ChristianMatch

Forum

Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 167 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 12:22
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

FRANKT627 schreef:
Boze smiley ik ben op zoek naar wat vriendelijkheid, naar verdraagzaamheid, naar een beetje liefde...maar ik vind het nergens...

De redactie van CM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 09:45
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

Frankt, je was de 6200ste schrijver op dit topic. Vooruit een kleine beloning: twee uurtjes zonnebank.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 07:58
BerichtOnderwerp: Ik ga op rei.s (2)

[quote=VISSER278]Kijken maar niet kopen of was het niet kopen maar kijken.

Laatst aangepast door
MARIO216
op zaterdag 27 augustus 2011, 07:59
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 27 augustus 2011, 07:57
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

Zaterdag 27 augustus, 1 Kor. 13; De wazige spiegel.

Als je 1 Korintiërs 13 gelezen hebt, lees dan vers 4-7 nog twee keer. De eerste keer vul je Jezus’ naam in waar ‘de liefde’ staat en de tweede keer je eigen naam.
Dat Jezus zo was en is, ja, dat geloven we wel. Maar dat wij zo worden? Ligt die lat niet kilomers te hoog? Als ik naar mezelf kijk wel. Aan het eind van een lange, vermoeiende dag ben ik helemáál niet geduldig en vol goedheid – laat staan dat ik alles verdraag! Ik heb eerder veel weg van een rommelende vulkaan op het punt van uitbarsten. Maan na elke uitbarsting is het een troost dat God weet hoe beperkt ik ben. En dat Hij me wil helpen om te groeien in het leven naar zijn wil. Bijvoorbeeld door tijd met Hem door te brengen, en door in de Bijbel te lezen hoe Hij mensenlevens radicaal verandert. Kijk maar naar Petrus – ook al zo’n vulkanische type. Zijn korte lontje verdwijnt totaal als hij de Heilige Geest ontvangt.
En Paules, een ambitieus mannetje, haatdragend tegenover christenen – hij verandert onherkenbaar. Gelukkig zijn de helden uit de Bijbel geen supermensen die alles volmaakt doen. Ze maken juist massa’s fouten, net als wijzelf. Maar omdat ze God om vergeving vragen, worden ze tóch ankers voor hun medegelovigen.
In de toekomst zullen zij en wij volmaakt zijn belooft de Bijbel. Dan kijken we niet meer in een ‘wazige wereld’ (zogezegd door matglas), maar staan we oog in oog met Hem die van ons houdt. Een geweldig vooruitzcht!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 23:56

[quote=WILLEMIJN232]

Je weet toch dat je mij privé kunt mailen, weet Visser het niet Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 22:20
BerichtOnderwerp: Als een arend.

http://www.youtube.com/watch?v=YgY7z_f8uIw
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 20:46

[quote=WILLEMIJN232]

Trouwens W'tje hoeveel geld heb jij aan de Grieken gegeven. Kan ik dat alvast meer uitgeven aan mezelf.
Zo lief was je vast wel he? Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 20:41
BerichtOnderwerp: Als een arend.

Zacht glijd ik door de wind
mijn vleugels ver gespreid
zoekend de drijvend thermiek
die mij stuwt naar hoogten
over bossen en bergen heen
die laat zweven over landen
over zeeën en blanke stranden
vliegend als de adelaar
langs ravijnen en kloven
hoogtes en dalen in het leven
en laat me landen daar
waar geen stormen woeden
slechts zacht een koele wind
kruinen van bomen doet wiegen
en leven alleen vrede vindt.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 26 augustus 2011, 20:40

Vrijdag 26 augustus, Hand. 16: 11-40; Je hart en huis openstellen.

