ChristianMatch

Forum

Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 169 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 15:26
BerichtOnderwerp: doop en uitverkiezing.

MARIAN519 schreef:
Ik volg het even niet meer?

Het ging hier toch over doop en uitverkeizing?
Is de seksuele geaardheid een reden om niet gedoopt te worden?
Voor doop geldt maar één eis: Ken je Jezus als Heer en Heiland?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 oktober 2011, 10:18
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

SHANITA130 schreef:
Ik reageer hier niet meer op.

Je vergeleek God met je vader, die je dan ook nog es niet zo rooskleurig afschilderd.

En verder reageer ik niet meer.
tja, ik zou maar eens beter gaan lezen als ik jou was. Ik heb mijn vader nooit negatief afgeschilderd, heb juist geschreven dat ik een heel goede band met hem had. En dat het een enorme klap voor me was, dat hij zo vroeg overleed....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 23:06

SHANITA130 schreef:
Er is nog een ander topic over dit onderwerp: welke rol je opvoeding speelt voor de rest van je leven. En iedereen wordt op een bepaalde manier gevormd. Je stelt me een persoonlike vraag, ben jij mishandeld door je vader?
die vraag heb ik je niet gesteld, zie posting.
En dan kan ik zeggen, de korte tijd dat ik hem gekend heb, heeft hij mij nooit mishandeld. Ik heb altijd een hele goede band gehad met hem.
Fijn. Ik lees ook andere dingen.en om dat nu door te trekken naar God...daar heb ik vraagtekens bij.
Wat ik probeer duidelijk te maken, is, dat je doelbewust bezig bent de evangelische beweging in een kwaad daglicht te stellen en daar ga ik tegen in.Daar ben ik niet mee bezig. De video's die je hier toont, zijn bewust geplaatst om anderen te laten zien hoe extreem "wij" zijn. Ik probeer je er voortdurend op te wijzen, dat dit zeer extreme voorbeelden zijn, en dan ga je mij persoonlijk aanvallen.Ik vind ze niet extreem, komt erg vaak voor, is mijn ervaring van járen. Ik val je niet persoonlijk aan. vind het vervelend worden dat je steeds vaker als ik wat post waar je het niet mee eens bent, dat je dan over mijn 'achtergrond, ervaringen en verleden begint, als zou dat de reden zijn dat ik ergens een bepaalde mening over heb
En niet mij alleen, iedereen die het niet met je eens is, krijgt een sneer.ik geef geen sneren, maar mijn mening
Je hebt geinsinueerd dat ik seksverslaafd was
Ik heb net even gekeken kan niet vinden wat je zou kunnen bedoelen. nu insinueer je weer, dat ik door mijn vader mishandeld ben. In insinueer niets, neem letterlijk over wát je zegt....
Mijn mening geven doe ik.
Allereerst vraag ik me af of je echt wel doorhebt wat je allemaal schrijft. Want het hele referaat over projectie, is dat geen insinuatie? Je insinueert dat ik problemen met mijn vader projecteer op anderen...En de dingen waar je mij betichtigt bij dat onderwerp over seksualiteit zijn gewoon te gek voor woorden. En om zomaar te vertellen dat de evangelische beweging zo extreem is, is toch ook niet normaal? En het enige bewijs dat je aanvoert, is je eigen ervaring. Ik kan er veel meer en heel andere ervaringen tegenover stellen. Je zegt dat je niet meer gevormd wordt vanuit je verleden, en je praat voortdurend wat je allemaal overkomen is, en hoe lang is dat dan geleden? Begrijp nu eens, dat ik begrip voor je bijdragen kan opbrengen omdat ik weet wat voor hel dat voor je geweest is. Maar je gaat veel te ver door te stellen dat dat bij elke evangelische gemeente zo is....

