ChristianMatch

Forum

Berichten van ANNA415
Ga naar pagina Vorige 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 86 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNA415
Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 17:40
BerichtOnderwerp: speed date in alphen aan de rijn

PETRA944 schreef:
serieus??????

we hebben het over je plusplunten, want ja is een pluspunt inderdaad en zo maken we relame voor je, voor alle vrijgezelle dames hier, wie weet hoeveel mails je nu krijgt? Niets fijners toch als een man die onder spannende programmas voor vrouwen in slaap valt, kun je lekker rustig kijken en een beetje tegen hem aanleunen Lachende smiley en hij praat er niet door heen Lachende smiley kraakt niet met chips Lachende smiley is ideaal Lachende smiley

Tja raar Vissertje he Boze smiley Zit je ze pluspunten in de picture te zetten, nog niet goed Huilende smiley, smiley in tranen Smiley die vol vragen zit
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zondag 23 september 2012, 13:50
BerichtOnderwerp: speed date in alphen aan de rijn

WILLEMIJN232 schreef:
Hij heeft wel een heel groot minpunt: hij valt in slaap bij BZV...... Knipoog smiley

Of een pluspunt, kun je lekker rustig kijken....
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 22:20
BerichtOnderwerp: Alleen voor ECHTE MANNEN!

WILLEMIJN232 schreef:
mooie tekst: en zij onderhielden Hem......er zijn toch ook wel geruchten dat Jezus sprak over zijn vrouw? Maar dat ze dat vertaalden met een vrouw????

rijke vrouwen dus
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zaterdag 22 september 2012, 07:19
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen

BASTIAAN161 schreef:
Vraag,
zowel betreft de inhoud, als voor wat betreft de vorm;
Mogen we Paulus naspreken wanneer hij zegt:

“Dwaalt niet: noch (...), noch die bij mannen liggen, (...) zullen het Koninkrijk Gods beërven.“

Maar we mogen toch niet oordelen!
Inderdaad! we mogen niet de moordenaar, koekjesdief of homosexueel veroordelen. Niemand mogen we veroordelen. Maar wel blijft een moord zonde, een diefstal blijft zonde, en mannen die met mannen naar bed gaan bedrijven zonde, geen liefde.
Er is een verschil tussen:
- het veroordelen van een persoon ( dat mogen we nooit omdat we nooit het hart kunnen zien en wij geen Rechter zijn),
- en een veroordeling van een handeling ( het als zondig kwalificeren van elke daad die Gods gebod overtreedt).

We moeten juist liefdevol zijn voor de homosexueel!
Exact! Maar de vraag is daarbij wat liefde is.
Ware liefde is genormeerd aan Gods geboden, en niet naar onze eigen gedachten of begeerten. Want altijd brengt de liefde tot het onthouden en tot het doen van afstand van de eigen begeerte. De vraag naar liefde, is de vraag naar je norm.
Is ons eigen begeren de norm? Is het oudtestamentische cadans van Gods opstandig volk die ‘deed wat goed was in eigen ogen’, de norm ?
We kunnen in eigen ogen menen de liefde te dienen als een man met een man naar bed gaat in een monogame relatie van trouw en toewijding. Maar het blijft liefdeloosheid en verwerping van de Liefde, indien we hiermee ingaan tegen het bevel van God.

Onze denken en doen moet altijd genormeerd worden aan de bron van alle goedheid en liefde. En dat is God en Zijn Woord. Het begrip liefde is niet iets subjectiefs. Er zijn genoeg voorbeelden van ongeoorloofde liefdes-verhoudingen waarbij men zich ook beroept op de oprechte liefde (denk b.v. aan het streven van de vereniging ‘martijn’).
Want dit is de liefde Gods, dat wij Zijn geboden bewaren; en Zijn geboden zijn niet zwaar.
Onze definitie van liefde moet worden genormeerd.
Wanneer we iemand een weg zouden voorhouden die ingaat tegen Gods geopenbaarde wil dan is het per definitie liefdeloosheid.

