Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 april 2012, 08:37
Onderwerp: Goede Vrijdag
|
|
|
Wat ik me nu afvraag bij deze 25 reacties over Goede Vrijdag is dat er volop gesproken wordt over de praktische zaken, behalve door Chatuliem...... Er zijn te veel kerkdiensten, de dienst begint te laat, de Hema gaat lossen enz enz..... Maar praktisch niemand hoor je over de indringende boodschap van Goede Vrijdag, nl dat Jezus aan het kruis hing voor onze zonden en beschimpt en geslagen werd....... En dan neuzelen wij over de kerkdiensten en de tijden? Niet in verhouding toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 22:36
Onderwerp: Geen dating meer als je geen seks wilt?
|
|
|
PIETER649 schreef: | dat weet je nooit zeker he... wat ik wel weet is dat er overwegend ook na de date nog vriendschappelijk contact bleef. daarnaast kan ik met mn hand op mn hart verklaren dat eventueel grensoverschrijdend, of liever gezegd grensverleggend gedrag in de meerderheid van de gevallen op initiatief van de dames kwam. aan aanranding heb ik mij nooit schuldig gemaakt. sterker nog, zowel mijn visie als de visie van de ander in kwestie, was over t algemeen al voorafgaand aan de 1e date per chatgesprekken gecommuniceerd.
wat mij in dit onderwerp van het hart moet: mijn ervaring op cm is dat mensen op cm gewoon mens zijn, geen heilige maagden m/v |
Ik dacht dat het allemaal heilige boontjes waren hier? Als je soms de forum bijdragen leest ga je dat wel denken....... Maar niet menselijks is ons vreemd he? Ook al ben je christen...... En het was geen aanmerking op je gedrag, gewoon een opmerking omdat vrouwen toch vaak wat gevoelsmatiger denken.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 22:18
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Je hoeft maar 1x heen?Bofkont! Hier vieren we morgen witte donderdag,overmorgen goede vrijdag(2 diensten,met of zonder ha),dan krijgen we paaswake op stille zaterdag,zondag de paasdienst en tweede paasdag een interkerkelijke dienst.......... Ik zal moeten verzuimen,8x in 5 dagen in de kerk zitten wordt me te gortig |
Juist mooi om de hele paascyclus zo mee te maken...jammer dat je daar zo denigrerend over doet...... Het gaat om de boodschap, niet over de hoeveelheid keren dat je in de kerk zit......dat klinkt wat oppervlakkig....Er zijn mensen die dat juist de mooiste en de meest doorleefde tijd van het kerkelijk jaar vinden........ En je moet niets natuurlijk....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 4 april 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 22:13
Onderwerp: Geen dating meer als je geen seks wilt?
|
|
|
PIETER649 schreef: | Dingen moeten groeien in een (beginnende) relatie en natuurlijk mag je best je grenzen stellen en regels opstellen. Wees dan ook niet verbaasd als jouw grenzen en regels niet parallel lopen met die van je potentiele partner. En weest zeker niet verbaasd als hij/zij door jouw grenzen en/of regels afhaakt. Het starre principe: my way or the highway, is vrij arrogant... Waarom zou jij wel jouw regels mogen opleggen en een ander niet zijn/haar regels?
Zelf heb ik altijd gedate met mijn (gebrek aan) regels en (ruime) grenzen. Aan de hand daarvan heb ik een gezellige date-periode in mn vrijgezelleschap gehad. |
Maar dan nu de hamvraag: was het voor jou gezellig of heb je anderen(lees: vrouwen) gekwetst met je houding/gedrag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 21:22
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARIO216 schreef: | Wat een afzetters is de gemeente Harderwijk, betaalde me blauw aan parkeergeld. Had jij geen plekkie voor me over?? |
Dan had je dat even moeten vragen Mario......zonde van je geld om daar te gaan staan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 15:53
Onderwerp: gescheiden...