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op donderdag 27 oktober 2011, 23:06
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 22:55

GERRIT084 schreef:
Volgens mij heb ik het al eens gezegd, maar ik kan haar reactie enigsinds wel een beetje voorstellen. Ik wel, niet iedereen heeft een goede band met zijn/haar vader gehad. Ik wel, maar om God te vergelijken met mijn aardse vader, niet echt. Vind ik trouwens ook geen vergelijk, misschien ligt dat ook een beetje in delijn van je geestelijke opvoeding. En ook niet alle trauma,s zijn het zelfde, de een verwerk je sneller dan de ander, en er zijn er die je nooit verwerkt. Een beetje begrip naar elkaar mag ook wel eens, en sommige dingen moet wij ook niet te persoonlijk opvatten. Ik heb het ook gedaan, en had ook weinig tot geen begrip voor anderen. Zeker of ook richting u, wand zelfs die rotopmerking van mij aan jou adres begin dit jaar zit mij vaak nog dwars. Voor mij is God, ten alle tijden God.
In de Bijbel wordt God ook als Vader voorgesteld. Het gebed van Jezus begint ook met: Onze Vader. In principe zijn onze woorden te beperkt om te beschrijven wie God is, maar juist de term Vader, heeft een hele grote betekenis in de bijbel. De analogie naar onze aardse vader is volledig op zijn plaats, omdat dat het karakter van God beschrijft.
Wat betreft schuldgevoel, ik kan me ook niet meer herinneren wat je geschreven hebt, maar als je er echt last van hebt, mag je weten dat God je vergeeft en vergeef ook maar eens jezelf....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 10:19

SHANITA130 schreef:
De term projectie komt nu in me op.

Projectie is onder andere een term uit de psychologie. Van projectie kan sprake zijn wanneer men eigenschappen of emoties van zichzelf tracht te ontkennen, verbergen of verdringen door deze toe te schrijven aan iets of iemand anders.

Dat ik dit schrijf is omdat ik merk dat je míj elke keer toeschrijft, dat dingen van nu, meningen van mij bijvoorbeeld, zijn gevormd door mijn verleden. En dat stoort me best wel! Eigenlijk stoort mij dat behoorlijk.
Vandaar deze reactie.

Ómdat ik heb geleerd, om mijn meningen los van mijn verleden, te geven.
Mijn leven te leven zonder invloeden van kindertijd en verleden. Omdat ik de gehele waarheid van mijn kindertijd en verleden onder ogen heb leren zien en het niet meer zat te verdringen, is dat mogelijk geworden.

Hier de laatste twee keer dat je dat deed: "Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt." Geplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 15:05 door jou.

Én: Het blijft echter jouw waarheid, gebaseerd op jouw ervaringen.. Geplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:09 ook door jou.

In het onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin bij het forum Christelijk leven.

Door jou toespelingen, dat ik de speelbal ben van mijn verleden, zou het misschien projectie kunnen zijn. Met andere woorden, wat je over mij zegt, geldt eigenlijk voor jezelf.

Je hoort vaak, dat iemand zegt, dat ie 'blij' is dat ie veel geslagen is in zijn kindertijd, anders was ie niet zo gedisciplineerd, had ie nooit iets geleerd of had ie nu niet zo'n sterke persoonlijkheid gehad, enzovoort. Eigenlijk, om 'het' goed te praten.

En je hebt het over respect hebben, je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed...En dat was nooit je belangrijkste motief geweest voor jou liefde voor hem.
Eigenlijk zeg je hier, dat het feit dat je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed, dat dát nooit je bélangrijkste motief was geweest voor jou liefde voor hem.....
En dat je respect voor hem had. Omdat je wist dat hij in staat was je te straffen als je dingen fout deed?
En dit trek je door naar een vergelijking over hoe God is?
Respect voor God, omdat ik weet dat Hij in staat is mij te straffen als ik iets verkeerd doe?
Ja, zomaar wat vragen hoor...

Hoe kan sowieso het feit, dat je weet dat iemand in staat was je te straffen als je dingen fout deed een motief voor liefde zijn? En dan was dat nooit je belangrijkste motief..
Dan denk ik: wat was dan je belangrijkste motief? en belangrijkere motieven? Dingen die nog wreder waren dan 'straffen als je dingen fout deed?'

