ChristianMatch

Forum

Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 ... 136 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 februari 2013, 13:30
BerichtOnderwerp: God zet de juiste mens op de juiste tijd op de juiste plaats

---

Sorry, mijn verhaal weggehaald, na het voortzetten van de discussie hoe verdraagzaam we hier met ons allen zijn wb elkaars mening cq waarheid ... Zieke smiley

Ik vind het altijd wel lekker om mijn mening te toetsen en nog es wat te leren om het vastroesten te voorkomen. Het leek van de week even op een uitwisseling van ervaringen/weetjes/visie en daar hou ik wel van. Een mens weet ook niet alles en we zijn met elkaar onderweg. Maar blijkbaar is dat niet mogelijk. Alles is toch al voorbeschikt. ( Smiley die vol vragen zit )

Ik vind: ruimte voor vragen en persoonlijk struggelen samen met God mag er zijn. Zo ook Job, die deed nogal geen uitspraken en dat kon, dat mocht.

Laatst aangepast door
JOL252
op dinsdag 5 februari 2013, 14:10
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:36

JANS221 schreef:
Er staat in die tekst niet: mijn tijd (datum en uur) van mijn overlijden is in Gods hand. Er staat: ``mijn tijden``. Dit verwijst naar bepaalde tijden/perioden in ons leven. David vroeg om redding en vertrouwde erop dat God hem kon redden en daarom zei Hij: Mijn tijden zijn in uw hand.
En er wordt in de Bijbel zelfs gesproken over sterven voor je tijd. In prediker staat: wees niet al te goddeloos en niet al te dwaas, waarom zou u sterven voor uw tijd.
Een mens is zelf verantwoordelijk voor de manier waarop hij met zijn leven omgaat. En laten we God God laten, God is zelfs zo groot dat hij zijn plannen kan wijzigen. Terwijl wij er vaak vanuit gaan dat alles onwrikbaar vast staat. Misschien kan een mens door zijn manier van leven zijn leven wel verkorten. Wij hebben een bepaalde ruimte van God gekregen waarin wij ons vrij kunnen bewegen en keuzes kunnen maken. En hoe wij gebruik maken van die ruimte is onze eigen verantwoordelijkheid.
Dit neemt niet weg dat dit een verschrikkelijk ongeluk is en dat er veel verdriet is.

mooi... hier kan ik wel wat mee.
Ik denk ook aan wat in de Corinthebrief staat: hier kennen wij nog onvolkomen... en zijn er raadselen. Dat geeft ruimte voor het hebben van vragen..
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:20

MAMALOE463 schreef:
Nee dat weet ik, we denken over dit punt allebei anders, maar datgeeft niet, jij hebt jou mening hierin, en ik heb een andere mening hierover dat kan, en mag.

Mijn mening is een aftastende... hoe zit het werkelijk. Ik denk namelijk dat er soms geen antwoorden of verklaringen zijn behalve die van de zondeval en de gebrokenheid van de schepping.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 februari 2013, 19:21
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 19:04

MAMALOE463 schreef:
Inderdaad Jol, het zijn de gevolgen van de zonde in het paradijs, en zeker zijn dingen zoals deze oneerlijk en onrechtvaardig, maar het zijn allemaal de gevolgen van de zonde dat dit moet gebeuren.

Ja. Maar was niet de essentie van mijn reactie.

Laatst aangepast door
JOL252
op maandag 4 februari 2013, 19:04
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 18:49

MAMALOE463 schreef:
Ja dat bedoel ik Keith,

Het betekent dat de mens ook moet sterven en dat heeft alles te maken met de zonde tegen de HEERE God in het paradijs. De Heere God heeft
het gezegd dat als de mens ongehoorzaam is hij moet sterven. Dat is aangrijpend! De mens die voor de eeuwigheid is geschapen om altijd met God de Heere te leven maar ontvangt door zijn ongehoorzaamheid nu terecht de dood. Maar dankzij de genade van God krijgt de mens nog levenstijd om zich te bekeren en te komen tot het geloof in Jezus Christus.

Nu is het dat de Heere God ook het einde van ons leven hier op aarde bepaalt. Ik zeg: Hier op aarde. Want juist om dat de mens voor de eeuwigheid is geschapen houdt het niet op na het stervensuur, maar het is een voortgang. De bijbel spreekt daar heel indringend over: Of je blijft eeuwig voortleven in de eeuwige duisternis, de hel of je mag eeuwig leven bij Christus in de hemel en op de nieuwe aarde.

