Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 22:04
Onderwerp: de keerzijde van eerlijkheid...
|
|
|
HENK710 schreef: | Susannah, wat een vertrouwen om dit hier zo te plaatsen! En ja, mensen kunnen je enorm teleurstellen, zeker als er eerst een vertrouwensband is geweest. Probeer je vooral te richten op de positieve contacten, die je hebben helpen jezelf op te bouwen. Aan die mensen kun je altijd je verhaal kwijt. Zij nemen je zoals je bent! |
Hierbij wil ik een ieder bedanken die zo positief op mijn stukje gereageerd heeft... heel erg bedankt, dat geeft me hoop dat ik zoiets hier kon schrijven...
Susannah
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 18:19
Onderwerp: christen zijn en schuldgevoel
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Tja...Jos.... ik herken dit volledig. Heb gelijke dingen meegemaakt.
De dingen die je schrijft over schuldig voelen, als je bijvoorbeeld een cafe inging om te gaan drinken, de schuld die je voelde als je eens een disco inging... En dan het moment dat ik uit die kerk ben weggegaan. Altijd maar de kerk uitkomen en me rot, slecht, tot niets goeds in staat...... MAAR waar is de verlossing...ZE VERTELLEN DE HELFT MAAR....Als ik zelf in God's woord las, las ik andere dingen. De jaren erna ben ik naar een andere kerk gegaan, en de God en Jezus horen preken zoals ik Hem ook las in de evangelieen. Maar toch...loskomen van dat schuld gevoel, als je iets deed wat niet mocht, volgens hetgeen je ingestampt is in opvoeding en kerkelijke opvoeding. En een aantal jaren heb ik dingen gedaan, die echt niet goed waren, geblowd, veel te veel gedronken enz....maar God bleef trekken. Echt door mega diepe duistere dalen gegaan, waarin ik echt niet meer wist waar IK was en waar ik God kon vinden. Momenten dat ik diep de grens van het levensbesef naderde. Gelukkig kreeg ik vrienden, waarin ik de liefde voor Jezus zag, maar die mij ook de liefde van Jezus lieten zien.
Ik ben God dankbaar voor die vrienden die Hij op mijn weg heeft gebracht. En God dankbaar dat Hij mij genade heeft geleerd. De schuldgevoelens zijn er niet meer, ik weet dat God daarin ook bevrijding kan geven. |
Weet je Jonathan, stel dat je niet die dingen doet die echt niet goed waren, stel dat je handelt zoals je vandaag zou doen en je zou dit horen, komt het dan niet nog veel harder aan ? Ben echt blij met dit stukje... ben het helemaal eens als je zegt: "Ze vertellen de helft maar..." En in vergelijking met de kerk waar jij vandaan komt valt wat ik heb meegemaakt nog mee, en dat vond ik al te moeilijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 18:14
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Heel herkenbaar.Een leven van toewijding en opoffering,niet voor jezelf kunnen en mogen kiezen want de mens is in beginsel zondig,goed je best doen is nooit goed genoeg.Het is vreselijk moeilijk dat los te laten(voor mij persoonlijk) ook al weet je nu beter(hoop je),je kiest waarvoor je altijd gekozen hebt,simpelweg omdat je weet dat je dat kunt,dat stukje veiligheid,en niet omdat het goed voor je is want voor jezelf kiezen.........etc........ |
Hier kan ik dus echt niet tegen... veels te negatief... Hoe denk jij daar dan over Leanne ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 17:49
|
|
|
JOS689 schreef: | Hoi Susannah, kijk eens naar de engelen bij abraham , waarbij abraham vraagt om sodom en gomorra te onzien als er nog maar een paar rechtvaardigen wonen .... en ik weet dat jij ook een rechtvaardig kind van God mag zijn Susannah !!! Wat vind jij dan soms fout aan de leer ? Laat eens zien hoe jij dat ziet . |
Ik bedoel te zeggen dat er nog een verhaal is na het gebeurde dat God het berouwde dat Hij mensen gemaakt had; hoe weinig het er ook waren, Noach heeft Hij (tezamen met zijn familie) gespaard en dat mag ook onze hoop zijn, wij mogen hopen en geloven in Gods blijvende trouw en liefde en het levende bewijs daarvan is Jezus Christus... Als je in die "berouwde God" teveel blijft hangen, ga je voorbij aan de genade en de ongelooflijke liefde van God die ook heel duidelijk in de bijbel staat. Zoals ik al zei, de verhouding is soms ver te zoeken in de preken, en dat terwijl het toch zo duidelijk in de bijbel staat. Met name ook als het gaat om "de zondagen" merk ik dat dominees daar veel te veel 1 kant van het verhaal benoemen, de andere kant komt dan pas de week daarop, maar ja... dan ken je mij (gevoelige en nadenkende ik) nog niet... want zo wordt het voor mij een heel zware week...
Ik heb dat trouwens ook een keer meegemaakt op de Alpha cursus... Ze hadden het over Abraham die zijn zoon Isaak ging offeren... Maar ze gingen de hele geschiedenis langs en daarom vergaten ze het hele verhaal erbij te zeggen (te weinig tijd en vergeten dus)... ik heb de hele week toen zitten piekeren en gedacht... maar dat was toch het einde niet ? Had God niet zelf al voor een ander offer gezorgd ? Er zat ook nog een vakantieweek tussen volgens mij... pffff... En de eerst volgende keer toen we weer naar een spreker luisterden (na het gezamenlijk eten), ja hoor, kwam de spreker van de vorige keer erop terug... "'k was wat vergeten zei hij en dit was niet onbelangrijk"... en toen maakte hij het verhaal pas af... iets waar ik de hele tijd op had zitten wachten...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 11 mei 2010, 17:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 11 mei 2010, 00:19
Onderwerp: gouden bergen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | gouden bergen ben ik naar op weg zal ik jou daar treffen of heb ik wederom pech
alles lijkt mooi als we samen zullen gaan soms valt t zwaar als we er alleen voor staan
gouden bergen vandaar verder met jou een weg langs toppen en dalen maar waarlangs ik van je hou
alles lijkt mooi als we samen zullen gaan soms valt t zwaar als we er alleen voor staan
gouden bergen waar ik voor altijd zal wonen ons koninkrijk waar ik jou liefde zal tonen |
mmmmmooi... Wat kun je dat toch goed Jonathan... knap gedaan hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 21:10
Onderwerp: Kinderdoop
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dan is het toch een prachtig ritueel de kinderdoop? Doop is de geboorte van je kind vieren en het opdragen in de palm van Gods hand......