NB: wreed
Heel onvriendelijk, gemeen, harteloos.
Gevonden op http://www.woorden-boek.nl/woord/wreed
Er is nog een ander topic over dit onderwerp: welke rol je opvoeding speelt voor de rest van je leven. En iedereen wordt op een bepaalde manier gevormd. Je stelt me een persoonlike vraag, ben jij mishandeld door je vader? En dan kan ik zeggen, de korte tijd dat ik hem gekend heb, heeft hij mij nooit mishandeld. Ik heb altijd een hele goede band gehad met hem.
Wat ik probeer duidelijk te maken, is, dat je doelbewust bezig bent de evangelische beweging in een kwaad daglicht te stellen en daar ga ik tegen in. De video's die je hier toont, zijn bewust geplaatst om anderen te laten zien hoe extreem "wij" zijn. Ik probeer je er voortdurend op te wijzen, dat dit zeer extreme voorbeelden zijn, en dan ga je mij persoonlijk aanvallen. En niet mij alleen, iedereen die het niet met je eens is, krijgt een sneer. Je hebt geinsinueerd dat ik seksverslaafd was en nu insinueer je weer, dat ik door mijn vader mishandeld ben. Je hebt een vreemde vorm van discussiëren Shanita.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:09
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

SHANITA130 schreef:
Juist door mijn 'achtergrond'(kindertijd en hersenspoeling groepen), dat ik de waarheid daarvan onder ogen heb gezien, en niets verdrongen heb en goedgepraat, maakt dat ik nu alleen de waarheid kan zien.

Ik kan zelfs niet anders.
Het blijft echter jouw waarheid, gebaseerd op jouw ervaringen..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: donderdag 27 oktober 2011, 00:08
BerichtOnderwerp: Kerstmuziek

MOMO697 schreef:
Ten eerste:
Kerst is geen christelijk feest. Jezus heeft ons ook geen opdracht gegeven om deze dag te gedenken.

Ten tweede:
Elke dag zouden we moeten leven in de wetenschap / geloof dat God dichtbij ons is

Kerst is voor mij opgeklopte pudding; t ziet er mooi uit maar t is allemaal lucht.

Gelukkig leven we in een vrij land en mogen we kerst beleven zoals we willen. En bovendien is God ook niet afhankelijk van ons beleven. Hij doet wat Hij wil. En das maar goed ook.
Het principe van feest vieren is wel degelijk een bijbels principe. De belangrijke gebeurtenissen herdenken is essentieel. Dat Kerst zoals wij dat nu kennen ook heidense kenmerken heeft, is iets wat ik jammer vind. Aan de andere kant, grijp ik elke feestdag aan om te herdenken wat we dan vieren. Dus bij Kerst gaat het voor mij om de komst van Jezus, en Pasen gaat voor mij over de opstanding, de rest is voor mij slechts invulling...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:29
BerichtOnderwerp: wie gaat naar het speeddate in amersfoort 19 november 2011

YELNIN491 schreef:
wordt het in de trant van: hee hallo, hoe gaat het?
ja goed, fijn, gezellig.
hoe heet je, waar woon je en nu ophoepelen!!
who's next!!??

Clown smiley Verraste, verbaasde smiley Slapende smiley Coole smiley met zonnebril ik ga niet!!
Hoe zou jij dat anders doen bij een eerste date? Het kan zijn, dat je dan na 5 minuten ook stilvalt en dan zit je uren tegenover elkaar zonder dat je een goed woord kunt uitbrengen....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 22:25
BerichtOnderwerp: Kerstmuziek

