Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:10
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Ach het zal zijn tijd nog wel even duren, dat ze ook in Friesland gaan integreren, en Nederlandse gezegdes leren Uiteindelijk lukt het met andere minderheden ook al aardig |
Ach, hoe groot is het verschil tussen ziedend en siede?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 14:06
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Vandaag begint de vasten...dus eet ik maar beschuitjes en radijsjes... |
Vasten met beschuitjes en radijsjes??? Bij het vasten eet je toch ff helemaal niet? Of is het "soberen"?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 11:57
Onderwerp: Inzamelingsactie Shell zegels voor Bajesagenda 2013
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Ik doe hier niet aan mee. De bajesklanten krijgen al zat van de staat. En ja van o.a. mijn belastingcenten. Moet ik ze ook nog gaan vertroetelen omdat ze zo zielig zijn en verkommeren in hun cel? Ze zitten zeker allemaal buiten hun schuld om in de cel?
Laat hun familie maar zorgen dat ze spullen krijgen. Ten slotte maken zij soms ook gebruik van de waar die hun "lieverdjes" gebruikt hebben na de roofovervallen, drugstransporten, roofmoorden enz.
btw ik rij geen auto en heb dus geen zegels. |
Heey Mariska, en alle anderen natuurlijk,
Volgens mij is het handig om ff te weten wat die Bajesagenda precies is:
De bajesagenda is een geliefd gebruiksproduct met uitleg over de bijbel, het christelijk geloof, een bijbelleesrooster en Het Onze Vader in diverse talen. Verder staan er tekeningen en gedichten van gedetineerden. Aan de agenda ligt de diepe wens ten grondslag dat gevangenen door Jezus God leren kennen. God vergeeft fouten en wil ook gedetineerden helpen hun leven weer op orde te brengen en evenwichtig terug te keren in de maatschappij.
Je begrijpt vast ook dat de staat zulke dingen echt niet gaat subsidiëren...... En ook gedetineerden gun je dat ze Christus leren kennen, ongeacht wat de aanleiding voor hun bajesverblijf ook is. Vandaar ook deze actie.
Maar ik begrijp dat je niet rijdt, dus dan wordt zegeltjes sparen lastig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 februari 2012, 01:16
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Chatuliem, van harte gefeliciteerd!! Heel veel gezegende, gezonde, fijne jaren erbij toegewenst. En voor vandaag ook een hele fijne verjaar-dag toegewenst natuurlijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 13:34
Onderwerp: Het weer
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...wat doe ik eigenlijk op het forum??? |
Ehm........ carnaval vieren???
En ff ontopic: het is hier grijs in de lucht, geen zon te bekennen. Hopelijk treffen de Carnavalvierders lekkerder weer!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 13:04
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Ook 'Vuurdoop' van Jeanette Windle vind ik erg mooi | Ja idd!. Het geeft m.i. ook wel een duidelijk beeld van de cultuurverschillen tussen het westen en de harde (drugs-)wereld van rijk en arm in Zuid-Amerika. Boeiend om te lezen, vond ik.
Eerlijk gezegd liggen Niemandsland en die boeken over Afghanistan hier nog te wachten om gelezen te worden
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op dinsdag 21 februari 2012, 13:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 februari 2012, 12:52
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...als het regent ga ik niet kijken...anders plak ik helemaal vol met die gekleurde ronde dingetjes... |
Gekleurde ronde dingetjes??? Bedoel je confetti? Maar dat is dan toch juist handig? Kun je als clown meedoen met carnaval, en kost het je zelf geen outfit!!
Of ehm..... had je al een viskostuum?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 18:05
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Idd, Steentje, dat is in dus stampot met wortels...en stoofvlees is zoals hachee...
Spineuzestoemp is ook lekker gewoon met weuste of spek... |
Oke dan, en wat maakt het Antwerps eraan?? Klinkt allemaal wel lekker, overigens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:24
|
|
|
TINK100 schreef: | dag dag winter...hello lente...... |
Jaaaaaaaa, laat maar komen!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 17:11
Onderwerp: Welke bijbel lezen we?
