Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 januari 2011, 19:18
Onderwerp: vraagje over Leeuwarden
|
|
|
JASMYN704 schreef: | Alleen de reis meer dan waard!!!! |
Toch merkwaardig dat van bijv. Rotterdam naar Leeuwarden verder is dan andersom.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 8 januari 2011, 22:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:56
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
dubbel geplaatst, oef
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 januari 2011, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 15:56
|
|
|
We raken wat off-topic
Ik las in de krant dat een lokale Friese schone in de picture komt bij boer Gijsbert, dus ik ben benieuwd. Ik heb nog niet gekeken dus ik vraag me af wat boer Gijsbert voor een type is.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 januari 2011, 00:40
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Willemijn
Maar is het niet zo dat het alleen maar geven is in een relatie en dat als de ander net zoveel van je houd dat je dan ook weer net zoveel terug krijgt??????? Sjalom. Martin |
Het is niet nemen en geven, denk ik, maar geven en ontvangen.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 7 januari 2011, 00:46
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 januari 2011, 16:46
Onderwerp: Mannen van het forum, verenigt u
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Niks mis met dames! En wij heren...kunnen eens nadenken hoe dames benaderd en behandeld wensen te worden: beschermend... knuffelend...helpen afwassen...kleren strijken...."Wat zie je er leuk uit!" zeggen... en..."Ow!...wácht, dat doe ik wel even voor je!"..."Scha-hát, wat héérlijk...wat kun jij toch altijd lekker koken!" ...of: "Lieveling, zullen we eens naar het Theater gaan?" en...bosje rozen...doet wonderen! Een z.g. "mannen club" is niet nodig op ChristianMatch. |
Op het afwassen en zo na zou dit best eens zo kunnen zijn
En natuurlijk weten de dames hoe ze ons moeten behandelen en benaderen: dat dopje op de tandpasta, natuurlijk doe ik dat er wel even op als je het vergeten bent. Wat heeft die krant veel bijlagen, toch schat, ik begrijp best dat je die ruim om je stoel op de grond heb liggen. Winkelen vind je vervelend, nou je hoeft niet mee hoor en ik heb je creditcard toch al gevonden tussen al de kranten! Een paar nieuwe schoenen? Bij jou is dat zooooo makkelijk, maat 46 en zwart en lekker zittend! Is je pilsje koud genoeg? Ik vind het toch zo fijn om voor ons samen te koken en ik weet heus wel dat je niet in staat bent het werkwoord afwassen in de eerste persoon enkelvoud te vervoegen! Geen probleem hoor. Mijn vriendin en ik overleggen wel welke kleren en schoenen we gaan kopen en daarvoor nemen we de tijd, doei schat, In de magnetron staat alles klaar, een keer drukken op het rode knopje is genoeg! Gooi je je vieze sokken en zo bij de andere achter de bank, dat vind ik toch zo'n logische plaats, lieverd van me.
Thomas, wat is een Miele toch mooi, maar eigenlijk hoort dat thuis in het topic over preventie van echtscheidingen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 6 januari 2011, 21:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 23:37
Onderwerp: Voor de echte studiebollen ;-)
|
|
|
BART817 schreef: | Ik heb me ook even over de oplossing gebogen, maar idd de eerste oplossing klopte idd niet, maar ook in stap 3 kan de loc B niet duwen alleen trekken uit het kopspoor. de loc en de wagon kunnen niet ff posietie ruilen. zelf kom ik wel tot de uitkomst in 19 rijbewegingen (= incl (ont)koppelen, richting wijzigen en wissel omzetten).