Een "gruwel" wordt in gruwelijkheid niet gemeten door de overtreding zelf, maar door de openlijke verwerping van God die door de overtreding wordt bewerkt. Het gaat dan niet om het onvermogen om de zonde na te laten, maar om het bewuste kiezen om God tegen te staan en Zijn Wil te verwerpen en Zijn heiligheid door het slijk te halen. Dergelijk gedrag maakt zelfs heilige zaken tot een gruwel voor God. Spr.28: 9 Die zijn oor afwendt van de wet te horen, diens gebed zelfs zal een gruwel zijn.

Maar Homo zijn is geen keuze !!
Of we nu menen dat er wel of geen keuze is, is irrelevant.
Als illustratie; zouden we wakker liggen of pedosexualiteit wel of niet aangeboren is? ( link1, link2
) Of dat het te wijten is aan ingewikkelde biologische en psycho-sociale achtergronden, en dat daarom zo iemand wel of niet een keuze zou hebben ?
Nee. In alle gevallen is er een norm die alles overstijgt: van kinderen blijft men simpelweg af.
Dat is een norm waaraan niet te tornen valt.
Evenzo is ( voor een Christen ) een norm dat we nooit Gods geboden mogen overtreden. Dus menen dat iets geaardheid is, of genetisch, of dat iemand geen keuze heeft, is irrelevant, want staan blijft altijd: het doet in zijn geheel niet ter zake want de praxis wordt normatief beoordeeld.

Geen keuze?
Voor de praxis hebben we overigens altijd een keuze. Het is toch niet zo dat de sexuele behoefte per se vervuld moet worden? Wat doe je als je liefde krijgt voor iemand buiten je huwelijk ? Wat doe je als je het niet meer van je partner krijgt, c.q. kunt krijgen, door b.v uitgebluste liefde of door een ziekte ( b.v. opname ggz, of in coma raken, etc). ( en dat heb ik het nog niet eens over b.v. de keuze tot het celibaat) We hebben altijd een keuze. En dan ontken ik niet de zwakte van ons vlees, want misschien vallen we wel veelvuldig, maar het gaat om de keuze en intentie; waar je voor probeert te gaan. En dus bijvoorbeeld niet, zoals ik wel eens gelezen heb, dat we een overtreding van een gebod gaan goedpraten omdat we eenmaal als mens bepaalde behoeftes en neigingen hebben….

Waarom is de homosexueel het mikpunt? Zijn wij soms beter?!
Laat ik voor me zelf spreken. Ik ben niet beter. Mijn eigen geaardheid is verrot, want ik doe telkens weer opnieuw dingen die God niet wil dat ik doe.
Maar we hebben telkens weer opnieuw onze strijd te voeren tegen ons vlees. Wie zijn kruis oppakt achter onze Here Jezus Christus aan, zal ook delen in Zijn overwinning. Elk huis heeft zijn kruis. Wie een vrouw aanziet om dezelve te begeren, die heeft alrede overspel in zijn hart met haar gedaan. Wie van ons is smetteloos? Maar ware liefde is elkaar te helpen en ondersteunen met de strijd TEGEN ons vlees. Niemand is beter of slechter dan de ander; we staan allen gelijk, namelijk met lege handen voor Zijn troon. Slechts door de genade in Jezus Christus hebben we verzoening met God. We staan allemaal gelijk: de scheidslijnen in dit leven loopt niet via de mate van smetteloosheid, maar door het geloof; tussen zij die telkens weer opnieuw de wil van onze Hemelse Vader willen doen, en zij die eigen wegen wensen te gaan.

