Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 5 augustus 2011, 10:35
Onderwerp: Wanneer is iemand christen in bijbelse zin , hoe blijkt dat?
|
|
|
LISA610 schreef: | Ach Hannah, da's ook weer relatief. Christen is gehuwd, dus je gaat niet met hem daten. En als Christen straks niet meer gehuwd is... volgens mij ga jij dan ook niet met hem daten, toch? |
ik heb nog geen afspraak met hem in t agenda staan, lisa....
jij al wel dan? even geduld nog he....... .......voor je afspraken gaat plannen!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op vrijdag 5 augustus 2011, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 23:27
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Maar ken ik Hem? In Zijn liefde ge-openbaard op Golgotha? |
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 4 augustus 2011, 23:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 22:15
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Als vóór je kijken je bang maakt en als áchter je kijken je triest maakt, kijk dan náást je, daar sta Ik. |
het blijft een mooie.........ariennez........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 21:22
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Tja, ik ben het aan mijn imago hier haast verplicht. Maar ik heb het smulsmurfje er een keer voor de lol opgezet omdat ik ook wel een beetje een bourgondische Fries ben en van lekker eten en ook van lekker koken hou. Mijn nichtjes zullen vast proberen oom Thomas zo ver te krijgen en het liefst met 3Dbril, vrees ik. Bovendien ben ik wat makkelijker met ijsjes en zo dan hun moeder, dus ja, ik vrees dat ik toch moet kijken. Maar ja het zijn ook wel lieve Smurfjes, dus toe maar.
Oom Thomas, voelt zich toch wat gesmurft |
neem dan ook gewoon een gezellig smurfinnetje mee, smulsmurf; het maakt het smurfen van een smurfenfilm een stuk smurfiger, verwacht ik!!
(dat je dat een smul-smurf met smul......eh...levens-ervaring nu nog vertellen moet, he! dat snappie toch nie? grote smurf zou zijn oren niet geloven.......)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 21:10
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Tja, ik ben het aan mijn imago hier haast verplicht. Maar ik heb het smulsmurfje er een keer voor de lol opgezet omdat ik ook wel een beetje een bourgondische Fries ben en van lekker eten en ook van lekker koken hou. Mijn nichtjes zullen vast proberen oom Thomas zo ver te krijgen en het liefst met 3Dbril, vrees ik. Bovendien ben ik wat makkelijker met ijsjes en zo dan hun moeder, dus ja, ik vrees dat ik toch moet kijken. Maar ja het zijn ook wel lieve Smurfjes, dus toe maar.
Oom Thomas, voelt zich toch wat gesmurft |
neem dan ook gewoon een gezellig smurfinnetje mee, smulsmurf; het maakt het smurfen van een smurfenfilm een stuk smurfiger, verwacht ik!!
(dat je dat een smul-smurf met smul......eh...levens-ervaring nu nog vertellen moet, he! dat snappie toch nie? grote smurf zou zijn oren niet geloven.......)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 20:22
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIO216 schreef: | Je bedoelt Mario |
hihi jij doet de moeite; en ik vang de complimenten wel op, hoor mario......
(waarom kan ik het nou niet laten om te grinniken........)
ja mooi he, chr307?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 16:46
Onderwerp: mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Het is niet "simpelweg" een papierwinkel,het is de ontbinding van een belofte.Misschien ben ik daar te principieel in maar ik ben tegen de manier waarop het in dit geval gebeurt, zolang je niet officieel gescheiden bent ben je "bezet". Als de nieuwe relatie dat niet op voorhand weet begin je met een leugen.
Er zijn hier meer mensen die in scheiding liggen,die zoeken hier lotgenoten,gesprekspartners,gezelligheid etc. en als ze dat vinden is dat heel fijn voor ze. |
ik heb mijn bericht inderdaad maar snel aangepast, ja! het klinkt anders dan bedoeld. ik behoor zelf ook tot de cathegorie van mensen die als "getrouwd" op de site gestaan hebben; ik heb veel steun gehad aan single's hier op cm, om mijn ervaringen toendertijd mee te delen. ik ben het met je eens, dat wanneer het huwelijk nog niet officieel ontbonden is, er nog geen ruimte is voor een nieuwe relatie, (met uitzondering van overspel).