-posities: a = waar A start, b waar B start, 'kopspoor' =duidelijk, -de posities van de treinstellen is vlnr gerekend als ze in het kopspoor zouden staan. vb: LAB = trein wordt (uit kopspoor) getrokken, ABL is trein wordt geduwd, BAL idem maar met B voorop. '_'= treinstellen ongekoppelt op één positie. treinstellen zijn: L=loc., A en B, -startposietie is: stap: '0]', zoals verteld: elke rijbeweging is meegeteld:
......a..........b.....kopspoor ----------------------------------------------------- 0]...A..........B.........L........(start) 1]..A_L........B..................(loc passeert wissel) 2]...A..........LB.................(aankoppellen aan B) 3]...A.....................LB......(B naar kopspoor) 4]..A_L....................B......(loc terug over wissel) 5]..LA......................B......(Loc omrijden door tunnel A ophalen) 6]..........................LAB....(hele trein in kopspoor met B aankoppelen) 7]..LAB.............................(even voorbij de wissel komen) 8]...............LAB................(naar rechts pos b) 9]...LA..........B..................(B los op b, Loc met A naar a) 10]...............B..........LA.....(A naar kopspoor, ontkoppelen) 11]..L............B..........A......(loc voorbij wissel) 12]...............LB.........A......(B ophalen) 13].LB.......................A......(B ontkoppelen op a) 14].B_L......................A......(loc door tunnel omrijden) 15]..B........................LA.....(Loc voorbij wissel naar kopspoor) 16].B_LA.............................(Loc met A even voorbij wissel tijdelijk bij B op b) 17]..B............LA..................(A terugduwen naar b en ontkoppelen) 18].B_L...........A..................(even loc voorbij wissel op b, niet aan B) 19]..B.............A...........L......(Loc staat vrij, niet bij tunnel om naar kopspoor terug te keren)
volgens mij is dit de enige juiste mogelijkheid zonder dat stiekem op misterieuze wijze een loc met wagon van plaats wisselt.... |
Oplossing is juist. het is alleen niet de enige wijze. Maar mooi en uitgebreid beschreven. De variaties in de oplossingen zitten in de wijze waarop je de laatste fase oplost. Wel mooi dat je in termen van treinbewegingen spreekt.
Dit raadseltje kwam uit een examen voor rangeerders. Ze hadden er twintig minuten voor en voor de meesten was dat te weinig. Je moet natuurlijk toewerken naar de situatie B Loc A. Wel grappig, ik kreeg zelfs ooit een filmpje waar het met een Marklintreintje gedaan werd. Met telexkoppeling en dat was hier ook handig.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 22:52
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=WkS169P_Eeo
Helaas kortgeleden overleden - met beroemde saxofoon. Wel grappig, het verhaal gaat dat het riedeltje met gitaar zou worden opgenomen in de studio maar de gitarist kwam niet opdagen. Toen is het maar met een saxofoon gedaan en het was de doorbraak van de sax in de popmuziek. Maar een mooi nummer.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 23:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 21:30
Onderwerp: Christelijke Mop van de dag....
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Niks mis met je opvoeding Carien, een "christelijke mop" hoeft ook niet te betekenen dat God's naam wordt misbruikt:
Oke, komt er één waarvan ik denk dat ie door de beugel kan:
Het is 7 meter lang en ruikt naar pepermunt? |
Een kerkelijke ring van zelfvertrouwen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 20:21
Onderwerp: De juiste kerk is "buiten de kerk"
|
|
|
ZONNETJE096 schreef: | Sinds ik de afgelopen jaren me weer met geloof bezig houd, en ik naar verschillende kerken ben geweest, valt het me iedere keer op, dat je nergens jezelf kunt zijn in de kerk.
Ik erger me er zo erg aan, dat ik eigenlijk gewoon niet meer naar de kerk wil. Bij de ene kerk moet je eerst gedoopt worden om lid te worden (Ja, dahaag, ik ben als baby al gedoopt, ik laat me niet overdopen!), bij de ander wordt je op kleding aangesproken. ("oooh, je hebt een broek aan, en waar is je hoed?") Ze zeggen het niet, maar blikken zeggen genoeg.
Ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik alleen voor God naar de kerk ga. De mensen om je heen bepalen hoe je moet geloven, en wat je aan moet hebben, en wat volgens kerken de juiste manier is om in Hem te geloven.