Christus
Het is niet goed als gevoelens gezag krijgt boven het Woord van God. Want wij zijn niet van onszelf, maar wij zijn van Christus. Wij leggen de oude mens die wij zijn af. Dat leidt niet tot een overgave en vrijheid van het vlees, maar tot kruisiging, en kastijding, en vrijwillige overgave tot marteling van het vlees. Geestelijk, en ook letterlijk als je de kerkelijke geschiedenis volgt. En de nieuwe mens die wij worden, die is niet ons hele zelf, maar ons geheiligde zelf. Een geheiligd lichaam in de Geest die afstand neemt van het vlees en daartegen met alle middelen strijdt. En de Rust in Christus is dat wij deze strijd niet voeren tot overwinning van het vlees, want dat kunnen wij niet. Maar dat wij de overwinning vieren, en het vlees kruisigen - ook al hangt het ons aan en klemt het aan ons tot de dood. Maar op dat moment dat wij ons bekeren en verenigen met God is er volkomen eenheid en volkomen genade. Die eenheid krijgt vorm en waarheid in het beeld en beleving van het Heilig Avondmaal. En in Christus krijgen wij ook kracht om te volharden. En alle zonde die ons tegen onze wil blijft aankleven die wordt niet geteld en niet gerekend. Want Christus heeft betaald en in Hem volgt op bekering steeds vergeving van zonden. Maar een terugkeer tot, of een blijven in, een geheiligde staat van ons hart - dat is de tempel - is altijd onze priesterlijke taak en de roeping door God. En onze Hogepriester staat ons bij dat alles nabij tegenover God de Vader, en kan dat ook omdat hij alle smarten en verleidingen heeft gevoeld in het vlees en weet van de krachten die aan het vlees trekken. En Zijn Geest dringt ons tot doorzetten en aangrijpen en inzien hoe groot de genade is en hoe groot de lofprijzing is waartoe wij allen worden opgeroepen.
Als je één bent met Christus dan is Christus ook één met jou. Wat dan in jou is Christus? De wedergeboren geest die in alles het vlees aflegt en de wil van God zoekt, of is dat het wedergeboren vlees, dat de Geest aflegt en de wil van de mens zoekt?

de algemene richtingwijzer die God geeft is Het Woord van God, en dat snijdt diep in het vlees. En de pijnlijkheid is voelbaar niet voor een enkeling of een enkele groepering, maar in een ieder van ons: wie zich niet wil laten snijden in het vlees, is een onbesnedene van hart.
En daaraan kan ik dan tot scherping van mijzelf en ons allemaal toevoegen dat wie strijdt tegen het eigen vlees dichter tot God genaderd is dan wie zichzelf zou verhogen en rechtvaardigen door eigen gedachten te volgen. ALS je strijdt, dan kom je ook dicht tot God. Paulus zegt: strijdt de goede strijd tot het einde.
Zoek het koninkrijk van God en de rest krijg je bovendien - maar laat je daarbij niet leiden door alléén emotie, en de waan van de dag, maar door God's Woord.
Dáár vindt je de steun die ook echt opricht.

Vraag:
Verbiedt I Kor.6:9 dat mannen met mannen naar bed mogen gaan ?

Mooi verwoord.

Wat betreft de tekst die je aanhaalt: het hangt nog wel van de vertaling af.

De Nieuwe Bijbelvertaling: 9 Weet u niet dat wie onrecht doet geen deel zal hebben aan het koninkrijk van God? Vergis u niet. Ontuchtplegers noch afgodendienaars, overspeligen, schandknapen noch knapenschenders,

Herziene Statenvertaling: 10 Dwaal niet! Ontuchtplegers, afgodendienaars, overspelers, schandknapen, mannen die met mannen slapen, dieven, hebzuchtigen, dronkaards, lasteraars en rovers zullen het Koninkrijk van God niet beërven.

NBG-vertaling 1951: 10 Dwaalt niet! Hoereerders, afgodendienaars, overspelers, schandjongens, knapenschenders, dieven, geldgierigen, dronkaards, lasteraars of oplichters, zullen het Koninkrijk Gods niet beërven.

