ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 23 januari 2011, 00:02
BerichtOnderwerp: masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

SILVER916 schreef:
Er is niets mis met het ontdekken van je eigen lichaam, net zoals er niets mis mee is om je partners lichaam te ondekken. Het hoort bij de natuurlijke ontwikkeling. Sommige christenen spreken over 'verslaving', maar dat komt vaak alleen maar door het onderdrukken. Als je dagelijks eet, drinkt of naar het toilet gaat spreek je ook niet over verslaving, omdat dat volledig geaccepteerd is als 'natuurlijke behoeftes'.

Seksuele drift is een volkomen natuurlijk mechanisme, noodzakelijk en in de schepping ingebouwd. Het is tegennatuurlijk dat te ontkennen. Jammer dat men er in christelijke kring niet goed mee om weet te gaan, met alle gevolgen van dien. Wat is er mis met een liefdesrelatie en dat men elkaar daarin bemint? Het is een sleutel tot menselijk geluk. Maar als je dit schrijft roepen veel medechristenen hele rare dingen hoor, jammer.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 23 januari 2011, 00:03
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 23:37
BerichtOnderwerp: BZV Topic

LEANNE226 schreef:
Het is slechts een roddel Thomas.........

Knipoog smiley

Tsja we lezen de krant - en de Telegraaf, maar toch... Knipoog smiley

Thomas, vond Annemarie completer en met veel diepgang voor zijn gevoel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 januari 2011, 23:38
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 14:15
BerichtOnderwerp: kan je een relatie met een meisje van 19 als jezelf 30 bent

De discussie was er al eens eerder en ik heb toen geschreven dat het wel van belang is in welke levensfase je zit en dat qua gevoel en beleving een beetje past. Wil je kinderen of een gezin, zijn die er of wil je dat juist niet meer? Ben je met carriere bezig of heb je dat wel gehad? Ik noem maar wat. Dat moet je wel van elkaar weten. Het veiligste is dan wel dat je niet te veel verschil in leeftijd hebt. Maar met grotere verschillen kan het ook best passen als je qua levensinstelling niet te veel uiteen loopt.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 januari 2011, 13:50
BerichtOnderwerp: BZV Topic

Beetje flauw van de Telegraaf om dit soort dingen in het nieuws te brengen. Er is vrije nieuwsgaring en dat is een hoog goed, maar het is onsportief naar de niet-commerciële KRO. Laat mensen lekker puzzelen en combineren. Iedereen weet nu wie het wordt en wie niet bij boer Marcel. Jammer, daarmee ondergraaf je het principe van het programma.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 22 januari 2011, 13:51
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 21:10
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

GRIFFIN748 schreef:
lees de redactie van Hannah op Dikkie in dit topic en je weet waarom, zou ik zeggen...

Het was een algemene reactie op het steeds schrijven van de zin: je weet wel waarom en dat stoort me soms wat. Ik dacht dat dat duidelijk was.
De reactie van Hannah is helder en terecht, we weten allemaal wel waarom. Boze smiley

Thomas, die zich wel eens afvraagt waarom dit soort rare dingen gezegd worden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 januari 2011, 21:20
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 21:01
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Je weet wel waarom.....

Thomas, die wel eens wil weten waarom.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 20:21
BerichtOnderwerp: Scheiden en hertrouwen

LEONARD480 schreef:
Thomas om een deel van Christelijk Nederland te gaan vergelijken met de farizeeën gaat mij wat dat betreft te ver ...een beetje zwart/wit lijkt me en angst is ook een verkeerde uitdrukking ..ik zou meer te term God vrezend willen zien ...angst klinkt verkeerd ...