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Boeiend te lezen Steentje! Bedankt! Klinkt dat niet raar: onze heit die in de hemel is? |
Graag gedaan, natuurlijk. En voor een Fries klinkt dat niet zo vreemd, maar juist heel vertrouwd. (Ze zeggen wel dat ze stijfkoppig zijn, maar in werkelijkheid hebben de meeste maar een heel klein, gevoelig hartje ) Het klinkt dan zo:
Us Heit yn 'e himel, lit Jo namme hillige wurde, lit Jo keninkryk komme, lit Jo wil dien wurde op ierde likegoed as yn 'e himel Jou ús hjoed ús deistich brea en ferjou ús ús skulde sa't wy ús skuldners ek ferjûn hawwe; en lit ús net yn fersiking komme, mar ferlos ús fan 'e kweade; want Jowes is it keninkryk, en de krêft, en de hearlikheid, oant yn ivichheid, Amen
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op maandag 20 februari 2012, 17:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 14:18
|
|
|
Vannacht was hier alles buiten voorzien van een flinterdun wit dekentje, maar die is nu weer weg. De zon doet zijn best om door het wolkendek te komen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 14:16
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Wordt in de friese Bijbel Vader nu ook vertaald met Heit? Dat vraag ik me nu weleens af...... |
Ja, in de Friese Bijbel spreekt Jezus zijn Vader aan met "Heit", maar begint Hij bijv. ook het Onze Vader met "Heit........", evenals dat Paulus in Rom. 8 schrijft: "Troch Him roppe wy it út: Abba, Heit!" Alle vormen van Vader vertaald de Friese vertaling dus met "Heit!".
De Groninger vertaling maakt trouwens wel onderscheid: In het aanspreken van zijn Vader door Jezus wordt dit vertaald met "Voader" terwijl in Romeinen 8 het vertaald wordt met "Abba, Pabbe!" ( de meest vertrouwelijke vorm )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 13:56
|
|
|
Doorgaans de NBV, maar soms ter afwisseling/verduidelijking ook wel es de vertaling van 1951, de SV of de HSV, en voor het sentiment óók de Groninger of de Fryske.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 20 februari 2012, 13:54
|
|
|
XABIA794 schreef: | pekesstoemp mé stoofvlees naar aantwaarps recept |
Heb eens ff Gegoogled wat dat mag zijn. Klopt het dat het stamppot wortels op zijn Antwerps is??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 19 februari 2012, 14:14
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
Net het rijtje van Francine Rivers gelezen, nu begonnen aan "Tegen de stroom in" van Lynn Austin. Heeft iemand het boek al gelezen? Of andere boekentips??
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zondag 19 februari 2012, 14:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 februari 2012, 19:05
Onderwerp: gebed voor Prins Friso en familie
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Half Afrika ligt op sterven, hoe durf je een rijke een voorrangspositie te geven.... hij heeft de beste artsen....straatkinderen hebben niets |
Dat maakt nog niet dat we daarom maar niet voor prins Friso moeten bidden. Zowel die straatarme-straatkinderen-zonder-naam als de prins hebben ons gebed nodig. Zullen we daarom maar voor beide bidden??
Gelukkig, God kent WEL alle mensen bij naam, en maakt geen onderscheid in status
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 18 februari 2012, 19:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 17 februari 2012, 16:19
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Maandag wordt mijn laatste dag als abonnee. Of ik over een poosje weer ga verlengen, weet ik nog niet. Want handoperatie staat voor de deur, herstel kan vele maanden duren. Ik probeer wel ergens in maart terug te keren. Ik wacht nog even af hoe het wordt na de operatie. Ik wens iedereen een fijne tijd alhier.
