ChristianMatch

Forum

Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 180 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 09:34
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

http://youtu.be/lT67liGjZhw

Mooi nummer op een zonnige zondagochtend....
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zondag 10 juni 2012, 09:28
BerichtOnderwerp: Dilemma of niet………..

JOL252 schreef:
... mooi gezegd : geen angst, geen kramp, gezond verstand gebruiken, daar is al zoveel mee gewonnen... Hij geeft ons Zijn vertrouwen mee; mooi uitgangspunt. Knipoog smiley

Het is prachtig gezegd......maar waarom gaat er dan zoveel mis in de liefde en relaties? De realiteit is wat anders denk ik......Als je verliefd bent maak je soms wel verkeerde keuzes en dan is dat gezonde verstand toch weleens weg... Engeltje smiley
En angst en kramp? Een andere relatie ga je aan met de ervaringen die je hebt gehad in vorige relaties, juist waar die misliep en daardoor ben je een stuk wijzer geworden......
Kritischer? dat wel........maar dat zie ik niet in het rijtje staan..... Knipoog smiley

God zorgt dat het weer goed komt, dat geloof ik dan weer wel...., op Zijn wijze en Zijn manier.....

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op zondag 10 juni 2012, 09:40
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 19:54
BerichtOnderwerp: voetbal

[quote=HERMAN968]

Ach Herman, ik hoorde dat statistisch gezien Nederland altijd slecht speelt na een verloren finale...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 14:26
BerichtOnderwerp: voetbal

VISSER278 schreef:
18.00 uur ...... Nederland- Denemarken Lachende smiley

en niet te vergeten: de hele maand omdat er voetbal is een KRO detective........ Knipoog smiley
Ben je al in het oranje gekleed Visser?
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 12:20
BerichtOnderwerp: Willem J. Ouweneel

HERMAN968 schreef:
Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis”, zegt Hosea 4:6. Is ontzettend belangrijk want als je de schrift kent, besef je onmiddellijk de duivel de Bijbel uit zijn verband haalt. Hij laat dingen weg die hem niet van pas komen, en betrekt ze op je leven zoals het hem uitkomt. Mensen die bijvoorbeeld altijd komen aanzetten met dat “ik ellendig mens’ en zo weinig zeggen over de verlossing, die halen de Bijbel uit zijn verband, die laten de woorden Gods niet staan in de samenhang waarin de Here God ze heeft gegeven. Als mensen bepaalde facetten van de waarheid verdoezelen, dan is dat niet goed. Ik wil nu niet zeggen –aldus Willem J. Ouweneel in zijn boek- dat dat altijd een werk van de duivel is, maar dat kan het wel worden, zo’n eenzijdige prediking, die bepaalde facetten verwaarloost.
Als je denkt dat ik dat zelf doe, maak mij daar dan op attent, want het zou best kunnen zijn dat ik in bepaalde opzichten ook eenzijdig ben, ook al probeer ik dat niet te zijn. We moeten de hele waarheid van God in ogenschouw nemen en niet een deel van de waarheid onder de tafel werken, omdat die ons niet goed van pas komt. ... Je moet elke schriftverklaring toetsen....
Wat kan het schelen of het Ouweneel is die het zegt of een andere, een Jansen of een Pietersen? (blz 191) Dàt is toch niet belangrijk ? Wat je moet doen, is dat wat ik gezegd heb, toetsen aan het Woord van God. Ik daag je uit Romeinen 7 en 8, eens in één keer helemaal achter elkaar door te lezen, dus in de hele samenhang, en dan vraag ik je: Wat is de boodschap van Paulus voor het christenleven? Is dat ": Treur, want je bent een “ellendig mens”, of: Verblijd je in de Here? Lees die hoofdstukken nu eens in hun samenhang en niet alleen die paar woorden die zo met jouw ellendige gevoelens overeenkomen en waaraan je je vastklampt, terwijl je al die andere onder de tafel werkt alsof ze er niet voor jou zijn. Dat is een eenzijdige Schriftopvatting.

Wat een nederheid spreidt Ouweneel hier ten toon, krachtig toch ! YES Knipoog smiley Lachende smiley

Maar hoe is nu je eigen blik van kijken hierover? Dat mis ik een beetje in dit verhaal...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 11:37
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

PETRA411 schreef:
gevonden: jane 866 gebed gevraagd.