MOMO697 schreef:
Ik hou van sfeervolle muziek, muziek met gevoel
Maar heb niks met kerst, bovendien is het een lachertje om de geboorte van onze Verlosser in december te vieren. Simpel rekensommetje leert ons dat het helemaal niet in december heeft plaatsgevonden.
Het is een zinlose kerkelijke traditie. Je kan er nog zoveel inhoud aan geven als je wilt maar het is en blijft een heidens gebruik met een christelijk sausje. Voor mij zit daar geen echtheid in.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
Ik luister wel naar mooie muziek.
Als ik denk aan kerstdiensten, die ik heb meegemaakt, duurden ze soms wel 6 uur. Iedereen mocht een bepaalde inbreng hebben en daar maakten ze gretig gebruik van. Helaas vonden de meesten dat ze zelf zo goed konden zingen, meestal verlangde ik na de eerste drie bijdrages al naar oordopjes.
Maar wat mij het meeste stoorde was, dat het in mijn ogen niks met de boodschap te maken had, en die boodschap is er wel degelijk.
Ten eerste geloof ik dat het een opdracht van God is christelijke feesten te vieren. In het OT stelt Hij feesten in, en aangezien ik vind dat je dat principe ook kunt overnemen. We vieren met Kerst de komst van Jezus. Wat is daar zo bijzonder aan? In mijn ogen raakt dit het hart van ons geloof. God wil wonen bij de mensen, in het OT liet Hij de tabernakel en daarna de tem pel bouwen als symbool van Zijn aanwezigheid. In het nieuwe testament gaat dat zelfs nog verder, Hij komt Zelf naar de wereld om onder ons te wonen.
Wat is daar zo verrassend en vernieuwend aan? In geen enkele andere religie zien we dit terug, God als mens onder de mensen, zonder dat Hij echt mee doet met hun zonde. Wij kunnen belijden dat God dichtbij is, dat Hij als Persoon naast ons staat en beseft wat wij door moeten maken.
Wij geloven in God als Iemand die bij ons wil zijn, in ons wil wonen en samen met ons op weg gaat. Dat is volgens mij de centrale boodschap, die bij Kerst centraal zou moeten staan: God die dichtbij ons is...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:53
BerichtOnderwerp: Het slechtste moment van vandaag

MARIAN519 schreef:
Vreselijk..en heb je aangepaste schoenen daarvoor? je kunt zo toch ook je voeten beschadigen?
Ik moet alleen zorgen dat mn schoenen niet knellen. En behandeling van een pedicure...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:44

MARIAN519 schreef:
Wat erg..en als je loopt? hoe loop je dan als je voeten gevoelloos zijn?
Voel je zelfs geen pijn? Hoe kan dat dan?
En belangrijker....kun je het gevoel weerkrijgen?
Je hebt het idee dat je op watten loopt. En het gevoel komt niet meer terug. Komt omdat ik waarschijnlijk jaren lang suikerziekte heb gehad zonder dat ik het wist....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 18:09

Ik was bij de dokter, en zij testte mn voeten. Ik moest mn ogen dicht doen, en ze liet een stemvork trillen op mn voet. Ik voelde helemaal niks. Sterker nog, mn voeten waren koud, en ik kwam er achter doordat ik dat met mn hand voelde. Vreemd dat zo het gevoel uit de voeten verdwijnen kan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 15:05

SHANITA130 schreef:
Deze film slaat alles: bedriegers?
Ik heb ook eens naar die film gekeken. En het valt me juist op, hoe zachtmoedig die man is, hij gaat er op een goede manier mee om. God heeft hem de bediening gegeven, en hij eist nergens de plek van God op. Hij dwingt niet, hij manipuleert niet en staat open voor correctie. En dat je hem dan als bedrieger neerzet, vind ik eigenlijk heel schandalig. Hij erkent dat er terugval is, hij erkent dat niet iedereen geneest en ze laten mensen niet vallen als ze niet genezen, ze komen zelfs op bezoek. Hoezo bedrieger? En hij vindt het net zo erg dat die twee mensen niet genezen waren, maar er waren vier mensen in deze reportage wel genezen waren, heb je dat ook opgemerkt? Uiteindelijk bepaalt je eigen achtergrond heel sterk hoe je naar zo'n docu kijkt.