Je moet het lezen in een context maar die tegenstelling bestaat wel. Farizeeen hebben misschien wel ten onrechte een slechte naam. Met name in de evangelien lezen we dat ze Christus in de val wilden lokken door hem te confronteren met de wetten uit wat ik gemakshalve even het oude testament noem. Lees de evangeliën er maar op na. Om me eens op glad ijs te bewegen en de farizeeën te verdedigen: ze wilden zich toch graag aan de Wet houden en willen we dat als Christenen ook niet? In het verhaal van de overspelige vrouw wordt dat natuurlijk haarscherp neergezet. Als ik dus die vergelijking trek, moet je het ook in dat historisch kader zien. Voor de mensen die het boeit: Levi-Strauss stelde ooit dat structuren in de menselijke omgang steeds terugkomen. De tegenstelling rekkelijken en preciezen tijdens het Twaalfjarig bestand is van een zelfde orde als de tegenstellingen tussen fundis en realos bij de Groenen in Duitsland. In zekere zin komen we dit op veel plaatsen tegen
De farizeeërs hielden zich in eerste instantie aan de oude wetten, al waren er ook groepen die rare dwalingen verzonnen. Maar de farizeeërs hielden Christus wel scherp, dat moet je ze nageven. Ik denk inderdaad dat die tegenstelling van de nadruk op de wet versus de compassie binnen Christelijk Nederland nog steeds aanwezig is. In dat verband moet je mijn vergelijking dus ook zien. En die tegenstelling loopt wel langs kerkgenootschappen soms. Niettemin en ik heb het wel eerder geschreven: een ieder die Christus aanneemt is mijn broeder of zuster, in welke christelijke uitingsvorm dan ook.

En ik denk juist dat de tegenstelling farizeeën-christenen te zwart-wit wordt neergezet. Het lag genuanceerder. En als ik van angst in jouw commentaar ontzag maak, dan komen we al dichter bij elkaar denk ik. Wat ik echter afwijs is de enorme angst om verloren te gaan bij behoudende gelovigen. Het lijkt daar soms of Christus nog niet gestorven is voor onze verlossing. Welnu, dat is Hij wel. En een ieder die Hem aanneemt....

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 januari 2011, 20:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 19:30

MAR907 schreef:
Je kunt niet alles onder de noemer van "genade" schuiven Thomas...
Genade is het eeuwig leven, dat nog moet komen...

Voor God gaat het hierom, dat we een rein leven hebben met hem, naar zijn beeld wandelen en Zijn geboden bewaren in ons hart.....
Het gaat erom dat we de OT als richlijnen kennen en weten om daarin een gelovige wandel houden zoals YHWH het bedoeld heeft...

En het niet toepassen ervan als ze niet meer toe te passen zijn, en dat verzin ik niet hoor, Jezus zetten de farizeeën al op zijn plaats en vandaag doen zijn volgelingen dat nog steeds met christenen die alleen maar naar de letter en de wet kijken. De tegenstellingen tussen Christus en de farizeeën van toen kun je niet 1 op 1 overzetten maar het principe er achter wel. Wetten uit een voorbije tijd moet je ook in het kader zien van de cultuur waarin ze spelen en vooral in het kader van de toenmalige sociale verhoudingen. Je kunt niet alles zomaar overzetten, kijk maar naar de eerdere beschouwingen over verkrachte vrouwen in Deuteronomium. Of zelfs naar het woord van Jezus: Slaven weest uw meester onderdanig. Iemand die nu voor slavernij is, kan geen Christen zijn. De betekenis dat mensen zich soms beter bij hun lot kunnen neerleggen, blijft bestaan.
Voor God hebben we ontzag maar we hoeven geen angst meer te hebben. De wet is vervuld en we hoeven niet als christenen een leven lang bang te zijn of we misschien voorbestemd zijn of niet. Geloof en vertrouwen hoort bij elkaar, geloof en angst niet.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 januari 2011, 19:54
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 19:15
BerichtOnderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie

LEONARD480 schreef:
Kan heel goed hoor Marijan ......moet je maar eens proberen een weekje zonder de pc ... ehhhhh Geschokte, onthutste smiley Smiley met dichtgeplakte mond

Kan best hoor, ik heb al jaren een Apple Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Thomas, an Apple everyday keeps viruses away.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 16:08

PIETER649 schreef:
Het topic stoort mij niet, praat er gerust over als je die behoefte hebt... nen zwijg als je hier niets mee hebt.
Iedere discussie heeft zn deelnemers, voel je je bij deze discussie niet geroepen als deelnemer, doe dan niet mee.
Zo moeilijk is dat toch niet??

Wel vraag ik mij af waar de redactie de grens stelt...

Er word best veel over *sex voor het huwelijk* gesproken op dit forum...

Maar.... Verraste, verbaasde smiley en nu komtie.... (overdrachtelijk gezien dan, he Knipoog smiley )

Uitgaande van het feit dat masturbatie een sextechniek is, gaat dit een weg in die dit forum nog niet heeft bewandeld..

