Auteur |
Bericht |
|
CROSSROAD317
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 12:01
|
|
|
In gewoon Nederlands, "een bord voor zijn (haar) hoofd hebben"
Als je tegen iemand zegt, "ik wil niet verder met je", ben je dan duidelijk genoeg geweest??
Na een date of afspraakje kan het gelijk duidelijk zijn, voor jou hoeft het niet verder, je voelt of hebt geen klik met de ander. Wat doe je dan, zeg je het gelijk, denk je er nog even over na en laat je het hem/haar dan weten. Ben je duidelijk als je zegt, eventueel met reden, "ik wil niet verder met je"?? Je hebt misschien al een tijdje een relatie gehad met iemand, maar voelt steeds meer dat het niet "de ware" is, je komt tot het besluit dat je niet verder met hem/haar wilt. Ben je duidelijk als je zegt, met reden, "ik wil niet verder met je"??
Ik hoor/lees regelmatig, ook hier op CM, dat men m/v niet accepteert dat de ander niet verder wil. Men gaat gewoon door met het benaderen van de persoon, alsof er niets aan de hand is ..... Voor de persoon die niet verder wil kan het gedrag van de ander als ergerlijk of zelfs zeer bedreigend overkomen. Dan vraag ik me af, heeft die persoon een "bord voor zijn hoofd" dat hij/zij het niet begrijpt of wil hij/zij het niet begrijpen. Tuurlijk mag je om een reden vragen, maar, "ik wil niet verder met je" is toch echt duidelijk genoeg lijkt me om dat te accepteren en te respecteren.
Wanneer is iemand duidelijk genoeg??
Blijven doorgaan, alsof er niets aan de hand is, is een vorm van stalken??
Hoe te reageren op een openbaar forum (bij vorm van stalken)??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARISKA601
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 12:25
|
|
|
Wat ik hier zie op cm is dat het voor enkelen een relatie moeten hebben een must is. Er kan op een bepaalde manier een soort klik zijn tussen 2 personen. Voor de een kan het beteken : wauw, dies verliefd op mij. Dus die persoon gaat aan daten zitten zitten denken, terwijl die andere er totaal geen zin in heeft.
Wees van te voren duidelijk naar elkaar. Soms wil de een weten waarom de ander een verdere relatie niet ziet zitten. Die wilt weten, wat doe ik fout, en hoe kan ik het anders doen. Die dwingt als het ware een relatie af.
Gewoon zeggen waar het op staat: Ik wil niet verder met je, er is geen liefde van mijn kant. Als de afgewezene persoon doorgaat met zijn liefdesverklaringen naar de ander toe, kan je het een vorm van stalken noemen.
Gebeurt dit op een forum, niet op het forum terug reageren maar die persoon mailen. Die persoon blokkeren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:27
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | In gewoon Nederlands, "een bord voor zijn (haar) hoofd hebben"
Als je tegen iemand zegt, "ik wil niet verder met je", ben je dan duidelijk genoeg geweest??
Na een date of afspraakje kan het gelijk duidelijk zijn, voor jou hoeft het niet verder, je voelt of hebt geen klik met de ander. Wat doe je dan, zeg je het gelijk, denk je er nog even over na en laat je het hem/haar dan weten. Ben je duidelijk als je zegt, eventueel met reden, "ik wil niet verder met je"?? Je hebt misschien al een tijdje een relatie gehad met iemand, maar voelt steeds meer dat het niet "de ware" is, je komt tot het besluit dat je niet verder met hem/haar wilt. Ben je duidelijk als je zegt, met reden, "ik wil niet verder met je"??
Ik hoor/lees regelmatig, ook hier op CM, dat men m/v niet accepteert dat de ander niet verder wil. Men gaat gewoon door met het benaderen van de persoon, alsof er niets aan de hand is ..... Voor de persoon die niet verder wil kan het gedrag van de ander als ergerlijk of zelfs zeer bedreigend overkomen. Dan vraag ik me af, heeft die persoon een "bord voor zijn hoofd" dat hij/zij het niet begrijpt of wil hij/zij het niet begrijpen. Tuurlijk mag je om een reden vragen, maar, "ik wil niet verder met je" is toch echt duidelijk genoeg lijkt me om dat te accepteren en te respecteren.