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op woensdag 26 oktober 2011, 15:24
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:41
BerichtOnderwerp: Donor week

THOMAS968 schreef:
De Joodse tweelingen in Auschwitz hebben het met hun wrede dood moeten bekopen omdat er geen rechtstaat was die hen beschermde.
Er zullen ongetwijfeld wetenschappers bestaan die profiteren van ellende van anderen. Maar wetenschap deugt, waar je hopelijk zelf ook van profiteert als je zelf eens ziek mocht worden. Of dank zij die vervloekte wetenschap een nieuwe goed werkende niet mag krijgen. Dan mopper je niet. Dan mag je God dankbaar zijn maar ook de donor die, in tegenstelling tot jou, zijn of haar nier aan je schonk.
Het is natuurlijk een heel wrang voorbeeld wat ik gebruikte, maar met de vetgedrukte zin geef je eigenlijk weer wat ik ermee bedoelde. Hoe zit het met de bescherming van de rechtstaat in deze? Als die er niet is, kunnen mensen heel gekke dingen gaan doen. Mag ik dan zekerheden hebben dat ik op zn minst weet dat hier heel scherpe controle op plaats moet vinden.
Als het aan dezelfde wetenschap zou liggen, zouden embryo's ook gebruikt mogen worden...
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: woensdag 26 oktober 2011, 11:22

SHANITA130 schreef:
Ik heb hier geen een keer, geklaagd over mijn huidige situatie. Juist andersom.
Ik benader het, hoe ik het zie.

Niets opgezocht. Werd ermee geconfronteerd toen ik pas gelovig was.

Bij de gemeentes waar ik kwam, dvd's en boeken van oa Benny Hinn.
Ik kocht zoveel van die dingen...
Als je kijkt naar de onderwerpen die je hier hebt gestart, gaat het vaak over dit onderwerp. Dat bedoel ik met opzoeken...

SHANITA130 schreef:
De eer waarvan? Dat iemand eventjes van zijn pijn verlost is, zogenaamd beter is, en later alle pijn weer terugkomt? En als er een keertje, toevallig een genezing plaats vindt, wat een psychiater ook had kunnen doen, ja, natuurlijk geven 'ze' God de eer. Ze gaan niet van "kijk eens hoe ik de boel manipuleer...en het werkt.."
toevallig??? Ik geloof dat een genezing nooit toevallig gebeurt. Ik geloof dat het een getuigenis is van Gods aanwezigheid in deze wereld. En ik geloof dat als iemand niet geneest, God daar ook een bedoeling mee heeft.

SHANITA130 schreef:
Gebeurd veel door heel Nederland, helemaal niet extreem.
Onzin, wat jij hebt meegemaakt is een randverschijnsel.
SHANITA130 schreef:
Dat zei ik juist niet, ik zei dat ik daar niet over oordeel.

Wat nou, als meneer Zijlstra echt gelooft, dat wat die doet, opgedragen is door God....ik durf daar niet over te oordelen.

Bijvoorbeeld Benny Hinn, die is miljardair, ik heb een paar jaar terug docu´s over hem gezien, inloopkasten met duurste kleding, dure auto´s kasten van huizen....O, ja, en dan die health en wealth gospel. Dat het Gods bedoeling niet is dat je ´arm´bent, Dat God je ook financieel wil zegenen. Zelfde met ziekte.

En nu hou ik er over op. Ik geloofde dat ook heilig, die genezingsdiensten toen ik pas tot geloof kwam, en die health en wealth evangelie´s.

Totdat de heilige huisjes bij mij barsten begonnen te vertonen.
Weer een extreem voorbeeld. En daarmee insinueer je dat iedereen die bidt voor genezing het voor het geld doen, en de roem.
SHANITA130 schreef:
Toen zei mij reformatorische psycholoog, dat ik ook naar de Gereformeerd Vrijgemaakt kan.....toen kon ik ademen..

En toch, die mensen die dat geloven zijn mijn broeders en zusters, want ik geloofde dat ook eerst.
Zou dan wel schijnheilig zijn, als ik hun nu zou gaan veroordelen.

Maar de, ´mijn´ zoals je wilt, waarheid vertellen blijf ik doen.