Om iets voor God en medemensen te doen, hoef je echt niet altijd naar Verweggistan. Dat kan ook simpelweg in je woonplaats, met je eigen huis, geld en talenten. Neem Lydia. Zij vereert God, wat betekent dat ze bekeerd is tot het jodendom. Paules ontmoet haar bij Filipi, op de rivieroever, waar ze met andere vrouwen een gebedsbijeenkomst houdt. Mogelijk deed ze dat buiten vanwege een tekort aan mannen: om officiële diensten te mogen houden in een synagoge, zijn minimaal tien volwassenen joodse mannen nodig… Lydia is een zakenvrouw met een goedlopend bedrijf. Ze komt uit Tyatira, een stad in het huidige West-Turkije die nu Akhisar heet en die beroemd was om haar textielahandel. Lydia heeft in het drukke Filippi met zijn vele Romeinse officieren een uitstekend afzetgebied gevonden voor haar purperstoffen. Ze moet rijk zijn geweest: purper een extreem dure kleurstof die uit slakken werd gewonnen. Geverfde purperstoffen waren tien tot twintig keer zo duur als een hoeveelheid gewicht! Toch tasten Lydia rijkdom en positie haar geloof en gastvrijheid niet aan, integendeel. De Heer opent haar hart voor Paules’ woorden. Ze neemt Jezus aan (de eerste Europese christen was – in hedendaagse termen – een Turkse vrouw!) en laat niet alleen zichzelf maar ook haar huisgenoten dopen. Ze stelt haar huis open voor Paules en zijn medewerkers, én voor de gelovigen uit Filipi. (vers 40) Lydia gebruikt haar mogelijkheden voor God.
De Heer is blij met wat voor wij Hem geven, of we nu thuis zijn of op het zendingsveld wonen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:15
BerichtOnderwerp: De klik...

Van dezelfde schrijver maar dan iets anders:

Het wordt me duidelijk. Blauwtjes lopen is het risico van ‘het vak’. Want ja, daten is een vak op zich, een kunst die ik niet zo versta. En mocht ik nog wat oefening nodig hebben in de edele kunst der communicatie tussen vrouw en man en dat onverhoopt gepaard gaat met een afwijzing, heb ik een paar handreikingen om hier constructief mee om te gaan. Mocht het toepassen van die adviezen alsnog schromelijk mislukken, kan ik me altijd nog wenden tot mijn geliefde melodramatische gedichten. Haal ik toch nog een voldoening uit het blauwtje.

“Ik sluit mijn ogen waarmee ik toch al niet helder zag
voor de verloren dromen, mijn ideaal van de vorige eeuw
En als ik dan één tel maar besef waar ik heen ga, open ik mijn ogen en
mijn vuisten, laat ik los op weg naar een nieuw begin”
Ik kwam vandaag in een boek van Hofstadter (Gödel, Escher, Bach) een stukje tegen over haiku's (5-7-5 lettergrepen), dus ter ere van jou een blauwe haiku:

Daten is riskant.
Niet geschoten altijd mis.
Geen blauwe plekken.

Nog eens proberen:

Liever veel daten
Met scheenbeschermers paraat
Dan eenzaam-alleen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 25 augustus 2011, 21:04

Donderdag 26 augustus, Marcus 5/6: 1-6; Van je eigen mensen moet je ’t maar hebben.

Gister lazen we al moeilijk Jeremia hat had als profeet in zijn eigen land. Maar ook Jezus krijgt geen voet aan de grond in zijn vaderstad (hoofdstuk 6). Vlak daarvoor heeft Hij nog grote wonderen gedaan: Hij geneest een vrouw die al twaalf jaar aan bloedverlies lijdt en wekt het dochtertje van Jaïrus (een van de leiders van de synagoge) op uit de dood. Die wonderen kon Hij doen omdat er geloof was. Tegen de vrouw zegt Jezus immers: “Uw geloof heeft u gered.” En tegen Jaïrus: “Wees niet bang, maar blijft geloven.”
Wat een concreet als Jezus kort daarna naar Nazareth gaat, waar Hij is opgegroeid (Marcus 6:1). De mensen reageren stómverbaasd als ze Hem horen preken in de synagoge. Is dat dezelfde Jezus die zo vaak aantroffen in Jozefs timmerwerkplaats? Ze ergeren zich groen en geen aan Hem. De mensen kunnen het niet verkroppen dat Hij vroeger een van hen was en nu met gezag en wijsheid staat te preken.
Jezus ervaart hun weerstand. Zo’n klimaat is niet geschikt om wonderen te verrichten. En toch, te midden van dat ongeloof en verzet merkt Jezus de enkeling op die wél geloof hecht aan zijn woorden. En dan is er ruimte voor genezing. Jezus schrijft een massa niet af, maar blijft op zoek naar die ene die Hem voor ogen heeft. Zo heeft Hij ook heel persoonlijk u, jou en mij op het oog. Alleen dat is al een wonder!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 21:25

[quote=VISSER278]

Ze is weer terug.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 21:21
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Zo W-tje ben je er weer, gelukkig geen slecht moment van deze dag
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 augustus 2011, 21:15

Woensdag 25 augustus, Jeremia 1: 4-19; Nooit te jong voor God.

