ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:55
BerichtOnderwerp: scheppingsdoel

MAR907 schreef:
Wie is de "schepper" volgens de Paus en/of vaticaan???

God, zoals Hij Zich in de Bijbel heeft geopenbaard.
Vanwaar trouwens de schepper tussen aanhalingstekens?

MAR907 schreef:
Is de paus niet de vertegenwoordiger zgn van god en heeft de wetten van de ware schepper veranderd????

In zekere zin zijn wij als mensen allemaal vertegenwoordiger van God op aarde. Hij heeft ons althans wel die functie meegegeven in de schepping!
En ja, de paus ziet zichzelf wel als apostolisch opvolger van Petrus, maar is dat direct zo'n groot punt als je ons eigenlijke scheppingsdoel bekijkt?

En dan die wetten. Zoals Pieter ook al aangeeft, is het interpreteren van bepaalde leefregels en dergelijke iets wat IEDER mens doet. Maar ben wel benieuwd welke wetten je hier specifiek op het oog hebt als je zegt dat de RK deze zou hebben veranderd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:48
BerichtOnderwerp: 3 maart: ja of nee?

ARJAN007 schreef:
Tot dusver heeft dit kabinet de juiste koers gevaren zowel w.b. de crisis als nu ook in de Irak-kwestie.

Juiste koers ivm crisis? Veel geld naar de bankenwereld zonder werkelijk resultaat, want die banken zijn nog niet echt beter gaan werken, ja zelfs soms alsnog op de rand van de afgrond gekomen... Oke, de WW-regeling is een aardige oplossing geweest als noodinstrument, maar of dit de bedrijven en de betrokken medewerkers echt sterker heeft gemaakt?

En dan de Irakkwestie. Het onderzoek heeft duidelijk gemaakt dat er niet goed gehandeld is indertijd en dat werd eerst door de premier wel onderuit gehaald, zoals hij zei namens de regering. Later komt het kabinet ineens met een andere mening.... Niet echt standvastig, zou ik zeggen.

Leiderschap, daar heeft het eigenlijk aan ontbroken. Niet dat dit een eenvoudige klus is, maar het moge duidelijk zijn dat er wel wat scheve schaatsen gereden zijn, waarvan dit 2 voorbeelden zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:37

Quote:
De Liefde van God is niet exclusief maar inclusief, ieder die schuilt onder de vleugels van Zijn Liefde is gered.

MAR907 schreef:
Kom eens met bijbel teksten waar God de schepper dit zegt!!!!

De psalmdichters hebben het geregeld over het schuilen in de schaduw van Gods vleugels door Zijn kinderen/volgelingen. Hieruit spreekt een overgave aan God in vertrouwen. En vertrouwen is waar het om gaat, zoals ook Paulis en Silas ooit zeiden: "Stel uw vertrouwen op de Here Jezus en gij zult behouden worden, gij en uw huis" (Hand. 16:31), wat Paulus ook in 2 Cor 3:4 nog herhaalde: "Zulk een vertrouwen hebben wij door Christus op God" (NBG).

Schuilen in Gods schaduw is dus je vertrouwen aan Hem geven in Jezus. En in Hem ligt ons behoud! Als we Hem aannemen, is er echt leven mogelijk...voor iedereen!

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 14 januari 2010, 20:39
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 14 januari 2010, 20:23
BerichtOnderwerp: 'Te goed voor deze wereld'

LIESBETH326 schreef:
Als iemand tegen je zegt: 'je bent te goed voor deze wereld' is dat vaak bedoeld als compliment en/of troost. Goedbedoeld dus.
Toch, ik krijg steeds meer een hekel aan die opmerking. Het is de laatste tijd regelmatig tegen me gezegd. Niet omdat ik te sullig zou zijn, maar omdat mensen respect hebben voor de manier waarop ik met mensen wil omgaan: eerlijk en respectvol. (sorry, dit klinkt behoorlijk mezelf prijzend, maar echt.. zo is het niet bedoeld.)
Je bent te goed voor deze wereld is voor mij nog wel een compliment. Het getuigt immers van een soort van anders zijn die je juist mooi kunt gebruiken door te getuigen van de kracht die je van God mag ontvangen om blijkbaar anders te zijn dan anderen. Knipoog smiley