Ik kan je vertellen dat de kerk voor mij "buiten de kerk" is. Eigenlijk ga je alleen maar naar de kerk om medechristenen te ontmoeten, en samen God te aanbidden. Ja, dat klopt. Maar overal ben je gebonden aan regeltjes, en die zegt dat dit goed is, en de ander zegt dat dat goed is.
Buiten de kerk ben ik juist weer tot geloof gekomen. Ik praat met mensen op het werk, lees veel op internet, en pak zelf de bijbel erbij. Geen regeltjes, geen kerk, maar wel een bijeenkomst van christenen. Precies, wat er ook in de bijbel staat. Je mag geen bijeenkomsten missen. Als je als christen zijnde op zoek gaat naar andere christenen, al is het via internet, dan mag je dat toch ook een bijeenkomst noemen? En je bent gewoon jezelf, en niet gebonden aan regeltjes. =).
Ik wil hiermee niet zeggen dat ik nooit meer naar de kerk ga, maar wel hoe ik er in feite over denk. |
Kerkmensen maken meer kapot dan je lief is. Niet in de laatste plaats vanwege krankzinnige pretenties. Hoe het traditionele bevindelijke geloof mensen de vernieling in kan helpen, weten we allemaal. In evangelische kerken hoor je erbij of niet en als dat niet zo is, ervaar je ook buitengesloten worden. De Gereformeerde Kerk Vrijgemaakt heeft in de praktijk het idee ook losgelaten dat men de ware kerk was, een onhoudbare gedachte.
Toch pleit ik voor kerkgang en lid zijn van een kerk of gemeente. Uiteindelijk is je persoonlijke relatie met God wel bepalend en wat je met die relatie op aarde doet maar ik denk dat het goed is om gesterkt te worden door mensen die ook gelovig zijn. Het feit alleen al dat je merkt niet de enige te zijn is al goed. Hoewel EO-jongerendagen daar niet in eerste instantie voor bedoeld zijn, ervaren ook de daar aanwezigen dat ze niet de enigen zijn die geloven.
Veel kerken deugen inderdaad niet, het is mensenwerk en God wordt vaak alleen aangeroepen om het eigen vermeende gelijk te onderstrepen. Begin eens in een Baptistenkerk op het grensvlak van evangelisch en wat traditioneel. Dan kun je alle kanten nog op. En word actief in je kerkgenootschap, dat werkt. Een kerk is ook een sociaal gebeuren en daar onderdeel van zijn helpt echt.
Zelf zit ik in een vergrijsde PKN-kerk, ik ben daar opgegroeid en daardoor is het toch nog wel waardevol, maar de kerkleden in de laatste tien jaar van hun leven drukken wel een stempel op alles. Ga naar een kerk met leeftijdsgenoten en besef altijd dat de kerk niet bepaalt wat je moet geloven. Dat doe je nog altijd zelf. En gelovigen zijn net mensen met dezelfde streken en tekortkomingen. Net als jij waarschijnlijk.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 19:12
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | klopt ik vergis me bij stap 3 loc hoeft dan niet door de tunner, maar duwt B van kopspoor naar A dan staat dus B op de plek van A. en A op de plek van B. De loc staat dan in de tunnel de loc duwt dan A naar B rijdt alleen terug door de tunnel en duwt B en A samen richting het kopspoor, A gaat erop B blijft er vlakvoor staan Loc gaat weer terug duwt B weer richting de tunnen. Dan heb je dus de situatie B loc A. Oke, nu duidelijk? (ik heb er nu maar ff een paar blaadjes bij gepakt, maakt het overzichtelijker he) |
Oplossing is goed, ik had een paar andere varianten maar deze kan inderdaad ook.