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 16:32
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | --Ik verwijs je naar mijn uitgebreide antwoord op het topic
mmm wie wil met mij nou een relatie als autist ? Ook belangrijk voor jou om te lezen... |
bedankt voor de moeite; het is me nu volledig duidelijk!!
inderdaad toch wel van belang om te weten of iemand die op een dating-site staat, al dan niet gehuwd is, ja!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 16:20
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Kerk en Staat horen niet bijelkaar dan? |
ik ben het in die zin wel eens met chr307, dat er situaties denkbaar zijn, dat er wel ruimte is een relatie te beginnen als de scheiding nog niet rond is, herman; wanneer een huwelijk door overspel is verbroken, bijvoorbeeld. of het dan verstandig is om binnen zo korte tijd al weer in een nieuwe relatie te stappen, is natuurlijk een tweede.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 4 augustus 2011, 16:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 16:01
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik ben voor de burgerlijke stand nog een gehuwde man. |
kijk, nu hebben we het plaatje duidelijk!! wellicht is er dan een foutje in je profiel geslopen, chr307, want bij de eerste vraag staat ingevuld, dat je bij de burgelijke stand al als gescheiden ingeschreven zou staan; dit is dus onjuist.
CHR307 schreef: | dit is een laatste waarschuwing aan degenen, die zich denken te kunnen veroorloven allerlei leugens, insinuaties en laster over of van mij 'vrijuit' te kunnen plaatsen en dat is dus strafbaar. Degenen, die het aangaat zijn/worden gewaarschuwd door mij en mijn juridisch adviseur.
christen703 |
je lijkt je enigzins bedreigd te voelen.
is het wellicht handig als ik je mijn prive-mail adres even geef, chr307? dat zou weer uren schelen voor je adviseur, om in rekening te brengen, het moet tenslotte wel een heel werk zijn al die adressen van al die forum-leden te achterhalen en aan te schrijven, nietwaar? (en een scheiding is op zich al prijzig genoeg over het algemeen.)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 4 augustus 2011, 16:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:55
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | ZOALS BIJ DAVID EN HET OVERSPEL MET BATHSEBA EN DAVID KOMT DAAR ECHT NIET VRIJ MEE WEG. DUS ALS IK ZOU ZONDIGEN, ZOALS MEERDEREN HIER DENKEN DAN ZOU GOD DAT ZEKER NIET DOOR DE VINGERS ZIEN, |
chr307; hoor je jezelf nu niet praten, vraag ik me af? hoe zie jij je eigen leven dan, als ik vragen mag; je bent notabene een gehuwde man, die een afspraakje maakt met andere dame(s) en op zijn profiel aangeeft gescheiden te zijn, toch?
snap jij nu het leven (met God) niet, of hebben we met zijn allen verkeerd begrepen dat je een nog gehuwde man bent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 09:44
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik antwoord niet op reakties die aanmatigend zijn en off topic.. |
ook niet op de één-na-laatste, waarin ik in ga op jouw uitspraken en jouw profiel?
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 4 augustus 2011, 09:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 4 augustus 2011, 08:46
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | De Waarheid wordt aangepast en Paulus spreekt dan over een ieder, die dat doet , vervloekt is opdat de zuiverheid van het Evangelie bewaard blijve! |
wellicht is dan nu de tijd gekomen om in je profiel iets te veranderen, chr307? hoe sta je ingeschreven bij de burgelijke stand? met andere woorden; kijk eens zorgvuldig naar je eerste meerkeuzevraag...........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 19:46
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Wat ga je nu doen na de 3e echtscheiding Christen307? Heb je andere vrouw nog nodig? Vind je niet erg dat je 3 keer gescheiden bent? Heb je geen berouw dan? Is dat geen zonde of liever gezegd is dat de normaalste zaak van de wereld? Misschien zijn er onder ons, bij CM, meerdere die een echtscheiding meegemaakt hebben van 1 persoon.
Gods wet zegt; gij zult niet echtbreken, als dat gebeurd is, is dit zonde. |
ik denk niet dat het nodig is elkaar te veroordelen, herman; ieder die in zijn eigen tuintje wiedt, ziet het onkruid bij de ander niet (of minder scherp) ieder mens mag een beetje heel gelaten worden, denk je niet? wat chr307 na zijn scheiding gaat doen, is aan hemzelf denk ik, of hij berouw heeft, is iets tussen hem en God, en of het voor hem "normaal" is gaat ons ten diepste niet aan, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 16:32
|
|
|
PIETER649 schreef: | ach Herman, ten eerste ben je niet verplicht het te lezen, of te reageren. ten tweede mag je mild glimlachen en jezelf hierdoor niet tot toorn verwekken.