Wil jullie toch nog dat prachtige lied van Huub Oosterhuis meegeven over dopen:
Jouw leven staat aan het begin het heeft nog geen herinnering het is zo weerloos en zo klein je weet nog niet hoe het zal zijn
Dit teken is een heilgeheim God wil met jou verbonden zijn Hij is nabij waar jij ook bent omdat Hij je bij name kent
Zo komt jouw leven aan het licht zo krijgt het zin, zo krijgt het zicht Gods adem heeft je aangeraakt en jou tot bondgenoot gemaakt.
Dit lied zongen ze bij de doop van mijn beide kinderen die nu inmiddels volwassen zijn en als ik de tekst lees kan het mij nog ontroeren omdat die tekst voor mij aangeeft waarom ik mijn kinderen heb laten dopen......
Willemijn |
Ik vind dit ook een heel mooi lied Willemijn. Vind het wel eens jammer dat soms over kinderdoop gezegd wordt dat het niet in de bijbel staat.
Voor mij heeft het die betekenis ook... God kwam eerst en zei tegen je dat Hij ook met jou verbonden wilt zijn... al ben je nog zo klein (laat de kinderen tot mij komen)... en jij mag antwoorden, als je die deur opent en Jezus bij je binnen laat; je mag "ja" zeggen op Gods uitnodiging. Of dat nou belijdenis is of volwassendoop, dat moet ieder voor zich maar weten, ik vind dat het op hetzelfde neerkomt.
Mijn belijdenistekst vind ik erg mooi: Jezus zei in Mattheus 10: 32 "Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is".
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 10 mei 2010, 20:53
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
ROBBEDOES873 schreef: | Hallo iedereen ik ben der weer Een hele mega dikke knuffel voor iedereen... Heb jullie stielum toch wel gemist En en nog grotere knuffel voor iedereen die heeft meegeleeft met mijn ziek zijn via Henk. Ik knap heel langzaam aan gelukkig weer wat op, Ben vandaag voor het eerst de hele dag op en moet zeggen, Kruip zo snel weer op de bank Ben toch meer dan gaar Maar we gaan ervoor want vrijdag moet ik weer op en top zijn |
welkom terug Doessie, knuffel terug...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 23:19
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | 2. Er is van alles aan te merken op de leer in de reformatorische kerken, dat zal ik niet ontkennen. Ze verkondigen de Bijbelse leer eenzijdig en idd. vooral de zondige aard heeft een sterke nadruk. Dat is jammer, Nee het is niet jammer, het is ronduit fout want daarmee wordt God zo veel tekort gedaan! Hij wil niet dat we blijven staren naar ons als oude mens, maar Hij wil dat we leven als nieuwe mensen. Precies, vernieuwd, leven vanuit hoop en niet vanuit schuld
Waarom wordt God daarmee tekort gedaan?? Hij is een Liefdevolle God maar ook een rechtvaardige God. God wil ook dat je besef hebt van je zondige aard, hoe kun je anders wedergeboren worden, als je toch al "goed" zou zijn in Zijn ogen?? Juist vanuit je zondige aard, kun je uitzien naar een Leven met Hem, nu hier op aarde, en straks bij Hem in de hemel. Maar als je wedergeboren bent, een kind van God, dan hoef je niet steeds weer bepaald te worden bij je zondige aard, dan mag je leven in vrijheid, door genade, in Jezus Christus !!! |
Dat laatste moet dan wel ook gezegd worden Cross... Mijn ervaring (toen ik op m'n 22e lid werd van de geref. vrijgemaakte kerk) is dat je het al fout had gedaan, nog voor de week begonnen was, en ja als je zo door 't leven moet (en zeker met mijn verleden, waarin ik het qua geloof trouwens erg 'licht' had), was 't moeilijk om nog een lichtpuntje te zien. Ook veel later hoorde ik een preek (een internet kerkdienst van de ned. geref. kerk) over dat God spijt had dat ie mensen gemaakt had (gebeurtenis rond Noach), als dat de boventoon is en er wordt nog amper iets gezegd over Gods genade en Zijn goedheid dan is die verhouding zoek en ja, dat soort dingen maakt mij depressief !! En dat kan toch niet de bedoeling zijn van het evangelie, wat betekent BLIJDE boodschap ... Ik beschuldig geen kerk, maar vind soms wel dat de leer fout is... De genade van Jezus Christus mag het laatste woord hebben, daar is de bijbel heel duidelijk over dacht ik...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 9 mei 2010, 23:24
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 9 mei 2010, 15:40
|
|
|
Het trof mij, toen ik iemands profiel hier op C.M. las... Ik dacht dat ik mijn maskers kwijt was, maar ondertussen schreeuw ik het bijna uit van verdriet, van liefdesverdriet. Waar kan je terecht ? Bij wie zou ik er over kunnen praten ? Het is niet wederzijds (meer) en daarom durf ik ook niet goed de persoon in kwestie erover te spreken, bang als ik ben om de vriendschap die we nog hebben te verliezen. Soms voel ik me erg eenzaam, dan denk ik... ik WEET dat God van me houdt en Hij me accepteert zoals ik ben... maar waarom mis ik dat zo vaak bij de mensen om me heen ? Waarom heb ik het gevoel dat ze soms niet verder kijken dan hun neus lang is ? Ik zoek interessante mensen, mensen die lekker kunnen kletsen en diepgang hebben... waarom kom ik zo vaak juist in kontakt met mensen die dat niet hebben ? Waarom is mijn ervaring dat als ik in kontakt kom met mensen die dat wel hebben, ik deze mensen (mannen) vervolgens weer kwijtraak ?
