Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:08
Onderwerp: Storingen
|
|
|
PIETER649 schreef: | Judith ook |
Bijv. de stroring verhelpen Sorry Judith, zit even je werk in te vullen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 21:05
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Winnie the Pooh: “Vandaag is mijn lievelingsdag”
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:31
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Kan je nagaan dat het hoofdkantoor van cm hier hemelsbreed 35 minuten vandaag ligt |
Zou zeggen ga eens op de koffie bij Judith
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:21
Onderwerp: Sinterklaas
|
|
|
Trouwend die burgemeester in het St. Klaasjournaal leek net op jouw? Ben je opnieuw gevraagd na verleden jaar, je speelde zo echt mee.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 november 2011, 20:18
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Woensdag 9 november, Psalm 124: 6-8; Onze hulp.
Die woorden, die ken ik! Enkele duizenden keren heb ik die nu al uitgesproken, aan het begin van een kerkdienst. Altijd weer een indrukwekkend moment: je belijdt mede namens allen die aanwezig zijn., dat je van een Ander afhankelijk bent. En tegelijkertijd zeg je dan ook van Wie: het is de HEER die ons helpt! De HEER, met alleen maar hoofdletters. Die hoofdletters duiden de Godsnaam aan, de naam die we meestal weergeven als Jahwe en vertalen met Heer of Here. Vier letters die veelzeggend zijn: Ik ben erbij, Ik ben die Ik ben, de Onnoembare, de altijd weer Andere, maar tegelijkertijd ook de Betrouwbare. Daar beginne we de zondagse eredienst mee. Vroeger deden we er onze ogen bij dicht. Waarom eigenlijk? Het zal er wel mee te maken hebben met het feit dat in de klassieke liturgie van de mis de priester deze woorden bad in het zogenaamde trappengebied, het gebed dat hij bad op de trappen van het altaar, voordat hij het heilig dienstwerk begon. In de protestantse dienst is dat Bijbelwoord weggehaald uit dat persoonlijke gebed en gedacht als een credo, een wijdingswoord, een votum van heel de gemeente. Zo staat het ook aan het slot van de psalm. Aan het eind van het lied belijdt Israël onomwonden: wij verwachten onze hulp, onze uitredding niet van onszelf en ook niet van welke aardse koning dan ook, maar alleen van de Eeuwige, die bij ons is en ons wezen zal. Hij is degene die hemel een aarde gemaakt heeft, de Schepper van al wat leeft. Hij die ons schiep, Hij zal ons bewaren! Soms, als ik deze woorden uitgesproken heb aan het begin van de dienst, krijg ik de neiging direct daarna de zegen uit te spreken, alsof de dienst al is afgelopen. Dan denk ik: wat moet ik nu verder nog zegge? Alles is eigenlijk al gezegd. Alles. Werkelijk alles. Wat wil je nu nog meer dan weten dat je hulp is van de HEER?
Die onze boeien slaakt, het is de HEER, Die voor de vrijheid waakt, het is de HEER. Door zijn verlossing zijn wij vrijgemaakt. Ons heil is in de naam van de God de Heer, die God, die aard’ en hemel heeft gemaakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 21:30
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
YELNIN491 schreef: | redactie kan ook niet mailen, hebben hetzelfde probleem |
Ze hebben wel vandaag een slotje geplaatst op het topic van shanita.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hij heeft verleden jaar toch echt bij mij om de hoek geslapen Mariska.... |
En was ie echt?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 19:17
Onderwerp: BZV Topic
|
|
|
Uit de nieuwe NCRV-gids:
"De datum voor de aftrap van het nieuwe BZV is bekend: op zondag 13 mei 2012 zullen tien vrijgelle boeren zich aan Nederland voorstellen, in de hoop de liefde van hun leven te vinden. Hoe deze zoektocht verloopt, is vervolgens te zien vanaf zondag 2 september. Op 1 en 8 januari zendt de KRO ook nog twee speciale afleveringen van BZV uit. Hierin bezoekt Yvon Jaspers een aantal boeren uit voorgaande seizoenen onder wie Jos en Dycke, Richard en Agnes en boerin Agnes uit. Hoe gaat het met hen? Heeft de liefde standgehouden of hebben ze inmiddels een nieuwe liefde gevonden?"
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:20
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet zo respectloos over de Goedheilig man Mario........ |
Ik mag dat W'tje. Kijk ieder jaar zijn journaal, de intocht en zing ieder jaar trouw zijn liedjes
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 17:18
Onderwerp: Ga je mee uiteten op 12 November???
|
|
|
Hallo Cm'ers !!!!!!
Wij hadden weer eens zin om uit eten te gaan en willen dit doen in een heel speciaal restaurant. Waar je heel bijzondere dingen kunt eten/drinken. Heb je weleens gehoord van een banenbiertje. Dat kun je daat krijgen. We willen dit doen op zaterdag 12 November a.s. en om een uur of 18.30 uur verzamelen.