Iemand die het in eigen land ook zwaar had, was de profeet Jeremia. Hij is nog piepjong als God hem opdraagt om zijn zware beroep te gaan uitoefenen. Té jong, vindt de kersverse profeet zelf, maar voor God is leeftijd onbelangrijk: ‘Richt je tot iedereen naar wie Ik je zend en zeg alles wat je opdraagt. Wees voor niemand bang, want Ik zal je ter zijde staan en je redden.’ Moeilijk wordt het wel, want de ernstige boodschappen die Jeremia vanaf het jaar 627 voor Christus aan Israël brengt, worden hem niet in dank afgenomen. Het is zoals Jezus eeuwen later zegt: een profeet wordt in zijn vaderland niet geeërd.
Jeremia houdt veel van zijn volk, maar ziet ook heel goed hoe afgrijselijk ongehoorzaam het is. Hij waarschuwt keer op keer voor ballingschap als het zich niet bekeert. Maar hoon en gevangenschap zijn zijn deel. Menigmaal wordt Jeremia bedreigd: ‘Profeteer niet de naam van de HEER, anders brengen we je eigenhandig om.’ De mensen mogen hem niet, ontdekt hij: ‘Ik wek overal ergernis, iedereen bestijdt mij.’ En hij voelt zich vaak alleen: ‘Nooit was ik in vrolijk gezelschap, nooit heb ik plezier gemaakt, eenzaam was ik, door Uw toedoen.’ Maar hoewel hij meermalen verzucht dat hij wilde dat hij nooit geboren was, toch gaat hij door. Hij verlaat zich, ondanks alles, op God: ‘O HEER, mijn kracht en mijn burcht, mijn toevlucht in tijden van nood.’
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 21:03
BerichtOnderwerp: Het weer

SUSANNAH475 schreef:
Die titel komt me heel bekend voor... is dat boekje wel bijbels onderbouwd ???

Ja ik ken het, hebben mijn ouders. maar wat heeft het met het weer te maken. Misschien voorals het weer een keer regent.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:45

FRANKT627 schreef:
Wel, de redenen staan overal vermeld. Dat is door het toedoen van de mensen. Dat is zwart op wit bewezen. God heeft hier niets mee te maken. Tenzij dan dat Hij ons een wil gaf en andere capaciteiten om industrie te maken en gaten in de ozon en dergelijke zaken.

Maar heeeeeeeeeeeeeeeeeeel vroeger hadden we ook ijstijden enzo.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:19

Om met Thomas verder te gaan. In hoeverre is het weer/klimaat een teken van de tijd. Opwarming, winters die warmer zijn dan normaal, zomers die droger worden. Ik kan mij herinneren dat ik nooit zoiets vroeger heb meegemaakt. Ieder jaar was er wel ijs.
Eigenlijk is het niet normaal. Dit is ergens anders wel eens aan de orde geweest, maar toch.

Laatst aangepast door
MARIO216
op dinsdag 23 augustus 2011, 20:19
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 augustus 2011, 20:15

Dinsdag 23 augustus, 1 Sam. 26; Lekker weg in eigen land.

Onder de titel Lekker weg in eigen land schotelt de radio ons geregeld ontspannende tripjes voor. Een dagje apen kijken, een frisse fietstocht of een compleet uitwaaiweekend: nieuwe indrukken opdoen zonder dat je de grens over hoeft!
David kampeert ook in eigen land, maar – hoe mooi Israël ook is – voor hem is dat niet ontspannend. Hij is op de vlucht voor zijn schoonvader Saul, die hem als een dolle achtervolgt. Saul heeft immers vernomen dat David op Gods planning staat als troonopvolger. Dat betekent het einde van de ‘dynastie Saul’, die toch al ultrakort is. De koning ruikt bloed. Hij zal Gods planning eens even verijdelen en zijn schoonzoon een kopje kleiner maken.
Maar het is juist David die – twee keer zelfs – de kans krijgt om zijn agressieve schoonvader te liquideren. Beide keren doet hij dat niet. In een grot bij Engedi snaait hij een stukje van Sauls jas, terwijl die bezig is met een toiletbezoek. (zie hoofstuk 24). En later zoekt David de slapende Saul op in het legerkamp en plukt diens speer en waterkruik uit de tent.
David laat de beslissing van de strijd aan God over. ‘Zoals ik vandaag uw leven gespaard heb, zo zal de Heer mijn leven sparen, Hij zal me redden uit alle nood.’ Iemand ontzien die alles uit de kast haalt om ons te vermoorden. Zoiets kan alleen maar voortkomen uit een diepe band met God. Net zoals Jezus eeuwen later bidt voor de mensen die Hem vervolgen…
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: maandag 22 augustus 2011, 20:10

Maandag 22 augustus, Gen. 6: 5-22; Luchtfietsen.