Hoe te reageren op een openbaar forum (bij vorm van stalken)?? |
Je vragen zijn terecht, wanneer is iets duidelijk voor de ander. Soms komt dat door de manier waarop men afgewezen wordt. In jouw voorbeeld is het duidelijk, maar vaak is de afleiding ook niet duidelijk genoeg. "Ik voel niks voor je, maar ik wil wel vrienden met je blijven." Als er zoiets gezegd wordt, blijft de ander natuurlijk hopen. Het eerste wat ik zou willen aanraden is, durf hard te zijn in je afwijzing....geen dubbele boodschappen geven, maar duidelijk te zijn. Anders loop je ook de kans, dat de ander zich aan het lijntje gehouden voelt.
Vriendschap is vrijwel onmogelijk, dus houd afstand, dat is het allerbeste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je vragen zijn terecht, wanneer is iets duidelijk voor de ander. Soms komt dat door de manier waarop men afgewezen wordt. In jouw voorbeeld is het duidelijk, maar vaak is de afleiding ook niet duidelijk genoeg. "Ik voel niks voor je, maar ik wil wel vrienden met je blijven." Als er zoiets gezegd wordt, blijft de ander natuurlijk hopen. Het eerste wat ik zou willen aanraden is, durf hard te zijn in je afwijzing....geen dubbele boodschappen geven, maar duidelijk te zijn. Anders loop je ook de kans, dat de ander zich aan het lijntje gehouden voelt.
Vriendschap is vrijwel onmogelijk, dus houd afstand, dat is het allerbeste. |
Denk je dat echt Chat ? Nou dat wordt nog wat dan... wat als ik een vriendschap wel waardeer, maar echt niet verliefd op degene ben ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SOFIE807
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 22:52
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vriendschap is vrijwel onmogelijk, dus houd afstand, dat is het allerbeste. |
Is dat zo Chat ? Nu , daar denk ik nu net iets anders over ... volgens mij kan vriendschappelijk contact houden dan nog wel ... al is het vaak voor één partij iets pijnlijker maar als volwassen mensen moeten wij ook met afwijzingen leren leven denk ik ... en wordt eerlijkheid en duidelijkheid meestal geapprecieerd ... ook al is het met pijn in het hart ... Liefde moet immers van twee kanten komen en laat zich niet dwingen ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:03
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Denk je dat echt Chat ? Nou dat wordt nog wat dan... wat als ik een vriendschap wel waardeer, maar echt niet verliefd op degene ben ? | Dan beland je in een eindeloos slepende relatie waar je beide niet beter van wordt. Eén van jullie heeft diepere gevoelens, die zal altijd blijven hopen...en bij iedere vorm van aandacht zal dat alleen maar versterkt worden. Het beste is gewoon afstand nemen en je tijd aan iets anders besteden...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:33
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Tuurlijk mag je om een reden vragen, maar, "ik wil niet verder met je" is toch echt duidelijk genoeg lijkt me om dat te accepteren en te respecteren.
Cross, ja ook al kan je een fantastisch mens voor je neus staan hebben, toch kan het zo zijn dat er niets maar dan ook niets van aantrekking is! Ook ik zou dan niets kunnen beginnen met die persoon. Het is niet genoeg om te beseffen dat je een goed mens voor je hebt, er is nog iets als aantrekking, een klik, sommigen noemen het chemie, gewoon er moet toch meer zijn dan alleen een besef van das een goede man of vrouw, wil je er inderdaad een relatie mee aangaan waarin je jezelf ook goed zal voelen. Maar als die ander wèl persé met je verder wil is een woordje uitleg op zijn plaats. "Ik wil niet verder met je" is inderdaad klare taal, maar persoonlijk zou ik mij hier ook niet goed bij voelen. Een afwijzing doet niemands ego goed, maar geen uitleg krijgen is pijnlijk. Men zegt soms de waarheid kwetst, maar ik vind juist dat onwetendheid kwetst. Ik zou een "ik wil niet met je verder" bijvoorbeeld veel makkelijker kunnen aannemen als iemand mij gewoon zegt dat ik niet aantrekkelijk ben voor hem, of te luidruchtig, of te stil, of te materialistisch of wat dan ook! Als je dit extra woordje uitleg niet krijgt voel je je zo goedkoop langs de kant gezet en das extra pijnlijk! Hierdoor kunnen mensen ook aan zichzelf beginnen twijfelen doordat ze redenen gaan zoeken die er misschien helemaal niet zijn! Het kan ook zijn dat voor jou een vriendschap volstaat en dat je geen behoefte hebt aan een intiemere relatie met die persoon. Dit op zich zou voor mij een aannemelijke uitleg zijn. Kan die ander zich hier niet bij neerleggen en voel je je niet meer vrij hierdoor dan blokkeren gewoon!