Zo heeft ieder zijn of haar verhalen....De artsen en hulpverleners die nog nooit iets bijzonders hebben meegemaakt wat niet te verklaren is schrijven nooit stukjes in die boeken en dat is wel jammer...
Ik denk dat je er erg mee op moet passen, het kan mensen beschadigen, die denken dan: mijn geloof is niet groot genoeg of ik heb gezondigd......hele gewetenskwesties krijg je dan en mensen zijn dan ook nog bang om te sterven want ze zijn niet genezen dus hebben ze iets niet goed gedaan......
En laten we duidelijk zijn: zo is het natuurlijk niet....
En nogmaals: ik geloof dat God geneest als Hij dat wil en niet als we maar genoeg bidden......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: zaterdag 9 juni 2012, 10:25
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

HENK393 schreef:
Mw Vlot is zèker genezen, en na jaren nog steeds.....
Jan Zijlstra; zijn gebedsgenezingen vind ik een lastige discussie

Ik denk zelf altijd dat God degene is die dan wilde dat je genas......
en niet omdat je het machtigingskaartje bij Jan Zijlstra hebt ingevuld en je open gesteld hebt voor de Heer en dan zijn trilogie voor de beginnende christen hebt gekocht......
Je hoopt als mens altijd dat God zich realiseert wat wij graag willen en wat we zelf niet in de hand hebben maar God is geen tovenaar en zo moeten we hem ook niet gaan zien. En dat gevoel heb ik een beetje bij die gebedsgenezingsdiensten
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 20:30
BerichtOnderwerp: Veertig dagen

FLOWERFUL304 schreef:
de 1e keer dat ik vaste was een vaste van 40dgn met 1 vegetarische maaltijd per dag na 17:00 uur, geen gebak of lekkernijen, geen vlees, door de dag heen water, geen suiker. Ik drink geen koffie dus dat scheelt. Ik voelde me heel goed en voelde Gods tegenwoordigheid sterk. Het slankt natuurlijk ook af, maar daar deed ik het niet voor.

Aan het begin van elk jaar al 5keer denk ik, in januari vast ik voor 21dgn of 40dgn. Ik doe dan 1 snee brood in de ochtend en dan na 17:00 een vegetarische maaltijd, geen gebak of lekkernijen, geen vlees, water, vers geperste sinas voor de weerstand. Het is met de tijd een beetje mijn eetpatroon geworden.

Het is goed om te vasten in crisis perioden of/voor tijdens geestelijke oorlogsvoering. Het is ook een manier om je voor God te verootmoedigen. Ik prefereer vegetarisch vasten want dan kan het lichaam ook ontgiften. Belangrijk bij het vasten is ook veel met het Woord van God bezig te zijn,te bidden, christelijke meetings,zang etc. Dan gaat het werken.

Maar hoe doe je dat dan met je werk? Als ik werk moet ik toch echt wel wat meer eten dan wat jij nu schrijft.........anders kan je me echt oprapen......
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 20:23
BerichtOnderwerp: Gebed gevraagd

ZEELAND736 schreef:
Gaat het daar om geld???
Jammer...dacht eigenlijk dat het om God moest gaan....

Zou wel mooi zijn, maar die betaalt de kerkgebouwen en salarissen niet, dus het gaat ook altijd om het geld.......dat is overal zo dus ook in de kerken en gemeentes......

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op vrijdag 8 juni 2012, 21:44
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 18:14
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

ZEELAND736 schreef:
Ja...oke...die zijn goed voor mijn glas ijsthee...
En het kijken naar de m....mensen...
Maar daar zie ik echt geen dolfijnen en walrussen!!!!!

Nee, die zwemmen in een overdekte koepel......maar het is natuurlijk leuker als het mooi weer is......
Toen bij ons de hervormde en gereformeerde kerk één werden hadden wij met zijn allen een dienst in het dolfinarium en deden de dolfijnen mee in de dienst......was heel bijzonder
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 12:46

ZEELAND736 schreef:
Wat ik nog meer wil???

Uhhh...duim effe voor mooi weer!!!!

Je laat je dagjes uit toch niet verpesten door slecht weer? Er zijn overdekte terrassen met terrasverwarming hoor! Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 12:39

ZEELAND736 schreef:
Mooiste moment???

Voor mijn dochter en mezelf even een LUXE 2dagen arrangement geboekt voor een dolfijnfeessie in Harderwijk!!!!