LIESBETH326 schreef:
Een opmerking met een zelfde soort strekking is 'je verdient het niet dat dat je overkomt'. Ook die is goedbedoeld, maar gaat me steeds meer tegenstaan. Ik kan er ook niks mee... Ik denk dan: aardig van je dat je vindt dat ik het niet verdien, maar het overkomt me mooi wel... Het gaat er niet om denk ik, wat ik wel of niet zou verdienen! Ik verdien helemaal niks, alles wat ik krijg is genade!
Dit is inderdaad wel zo'n gemakkelijk gemaakte opmerking die niet geheel recht doet aan de werkelijkheid zoals wij die kennen. Hoe goed bedoeld ook, en ja, er zijn mensen die er troost uit weten te putten, het lijkt een beetje een blijmakertje met een dode mus. Ook al omdat het enkel oog heeft voor het verleden en heden en niet gericht is op de toekomst!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 23:03

RELLOK036 schreef:
euhm bij mij was er al gestemd wet niet eens meer op welke partij ik heb gestemd Verlegen lachende smiley

Klinkt als
"ik voel me verplicht te stemmen, maar eigenlijk vind ik het maar niks" Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:24

IMRE695 schreef:
Henk, voor alle duidelijkheid:

3 maart zijn er gemeenteraadsverkiezingen. Geen verkiezingen voor de Tweede Kamer der Staten-Generaal. Als het kabinet Balkenende-Bos valt, dan krijgen we wel parlementsverkiezingen. Wat daarvan de uitslag is, valt niet te voorspellen, want vaak trekken politici zich niks van de uitslag aan en blijven partijen die een ruimer mandaat van de kiezer hebben ontvangen gewoon in de oppositie. We kiezen namelijk volksvertegenwoordigers. Geen regering.

Ik weet van de gemeenteraad. Maar dit zou dus heel goed kunnen gaan samenvallen met een Tweede-Kamerverkiezing. Het was dus een beetje een trigger, al is de titel daarbij inderdaad niet helemaal juist gekozen. Wel is het zo dat het landelijke proces altijd invloed heeft op lokaal. En de volksvertegenwoordigingen die gekozen wordt bepaalt uiteindelijk wel welke regering er gaat komen, althans legt een eerste basis om te komen tot een keus van de grootste partij met wie samen geregeerd kan worden in een meerderheidsverband.

Ik denk dus dat ook lokaal PVV en D'66 meer winst kunnen halen uit deze kwestie, waar CDA, afhankelijk van het partijstandpunt richting de premier, het her en der lastiger zal krijgen.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:17
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

PIETER649 schreef:
ik vond deze heel erg leuk... wel afkijken he Knipoog smiley

http://www.youtube.com/watch?v=GVQSzJFx52Q

Jij blij dat je nog net op tijd je auto's gekocht hebt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 22:06

Quote:
De commissie-Davids heeft bijna een jaar gewerkt aan het rapport over de besluitvorming rond de politieke steun aan de Amerikaans-Britse aanval in Irak in maart 2003. Davids heeft het omvattende rapport van 519 pagina's aangeboden aan premier Balkenende. De commissie heeft 49 conclusies getrokken. Hier de belangrijkste conclusies op een rijtje.

1. Geen adequaat volkenrechtelijk mandaat voor de inval in Irak. Anders dan het kabinet heeft gedaan, kan de tekst van de VN-resolutie 1441 redelijkerwijs niet worden uitgelegd als een vrijbrief om zonder nadere besluiten door de Veiligheidsraad militair in te grijpen, zegt Davids.

2. Geen bewijs voor actieve Nederlandse militaire bijdrage aan inval Irak. Er zijn altijd geruchten geweest dat Defensie actief was tijdens de oorlog. Bewijzen zijn er niet, zegt Davids.

3. Balkenende gaf weinig of geen leiding aan debatten over Irak. De premier liet het Irakdossier geheel over aan de minister van Buitenlandse Zaken. Pas na januari 2003 begon hij zich intensief te bemoeien met het dossier, zegt Davids.

4. AIVD en MIVD genuanceerder dan de buitenlandse rapporten over Irak. Deze nuanceringen werden niet door betrokken ministers en departementen overgenomen. Uit de rapporten werden slechts die uitspraken gedestilleerd die pasten in het reeds ingenomen standpunt, zegt Davids.