What is next??
-Alleen anale sex gehad, dus toch nog maagd?
- Orale sex, is dat ook sex? ( ivm sex voor t huwelijk)

Kweenie.. maar enige duidelijkheid van de redactie is wel gewenst in deze

Ik denk dat mensen het niet om de techniek gaat bij het bespreekbaar maken van masturbatie, die techniek is echt bij een ieder wel bekend.

De vraagsteller gaat het er om hoe je met het gegeven dat je masturbeert, omgaat. Dat is heel wat anders lijkt me.

We zijn hier volwassen genoeg om dat goed te kunnen beoordelen en ik vind dat niemand het kan maken, laat staan het recht denkt te hebben om een dergelijke discussie af te kappen. Dat maken we als volwassenen zelf wel uit. En de redactie kan altijd ingrijpen, in deze discussie ook.

Als mensen met dit soort problematiek zitten in relatie tot het christendom, dan moet dat gewoon aangekaart kunnen worden. CM is niet alleen een forum voor bange oude mensen die bij elk benoemen van seksualiteit verkrampen maar een forum van bewust levende christenen, die de werkelijkheid kennen, onder ogen zien en daarover willen spreken. Wie dat niet aankan, leest het gewoon niet. Overigens kan niemand een tekst aanwijzen die masturbatie afwijst. Bij Onan gaat het om ongehoorzaamheid middels een coïtus interruptus en niet over masturbatie.

En verder ben ik het helemaal met Leanne eens.

Thomas, bange mensen zorgen niet voor gerechtigheid.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 januari 2011, 19:40
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 15:25

CHRISTY032 schreef:
Helaas zijn er in deze tijd echt schrijnende gevallen Gefrustreerde smiley . Als je alles al geprobeerd hebt, geduld (18 jaar) , diverse relatie therapiën, individuele therapiën, zelfs 8 maanden intern in een psychiatrisch ziekenhuis, waar kinderen idd de dupe van zijn geworden want moeder was niet thuis, en dan nog door de kerk verstoten worden, omdat je niet alles hebt geprobeerd. Gelukkig heb ik mijn geloof vastgehouden watn dit ligt niet aan God maar aan mensen. Als ik mijn geluk opnieuw vind met een nieuwe partner ben ik ervan overtuigd dat God in de Hemel juicht, omdat ik opnieuw gelukkig zou zijn !!!

God is goed en liefdevol maar Zijn grondpersoneel is soms om van te rillen. Dit soort kerken verdienen die naam niet. Geen wonder dat de mensen uit zulke kerken weglopen. Sinds wanneer is handelen uit liefde en vergeving een vorm van zelf aanpassen aan de Bijbel? God is echt geen omhooggevallen oudste of zelfvoldane ouderling. En zeker geen farizeeër die net als in bijbelse tijden vooral naar de letter van de Bijbel kijkt. Dit type mens is er helaas nog veel te veel in de kerk. Voor hen geldt: Wel de wet maar niet de liefde en laat de mens maar omkomen, als zij het vrome gelijk maar halen, wat doet het geluk van een gescheiden vrouw er dan nog toe he.

Thomas, leef maar in Gods genade Christy, daar heb je meer aan dan aan dit soort medechristenen.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 januari 2011, 15:36
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 13:43

GRIFFIN748 schreef:
je moet alleen een paar dagen van tevoren reserveren..dus toch niet elk moment dat je wil...

Dat is niet waar, Griff, je kunt een minuut van te voren nog reserveren - ook midden in de nacht - en direct wegrijden met greenwheels. Kan via Internet en anders bel je op. Je moet wel lid zijn maar dat spreekt vanzelf en is in een paar dagen geregeld. Je hebt dus altijd de beschikking over een auto, gesteld dat dit bedrijf in je omgeving werkzaam is. Dat is uiteraard alleen in grotere plaatsen.