Het adres:
Afrikaans Restaurant Safari Fluitersstraat 80 3901 DL Veenendaal Tel. 0318-555927
Meer informatie: http://www.afrika-restaurant.nl/
De volgende personen gaan alvast mee:
Marianne338 Herman040 Mario216 Benny + Miekjes (oud-cm leden)
Misschien een leuk om het boven je profiel te zitten door op het pribord te plaatsen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 16:36
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Volgend jaar als ik oma ben...... Maar is het de vraag of ik nog op cm zit he? |
Jammer hé dat die ouwe niet bij jouw in Pietenstad komt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:31
|
|
|
Vanaf morgen is het Sinterklaas journaal weer op tv. Misschien leuk om weer over die goeie oude vriend te hebben.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:25
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Heb je mijn mail ontvangen?
Ik heb echt nergens last van, ik verstuur en ontvang mailtjes als vanouds. |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:22
|
|
|
RENATE619 schreef: | Heb ik ook wel eens gedacht na een mislukte date. Ze geven nog geen 'niet goed, geld terug' garantie.... |
Bij Lexa wel.........er schijnt ook nog een subsidie te zijn om ingeschreven te staan bij een datingsite. Dat is geloof ik ook bij Lexa.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 november 2011, 15:18
|
|
|
Dinsdag 8 november, Psalm 124: 1-5; Blijf het herhalen.
Ik houd van refreinen. Telkens als je denkt: nu hebben we het gehad, dan komt weer datzelfde liedje, het refrein. Dan is het nog alsof de zingende gemeente extra gemotiveerd wordt om nóg eens flink uit te halen. Krachtiger, luider en soms ook hoger van toon wordt dan herhaald wat al eerder de revue passeerde. Zo’n refrein bevat dan meestal ook de kern van de dingen en funcioneert als een onderstreping van het verhaal. Een echt refrein is het niet, het tweede vers van de psalm vandaag. Maar het lijkt er wel op. Als een refrein wordt het herhaald: als God niet voor ons was geweest, wij waren allang vergaan. Het is alsof de dichter van de psalm zeggen wil: Je kunt dat niet genoeg onderstrepen. Laat ik het nog maar een keer zeggen, en nog eens. Want voor je het weet vergeten we dat. Je gaat al gauw denken dat je het zelf gepresteerd hebt. Dat jouw troepen hebben afgerekend met de vijand. Dat jouw slimmigheid korte metten maakte met je tegenstander. Dat jouw… en ga zo maar door. Wij maken onszelf graag wijs dat wij tot heel wat in staat zijn. Oppervlakkig gezien is dat ook wel zo. En het is een beetje overdreven om zomaar, bij het minste of geringste, bij elke applaus, de vinger in de lucht te priemen of te roepen dat ‘alleen aan Hem’ alle eer toekomt. Maar zo is het wel. Nog geen woord kun je spreken of je ontvangt daartoe de kracht van de Eeuwige. Nog geen stap kun je zetten of je hebt het te danken aan de hulp van de Levende. Wij denken al te snel dat we tot heel wat in staat zijn. Grotere bescheidenheid zou een zegen zijn.
Laat Israël nu zeggen blij van geest: Indien de Heer niet bij ons was geweest, toen vijandschap rondom was opgestaan, indien de Heer niet bij ons was geweest, Hij, onze hulp, wij waren lang vergaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:11
|
|
|
Forum lukt wel met Internet Exploren en mailen doe ik even met Chrome. Heb wel een mailtje naar CM gestuurd.
Mario, Thomas zal zeggen ik heb een Apple.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 22:09
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
YELNIN491 schreef: | dan zet je er zeker wel een bus neer voor de stookkosten, hele dag je huis open te zetten, brrrr koud hoor. Mario verzint wel wat |
Je kan vragen of het een dag zomer wordt ofzo??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 21:26
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Dank jullie voor de lieve reacties Nou Jolan en Josina nu jullie ook nog en dat wordt het nog wat |
Gaan we een open huizen route organiseren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:43
|
|
|
Maandag 7 november, Psalm 123; Mijn oog.