Je vraagt naar de bijbelteksten; die zijn er genoeg. In psalm 31:16 bijvoorbeeld: "Mijn tijden zijn in Uwe hand." Met andere woorden. De Heere weet wanneer ik moet sterven. Hij bepaalt het einde van mijn aards bestaan.

Dit stukje heb ik overgenomen van een site, maar ik sta hier achter wat hier geschreven word.

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is wat hier gebeurt is, maar dit zijn de gevolgen van onze zonden in het paradijs.

Ik heb hier toch wel moeite mee. Uiteindelijk zijn al onze tijden in Gods hand maar om nu te zeggen dat Hij er ook de hand in had en het de tijd was van deze jonge gasten...?

Ik denk dat dit nu juist het gevolg is van de zonde van de mens: er gebeuren oneerlijke, onverklaarbare onterechte, onrechtvaardige en ontijdige dingen op aarde. Er worden prachtige veelbelovende mensenlevens afgebroken.

Even doorgetrokken naar de landen buiten het "rijke westen". Elke dag sterven er talloze baby's, kinderen en volwassenen... omdat hun tijden in Gods hand zijn? dus met die uitleg van: God bepaald hun tijd? Heftige aanname van deze tekst. Met een beetje goede wil en eerlijker verdeling is het nog lang de tijd niet voor deze mensen om te sterven.
Ik geloof wel dat ieder mens van conceptie tot sterven mag weten in Zijn handen te zijn... maar om nu te zeggen: dit heeft God bepaald... ?
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: maandag 4 februari 2013, 12:12
BerichtOnderwerp: Tipsch voor den man

MAMALOE463 schreef:
De meeste dromen zijn bedrog Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Marco B. wordt wakker naast zijn droom. Dus wie weet... Knipoog smiley bestaat het wel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:51
BerichtOnderwerp: Klaagmuur

Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 21:00
BerichtOnderwerp: Vergeven

JOSINA022 schreef:
De vraag is dus in hoeverre iemand het écht meent of het alleen zegt om van het "gezeur" af te zijn.

Ik denk zelf dat je zo'n persoon beter kwijt kunt zijn dan rijk.

Ja om het weer goed te laten zijn, goed te laten voelen. Dan krijg je ook een zicht op hoe er in de relatie wellicht iets speelt van emotionele afhankelijkheid en steeds in een kringetje rond blijven draaien: vergeeft de één om de ander zich goed te laten voelen? En vraagt de ander vergeving om het weer goed te laten zijn zonder ook maar een spat te veranderen? Vergeving is een hoge prijs voor betaald. Dus ga er in sommige gevallen zuinig mee om.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 februari 2013, 21:01
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 19:10
BerichtOnderwerp: Vergeving

ZOEKER064 schreef:
Blij dat we het hier in ieder geval over eens zijn Willemijn!

Mijn leven lang ben ik weggelopen voor emoties. Conflict vermijdend. De kunst is om juist als de emoties oplopen, toch weer terug te stappen. En elkaar te blijven zoeken. Dat is duidelijk niet de weg van de minste weerstand ...

Al met al heb ik tot dusver voor mezelf in ieder geval waardevolle lessen geleerd.

Als man, en dan speciaal gereformeerd opgevoed, is het zo normaal om theoretisch over van alles en nog wat te praten (de objectieve waarheid waar ik toch niet aan kan voldoen) los van enige emotie en koppeling aan eigen gedrag. Leuk "spelen" met gedachten, spelen met teksten.

Het is dan erg confronterend om met iemand in discussie te gaan die dat hele onderscheid niet kent. En dat is niet goed of fout of zo, het is gewoon een heel andere belevingswereld.

Het heeft me heel wat emotionele reacties van Shanita gekost om te begrijpen waar voor haar dingen onlosmakelijk aan elkaar verbonden zijn; theorie en emotie, maar ook emotie en specifieke ervaring.
Het maakt het leven er zeker niet makkelijker op ...

Bedankt Jol voor de beslissende zet als het gaat om het inzicht dat er verschil is tussen vergeven en vergeving vragen..

Nou hier kan ik echt waardering voor hebben, dat je kijkt naar je eigen kaders en die kunt bijstellen. Echt top!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 18:29

JOSINA022 schreef:
Mooi gezegd!