5. Geen volledige openheid van zaken tegenover het parlement over Amerikaans steunverzoek voor militaire opbouw . Op 15 november 2002 kreeg Nederland een verzoek van de Verenigde Staten om mee te werken aan de planning van de opbouw van een militaire macht die Irak tot toegeven aan de VR-resolutie 1441 moest dwingen, zegt Davids. De Kamer wist dit niet.

6. De benoeming van De Hoop Scheffer als NAVO-chef geen rol gespeeld bij besluit. Lang is gedacht dat de minister van Buitenlandse Zaken De Hoop Scheffer de prestigieuze baan van secretaris-generaal van de Navo kreeg als dank voor de Nederlandse steun. Dit klopt niet, zegt Davids.

Davids zei bij de overhandiging dat de commissie haar taak heeft opgevat als een onderzoek naar de feiten. Hij benadrukte dat de commissie geen intepretatie geeft en geen politieke duiding.
Davids zei dat hij onafhankelijk heeft kunnen werken en dat de regering geen pogingen heeft gedaan invloed uit te oefenen.

Bron: NOS

Scherpe conlusies, die keihard zijn aangevallen door premier Balkenende, waarop voorzitter Hamer van de PvdA weer enorm kwaad geworden is. Wat zijn de mogelijke gevolgen?

1. Kabinet valt net voor de streep.
  2. CDA zal enorm verliezen door deze zet van de premier.
  3. CDA zal niet meer terugkomen in regering.
  4. PvdA hoopt zo op mogelijke stemmenwinst na de miskleunen van Bos ivm de crisis.
  5. Koren op de molen van PVV, de toch al langer uit is op een val.
  6. Anders, namelijk ...

Ik ben benieuwd naar de gedachten hierover.

Zelf denk ik dat het kabinet nog wel aan zal blijven, al is het al om geen leemte te krijgen tot de stembus. Wel zal het CDA het moeilijk krijgen, tenzij de partij duidelijk afstand neemt van de verklaring van Balkenende. PVV zou mogelijk weer winst kunnen boeken door deze affaire, al denk ik ook dat D'66, die behoorlijk mee lijkt te groeien met de PVV op een of andere manier, weer serieus uit de stembus kan komen als kandidaat voor een regering. Het vormen van een meerderheidsregering zonder al teveel partijen kon wel eens heel lastig worden bij deze verkiezingen....al kan er natuurlijk nog weer vanalles gebeuren in die anderhalve maand.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 13 januari 2010, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?

God is Liefde, daar zijn we het, denk ik, met zijn allen wel over eens. Alleen is liefde iets anders dan enkel en alleen lief en aardig zijn. En dat komt wel heel mooi naar voren vanuit het door Anita geplaatste stuk.

Enige kanttekening die daarbij van hieruit te maken is, is wellicht dat bij de teksten gezegd wordt dat schuld en vergeving centraal staan en dat het niet over Gods liefde gaat, terwijl juist de vergeving een zeer liefdevolle daad van God is. Zodoende vind ik de samenvatting aan het eind vooral heel sprekend, want daarin staat dit wel mooi verwoord.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 20:31
BerichtOnderwerp: God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?

ANITA324 schreef:
God heeft de zondaar lief, maar haat de zonde?
Alle Schriftaanhalingen komen uit de Statenvertaling 1977 of 2004

Brachten de apostelen een “God houdt van u”-evangelie?
Waar lag eigenlijk de nadruk in de evangelieprediking van de apostelen, in het boek Handelingen? Lag de nadruk op Gods liefde, of een liefdevolle relatie met Hem, of was het iets anders waar de apostelen zich op richtten?

(...)
ze presenteert God niet als een “aardige God” die bij de mensen komt smeken om toch maar tot Hem te komen. De waarheid is dat God Heilig is en dat Hij de zondaar zal straffen.
Maar dat is niet alles. God is ook liefde (1 Joh. 4:8) en daarom zond Hij Zijn Zoon om ons te red-den, zoals we lezen in Joh. 3:16. Laten wij toch het bijbelse evenwicht behouden in onze evangeli-satie.