Marianne is dus de bolleboos van de week! Hoofdprijs is een gratis, geheel niet verzorgde wandeltocht naar Houtigehage! En Hannah, de meester is gelukkig als iemand slaagt.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 19:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:28
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: |
Ik hoef niet te roepen: IK BEN OK !!!! IK BEN OK !!!! om te weten dat ik OK ben. Ik laat liever de vrouw er zelf achter komen dat ik OK ben .... |
Impliciet roep je hiermee wel dat je OK bent hoor Cross, lees maar.....
Ik geloof je wel hoor, ook al heet ik Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 17:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Was daar vroeger ook geen boek van? Ik ben OK jij bent OK??? Ik weet eigenlijk niet meer waar het over ging maar de titel komt ineens boven drijven....... |
Het boek van Thomas Harris ging heel kort samengevat over 4 grondhoudingen in de omgang met de ander:
Ik ben ok jij bent niet ok Ik ben niet ok jij bent ok Ik ben niet ok Jij bent niet ok Ik ben ok Jij bent ok
Veel mensen zijn ongelukkig omdat ze of zichzelf of de ander niet ok vinden. Als je jezelf ok vindt en er van uit gaat dat de ander dat ook is ben je en leef je veel gelukkiger. Je hebt dan een positief zelfbeeld en vertrouwen in de ander. Het boek was ook voor opvoeding van belang.
Met ok wordt ook bedoeld dat je het goede nastreeft en betrouwbaar bent.
Het was een van de eerste zogenaamde zelfhulpboeken en is nog steeds leesbaar en actueel. Waarom denk en reageer je zoals je doet he.
Thomas, ok.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 18:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:51
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Stap 3 kan idd ook andersom, eerst door de tunnel en A duwen, of eeerst A trekken en dan door de tunnel, na stap 3 staat de loc links A recht en B op het kopspoor |
Kun je stap3 wat uitgebreider toelichten en dan stap 4 er achter aan? Het lijkt nu even een kwestie van taal te worden.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 17:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 16:15
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Lastig als er meerdere oplossingen zijn voor een probleem he Thomas ... |
Die zijn er ook Cross, maar volgens mij loopt Marianne bij stap 3 vast als ze eerst door de tunnel gaat. Het is wel goed om te willen komen tot een opstelling B Loc A. De eerste twee stappen zijn juist.
Thomas, het spoor niet bijster.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 16:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 januari 2011, 13:58
|
|
|
moment
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 4 januari 2011, 14:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 21:58
|
|
|
INEZ910 schreef: | Boer Wietze, zo 2010!! Ik zal je even bijpraten:we hebben nu boer Frank, met geiten, boer Gijsbert met oa een lieve kleine pony en dan nog zo'n stoere vent (Richard) in Duitsland met 1000 koeien.. de boerin heet?? en die andere vind ik een erg foute man.. zo kun je weer mee doen in de koffiepauze |
Boer Wietze, zo 2010? Hij is nog steeds bij haar en is gelukkig naar het schijnt, telt dat niet? BZV wordt leuk als ze met hun gedroomde partner overal naar toe gaan. Wietze vol verwachting en spanning op Schiphol, prachtig toch. Dat is van alle tijden Inez maar ik zal de volgende keer weer kijken. Ik kan koeien melken, het is wel een mop om daar aan mee te doen he.
Boer Thomas, klinkt toch niet zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 17:57
|
|
|
De cirkel stelt een rond spoor voor met een wissel en bovenaan een tunnel. Op het kopspoortje rechts van de wissel staat een locomotief. Links staat wagon A en rechts staat wagon B. De locomotief kan wel door de tunnel. De wagons A en B kunnen dat echter niet, ze zijn te hoog. De locomotief kan twee wagens duwen of trekken en er ook tussen zitten, alleen rijden of met slechts een wagon etc.
Opdracht: verwissel met behulp van de locomotief de wagons A en B zodanig dat A komt te staan op de plaats waar B eerst stond en B op de plaats komt te staan waar A eerst stond. Echter: de locomotief moet na het verwisselen weer op het kopspoortje zijn/worden opgesteld.
Welke bolleboos kan het?
Succes.