Noach is zo iemand die zijn vertrouwen op God stelt en trouw is in wat hij doet, hoezeer de mensen in zijn omgeving er ook een potje van maken. Hij is een rechtsschapen man, zegt de Bijbel. Hij leidt, als enige in zijn tijd, een leven waaraan je een voorbeeld kunt nemen.
Wanneer God hem dat opdraagt fabriceert Noach – bij wijze van spreken in zijn achtertuin – een enorm schip, een echte oceaanreus. Waarschijnlijk hebben de omwonenden naar hun hoofd gewezen. Wat bezielt die man? Wie bouwt er nou zo’n gigantische schuit op een stuk land waar in de verste geen behoorlijk meer te bekennen is, laat staan aan zee?
Noachs tijdgenoten vinden hem vast een luchtfietser, iemand aan wie een steekje los is. Ze peinzen er niet over om met hem mee te gaan, het schip in. Maar Noach heeft Gods belofte. Hij blijft zichzelf, werkt door en is gastvrij jegens de mensen en dieren die mee willen op reis. Door zijn nauwe verbondenheid met God laat hij zich niet van de wijs brengen, hoezeer de omstandigheden het tegendeel bewijzen.
En dan? Dan gaat het regenen, gieten, plenzen. Golven nemen bezit van het land en pakken de gigantische boot op: hij vaart! Tegen alle verwachtingen in. Of niet? Wat Noach geloofde en verwachtte, wordt werkelijkheid. En God doet geen half werk, want hij zorgt voor een behouden vaart. Uiteindelijk komen alle schepelingen veilig aan wal. Noach en zijn familie zijn een diepe ervaring met God rijker.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 21 augustus 2011, 21:42

Geen druppel in de regio 0180
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zondag 21 augustus 2011, 10:35

Zondag 21 augustus, Spreuken 3; Vakantie van jezelf?

Tijdens vakanties zou je soms het liefst even iemand anders zijn. Afstand nemen van je dagelijkse sores en je eigen onhebbelijkheden. Maar of je nu thuisblijft of de halve aardbol over huppelt: je neemt jezelf altijd mee, net als een onmisbare rugzak of koffer.
Daarom geeft God belangrijke tips voor de inrichting van je hart. Tips waarmee je overal jezelf kunt zijn. In Spreuken 3 staat het prachtig verwoord: als je liefde en trouw serieus neemt, ‘zullen we God en de mensen je genegen zijn en zul je waardering ondervinden.’
In de Bijbel is het zo klaar als een klontje dat God niet onder de indruk is van uiterlijk vertoon: Hij kijkt dwars door dat miezerige vernisje heen. Jezus is daar ook heel duidelijk over als Hij van leer trekt tegen de farizeeën in Lucas 16:15. Al heb je je imago nog zo glanzend opgepoetst en kijken de mensen huizenhoog tegen je op, God hecht nul komma nul waarde aan als je van binnen egoïstisch en onbetrouwbaar bent. Jezus noemt het zelfs een gruwel.
Als je daarentegen met je hele hart op God vertrouwt en Hem bij al je beslissingen betrekt, krijg je in Spreuken 3 een geweldige belofte mee: dan baant God voor jou de weg (vers 6). Dus wáár je ook bent deze vakantie , zorg dat je in elk geval volop liefde en trouw in je bagage hebt!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 14:44
BerichtOnderwerp: Onvoorwaardelijke liefde

" I finally understood what true love meant... Love meant that you care for another person's happiness more than your own, no matter how painful the choices you face might be." Nicholas Sparks (Dear John)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 14:43
BerichtOnderwerp: kreet van de week

VISSER278 schreef:
Kan je wel he........nu w-tje op vakantie is alles in het Engels Smiley met dichtgeplakte mond

Zal het even vertalen: Liefde begrijpt wat echte liefde is. Liefde betekent dat je meer zorgt voor het geluk van de ander, het maakt niet uit hoe moeilijk ook die keuzes ook zijn mogen. Slapende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 12:07
BerichtOnderwerp: kreet van de week

" I finally understood what true love meant... Love meant that you care for another person's happiness more than your own, no matter how painful the choices you face might be." Nicholas Sparks (Dear John)
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: zaterdag 20 augustus 2011, 09:29

Zaterdag 20 augustus, Openb. 7; Eindbestemming.