Jullie mogen weten dat ik sinds ik op C.M. ben (april 2008), veel verdriet heb om kontakten die ik had met een man. En als ik er dan eindelijk overheen ben en weer iets nieuws durf te beginnen heeft het weer zo'n raar einde. Ik heb gelukkig ook goede kontakten opgedaan, met name heeft dat mij in mijn geloof gesterkt, in die zin dat ik bepaalde dingen over het geloof nu beter begrijp. Ik hoop ook dat mensen opener naar elkaar durven zijn. Ik snap aan de andere kant ook wel dat mensen hun verhaal niet zomaar op tafel zetten, dat recht heb je ook, maar voor mezelf is het denk ik beter om maar gewoon te zeggen wat ik op mijn hart heb.
Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 9 mei 2010, 15:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:49
Onderwerp: Waarom een kruisje dragen?
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Het enige wat ik hier aan toe te voegen heb, ieder heeft recht op zn eigen mening maar of dit nu te koste van een mede broeder of zus moet gaan dat lijkt me niet........
Vind in deze discussie nou niet echt de vruchten van de geest in terug! Laten we gewoon dankbaar zijn voor wat God geeft en de naaste lief hebben als ons zelf!
Enne God houd van ons allen niet de 1 meer dan de ander! Wij zijn allen gelijk in Gods koninkrijk
God bless, Peacedove |
Niet gelijk (zou een saaie boel zijn zeg), wel gelijkwaardig...
Snap deze discussie niet echt, ik draag ook een kruis(je) om mijn nek en zie niet in wat daar mis mee is. Mijn geloof zit in mijn hart, maar ik wil het ook uiten... laten zien !! Als je maar verder kijkt dan dat kruis(je)... Het heeft ook z'n voordelen, maak het wel eens mee dat het zo tot een gesprek komt, is het ijs gelijk gebroken en kun je gelijk getuigen van je christen zijn...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 22:02
Onderwerp: ga je mee picknicken in ede op de hei?
|
|
|
MARTIEN579 schreef: | is de tuin klaar hannah !! vanmiddag was er een chauffeur bij me, die zij dat je elke dag in de tuin bezig was, woonde 500m bij je van daan.
de tuin van hannah met een chaufeur bespreken??? |
Huh ? ...jij op 't forum ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 8 mei 2010, 14:16
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | Even dit vooraf...ik ben niet altijd even goed in het verwoorden van wat ik voel..ik lees in dit topic echt prachtig geformuleerde reakties. Ik doe mn best maar schrijven(al weet ik dat de inhoud belangrijker is dan de formulering) is niet mn sterkste kant
Waarom moet je je zelf op dat moment wegcijferen? Is dat wel zo verstandig; leef je dan werkelijk conform de regel: ''heb je naaste lief zoals je zelf?" In mijn geval kon het niet anders, toen ik erachter kwam dat mijn huwelijk gebaseerd was op een leugen en de basis hiervan compleet weggeslagen was, moest ik door! Mijn jongste zoon was nog maar 2 weken oud en mijn wereld stortte in. Dan heb je geen keus, het is overleven omdat je het nog niet KAN delen met een ander. Op dat moment ben je jezelf helemaal kwijt, is er ongeloof, pijn je voelt jezelf zoooo klein en waardeloos! Ik ging door...moest door voor mijn kinderen. Maar ondertussen kun je je ook niet verschuilen voor de tsunami die je al je zekerheden en vertrouwen wegvaagd. Dus ga je achter je masker verwerken, huilen, schreeuwen...tot het moment dat je er klaar voor bent om te delen..
Wat ik hiermee bedoel eigenlijk is dat je niet altijd de keus hebt óm jezelf weg te cijferen of niet..ik had die keus niet, ik moest/wilde dat voor de kinderen! Dat zijn mijn 'naasten' die ik meer liefheb dan wie dan ook op deze aarde!
Even een klein stukje uit mijn blog..Met een masker op stap
Dagen van te voren al kriebels, ik naar de stad? Tussen zoveel mensen? Krijg ik wel aanspraak van anderen? Ga ik me verloren voelen?
'savonds na het eten, de kids in bad...snel douchen en toen begon het...wat moet ik aan? Kast open, hangers schuiven...uiteindelijk een stapel op mijn bed met afgekeurde kleding... De wijzers tikten door, dus toch maar wat uit de stapel getrokken, make-up op mn gezicht...
als laatste zoeken naar het juiste masker, 2 grote stapels om door te werken.. de vrolijke moeder, de leuke vriendin, de blije vrijwilligster, uiteindelijk kwam ik de juiste tegen, de zelfverzekerde vrouw...
nu maar hopen dat ie de hele avond goed bleef zitten, dat er geen barsten in zouden komen!
Raar verhaal misschien, maar het is wel zoals het is, ik ben afgelopen jaren veranderd in een onzekere vrouw, die weinig eigendunk heeft, die het gevoel heeft niet goed genoeg te zijn in haar relatie, niet te voldoen aan de daarvoor gestelde eisen. Niet sterk genoeg om het gezin bij elkaar te houden voor de kinderen, zodat ook zij nu te maken krijgen met onzekere tijden en moeilijkheden in kinderjaren die eigenlijk vooral leuk, vrolijk en gelukkig hadden moeten zijn!