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het is jammer dat het me niet lukt duidelijker te maken wat ik bedoel,daarom laat ik het inderdaad maar rusten. |
De zin: ik wordt er onpasselijk van is toch vrij duidelijk volgens mij........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 14:46
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Ik ben zeer verbijsterd in de laatste jaren dat de personeel in de winkels (en ook bij bedrijven en zorg) op de goede vrijdag langer moeten werken. Ze (de directie) proberen alle kerkdiensten te verpesten dat de mensen gedwongen te blijven werken. Mijn vriendin moet blijven werken, ze had geprobeerd te ruilen met 1 van haar collega`s, maar dat is niet gelukt. Deze collega`s willen lekker lang weekend weg met hun gezin of vrienden en niet naar de kerkdiensten, ze vinden maar niks.
Christus is gestorven op goede vrijdag maar waarom? Op de pasen is Hij opgestaan waarom dan?
Alle kerken moeten open blijven en niet slopen |
Het lijkt me een beetje raar als je in de zorg ineens minder gaat werken omdat het Goede Vrijdag is.....En de winkels sluiten toch ook altijd eerder? Zelfs mijn sportschool sluit op 17.00uur....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 08:03
|
|
|
Dat ik de hele nacht uit mijn slaap ben gehouden door Wallie en Igor, de walrussen die hier vlak bij huizen.......en ik denk meerdere mensen van de binnenstad.... Of weet Mario hier meer van? Die was daar toch een dag trainer?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 april 2012, 02:16
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Mocht je dat er uit halen dan heb je het verkeerd gelezen,ik zeg nergens dat ik iets tegen scheiden heb.Ik vind het ongeloofwaardig dat op CM bijna alleen mensen zijn die beweren schuldloos gescheiden te zijn,daar ging het over......en nee ik weet ook dat niet iedereen er schuld aan heeft maar die mensen hoor je hier niet. Hoezo is dat een harde mening,het is toch gewoon een feit?
ps.mocht mijn mening hier niet welkom zijn zet dat er dan even bij |
Flauwe reactie hoor.....als je niet tegen kritiek kan moet je hier niets schrijven.......het zijn jouw feiten.....mijn ervaringen hier zijn gelukkig anders.......je weet werkelijk niet waar je over praat.....wat voor strijd scheiden en willen scheiden kan zijn......dat inlevingsvermogen is je vreemd zo te horen........
En je laatste opmerking vind ik van kleuterklasniveau.......eigenlijk zonde om daar woorden aan te verspillen....
Laatst aangepast door
|
WILLEMIJN232
|
op woensdag 4 april 2012, 02:19
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 april 2012, 20:00
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Pas als je eerlijk tegen jezelf en anderen bent kun je verder,zouden meer mensen op CM moeten doen want ik wordt persoonlijk onpasselijk van het idee dat (bijna)al die mensen vinden dat ze niks verkeerd gedaan hebben Trouwen doe je met zn tweetjes,scheiden ook........
Ter aanvulling: ik ben nooit gescheiden maar je zult mij ook nooit horen zeggen dat ik een perfect huwelijk gehad heb,nooit fouten gemaakt heb en voor eventuele missers in mijn huwelijk alleen de schuld bij mijn partner gelegd heb....
Zo,ik heb gesproken |
je kan er wel onpasselijk van worden maar je bent duidelijk geen ervaringsdeskundige...dus ik vind die term erg kwetsend eigenlijk..... Ik wordt er onpasselijk van....nou nou..... Ik geloof dat gerust een scheiding als donderslag bij heldere hemel kan komen......en dat je niet in de gaten hebt dat je relatie niet meer goed is omdat je steeds je grenzen verlegt....dat is wel de praktijk soms Leanne en daar kan je onpasselijk van worden maar zo is het wel..... Mensen hebben altijd van die harde meningen over zaken die ze zelf niet bij de hand hebben gehad........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 april 2012, 13:41
Onderwerp: kinderen
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Vandaag weer een situatie gehoord waarbij bovenstaand vantoepassing is. Pa wordt door ma afgeschilderd als iemand die z'n handjes niet thuis kan houden. Volgens de kinderbescherming schijnt dit een veelvoorkomend probleem te zijn. Ma probeert pa zo te straffen....