En ik weet uit ervaring dat er bakken geld mee wordt verdiend. Weet je wat mensen allemaal in de collecte gooien, als er weer een ´genezing´heeft plaatsgevonden´.
En dat allemaal onder de vrijheid van godsdienst, hoeft geen belasting over worden betaald.
Er is maar één Waarheid die je moet vertellen, en die waarheid is Jezus. En die zal nooit andere christenen afbranden zoals jij wel doet. Hij zou ze wijzen op hun zonde. En stichtingen/kerken betalen wel belasting hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 22:26

SHANITA130 schreef:
Chatuliem,
Chatuliem, ik heb hier geen zin meer in. Mijn geloof is erg groot, groter kan niet.
Ik vroeg alleen maar naar je standpunt verder niet. Je zult mij nooit zien schrijven, dat je geloof niet voldoende is. Het is jammer dat je zoveel negatieve dingen hebt meegemaakt. Maar er zijn ook voldoende mensen die het anders benaderen. Ik geloof dat God kan genezen, ik geloof dat Hij dat ook doet. Maar ik ontken niet dat mensen dit te vaak op een verkeerde manier gebruikt hebben.
SHANITA130 schreef:
En altijd bij genezingen, zoals armen die aangroeien, kanker die verdwijnt, en weg blijft, en meer van die wonderen. Dat hoor ik altijd van iemand die het weer van iemand anders gehoord heeft, en die dat ook weer van iemand anders heeft gehoord, nooit uit de eerste hand, zo van mijn zus, of mijn moeder of buurvrouw.
je begint er zelf over, en dan word je er automatisch mee geconfronteerd. Mijn advies zou zijn, zoek het dan ook niet op..

SHANITA130 schreef:
En over Paulus die doden opwekte enzovoort,
Dat was toen, dat gebeurd nu niet meer, Jezus liep ook over het water.
Dat zie je ook niet meer.

En als er dan een keer een wonder gebeurd, is dat omdat God wil laten zien hoe groot en machtig hij is, en niet omdat men naar een gebedsdienst is geweest. Waar genezing af wordt gedwongen, en geclaimt. God laat zich niet claimen en dwingen.
Ik denk dat de meeste mensen God de eer geven, dat is tenminste mijn ervaring.
SHANITA130 schreef:
Het gebed van de rechtvaardige vermag veel.

En met (veel geschreeuw, hard,) en veel claimen en dwingen, noem ik niet krachtig.

Maar, nogmaals, ik wil het kind niet met het badwater weggooien. Het enthousiasme werkt wel bemoedigend.
Elke gebed is krachtig, het gebed is krachtig.

En...dat gebedsgenezingsdiensten is mijn ding niet.

En iemand anders ding wel.

Prima voor mij, moet naast elkaar kunnen bestaan.
Het schreeuwen maakt het gebed niet krachtiger, dat ben ik met je eens. Goed, dan hoeven we elkaar toch niet te veroordelen aan de hand van extreme voorbeelden? In mijn ogen gebruik je die extreme voorbeelden als criterium, terwijl het in mijn ogen een uitwas is.
SHANITA130 schreef:
Belangrijkste is het geloof. Of je gelooft. Dat Jezus voor onze zonden gestorven is, opdat een ieder die gelooft eeuwig leven heeft.

En dat die medewerkers bij die gebedsgenezing zelf geïndoctrineerd zijn, of dat ze zakken vullen, dat is niet aan mij om te oordelen.
Ik ga niet uit van negatieve motieven, en dat je stelt dat mensen dat doen om zichzelf te verrijken vind ik eigenlijk veel te ver gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 18:46
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

GERRIT084 schreef:
Nee, maar wel een o.zin Gefrustreerde smiley

.=n
Ach Gerrit, ik heb je wel door hoor. Op deze site doe je af en toe alsof je een chagrijn bent, maar in het echt ben je waarschijnlijkse een goedlachse brombeer....
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 17:34

Een argument nog niet behandeld is, is het wantrouwen naar de wetenschap toe. Wat doen ze eigenlijk met je lichaam en is daar echte goede controle over. Dat is voor mij het belangrijkste argument om niet mee te doen aan donorschap.
In het verleden is het vaker gebeurd, dat men kan doorschieten met de medische proeven. Helaas moet ik denken aan onze lieve Josef, die met tweelingen experimenteerde. Als er geen enkele controle uitgeoefend wordt, ben ik zeer huiverig.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 15:16
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

LEANNE226 schreef:
Ik ben geslaagd...........ik ben geslaagd ..........ik ben geslaagd
IK BEN GESLAHAAGD!!!!!!!!!!