Het woord schandknaap en knapenschenders roept bij mij meer de gedachte op van pedofilie.
Best lastig hoor al die bijbelvertalingen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: vrijdag 21 september 2012, 21:45
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

ERIKA129 schreef:
Ze wil meer Geschokte, onthutste smiley Verraste, verbaasde smiley
Wil ook een barman denk Clown smiley

Vergeet het maar, die laat Carmen niet los Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:21

LEANNE226 schreef:
Doorschuifbouwvakkers Verraste, verbaasde smiley
Ik vind het een briljant idee nu de bouw op zn gat ligt........wel een beetje duur idee,daten is goedkoper...........repareermijndakdate..........autowasdate........grasmaaidate............
schildermijnhelehuisdate..............
de mannen die niet handig zijn nemen gewoon hun pinpas mee Lachende smiley

Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 22:12
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

CARMEN073 schreef:
ja tis bar ineens. ik mis de overgangsregeling.

ach dan ben je in 1 keer door de overgang Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 07:15
BerichtOnderwerp: Vrouwen die op vrouwen vallen kan dat als christen

[quote=SVEN797]In Matt 19 vanaf 16 haalt Jezus nog meer geboden uit het oude testament aan.
Gij zult niet doodslaan, gij zult niet echtbreken, gij zult niet stelen, gij zult geen vals getuigenis geven, eer uw vader en uw moeder, en gij zult uw naaste liefhebben als uzelf.

En in Matt22 wordt Hem gevraagd wat het grote gebod is en dan vat Hij de 10 geboden samen: Gij zult de Here, uw God, liefhebben met geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw verstand. 38 Dit is het grote en eerste gebod. 39 Het tweede, daaraan gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelf. 40 Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.

Dus ik ben niet helemaal met je een dat het Oude Testament verleden tijd is. Jezus heeft onze schuld betaald, waardoor de wet geen loden last meer is.

On topic ga ik wat meer met wat Steentje aandraagt. Maar ik kan het Rolf redenatie ook prima volgen. Dus oordeelt niet ....

Laatst aangepast door
ANNA415
op donderdag 20 september 2012, 07:17
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 07:04

CARMEN073 schreef:
Wie oh wie wil uiterlijk januari 2013 met mij trouwen???

Dit ivm een renovatie aamme huis in februari waardoor ik wekenlang zonder douche, toilet, verwarming, voorgevel, asbest, riolering en electriciteit kom te zitten.

Zucht...

Huilende smiley, smiley in tranen

Kun je niet een van je barmannen vragen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: donderdag 20 september 2012, 07:04

STEENTJE178 schreef:
Ohoh, dat klinkt wel héél wanhopig ...... Twijfelende smiley
Joh, het kan hier soms binnen een aantal weken geregeld worden, maar of je dat moet ambiëren??

Ahum: welke ridderlijke man biedt zijn kasteel aan Carmen aan, zodat zij niet in de kou komt te staan?
En ehm........wat die ridder dan zelf moet?? een echte bikkel kan wel een beetje kou trotseren. Coole smiley met zonnebril

Alternatief: welke ridderlijke man biedt Carmen een reis naar een exotisch oord aan in januari, zodat zij niet in de kou komt te staan??

Opties genoeg zo, dacht ik. nu maar hopen dat er een ridder toehapt. Coole smiley met zonnebril

Gewoon gaan wintersporten Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:58

PETRA944 schreef:
jee daar heb je gelijk in, nooit niet over nagedacht eigenlijk, jezus vraagt inderdaad het zelfde van een man en een vrouw, toch zijn er wel wat verschillen in de bijbel, toch? bv de man is meer als leider gemaakt en moet de vrouw als broos vaatwerk behandelen, eh de discipelen waren allemaal mannen.

Leerlingen he, dan zullen mannen blijkbaar wat hardleerser zijn Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:41
BerichtOnderwerp: Het weer

JANS221 schreef:
joh, jij ook? Clown smiley

ja wat een toeval Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: woensdag 19 september 2012, 21:34
BerichtOnderwerp: Het weer

JANS221 schreef:
winterpret: mijn koude tengels onder jouw warme trui. (loesje).

(en het is nog niet eens winter en ik heb al koude tengels...)

Ik zoek nog een 'jouw warme trui' Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:31

CANADIAN073 schreef:
Is dit een mannentopic Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit , of moeten we dan op dat andere zijn Smiley die vol vragen zit Smiley die vol vragen zit , dat door een man geopend is bedoel ik dus !!!