Zelfs op je vakantie is niet alles ideaal. Zomaar opeens kun je ruzie krijgen doordat je op elkaar zit. Laten we maar eerlijk zijn: we leven in een gebroken wereld. Dat vind ik ook moeilijk in natuurfilms. Altijd weer jaagt het ene dier op het andere. Doden en verscheuren – weg is het idyllische plaatje van de leeuw die in de zon ligt te doezelen…
De Bijbel is realistisch over die gebrokenheid. Die wordt niet weggepoetst met mooie, vrome verhaaltjes. Ook gelovige mensen worden realistisch beschreven. De Bijbel is geen zoet verhalenboek om de ‘boze wereld’ buiten te houden.
God is in Jezus Christus in onze gebroken wereld gekomen. Door Hem verandert de wereld: mensen in hun gebrokenheid ervaren vergeving, bevrijding van enorme lasten. Wat ‘zwart’ in hun leven was, wordt ‘wit’ gemaakt. Ze worden ‘nieuwe mensen’.
Daar blijft het niet bij. Er is hoop voor de hele schepping. In de Bijbel staan schitterende toekomstvisioenen: geen tranen, dood, ziekte en oorlog meer. Geen onenigheid meer tussen rassen en landen. Iedereen aanbidt samen het Lam, Jezus Christus, die voor de zonden gestorven is. Als ik samen zing met mensen uit verschillende landen, denk ik vaak aan die toekomst. Andere culturen leren kennen is geweldig boeiend, maar samen met al die mensen zingen tot eer van God is helemaal fantastisch. Dan ben je ineens geen ‘vreemden’ meer voor elkaar, maar één grote familie.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 22:31
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://www.youtube.com/watch?v=zwyLOkbO5nw
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 20:01

JOLAN931 schreef:
Dat zal wel ja. Vlak bij mijn huis is er een bliksem in een woning geslagen, dus het was wel echt dichtbij.
Als het goed is schijt dan nu ook de zon bij jou.

Gelukkig was ik op mijn werk, dus heb ik het niet op mijn dak gekregen. Ik heb niets gezien van viezigheid dus je zal het wel verkeerd geschreven hebben. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:56

Vrijdag 19 augustus, 1 Petrus 2: 11-12 en 19-25; Niet van deze wereld.

Misschien ben je inderdaad ver van huis, maar dan als toerist. Dat klinkt beter dan ‘vreemdeling’. Vreemdelingen, dat zijn de anderen, de buitenlanders. Niemand wil een vreemdeling zijn. Dat heeft iets van ‘niet op je gemak zijn,’ je niet thuis voelen.’ Je hoort er niet echt bij. Dat is precies wat Petrus in zijn brief bedoelt. Zijn lezers wisten dat ze ‘vreemde eenden in de bijt’ waren. Want ze geloofden in Jezus Christus en dienden geen andere goden meer. Daarom vielen ze buiten de boot. Petrus moedigt hen aan om vol te houden en te leven zoals God dat wil. Niet liegen dus, niet schelden, niet dronken worden, geen ruzie zoeken.
Word je dan niet uitgelachen door je omgeving? Wordt er dan niet gezegd dat je alles een beetje zwaar opvat? Nou en, wat zou dat? Je bent in goed gezelschap, zegt Petrus. Jezus werd zelf vervolgd omdat Hij een volmaakt leven leidde. Hij haatte niet, ook al werd Hij gehaat. Hij schold niet terug. Hij gaf zijn leven voor mensen die ver van God verwijderd waren. Zo veel hield Hij van ons. En als jij van Hem gaat houden, ga je zijn liefde aan anderen laten zien. Dan word je mens die zijn liefde aan anderen laten zien. Dan word je een mens die leeft zoals Hij. Er is trouwens meer moed nodig om voor je geloof in Jezus uit te komen dan om de massa te volgen. Je moet stevige grond onder je voeten hebben. Je basis moet in Jezus Christus liggen. Los van Hem is zo’n leven onmogelijk, maar als je Jezus volgt, begin je vanzelf meer op Hem te lijken. Voor Hem kiezen is het beste wat je ooit kunt doen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: vrijdag 19 augustus 2011, 19:53
BerichtOnderwerp: De klik...