Maar heb er wel een paar vragen bij:
hoe ga je er mee om wanneer iemand keer op keer schuld belijdt, vergeving vraagt en vervolgens weer net zo hard de fout weer in gaat?
Kun je die schuldbelijdenis dan nog wel serieus nemen?
Houdt het dan niet een keer op?

Dan is er meer nodig dan spijt hebben en met een zogenaamde schone lei overnieuw beginnen. Eerlijkheid over hoe de relatie in elkaar zit bijvoorbeeld. Of de reden waarom iemand steeds de fout ingaat, wat biedt datgene hem/haar waar hij/zij steeds de mist mee ingaat.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 17:01
BerichtOnderwerp: Redenen voor evangelische kerkverlating.

TESSYBEAR731 schreef:
Heb een reactie van jou inderdaad gemist, Zoeker. Voel je vrij hem alsnog te plaatsen of anders te mailen. Want inderdaad, er verdwijnen weleens posts in het luchtledige. Hoe? Geen idee! Maar dat het wel eens gebeurd is zeker.

Dus toch! merkwaardig en irritant... maar goed, vanmiddag flipt CM ook op andere manieren met allemaal foutcodes waardoor je niet kan inloggen...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 16:08

MARIANNE338 schreef:
Nou..dat is iets waar ik in mijn gezin vreselijk mee tob op dit moment.
Hoe gaat ons leven verder, na vreselijke gebeurtenissen....
Het is prachtig, als je je geloof weet te behouden.
Maar hoe..als je 17 bent....zoals mijn zoon,
en 2 van je beste kameraden afgelopen vrijdagavond door een vreselijk ongeluk met auto en trein uit het leven worden weggerukt.

En vaste club jongeren van zo'n 20 personen....die compleet kapot zijn.
Ga dan maar es vertellen dat God barmhartig is, en vol Liefde zit.
Bijna al die jongeren zijn kerkelijk...ook de 2 omgekomen jongens.....
maar ik hou mn hart vast......hoe gaan ze verder???

Hoe hou je contakt met zo'n club jongeren, hoe zorg je ervoor dat het Evangelie ze blijft raken???

Jullie mogen best weten......ik ben ten einde raad......
Ik kan alleen maar bidden en hopen, dat ze de weg naar God blijven behouden....ook al snappen we niet waarom dit moest gebeuren.

Een bloedend moederhart, die moet toezien hoe haar kind lijd....

Daar staat je verstand bij stil... niet te vatten, geen woorden voor laat staan een antwoord.

Ontzettend veel sterkte!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 14:45
BerichtOnderwerp: Wat zijn 'we' van plan te gaan 'doen' vandaag, behalve...

SHANITA130 schreef:
Ja lekker bakkie Knipoog smiley eerst!

http://www.healingbaskets.com/image/cache/data/90771-500x500.jpg

Dit is die van mij. Helpt echt, dubbele bak senseo past er in of latte macchiato.

NB: zucht de link werkt niet zoals ik wil, wel zonder tussen url of img te zetten.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 februari 2013, 14:52
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:29

ZOEKER064 schreef:
Snap ik. Maar dat is wel lastig: hoe vraag ik dan iemand vergeving?

Ik denk, maar dat is dus wat ik zelf denk... dat het goed is eerst te onderzoeken of er ruimte is bij de ander om te kunnen luisteren en je te ontvangen. Ik denk verder dat het goed is om het "vergeving vragen" maar even los te laten en aan te geven wat je inziet wat je hebt gedaan en wat de gevolgen daar van zijn geweest voor die ander die door jou averij heeft opgelopen. Als het dan even op de ouderwetse manier gezegd mag worden: schuld belijden... en het dan loslaten aan de ander wat hij of zij daarmee kan of wil. Dan heb je volgens mij echt in de gaten waar je plek als "dader" is.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 februari 2013, 13:29
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:26

SHANITA130 schreef:
Ja, idd.Ik ken dat, dat dader zegt van nou dan moet je me maar vergeven......want dat staat zo raar he, iedereen vraagt zich af waarom ik niet meer met mijn dochter omga......

Precies. Dus voor de schone schijn. En dan: ik bedoel het toch goed? Ik zie het toch in? Zij/hij vergeeft mij niet dus het ligt aan degene die niet vergeeft/kan vergeven... oftewel... men ziet nog steeds niet in dat vergeving onverdiend is. Misschien even zwart-wit gesteld maar soms moet dat.