dus misschien toch iets meer dan gewoon het zinnetje "ik wil niet met je verder"?
je vraag "hoe te reageren op een openbaar forum" deze begrijp ik niet zo goed, tenzij je gestalked wordt via mail of privé chat? Via mail of chat zou ik de persoon blokkeren als die mijn privacy niet respecteert, maar via een forum? bedoel je dan dat je reacties krijgt op jouw bijdragen die je niet wil?.......negeren misschien?
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op donderdag 31 maart 2011, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: donderdag 31 maart 2011, 23:48
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan beland je in een eindeloos slepende relatie waar je beide niet beter van wordt. Eén van jullie heeft diepere gevoelens, die zal altijd blijven hopen...en bij iedere vorm van aandacht zal dat alleen maar versterkt worden. Het beste is gewoon afstand nemen en je tijd aan iets anders besteden... |
hé Chat, ik zie dit ook wel anders.
Ik heb ook mannen in mijn leven voor wie ik echte vriendschap voel! mensen die voor de rest van mijn leven een warm plekje in mijn hart zullen behouden. Maar voor wie ik geen enkele hoop of verlangen koester om meer! Omdat zij bijvoorbeeld gehuwd zijn, of omdat ik gewoon besef dat wij fundamenteel teveel verschillen om een goede relatie te kunnen hebben of omdat ik gewoon weet dat het niet zou lukken om meer dan vriend te zijn!
Deze vriendschappen worden echt wel gewaardeerd, en er zijn momenten in je leven dat je hier echt dankbaar kan om zijn. Dan ben ik blij en dankbaar dat deze mensen er zijn of dat ik er voor hen kan zijn! Juist bij deze vriendschappen is het contact vaak beperkt, maar als je in nood bent en je weet dat je op die mensen kan rekenen (en omgekeerd) ben ik wel heel blij dat ik geen afstand nam, dat ik er wèl tijd aan besteedde, als vriend en vriendin kan je soms veel voor elkander betekenen hoor! Anders is het inderdaad wanneer een der beide partijen meer wil of meer verlangt dan vriendschap! dat het dan moeilijk is kan ik begrijpen. In dit geval zou ik wellicht ook afstand nemen. Maar toch niet direct, soms zijn mensen zo de moeite waard dat je er ook wel je gevoelens wilt voor opzij zetten, en dan kan er plaatst komen voor echte vriendschap die misschien ook een vorm van liefde kan worden, maar waarmee je niets verkeerd doet of waarmee je niemand kwetst!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
CHATULIEM619
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:06
|
|
|
MARYLIEN613 schreef: | hé Chat, ik zie dit ook wel anders.
Ik heb ook mannen in mijn leven voor wie ik echte vriendschap voel! mensen die voor de rest van mijn leven een warm plekje in mijn hart zullen behouden. Maar voor wie ik geen enkele hoop of verlangen koester om meer! Omdat zij bijvoorbeeld gehuwd zijn, of omdat ik gewoon besef dat wij fundamenteel teveel verschillen om een goede relatie te kunnen hebben of omdat ik gewoon weet dat het niet zou lukken om meer dan vriend te zijn!