Voor mij ligt er veel werk in de toekomst, en dan vooral aan mezelf. Ik moet weer degene worden die ik was...een vrolijke vrouw vol zelfvertrouwen die het gevoel heeft dat ze alles aankan!
Die maskers gaan over een poosje één voor één de container in, het zal moeilijk zijn om afscheid te nemen van iets van je een veilig gevoel geeft, wat je door moeilijke tijden heen geholpen heeft. Maar als ik mezelf terug wil vinden zal het moeten! |
Weet je Marieke, het klinkt misschien erg simpel, maar je hebt die maskers helemaal niet nodig, dat denk je maar. Ik ben ooit op een YFC surfvakantie geweest, nou daar heb ik zoveel aan gehad, ik weet nog dat we het hadden over dat ene zolderkamertje dat je misschien niet delen wilde, en nu kom ik dit weer tegen, we hebben toen elkaars gezicht beschildert, zoiets wat Elly & Rikkert later zongen.
Weet je waarom het niet nodig is Marieke ? God houdt van je zoals je bent, dat is wat ik geloof... je hoeft je niet anders voor te doen als je bent. Ik hoop niet dat mensen nu gaan zeggen ja maar... en dan de zonde erbij gaan halen. Het is namelijk mijn ervaring dat het al een hele stap is om jezelf los van die maskers te zien. Ja, maskers kunnen die functie hebben, omdat je waarschijnlijk ergens gekwets bent of dat je niet durft te laten zien wie je bent... Het was voor mij een bevrijdend gevoel om mezelf te mogen zijn, maar het viel af en toe niet mee, want je staat in een wereld die er anders tegenaan kijkt... op zo'n YFC vakantie is het gemakkelijk, maar dan weer die wereld in te gaan, waar mensen bepaalde verwachtingen van je hebben. Toch denk ik dat ik er sterker uitgekomen ben... ik heb diep van binnen altijd geloofd dat God van me hield zoals ik was (niet om wat ik deed, prestatie werd in mijn nabije omgeving belangrijk gevonden).
Nog ff over dat woord "wegcijferen". Ikzelf kies er bewust voor het niet te gebruiken, ook al weet ik dat de term veel gebruikt wordt. Ik merk dat daar veel miscommunicatie over bestaat, want wat bedoelen mensen eigenlijk met "zichzelf wegcijferen" ? Ik merk dat ze niks af doen aan zichzelf wanneer ze dat woord gebruiken; wat ze er eigenlijk mee bedoelen denk ik, is dat ze zichzelf ff naar de achtergrond zetten om de ander (bijv. je kinderen) de aandacht te geven. Je zet jezelf niet weg, maar je zet jezelf ff op die achtergrond. Je laat ff zien dat je je (1e) plaats afstaat ter wille van de ander, bijv. omdat je weet dat die ander dat meer nodig heeft als jou. Ik raak er soms ook van in de war, omdat ik niet weet hoe het bedoeld wordt, maar merk dat het me helpt om ernaar te vragen bij de juiste personen, mensen die ook mijn kant van het verhaal snappen. Denk dat dat belangrijk is in de communicatie, dat je elkaar begrijpt en respect hebt voor elkaars opvatting.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 7 mei 2010, 00:56
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
"Het is niet zo moeilijk als je denkt" ?
Nou, ik denk als je mijn achtergrond beleefd zou hebben dat het een stuk moeilijker voor mij is dan jullie misschien denken. Ik heb moeten vechten voor mijn identiteit, heb altijd het gevoel gehad dat ik er niet mocht zijn.
Dat was het verleden en ik ga naar de toekomst, maar ook nu worstel ik nog wel met het geloof, zeker als het raakvlakken heeft met identiteit. Mag ik er wel zijn ? Dat was in 't verleden telkens mijn vraag. Nu weet ik diep van binnen dat God van mij houdt... zoals ik ben. Ik geloof in Jezus, dat Hij (ook) voor mijn zonden is gekruisigd, gestorven en begraven en weer opgestaan. Ik raak er in de war van soms als ik de reakties hier op 't forum lees, wat moet ik loslaten ? "die besmette zondige ik" ? ...daar snap ik soms niks meer van... denk dan dat ik m'n identiteit moet loslaten en daar pas ik voor. God heeft me gewild, anders had ik dit niet geschreven... en er is hoop, want God heeft een plan ook met mijn leven. Wilde dit ff kwijt, wees een beetje voorzichtig met mij... ik vat de dingen soms anders op als dat ze bedoeld zijn.
Nog een week en dan verloopt mijn abo... weet nog niet of ik het ga verlengen... aan de ene kant wil ik 't graag, want ik weet dat het goed is om het met christenen over het geloof te hebben, aan de andere kant soms brengt het me zo in de war betreft het geloof en verder... heb ook persoonlijke twijfels... (niet over geloof). Zolang er mensen zijn die me kunnen helpen vind ik het fijn, maar vind het soms moeilijk om alweer die hulp te vragen...
Liefs,
Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 7 mei 2010, 01:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:14
|
|
|
HENK710 schreef: | Dat eigen ik loslaten doelt op de eigen zondige ik, Susannah. De mens is inderdaad door God geschapen. Zo is de scheppings-ik ontstaan, om het even zo te noemen. Vanuit de val van de mens, de keus tegen God is deze ik besmet met de zondige ik, die veelal zeer prominent aanwezig is. En deze ik dienen we los te laten, om zo weer onze scheppings-ik meer naar de voorgrond te krijgen. |
Daar is Jezus toch voor gestorven en opgestaan ? Als je in Hem gelooft mag je dan niet meer jezelf zijn ? shit, vind dit veels te moeilijk
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 22:11
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik vergelijk het altijd een beetje met lid worden van een andere vereniging sus, sportvereniging , muziekvereniging. Ook die hebben allemaal een regelement, dat is ook nodig om orde te houden.