Daarbij denk ik dat vergeven en loslaten, verdergaan en het stof afslaan het beste is wat je kunt doen voor een vrije toekomst, los van of er herstel volgt van relaties. Je zult maar last hebben voor de rest van je leven van bitterheid en alle fysieke/emotionele/relationele gevolgen van dien want het woekert voort.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 13:19

ZOEKER064 schreef:
Ik begrijp wat je bedoett Jol. Helemaal mee eens.

Is het veilig om te stellen dat vergeven iets anders is dan vergeving vragen? En dat veel van de spraakverwarring zit het niet maken van dit onderscheid?

Ik denk zelfs dat het meest veilig is dat iemand alleen zijn excuus aanbiedt in de wetenschap wat hij een ander heeft aangedaan. En dat het woord vergeven aan degene is die het schenkt/schenken mag.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zondag 3 februari 2013, 09:16

Het is zelfs zo dat het vergeving vragen van de gene die men heeft gekwetst of beschadigd (for life) de ander opnieuw op het bordje wordt gelegd dat men weer iets móet. Men legt de ander a.h.w. een juk op en de boodschap is: "jij moet mij vergeven want anders voel ik mij beroerd". Zeker als men beschadigd of geraakt werd in een manipulatieve context en er emotionele afhankelijkheid is van elkaar wordt vergeven een wurggreep.

Vergeven om het maar weer goed te laten zijn houdt de schone schijn op en bepaalde patronen in stand.

Laatst aangepast door
JOL252
op zondag 3 februari 2013, 09:18
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:12
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

FRANKT627 schreef:
Kwijlende smiley ...waarom vraag niemand mij eens voor zo'n thea Boze smiley

Nou, ga volgende keer een eind wandelen met een dame en nodig haar uit voor een Haai tie.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 20:10

SHANITA130 schreef:
Gewoon bevrijd van, het ten alle tijden moeten vergeven anders vergeeft God jou ook niet, gevoel. Ook al toont de ander geen berouw, van harte vergeven en anders.....dat soort kreten zeg maar, was er bijna weer in meegegaan....

Tegen mij, over mij, met uit zijn verband gerukte teksten.

En nu, dingen doen, lekker eten video tijd, Rust!!!!

Laterz en fijne Avond!!!! Lachende smiley

Lekker he, opnieuw kiezen voor vrijheid. Go girl, en nog iets... je hoeft het niet meer uit te leggen of verklaring voor af te leggen. Er is er maar Eén die echt het overzicht heeft en jouw hart en beweegredenen kent. Als het anders zou moeten zou Hij je wel een soort onrust geven dat het anders moet ... dat geloof ik echt. Misschien klinkt het simpel maar ik geloof gewoon dat de Zijnen Hem kennen en Hem volgen omdat ze Zijn stem kennen. Jij bent de Zijne, jij volgt Hem en kent zijn stem. Dan is/komt het ook goed.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 17:20
BerichtOnderwerp: Het weer

GERRIT603 schreef:
hier zon, sneeuw, zon

yep en hagel ook.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 13:06

ERIKA129 schreef:
Wat ik vandaag doe?? niet veel heb ik mezelf voorgenomen Knipoog smiley
effe stoffen en zuigen en verder lekker kaarten maken en vanavond weg zijn Lachende smiley

Kaarten? Alweer voor de kerst?
Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 13:06

dubbel

Laatst aangepast door
JOL252
op zaterdag 2 februari 2013, 13:07
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 13:01
BerichtOnderwerp: Hoe laat je anderen in de waarde als je anders denkt.

LUDOVIS284 schreef:
Hoe kun je een ander Niet accepteren / in zijn waarde laten als je zelf geaccepteerd en in je waarde gelaten wordt ?
Is het niet een beetje hoogmoedig een ander terecht te wijzen omdat hij in jouw ogen minder " christelijk" gedraagt? Wie kan in de huid van een ander kruipen en al diens gedachten en gevoelens te weten komen?

Toen Jezus alleen wilde zijn omdat zijn achterneef Johannes de doper op een of ander decadent Romijns feestje was onthoofd en hij aan land gekomen de mensen zag die Hem waren gevolgd werd hij met ontferming bewogen...Hij is liefde en kan niet anders dan liefhebben. Het is toch de bedoeling dat we op Hem gaan lijken?