Deze vriendschappen worden echt wel gewaardeerd, en er zijn momenten in je leven dat je hier echt dankbaar kan om zijn. Dan ben ik blij en dankbaar dat deze mensen er zijn of dat ik er voor hen kan zijn! Juist bij deze vriendschappen is het contact vaak beperkt, maar als je in nood bent en je weet dat je op die mensen kan rekenen (en omgekeerd) ben ik wel heel blij dat ik geen afstand nam, dat ik er wèl tijd aan besteedde, als vriend en vriendin kan je soms veel voor elkander betekenen hoor! Anders is het inderdaad wanneer een der beide partijen meer wil of meer verlangt dan vriendschap! dat het dan moeilijk is kan ik begrijpen. In dit geval zou ik wellicht ook afstand nemen. Maar toch niet direct, soms zijn mensen zo de moeite waard dat je er ook wel je gevoelens wilt voor opzij zetten, en dan kan er plaatst komen voor echte vriendschap die misschien ook een vorm van liefde kan worden, maar waarmee je niets verkeerd doet of waarmee je niemand kwetst! | Het gaat hier weer om de beginstelling. Wat doe je als de een wel gevoelens heeft en dat wordt niet beantwoord. Je kunt idd best wel goede vriendschappen hebben, maar in dit geval is duidelijkheid en afstand het beste antwoord.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 00:19
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat hier weer om de beginstelling. Wat doe je als de een wel gevoelens heeft en dat wordt niet beantwoord. Je kunt idd best wel goede vriendschappen hebben, maar in dit geval is duidelijkheid en afstand het beste antwoord. |
In bepaalde situaties kan afstand houden ...soms verhelderend werken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LISA610
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 10:00
|
|
|
[quote=CROSSROAD317]Ik denk dat je allereerst een verschil moet maken tussen de situatie waarin je een relatie hebt waarbij één van tweeën tot het besluit wil dat hij of zij niet verder wil en de situatie waarin je elkaar een enkele keer hebt ontmoet na wat chat en/of mailcontact. In het laatste geval is er immers helemaal geen sprake van een relatie, hooguit van een eerste kennismaking.
In het eerste geval (er is een relatie) vind ik het niet meer als normaal dat je even de tijd neemt om de ander uit te leggen waarom je niet verder wilt. Je bent per slot van rekening niet voor niets een relatie met elkaar aangegaan. Zeker als dat al een tijdje geduurd heeft, kan het heel kwetsend zijn als het van het ene op het andere moment eindigt zonder dat de ander weet waarom. Overigens vind ik wel dat je de reden waarom je de relatie beëindigd duidelijk bij jezelf moet houden en de ander niet het gevoel moet geven dat hij of zij tekort is geschoten. Marylien zei bijvoorbeeld: Ik zou een "ik wil niet met je verder" bijvoorbeeld veel makkelijker kunnen aannemen als iemand mij gewoon zegt dat ik niet aantrekkelijk ben voor hem, of te luidruchtig, of te stil, of te materialistisch of wat dan ook! Daarmee betrek je de “afwijzing” op jezelf Marylien, terwijl het dan toch echt bij degene ligt die niet met jou verder wil. Want waarom vind iemand jou eerst wel aantrekkelijk genoeg, niet te luidruchtig, niet te stil, niet te materialistisch of wat dan ook.. om wel een relatie te willen en is dat na een tijdje ineens allemaal anders. Waar het in deze gevallen vaak op neer komt is dat diegene in eerste instantie verliefd op jou wordt, maar dat die verliefdheid dus niet omslaat in echte liefde als de roze wolkjes eenmaal verdwenen zijn. Dat kan gebeuren en dat kan heel pijnlijk zijn, maar het zegt niet dat het aan jou als persoon ligt.
In het tweede geval (kennismaking) denk ik dat je te maken kunt krijgen met een verschil in verwachtingen. Als je via de chat of de e-mail leuk contact hebt en een keer wat afspreekt om elkaar beter te leren kennen, dan wil dat nog niet zeggen dat je een relatie hebt vanwege het contact dat er per chat of per mail is geweest en ook niet dat er tijdens die date een relatie ontstaat. Het kan natuurlijk dat de wederzijdse klik zo groot is dat dit wel gebeurd, maar ik denk dat dit eerder een uitzondering dan een regel is. Als je daar dus van te voren vanuit gaat, kan dat leiden tot een flinke teleurstelling.
De vraag van Cross doelt op de situatie waarin dit dus niet gebeurd. De één trekt na de date de conclusie dat hij of zij geen relatie met de ander wil. Ook dat zegt per definitie niets over de ander. Er is dan blijkbaar gewoon geen sprake van een klik bij de één die groot genoeg is om een relatie met de ander te willen. Dan kun je op zich best vriendschappelijk met elkaar blijven omgaan, maar het hangt er wel van af hoe die ander dan dealt met het feit dat er geen relatie uit dat vriendschappelijke contact zal voortvloeien. Als hij zich erbij neer lijkt te leggen, maar ondertussen toch ook hoop blijft houden kan dat er ook toe leiden dat het beter is om het contact toch te verbreken.