(Dat gevoel...even luxe doen...is zo heerlijk)

Dat gaat vast mooi worden Zeeland, leuke stad met leuke bewoners en een leuk dolfinarium, wat wil een mens nog meer!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 09:25
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

PETRA411 schreef:
Nee Willemijn, niemand hoeft het met me eens te zijn,het ging me erom dat iemand schrijft alsof het de waarheid is, dat ik zo.... ben, terwijl dat niet zo is. En dat is wat anders als een andere mening hebben.
Dat iemand schrijft,ga en zondig niet meer, dat zullen er wel meer denken,want voor de een is het zonde sex voor het huwelijk, voor de ander niet.

Jij leest het blijkbaar als de waarheid, ik lees het niet zo......en als je zelf weet dat je zo niet bent? Het zegt wat over Herman, niets over jou.....
hij kent je tenslotte niet eens.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 08:59

PETRA411 schreef:
Klopt,maar is niet verplicht. Dus heb niets gemachtigd toen ik ging, maar wel genezen van het geen waarvoor ik kwam. Maar is dat niet bij veel dingen, je geeft een keer wat aan een cristelijk doel en vervolgens krijg je de eerste zoveel jaren machtigingskaarten thuis gestuurt.....
Alles kost natuurlijk wel geld. De een vraagt erom, de ander vertrouwt erop dat god vanzelf het benodigde geld voor kosten laat toewaaien, ik heb daar geen oordeel over. Ik kijk naar de dingen die gepredikt worden en de werken. En ook daar,aangezien het mensen zijn, zullen ze wel es fouten maken. of het een fout is dat je machtigings kaarten klaarlegt? Het is niet verplicht,maar begrijp je reactie als je machtigingskaarten ziet liggen. Mijn eerste reactie was ook??

Dat was het begin he? Het ging maar zo door......
Maar als iemand daar geen moeite mee heeft is het ook prima hoor...
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 08:58

WILLEM618 schreef:
Herman, ga nu is ons het voorbeeld geven, en zondig is niet meer. Op iedereen kritiek hebben, en vervolgens maar blijven oordelen, is dat Liefde uitstralen naar een mede christen?
En niet Gods richtlijnen volgen, ik zou ze niet weten te vinden, maar in afhankelijkheid je werpen voor Zijn voeten, en zeggen dat je het is niet meer weet. Zou meer liefde en werkelijkheid uitstralen, dan telkens mensen wijzen op een leeg antwoord, vol van teksten en versen, die alleen maar de letter vertegenwoordigen.
Ga heen, en zondig niet meer broeder. Dat het in eigen kracht onmogelijk is, kom je vanzelf achter dan

Is het kritiek of geeft hij zijn mening? Hij mag toch ook schrijven wat hij denkt en vind? En Petra kan het nemen of laten? Ik zou het me niet te persoonlijk aantrekken Petra.....
Ik heb hier dezelfde ervaring een beetje omdat ik op yoga zit. Hoe vaak ik hier wel niet gehoord heb dat het occult was en van de duivel, je wilt het niet weten! Zelfs nu nog krijg ik van die mailtjes maar ook op het forum was de kritiek niet mals.....
Soms denken mensen in het kader van hun christen zijn dat ze alles kunnen zeggen en schrijven en vooral....kunnen vermanen......en dan vooral zaken die ze zelf niet bij de hand hebben.....
Een mening van een ander kan je lezen en er wel of niet wat mee doen, maar als ik hierboven de tekst aan Herman lees: Ga heen broeder en zondig niet meer komt dat bij wel een beetje dramatisch over......
En Petra, is het zo belangrijk dat iemand van CM het niet met je eens is? Welnee.....zonde om je aan te ergeren.....het is net het echte leven hier en mensen hebben zo hun meningen, jij en ik toch ook?
Ga je weg, met God, en dan maak je wel de keuzes die goed voor je zijn!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: vrijdag 8 juni 2012, 08:42

PETRA411 schreef:
Misschien is het iets voor Peter om na een genezingsdienst van Jan Zijlstra te gaan? Jan zijlstra bid met veel autoriteit in jezus naam en daar worden soms mensen genezen.

Moet hij wel zijn pinpas mee nemen he? Ik was eens bij zo'n genezingsdienst en wat mij bijzonder stoorde daarin was dat het wel erg om geld draait.........als je binnenkomt liggen de machtigingskaarten al op je stoel!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 21:01

MANNA420 schreef:
God er dankbaar voor zijn en het op een verantwoorde manier besteden.

Dat is niet echt een offer vind je wel?