Dan moet je het allemaal maar snappen als kind van 4/5 jr..... |
In veel gevallen is het ook wel echt waar Cootje......ik krijg hier een beetje de indruk dat gescheiden moeders het niet gauw goed doen......want ma probeert pa te straffen.....die zin alleen al......en dat is niet voor het eerst dat ik dat hier lees......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 april 2012, 19:37
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Me afvragen waarom Gerrit ineens grijs is? Het ene moment keuvelt hij nog gezellig mee en dan pats boem is hij weg?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 april 2012, 19:32
|
|
|
IESJE369 schreef: | Dat was geen kapper, dat was een dakbedekker. Alle kappers in Nederland zijn op maandag gesloten! |
Vandaar dat het zo duur was dat ik maar heel vluchtig het bedrag bekeken heb voor ik mijn pincode intoetste....... Het spijt me, maar in mijn stad zijn diverse kappers op maandag open.......en 's avonds ook nog..... Maar ja, niet iedereen woont in zo'n wereldstad als ik....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 april 2012, 17:34
|
|
|
Het medeleven van sommige CM leden is roerend merk ik weer..... Stel je toch voor dat ze er grapjes over gaan maken over dit gevoelige onderwerp........maar nee.....echt meeleven......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 april 2012, 15:08
|
|
|
COOTJE711 schreef: | ach... het leven gaat niet over rozen.... Sterkte.... |
Klopt Cootje....soms heb je van die momenten dat het even tegenzit...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 april 2012, 14:01
|
|
|
Mijn slechtste moment van vandaag: ik kwam bij de kapper om mijn haar een vrolijk zomers kleurtje te geven, vertelde de kapper mij dat ik een andere kleur moest kiezen omdat ik zo grijs geworden was dat ze bang was dat die kleur die ik altijd neem niet meer zou dekken.....
En dat op maandagochtend......de toon was weer gezet..... En ja, ik vind het wel erg......en het valt niet mee.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 april 2012, 03:40
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Openhartige bijdrage Pieter en moedig van je ...en vaak is de situatie te complex om daar gelijk een oordeel te geven. |
Ik geef er geen oordeel over Leonard.....ik denk alleen dat een echtscheiding nooit alleen de schuld van de ander is.......Je gaat geen relatie met een ander aan als je gelukkig bent in je eigen relatie......en het is het verhaal van Pieter en dat gaat over zijn vrouw......en de vrouw van Pieter zal ook haar verhaal hebben over Pieter......dat bedoel ik er mee te zeggen.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 april 2012, 21:51
Onderwerp: armoede in nederland
|
|
|
LISA610 schreef: | Ach Willemijn, ik ben echt realistisch genoeg om me te realiseren dat christenen gewone mensen zijn die inderdaad niet altijd zo liefhebbend, vergevingsgezing, eerlijk etc. zijn als ze zouden moeten zijn. Want ja, ik vind wel dat ze/we dat zouden moeten zijn op het moment dat we ons christen noemen. Er staat immers niet voor niets geschreven: "maar gij geheel anders..." Wij leven in de wereld, maar we zijn niet van de wereld. Wij zijn burgers van God's koninkrijk en dat maakt ons wel degelijk heel bijzonder, in ieder geval in Zijn ogen. |
Ik denk dat het juist belangrijk is dat je als christen ook laat zien dat je ook in de wereld staat....en dus ook van de wereld zijn......je moet je niet beter voelen dan een niet christen........ik heb er altijd moeite mee als mensen zich zo profileren......ik ben christen dus.....ik denk dat het beter is als je laat zien dat je anderen laat zien dat je als christen ook heel goed van de wereld kan zijn....die twee bijten elkaar niet.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 22:40
|
|
|