Thomas, die zich afvraagt waar Griff deze wijsheid vandaan haalt.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 januari 2011, 14:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 13:33

Ziva,

Een auto kost, als je de afschrijving en rentekosten meerekent, al gauw drie a vierhonderd euro en meestal meer. Een auto is bijna altijd duurder. Heb je een kortingkaart en huur je bij greenwheels dan zijn de kosten nog voor het rijden nog lager. Maar de meeste mensen willen de eigen auto niet kwijt. Ik reis nogal vaak met de trein naar het westen en vind het heerlijk om als ik moe ben dan niet meer te hoeven rijden. In de intercity naar Leeuwarden zit internet in de trein dus met iphone/ipad zit je gewoon lekker op cm. Maar ja naar de zeilboot is wel makkelijker met een auto. En om bij het onderwerp terug te komen: Afstand en reistijd kan wel degelijk een belemmering zijn.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 januari 2011, 13:41
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 januari 2011, 12:56

ZIVAATJE913 schreef:
Ikzelf word wel blij van het OV.
Heerlijk zitten in de trein Koffie met wat lekkers erbij.
Boekje lezen of de krant. Leuk gesprekken met mensen.
Maar ja ik heb dan ook iemand gezocht die naast het station woont Lachende smiley
Overigens heb ik wel een autootje maar ga liever met de trein

Duur een duur is twee. Omdat we aan de pomp moeten betalen denken we dat het meevalt. Maar als je eerlijk rekent wat een auto kost, is het eigenlijk wel een groot deel van het budget. Afschrijving en renteverlies, dan wel rentekosten lening, reparatie, verzekering en wat al niet meer.

Punt is wel dat het makkelijk is om een auto naast de deur te hebben. Maar je spaart veel uit zonder auto. Mogelijk is greenwheels een alternatief. Je hebt dan geen eigen auto maar je kunt er wel over een auto beschikken. Als je een greenwheels auto bij je in de buurt hebt kun je elk moment van het etmaal weg als je wilt en je bent ongeveer 22 cent aan vaste bijdrage en benzine kwijt. Je betaalt dan nog wel 2,50 a 4 euro huur per uur. In principe heb je dan dus wel de beschikking over een auto. Ik denk dat veel mensen met een uitkering of een ander laag inkomen de auto er beter uit kunnen gooien en naar alternatieven zoeken.

[url]www.greenwheels.nl[/url]

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 21 januari 2011, 14:09
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 januari 2011, 17:42

PIETER649 schreef:
B ij
M ercedes
W eggegooid

Dan Skoda:

Samen Knutselen Onder De Auto...

Thomas, als Fries uiteraard op klompen met Fries paard en wagen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 20 januari 2011, 17:42
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 21:53
BerichtOnderwerp: Hallelujah

CHATULIEM619 schreef:
Does durfde het belangrijkste couplet niet te vertalen, ik denk uit angst voor de ban....maar in poëzie mag je dingen beschrijven vind ik, die je in het normale leven niet zo zou benadrukken. Dus neem ik ook die dichterlijke vrijheid en vertaal dat couplet dan maar. (en dat als Groninger)

Der wie in tiid datst by my wiest
en my dyn wêzen fiele liests
Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre
hoe’t wy ús mei de himel frijden
elke azemstjit wie Hallelujah

Toen je die tijd bij me was
en je mijn wezen liet voelen
Waarom dat over is, heb je nooit uitgelegd
maar vergeet niet wie je was in mij
en wij samen met de hemel vreëen.
elke ademstoot was Hallelujah

Ik heb even over een taalfoutje heen gelezen.

hoe’t wy ús mei de himel frijden

Het moet ziijn:

hoe’t wy ús nei de himel frijden

En dat is dus niet met de hemel, maar hoe wij ons naar de hemel vreeën. Dat verschil tussen de m en de n is dus essentieel in dit gedicht. Uiteraard moet je dit dichterlijk lezen.

Mar ferjit net wa’sto wiest yn my

Hier lijkt te staan : vergeet niet wat je was in mij, terwijl het zo uitgesproken wordt als: vergeet niet wie je was in mij. Beide heeft een eigen betekenis.

Ik kreeg wel een associatie buiten dit verhaal om. Het blijkt al niet eenvoudig het Fries in het Nederlands te vertalen, terwijl ik beide talen wel beheers. Hoe moeilijk moet het goed vertalen van de Bijbel uit de grondtekst dan wel niet zijn....

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 19 januari 2011, 22:28
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 19:17
BerichtOnderwerp: Hallelujah

WILLEMIJN232 schreef:
Ik vind het absoluut niet te verstaan maar ik heb het live gehoord en was er erg van onder de indruk.....Het was een toegift en daarna zong zij ook nog een fries slaapliedje dat ik wederom niet verstond maar de friezen in de zaal zongen mee en waren blij verrast met die toegift.........