Feit is wel dat het heel erg vervelend kan zijn als iemand de ander blijft benaderen zodra die online is, blijft mailen en van alles insinueert op het forum, in de chatbox of naar anderen toe. Je kunt dan wel iemand blokkeren, maar dat voorkomt hooguit dat je niet meer rechtstreeks wordt benaderd. Het verandert niets aan insinuerende opmerkingen op andere plaatsen zoals het forum en de chatbox. Wat dan misschien erg grappig lijkt, kan ronduit irritant worden. Het is erg makkelijk om dan te stellen dat je daar dan niet op moet reageren. Op een gegeven moment kan dit zo vervelend worden dat je gaat overwegen om je lidmaatschap op te zeggen. In deze gevallen blijkt dus dat alleen duidelijk zijn en afstand nemen niet voldoende is.
Kortom: voor degene die geen relatie wil: wees duidelijk, eerlijk en oprecht. En voor degene die zich op dat moment afgewezen voelt: het zegt niet iets over jou als persoon, maar uitsluitend over de gevoelens die de ander wel of niet voor jou heeft. Betrek dat niet op jezelf, maar leg je er wel bij neer. Blijf jezelf niet voor de gek houden door te denken dat er na verloop van tijd wel meer kan ontstaan als je eerst een vriendschap wordt opgebouwd. En ga zeker geen niet dingen insinueren op het forum of in de chatbox die er niet zijn. Dat geeft niet alleen een vertekend beeld naar de rest op CM, maar is ook heel vervelend voor degene om wie het gaat.
Laatst aangepast door
|
LISA610
|
op vrijdag 1 april 2011, 10:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 17:21
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | In gewoon Nederlands, "een bord voor zijn (haar) hoofd hebben"
Wat mijzelf betreft vind ik het belangrijk als de ander duidelijk is. "Ik wil niet verder met je omdat er gewoon geen klik is" zegt voor mij meer dan "Ik stop ermee want ik vind je niet uitdagend genoeg", bij dat laatste krijg ik het idee dat de ander mij niet genoeg kent nog en bleef ik dus ook hoop houden, immers... ik vind dat ik wel uitdagend ben... Ik vond het ook echt iets waar ik niks mee kon...
Ik denk dat vrouwen in het algemeen wel meer moeite hebben om verder te gaan met hun leven dan mannen... Wat ik eerder hoorde van personen leek idd. soms wel op stalken... volgens mij is dat doodvermoeiend, niet alleen voor degene die telkens aangesproken wordt, maar ook voor degene die maar contact blijft zoeken... Als ik daarmee te maken zou hebben zou ik dat nog best lastig vinden, maar er toch voor besluiten om allereerst assertief op te treden en duidelijk te zeggen dat je daar niet van gediend bent, als ze dan hardleers zijn... zou ik zo iemand negeren hoe vervelend het ook is.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 1 april 2011, 17:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat hier weer om de beginstelling. Wat doe je als de een wel gevoelens heeft en dat wordt niet beantwoord. Je kunt idd best wel goede vriendschappen hebben, maar in dit geval is duidelijkheid en afstand het beste antwoord. |
ja sorry, inderdaad is het anders als er eeniemand met gevoelens zit! Dan zal duidelijkheid en afstand idd het beste zijn!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARYLIEN613
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:10
|
|
|
[quote=LISA610]ja Lisa, gelijk heb je, maar wat ik op mezelf zou betrekken is hier alleen maar als voorbeeld, mocht mijn gedroomde partner tegen mij zeggen dat hij niet verliefd wordt op mij, of dat hij gevoelens voor iemand anders heeft ik zou het evengoed makkelijker aanvaarden als hij het gewoon zegt ipv een "ik wil niet met je verder" punt uit.
kan mij "gelukkig" niet goed voorstellen dat je via een forum kan gestalked worden, iemand die dit doet moet ofwel heel egoïstisch zijn, of wel niets van respect hebben voor iemand anders (denk ik) Wanneer dit te erg is, kan christianmatch dan niet ingrijpen? zo'n gedrag moet toch te controleren zijn?
