ChristianMatch

Forum

Berichten van MARYLIEN613
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 27 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van MARYLIEN613
Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:37
BerichtOnderwerp: vrije wil versus Gods plan.

DAVID923 schreef:
Mooi verhaal! mijn oma was ook diep gelovig katholiek en de uitvaart dienst was zo mooi, zo`n getuigenis...waar Christus/God centraal stond en het evangelie, en de hoop van mijn oma duidelijk naar voren kwam.
Heb toen wat vooringenomenheid en vooroordelen in moeten slikken!
in elke kerk heb je naam-christenen en echte wedergeboren christenen die een levende relatie met onze lieve Heer hebben.

zo is het inderdaad!
Ook gisteren hoorde ik iemand van de vrouwenbijeenkomst zeggen : "ik verschiet ervan dat er in de katholieke kerk OOK zo correct met het geloof en met de Heer omgegaan wordt!" (dit naar aanleiding van gebeurtenis en begeleiding uit mijn eigen verleden dat ik vertelde)
Van zulke reacties krijg ik het dus. Mijn ouders zijn katholiek, en mijn vader is een echte wedergeboren christenen (jammer genoeg zelfs een beetje wettisch).
Ik geloof dat God voor ieder van ons een plaats heeft, als je je laat leiden door de Heer dat je daar ook terecht komt, maar ik geloof ook dat niet één bepaalde kerk het enige juiste geloof is, dat dit een hoogmoed is die we moeten laten varen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:25
BerichtOnderwerp: Zwangerschap plannen: sinds gisteren makkelijker geworden

DAVID923 schreef:
dank je broeder.

@marylien, ja natuurlijk is het lastig, als mijn eigen familie in zo`n situatie is dan wil je alle wetten wel breken. maar we moeten niet ons gevoel, maar God en Zijn Woord volgen. maar tussen zwart en wit zit idd een heel stuk grijs.

100 jaar geleden was er geen eens sprake van organen wisselen of vele zaken die we nu bespreken. dan beruste men er gewoon in. waar is de grens?
mensen hebben soms, naar mijn mening, ook een verkeerd Godsbeeld, alsof alle ziekte en ellende van satan is en we ons leven maar zolang mogenlijk moeten uitstellen. ookal ben je dan een kasplantje.
of dat we zelf een leven mogen beeindigen (abortus/euthenasie).
al is er bij euthenasie wel een vraag: is de stekker er in voor God spelen of de stekker eruit trekken? een mens heeft ook gewoon als het zover is het recht om te sterven, en heb respect voor de christen die dan zegt het is goed zo, ik wil naar Huis.

maar goed voor elk voorbeeld zou je al een eigen topic kunnen starten. en het ging om die zwangerschap plannen door eitjes in te vriezen.
leuk verhaal ook om je diepvries eten ok, maar diepvries kindje? leuk verhaal ook om te vertellen...
maar dat ben ik he.. Smiley met dichtgeplakte mond
het is tussen een ieder en God zelf.

Ja David, inderdaad dat grijze vlak..........
en zoals jij eindigt het zal mss wel tussen een ieder en God zelf zijn,

let wel abortus en euthanasie dat blijven zaken waar ik niet kan in mee gaan,
niet op grond van mijn geloof,
en ook al niet op grond van mijn gevoel,

maar wat dat "verhaal" betreft van diepvries eitjes: is geen verhaal maar wel werkelijkheid (vanuit mijn alledaagse werkplaats)
maar ik moet je wel toegeven dat ik begin te twijfelen of men geen eierstok weggenomen heeft (om te beletten dat die bestraald werd) die achteraf terug ingeplant is of zo.......ja ik kan het nog achterhalen hoor maar feit is dat de wetenschap meer kan dan je voor mogelijk houdt!

denk maar aan die geslachtsveranderingen...........maar wees heel gerust hier kan ik zelf ook niet mee instemmen, ik kan alleen maar denken dat deze mensen op mentaal vlak een hele moeilijke weg te gaan hebben (ben wel blij op deze afdeling niet vast werkzaam te zijn)
en toch, ook hier zijn patiënten bij die op een verantwoorde manier geholpen worden, denk maar aan afwijkingen bij de geboorte waarbij een kindje tweeslachtig is. Het is voor deze kinderen echt een bevrijding wanneer ze tijdens/na hun puberteit eigenlijk mogen zijn hoe ze zich vanbinnen voelen! maar nu ga ik wel heeeeeel off-topic Sorry David!