Suzenanne poppe waarschijnlijk, als kleine Thomas ben ik er ongetwijfeld nog mee in slaap gezongen. De tekst van Halleluja had ik al op mijn profiel staan, prachtige taalvondsten.

Der wie in tiid datst by my wiest
en my dyn wêzen fiele liests
Wêrom’t dat oer is, hasto nea ferklearre
Mar ferjit net wa’sto wiest yn my
hoe’t wy ús nei de himel frijden

Daar doe je toch een moord voor, als je dat kunt schrijven....En Nynke Laveman brengt het wel erg goed:

http://www.youtube.com/watch?v=YDBmjC5DZrM

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 19 januari 2011, 22:50
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 19:11

WILLEM591 schreef:
Ik was verbaasd om te horen dat een CM lid na een leuk contact met wederzijdse interesses, complimenten en virtuele knuffels en kussen zich terugtrok voor de afspraak toen ik meldde met de trein te komen omdat ik geen auto rijdt. Goede reactie zou je zeggen want het had slechter gekunt.
Haar boodschap was dat we wel heel verschillend waren, zij dol op mooie autos en motoren was. In haar profiel is daar geen letter over terug te lezen. Over eerlijkheid duidelijkheid gesproken.
Nog een extra vraag toevoegen aan het profiel? Bijvoorbeeld de rubriek Vervoer met als keuze auto, motorfiets, ov, fiets , scootmobiel, rolstoel, ezel.

Op jouw profiel staan de verborgen wensen per definitie niet en dat geldt voor haar ook. De auto is een belangrijk statussymbool en geen auto is dus geen status bij veel mensen.

Als mensen geen geld uit zouden geven aan status, waarmee ze rijk lijken, maar arm moeten leven, zouden ze veel gelukkiger zijn.

Thomas, het leven is soms een paradox.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 19:02
BerichtOnderwerp: Nieuws !!!

ANITA324 schreef:
Mijn Nieuws

Weer terug van weg geweest.
Kreeg korting en dacht waarom niet he
Dus nu weer terug naar hier
Heb ik in tussen tijd nog wat gemist ? Knipoog smiley

Er is een topic wat je beste moment van de dag was en er is een topic wat het slechtste moment was. Dat lijkt wel een beetje erg veel op jouw 'nieuwe' onderwerp.

Thomas, overzichtelijk.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 januari 2011, 18:51

SILVER916 schreef:
masturberen moet gewoon kunnen als vrijgezel christen ?

eens of oneens ?

In het topic 'Sex voor het huwelijk' schreef ik dit op 23 april om 23.05.
Er is toen ook een beetje op gereageerd.

Waarom zou dat een probleem zijn? Alle alleenstaande mannen doen het en verreweg de meeste vrouwen ook. Er is geen Bijbelse grond te vinden die het verbiedt, de daad van Onan was geen zelfbevrediging. Gewoon voor het zingen de kerk uit, populair gezegd, terwijl hij een opdracht had. Deze bijbeltekst is vaak misbruikt om zelfbevrediging als zonde te betitelen maar had daar niets mee te maken. Over vrouwelijke sexualiteit spreekt de Bijbel haast niet. Er is ook niks mis mee. Verdringing is vooral bepaald slecht voor je geestelijke gezondheid. Sexueel verlangen is niet fout, het fantaseren erover ook niet en als er geen partner is dan is masturbatie volstrekt normaal. Dat de meesten liever de liefde bedrijven met een partner is evident, maar je moet je er geen schuldgevoel over laten aanpraten als die er even niet is. Onbevredigde verlangens zijn in ieder geval niet goed voor een mens. En je schaadt met masturbatie echt niemand, ook jezelf niet. Mensen die je schuldgevoelens willen aanpraten op dit punt zijn pas een gevaar voor de geestelijke volksgezondheid.

Thomas, die nu maar hoopt dat mensen (weer) volwassen reageren.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 19 januari 2011, 18:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 januari 2011, 00:57
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

CROSSROAD317 schreef:
En de mooiste dorpen noem je niet ?? Schoonoord -- de Kiel .... Verraste, verbaasde smiley

Als Schoonoord het dorp is rond Cafe Hageman had dat zeker gemoeten, op die uitsmijter Drenthe heb ik tot Rolde gelopen...