VISSER278 schreef: | Sjonge, had het dan ook digitaal gedaan. |
Misschien heeft hij gewoon iets fout berekend , kan toch ook?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 19:40
Onderwerp: alleenstaande moeders
|
|
|
HELEEN296 schreef: | Tuurlijk klopt helemaal, maar ik zeg niks meer over geld. Het gaat daar zoveel over, niet alleen dit onderwerp op het Forum. Ik vind het vaak een beetje negatief en natuurlijk weet ik ook dat het leven niet alleen liefde is, maar dat is wel het beste voor een kind. En soms moet je geld dan laten voor wat het is! Ik wilde het bespreken van dit onderwerp ook weer een andere kant op duwen, maar dat komt er niet van, wat Esther ook al eerder concludeerde! 't is toch wel veel wee en weinig wel wat ik lees! Laat ik nog tot slot noemen dat ik veel respect hebt voor alleenstaanden zonder kinderen; volgens mij is dat nog moeilijker dan met! |
Waarom hebben alleenstaanden zonder kinderen het moeilijker? Ik denk dat iedereen die met weinig rond met komen het moeilijk heeft, met , zonder, gezin of alleenstaand....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 maart 2012, 18:08
|
|
|
HELEEN296 schreef: | en dan gaat het weer om de centjes! Een geliefd onderwerp op het Forum. Het leven is meer dan dat en kinderen kun je nooit geruststellen (of je nu getrouwd bent of gescheiden) met geld, alleen liefde telt! En daarom heeft Esther dit onderwerp gestart denk ik, elkaar steunen als alleenstaande moeders, maar dat lukt denk ik niet op een forum! |
Uiteraard is het leven meer dan dat, maar enige realiteitszin is ook niet verkeerd......Ik heb nog nooit iemand gehoord die met liefde brood op de plank kreeg en zijn/haar hypotheek betaald.... En geloof maar dat het voor kinderen ook naar is als er geen geld is.....dus of het echt zo is dat alleen liefde telt? Ik ben er niet zo zeker van.....het is wel een mooi droombeeld dat is waar.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:45
|
|
|
VISSER278 schreef: | En als pa de alimentatie niet betaalt dan is er nog wel een instantie die pa weet te vinden hoor om de centjes te halen. Visser , die dat extra'tje voor zn kids dan maar liever rechtstreeks aan zn kids geeft , hetzij zo in het handje of op hun spaarbankboekje zodat moeder er niet van profiteert. |
Ik denk dat het wel goed is dat er iets als een LBIO bestaat......kinderen hebben nl recht op een financiële bijdrage van hun ouder....en van de ouder is het een plicht, geen gunst zoals weleens wordt gedacht..........en als kinderen bij de moeder wonen heeft die moeder het vaak ook wel hard nodig als bijdrage om studiekosten edg te kunnen betalen.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 23:38
|
|
|
PIETER619 schreef: | Met we bedoel ik eigenlijk de mensheid in het algemeen. Natuurlijk zijn er veel mesnen die vechten omdat wat er is toch te behouden/redden en van daaruit toch weer de zaak op te pakken, niets mis mee. ik wilde ook wel maar werd zwaar tegengewerkt.
Maar het gemak waarmee men van elkaar kan scheiden is vooral hier in Nederland ergens een crime, het kan nu al alleen met een advocaat als beide partijen overeenstemming hebben ocer alles.
Ik wilde dat er een mediator zou komen, maar wist niet hoe en wat (ook niet gesteund door mijn advocaat). Krijg ik later een oproep om naar de rechtbank te komen, daar werd er raar op gekeken dat het niet gebeurd was, dus scheiding uitgesproken. Er was met goede begeleiding weer heel veel te maken geweest, als door de mediation de misverstanden uit de wereld waren geholpen. Ik heb geprobeerd altijd in liefde te leven met respect voor mijn ex en de kinderen. De kinderen wilden eerst niets meer met hun moeder van doen hebben, maar door wat we hun hebben voorgeleefd, hebben ze op aandringen van mij, weer contact gekregen met hun moeder.