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 5 juni 2012, 21:06
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 20:28

MANNA420 schreef:
Precies en God had deze jongeman blijkbaar rijk gezegend in materieel opzicht, alleen de jongen vond dat hij dat zelf verdiend had en er dus recht op had. Hij was niet bereid om offers te brengen. Zijn rijkdom was zijn afgod geworden.

Hoe vertaal je die tekst dan naar je eigen leven? Wat voor offers breng jij?
Ik werk en verdien ook en geniet er ook van omdat ik er hard voor werk.....
maar dat mag niet?.
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 18:03
BerichtOnderwerp: Niet trouwen met gescheiden vrouw

ROELANDE345 schreef:
Hoe kan zo'n man die dus een regelrechte gebedsverhoring is nu fout zitten. Ik geloof dat God ook in dit soort situatie's de regie heeft Smiley die vol vragen zit

Nou ja, Roelande, het gaat wel eens fout he? Ondanks dat het een gebedsverhoring is.....
Maar waar gaat het nu toch eigenlijk over? Dat daar al een discussie over kan zijn verbaast me...
Iedereen die gescheiden is weet dat een scheiding niet zo maar iets is....is vaak een proces van jaren eer je al zo'n stap neemt en dan zou per definitie ander geluk niet voor je weggelegd zijn op Bijbelse gronden?
Ik geloof in een liefdevolle God die niemand zijn geluk zal of wil ontzeggen.........

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op dinsdag 5 juni 2012, 19:34
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:35

VISSER278 schreef:

Alleen als je verkering met me wilt Visser...... Knipoog smiley
Anders komen er praatjes van..... Verraste, verbaasde smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: dinsdag 5 juni 2012, 17:28
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus

PIETER619 schreef:
"Oordeel niet op dat gij niet veroordeeld worde" misscien wel de tekst der teksten.

We kunnen aan de hand van de Bijbel elke tekst naar eigen goeddunken gaan interpreteren, maar gaan dan meestal voorbij aan wat Jezus ons heeft voorgeleefd.Zelf heb ik wel commentaar gehad op zaken bij ons in de gemeente, maar vegat het te doen zo als Jezus wil, elkaar bouwen in Zijn Liefde.

Hier worden zaken op het forum behandeld waar elk zijn/haar mening over heeft en daar is niets mis mee. Ben je op grond van wat je geleerd is, het niet echt met elkaar eens en wil je dat uiten, kan men dat beter in een persoonlijke mail doen, maar geen aanvallen zo open en bloot voor iedereen, drijgend met Hel en verdoemenis.

JEZUS OVERWINNING IS NIET VOOR TE STELLEN GROOT. HIJ BEPAALD WIE EEN VOLGELING VAN HEM IS GEWEEST EN WIE HIJ NIET ZAL KENNEN, DAAR MOETEN WIJ MENSEN GEEN OORDEEL OVER GEVEN. Het is goed om te discussieëren, op zo'n manier kan men van elkaar leren. Laten we als christenen alzodanig hier ook met elkaar omgaan.

Gods zegen allemaal.

Je hoeft het toch niet op een forum met elkaar eens te zijn? het is juist het leuke van een forum om eens van gedachten te wisselen......Mensen moeten zich ook niet zo gauw aangesproken voelen door de mening van de ander...het is en blijft de mening van die ander en dat kan je nemen of laten.....
Als ik het niet met Flowerful eens ben is totaal wat anders als dat ik haar veroordeel.....Wie ben ik omdat te doen? En dat is wederzijds....
Ik krijg altijd de indruk dat hier al gauw iets in de persoonlijke sfeer wordt getrokken terwijl het daar helemaal niet omgaat...Het is een uitwisselen van meningen en ja, dat kan wel eens pittig zijn maar dat is toch niet voor iemand persoonlijk...dat is de mening en de visie van iemand die je verder vaak helemaal niet kent.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:35

TINK100 schreef:
het gaat er mij om dat sex en alle gevoelens die erbij horen, meer is dan alleen vleselijke lusten die je niet mag hebben of waar je aan toe mag geven.....God heeft ons geschapen, en Hij zag dat het goed was...daar valt niks aan af te doen...... wees blij met je lichaam en dat het werkt zoals het hoort

Zo had ik het niet begrepen maar je hebt gelijk...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:23

THOMAS968 schreef:
De link werkt niet, ik plaats even wat Tink wilde vertellen:

De fijne effecten van seks.
Naar bed gaan, met elkaar slapen en seks zijn in veel talen synoniemen. Op een site over slapen en bedden, kan een hoofdstukje over seks dan ook niet achterwege blijven.
We doen het al eeuwen lang en het is de allerbeste manier om u lekker te voelen, vet te verbranden en er jonger uit te zien. Seks is goed voor uw gezondheid, een goede reden dus om uw seksleven extra leven in te blazen.
Een regelmatig en gezond seksleven heeft positieve uitwerkingen op onze lichamelijke en geestelijke gezondheid, voor zowel man als vrouw.