Thomas, wandelen en denken hebben met elkaar te maken.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:43
BerichtOnderwerp: Griekenland

HERMAN388 schreef:
Het gaat om zon en strand Thomas
en niet koud Nederland brrrrrrrrrrrrrr

Als je zonaanbidder blijkt te zijn, is het geen goede keus. Persoonlijk vind ik het vakantie als ik kan doen waar ik zin in heb. Dat mag een ieder zelf invullen en dat is maar goed ook. Ik ben heel blij dat er nog niet meer mensen gaan zeilen, fietsen en wadlopen. Prima toch?

Thomas, voor wie het nieuwe jaar begint bij het begin van de zomertijd.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 15:22

CHATULIEM619 schreef:
Wel als iemand zelf zo gaat spelen, en op deze manier...

HENK710 schreef:
Een naar gevoel voor moderators?
Is dat niet vragen om gespannen situaties als je dan lid wordt van een site?
Wel als iemand zelf zo gaat spelen, en op deze manier...

Terecht opgemerkt, Chat. Dat er ingegrepen kan worden op CM is bij uitzondering nodig, gezien de soms respectloze reacties. Maar als mensen zichzelf als zodanig – dus als moderator – opwerpen, is niet toelaatbaar. Niet iedereen heeft daar de capaciteiten voor, het vereist minimaal het goed kunnen lezen en interpreteren van artikelen, wat psychologisch inzicht en het vermogen om op de juiste wijze te reageren. Dat konden we aan Chris overlaten en nu naar ik aanneem aan de nieuwe redactie.
En het feit dat iemand hier lid is en een soortgelijke functie zou hebben gehad bij een concurrerende datingsite, zou juist tot terughoudendheid moeten leiden. Ik sta en blijf staan voor een vrije uitwisseling van kennis en gedachten op het forum. Dat er verschil van mening is, is het kenmerk van een discussie. Het overgrote deel van CM begrijpt dat wel en dat miezerige minimoderatorgedoe met neerbuigende reacties zal er nimmer toe leiden dat we ons hier niet meer gewoon blijven uitspreken.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 15 januari 2011, 15:25
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 14:02
BerichtOnderwerp: Griekenland

ROBBEDOES873 schreef:
Eeeeh dan denk ik ( en nee ben niet zielig) Wou dat ik het kon missen...

In Nederland kun je met de hotelbon een eind komen hoor. Voor 40 a 50 euro een overnachting in een hotel met ontbijt en diner. En wat veel mensen niet weten: over dit soort dingen kun je met hotels onderhandelen. Als je met een flink aantal mensen komt, dan kijk je op www.hotelbon.nl en je belt het hotel zelf op. Dan zit je voor een prikje in verhouding. Beetje handig zijn en het is zo klaar.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 januari 2011, 13:28
BerichtOnderwerp: Nieuwjaarswandeling

MAR907 schreef:
Dachten de hunnebedbouwers ook Knipoog smiley

Toen ik het Pieterpad door Drenthe liep, vond ik bijna alles mooi om te zien en te ervaren.

Coevorden, Sleen, Schoonlo0, Rolde, Zuidlaren en dan Groningen in. Ik liep niet al te ver van waar nu de Nieuwjaarswandeling is.

Drenthe is mooi en heerlijk leeg
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 18:20

LEONARD480 schreef:
Thomas voor de duidelijkheid ...het gaat mij niet dat een vrouw niet mag werken en zo. Ook wil ik even rechtzetten dat de vrouw natuurlijk gelijkwaardig is als de man. Het gaat me meer dat de maatschappij is veranderd met betrekking man/vrouw en niet zoals jij interpreteert dat ik egotistisch sta tegen over de vrouw. Kwetsend vind ik wel je opmerking over een deel van de Christenen en de Islam te vergelijken …dit kan echt niet!
Het gaat me meer over maatschappij en het individu!