Morgen mn contract halen!

Ik ben best wel een klein beetje blij Coole smiley met zonnebril
Kunnen we dan ff over mijn aangifte praten?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:54
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

GERRIT084 schreef:
Je hebt wel ijzinwekkende Geschokte, onthutste smiley maar geen verkoolde, maar wel uitgebluste Knipoog smiley
ijzin...bestaat er dan ook een xzin?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: dinsdag 25 oktober 2011, 13:51

SHANITA130 schreef:
Ik geef hierboven een voorbeeld van een ziekte met psychische oorsprong.

In dit geval een slikstoornis die ik zelf had.

Die kon alleen overgaan, toen ik in een langdurige rustige veilige omgeving zat. Heeft God daarvoor gezorgd, dat geloof ik. en mensen op mijn weg gebracht, die mij erbij hielpen. en nog steeds.

Die psychiater in één vandaag heeft het daar ook over: dat bidden voor een ander, kan op de ander zo rustgevend overkomen, dat ziektes die een psychische oorsprong hebben, dan overgaan. Daar kwam het op neer, in dat stuk van één vandaag. Hij heeft het over een Lichamelijke functiestoornis na een traumatische ervaring.

Na 5 minuten en een seconde legt hij het uit, die psychiater. Het begrip 'wonder' is te verklaren en ook wetenschappelijk, systematisch te bewerkstelligen.
Ook een evangelist van een kerk kan zo een lichamelijke functiestoornis goed genezen, stelt Hoogduin(psychiater). Dan krijgt iemand een gevoel van eindelijk iemand die me begrijpt en dat kan leiden tot een overgave, waarin de kans is, dat spontane bewegingen op gaan treden. Het betreft ziekten die door trauma, of nare dingen hebben meegemaakt in jeugd, zijn ontstaan. Dus geen kanker, of brandwonden of een gebroken been bijvoorbeeld.
Heb laatst nog een programma gezien waarin een vrouw genezen was van doofheid aan één oor en blindheid aan één oog.
Ook was er een vrouw die door haar reuma haast niet meer lopen kon. Na gebed kon ze gewoon weer lopen en was ze na vier jaar nog steeds pijnvrij. Dit heeft in mijn ogen niet alleen een psychische oorzaak, maar ook een lichamelijke. Als je de bijbel leest, zie je dat ook terug. Zelfs een Paulus, die door gebed iemand uit de dood liet opwekken!!!!
Ik begrijp je houding niet helemaal. Je gelooft wel in genezing, maar het mag niet gepaard gaan met een krachtig gebed???

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op dinsdag 25 oktober 2011, 13:53
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 19:04

WILLEMIJN232 schreef:
Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand overleed (inslapen vind ik meer iets bij dieren) omdat men de kosten te hoog vond Gerrit.....Zo werkt het niet gelukkig...
Wat wel een punt van discussie is-en ik vind dat op zich geen verkeerde discussie- de oplopende kosten van de gezondheidszorg....Als jij 95 bent wil je dan nog een nieuwe heup? En weet je hoeveel dat kost???En is dat nog wel rendabel? Moet je tegen beter weten in allerlei dure behandelingen ondergaan? Moet iemand die rookt nieuwe longen? Of een alchoholist een nieuwe lever?
Dat zijn allemaal ethische discussies en gelukkig wat anders dan zoals jij het formuleert.
Als we het eens over ethiek gaan hebben. De essentiële vraag die hier aan ten grondslag ligt is, moet je iemand medische hulp verlenen als zijn gedrag de oorzaak is tot het probleem. Op het moment dat je die voorwaarde gaat stellen, is het het einde van de medische ethiek. Want dan ga je iemand niet meer helpen die zelf het ongeluk veroorzaakt heeft. Of dan help je niet iemand die als moordenaar veroordeeld is. Iedereen mag een beroep doen op medische zorg, en laten we dat aub zo houden. Anders worden artsen ook nog rechters..
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 17:08
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