Groetjes
Herman |
Heel veel sterkte met de operatie en de daarop volgende revalidatie. Daarbij ook heel veel geluk samen met Brigit toegewenst!! En vast nog wel eens tot ziens hier op CM!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 14 februari 2012, 00:17
Onderwerp: Soaking
|
|
|
Wat mij betreft hoeft het ook echt niet, Paulus. Het lijkt best christelijk, maar heeft uiteindelijk alleen maar met je gevoel te maken. Ook als je kijkt op de soaking-sites, waar ze hun uiterste best doen zoveel mogelijk Bijbelteksten erbij te halen, zie je dat het eerder gericht is op jezelf als dat het je richt op Christus. Het smaakt misschien wel christelijk, maar is gebakken lucht. Volgens mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 februari 2012, 14:49
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Hoeft ook helemaal niet hoor, je eigen te bewijzen aan mij deze ezel stoot zich niet aan een steen |
Was ik ook al niet van plan. Maar soms kun je veronderstellingen beter voor zijn, heeft de ervaring op CM inmiddels wel geleerd, vandaar!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 februari 2012, 14:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Ja, het is van KPN maar het heeft niets met die hack-dinges te maken..; |
Ohoh, heeft Floshke hem weer als warmhoudplaatje gebruikt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:30
|
|
|
Hm, hier ook sla vandaag. Een maaltijdsalade van botersla, met eitje, kipreepjes, uitjes, tomaatjes, feta en een restje pasta.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 12 februari 2012, 16:12
|
|
|
Een wit wereldje hierzo.........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 23:48
Onderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
|
|
|
BERT168 schreef: | nou Erika,ben weer ontdooit hoor,en heb ook nog even een paar sec in de zee gezwommen...
toen ik dus dacht...hier moet even een foto van gemaakt worden.waren de anderen net niet in de buurt,erg jammer dus...hoe moet ik nu bewijzen dat ik echt gezwommen heb? afijn volgende keer beter,als ik dan zin heb natuurlijk!
B. |
Hmm, er staat niet bij op welk moment jij in de zee gezwommen hebt. 1 september vorig jaar kan dat dus ook geweest zijn. En daar waren de anderen idd óók niet bij...... Hm, we geloven je dus nog niet echt, Bertje!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 23:45
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Wil jij effe normaal doen mw steentje We willen nu de zon en 20 graden ja!!!!!!!!!!!1 |
Hahahahaha Die zon is er vandaag wel geweest, maar voor 20 graden heb je vooralsnog een "CM-greep" of thermostaat nodig Ach...... apres-skiën in de achtertuin heeft ook wel wat, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 15:26
|
|
|
[quote=ERIKA129] Ja hier momenteel gelukkig ook!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 15:19
Onderwerp: Strandwandeling met eventuele overnachting.
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...zeg mensen klopt het adres wel??? Ik ben nog steeds aan het zoeken maar ik vind die parking niet... |
Uit (vrij) betrouwbare bron heb ik anders vernomen dat jij gisteren echt wel op de plek van bestemming aangekomen bent. Vast hulp van een Nederlandse gekregen?
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 11 februari 2012, 15:21
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 15:18
|
|
|
HERMAN388 schreef: | laatste schaatsdagen en dan? |
............ krijgen we in maart nog een flink pak sneeuw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 15:17
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Vandaag en morgen even een paar uurtjes naar huis. Dat is net alsof je op vakantie bent als je in het ziekenhuis ligt |
Fijn dat je even thuis kunt zijn, Jolan! Heel veel beterschap en sterkte verder ermee!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 11 februari 2012, 15:15
|
|
|
GERRIT084 schreef: | volgens mij ben jij een echte BZV fan die beessies van die gasten eten precies het zelfde |
........... En bedankt Gerrit!!! Mijn kookkunsten reiken aanmerkelijk verder als varkensvoer maken hoor!! Maar........ dat ga ik nu natuurlijk niet meer aan jou bewijzen, dat zul je vast begrijpen.
Laatst aangepast door
|
STEENTJE178
|
op zaterdag 11 februari 2012, 15:15
|
|
Naar boven |
|
|