Dit zijn de dingen die seks voor u kunnen doen...
Seks bevordert de bloedsomloop

Tijdens seks neemt het aantal hartslagen per minuut toe waardoor de bloedsomloop wordt bevorderd. En een goede bloedsomloop zorgt ervoor de cellen meer zuurstof krijgen, waardoor schadelijke stoffen op hun beurt eerder afgevoerd worden.Seks verhoogt de bloedstroom naar uw hersenen, wat u scherper maakt, maar verhoogd ook de bloedstroom naar al uw andere organen, wat u gezonder maakt. Deze toevoer van vers bloed geeft u cellen een verhoging van verse zuurstof en hormonen. Het gebruikte bloed zorgt dat de afvalproducten, die ziekte en vermoeidheid veroorzaken, afgevoerd worden.
Seks verbrandt vet

De liefde bedrijven is een cardiovasculaire gebeurtenis. Het geeft uw hart en longen een workout en het vermindert het cholesterolniveau. Per 30 minuten seks verbrandt u 150 calorieën.
Seks laat goede dingen vrijkomen

Tijdens de seks worden een aantal gezondheidsverbeterende chemische stoffen in het lichaam vrijgegeven. Endorfine is een natuurlijk chemisch product dat hetzelfde soort effect heeft als morfine, m.a.w. het is een pijnstiller en het vermindert bezorgdheid. Deze natuurlijke kalmeringsmiddelen kunnen helpen om slapeloosheid, migraine en door stress veroorzaakte rug- en nekpijn te verlichten.
Seks traint uw bekkenbodemspieren

De spiersamentrekkingen tijdens een orgasme trainen de urogenitale spieren bij zowel vrouwen als mannen. Deze spieren zijn belangrijk voor een gezonde prostaat en het tegengaan van incontinentie in een later deel van uw leven.
Seks helpt u om jonger te lijken en langer te leven

Volgens de neuropsycholoog David Weeks van het Royal Edinburgh Hospital in Schotland, kan drie keer per week seks 10 jaar van uw gezicht afhalen.
Tijdens het afgelopen decennium interviewde zijn team 3.500 Europese en Amerikaanse mannen en vrouwen tussen 20 en 104 jaar. Zij hadden allen één ding gemeen: zij zagen er jong uit voor hun leeftijd. Een krachtig seksleven bleek één van de belangrijkste determinanten te zijn in het vertragen van het verouderingsproces. Alleen fysieke activiteiten bewezen belangrijker te zijn.
Interessant om te weten is, dat vrijblijvende seks met verschillende partners niet hetzelfde voordeel produceerde. In feite kan het zelfs voortijdige veroudering veroorzaken, omdat het tot zorgen en spanning kan leiden.
Seks zorgt voor een beter humeur

Bij de vrouw zorgt een regelmatig seksleven ervoor dat er een hormoon, 'oxytocin' genoemd, vrijkomt. Dit hormoon heeft een positieve uitwerking op het humeur van vrouwen, helpt tegen stress en bevordert zelfs het sociale leven.
Seks voor een mooiere huid

Seks zorgt ervoor dat oestrogeen, vaak omschreven als 'het vrouwelijke hormoon', vrijkomt. en oestrogeen heeft een positief effect op de huid en zelfs op het haar. De overmatige transpiratie die vaak op gang komt tijdens het bedrijven van de liefde, drijft het vuil uit de poriën, waardoor de huid schoner is.
Seks is goed tegen pijn

Het hormoon 'oxytocin' heeft een pijnstillende werking. Het is bewezen dat hoofdpijn en andere algemene pijn verdwijnt als het gehalte aan oxytocin toeneemt.
Seks is goed voor spieren, botten en het natuurlijke afweersysteem

Bij mannen versterkt seks de spieren en botten, en het natuurlijke afweersysteem. Deze positieve 'bijverschijnselen' van seks zijn allemaal te danken aan het mannelijke hormoon, testosteron, dat tijdens de seks toeneemt.
Seks maakt aantrekkelijker