persoonlijk vind ik hem wel grappig... eerst is hij vol blijdschap over een beeldschone vrouw die God hem heeft geschonken en praat hij over niets anders. daarna vermeld hij dat ze een bedrieger was omdat ze niet meteen, let wel: VOOR er uberhaupt een fysieke kennismaking heeft plaatsgevonden(!!!) haar gehele boekhouding, dagboek en levenswandel heeft vermeld. het meisje heeft nog mazzel dat hij haar niet regelrecht retour afzender heeft gestuurd...
met als toetje zn gezaag over hoe schuldloos hij wel niet (voor de derde keer) gescheiden is ( omdat zn exvrouw net ff sneller de scheidingspapieren indiende dan hij)
Nee Herman, ik vind het fantastisch dat hij hier zit en ik heb die glimlach wel om mn mond... hilarisch toch!!??!! |
je hebt nog enige info gemist pieter; christen is een nog gehuwde man, hoor!
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 3 augustus 2011, 19:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 14:43
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Vroom gepraat, Jezus Christus is mijn Koning en dan ben ik Zijn onderdaan, maar ook Zijn kind of broeder.... dus zo vader zo zoon... |
en dus leef je uit de basis-houding; Hij moet wassen en ik moet minder worden..........
(zoals chatuliem dus al aangaf; je gaat meer en meer van Christus laten zien, en je zelf en eigen ervaringen steeds minder belangrijk vinden)
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 3 augustus 2011, 15:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 09:39
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik bedoel eigenlijk volgehouden, volharden in het geloof in een huwelijk dat door God gewild is....maar door ongeloof en autisme samen werkt het geloof niet meer door de Liefde, die onderdrukt wordt,,, Autisme heeft iets in zich van autonoom, dus zelf willen regelen en doen van gezamenlijke dingen leidt tot en is eenzaamheid en lijden om Christus´wil. En in het algemeen ziet de " buitenwereld" de " gezonde" partner als de " veroorzaker" van alle leed en eenzaamheid, want........ |
er zijn meer mensen die samen leven/leefden met een autistisch persoon, christen. en uit ervaring kan ik zeggen dat onvoorwaardelijke liefde dan heel veel geven kan, zonder weg te hoeven lopen van de persoon, of de problematiek erom heen.
er zijn ook mensen waarvan alle gezinsleden autisme hebben. die zich inzetten het leven voor hen zo draaglijk mogelijk te maken, door hen de houvast te geven die zij zo nodig hebben!! en ja; daarbij geeft onze God de liefde, wijsheid en het inzicht om dit te kunnen.
dit geld zowel voor volwassen mensen met autisme, als voor kinderen.
overigens ben ik het wel met je eens, dat "de buitenwereld" niet altijd ziet hoe de structuren in een gezin zijn, waar autistme voorkomt......
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op donderdag 4 augustus 2011, 16:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 3 augustus 2011, 09:30
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
en wat deed de Heere Jezus; Hij was er; Hij gaf Zich voor hen, bad voor hen, en met pinksteren kwamen zij tot bekering!!
Vader, vergeef het hun...........
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 3 augustus 2011, 09:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 23:10
Onderwerp: Schaamte om jezelf bloot te geven
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Psalm 119 :3 (ber)
Och, schonkt Gij mij de hulp van Uwen Geest!
Is deze werkwoord niet goed? |
eigenlijk zou je zinsopbouw als volgt moeten zijn; och schonk gij mij......... schenkt god je veel aandacht? (zonder het woord "voor")
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op dinsdag 2 augustus 2011, 23:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:31
|
|
|
ja precies wat je stelt, chatuliem; als God zegt; gij zult, of gij zult niet.......
verder ervaart de ene mens iets als zonde, en de ander ervaart het niet als zonde.
