maar we waren dan ook gelijk met reageren. En wat de zondag aangaande ook, Het Joodse volk heeft dat al vanaf het begin gehad, en die hebben ook een beperking in het eten van varkens vlees. Die mogen het niet, en wij weer wel, je hebt wel Christelijke belevingen die zich ook aan de Joodse wetten houden. En net als je zegt, het zou wereld wijd niet meer kunnen. Zij hebben al moeite met de zondag.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:28

CHATULIEM619 schreef:
Het is idd volkomen abitrair waar je de week laat beginnen. Maar dan blijft de vraag overeind: vier je het op de eerste dag van de week of de laatste?
Welkom terug Chat, Ik vind het moeilijk, het is bij ons door de eeuwen heen al zondag, maar of dat zo is, daar krijg ik steeds meer mij ?tekens bij. Maar dat zijn er zo veel???
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:19

MARIAN519 schreef:
Wel, ik zou zo zeggen die de zondag als zevende dag aangeeft, zoals God het bedoelde? Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley
Volgens mij was Chat (in ruste even) hier al mee begonnen. In 6 dagen schiep GOD hemel en aarde, en de 7e dag ruste Hij. En dat wij die zouden heiligen, en dat (is) was de Sabbath (zaterdag) Als Christenen hebben wij het veranderd in zaterdag. En wie zijn wij dan. om dat te veranderen?

Laatst aangepast door
GERRIT084
op maandag 10 oktober 2011, 11:20
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 11:08
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

SHANITA130 schreef:
Emancipatie

Ik had vanmorgen een afspraak in een wegrestaurant bij Zwolle. Voor mij dus bijna een ‘thuiswedstrijd’. Maar mijn relatie belde met de mededeling dat het wel een uurtje later kon worden. Hij zat vast, nee niet in de gevangenis, maar in een file bij Utrecht. Ik raakte in gesprek met een vrij forse jongedame aan het tafeltje naast mij. Haar afspraak liep ook vertraging op door dezelfde oorzaak.

We raakten aan de praat en ze vertelde, dat ze bij het ministerie van SZW werkt, ook wel Sociale Zaken en Werkgelegenheid genoemd. Ik merkte op, dat er wel werkgelegenheid was, maar dat steeds minder mensen hun werk nog op tijd kunnen bereiken. Ze vertelde, dat ze zich bezighoudt met een eerlijke werkverdeling tussen mannen en vrouwen. IK moest begrijpen, dat er veel te weinig vrouwen werken in leidinggevende functies. Eigenlijk was het aan de top volgens haar nog steeds een mannenwereld en dat zou eigenlijk een 50/50 verhouding moeten zijn.

Ik vroeg aan haar (laat ik haar Paula noemen), waarom er in de praktijk nog steeds zo weinig wordt gekeken naar gelijke verhoudingen bij de handwerkberoepen, zoals automonteur, timmerman, elektricien, metselaar en voeger. In die sectoren is er helemáál geen sprake van een 50/50 verdeling tussen mannen en vrouwen of jongens en meisjes. Ook vroeg ik haar, wat het ministerie van SZW meent hieraan te moeten doen. Volgens Paula moeten er nu eenmaal prioriteiten worden gesteld. Maar volgens haar kunnen we wel alvast beginnen om dan niet meer te praten over een timmerman, maar over een timmermens. Timmerlieden kan nog wel, maar desgevraagd stelde ze, dat van timmerlid kan natuurlijk geen sprake zijn.

Ja ja, we moeten de emancipatie dan ook meteen goed doorzetten, meent Paula. En we kunnen volgens haar ook net zo goed praten over een monteuse. Als het gaat over emancipatie, moet onze taal volgens Paula ingrijpende wijzigingen ondergaan. Ik merkte op, dat het toch allemaal wel meevalt. Zo spreken we over ‘Vadertje Staat’ en ‘Moeder Natuur’. Dus een klein vadertje en een grote moeder. Moeten we dat nu veranderen in Vader Staat (of ligt) en Moedertje Natuur? En moeten we aardrijkskundige namen zoals Panama veranderen in Manapa?

Paula meende, dat ik het wel een beetje in het belachelijke trok. Ik kon haar daar niet geheel ongelijk in geven en bood haar nog maar een kop koffie aan, met de vermelding, dat een dag geen dag is, als er ook niet af en toe wordt gelachen. Paula stelde, dat ‘het’ allemaal te veel een mannenwereld is. Ik kan niet ontkennen, dat Agnes Jongerius wel iets weg heeft van een stevige bootwerker, maar heb dat maar niet gezegd. Soms ben ik echt wel een flapuit, maar in deze situatie leek het mij goed, om mijzelf nu maar eens als flapin te gedragen. maar ik ben het wel met Paula eens, dat er heel wat kerels in, met name, politieke topfuncties rondlopen, die die naam nauwelijks verdienen.