Het is inderdaad zo dat een ieder tot God zal bidden dat de sterren van de hemel zouden vallen als het om je eigen familie of dierbaren gaat,
net zoals we allen wel weten en beseffen dat Gods Wil zal vervuld worden,
maar ergens geloof ik ook dat de vooruitgang in de medische wereld met Gods Zegen kan gebeuren!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 10 april 2011, 18:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:15
BerichtOnderwerp: alternatieve geneeskunde en christen zijn

CROSSROAD317 schreef:
Op internet stond een onderzoek, door stichting Promise, waar m.i. heel goed, maar vooral ook, objectief is gekeken naar osteopathie en christelijke zienswijze.

http://www.stichting-promise.nl/artikelen/lichaamswerk--occultisme-en-genezing/osteopathie-en-craniosacraal-therapie.htm

Dank je Cross voor je verwijzing, ziet er hier inderdaad goed uit,
Wat ik gelezen had was (na googelen osteopathie en christen zijn):

[url]www.verhoevenmarc.be/_osteopathie-chiropractie.doc

dus nu de waarheid vinden! Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 10 april 2011, 17:51
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 17:07

DAVID923 schreef:
boektip over deze zaken:

R.van der Ven. : Van kwaal tot erger.

Ik heb zijn boek gelezen : Niemand anders dan Jezus alleen!
indrukwekkend, heb het al 2 x gekocht en al 2 x uitgeleend (als nuttige getuigenisbron)

Kan je iets meer toelichten David waarover het boek "Van kwaal tot erger" gaat?
kan het wel vermoeden, maar weet je toevallig hoe R.van der Ven over osteopathie oordeelt? (zal het boek niet kunnen kopen vooraleer ik mijn afspraak heb!)

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op zondag 10 april 2011, 17:17
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 13:16

FRANKT627 schreef:
Dit is een onderwerp dat vorig jaar al eens héél fel besproken werd in een ander topic. Uiteindelijk ging het dan niet meer over de geneeskundige handelingen maar wel over het al dan niet bestaan van satan. Hevige discussies volgde en het zou me niet verwonderen moest dat vanaf vandaag weer gebeuren. De satan als persoon bestaat natuurlijk niet. Het is volgens mij een beschrijving, een benaming van een bepaald gedrag. Een gedrag dat verre van het goede handelen is.

Natuurlijk is osteopathie niet des duivels. Ik vermoed dat het in België nog niet wordt terugbetaald door het ziekenfonds maar dat maakt niet dat het een onvolwaardige behandeling zou zijn die geen beterschap biedt bij klachten. Een fysiotherapie of naar de masseur gaan, zoals ze in België zeggen, heeft ook al zijn heilzaam nut bewezen. Wel dat is ook grotendeels een manuele techniek om weer iets beter te maken net zoals osteopathie.

Natuurlijk heb je alternatieve geneesmethodes die heel gevaarlijk kunnen zijn en eerder boerenbedrog zijn dan een medsche behandeling die beterschap biedt. Voorbeelden daarvan hebben we al genoeg gezien in de pers de afgelopen jaren. Ook een 'behandeling' krijgen in een duistere ruimte waar veel kaarsen branden en de wierook zo dik hangt dat je nog eerder een stoflong erbij krijgt dan geholpen te worden van je kwaal die je wilde laten behandelen is natuurlijk ook maar gewoon kwakzalverij. Dan spreken we nog niet over de mensen die allerhande 'hulp' aanroepen en de meest gekke dingen doen om je te laten geloven dat je geholpen wordt. Je weet wel: voodootoestanden.

Osteopathie is een manuele geneeskunde die al menige mens heeft geholpen. Het is geen aanroepen van een vierde dimensie of wat dan ook. Het heeft ook niets met zen te maken of reiki of iets anders dat als Oosters zal worden beschreven en zal veroordeeld worden omdat het een andere godsdienst is.

Ik vermoed Marylien dat het laatste woord hierover nog niet is gezegd en dat je vraag weer hevige discussie zal teweegbrengen. Ik ga alvast een beetje op onderzoek uit naar de term 'satan'.

Frank Knipoog smiley

Dank je Frank voor je antwoord!
en ja ook in België kan je 5 x per jaar naar een osteopaat gaan mt terugbetaling van ziekteverzekering.