Ogen. Ogen spreken boekdelen. Ogen vertellen van liefde. Of van haat. Ogen stralen. Of schieten vuur. Soms spreken ogen niet. Soms zwijgen ze. Soms kijken ogen alleen maar, heel aandachtig, bang iets te missen. De ogen van een slaaf, bijvoorbeeld. Of je nu slaaf bent of slavin, knecht of lakei, dienstbode of hulp in de huishouding, je wilt vanuit zo’n positie toch eigenlijk maar één ding: dat je chef, dat mijnheer of mevrouw, tevreden is. Daarom volg je met je ogen elke aanwijzing, heel alert. Het kleinste signaal ontgaat je niet. Zo, zegt de psalm, is het nu ook met mij, met Israël, volk in den vreemde. We zijn arrogantie van de machthebbers spuugzat. Maar wat doe je ertegen? Je kunt alleen maar hopen dat God er een eind aan maakt. En daarom sla je de ogen op, naar de Eeuwige, die in de hemel woont. Je houdt je aandacht op Hem gericht, zoals een knecht of een dienstmeisje heel aandachtig volgt met welke gebaren mijnheer of mevrouw duidelijk maakt wat gedaan moet worden. Als een butler, als een ober zie je elk teken, hoe subtiel ook. Je weet: alleen van onze Heer kan redding komen. Alleen Hij kan me bevrijden uit de hand van wie mij haten. Je zou willen dat je altijd deze instelling had. Meestal is het omgekeerd. Meestal voelen wij ons de baas van God. Meestal vinden wij dat Hij op ónze signalen moet reageren. Meestal verwachten wij dat Hij ons op onze wenken bedient. Maar wij zijn geen klanten in zijn zaak. Wij zijn zijn helpers in zijn huishouding.
Tot U, die zetelt in de hemel hoog, hef ik vol mijn oog. Zoals een knecht let op zijns heren wenken of hij zijn gunst wil schenken, zoals het oog der dienstmaagd vol vertrouwen rust op de hand der vrouwe, zo zien wij op tot God, den Heer, tot Hij ons weer genadig zij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 november 2011, 20:41
Onderwerp: De charismatische beweging is gevaarlijk- wees op uw hoede!
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Accepteren van een mening is wat anders dan respecteren van een mening. Je bedoelt misschien, accepteer dat iemand een andere mening kan hebben en respecteer die. |
Zat er later nog aan te denken, te vlug geschreven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 21:22
Onderwerp: niet altijd een antwword op mail
|
|
|
Ik heb Judith gemaild, je moet je even behelpen met Chrome!!!
Tja, Judith...............
Zondagsrust noemen ze dat
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:53
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARYAN401 schreef: | Ach, jullie zijn gewoon verslaafd! Moet je toch eens iets aan gaan doen. |
Het was echt de eerste keer voor vandaag (hap hap)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:44
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
MARRY942 schreef: | Ik heb vandaag zo ongeveer 83 maal geprobeerd om in te loggen op CM.... Echt bale joh, een hele zondag in je uppie en dan ook nog geen contact met me chatvriendjes en vriendinnetjes..... |
Lukte mij ook pas op 17.00 uur.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:42
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Multatuli: "Wie nooit gevallen is, heeft geen juist besef van wat er nodig is om vast te staan."
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op woensdag 9 november 2011, 21:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 november 2011, 20:40
|
|
|
Zondag 11 november, Psalm 122; Kom ga met ons.
Ik ken massa’s mensen die helemaal niet blij zijn als de klok luidt. Er zijn nogal wat kinderen die liever thuis blijven als het kerktijd is. Trouwens, voor veel volwassenen is het blijkbaar ook geen pretje: lege kerkbanken geven te denken. In de psalm is dat anders, totaal anders. Daar staat iemand te juichen, alleen al bij de oproep: ‘Kom, we gaan, we vertrekken richting Jeruzalem! Ga je mee?’ Nu is er een groot verschil tussen de kerkgangers en tempelgangers. Die bedevaart naar Jeruzalem maakte je hooguit een paar keer per jaar. En als je dan in Jeruzalem was, dan was het ook echt feest: zang en dans, lampen en lichtjes, eten en drinken, een feestvierende menigte. Dat is in onze kerken anders. Een pepermuntje tijdens de preek is de enige versnapering en het zingen kan ook wel iets vrolijker. Aan de andere kant: je kunt niet elke zondag een compleet feest vieren, zoals dat het geval kon zijn met duizenden pelgrims in Jeruzalem. Een kerkdienst is per slot van rekening niet veel meer dan een eenvoudige samenkomst in de huiskamer van de gemeente. En toch… als je die wekelijkse gang naar de kerk als een bedevaart wilt zien, als een ‘optocht’, een tocht opwaarts, dan ligt toch een vergelijking met de tempelgangers voor de hand. We gaan óp! We heffen ons hart omhoog, tot God. En in gedachten zie je al voor je:”de toekomst van de Eeuwige, het nieuwe Jeruzalem, waarin het leven dag in dag uit één groot feest zal zijn.
Hoe sprong mijn hart hoog in mij, toen men mij zeide: ‘Gord u aan om naar des Heren huis te gaan! Kom ga met ons en doe als wij! Jeruzalem, dat ik bemin, wij treden uwe poorten in, u, Godsstad, mogen wij ontmoeten! Jeruzalem, van ver aanschouwd, Wel saamgevoegd en welgebouwd. o schone stede, die wij groeten.
|
|
Naar boven |
|
|