Ondanks wat men meemaakt wens ik een ieder alle goeds toe. en voora, Gods zegen |
Ik lees nu een beetje uit je stukje dat jij er niets aan kon doen dat je ging scheiden.......en dat het door het gebrek aan begeleiding kwam dat de echtscheiding werd uitgesproken..... Ik vind dat persoonlijk een beetje te makkelijk......Je bent altijd ook zelf verantwoordelijk voor je scheiding......als je relatie nog goed was geweest denk je niet over scheiden of wat dan ook.....jij legt de schuld wel erg bij de ander......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:54
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Fiets gekocht en morgen ophalen Straks ga ik samen met Brigit heerlijk fietsen. Voortaan hoef ik niet meer achterop te zitten van haar fiets |
Wel een foto op het forum zetten he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:52
|
|
|
XABIA794 schreef: | Daarom kan men oneindige argumenten zoeken om niets meer voor een ander te betekenen. Is Gods Woord niet meer voor deze cultuur en tijd??? Sorry, dit vind ik een uitspraak die Gods Kracht en Woord heel eng maakt en inderdaad voor ieders interpretatie mogelijkheden biedt Barmhartigheid is geen uiting van wetvervulling maar een vrucht van Zijn Geest. als je wel of niet een doek op je hoofd wilt, heeft hiermee niets te maken. bij deze moet ik chatuliem's bijdrage toch eens tegemoet komen. Inderdaad hebben we de opdracht om voor elkaar van betekenis te zijn. De verantwoordelijkheid en de oprechtheid van eender welk mens ligt alleen bij God zelf. en wat de diaken of de gemeente invult hierin heeft niet met onze eigen bijdrage te maken. Naastenliefde maakt meer uit dan wetsvervulling... |
Als ik zo eens reacties lees en hoor van sommige cm leden merk ik af en toe weinig van de naastenliefde die men zegt te pretenderen....... Veel woorden over hoe het moet maken nog geen naastenliefde......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:49
|
|
|
LISA610 schreef: | He Gerrit, op de een of andere manier lees ik dit toch met gemengde gevoelens. Ik kan me best verplaatsen in jouw reactie tegenover die kennis: hij wou jou niet helpen, dus help jij hem nu ook niet.... En toch vraag ik me af of dat de juiste weg is die we moeten gaan. Beland je zo niet in een vicieuze cirkel: jij hielp mij niet, dus ik help jou niet, dus helpt die ander jou de volgende keer ook niet enzovoorts.. Uiteindelijk helpen we elkaar niet meer op het moment dat de ander onze hulp nodig is, omdat die ander ook niets voor ons heeft willen doen. We gaan uit van voor wat hoort wat... Tja, menselijkerwijs gezien heel logisch en heel begrijpelijk. En toch: hoe verhoud zich dat tot "je naaste liefhebben als jezelf". Welk voorbeeld geef je hiermee als christen in een maatschappij waarin mensen al zo individualistisch ingesteld zijn, waarin het motto "voor wat, hoort wat" al zo duidelijk zichtbaar is? Zou het niet juist goed zijn om totaal anders te reageren dan menselijkerwijs gezien verwacht wordt? Let wel: ik veroordeel je niet hoor, kan me jouw reactie best voorstellen. En noem mij rustig een idealist als ik zeg dat wij als christenen nou juist anders zouden moeten reageren, al is het maar om dat soort vicieuze cirkels te doorbreken. En ja, ik weet dat dit heel idealistisch klinkt... En nee, ik ben zelf zeker niet perfect in dat opzicht. |
Ik denk dat we een beetje van het beeld afmoeten dat christenen een bijzonder soort mensen zijn......Mensen die liefhebbend, vergevingsgezind, eerlijk en wat al nog meer..... Christenen zijn net echte mensen en dat is maar goed ook......want we leven ook in de maatschappij met regels en voorwaardes........ Je kan wel idealistisch zijn maar enige realiteitszin kan ook geen kwaad.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 maart 2012, 17:22
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Haha
Ik heb daar een pc
|
Op je werk op CM valt onder de categorie grijs verzuimen volgens mij.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:57
|
|
|
PIETER619 schreef: | Het is moeilijk om een juiste insteek te krijgen of scheiden wel of niet had gemoeten, op grond van de Bijbel. Toen mijn ex (deels door onkunde) er van door ging en naar later bleek ook nog eens onder verkeerde invloed stond, ben ik op zoek gegaan naar het hoe en wat ik zou moeten doen uit Bijbels perspectief.
