Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 19:08
Onderwerp: knuffel of lief woord voor jou !!!
|
|
|
PIETER649 schreef: | doe ik ook ff mee... een dikke knuff voor SHANITA
Pieter, 1 moment van frivoliteit mag best per dag... maar NU eerst een Bavaria (of 2) |
Nou ja, oke dan, omdat je een goede dag had, ook van mij een knuff shanita
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 18:02
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
Shanita, sla je niet een beetje door? In de eerste instantie was ik sterk geneigd je verhaal te geloven, maar als ik al je bijdragen op het forum naast elkaar leg, is het een en al negativiteit over alles en iedereen. Zoveel nare dingen dat ik me af ga vragen of het allemaal wel waar is wat je schrijft.
Zou het niet zo kunnen zijn dat je geneigd bent om de dingen die gebeuren, en die men zegt negatiever op te vatten als ze werkelijk bedoeld zijn? Ik weet dat het kwetsend kan zijn als men je niet op je woorden geloofd, maar is er dan niets positiefs in je leven?
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op vrijdag 25 november 2011, 18:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 25 november 2011, 11:30
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Grote plannen voor vandaag. De thuishulp kwam, en ik dacht eens even goed mee te helpen en wat extra klusjes te doen. Ik wil beginnen...gaat de telefoon.....bla bla bla klaar met bellen.... ik wil beginnen...gaat de telefoon...bla bla bla weer klaar met bellen...ik wil beginnen...gaat alweer de telefoon.......inmiddels is de morgen voorbij en de hulp naar huis: DAG PLANNEN!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 20:58
Onderwerp: Evangelischen geven meer dan refo's / wat geef jij?
|
|
|
Ik weet niet hoe het bij de evangelischen zit, maar als ik de bedragen hoor die in reformatorische kerken in de collectezak gedaan worden dan schrik ik wel even.
Een dankdag collecte in de kerk waar ik uitkom was gemiddeld toch wel 75000 euro tel daar alle overige collecten bij op van zon 2500 euro per week en behalve de dankdag collecten, de maandelijkse extra colelctien voor een of ander goed doel, ook van tientallen duizenden, dan denk ik niet dat de refo's het zo slecht doen. Misschien is het alleen meer zo dat de linkerhand van de rechterhand niet weet wat hij geeft en komt dat niet snel openbaar. De bedragen hierboven is zomaar een gemeente van 1000 leden. daarbij worden er hier kerkgebouwen gebouwd van 6 miljoen, die ook grotendeels betaald worden door de leden, En als ik hier over nadenk, lijkt het me niet vreemd dat er dan nog weinig geld overblijft voor organisaties om individueel te doneren. Waarschijnlijk doneren refo's meer via hun kerk, naar een doel waar iederen achter kan staan
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 24 november 2011, 21:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 13:25
|
|
|
Nee....Jullie kunnen nog niet trouwen, want je kent hem nog niet goed genoeg. Anders had je vast begrepen wat je lief hiermee( ) bedoelde.
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 24 november 2011, 13:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 24 november 2011, 13:22
Onderwerp: De bijbel als absolute waarheid
|
|
|
HARALD940 schreef: | Hoi Martin,
Zoals Inge ook aangaf, de bijbel is een levensboek. God's levensboek. God heeft zich op Zijn manier gepresenteerd in de bijbel, of dat de absolute waarheid is of niet, het is God's waarheid, onze mening daarover is daaraan ondergeschikt. Het is aan ons om God vanuit de bijbel te leren kennen. |
Eigenlijk heel simpel...Zou Gods waarheid alleen, ook niet onze waarheid moeten zijn? Kun je christen zijn en een andere mening hebben als de heilige God zelf?
Als zoals jij zegt: de bijbel Gods waarheid is, wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen of de bijbel wel waar is? Weten wij het beter als God zelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 22:06
Onderwerp: Gebed gevraagd naar aanleiding van gevolgen aanranding.
|
|
|
Je noemt nu allemaal dingen die geen optie zijn, mmaar als je bang bent in je woonplaats, dan is het toch veel simpeler om te verhuizen??