Als u een regelmatig seksleven heeft, zal uw lichaam meer feromonen afgeven. Feromonen zijn geurstoffen die het seksuele gedrag stimuleren, vooral van de degenen om ons heen. We kunnen dus zeggen dat, als u veel seks heeft, u aantrekkelijker bent voor de mensen om u heen..
Seks is goed voor uw hart

De liefde bedrijven is een fysieke activiteit, net zoals sporten, en heeft dan ook dezelfde effecten als sporten op het hart. Onderzoek heeft uitgewezen dat mannen die tenminste twee maal per week seks hebben, minder risico op een hartaanval hebben dan mannen die geen (regelmatig) seksleven hebben.
Seks is goed voor de prostaat

Enkele recente onderzoeken hebben uitgewezen dat een regelmatig seksleven positieve effecten kan hebben op de prostaat en het voorkomen van prostaatkanker. Een regelmatig seksleven zou schadelijke stoffen elimineren, stoffen die anders in de prostaat aanwezig zouden blijven.
Seks is goed tegen stress

Een bevredigend en regelmatig seksleven stimuleert de harmonie en zorgt voor een relaxed en geestelijk en lichamelijk welzijn. Verder stimuleert seks een goede nachtrust, zoals veel meisjes en vrouwen wel zullen weten. Hoeveel mannen vallen er na (goede) seks niet direct in slaap? Het is daarentegen ook waar dat als de seks in een koppel niet goed functioneert, dit stress kan veroorzaken.
Seks verbetert de waarneming van geuren

De prolactine, een hormoon dat tijdens de seksuele activiteit vrijkomt, heeft een positief effect op ons reukorgaan.
Seks versterkt het immuunsysteem.

Wanneer we ons in bed echt goed voelen, voelt ons immuunsysteem zich ook goed. Bij het liefdesspel komt er immers oxytocine vrij, wat de werking van het stresshormoon cortisol voor langere tijd tegenwerkt. In die tijd worden er meer witte bloedlichaampjes gevormd en wordt onze weerstand verhoogd. Een goed seksleven helpt ook tegen depressies.

Studies hebben ook uitgewezen dat vrouwen met een actief seksleven minder rimpels hebben en er jonger uitzien.
Seks houdt dementie tegen

Seks is een goed middel om dementie tegen te houden. Seks stimuleert namelijk de aanmaak van nieuwe hersencellen en zou daarom een uitstekende remedie zijn tegen dementie. Nog andere middelen om de dementie te weren zijn een eindje gaan lopen of het oplossen van cryptogrammen. Volgens Professer Barlett van de Universiteit van Queensland, maakt mentale en fysische training nieuwe hersencellen aan en voedt die ook. Zo blijven de cellen functioneel en houden ze ziekten als Parkinson en Alzheimer op afstand. De chemische stof die voor de nieuwe cellen zorgt, wordt blijkbaar het meest gestimuleerd tijdens seks. U moet dus niet per se een eindje gaan lopen, er zijn leukere manieren om nieuwe cellen aan te maken.
Slechte seks

Sommige mensen willen niet toegeven dat hun manier van vrijen niet (meer) bevredigend is voor hun partner of voor zichzelf. Uit onzekerheid of uit egoïstische motieven houden ze vast aan de ‘oude’ manier van vrijen, want zo hoort het nu eenmaal of het was immers altijd goed.
Saaie en voorspelbare seks kan ertoe leiden dat u niet (meer) opgewonden raakt. Daarentegen kunnen afwisseling in de manier van vrijen, het tijdstip waarop dat gebeurt én de plaats die u uitkiest, belangrijke ingrediënten zijn om uw seksleven boeiend te houden.

Velen hebben al kunnen ervaren dat een ander bed nieuwe impulsen geeft. Ook 4D-Comfort wil u hier bij helpen.
tip: Verander het interieur van uw slaapkamer en uw slaaprituelen.

Zal een 4D-waterbed mijn seksleven verbeteren?

Seks: niet altijd feest in de slaapkamer

Ik denk dat iedereen wel weet dat sex heerlijk en goed kan zijn, maar de discussie ging toch over sex en geloof? En in die zin snap ik de plaatsing van deze link niet......