Ik ben vorig jaar voor een eerste keer naar een osteopaat geweest en na 3 bezoeken was ik van mijn pijnen vanaf.
Nu ben ik een tiental dagen terug geweest en moet deze week nog eens gaan (jammer genoeg met nog weinig beterschap dit keer).
Nu was ik gisterenavond aan het googelen en kwam een artikel tegen waarin beschreven was dat osteopathie een occulte basis had (probeer hier hopeloos bron te copiëren en te plakken) dus nu zat ik met de vraag : kan ik hiermee verder doen?
In de gemeente deze vraag gesteld deze morgen en men zou hier niet direct iets occults achter zoeken,
heb nog niet voldoende zoekwerk kunnen doen op internet om meerdere bronnen te lezen,
dus vandaar mijn vraag!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 02:22

hoe staan jullie tegenover alternatieve geneeswijzen?
meer specifiek over osteopathie?
kan je dit laten doen als christen?
of begeef je je hierdoor op het terrein van satan?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zondag 10 april 2011, 02:13
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

LISA610 schreef:
Voordeel van een snor en een baard is natuurlijk wel dat er een oplossing voor is: scheerschuim en een scherp scheermes... verpakken in een doosje met een leuk lintje erom en een kaartje waarop met hele grote letters staat HINT!!!! Clown smiley Clown smiley Clown smiley

Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley
zou je denken dat ze zo'n cadeautje willen?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:30
BerichtOnderwerp: waar knap jij op af bij een man of vrouw ?

JLIN990 schreef:
@Marylien: Wat is er mis met een snor?

op zich niks,
maar voor mij is het absoluut niet aantrekkelijk!
met alle respect voor de mannen met snor !
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:29
BerichtOnderwerp: wie gaat mee op zaterdag 9 april 2011 uiteten in zwolle ?

Een fijne en gezellige en smakelijke avond mensen die gaan uiteten in Zwolle!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 april 2011, 19:14
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Onze vrouwendag van de evangelische gemeenten super gewoon!
samen bidden, samen zingen, voordrachten gehoord,
het was veel te vlug voorbij, maar zeker voor herhaling vatbaar!
(en natuurlijk boeken gekocht op de boekenstand)
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:41

WILLIE511 schreef:
het klinkt misschien hard...maar bloed kun je niet missen om te leven...kinderen wel.

Ik begrijp dat het pijnlijk is als je (op dat moment) geen kinderen kunt krijgen, maar als God ze niet geeft op een natuurlijke wijze, wil Hij dan wel dat je ze krijgt op een andere ( door mensen uitgedachtte) manier?
Ofwel...op Gods manier lukt het niet...dan maar zelf aan de gang, Zou dat de bedoeling zijn?

Jolan931

Ik denk dat God ons wel helpt als de wetenschap vooruitgang boekt!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:39

DAVID923 schreef:
het is wel voor God spelen, net als euthanasie, abortus, donor zijn of ontvangen , een mens proberen te klonen via DNA, etc etc.

Ik geef toe, als je me vraagt waar ligt de grens dan is dat lastig soms, maar deze gevallen zijn zeer duidelijk.

David, als je mensen leven kan geven met bijvoorbeeld een nieuwe long, terwijl die mensen anders hun laatste jaar of maanden moeten slijten aan tmachien of al snakkend naar adem...........vind jij dan echt dat dit voor God spelen is????? Ik ben er zeker van als een jonge gezonde persoon bijv een fataal ongeluk had, dat God er niets tegen heeft dat wij andere mensen helpen met deze organen?
of ben jij nu echt zo iemand met een stuk beton in plaats van een hart met gevoelens?

SORRY David, had je onderste zin niet goed gelezen, ik hoop dat jouw zinspeling dat het moeilijk is om een grens te trekken hier ook op insinueert!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op vrijdag 8 april 2011, 23:44
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:32
BerichtOnderwerp: Taize liederen

DAVID923 schreef:
nogmaals waarom zon hele lap kopieren als je in 1 zin er vlak onder het gewoon kan zeggen. snap daar niks van is erg irritant om zo een topic door te scrollen.

vriendelijk advies. Lachende smiley

...