Ik wil niet lullig doen, maar in de dorpen is het zo eng nog niet snachts. Ik ga met een gerust hart om drie uur snachts een blokje om hoor
Dus ik zou zeggen: verhuis!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:31
Onderwerp: Het weer
|
|
|
De mist is weg, eindelijk!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 22 november 2011, 09:28
Onderwerp: beroepskeuze en scheiding
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ook al wordt je bijdrage vooral door alleenstaande ouders gelezen, pieter; dat doet niets toe of af aan de behoeften van een kind, toch? die behoeften blijven mijns inziens hetzelfde. misschien is het zélfs zo, dat in een minder stabiele periode in hun leven, die behoefte zelfs éxtra aanwezig is? |
Die behoegften van een moeder thuis zijn niet het zelfde denk ik, maar juist nog meer. Ik weet nog dat ik kort gescheiden was, en er alleen voor stond dat ik dagen maakte tot 4 uur. De kinderen kwamen alleen huis, zetten een bakje koffie, en dan kwam ik thuis. Het heeft ze geen goed gedaan. Toen ik alleen onder schooltijden ging werken ging het direct een stuk beter, en nu ik voorlopig helemaal thuis ben, merk ik daarin ook de rust voor de kinderen. Er is iemand voor ze als ze thuis komen. De stabiliteit die dit geeft weegt naar mijn idee niet op tegen wat extra geld. Als ik zie dat het kindje van mijn ex vijf dagen naar de opvang gaat, dan kan ik daar alleen maar medelijden mee hebben. Als je niet zelf je kinderen groot wilt brengen , hoe gek is het dan dat de liefde tussen ouders en kinderen verkoelt....niet gek toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 21:07
Onderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Jolan, die straattaalbijbel komt op mij ook vervreemdend over hoor! Hij is duidelijk niet voor jou of voor mij geschreven. Ik denk dat Gods Woord elke taal overstijgt. Wij als mens bepalen niet of God zijn zegen verbindt aan de Statenvertaling, de NBG, de Twentse bijbel of welke vertaling dan ook... daar hebben wij helemaal geen inzicht in. God gebruikt mensen en middelen. Om contact te maken...daar komt Zijn Geest. |
Ben ik met je eens. Het enige waar ik in een bijbel of boek als de straattaalbijbel aan moet denken is:
God wil dat we zijn naam met eerbied/respect gebruiken, of te wel, Zijn naam niet misbruiken. En als ik in de straatbijbel dan lees over Jezus, waar is dan de eerbied?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 20:17
|
|
|
SJAAK585 schreef: | dat hoeven we toch ook niet te raden ???? dat mag je hier neertypen |
Ow ja....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:56
|
|
|
HANNAH810 schreef: | zucht........... ik ben te bijdehand..... ik ben te kieskeurig.............
wáár blijft mijn zelfbeeld!!
(duitsers...........pffffffffffft) |
Onder de tafel
Je raad nooit wat ik vandaag gedaan heb
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:47
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
PIETER649 schreef: | verliefdheden komen, verliefdheden gaan, maar ook voor hardlopers in liefde blijft cm altijd bestaan |
Hardlopers zijn doodlopers, dus CM is juist voor hen. Ze blijven terugkomen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:42
Onderwerp: De Bijbel in straattaal, wat vinden we ervan?
|
|
|
TJOKLAT313 schreef: | Weet je wat ik stoer zou vinden, Lepeltje? Als jij met jouw "gewone" bijbel een weekendje op Kanaleneiland gaat bivakkeren en contact probeert te maken met de jeugd daar. En daarover vertelt hier op CM... |
Geef me een goede reden waarom dat niet zou lukken? Het ligt aan de zegen van God toch? Als Hij die gewone bijbel wil zegenen waar dan ook, zal het zeker lukken.
Maar de bijbel in straattaal, zo respectloos als deze overkomt, ook in het gebruik van Gods/Jezus naam... ik vraag me dan af...zou God Zijn zegen daaraan willen binden zodat het ook werkelijk jongeren trekt? Ik weet het niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 21 november 2011, 19:37
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
Ik las pas een onderzoek over het verwerken van relaties. De uitslag daarvan was in het kort dat de verwerkingstijd van een relatie meestal net zolang duurt als de relatie zelf.
Ik denk zelf dat dit iets overdreven is, maar mijn ervaring leert me dat echte liefde niet zomaar weggaat in een paar maanden als de relatie van een paar jaar over is.
Ik denk dat er een groot verschil is tussen de roze wolk en liefde. Hoe kun je ooit in het huwelijksbootje stappen als je nog niet van die roze wolk afgeduveld bent? Je hebt dan toch nog niet geleerd om te gaan met de negatieve eigenschappen van de ander? Wie zegt je dat de verliefdheid overgaat in echte liefde? Dat kun je pas weten als je het gewaar wordt.
Pas als je kapot bent geweest van verdriet om je verbroken relatie weet je pas echt hoeveel je van je ex gehouden hebt. Maar ben je er in een maandje overheen, dan kan het toch niet meer als lust geweest zijn. Liefde zit wel ff dieper.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:53
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
PIETER649 schreef: | sow dan!!
jij blij dat je t huis net verkocht hebt, anders kon je die zooi nog schoonmaken ook, nou is het aan de nieuwe eigenaar |
Haha, ja tuurlijk, we laten het nog een paar maanden liggen Nee, 'k ben net klaar maar het stinkt hier...pffft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:38
|
|
|
Vreselijk...dochterlief liet zojuist de frietpan uit haar handen vallen. De hele keuken blank van het frituurvet. Zoonlief aan de andere kant van de kamer schrok blijkbaar want die laat direct zijn glas uit zijn handen kletteren.