Laatst aangepast door
|
MARYLIEN613
|
op vrijdag 1 april 2011, 18:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
SUSANNAH475
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 18:16
|
|
|
'k begrijp jou nu ook beter Chat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MIEKE364
|
|
Geplaatst: vrijdag 1 april 2011, 19:01
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Wat mijzelf betreft vind ik het belangrijk als de ander duidelijk is. "Ik wil niet verder met je omdat er gewoon geen klik is" zegt voor mij meer dan "Ik stop ermee want ik vind je niet uitdagend genoeg", bij dat laatste krijg ik het idee dat de ander mij niet genoeg kent nog en bleef ik dus ook hoop houden, immers... ik vind dat ik wel uitdagend ben... Ik vond het ook echt iets waar ik niks mee kon...
Ik denk dat vrouwen in het algemeen wel meer moeite hebben om verder te gaan met hun leven dan mannen... Wat ik eerder hoorde van personen leek idd. soms wel op stalken... volgens mij is dat doodvermoeiend, niet alleen voor degene die telkens aangesproken wordt, maar ook voor degene die maar contact blijft zoeken... Als ik daarmee te maken zou hebben zou ik dat nog best lastig vinden, maar er toch voor besluiten om allereerst assertief op te treden en duidelijk te zeggen dat je daar niet van gediend bent, als ze dan hardleers zijn... zou ik zo iemand negeren hoe vervelend het ook is. |
Met deze stelling kan ik het eens zijn. Als je de liefde niet beantwoorden kunt kan je beter heel duidelijk zijn en stoppen met het contact. Dan kunnen beide partijen verder met hun leven. Als er toch verder contact is tussen de beiden zal dat de kwaliteit moeten hebben die voor beiden gewenst is. Daar kan je duidelijke afspraken over maken. Je laten stalken is net zo ongewenst als het stalken zelf. Word je gestalkt wees dan heel duidelijk dat je het gedrag niet wenst. Als de ander toch contact blijft zoeken kan je bijvoorbeeld nog een keer zeggen dat je niet meer zal reageren. Zaak is je daar dan ook aan te houden. Je kunt de ander op deze site kennelijk blokkeren, dat lijkt me een onderstreping van het afgesprokene. Uiteindelijke zullen de vruchteloze pogingen wel gestaakt worden. Het is rigoureus maar wel duidelijk en daar heeft de afgewezene wel recht op anders houd je de situatie in stand en blijft er hoop bestaan en dat is niet eerlijk naar de afgewezene toe. Ik heb het zelf twee keer meegemaakt (niet op deze site maar in real life) en deze methode werkte goed. Met een heeft het wel heel lang geduurd voordat het volkomen over was en de vastberaden houding heeft de ander wel geholpen.
Ik realiseer me ook wel dat het makkelijk gezegd is, en dat er ook situaties kunnen zijn waarbij het niet zo eenvoudig gaat.
Laatst aangepast door
|
MIEKE364
|
op vrijdag 1 april 2011, 20:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LEONARD480
|
|
Geplaatst: maandag 4 april 2011, 19:49
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Dan beland je in een eindeloos slepende relatie waar je beide niet beter van wordt. Eén van jullie heeft diepere gevoelens, die zal altijd blijven hopen...en bij iedere vorm van aandacht zal dat alleen maar versterkt worden. Het beste is gewoon afstand nemen en je tijd aan iets anders besteden... |
Het is natuurlijk de vraag in wat voor stadium het kontakt zich bevind en natuurlijk Chat. Stel dat je kort nog maar ontmoetingen heb gehad en je kunt over je gevoelens over die ander gewoon bepraten ...wat zou dat voor een probleem moeten geven als je eerlijk en oprecht bent. Je zit per toch niet om elkaar moedwillig te kwetsen. Maar begint altijd met de duidelijkheid naar elkaar toe en als dat goed is gecommuniceerd ..moet het toch in orde zijn, om toch op een goede wijzen met elkaar om te gaan zonder verwachtingen wederzijds. De hoop of valse hoop kan een reden zijn om de kontakten te verbreken ...maar blijft altijd een persoonlijke zaak. Even over stalken ...dat kan echt niet natuurlijk en in de regel is dat vaak een zieke geest en je bereikt er totaal niks mee.
Laatst aangepast door
|
LEONARD480
|
op maandag 4 april 2011, 19:50
|
|
Naar boven |
|
|
|
|