En zo is dat! Mooi!
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 12:55

SHANITA130 schreef:
JANS221 schreef:Ik las ergens een stukje over vergeven:

De letterlijke betekenis van het woord afhièmi, dat in de Bijbel gebruikt wordt voor vergeven, betekent iemand laten gaan, hem achterlaten. Soms wordt het voor heel gewone dingen gebruikt: de discipelen lieten hun vader Zebedeüs achter. Of: wij hebben alles prijsgegeven om U te volgen. Daar wordt precies hetzelfde woord gebruikt als voor vergeven. Loslaten. Laten gaan. Daar komt vergeven uiteindelijk op neer.
Misschien vindt u deze uitleg wel te mager. En ik stem ook toe dat er, ideaal gesproken, nog meer zou moeten gebeuren. Namelijk dat er verzoening zou volgen, dat betekent dat de relatie hersteld wordt. Dat is inderdaad veel mooier, maar het is niet altijd haalbaar.
En daarom begin ik vergeving graag bij de eenvoudige bijbelse betekenis van het ‘loslaten’. Niet dat het dan simpel is, trouwens. Ik zit vast aan de dader en het zou me ontzettend veel kosten om die band te verbreken. Hoe groter het kwaad is dat hij me aangedaan heeft, hoe zwaarder het is om de ander los te laten. En wat het zo zwaar maakt, dat is… schuld. Er ligt een echte blokkade en die heet schuld. Daar moet iets mee, het is geen bedenksel van mensen die zich aanstellen. Dat kun je trouwens ook al afleiden uit het gegeven, dat God zelf niet zomaar kon zeggen: Ik stop met beschuldigen en Ik vergeef die mensen. Het duidelijkste bewijs dat dit onmogelijk is, is het feit dat God zijn eigen Zoon gegeven heeft als offer voor de schuld. Hij zou dat toch nooit gedaan hebben als Hij ook zomaar had kunnen zeggen: Ik vergeef jullie?

Einde citaat.

Misschien iets om over na te denken. Is dit zo?
Soms kan je de ander niet vergeven, omdat er ``schuld`` tussen zit. En schuld is niet zomaar weg te poetsen. De ander laten gaan, achterlaten zou al genoeg zijn, als de relatie niet hersteld kan worden.
En als God ons niet ``zomaar`` kon vergeven, ``moeten`` wij dat dan wel naar de ander kunnen? Misschien ligt daar het antwoord?! ``Loslaten, achterlaten`` zien als vergeven, -als meer niet haalbaar is-, kan toch voor onszelf een stuk rust en ruimte geven. God vraagt toch niet het onmogelijke van ons?!

Zo is het Jans!

S. dankbaar voor de post van Jans

Hier nog één. Diep stukje.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: zaterdag 2 februari 2013, 11:39
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

... terwijl de paashaasschuimpjes- en chocola alweer in de schappen liggen bij de supermarkt... stond ik vandaag op met dit lied in mijn hoofd.

Ik weet het, best pittig voor zo'n mooi zonnig dagje.. maar goed om aan te denken als de golven over je heen slaan.

http://youtu.be/a4BAG463zQ0
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 23:44
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MAMALOE463 schreef:

Chemo's genoeg achter de rug...
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 23:30
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

Nieuwe ernstige uitzaaiingen bij mijn broer...

zucht.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 23:16

SHANITA130 schreef:
Zie het maar als ik mijn mening, jij de jouwe.[/color]

Laat het nu dan maar echt los, tijd en energie hard nodig voor het positieve leven. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:54
BerichtOnderwerp: waar word jij nou blij van?

ERIKA129 schreef:
Volume van jou cd speler of van jou meegalmen Duiveltje smiley

Ik galm niet. Dat doet men in de kerk onder het orgel.
Naar boven

Auteur Bericht
JOL252 (61)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 februari 2013, 20:51

CORNE927 schreef:
Is dit soms een eye-opener, wel engelstalig, maar daarom niet minder leuk. Zo treffend dit voorbeeld

]https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc7/314719_10151275520628311_159091667_n.jpg

Gefrustreerde smiley
Het leven is zoooo simpel
Clown smiley eigenlijk.

Laatst aangepast door
JOL252
op vrijdag 1 februari 2013, 20:52
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van JOL252
Ga naar pagina Vorige 1 ... 64 65 66 67 68 69 70 ... 136 Volgende
Pagina 67 van 136