Als ik daar lid van wil worden zal ik het vast niet met alle regeltjes maar dien ik me daar wel aan te houden. Zint dat me niet is het voor mij een teken dat het niet de juiste vereniging voor mij is.
Ik denk dan ook dat je een kerk zonder richtlijnen nergens gaat vinden. Ik heb een poosje heel veel verschillende kerken bezocht, gewoon om te kijken wat me trok en wat me niet trok. En eigenlijk hadden ze allemaal dingen waar ik me in kon vinden, maar ook allemaal wel iets waar ik me minder in kon vinden. Ik denk dat het dan zoeken is naar een gemeente die dingen heeft die je wat minder vind, maar waar je je bij neer kan leggen. De perfecte gemeente bestaat nu eenmaal niet. |
Dat mag je van mij zo zien Annette, maar ik blijf het raar vinden als ik bijv. in de kerk moet gaan blijven zitten, terwijl er het heilig avondmaal gevierd wordt... dat is geen regel die God instelt en ik vind dat daar naar gekeken zou moeten worden. Ieder die met zijn hart gelooft in de genade van Jezus Christus zou daar mijns inziens mogen zitten, als regeltje mogen ze stellen belijdende leden, maar ik vind dat ze de regels tever doortrekken in dat geval.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 6 mei 2010, 21:44
|
|
|
IMKE917 schreef: | Ja natuurlijk hebben de nabestaanden dan pijn en verdriet, veel zelfs!! Maar wat een troost is het voor hen dan om zeker te weten dat je dierbare nu bij God is, en geen schade aan zijn ziel heeft geleden door afgodsbeelden!! Dat is wat Grace bedoelde, Arjan!!
En diezelfde God is ook bij de nabestaanden, om ze te troosten met Zijn liefde. Wanneer er door zo'n ingrijpend verlies schade wordt geleden en er diepe wonden ontstaan, zijn die door dezelfde God te genezen, wanneer we daar oprecht mee naar hem toe gaan. Wanneer we hem de kans geven om ons te gaan genezen.
Ik vraag me in deze discussie vaak af, waarom moet alles maar goed gevonden worden? Waarom zou je ook maar iets in huis willen hebben waarvan je weet dat het gemaakt is met het doel je van God af te houden. Omdat het zogenaamd ook een weg tot God of liefde of wat dan maar ook is? Waarom niet heel eenvoudig op je knieen en vragen of Jezus in je hart komt!? Lijkt mij de meest gemakkelijke weg....maar voor mensen wel de moeilijkste, want je moet je eigen IK los laten. En dat doet pijn..ai...maar wat krijg je daar een rijkdom voor terug!! Lieve mensen, zie op God en God alleen!! |
Hoezo eigen ik loslaten ? Was het niet God die mijn eigen ik geschapen heeft ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:30
Onderwerp: Profiel foto CM leden online
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Het plaatsen van je foto bij je profiel is iets persoonlijks. Er zijn genoeg mensen die dit niet doen omdat ze niet door (oude) bekenden herkent willen worden. De eerste paar weken op cm heb ook ik geen profiel foto gehad vanwege de angst voor mijn ex. Zo zullen er zeker nog wel meer zijn hier.
Het is ook een goede manier om de mensen eruit te halen bij wie het niet alleen om het uiterlijk gaat. Ik merk dat er op cm heel veel plaatjes kijkers zijn, die geen profielen lezen, alsof het uiterlijk het belangrijkst is.....beetje jammer is dat toch wel. Een foto kun je na diverse mailcontacten alsnog sturen, toch? |
Dat kunnen wij vrouwen wel denken, maar mannen gaan volgens mij 't eerste af op wat ze zien haha Ach, uiterlijk zegt niet alles, de persoon er achter veel en veel meer, maar als ik geen foto zie heb ik toch zoiets van... in 't echte leven zou je ook eerst 't uiterlijk zien, waarom op een dating/ontmoetingssite dan niet ? Vind het wel van belang dat de mannen verder kijken ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:16
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Uit het topic heiligheid in het huwelijk van Paul Washer
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=747
Het leiden van je vrouw
Ik spreek hoofdzakelijk tot de mannen, want de man geeft leiding aan het huwelijk. En op veel manieren bepaalt hij de kwaliteit ervan. Laten we naar de brief aan de Efeziërs kijken, hoofdstuk 5:22-23: ‘Gij vrouwen, weest uw eigen mannen onderdanig, gelijk den Heere; Want de man is het hoofd der vrouw, gelijk ook Christus het Hoofd der gemeente is; en Hij is de Behouder des lichaams.’ De Bijbel leert heel duidelijk dat de man het hoofd is van de vrouw. Misschien zijn hier sommige vrouwen die het daar niet mee eens zijn. Dat maakt me niet uit, want u zit ernaast. Het is precies zoals hier staat: de man is het hoofd van de vrouw.
Sommige mannen slaan zich als een gorilla op de borst: ‘Hoor je dat vrouw, Ik ben het hoofd van het huis. Ik ben de koning.’ Dat is niet de betekenis van dit vers. Wij zijn niet het hoofd van onze vrouw zoals Caesar dat van Rome was. Maar we zijn het hoofd van ons gezin, zoals Christus van Zijn gemeente. En voor Hij stierf waste Hij de voeten van Zijn gemeente. Hij heeft Zijn gemeente gediend en daarna Zijn leven voor haar opgeofferd. Dus als we het hebben over het hoofdzijn van de vrouw of van het gezin, dan hebben we het over iets anders dan waaraan de meeste mensen denken.