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op vrijdag 8 april 2011, 23:34
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 april 2011, 23:30
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

mijn mooiste moment was gewoon het mooie weer met de zon en de bloeiende en groeiende bloemetjes!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 23:11

ik weet van een jonge vrouw die eitjes liet invriezen omdat ze een bestraling van eierstokken en baarmoeder moest krijgen!
ook iemand die eicelletjes liet invriezen vooraleer de eierstokken moesten verwijderd worden als gevolg van kanker.
één van beiden (weet niet meer wie juist) is jaren later toen ze genezen verklaard geworden is zwanger en moeder geworden dank zij haar ingevroren eitjes van vroeger!
toen de vrouw uiteindelijk moeder werd was het een vrouw van vooraan de 30.

dus in dergelijke situaties zie ik niet waarom het niet zou kunnen!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:34
BerichtOnderwerp: Niet verlengen

MARISKA601 schreef:
Wie weet worden belgen ollanders Knipoog smiley

die ollanders zullen mss heel graag belg worden eens ze ons echt kennen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: donderdag 7 april 2011, 10:33

FRANKT627 schreef:
Hé Marylien, Sofie (ook een lid) is ook van Oost-Vlaanderen. Misschien kunnen jullie wel iets afspreken. Lachende smiley De picknick is wel leuk. Als Xabia ook komt zijn er al 4 Belgen. Dat zal zeker het imago opkrikken. Knipoog smiley

Frank, had me al afgevraagd of jij nu Belg of Hollander was?
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 23:28

MARY052 schreef:
He Frank,

Bedankt voor je openheid! En goed dat je het plaatst. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me niet meng in al dat gedoe op het forum, ik lees het en denk dan ook wel es: pfffffffffff waarom gaat het zo op een site waar JEZUS centraal zou moeten staan?
Ik heb nog tot 24 april mijn abonnement hier en heb besloten om niet te verlengen. Volgens Chat(en hierin heeft hij helemaal gelijk) blijf ik voor veel mensen de grote onbekende op CM. Ben wel aktief in de chat maar bij de uitjes nog nooit aanwezig geweest. Soms wou ik wel maar kon ik niet vanwege thuis, en tegelijk vond ik het ook prima zo. Toch voel ik me verbonden met de mensen op CM ook al is het dan digitaal.
Ik hoop dat CM weer een getuigenis mag zijn voor andere mensen die op het forum terechtkomen!

Lieve groet van de "onbekende" Mary

hé niet onbekende Mary Knipoog smiley
hé jammer hoor dat je niet gaat verlengen!
ik lees je reacties toch altijd graag,

ik ben integendeel niet actief op de chat
het gaat mij te vlug, en als je binnenkomt is iedereen volledig in gesprek,
maar ik hou ervan het forum te lezen en soms te reageren,

voel mij toch ook verbonden met sommigen
uitjes heb ik ook nog niet meegedaan,
is een beetje ver van oost-vlaanderen naar de plaats van evenement,
maar ook omdat het niet paste,
hoop wel jullie eens in levende lijve te zien,
maar dan zou ik mij ferm moeten haasten blijkbaar!

goed bedenk je nog eens voor je echt stopt
Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:30
BerichtOnderwerp: collecte

FRANKT627 schreef:
Maar er zijn toch ook kerken die een tienden vragen van je inkomen. Dat las ik eens in het huisreglement van een evangelische kerk. Als je inkomen dan al niet zo groot is en ze verplichten je om elke maand te betalen kan dit soms wel eens financieel pijnlijk zijn voor sommige mensen.

Het aangehaalde stukje uit Markus blijf ik erg mooi vinden.

Ik vind het echt wel niet kunnen dat ze je verplichten!
Ik ken mensen die geld uitgeven om familieleden te helpen die te weinig inkomen hebben. Wordt je verplicht voor die tiende kan je hier minder goed of mss niet meer helpen, terwijl dit toch ook een daad van naastenliefde is die volgens mij ook door de Heer ook aangemoedigd wordt!

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op woensdag 6 april 2011, 12:30
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 12:23
BerichtOnderwerp: na scheiding, alleen maar getrouwde vrienden/vriendinnen....

wat ik na al die jaren nog steeds ondervind is dat je als alleenstaande vaak als een bedreiging gezien wordt, je wordt niet zo vaak uitgenodigd gewoon!
in het begin had ik het hier ook wel moeilijk mee,
nu niet meer, ben liever alleen dan ergens het vijfde wiel aan de wagen te zijn.

anderzijds vond ik het ook soms belangrijk om aan mijn kind mee te geven dat er niet altijd "andere mensen" moeten zijn om mee te feesten, dat de intimiteit van ons eigen gezin ook belangrijk was en ook fijn was.