Thomas, spoort wel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 januari 2011, 18:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 14:10
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Ben zéér benieuwd wat BZV voor staat. Ik zie het donker in als ik een zonnebril op ga zetten. |
Boer zoekt Vrouw Gibby, dat wensprogramma over het enige belangrijke in het leven, wie krijgt wie en wie doet het met wie. De verborgen droom van elke vrouw om mee bezig te zijn lijkt het als je het aantal kijkers meet. Maar het is wel leuk vermaak, dat moet ik toegeven. En je raakt sociaal geïsoleerd als je niet kijkt, want op de maandagochtend in de koffiepauze daarop lig je er volledig uit. Wie krijgt Boer Wietze?
Thomas, geen boer.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 3 januari 2011, 14:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 23:32
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Dan deze ook nog maar even....Wat is toppunt van snelheid? (niemand die dat gaat raden...ik zal het verklappen....:)
Vanaf het puntje van de Domtoren in Utrecht naar beneden plassen....en het dan zelf beneden opvangen. |
....en tegen de stroom in weer naar boven zwemmen, toch?
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:57
Onderwerp: Gehoord op TV Zender: Family7
|
|
|
GIBBY159 schreef: | "ALS GOD ZWIJGT................... LEVEN WIJ IN EEN HEL........!!!" |
Het doet me een beetje denken aan de preek die ds. Miskotte hield, kort na de Tweede Wereldoorlog. Hij stelde toen dat het scheen of de duivel had geheerst op Aarde. Of het zo is, weet ik niet maar God leek wel erg zwijgzaam in Auschwitz, Gross-Rosen en waar al niet meer.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 januari 2011, 21:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 20:19
|
|
|
1 + 1 in een relatie kan zijn dat je geluk vermenigvuldigt door te delen. Taal is soms meer dan wiskunde.
Thomas, houdt van beide.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 januari 2011, 20:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 19:33
Onderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | volgens mij behoor je dat volgens de regels der statistiek anders te berekenen, maar ik geef toe, dan ben je ff bezig. Heb ik nu geen zin in |
Het is gewoon veel te veel werk en ook onnodig. Dan moet je de leeftijden van alle CM leden bij elkaar optellen en delen door 2280. En strikt genomen kun je dan ook niet volstaan met bijvoorbeeld 18 of 45 jaar maar moet nog exacter zijn omdat je anders een te grof gemiddelde krijgt.Ik hanteer als uitgangspunt dat het door het grote aantal mensen de verschillen op dit punt gladgestreken zullen worden Overigens classificeer ik wel, maar helemaal zuiver is het niet. Het is wel een goede benadering. Wiskunde is er om ons het leven aangenamer te maken en wat ik doe is handiger dan eerstgenoemde berekening, het gaat in ieder geval veel sneller. Met behulp van de zoekfunctie van CM kostte het minder dan drie minuten, dat even bezig zijn is niet echt nodig. Het is een bekend uitgangspunt in de statistiek dat men de werkelijkheid zoveel mogelijk benadert. Met 1139 leden jonger en 1141 leden ouder dan 36 jaar is het redelijk betrouwbaar, maar dat het exacter kan is uiteraard zo. Statistiek gebruikt technieken uit de wiskunde, maar is niet exact, strikt genomen. Als groffe maat voldoet dit. Ik had persoonlijk verwacht dat de gemiddelde leeftijd wat hoger zou liggen, zo zie je maar. En als je nog eens een leuk boek wilt lezen, ik moest het vroeger: How to lie with Statistics. Boeiend te lezen hoe je besodemieterd kunt worden. Mooi toeval: het wokken was bedoeld tot en met 35 jaar, de helft dus.
Thomas, die nu ook wel een kus van de juf mag.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 januari 2011, 20:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 17:57
Onderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Als een dikke 10 nog niet genoeg is, vooruit dan maar....... |
Nou juf, haal die kus maar terug want de leeftijdgrens ligt bij 36. De ene helft van de leden van CM is jonger en de andere helft is ouder dan 36. Wat Cross doet is een aardige grap, maar de jongste is hier 18 en de oudste 84. Van gemiddeld 51 ((84+18)/2) kun je ook niet spreken want de leeftijden zijn niet gelijk verdeeld. 1141 leden zijn ouder dan 36 en 1139 zijn jonger.