Liefde is inderdaad meer dan een knuffelgod! Gelukkig wel. Alleen maar knuffelen wordt een mens niet wijzer van! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 13 januari 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer

JILL658 schreef:
Topic zomaar weg. Wie weet haar te vinden?????
Jammer nu heb ik een boer gevonden voor haar en nu kan ik haar niet meer vinden. Ik dacht kan ik ze koppelen, maarja hoe..............
Laat het me maar weten kan ik je als nog zijn naam doorgeven.......
Jill

Gewoon kijken bij Anita324 Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:37

Quote:
Homohuwelijk is aanval op de schepping

MA 11 JAN | 20.39
Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.

De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.

Bron: ANP

Hoe apart toch om te zien hoe dit artikel ineens lijkt te gaan over veroordeling van homo's als ik de reacties beluister. Nergens wordt door de paus de homo veroordeeld. Enkel (de keuze voor) het huwelijk van homo's wordt verworpen door de paus.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:10

CHATULIEM619 schreef:
Als we nu eens gewoon zonde weer eens zonde willen noemen, dan komen we uiteindelijk terecht bij de kern: Iedereen heeft gezondigd en heeft de verlossing van Jezus Christus nodig.

Inderdaad: iedereen! Zelfs heterosexuelen. Ieder mens heeft zijn/haar tekortkomingen. Zonde kennen we dus allemaal, waarom dan altijd maar weer die ene zonde van de ander zo benadrukken?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 21:05
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

ROBBEDOES873 schreef:
30 verjaardagsknuffels voor Annet Clown smiley

Hoeveel zei je?

30?

Wow!
30 knuffels erbij dan!

Kussende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 16:52

MARGRIET993 schreef:
Beste Henk,
Dat de paus vanuit zijn positie als hoofd van een geloofsgemeenschap iets zegt, (waar ik het overigens mee eens ben) wil nog niet zeggen dat je op zo'n afkeurende manier over hem moet praten.

Margriet, wel interessant: waar lees je mijn afkeuring?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 16:51

CROSSROAD317 schreef:
Volgens mij kun je beide vragen in 1 antwoord samenvatten.
"Wanneer wij het geloof behouden, zal het geloof ons behouden." Knipoog smiley

Een mooie samenvatting!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 12 januari 2010, 16:46
BerichtOnderwerp: De jarige van vandaag...

Hè, wat zei je?
30?
Ja!
30?
Lachende smiley

Laatst aangepast door
HENK710
op dinsdag 12 januari 2010, 16:47
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 22:44

Quote:
Homohuwelijk is aanval op de schepping

MA 11 JAN | 20.39
Volgens paus Benedictus XVI is de legalisering van het homohuwelijk een aanval op de schepping. Hij deed deze uitspraak in zijn jaarlijkse nieuwjaarstoespraak voor het corps diplomatique van Vaticaanstad.

De paus zei verder dat de keuzes die mensen maken in overeenstemming horen te zijn met het plan van de Schepper. Het homohuwelijk valt hier volgens hem buiten.

Bron: ANP

1. Wat is het plan van de Schepper?
  2. Wanneer voldoet iets aan het doel binnen dit plan?

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 11 januari 2010, 22:46
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 21:21

Een knuf voor Chris! Hij houdt CM tenslotte toch draaiend, zo goed en kwaad als het gaat Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: maandag 11 januari 2010, 21:11

Een knuffel voor Aer, Henk030 en Klaas, en alle andere jarigen van vandaag! Knipoog smiley

En Sas en Aer...is die sleutel er al? Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
HENK710
op maandag 11 januari 2010, 21:15
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: Vrijheid van meningsuiting

Quote:
Geen enkele vrijheid is de afgelopen tien jaar zo omstreden geweest als de vrijheid van meningsuiting. En steeds was de vraag waar het allemaal om draaide: heeft vrijheid van meningsuiting grenzen, en zo ja, waar liggen die dan? Over het antwoord verschilden, op z’n zachtst gezegd, de meningen nogal.