De Schrift verplicht mij om mijn vrouw te leiden en mijn vrouw is verplicht mijn leiding te respecteren. Wat is het doel van mijn leiding? Als een vrouw naar haar man kijkt en een zelfgerichte man ziet die eigenlijk alles voor zichzelf doet en zijn leiderschap voor zijn eigen begeerten gebruikt, zal ze een bittere en boze vrouw worden. Maar als ze naar haar man kijkt en ziet dat hij een man is die zich in gehoorzaamheid aan de wil van God heeft overgegeven en alles doet voor de eer van God, voor de uitbreiding van Zijn koninkrijk en voor het voordeel van zijn vrouw en kinderen, zal het veel makkelijker voor een vrouw zijn om zijn leiderschap te volgen.
Ik wil iets zeggen over wat het leiderschap inhoudt. Het wil niet zeggen dat ik de heer van mijn vrouw ben of haar dictator. Het betekent wel bijbels gezag. Ik zal daar een voorbeeld van geven. Stel je voor: ik moet een belangrijke beslissing nemen ten aanzien van een verhuizing naar een ander deel van het land, of een andere ingrijpende beslissing. Als hoofd van het huis neem ik dus de beslissing.Nee! Ik bid ervoor. Ik praat erover met mijn vrouw. We bidden er samen voor. En als we het samen eens zijn, nemen we de beslissing. Maar stel je voor dat we er samen over praten en we bidden ervoor en we zijn het níét eens. Dan maak ik, als hoofd van het huis dus de beslissing. Nee! Als mijn vrouw het ergens niet mee eens is, gaat er bij mij een rood lampje branden. Dat betekent dat wij erover zullen praten en ervoor zullen bidden tot we eenheid bereiken. Maar als we op een punt komen dat de beslissing moet worden genomen en er geen eenheid bereikt is, is het mijn verschrikkelijke verantwoordelijkheid om de beslissing te nemen. En dan is het haar verantwoordelijkheid daarin te volgen. En als ik gelijk had, mag ik niet naar haar toegaan en zeggen: ‘Ik zei het je wel!’ En als ik het fout had, mag zij dat ook niet doen. Maar de beslissing moet genomen worden. En ik moet dat doen.
Begrijp je wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid dit is? Als ik mijn gezin leid en ik zit ernaast, dan zal ik daar verantwoording van moeten afleggen voor de troon van God. Vanwege deze verantwoordelijkheid bidt mijn vrouw voor mij. En ze heeft medelijden met me. Want ze weet dat ik daarover verantwoording moet afleggen voor God. Ze weet wat een verschrikkelijke verantwoordelijkheid ik draag.
Ik las dit van de week eens door en dacht er als volgt nog eens over na:
Een bedrijf wat modern, 21ste eeuws is, heeft toch een directeur. Is deze man/vrouw de authoritaire leider tegenwoordig, het hoofd zoals sommigen , de bewoording 'hoofd' lezen. Nee een goede 'baas' beseft dat hij mensen nodig heeft, dat het bedrijf funktioneert door de mensen bij elkaar, samen moet je het doen. Samen ben je het bedrijf.
Maar wat is nu de term 'hoofd' van het bedrijf waard dan? Uiteindelijk is de directeur hoofdelijk verantwoordelijk en soms ook hoofdelijk aansprakelijk. Wat een verantwoording soms, als ik een fout maak op mijn werk, is uiteindelijk de directeur verantwoordelijk. Hij is het hoofd. |
Super die uitleg... ook ik bedank je hiervoor...!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:10
Onderwerp: De 7 geheimen die vrouwen verzwijgen
|
|
|
AALZ432 schreef: | Het was zeker niet negatief bedoeld, wat ik er mee wil zeggen dat man en vrouw daarom juist bij elkaar passen! Het klinkt inderdaad alsof de man boven de vrouw zou staan, maar je kunt het ook anders opvatten..
Meer bij wijze van spreken...
Tuurlijk kun je, je alleen compleet voelen maar heeft niet iedereen de behoefte om samen door het leven te gaan???? Mijn leven voelt nu ook compleet en ik vermaak me prima in mn eentje.. maar ik zou het wel fijn vinden als ik ooit mn leven zou kunnen met de man van mn dromen zeg maar... |
Nou, ik zal je eerlijk zeggen... het voelt niet compleet, maar ik geloof dat we als individu (ook zonder partner !) er mogen zijn en mogen geloven dat we op die manier compleet zijn... Mis ik iemand ? jazeker, maar soms heeft een mens het niet voor het uitkiezen en gaan de dingen anders dan je zou willen. Gelukkig weet ik dat God ook mijn verlangens kent...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 23:03
Onderwerp: dit vind ik niet leuk meer deel 2
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Ik ben weer blij In juli word begonnen om dit stulpje op ons grondstuk te bouwen en volgend voorjaar mag onze baby al zn eerste verhuizing meemaken.
en dit word mn achtertuintje
En wees gerust Arjan, we hebben aan het milieu gedacht |
hahaha Annette... topic hier is "dit vind ik niet leuk meer" he' Volgens mij vinden jullie 't wel lekker om daar te wonen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 22:48
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Ik ga nu iets heel gevaarlijks zeggen. Paulus waarschuwt hier al voor, ondermeer in korinthe, pas op waar jullie mee bezig zijn, want jullie raken van het rechte pad af. Gods Woord, de bijbel is duidelijk genoeg, de Heilige Geest is duidelijk genoeg. Hoe komt het dan toch dat er zoveel stromingen zijn ?? Wel ik denk dat de leugenaar van de beginne, satan, christenen een oor aannaait, "laat ze met elkaar maar lekker vechten over gelijk hebben, willen hebben". Want op dat moment zijn ze niet bezig met het eerste en grootste gebod, de Liefde. Elke stroming heeft gelijk, en waar is Gods Liefde? We vinden zelfs al dat we andere godsdiensten moeten accepteren, boedha beelden kunnen geen kwaad, oosterse geneeswijzen, met een occulte oorsprong moeten kunnen enz. enz. En Gods woord, door de stem van de Heilige Geest willen we niet meer horen. Nee logisch, de duivel, heeft veel christenen doof en blind gemaakt. Toch laat hij ze geloven dat ze nog steeds op de juiste weg zijn en wandelen. Waar is de gave van onderscheiding van geesten, het kennen van goed en kwaad.