Ja dit is een mannentopic, maar wij helpen jullie met reageren Gefrustreerde smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:31

CARMEN073 schreef:
Nee, die prins kan ik nou wel vergeten Huilende smiley, smiley in tranen

Wordt dan toch een barman. Moet ik helpen uitzoeken Verliefde smiley Verlegen lachende smiley Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: dinsdag 18 september 2012, 07:29
BerichtOnderwerp: Huishoudelijke vragen mogen toch ook?

CANADIAN073 schreef:
Nee nee vissertje we zijn aan het bezuinigen Verraste, verbaasde smiley , we hebben nu een C-99999 duuzend. Lachende smiley

ja en binnenkort een Jumbo of AH
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 22:03
BerichtOnderwerp: BZV Topic

WILLEMIJN232 schreef:
Visser, ken jij het principe wel van BZV? Vrouwen schrijven op de mannen die ze leuk lijken, niet andersom.....dit even voor de duidelijkheid.... Knipoog smiley

Kijk en daarom dacht ik dat hij van een paar af wou Knipoog smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:57

INGE721 schreef:
Zo schiet het niet op Zeeland en Anna, prinsen weggooien.........
Zat er btw een paard of een ferrari aan vast? Clown smiley

He ik gooi niets weg Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:44

VISSER278 schreef:
Chat , speciaal voor jou ..... je mag er eerst 10. Lachende smiley

Pffff wil jij van een paar dames af Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:42

VISSER278 schreef:
Hier zouden ze zeggen : Je komt zeker van Yese , daar moet het altijd wat groter zijn .
Daar hebben ze ook geen C- 1000 maar een C-100.000 Lachende smiley

Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:33

ZEELAND736 schreef:
IK!!!!!
Ja wist ik veel van wie dat ding was...ligt inmiddels op stort!!!

Knipoog smiley

Zat de Prins er nog aan vast (of was het een barman?) Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 21:21

STEENTJE178 schreef:
Pssssssssstt, Anna??? Je bedoelt vast WD 40????............... WD50 is echt iets heel anders Knipoog smiley

En ik hoop dat die HK gaat helpen, Visser. .....

Steen, soms-kun-je-beter-in-een-iglo-wonen. Heb-je-ook-geen-last-van-matglas Clown smiley

Ach ja typefoutje Clown smiley Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 07:19
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

GERRIT603 schreef:
waarom die zonnebril Smiley die vol vragen zit zwaar getafeld Smiley die vol vragen zit

'k wou op m'n favo smiley lijken Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 07:18
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

JOL252 schreef:
Volgens mij als ze op zichzelf gaan wonen ... tot dan is het met polstok in hun kamer binnenkomen en handen voor je ogen, als je er even moet zijn...

en wasknijper op j neus Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 07:12
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

GERRIT603 schreef:
over 2mnd arriveert die ouwe vent alweer Lachende smiley

Zeg een beetje meer respect voor Sinterklaas Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 07:10

GERRIT603 schreef:
doe die laatste maar weg Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Smiley die vol vragen zit Geschokte, onthutste smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 07:07
BerichtOnderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?

VISSER278 schreef:
Als ie klaar is stuur je hem maar naar hier toe ....mag ie de schuur schilderen.

Heb je die nu nog niet gedaan Smiley die vol vragen zit Gefrustreerde smiley Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 07:06

VISSER278 schreef:
Op internet kwam ik de volgende oplossing tegen ...... HK 250 .
Heb hier dus maar een proef van besteld.
Kijken of dat werkt.
Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Nooit van gehoord, wel van WD 50, maar ik denk dat dat niet gaat helpen Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: maandag 17 september 2012, 07:05

VISSER278 schreef:
Gezien alle reacties was de uitzending vanavond maar niks , denk ik. Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ssssssssssssssssssssst zeg dat nu niet, was net zo lekker rustig. Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNA415 (48)

BerichtGeplaatst: zondag 16 september 2012, 22:03
BerichtOnderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..

JANS221 schreef:
Helaas, ik hou het voor me!

Huilende smiley, smiley in tranen
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNA415
Ga naar pagina Vorige 1 ... 63 64 65 66 67 68 69 ... 86 Volgende
Pagina 66 van 86