Wat je wel of niet mag zeggen: daarover zullen we het dus nooit eens worden. Maar juist in die onenigheid schuilt een belangrijk inzicht. Het laat namelijk zien waarom vrijheid van meningsuiting een onmogelijke vrijheid is: een vrijheid die aan de ene kant grenzen vereist, maar aan de andere kant die grenzen zélf ondermijnt.
Dat zit zo. Om vrij te zijn heb je een doel nodig - een doel waartoe je je vrijheid aanwendt. Stel bijvoorbeeld dat je op een kruispunt staat en uit vier wegen kunt kiezen (plaatje). Dan is je keuzevrijheid vier, mits je tenminste een bestemming hebt. Zonder bestemming kun je niet kiezen: iedere weg is dan om het even. Dat ben je niet vrij, maar richtingloos.
Vrijheid veronderstelt dus een doel - en voor zo’n doel is een idee van goed en kwaad nodig; een idee van wat nastrevenswaardig of juist verwerpelijk is om te doen. Goed en kwaad zijn, met andere woorden, de grenzen van vrijheid die haar betekenis geven; zonder die grenzen zou vrijheid nergens goed voor zijn.
Zo geldt ook voor vrijheid van meningsuiting dat wanneer alles gezegd zou mogen worden, er geen enkele reden meer zou zijn om te praten - iedere meningsuiting zou dan om het even zijn. Of, zoals de Amerikaanse filosoof Stanley Fish het ooit verwoordde: absolute vrije meningsuiting zou niets meer zijn dan het recht “om geluid te maken”.
Om zinvol te kunnen spreken heb je een idee van goed en kwaad nodig, maar daarin schuilt de paradox: want vrijheid van meningsuiting is nu juist de vrijheid om onze ideeën over goed en kwaad ter discussie te stellen. Het doel daarvan is niet om uiteindelijk vast te stellen wat de ware betekenis van ‘goed’ en ‘kwaad’ is, nee, meningsvrijheid dient er, als principe, juist toe nooit tot die vaststelling te komen. Daarom noemen we het ook meningsvrijheid: niemand heeft de morele waarheid in pacht - en dus mogen we er eindeloos over van mening verschillen.
De essentie van vrijheid van meningsuiting is dus eigenlijk dat het de vrijheid is om de heersende moraal in twijfel te trekken. Daarom is de vraag ‘mag je dat zeggen?’ ook niet te beantwoorden: wat ‘mag’ of niet, is juist wat er ter discussie staat. Wie zijn eigen moraal als grenzen van die discussie opwerpt, verheft als het ware zijn mening tot onbetwistbare norm - en doet zo de essentie van de vrijheid van meningsuiting teniet.
Weinig politici lijken dit echt te beseffen. Zo stelde premier Balkenende dat Geert Wilders “zijn verantwoordelijkheid” moest nemen door Fitna niet uit te brengen; een teken dat de premier kennelijk niet begreep dat Wilders met zijn film juist ter discussie stelde wat onder ‘verantwoordelijkheid nemen’ moest worden verstaan. De boodschap van Fitna was immers: de politieke elite neemt zijn verantwoordelijkheid niet door de islam te laten wortelen in onze samenleving. Met die boodschap kun je het hartgrondig oneens zijn, maar door te suggereren dat Wilders door het verkondigen ervan zijn ‘verantwoordelijkheid’ niet nam, verhief Balkenende zijn opvatting van ‘verantwoordelijkheid’ tot onbediscussierbare norm; de norm die bepaald wat je wel of niet mag zeggen.
Wilders begaat die fout trouwens vaker dan welke politicus ook, bijvoorbeeld toen hij pleitte voor een verbod op de Koran. Ook hier is de paradox zichtbaar: de reden dat zo’n verbod niet kan, is dezelfde reden waarom Wilders ervoor mag pleiten, namelijk de vrijheid om bepaalde waarden te uiten. Die waarden kunnen dus nooit gebruikt worden om andermans waarden uit te sluiten, want dat is een filosofische boemerang: een moslim zou dan op grond van zijn moraal óók Geert Wilders het zwijgen op kunnen leggen.
Vrijheid van meningsuiting is dus niet alleen een onmogelijke, maar ook een absolute vrijheid: iederéén heeft recht van spreken. Zoals de grondlegger van het liberalisme John Stuart Mill al zei: “Als de gehele mensheid dezelfde mening had, terwijl één persoon een tegengestelde opvatting koesterde, dan zou de mensheid even weinig recht hebben om die ene persoon tot zwijgen te brengen als die ene persoon zou hebben om de gehele mensheid tot zwijgen te brengen.”
Dus als iemand vanavond wil beweren dat je iets niet mag zeggen, bedenk dan op z’n minst van welke vrijheid je op dat moment gebruik aan het maken bent.