Een kaarsje branden (voor de nagedachtenis van een overledene) is niet verkeerd zeg je, ik wil je even wijzen op leviticus 19: 27-28 Wanneer je een dode te betreuren hebt, scheer dan het haar aan je slapen niet weg en knip geen stukken uit je baard, kerf geen tekens in je lichaam en breng geen tatoeages aan. Ik ben de HEER. Ik zie het branden van een kaarsje, puur als vervanging van datgene wat in Leviticus staat, er moet toch iets zijn om "kerkelijk" een overledene te herdenken. Natuurlijk mag je wel rouwen, gedenken, dat is zelfs heel goed, maar niet d.m.v. een kaarsje of tattoo |
Sorry hoor, maar toen mijn lieve tante overleed en ik daar niet bij kon zijn om een persoonlijke reden, heb ik thuis speciaal voor haar een kaarsje gebrandt... als teken dat ik aan haar dacht en ik haar miste... Ze was een gelovige vrouw, ik geloof dat ze bij God zal zijn, maar denk niet dat het verkeerd is dat ik op deze manier afscheid nam, van haar die mij zoveel heeft geleerd... een thuis, gezelligheid... deze tante was belangrijk voor me... en God weet dat als geen ander wat zij voor mij betekent heeft.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 19:16
|
|
|
ANITA324 schreef: | Waar staat de C voor Christenen neem ik aan.
Wat houdt dat in Christus centraal staat.
Het is fijn om elkaar als CM leden elkaar te ontmoeten zeker weten.
Maar gaat dat gepaard zonder christelijke inhoud en alleen maar ontmoeten.
Dan stelt die C toch niks meer voor of wel?
Je bent niet alleen Christen op zondag Neej je bent ook christen ten alle dagen.
Schaam je nooit voor het evangelie van Christus lieve mensen.
We zijn tenslote 1 groot familie waar de Here met Hoofdletter is.
Shalom,
Een zuster |
mijns inziens Anita zit christen zijn in je levenshouding... daar hoef je niet perse voor te zingen, je kan elkaar ook ontmoeten... Als ik op die dag niet ga zingen wil dat niet zeggen dat ik me ervoor schaam, 't heeft daar niks mee te maken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 5 mei 2010, 18:43
Onderwerp: De vaders
|
|
|
PAULUS505 schreef: | Ik vind onderstaande liedtekst door Herman van Veen gezongen prachtig. Het lied gaat over hoe moeilijk het is voor een vader om een baby goed te kunnen verzorgen
De vaders
Een kindje dragen negen maanden dag en nacht is dat niet zwaar, ‘k hore zeggen dat dat zeer doet, zalig zeer doet, is dat waar zo’n klein menske voelen groeien, zomaar diep onder uw vel ach wat weten vaders weinig, voor nen vader is dat kinderspel
Een kindje dauwen is dat lastig en papke koken hoe doe je dat hoe leer je zo’n kind in ‘t potje plassen en hoe zet je zo’n kind in bad ‘t heeft alweer een snottebelle en diene pamper is zoppenat heeft dat kind nu dorst of honger of is het moe, hoe weet je dat
Wil het melkske of wil het water een appel een peer of een korstje brood van waar komen nu plots al die traantjes en van wat zijn die billekes rood vader moet nog zoveel leren kom pak dat kind maar op uw schoot wiegt het zachtjes in uw armen voor da’j’ ‘t weet is ‘t kindje groot
Groeten van paulus |
Ja mooi is die he', ik zag die via internet voor het eerst op kerstavond 2009, een kerstverhaal van Herman van Veen, erg mooi en dit kwam er ook in voor... doet me best wel wat, ook al heb ik zelf geen kids.
"van waar komen ineens die traantjes" ik als gevoelige vrouw was gelijk emotioneel hiervan haha... ga ik over na denken he'...
http://player.omroep.nl/?aflID=6107661&kanaal=tvopjepc.nl (vanaf 19:04)
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 5 mei 2010, 19:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:46
Onderwerp: sja soort traditie he...