PUINZOOI!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 19:35
Onderwerp: doop en uitverkiezing.
|
|
|
Hoe duidelijk kan het zijn:
1 Samuel 2 vers 7: De HEERE maakt arm en maakt rijk; Hij vernedert, ook verhoogt Hij.
Dus wat zeuren we? Die BMW is je van harte gegund hoor
Wacht maar...over een paar jaar koop ik ook een dikke bak
Enne, ook arm zijn is geen schande, al vraag ik me weleens af hoe een mens met een gezond lichaam arm kan blijven als men de financieen goed op orde houd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 12:08
Onderwerp: Erfzonde
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Er staat heel veel in het O.T, en vooral ook dat je, je er niet bewust mee bezig moet houden. Maar niet altijd komt dat bewust, en dan is bidden de enige optie. Volgens mij wordt het ook vaak onderdrukt met medicijnen, maar dan onderdruk je het, en komt het veelal terug. Het komt ook voor bij ongelovigen, ik vraag me dan weer af wat die er tegen doen, bidden hoogwaarschijnlijk niet. |
Behalve dat het wordt onderdrukt door medicatie, denk ik ook dat het juist vaak ook DOOR de medicatie komt. Er zijn heel veel medicijnen te verkrijgen met waanideeen als bijwerking.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 10:33
Onderwerp: operatie
|
|
|
JOSINA022 schreef: | Nou, de duidelijkheid is er gekomen!
Heb gistermiddag een zeer goed en verhelderend gesprek gehad waarin zowel de uroloog als de gynaecoloog hun excuses aangeboden hebben voor de gang van zaken in de afgelopen weken!
De gynaecoloog heeft zeer uitgebreid mijn buik bekeken en er is echt niets meer te vinden wat in mijn buik er niet hoort te zijn! Daarnaast heeft ze mij de zekerheid gegeven dat ze mij echt niet zomaar "los" zullen laten.
Deze maand mag eindelijk de inwendige catheter eruit, gaat er nog een controle ct-scan komen en nog de nodige andere controles.
En wat vooral heel geweldig is: ik mag eindelijk gaan beginnen met heel voorzichtig en rustig revalideren. Ik heb hiervoor een verwijzing gekregen voor de revalidatiearts.
Al met al...zeer goed nieuws dus! Alle lof aan God! |
Fijn Josina! Het begin is er.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:17
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Toen ik krom liep van een hernia kreeg ik een heeele dikke bekeuring binnen, en toen ik bijkwam van de medicijnen kwam er bijna een verdubbeling overheen omdat ik niet betaald had.
Een briefje geschreven naar het CJIB, en nu werd de verhoging kwijt gescholden....YES!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:12
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Noem jij dat even Josuf had het over een lange lijdensweg, en vroeg Duurt het bij jullie ook zolang voor ze jullie begrijpen Toen zij ik, ze snappen het nog steeds niet |
Misschien moet je wat vaker naar je kat kijken om de vrouw beter te begrijpen
Laatst aangepast door
|
JOLAN931
|
op donderdag 17 november 2011, 09:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 november 2011, 09:09
Onderwerp: Door aso aangeklaagde leerkracht
|
|
|
Het is toch van de gekke dat er een wijkagent aan te pas moet komen om ouders en leerkrachten uit elkaar te houden. Die docent zal het in het vervolg wel laten om een leerling eens goed aan te pakken.