Paula bleef volhouden, dat het woord ‘man’ minder prominent moest worden gebruikt. ‘Zal Man-demakers Keukens niet leuk vinden. En ook de term ‘e-man-cipatie’ moet dan op de schop,’ merkte ik op. En het lijkt mij vrij ongebruikelijk, om mijn buurman nu als buurvrouw aan te spreken. Ik probeerde het allemaal te beperken tot mijn eigen branche, de bouwwereld, en vroeg, of we dan straks moeten praten over een voegerin, voegerice of voegeres? Paula kreeg het er duidelijk moeilijk mee.

Aangekomen bij de vrouwelijke variant van het beroep metselaar liep het gesprek vast. In een mislukte poging om er enige humor in te houden, had ik ‘mutselaar’ voorgesteld, omdat ik metselares, metselarice of metselarin maar niets vond.

Het was inmiddels wel duidelijk geworden, dat onze visies lichtjaren verschilden. Over haar kleding, een mantelpakje, hebben we het niet meer gehad, want inmiddels was mijn relatie gearriveerd en werd ik gered uit een ietwat uitzichtloze situatie.

Bron: artikel 7. nu

Das geen antwoord op mijn vraag Boze smiley En wat die boot werker van het FNV betreft, tja die wist niet wat zij daar te zoeken had, maar vond het salaris wel aantrekkelijk. En dat is met al die functies zo, de dames willen ze wel, maar om zich eens de inspanningen te doen waar het manvolk wel eerst mee kennis moest maken! Dat is dan net even te zwaar, en als excuses wordt dan aangegeven, daar zijn wij niet op gebouwd Gefrustreerde smiley Dus ze willen wel, maar dan op zijn oud hollands, wel de lusten Engeltje smiley maar niet de lasten Woedende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 23:01

SHANITA130 schreef:
Heeft niets met 'slavernij' te maken..???? Hoe kom je dáárbij?

Gewoon, in het begin van een relatie, dat een partner gek is op de ander, en door dure dingen te geven die ander aan zich probeert te binden....

Gewoon het tegenovergestelde van liefde inzetten en geld vragen.

(Slavernij in de vorm van mensenhandel, dat ging over loverboys, die dan zo'n meisje inpakken met dure dingen én 'liefde' en 'aandacht'. en de loverboys nu, daarvoor is het niets eens nodig die dure kadootjes, want álleen 'liefde' en 'aandacht' is genoeg....En als ze dan moeten 'werken' krijgen ze helemaal niets. Dit is dus iets héél anders...)

Een partner die gek is op de ander, en hem/haar met kado's en dure dingen probeert in te pakken is niet eerlijk, in zoverre, dat als de ander het niet meer wil, zo iemand kan gaan zeuren(manipuleren) van wat ie allemaal niet betaald heeft...

En zo iemand wil indruk maken op de ander, niet door wie hij zelf is, maar door wat ie allemaal kan betalen....

Maar waarom pakken de hedendaagse vrouwen het nu eens niet zelf aan. Ik wacht al jaren, de emancipatie is al jaren aan de gang, maar ik heb het tot nu pas 1x meegemaakt dat een vrouw mij zelf uit eten vroeg, en overstelpte met cadeaus. Op een gegeven moment ging zij dingen vragen waar ik toch best wel met mijn ogen begon te knipperen. Ik dacht, kijk uit Gerritje, voor je het weet........... en toen......weer vrijgezel.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 17:17

SHANITA130 schreef:
Ja, geld inzetten en liefde vragen ook niet..

Kan verstikkend werken, lijkt mij zo...

Bij beide situaties is er sprake van manipulatie.

Kom je weer uit op topic slavernij Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 17:15

THOMAS968 schreef:
Ben ik met je eens maar dat is een heel andere discussie.

Thomas.

Nergens voor nodig toch.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:25

THOMAS968 schreef:
Verkijk je niet, dit komt vaker voor dan je denkt. Iemand die liefde veinst en je om geld vraagt, zou best eens niet kunnen deugen. Ook niet (of zeker niet) als hij of zij zo echt christelijk overkomt......

Thomas, een nieuwe partner die liefde inzet en geld vraagt, deugt niet.