Ze hebben er wel vergeten bij te melden dat bij de liefde bedrijven de kans bestaat dat je een hartinfarct of hersenbloeding kan krijgen, en ja dat gebeurt weleens is mijn (werk) ervaring......
Knipoog smiley Knipoog smiley
Weleens he? wil niemand schrik aanjagen...... Engeltje smiley

Laatst aangepast door
WILLEMIJN232
op maandag 4 juni 2012, 21:55
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 21:11

FLOWERFUL304 schreef:
idd is het moeilijk. Het is mijn keus. Het is net hoe diep je met God wil gaan en daar is een prijs voor te betalen. En die wil ik betalen. Want als ik mijn vleeselijke mens kruisig, kan mijn geestelijke mens groeien. Zegt paulus niet dat hij zijn lichaam dwingt om te doen wat hij wil. Nou daar ben ik idd geval mee bezig.

Maar ieder voor zich.

Uiteraard is het jouw keuze....maar ik vind dat je jezelf zo ontzettend tekort doet terwijl het niet nodig is en dat vind ik zo jammer.....
Het leven is toch ook om te genieten? Noemen ze dat ook niet het elfde gebod? en dat is wat anders dan maar roekeloos voort leven.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:18
BerichtOnderwerp: wandel en pannenkoek single evenement Christian Match

FLIPJE031 schreef:
Hoho ik ben 26 hoor en ga er ook naar toe , wandelen is echt niet alleen voor ouwe sukkels....Ga maar eens mee naar Zwitserland dan hangt aan het eind van de dag je tong op je ( berg ) schoenen

Hoho, even een gevoelige snaar....oude sukkels

Verraste, verbaasde smiley

Wat versta je daar onder?????
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 20:02

XABIA794 schreef:
men reactie was op het stukje van Jol bedoeld.
Voor de ene is een tongzoen al ernstig, zelfs mannelijk bezoek bij een alleenstaande vrouw kan voor de ander al zonde zijn...
Nogmaals wil ik je zeggen dat ieder mens verschillend is, en vooral een verschillende achtergrond heeft.
Het is jou interpretatie wat jij als zonde wil zien. Waar jij schuldgevoel en angst voor hebt kan ook een hele andere betekenis hebben dan voor anderen.
Jij mag misschien ervaren dat je geestelijk dooft in bepaalde omstandigheden, maar daarvoor kan dat bij een ander helemaal anders werken.
Ik heb ook steeds moeite met het feit dat je elke vorm van intimiteit en liefde onder hoererij, lust, begeertes en zonde wilt plaatsen Twijfelende smiley
Wat ook nog eens speelt is dat elke mens een verschillende beleving heeft met emoties.
Je hebt wel gelijk dat je met alles naar de Here kan gaan als je vragen hebt, verlangens, gevoelens en nog meer.
Zoals ik al eerder zei, heeft normaal elk christen een verlangen om Jezus te volgen, heeft elk christen de Geest ontvangen als Helper voor onderscheid van goed en kwaad.
je kan niet oordelen dat we hier allen excuses zoeken om onze gang maar te gaan. Het is beledigend als je anderen oordeeld als heidenen.
Kan je het opbrengen om eerst eens een poging te doen naar iemands achtergrond te informeren en je te verplaatsen in sommigen hun omstandigheden voor je een oordeel velt? Dat is liefde met de grote L

Mooi stuk Xabia!
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:54

YES356 schreef:
Helemaal mee eens Manna!! En een natte droom is nog het het minst ‘erge” dat er vanzelf uit voortkomt (als je lichamelijk gezond bent)

Moeten we het nu ook al over natte dromen hebben? Of die zondig zijn of niet? Verraste, verbaasde smiley Er zijn grenzen......en ik hoef ook geen gedetailleerde informatie...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:41
BerichtOnderwerp: hoe benader je je broeder/zuster in Christus

YES356 schreef:
ligt er aan met hoveel vingers je wijst Knipoog smiley mij is geleerd (vroeger) niet te wijzen Knipoog smiley Welkom Henk

Mocht ik ook nooit Yes en mijn kinderen nu ook nog niet...... Knipoog smiley
Vast ook opgegroeid in een net christelijk gezin...... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:39

FLOWERFUL304 schreef:
Zelfbevrediging: wel, Ik zal het vertellen. Toen ik pas tot bekering kwam in mijn 1ejr deed ik zoals ieder uit de wereld aan zelfbevrediging. Ik wist wel dat niet helemaal goed was maar nam het niet zo serieus. Een keer waarschuwde God mij en gaf mij de passage ....hebr10:26->Want indien wij opzettelijk zondigen, nadat wij tot erkentenis der waarheid gekomen zijn, blijft er geen offer voor de zonden meer over.