Thomas, wel sympathiek van Cross dat ik van hem tot de jongere helft behoor. Er zijn leugens, grove leugens en statistieken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 januari 2011, 19:07
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 2 januari 2011, 16:47
|
|
|
MARIANNE129 schreef: | Maar als we het daar toch over hebben, nog zo'n doordenkertje:
Zij is een dochter van mijn vader en moeder, maar het is niet mijn zusje. Wie is zij? |
Je bent het zelf Marianne.
Thomas, snapt Snip en Snap ook al snapt Snip niet wat Snap snapt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 21:22
|
|
|
Waar gebeurd:
Twee ouderlingen zijn beide boer en wandelen op een zondag door het veld. Ze komen langs het stuk bouwland van de ene. Het ligt er werkelijk prachtig bij. De ander werpt daar een begerige blik op en wil het wel overnemen. Alleen, het is de rustdag natuurlijk. Vraagt hij: "Zeg, als het vandaag nu eens geen zondag was, hoeveel zou je dan voor je land willen hebben?"
Thomas, deze zal ook wel weer niet kunnen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 2 januari 2011, 09:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 20:16
|
|
|
BART817 schreef: | incl deze nu 6 reacties, exclusief ook maar 1 mop... dit vaak onzinnige stagnerende mopper en klaag effect waarbij het topic gevuld word met correcties en correcties op correcties zie ik in meer (cm) fora. geen bijdrage, wel mopperen. kan me voorstellen dat soms iets echt niet door de beugel kan, maar soms....
christelijke mop...? on-christelijk (onsportief) gedrag: realiteit (mijn mening) |
Wel een mop en niet mopperen?
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 31 december 2010, 09:19
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Dan maar varen op de Friese meren |
Dat zou wel eens je beste moment kunnen zijn, wekenlang!
Thomas, die schaatsen in Friesland ook wel leuk vindt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 31 december 2010, 09:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 14:12
Onderwerp: rood balkje is weer terug...
|
|
|
HENK710 schreef: | Hoezo beginnen? Dit probleem speelt al weet ik veel hoe lang... Als het dus al iets met Chris van doen heeft, is het gewoon dat hij nog geen antwoord op het probleem heeft gevonden en dus een mooie erfenis achterlaat voor zijn opvolger! |
Wie is zijn opvolger eigenlijk? Is het vertrek van Chris wel gezellig geweest bij Provident?
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 december 2010, 22:39
Onderwerp: Themachat
|
|
|
LORETTA033 schreef: | De naardense Bijbel vertaling wie heeft die wel eens gelezen... ?
is 6 jaargeleden uitgekomen. |
Volg deze link eens en je kunt er in lezen.
http://www.naardensebijbel.nl/sh_p.php
De vertaling is bedoeld om zo dicht mogelijk bij de grondtekst te blijven, maar het is wel even wennen. Kijk vooral rechts op die site waar je bijbelgedeelten kunt uitzoeken. De vertaling is concordant, zoals bijvoorbeeld de Statenvertaling dat ook is. Daar mag je van vinden wat je wilt he. Als je de onlinebijbel op cd hebt, dan zit hij bij de bijvelvertalingen onder NB (let wel: niet NLB) Studenten Hebreeuws gebruiken deze vertaling vaak. Lees Ruth maar eens, boeiend.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 25 december 2010, 23:32
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 december 2010, 16:18
Onderwerp: Wisselende Lincscores.
|
|
|
BART817 schreef: | (ter info: er zijn er tevens al meerdere topics over, succes) |
Geef me eens een link naar waar het antwoord staat, dat zou ik zeer op prijs stellen en dan help je ook echt.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|