Maar anderzijds, in het algemeen... Kunnen we dan alleen de kinderen verwijten maken? Dat denk ik niet. Hoeveel leerkrachten hebben het druk met hun laptop en mobiel in de klas? Is er nog werkelijk nog wel zoveel oog voor de leerlingen als vroeger? Ik wil alle docenten niet over een kam scheren, want er zitten zeker hele goede tussen, met daadkracht, concequente leiding en een grote dosis humor, maar ik zie er ook zoveel komen die 'niet over komen', het druk hebben met zichzelf , de klas niet aankunnen omdat ze van die zacht gekookte eieren zijn. En dan hoef ik alleen maar naar mijn eigen dochter te kijken...Ze willen een leerkracht die sterk in zijn/haar schoenen staat, concequent is, en duidelijk de leiding heeft. Maar het lijkt er steeds vaker op dat de karakters van de huidige generatie kinderen sterker zijn als de karakters van de vorige generaties, die nu voor de klas staan. Vaak hebben ze ook geen reden meer om tegen hun docent op te kijken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 november 2011, 13:27
Onderwerp: Oefenen voor 5 december
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | 17 Januari in het nieuwe jaar In mijn ring staat haar “doop”naam Gevangen, gestrikt, in liefde een paar En ze is zo gehoorzaam … volgzaam …
De kaart die komt pas achteraf Eerst vakantie, een weekje vrijaf Een extra week rust … ik ben bekaf De kaart, die komt pas achteraf
Veel te vieren, jullie mogen komen Abraham … en een “eigen” vrouw Van haar durfde ik nooit te dromen +0 -/- 8 dat principe kreeg een douw
Ik zal wel schrikken, das normaal Ik stuur gelijk een noodsignaal Geef maar geld, mag ook giraal Jullie mogen komen, allemaal …
Goed in taal, hoog moraal Radicaal, joviaal en royaal Donderstraal, zonnestraal En ik ben straks haar gemaal
Ik zal wel schrikken, das normaal Ik stuur gelijk een noodsignaal Geef maar geld, mag ook giraal Jullie mogen komen, allemaal …
En de zon … de zon ging onder met een plons !!
http://www.youtube.com/watch?v=3kK4oc_YM3s |
Wees maar blij dattie met een plons onderging!
Van harte gefeliciteerd Cross!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 20:58
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ben het wel met je eens, een "opvoedende tik voor de broek" hebben alle kinderen wel eens gehad denk ik, maar ik vind de uitspraak van de ds. een paar stappen te ver gaan. @ "Als een kind zondigt is ’kastijding’ (lichamelijke bestraffing of slaag) een noodzakelijk antwoord, houdt Vlietstra de gelovigen voor. Een ouder kind mag zwaarder worden gekastijd omdat dat meer kan verdragen. Kinderen die ’obstinaat’ zijn moeten zelfs ’scherp gekastijd’ worden. „Een zware misdaad en gruwel moet niet zacht worden bestraft.” Kastijding, zie ook tekst, gaat volgens mij verder dan een "opvoedende tik voor de broek", ik lees bijna "net zo lang slaan totdat de zonde uit het kind is ...". |
Moet je het boek lezen cross? ik heb hem staan. Het taalgebruik van toen is niet meer te vergelijken met wat het nu is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 16:49
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
VISSER278 schreef: | O , wat een leuk moment: Eindelijk na jaren gespaard te hebben , m'n spaarkaart van de schoenenreus vol. En dat levert op , jawel bij het volgende bezoek wel 15 euro korting. Hoppa kassa. Maar wat staan daar nog voor kleine lettertjes?........Deze spaarkaart kan worden verzilverd t/m 1 januari 2008. Volgens mij is dat al geweest. |
Dat moet niet uitmaken Visser. Ik heb hetzelfde eens gehad, en mocht de volle kaart gewoon inwisselen hoor. Wie niet waagt die niet wint
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 november 2011, 13:32
Onderwerp: Oefenen voor 5 december
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Zachtjes hoor je de motor zoemen 't is de Lancia van Cross hij is op weg naar zijn geliefde over een poosje is hij toch de klos.
Vol verwachting klopt ons hart gaan ze trouwen of is er smart? Vol verwachting klopt ons hart gaan ze trouwen of is er smart? |
Zal hij nu toch echt voor gaas gaan, Maakt hij de gang naar het altaar. wij CMmers zullen verbaasd staan, En verwachten van hem een groots gebaar.
In de vorm van een trouw kaart, en een groot stuk bruids-taart In de vorm van een trouw kaart en een groot stuk bruids-taart
Met zijn allen zullen we komen, als hij beloofd, de eeuwige trouw. Dan gatie eind'lijk van CM af omdat hij het te druk heeft, met zijn eigen vrouw.
Hij zal wel schrikken, niet normaal, want we komen allemaal. Hij zal wel schrikken, niet normaal, want we komen allemaal.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 16:01
Onderwerp: Ondertrouw
|
|
|
MARRY942 schreef: |
Vandaag zijn Loretta en Jan WIllem in ondertrouw gegaan. Lieve schatten, ik wens jullie een heerlijke, zonnige, gelukkige en door God gezegende dag toe, en super-razend-ongelooflijk veel geluk! Een dikke knuffel van mij |
Ook van mij van harte gefeliciteerd!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 november 2011, 11:51
Onderwerp: Soms moet je wel eens huilen
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Waarom zo negatief??? Ook iedereen krijgt weer geen jeuk op de meest rare plekken... Ook al klinkt dit gedicht niet negatief...bedenk dat er mensen zijn die WEL diep in de put kunnen zitten... |
Ah joh...Pieter wil gewoon dat Annet ff krabt
|
|
Naar boven |
|
|