Leonard Gefrustreerde smiley

Mooi dat je dat op deze wijze toelicht maar ik reageerde op je oorspronkelijke tekst en het citaat boven mijn bijdrage is toch echt van jou. Mijn reactie was zeker voor mijn doen erg scherp en inderdaad, dat zijn mensen hier ook niet van me gewend. Echter je raakt bij mij een open zenuw als je een verband legt tussen het recht van de vrouw om ook te moeten tekenen bij een hypotheek en het toegenomen egoïsme in de samenleving. Als je vindt dat een vrouw in een huwelijk niet moet tekenen bij een hypotheek kom je wel degelijk in de buurt van de opvattingen over rechten van vrouwen zoals die zich bij veel Islamieten manifesteert. En ik vind de verklaring die je geeft voor een nogal ingewikkeld sociologisch verschijnsel als het toenemend egoïsme wel erg kort door de bocht. En wat te denken van het grote aantal echtscheidingen dat er nu eenmaal is? Hoe is het belang van de vrouw dan geregeld als ze niet mag meebeslissen over belangrijke financiële zaken? Volgens de wet is echt de helft van de schuld bij een scheiding voor de rekening van de vrouw hoor. Waarmee ik niet wil ontkennen dan het strijden voor vrouwenemancipatie vaak doorslaat.

Thomas, die de nuancering van Leonard wel toejuicht.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 januari 2011, 18:29
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 januari 2011, 17:35

Vrouwen zijn veel monderger dan vroeger en de door de overheid gestimuleerde handelswijzen om vrouwen mee te laten gaan in het verkrijgen van b.v. verkrijgen van een hypotheek …leert achteraf dat uit economisch perspectief men nu door deze handelswijzen ziet dat de mens als individu egocentrisch in deze maatschappij is gaan staan …met andere woorden eigen ik eerst …ik…ik ..en nog eens ik.

Inderdaad: Ik, ik en nog eens ik van de traditionele man die meent de financiële zaken MET de voor haar geldende consequenties voor zijn vrouw wel te zullen regelen, zo nodig dus zonder met haar belangen rekening te houden. In wiens voordeel zou dat nou zijn he? Dat regel jij toch als man even? Dit soort mannen zijn dus de grote egoïsten. De wereld bestaat niet uit heiligen, ook niet en misschien wel zeker niet in christelijke kring. Dat blijkt maar weer eens uit dit soort opmerkingen. Gelukkig maar dat de meeste mensen het onderscheid tussen zelfzuchtig conservatisme en christendom goed weten te maken. Vrouwen zijn gelijkwaardige mensen, wen er maar vast aan, samen met grote groepen Islamieten in Nederland, die dit ook zouden moeten leren.

Thomas, soms vol schaamte over zijn geloofsgenoten.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 januari 2011, 18:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 12 januari 2011, 20:26
BerichtOnderwerp: na sscheiding mag je niet meer trouwen

Op verzoek van Wieppie gewist, maar het is al aangehaald.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op donderdag 13 januari 2011, 21:30
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 januari 2011, 15:48
BerichtOnderwerp: De mobiele telefoon versus Bijbel

IMKE917 schreef:
Dat lijkt mij nou ook handig........ Lachende smiley

Altijd de Bijbel bij je..Knipoog smiley

Op een iPhone kan het in ieder geval wel.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 9 januari 2011, 16:07
BerichtOnderwerp: vraagje over Leeuwarden

VISSER278 schreef:
Huh......... ooit geweest???????? wel 2 x zelfs . Wat........ Kom er ieder jaar.
Heb er zelfs nog familie wonen.
Kan het nog sterker vertellen: Mn profielfoto, die is gemaakt op de......veluwe. ( als 't veen bij de veluwe hoort tenminste)

En wat betreft die bolussen.............Bossche bollen zijn véél lekkerder. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

In Friesland is echt geen gebrek aan viswater hoor, en daarnaast een hele plas Waddenzee tussen het vasteland en de rijksdelen overzee, die ook allemaal de moeite waard zijn. Heide is er voor je hutje in het Zuidoosten en voor de huizenprijzen hoef je, behalve in de stadscentra, ook niet weg te blijven. Een bolus is een oorspronkelijk joods product maar lijkt etymologisch verwant aan (suker)bole dus niks aan de hand. En oranjekoek en friese droge worst zouden weliswaar ogenblikkelijk door de Hartstichting verboden worden, maar toch....

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 januari 2011, 16:49
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 65 66 67 68 69 70 71 ... 91 Volgende
Pagina 68 van 91