Ik wist dat God tot mij gesproken had. Kort daarna, ging ik dus toch weer mastruberen, de waarschuwing negerend. Terwijl ik steeds dichter tot het hoogte punt (orgasme) kwam ervaarde ik in de geest een dikke duisternis die langzaam naar beneden kwam. Ik schrok er zo van dat ik acuut stopte.

Ik ben toen de strijd aangegaan tegen dat mastruberen en had het overwonnen voor 11 jr, ik deed het dus niet meer. Totdat ik dankzij de kerkleider in een diep gat terecht kwam en eigenlijk uit kwaadheid, teleurstelling in God het een een keer weer eens deed na 11jr. Maar toen was het effect nog niet zo erg en vond het eigenlijk niets. Daarna gaf ik er niet meer aan toe voor 2,5jr. Maar niet zo lang terug gaf ik weer eens een paar keer aan toe omdat ik weer eens een diepe teleurstelling te verwerken kreeg. Ik kwam in contact met iemand die dat deed. En ik merkte dus dat ik daardoor beinvloed werd. Ik begon er dan ook weer wat makkelijker over te denken. Ik wilde God pijn doen en deed het dan weer een paar keer uit kwaadheid. Maar ik merkte dat ik daarin troost zocht voor mn eenzaamheid.

Maar sinds een paar weken ben ik weer de strijd ertegen begonnen want ik weet het is zonde, ik weet de gevolgen en ik kwam tot het besef dat ik alleen mezelf daarmee kwaad doe. Ik heb gemerkt doordat ik dat deed mijn geestelijke gevoeligheid steeds minder werd elke keer als ik het deed. Mastruberen is het voeden van het vlees. En tja het vlees pleased God niet. En doordat ik geestelijk minder gevoelig werd, werd ik ook minder gevoelig voor God om zijn tegenwoordigheid te ervaren.

Masturbatie uit mijn ervaring kan ik zeggen is een zonde. Het is het pleasen van het vlees. Voor mij was het ook een vorm van geestelijke zelfvernietig. Ik heb me inmiddels bekeerd, de matrubatie geest van mn vlees afgebeden en vecht er tegen. Ik merk, dat als ik er ieder keer niet aan toegeef, ik beetje bij beetje weer geestelijk gevoeliger word. Het is een langzaam herstelend proces en een zware strijd.

Wat maak je het jezelf ontzettend moeilijk als ik je verhaal zo lees......
Staat bijna gelijk aan een moord zo lees ik het.....
Het is een geschenk Flowerfull, ook van jouw God en denk je nu werkelijk dat jij in de hel (als die al bestaat) terechtkomt omdat jij jezelf bevredigt?
Wat een angstgeloof heb je dan terwijl we zo'n liefdevolle God in ons midden hebben.......
Is het niet veel belangrijker dat je een goed mens probeert te zijn en al die regeltjes van wat wel of niet zonde is eens goed bekijkt......
En, met alle respect, wat zul jij een moeilijk leven hebben........want je doet het nooit goed en dat kan ook niet.......
geloven in de Eeuwige houdt niet alleen regels en zonden in, het is ook een naar binnen gaan waar je Gods Geest kan en wil ervaren.......
Ik geloof in liefdevolle relaties en daar hoort sex ook bij, en dat is heel wat anders dan lichtzinnig ermee omgaan......om weer even on topic te blijven......en ja, ik geloof ook wel in liefdevolle relaties tussen twee mannen of vrouwen.....Zie het als een geschenk van God en inderdaad het kan een keus zijn om dat te bewaren tot na je huwelijk maar veroordeel mensen niet die daar wat andere-niet minder waardevolle- gedachten over hebben.....
Naar boven

Auteur Bericht
WILLEMIJN232 (69)

BerichtGeplaatst: maandag 4 juni 2012, 19:24

ROELANDE345 schreef:
Toen ik zojuist een smsje kreeg van mijn teamleider, dat ik de opleiding E.V.V. mag gaan doen in oktober, ook al heb ik nog niet mn diploma verzorgende IG. (En t leukste was dat zij het net zo graag wilde als ik dat ik deze opleiding ga doen)
Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley Lachende smiley

En wat is een opleiding EVV, ben je dan een eindverantwoordelijke voor cliënten?
Maar fantastisch nieuws, ook al is me niet helemaal helder wat het inhoudt......
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van WILLEMIJN232
Ga naar pagina Vorige 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 180 Volgende
Pagina 57 van 180