Column Rob Wijnberg - Vrijheid van meningsuiting, Uitzending NOVA Colleeg Tour 06 januari 2010

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 10 januari 2010, 22:19
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:50
BerichtOnderwerp: minaretverbod

MARIJAN072 schreef:
Clown smiley Lachende smiley De stadsmoeftie heeft echt geen gevoel voor humor zeg!

Eindelijk beetje swingen op straat...weer niet goed Lachende smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 21:02
BerichtOnderwerp: minaretverbod

Een ander alternatief voor een dialoog met de wereld Clown smiley

Quote:
Turkse minaretten gehackt

ISTANBUL - In de Noord-Turkse stad Rize schalde zaterdagavond in plaats van de oproep tot gebed keiharde Turkse muziek over de stad.

Iemand had weten in te breken in het geluidssysteem dat 170 moskeeën in de stad bedient, en liet traditionele Turkse muziek door de luidsprekers knallen.

De stadsmoefti in Rize kon er niet om lachen. ''We zullen maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat dit niet nog eens gebeurt. Ook de mensen die naar de moskee kwamen, vonden het niet leuk'', zo verklaarde hij zondag tegenover dagblad Radikal.

De hacker is vooralsnog onbekend.
© ANP
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:23
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Dwars door het vuur (Maak mij rein voor U)

Opwekking 427 - Dwars door het vuur

Maak mij rein voor U,
als gelouterd goud
en zuiver zilver.
Laat mij zijn voor U
als gelouterd goud,
puur goud.

Dwars door het vuur
maakt U mij rein en puur.
Ik strek mij uit, Jezus,
naar meer van Uw Geest
en uw heiligheid.
Ja, ik besluit, Jezus,
een dienstknecht te zijn
van U mijn meester,
steeds tot Uw wil bereid.

Maak mij rein voor u!
Was mijn leven schoon,
vergeef mij zonden!
Laat mij zijn voor U
zuiver als Uw zon,
heiligheid.

Dwars door het vuur
maakt U mij rein en puur.
Ik strek mij uit, Jezus,
naar meer van Uw Geest
en uw heiligheid.
Ja, ik besluit, Jezus,
een dienstknecht te zijn
van U mijn meester,
steeds tot Uw wil bereid.

Laatst aangepast door
HENK710
op zondag 10 januari 2010, 13:31
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 10 januari 2010, 13:11
BerichtOnderwerp: 13 maart stappen in Groningen...

CHATULIEM619 schreef:
Uiteraard ben ik dan ook van de partij.

Toch wel met geluidsdemper deze keer Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:40

RAPS588 schreef:
yep ik ga ook graag mee
thuis wedstrijd
heerlijk dichtbij lijkt me gezellig

Je mag mee...maar dan natuurlijk wel met Trijn erbij he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 22:11
BerichtOnderwerp: vergeven

MARISKA601 schreef:
nu het volgende:

ik opende het topic over iemand kunnen vergeven,
maar nu is het andersom.
je hebt om vergeving gevraagd en je krijgt er geen antwoord op.
je excusses zijn oprecht.
hoe gaan jullie er mee om?

Loslaten!
Jij hebt jouw deel gedaan, dan moet je daarna verder!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:54

MARY052 schreef:
Wat houdt een avondje stappen in?

Gewoon een cafeetje zoeken (of meerdere) en gezellig keuvelen.
En wellicht nog ergens een shoarmatentje pakken of zo Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:48

INEZ910 schreef:
Zo stoer, helemaal vanuit Limburg naar Groningen..!!
Nou het is hier prachtig!! Knipoog smiley

Ga je dit keer mee, Inez?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 januari 2010, 21:36

Me2....kan niet ontbreken als mijn dametjes gaan he Knipoog smiley Iemand moet op ze passen in die voor hen vreemde wereldstad Coole smiley met zonnebril
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 57 58 59 60 61 62 63 ... 71 Volgende
Pagina 60 van 71