Ergens gelezen:

Met enigszins trieste gevoelens kijk ik naar het rijtje fotolijstjes dat ik op mijn verjaardag heb gekregen. Het is best een mooie serie van drie lijstjes die onder elkaar hangen, dat is het probleem niet. Ook niet dat er nog geen foto’s van mijn schatjes in zitten, maar nog een paar standaard foto’s van kindjes die ik niet ken. Het ligt enkel aan het feit dat de venstertjes in een hartjesvorm de foto’s tonen.

Hartjes maken me een beetje verdrietig. Want hartjes staan symbool voor de liefde. Liefde tussen een man en vrouw meestal en dat is wat er aan scheelt: hier zit een vrouw maar de man is duidelijk absent. Ik kan het niet langer ontkennen: ik mis de liefde. En dus confronteert dat symbool me, wel drie keer op een rij. Scheepsrechte confrontatie.

Nu heb ik het ook aan mezelf te wijten. Wie noemt zichzelf nou Blauwtje op een dating site. Dat is als het ware het afroepen van het noodlot! Je tart hem dan ook met grote bravoure, maar... dan moet je de gevolgen ook dragen. En de blauwe vruchtjes zijn wrang.

Feit is wel: áls je blauwtjes loopt, dan ben je tenminste wél zo moedig om de wereld in te stappen en je kwetsbaar op te stellen. Dus geef ik mezelf een schouderklopje: goed bezig, Blauw! Gewoon niet te lang met de handen in je haren zitten en weer doorgaan. Ergens heb ik gelezen dat een gemiddeld Westers persoon 22 blauwtjes moet lopen voor die iemand ontmoet met wie het klikt én het wederzijds is. Dus ik hoef niet lang meer op dit pad geplaveid met blauwtjes te lopen. Zowaar mijn naam Blauwtje is.

Toch is het wel pijnlijk. Zo las ik in mijn favoriete TV-gids, die ik liefkozend de V-gids noem, een artikel met de titel “Auw, een blauwtje!” Het was toch nooit mijn intentie geweest om andere mensen pijn te doen, laat staan mezelf. Mijn nickname is begonnen als een grapje, echt! Maar, er is hoop, lees ik in het artikel. Je kan een blauwtje namelijk overleven! Er staan zeven tips: super! Ik ga ze gelijk toepassen. “Zorg voor jezelf” is namelijk ook fijn als je geen blauwtje hebt gelopen.

Ook lees ik er alles over de Hollywood-koningin van de blauwtjes. Ik voel me gelijk een stuk minder blauw. Ik ben nog nooit wreed gedist. Mijn blauwtjes zijn namelijk zo schattig als Delfts blauw aardewerk (overigens blijven die scherven pijnlijk).

Maar waar komt dat woord nou écht vandaan? Dat staat niet in de V-gids, dus zoek ik het maar gauw op op internet, er blijkt een site te bestaan waar je goeie vragen kan stellen en daar heeft iemand al de vraag gesteld! Handig. Wat blijkt nou: vroeger liepen mannen uit de gegoede kringen dus letterlijk blauwtjes! Was zo’n single adellijke jongedame helemaal niet gecharmeerd van een huwelijksaanzoek, dan schopte ze de vent gewoon tegen de schenen. Auw! Een blauwtje! Mij lijkt dat trouwens ook wel wat, lekker schoppen, en daar hoef ik niet adellijk voor te zijn. Dus misschien een leuke extra voor bij een speeddate event: de vent die je wil afwijzen schoppen. Lekker duidelijk, scheelt een hoop wazige gesprekken over ‘de vonk’.

Tja, het blijft een lastig parcours, dat zoeken naar de ware liefde. Je moet je nek uitsteken, iemand durven uit te vragen en er is altijd dat risico van een blauwtje. Maar, na het overleven van de pijnlijke ervaringen komt er een keer dat de hartjes je niet meer triest doen voelen.

Wil ik dat eigenlijk wel? Njah... ik weet het niet, ik hou van melancholie en van de kleur blauw. Ik moet er niet aan denken dat ik mijn nickname moet inruilen als ik de liefde van mijn leven vind!
Naar boven

Auteur Bericht
MARIO216 (51)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 augustus 2011, 22:10

HERMAN388 schreef:
Overant kan ik niet vinden in mijn woordenboek Geschokte, onthutste smiley

Het regent vanavond hier hard en kleine hagels.
Slechts 4 mm regen, dat valt mee Lachende smiley

Overkant = overzijde Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARIO216
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 167 Volgende
Pagina 68 van 167