iets hoeft nog niet zondig te zijn, om het als zondig te ervaren, toch?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 21:13
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | En dan hebben we het precies waar het over gaat, de motivatie waar je iets mee doet. Natuurlijk zijn er wel dingen die voor iedereen als zonde ervaren worden, maar die specifieke dingen, die met jouw leven te maken hebben en jouw terug willen trekken in een zondig leven, die gelden voor iedereen anders. Hoe zit dat bv. met het dragen van een hoedje. Waarom ziet de ene dat wel als zonde en de ander niet. Of kaarten, voor sommige christenen is dat zonde, anderen hebben er geen problemen mee. Of de invulling van de zondag of seks voor het huwelijk of vul verder maar aan. Je kunt niet volhouden dat zonde een objectief gegeven is, iedereen vult dingen naar zijn eigen waarden in. |
nee, chatuliem; ook nu ben ik het weer niet met je eens; wanneer iets zondig is, is niet afhankelijk van de motivatie waarmee je iets doet; het is puur ongehoorzaamheid aan de leefregels van God. als God zegt; "gij zult" dan doe je dat. als God zegt; "gij zult niet" dan doe je het niet.
maar wanneer je denkt; t zal me lekker worden; mij niet gezien; ik ga mijn eigen gang..........dan heet dat zonde.
overigens; wanneer je zou stellen dat schuldgevoel een subjectieve emotie is, dan zou ik je wél gelijk geven. schuldgevoel komt namelijk voort uit je geweten dat in je jeugd wordt gevormd door de normen en waarden die je van huis uit meegekregen hebt; en die kunnen dus ook verschillend zijn bij iedereen. (overigens is een schuldgevoel niet altijd terecht)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:53
Onderwerp: Nieuwste opwekkingsliederen
|
|
|
geweldig, joanne!
(het couplet over wanneer de halmen der mais van zwaarte schudden, komt zeker in een volgend lied aan bod?? )
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 2 augustus 2011, 20:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Is slaan op een berg zonde? Of de tweede keer alleen? Het kostte Mozes wel de doorgang door de Jordaan. |
ik denk dat je dat mis hebt, chatuliem!! slaan op een rots is geen zonde; ongehoorzaamheid uit ongeloof echter wel.
God had duidelijk de opdracht te gegeven om te SPREKEN tegen de rots, maar mozes viel terug op een vorige keer dat God een wonder deed (namelijk de keer dat mozes moest slaan op de rots.) ten diepste was mozes dus ongehoorzaam aan het woord van god. hij wist het zelf allemaal zoveel beter!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 1 augustus 2011, 19:01
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
zou het leven niet bar saai worden, als zelfs een vent nog ging wennen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 20:14
|
|
|
MARIAN519 schreef: | . 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden.
1 Joh. 4 vers 18 |
als je de statenvertaling ernaast pakt, lees je;
Er is in de liefde geen vrees, maar de volmaakte liefde drijft de vrees buiten; want de vrees heeft pijn, en die vreest, is niet volmaakt in de liefde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 19:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je Hem liefhad, zou je geen vrees voor Hem kennen, want liefde drijft alle (de) vrees uit... |
in de bijbel staat het nét iets anders; die vreest is niet volmaakt in de liefde; het is dus zeer wel mogelijk om God wel lief te hebben, en toch nog angsten te kennen; alleen betekend dit dan dus wel dat je de volmaakte liefde nog niet bereikt hebt.
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op zondag 31 juli 2011, 19:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:09
Onderwerp: Vrijheid
|
|
|
TATJE948 schreef: | Free to sing, free to dance, Free to feel your freedom Freedom for us, Freedom from Him, Christ gave his life We give ourselves Freedom from the cross For the cross is our forgiveness Free to LIVE
Vrij om te zingen, vrij om te dansen Vrij om je vrij te voelen Vrijheid voor ons Vrijheid van Hem Christus gaf zijn leven Wij geven onszelf Vrijheid van het kruis Omdat het kruis is voor onze vergeving Vrij om te LEVEN |
is dat een gedicht of een lied, tatje?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 31 juli 2011, 14:05
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Wij kunnen dit niet bevatten, dat Hij Zich met volle Overgave als Slachtoffer voor onze zonden heeft gegeven, De Reine, Die nooit geen zonde heeft gekend en gedaan is zonde voor ons geworden en Hij heeft geleerd(moest Hij leren dan?) wat gehoorzaamheid aan de Wil van Zijn Vader in alles was |
ik denk zelf niet dat de Heere Jezus hoefde te leren de wil van Zijn Vader te doen; hij zegt al voor de grondlegging der wereld (de schepping dus) "Zie hier ben Ik om Uw wil te doen......"
welke leerpunten zie jij verder nog in het leven van de Heere Jezus, dan, christen? ik zou er zo snel geen kunnen noemen, namelijk.
(en waarschijnlijk heb je een vraag uit mijn bovenstaande bijdrage nog gemist om te beantwoorden?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|