nu heb ik eigenlijk vrij veel contacten met alleenstaande vriendinnen zodat we op deze dagen indien gewenst als alleenstaanden iets samen ondernemen.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:11
BerichtOnderwerp: collecte

CROSSROAD317 schreef:
Persoonlijk denk ik dat het goed zou zijn om je eigen gemeente (of kerk) te ondersteunen met je tiende, maar volgens mij kan het zeker geen kwaad om ook aan andere (christelijke) initiatieven te geven.
Je eigen gemeente (of kerk) heeft natuurlijk veel vaste lasten die betaald moeten worden, en met je tiende ondersteun je ze hierin. Vraag eens in je gemeente (of kerk) waar voor de financieen bestemd zijn, denk o.a. aan; salaris, onderhoud, diaconie, studie, huur, jeugdwerk, zending enz. enz.

die tienden bleven toch hangen in mijn hoofd.......
de collecte kreeg meer dan anders van mij,
maar ben er nog niet gans uit hoor,
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: woensdag 6 april 2011, 00:04
BerichtOnderwerp: Dagelijkse bemoediging.

MARIO216 schreef:
Dinsdag 5 april; 1 Kon. 17: 17-24; Opstand.

Dit gaat Elisa te ver. Hoe kan God dit doen? Elisa proteseert. Hij neemt de zoon van de weduwe die hem zo goed geholpen heeft, mee naar boven, naar de kamer waar hij logeert. Daar legt hij de jongen op zijn bed en hij bidt. ‘Here mijn God! Doet Gij zelfs de weduwe, bij wie ik al vreemdeling vertoef, het onheil aan, haar zoon te laten sterven…?’

Elia kan het niet verwerken. Is God zó? Laat Hij nu zo maar dit kind sterven terwijl zijn moeder zo goed voor Elia heeft gezorgd? Dat kan toch niet! Elia komt in opstand. Hij bidt. Maar zijn gebed is een protest. Here God, dat kunt U toch niet doen? Dat kan toch zo niet?

Daar kijk je van op, als je dit zo leest in de bijbel. Gaat Elia zo met God om? Is bidden dan zo af en toe protesteren? Kun je dat dan zo maar tegen God zeggen: dat je vindt dat het eigenlijk niet kan? Moet je dan niet altijd berusten en je neerleggen bij wat er gebeurt?

Deze geschiedenis doet ons denken aan Pasen. Het is, zou je kunnen zeggen Paasverhaal! God laat zich ombidden! De dood heeft niet het laatste woord! Zoals Elia zich drie keer uitstrekt over die gestorven jongen, zo strekt God zich op de derde dag uit over Zijn Kind. En dan gebeurt het! God neemt het niet! God protesteert! Tegen duivel tegen de dood, tegen de zonde en tegen de schuld! Dat is Pasen: de opstanding uit de dood! Pasen, dat is de dag van Gods opstandigheid!

Ik wil Pasen niet tekort doen, maar toch wil ik reageren over Elia met zijn protest naar God toe,
ik geef het toe, ook mijn bidden kan soms een protesteren zijn, ook ik wil soms eens argumenteren ipv mij neer te leggen bij wat gebeurd,
het is reeds in een ander topic besproken, we zijn mensen en mogen als mens eerlijk tov God staan, volgens mij ook met onze twijfels en protesten.
Dit doet niets aan mijn respect naar de Heer, naar God toe!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:38
BerichtOnderwerp: Lente

vandaag nog wat zomerbollen en helleborus geplant,
met de narcissen, tulpen, hyacinten, rozelaar, en andere plantjes
is mijn terras aantrekkelijk,
nu nog ietsken meer zon Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:35
BerichtOnderwerp: kreet van de week

SUSANNAH475 schreef:
Een gewaarschuwd mens telt voor 2

(N.a.v. een aantal reacties over CM die mij nogal verontrusten... ik heb hierover inmiddels een mail verstuurd aan de redactie van C.M.)

en waarvoor mogen wij dan gewaarschuwd zijn Suus ?
Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 20:29

FRANKT627 schreef:
Dus heb je, niet niet-verlengd... Knipoog smiley
Je berichtje is dan eigenlijk ook off-topic Lachende smiley

ja idd Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: maandag 4 april 2011, 18:14

kheb gebruik gemaakt van de lentekriebel-actie,
dwz nu zonder twijfel op tijd betaald!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 22:05
BerichtOnderwerp: Geweld tegen hulpverleners, wat kunnen we als christen doen?