MARIO216 schreef:
Ik heb me tijdens een lange autorit goed kunnen vermaken met Ajax-Feyenoord, jammer dat het een gelijk spel werd. (Jammer hé Chat) Clown smiley
En op de terugweg heb ik die lange werktrein uit Oostenrijk gezien die langs de A12 stond!
Je hebt gelijk dat Feyenoord eigenlijk had moeten winnen. Ze waren gewoon beter, mijn irritatie was meer dat Ajax zo belabberd speelde.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:22

WILLEMIJN232 schreef:
Had je dan de voetbal laten schieten Chatuliem??????
Tja, de Veluwe is nu eenmaal onweerstaanbaar he? Knipoog smiley
Jazeker, contact met mensen is belangrijker dan voetbal hoor...Maar het is wel een leuke afleiding als je alleen thuis bent.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 13:20
BerichtOnderwerp: Herfstwandeling

ERIKA129 schreef:
Nee he Gefrustreerde smiley meneer maakt me weer aan het twijfelen Knipoog smiley
Maar ik laat het op het laatst aankomen denk chat je weet het he mijn situatie, moet eerst een eind rijden en dan lopen en 10km ben bang dat ik dat niet red Twijfelende smiley
Je moet je niks aantrekken van de onzin die sommige mensen hier opschrijven. Denk je echt dat we 10 km gaan lopen? Dat kan ik zelf echt niet aan hoor. Het gaat meer om gezellig bij elkaar te zijn en we wandelen gewoon zover we allemaal kunnen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 24 oktober 2011, 14:25
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 12:24

Zullen we afspreken, dat mensen die niet mee gaan, zich niet bemoeien met dit topic?
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 11:13

GERRIT084 schreef:
Huh Geschokte, onthutste smiley meer een realist, moet u maar eens goed lezen op forum, ook tussen de komma,s Gefrustreerde smiley
In tegenstelling tot jouw verwachtingen kan ik zeggen, dat dit niet de eerste keer is, dat we een wandeling hebben. En tot nu toe is dat altijd een succes geweest.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: maandag 24 oktober 2011, 00:03

Goed wat is het toch moeilijk om iedereen het er naar de zin te maken. Ik heb het wat laten geworden, omdat je altijd dat soort commentaren krijgt. Of het is te ver, of het is op een verkeerde dag.
Maar om toch de meeste mensen tegemoet te komen zal ik het nog even terugzetten naar de zaterdag.

Het wordt dus zaterdag 5 november bij Het Neie Hemelriek te Gasselte.

Lijst ziet er als volgt ui:

Billy701
Chatuliem619
Momo
Yelnin491(onder voorbehoud)
Bert168.
Het zou leuk zijn als er nog anderen zich aanmelden, Erika, jij kunt weer gaan twijfelen...

Laatst aangepast door
CHATULIEM619
op maandag 24 oktober 2011, 00:07
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 20:45

MARYAN401 schreef:
Wat saai zeg, dat is jammer van je tijd. Had je beter een wandeling kunnen maken!
Tja, ik had wel een uitnodiging van je verwacht hoor.
Naar boven

Auteur Bericht
CHATULIEM619 (63)

BerichtGeplaatst: zondag 23 oktober 2011, 19:15

WILLEMIJN232 schreef:
het leven valt niet mee Chatuliem.... Engeltje smiley Wie heeft nu gewonnen? Dat vermeldt je er nu net niet bij...... Knipoog smiley
Ajax Feyenoord 1-1, Groningen Twente 1-1
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van CHATULIEM619
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 169 Volgende
Pagina 60 van 169