En andersom? Ook niet.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 11:25

WILLEMIJN232 schreef:
Ik geloof dat je me even verkeerd begrijpt.....Ik vertelde dat het niet tot haar favoriete bezigheden behoorde.....ik zei niet dat ze het nooit deed......mag aannemen van wel want zij heeft geen vaatwasser...... Knipoog smiley
Ze gooit het gewoon weg, en koopt nieuw Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 02:14
BerichtOnderwerp: Sekten: religie, waanzin of bedrog

SHANITA130 schreef:
CROSSROAD schreef:

SHANITA130 schreef:
EÈn van de belangrijkste kenmerken van een sekte is dat er buiten hen geen waarheid is, die kan vrijmaken of redden. De waarheid van dit soort groepen wordt opgelegd ten koste van de vrije persoonlijke ontwikkeling en wordt dwingend voorgeschreven. Het nadenken / overdenken van "de waarheid" wordt in sekten als zeer bedreigend ervaren.

Ook in de evangelische beweging zijn er veel gemeenschappen die zich veel meer met het gevoelsleven bezighouden en leden nauwelijks trainen zelf te leren denken.

Dit schreef ík niet, dit komt uit een gedeelte wat ik heb gekopieerd uit het stuk dat Mariska hiervoor gekopieerd heeft van de site van 'Stichting Promise' in de Openingsposting.

Ja.
Das wel een heel duidelijk, en bondig antwoord
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:54
BerichtOnderwerp: Godsdienstwaanzin bestaat helaas ook in Nederland.

SHANITA130 schreef:
Genesis, fantasia, Walt Disney

Deze is heel eng, maar ook origineel uit 1940

Deze is heel vrolijk

Nog ééntje...

Waanzinnig, bedankt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:52
BerichtOnderwerp: Welkom terug

WILLEMIJN232 schreef:
Mario.....je vergeet jezelf...... Knipoog smiley
Maar mis jij Chatuliem niet?

Naar wat ik vernomen heb, heeft die geen bonuspunten gehad. En die krijg je niet voor niets niet. Maar je hebt wel een punt, dat missen dan. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:47
BerichtOnderwerp: Misleiding door satan

GERRIT084 schreef:
Wat dat aangaat, wordt er hier heel wat afgeleerd, en heel veel onderwezen Engeltje smiley
of beleerd
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 12:46

Wat dat aangaat, wordt er hier heel wat afgeleerd, en heel veel onderwezen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 22:39

Volgens mij krijg ik ze niet meer Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 13:29

SHANITA130 schreef:
Hoi,

Ik heb 't er niet over wat 'wij' vinden.
Ik heb 't erover wat ik vind.

Ik vind het gevaarlijk. Zelf heb ik ook in groepen gezeten waar dingen gedaan werden zie filmpje.

Nou, ik heb, elke keer weer, na een paar keer geweest te zijn, de benen genomen en ben daar nooit meer geweest.

Je moest er anders wel een paar x naar toe, voor dat je het erg begon te vinden.

Ik vraag mezelf af, hoe iemand zó ver komt om dingen te doen, zie filmpje. Dat lijkt mij erg schadelijk voor degenen.
En die genen die hier vrijwillig naar toe gaan, beschadigen zichzelf, en willen schijnbaar beschadigd worden.

Ja, beïnvloeding van die Nigeriaanse man, ik snap het verstandelijk wel....
Gevoelsmatig kan ik er niet bij.

Komt bij dat ik toevallig wéét dat de geestelijke gezondheidszorg vol met deze mensen zit.
Dit vind ik dan wel een beetje dubbel, ondanks dat je weet dat, de gezondheidszorg vol zit hier van, ga je er toch enkele keren heen.
---

Wat de hemel hier mee te maken heeft. Iedereen die gelooft gaat naar de hemel. Ook veel mensen die nog niet geloven, maar een keer zullen gaan geloven.
Er staat ook geschreven, dat velen het koninkrijk der hemelen niet zullen binnen gaan.
Dus met andere woorden, je moet niet alles geloven (mijn mening)...

Moeten mensen zich dan zo achterlijk te kijk zetten, door zo te doen?
En zichzelf daarmee psychisch zo beschadigen? En ook eventueel de omstanders?
Want het is een heel ander ding dan zoiets even op een film te zien, als dat je er veel langer echt bijstaat. Of zélf zo loopt te doen, denk ik. Als mensen al niet lekker worden na het zien van die film, wat dan als ze erbij staan veel langer? Nou, dan ga je echt niet lekker naar huis hoor.
Het lijkt mij nog veel meer dubbel, als je het filmpje gezien hebt, er ook nog eens heen te gaan.

En dat blijft nog lang doorwerken, dat gevoel......

En nu ga ik naar het onderwerp wat er eerder over ging.

Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 10:16

Je kan natuurlijk ook, uit alle belevingen iets op pikken, daar je voordeel uit halen. En gaan leven als een vorst in Frankrijk. Zonder al te veel wetten en regels. Dat gevoel krijg ik bij dit hele verhaal.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 00:10
BerichtOnderwerp: wie heeft er gelijk?

PIETER649 schreef:
joh, al jaaaaren en nog steeds weigeren enkelen in te zien dat ik altijd gelijk heb...
stom volk Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Het was effe ter ondersteuning, een soort van geheugen steuntje, alleen lezen............. scheelt weer inkt, scheldkanonnades en bannen Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 23:59

SHANITA130 schreef:
Het gaat er niet om, of je het lachwekkend vind, of serieus.

Gaat erom, dat dit soort dingen grootschalig voorkomen in Nederland. Deze godsdienstwaanzin. En ik heb geschreven wat er gebeurd, vóór dat filmpje, tijdens en erna. dus het is niet een op zich staand iets.

(zucht.....)Ja, en zo val ik in herhalingen......

Dat zei ik al, wij vinden, maar dat vinden zij waarschijnlijk ook, op hun manier dan. Ik vind het ook wel waanzin, maar het blijft wel, hun beleving.
En wat visser zei, in de hemel zijn geen kerkmuren..... . Gelukkig niet.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 7 oktober 2011, 00:01
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 22:14

VISSER278 schreef:
Dat zal een niet-pkn-er zo vinden ja. En een pkn-er zal dat weer vinden van een ander kerkgenootschap. Daarom al die verschillende richtingen in het kerkelijke wereldje.
Gelukkig maar dat er in de Hemel geen kerkmuren zijn.

Dat bedoel ik min of meer te zeggen, ik zit ook verbonden met de pkn, en ook daar vind ik wel wat, dat tegen alle begrippen indruist. Uiteindelijk zit er misschien wel iemand, ook op cm die in het bovengenoemde gelooft. Wie zijn wij dan, om zoiets als niet Christelijk te bestempelen. Dan alleen, het druist tegen onze beleving in. Welke beleving dan ook.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 6 oktober 2011, 10:27

En ook binnen de muren van de PKN, gebeuren een hoop dingen, wat eigenlijk niet ken. Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
GERRIT084
op donderdag 6 oktober 2011, 10:27
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 22:38

MARYAN401 schreef:
Ook ik hoor iedere week de 10 geboden, denk wel dat het een bepaalde sleur kan worden. Ik hoor niet altijd bewust de inhoud.

'k Heb een vraag aan de tegenstanders van het lezen van de 10 geboden in de eredienst. Hoe kijken jullie aan tegen Mattheüs 10: 16-24?
'k Vind dat sowieso een 'lastig' verhaal. Deze jongeman/jongeling durft wel te zeggen, dat hij de geboden houdt. 'k Begrijp de reactie van de discipelen ook heel goed. 't Lijkt in contrast te staan met andere verhalen in het NT.

Binnengaan in het koninkrijk van de hemel
16 Nu kwam er iemand naar Jezus toe met de vraag: ‘Meester, wat voor goeds moet ik doen om het eeuwige leven te verwerven?’ 17 Hij antwoordde: ‘Waarom vraag je me naar het goede? Er is er maar één die goed is. Als je het leven wilt binnengaan, houd je dan aan zijn geboden.’ 18 ‘Welke?’ vroeg hij. ‘Deze,’ antwoordde Jezus, ‘pleeg geen moord, pleeg geen overspel, steel niet, leg geen vals getuigenis af, 19 toon eerbied voor uw vader en moeder, en ook: heb uw naaste lief als uzelf.’ 20 De jongeman zei: ‘Daar houd ik me aan. Wat kan ik nog meer doen?’ 21 Jezus antwoordde hem: ‘Als je volmaakt wilt zijn, ga dan naar huis, verkoop alles wat je bezit en geef de opbrengst aan de armen; dan zul je een schat in de hemel bezitten. Kom daarna terug en volg mij.’ 22 Na dit antwoord ging de jongeman terneergeslagen weg; hij had namelijk veel bezittingen.
23 Jezus wendde zich tot zijn leerlingen: ‘Ik verzeker jullie: slechts met grote moeite zal een rijke het koninkrijk van de hemel binnengaan. 24 Ik zeg het jullie nog eens: het is gemakkelijker voor een kameel om door het oog van een naald te gaan dan voor een rijke om het koninkrijk van God binnen te gaan.’ 25 Toen de leerlingen dit hoorden, waren ze hevig ontzet en vroegen: ‘Wie kan er dan nog gered worden?’ 26 Jezus keek hen aan en antwoordde hun: ‘Bij mensen is dat onmogelijk, maar bij God is alles mogelijk.’ 27 Daarop vroeg Petrus: ‘Wij hebben alles achtergelaten en zijn u gevolgd. Waar kunnen wij naar uitzien?’ 28 Jezus zei tegen hen: ‘Ik verzeker jullie: wanneer de tijd aanbreekt dat alles vernieuwd wordt, wanneer de Mensenzoon in zijn majesteit zal zetelen op zijn troon, zullen ook jullie die mij gevolgd zijn plaatsnemen op de twaalf tronen en rechtspreken over de twaalf stammen van Israël. 29 En ieder die broers of zusters, vader, moeder of kinderen, akkers of huizen heeft achtergelaten omwille van mijn naam, zal het honderdvoudige ontvangen en deel krijgen aan het eeuwige leven. 30 Vele eersten zullen de laatsten zijn en vele laatsten de eersten.
Als wij, allemaal hier eens notie van zouden nemen, wordt het op CM angstig stil. En hebben voorzeker, geen onenigheid en ruzie meer, over wie zijn beleving het beste is.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 22:28
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