|
|
|
RELLOK036 schreef: | sja de dag moest eens komen he en vandaag is het zo ver...... En het lijkt wel ee ntraditie om dan als je gaat ffkes laat weten dat je gaat... kee dan bij dees: De ballen en tabé... enne een liedje hoort er ook bij zelf dacht ik aan dees: http://www.youtube.com/watch?v=ZW-Fi9N_zIc&feature=related |
dag Rell... wens je het allerbeste...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 23:00
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Omdat ik gedoopt ben en belijdenis heb gedaan, zou ik geen eens lid willen worden van een baptistenkerk, of evangelische kerk. Zij erkennen de kinderdoop niet dus ook het belijdenis doen niet. En dat vind ik jammer als als je volwaardig lid wilt zijn van die gemeente. Als ik de geloofsdoop moet ondergaan, zie ik het dat ik mijn kinderdoop verloochen en mijn belijdenis doen. |
Volgens mij bestaan er zelfs gemeenten die beide erkennen... dat vind ik nog eens iets... Kerkregels wil nog niet zeggen dat het regels zijn van God. De genade van Jezus Christus (Gods liefde) en dat mensen Zijn opstanding uit de dood erkennen, dat vind ik van wezenlijk belang, maar vind dat je hier ook een punt hebt Mariska.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 4 mei 2010, 23:10
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 22:55
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Vaak werkt het andersom, Sus. Je gaat naar een gemeente omdat je het fijn vindt om daar te komen. Dan komen die andere dingen vanzelf wel op hun plaats. |
Dat is dus niet waar wat je schrijft... zou ik me thuisvoelen in de Baptistengemeente kom ik bijv. vroeg of laat toch op dat punt dat ik of gastlid zou blijven of dat ik me zou moeten laten dopen, terwijl ik al belijdenis gedaan heb.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:07
|
|
|
HANNAH810 schreef: | HANNAH810 schreef: we hopen met elkaar dus te gaan picknicken op zaterdag 22 mei. het is de bedoeling, dat ieder voldoende eten en drinken meeneemt voor zichzelf en eventuele kinderen, een kleedje, en wat te spelen.
we verzamelen bij het restaurant "juffrouw Tok" tegenover de schaapskooi. gelegen aan de n224 tussen ede en arnhem.
Het adres:
Partycentrum Zuid-Ginkel Verlengde Arnhemseweg 101 6718 SM EDE
Vanuit Utrecht:
· Volg de A12 richting Arnhem/Oberhausen. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag linksaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
Vanuit 's-Hertogenbosch:
· Volg de A50 richting Nijmegen. · Neem de afslag naar de A12 richting Utrecht. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak .
Vanuit Zwolle:
Volg de A28 richting Harderwijk. · Ga bij knooppunt Hattemerbroek de A50 op richting Arnhem. · Ga bij knooppunt Waterberg de A12 richting Utrecht op. · Neem vervolgens afslag 25 Oosterbeek. · Ga aan het einde van de afslag rechtsaf richting Ede. · Na ca. 5 KM ziet u Restaurant Juffrouw Tok en Partycentrum Zuid-Ginkel liggen aan uw rechterhand. Het pand is te herkennen aan de witte letters "Herberg Zuid Ginkel" op het dak.
geinteresseerden zijn vooralsnog;
Hannah810 met twee kinderen introducee; aquarel (vrouw 37jr) jolan9.. en willie511 met drie kinderen grace 585 met twee kinderen dineke115 ariennez498 marieke897 met 2 kids (als ze niet bij papa zijn) marianne129 (met twee kinderen) als ze niet naar het logeerhuis zijn parel184 met kind? peacedove820 met drie kinderen leanne 226 zonder kinderen susannah475 margriet323 evt met een vriendin nisha834 (met kind) vriendin van nisha met pleegkindje willianne485 met twee kinderen roos166 met twee kinderen en vriendin en haar pleegkindje anita324 walenka 689 duifje176
dirkie395 pimpernel883 eduard 152 ringo 975 met twee kinderen? martien 579 griffin748 chatuliem619 lou384 brazeevel772 wim180 jos176 karolus 338 henk335 evt met kinderen edwinem176 gigolo620 willie605 jonathan890 evt met kinderen mark811(misschien met zijn broer) mar907 benny340 henduk 927 eloy025 gert856 kenymom952 imre695 peter646 kanjer134 louwrens662 henk546 schaapherder herman040 dirkjan078 leo571
na twaalf uur gaan we richting de schaapskooi, dus wanneer je later bent ivm file oid, dan weet je waar we te vinden zijn. t is dus de bedoeling dat ieder voor zichzelf/eigen gezinnetje een kleed, eten en drinken en iets te spelen meeneemt.
zelf neem ik wat bamboestokken mee, en een dekentje, zodat ze lekker indiaantje kunnen spelen; wat schmink, en dan hebben ze t prima naar hun zin (hé jolan? )
als t leuk is organiseren we nog wel een keer een zaterdag-middag verwacht ik, dus als je deze datum niet kunt; misschien kun je dan een volgende keer mee....
komt er nog iemand voor lou langs groesbeek? misschien kunnen jullie dan even contact opnemen via de mail, en als t rond is dit melden via dit forum?
er kan nog meer bij er kan nog meeeeeeeer bij........
. |
haha Hannah, weet je dat wel zeker ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 21:05
|
|
|
LEO571 schreef: | Bedoel je deze lijst Sus |
yep... en ik zag je er nu bij staan... dus ... zal niks meer zeggen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 4 mei 2010, 19:56
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het lijkt me nogal logisch toe dat als je lid van een baptistengemeente wilt zijn, je ook achter de doelstellingen van die kerk staat. En daar hoort de geloofsdoop nu eenmaal bij. En natuurlijk gaat niet elke belijdenis gepaard met twijfel, maar voldoende gelovigen ervaren die twijfel wel.... |
Nou Chat, zoals je misschien weet ik ben zoekende en daarom had ik een voorganger uitgenodigd van de Baptistengemeente. Het gesprek was mooi, maar vind het dan jammer dat mijn belijdenis niet serieus wordt genomen.
Ik sta niet zozeer achter een kerk (op zich), ik ben namelijk op zoek naar een kerk die het woord van God serieus neemt en geen eigen kerkregels gaat verzinnen, waardoor je dit soort dingen krijgt. Ik vind het echt jammer dat er kerken zijn die of mijn belijdenis niet serieus nemen of vinden dat ik pas aan het avondmaal mag als ik lid ben van zo'n kerk, dan denk ik... waar gaat het nou om ? gaat het om al die regels ? of gaat het erom dat je een kind van God bent en Hem (en je naasten) wilt ontmoeten ?
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|