We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil. Liefde is een gebod en daar zit een grote opdracht in die God ons geeft. Jezus is niet alleen maar hie rop aarde gekomen om voor onze zonden te sterven en weer op te staan, maar Hij heeft ook duidelijk ons voorgeleefd en dan vooral de liefde, alles over hebben voor de ander.
Liefde is een kwestie van geven en krijgen en beslist niet van nemen. Wanneer men vind dat men te kort aan liefde krijgt, moet daar eerst de oorzaak van worden gezocht en aan gewerkt worden indien mogelijk. de belofte van "in voor en tegenspoed" is duidelijk van toepassing wanneer er ziekte (psychisch of fysiek) de ander even niet geven kan.
Letwel de relatie man-vrouw is een sacrament en dus geven van God met alles wat Hij daarbij geeft, men mag soms scheiden, maar dan wel volgens de Bijbelse normen. Ik heb om een bevestiging gevraagd of het kerkelijk huwelijk ontbonden kon worden, maar heb daar tot nu toe geen bevestiging op gekregen.
Mijn bede is haast vanaf het begin geweest, dat alle ellende tot meerdere eer en glorie van God kon/kan worden gebruikt. Als ik zie hoe de 4 zoons bewust belijdend christen zijn geworden en ze eindelijk weer contact met hun moeder hebben, voel ik me toch gezegend en rijker dan Bill Gates. de beide oudsten studeren theologie, één in Zwijndrecht en de ander in Leuven, rijkdom is dat.
Wie wat en hoe verder weet ik niet, ik probeer gehoorzaam te zijn en hoop dat God mij de weg wijst.
btw hoop ik stiekem dat ik toch nog eens uit de tweezaamheid bevrijd wordt en er weer een drieëenheid komt gelijk een goed huwelijk betaamt
Gods zegen allemaal |
We gaan er zo gemakkelijk mee om van ik hou niet meer van jou dus stap ik maar eens op, terwijl God het geheel anders wil.
Ik ben toch wel benieuwd wie je met we bedoelt......mijn ervaring is dat scheiden een moeizaam proces is en niet zo simpel als jij het stelt.......
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 29 maart 2012, 16:54
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is dat werkelijk een bijbels criterium? Volgens mij moet je geven zonder iets terug te verlangen. Het lijkt me meer de NL zuinigheid die hier een belangrijke rol speelt. Als je geeft, is dat in mijn ogen onvoorwaardelijk, zonder eisen te stellen vooraf. De zorg voor armen beperkt zich niet alleen tot de mensen die zorgvuldig met geld omgaan, het gaat om te laten zien dat Gods barmhartigheid er is voor iedereen die dat nodig heeft. En word je dan belazerd, vergeef gewoon. Maar ga niet van tevoren eisen stellen aan de ontvanger... |
ik vind het wat naief om zomaar te geven....zo zit de maatschappij niet in elkaar Chat, en was je als diaconie ook snel failliet......Dat heeft niets met zuinigheid te maken maar met gezond verstand........ En als je belazerd wordt dan maar gewoon vergeven? Je hoort een ander niet te belazeren........
|
|
Naar boven |
|
|