ERIKA129 schreef:
das minder man!
Maar das het verkeerde poppetje erbij he Knipoog smiley

Dit is zeker niet te goede Lachende smiley en deze helemaal niet Clown smiley oke deze dan Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:21
BerichtOnderwerp: Wonderen bestaan!

BEUN656 schreef:
Kijk, dat vind ik nou ook, zie je...

Maar ik vind het best wel mooi, en voor zo,n kindje is het een wonder. En maar goed dat het tegenwoordig kan. Vroeger als je zo geboren werd, was je voor de rest van je leven, getekend.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:23
BerichtOnderwerp: Wonderen bestaan!

BEUN656 schreef:
Beste mensen,

Gisteren kwam ik op de website van CNN en later op You Tube een ontroerend voorbeeld tegen van een wonder. Een doofgeboren meisje kreeg haar gehoor weer terug door een electronische implantaat. Reactie graag...

http://www.youtube.com/watch?v=vjU9U81O1n8

Met alle respect, maar een doof geboren kind, die haar gehoor weer terug krijgt door een implantaat, is dan toch gewoon nog steeds doof. Je kan nooit iets terug krijgen wat je nog nooit hebt gehad.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op woensdag 5 oktober 2011, 20:25
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:15

THOMAS968 schreef:
Bij het kiezen van een levenspartner speelt het aantrekkelijk van de ander voor je zijn gewoon een rol. Er is niks mis mee enthousiast en een beetje opgewonden van de nieuwe partner te willen worden. Dat is ook normaal en het vergroot de kans op succes op een bestendige relatie aanzienlijk. Verder moet het wel passen. Een niet al te verschillend denkniveau, een vergelijkbate levensfase, voor elkaar te begrijpen belangstelling voor allerhande zaken, passende en hopelijk elkaar aanvullende karakters: van alles moet er een beetje zijn. En als het goed is geef je voor de goede partner ook nog wel wat wensen noodgedwongen op. Je potentiële wederhelft waarschijnlijk ook - want die moet het met jou doen, tenslotte. Engeltje smiley

Thomas.

Wat doen, de afwas Smiley die vol vragen zit Tegenwoordig heeft iedereen toch een machine!
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 13:28
BerichtOnderwerp: wie heeft er gelijk?

RELLOK036 schreef:
wat me eigenlijk hier opvat is dat sommige discussie hier stranden op van een soort van ik heb gelijk en jij niet zoals ik het zie is de juiste en enigste manier maar is er weinig ruimte voor een andere kijk op een situatie..... valt me gewoon op
kijk je kan kijken naar een auto die heeft vier wilen een motor en een stuur (als het goed is) maar je kan ook zeggen een auto heeft deuren en brengt je van a naar b.... wie heeft er nu gelijk? ander voorbeeldje:
een huis heeft een dak en een voordeur... maar ook heeft een huis ramen en vertrekken de een is een flat de ander een ruitjes huis of een villa of noem maar op zijn allemaal huizen en allemaal klopt het beeld maar wie heeft er nu gelijk? kan op sommige dingen geen ander beeld zijn? ook wat de bijbel zegt? de een zegt nee tis zo maar de ander zegt nee tis zo? wie heeft er nu aan het rechte end? misschien bijde maar belichten ze een andere kijk op de situatie..... solly wilde dit ff kwijt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 67 68 69 70 71 72 73 74 Volgende
Pagina 70 van 74