MIEKE364 schreef:
zoals je reageert marylien, vind ik al opvallend dat je je als het ware wapent met het gebed, dat voelt aan als een schild, lijkt het en vooral de inspiratie door de Heilige Geest kan voorkomen dat er iets ernstigs gebeurt. Ik geloof zeker dat het zo kan werken.

Moet eerlijk zeggen dat het gebed een stukje "ik" ben,
bedoel alles wat ik doe,
waar ik blij voor ben,
waar ik bang voor ben,
waar ik wensen voor heb,
waar ik problemen mee heb,
hoe wanhopig of eenzaam zou ik zijn mocht ik dit alles niet met de Heer kon bespreken!

Voor jou is dit opvallend, voor mij is dit normaal.
Maar ik geloof toch ook wel dat de Heer mij beschermt, wil hiermee niet hoogmoedig overkomen, maar ik geloof hier gewoon in!
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 21:42
BerichtOnderwerp: Geweld tegen hulpverleners, wat kunnen we als christen doen?

persoonlijk heb ik "gelukkig" nog maar enkel met mondelinge agressie te maken gehad,
een collega van mij is echter door een patiënt eens gekneveld geweest tijdens de nachtdienst, zodat die zich van medicatie kon voorzien,
een arts is eens beschoten geweest,

ja wat kun je als christen doen hiertegen?
elke dag als ik naar mijn werk rij bid ik de Heer om hulp, om Zijn leiding, zijn bijstand, Zijn bescherming, Zijn inzicht, Zijn genade om met mijn mensen te werken zoals Hij wil...........
ik bid voor mijn collega's en artsen, soms ook voor patiënten,
wat kan ik nog meer doen?
tenzij wanneer je je niet veilig voelt bellen naar de mannen van toezicht?

het enge vind ik gewoon dat de zware criminelen steeds vergezeld worden van twee agenten, hierbovenop nog vaak aan bed geketend, dan pas ondanks de bewaking kan de beangstige vraag bij mij opkomen wat hier zou gebeurd zijn.

Ik denk dat afdelingen zoals psychiatrie meer met geweld te maken hebben, denk maar aan verslaafden die medicatie willen bemachtigen,
of schizofrenen die de realiteit verloren hebben,
dan werk je daar maar op die momenten!

ik voel mij vaker minder op mijn gemak op terreinen van de campus 's avonds (parkeerterreinen) dan tussen de patiënten!
We hebben de gelegenheid tot vorming voor bedreigende situaties, die ik ook wel volgde,

maar of je hier als christen meer kan tegen doen dan als niet christen?
ik spreek hier wel vanuit mijn functie als verpleegkundige.
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:10
BerichtOnderwerp: Accepteren of een bret veur de kop hebben

[quote=LISA610]ja Lisa, gelijk heb je, maar wat ik op mezelf zou betrekken is hier alleen maar als voorbeeld,
mocht mijn gedroomde partner tegen mij zeggen dat hij niet verliefd wordt op mij, of dat hij gevoelens voor iemand anders heeft ik zou het evengoed makkelijker aanvaarden als hij het gewoon zegt ipv een "ik wil niet met je verder" punt uit.

kan mij "gelukkig" niet goed voorstellen dat je via een forum kan gestalked worden, iemand die dit doet moet ofwel heel egoïstisch zijn, of wel niets van respect hebben voor iemand anders (denk ik)
Wanneer dit te erg is, kan christianmatch dan niet ingrijpen? zo'n gedrag moet toch te controleren zijn?

Laatst aangepast door
MARYLIEN613
op vrijdag 1 april 2011, 18:11
Naar boven

Auteur Bericht
MARYLIEN613 (67)

BerichtGeplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:03
BerichtOnderwerp: Accepteren of een bret veur de kop hebben

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat hier weer om de beginstelling. Wat doe je als de een wel gevoelens heeft en dat wordt niet beantwoord. Je kunt idd best wel goede vriendschappen hebben, maar in dit geval is duidelijkheid en afstand het beste antwoord.

ja sorry, inderdaad is het anders als er eeniemand met gevoelens zit! Dan zal duidelijkheid en afstand idd het beste zijn!
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van MARYLIEN613
Ga naar pagina Vorige 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 ... 27 Volgende
Pagina 7 van 27