ChristianMatch

Forum

Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 21:20
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

CROSSROAD317 schreef:
Hoi Sus,

via onderstaande link kun je contact opnemen met st. Opwekking, daar kun je gewoon aangeven dat je een "foutdruk" hebt gekocht.

http://www.opwekking.nl/index.php?option=com_contact&Itemid=499

dank je Cross... Knipoog smiley , maar 'k ga wel een keer terug naar de Bron, ben benieuwd of daar nog meer van zulk soort exemplaren liggen.
N.B. 'de Bron' is Evangelische Boekhandel in Ede.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 21:16

TESSYBEAR731 schreef:
Nou, das toch gewoon heul logich?! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja hoor, heel logisch als een liedje ineens stopt... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 21:08

ZINGA672 schreef:
Ha nee, Susannah; dat hoort zo. Dat is omdat je alles 2x moet zingen! Lachende smiley

GrZing!

haha... echt niet hoor... Knipoog smiley
Na blz. 64 komt blz. 33 en na de 2e blz. 64 volgt blz. 97 Verraste, verbaasde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 20:54

Leuk is dat... heb ik eindelijk "de" opwekkingsliederen... is de helft hetzelfde (dubbel) en ontbreekt er de helft... haha... verkeerd in elkaar gezet... pfff... Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 20:48
BerichtOnderwerp: Dág allemaal...!

HANNAH810 schreef:
sst suus, de gedichten die jij kent plaats ik niet....... Knipoog smiley

zomaar spontaan zei je he'... Clown smiley Smiley met dichtgeplakte mond
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:27

HANNAH810 schreef:
ook ik wil jullie alle geluk wensen;
samen met jullie 6 parels.
ik heb jullie ontmoet bij de picknick, stralend en wel;
á Dios, arienne en mar, ga met God....

...........

het leven kan zo eenzaam zijn,
vol van moeite, vol van pijn,
als een woestijn van zorgen,
voor de dag van morgen;

maar elke dag heeft genoeg aan zijn eigen kwaad,
dus leef je dag, zo goed het gaat,
wees stil tot God, sla je ogen naar Boven,
er komt een dag dat je Hem weer mag loven.

ooit op een dag, maakt U het zure weer zoet,
weet je dat Hij je iemand ontmoeten doet.
mag je hart weer zingen, je oog weer stralen
doet Hij de zegeningen weer nederdalen;

o God leer ons leidzaam Uw wegen te gaan
niet volgens eigen inzicht, maar achter U aan,
wijs ons de route die U wilt dat we gaan;
leer ons U volgen, niet voorop, maar achter U aan!!

Ik leg mijn toekomst in Uw hand,
Ik leg mijn kinders voor U neer,
want U, ja U alleen, leid onze levens, o Heer!
van nu tot in Uw heerlijke vaderland!!

(kwam zomaar even spontaan in me op)
nogmaals; veel geluk
hannah

hihi... volgens mij heb je ook een schrijverstalent Hannah... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: dinsdag 1 juni 2010, 19:25

ARIENNEZ498 schreef:
Via deze weg nemen MAR907 en ik afscheid van jullie!
Ja! We hebben elkaar hier op CM gevonden! Gevonden...om nooit meer kwijt te raken en daarom stoppen we ermee want we gaan ons richten op onze toekomst, samen met onze zes (!) kinderen! Een toekomst waarvan MAR en ik weten dat we geen ding in ons leven zélf kunnen of willen doen. Alles ligt in Zijn handen..en dat beseffen we heel erg goed. Wij ervaren het beide als heel bijzonder dat wij elkaar op deze wijze gevonden hebben..terwijl we beide toch al een 'heel leven' achter ons hebben liggen..
Bedankt! Voor de fijne contacten, bedankt voor hetgeen wij mochten leren van jullie en de groei die wij daardoor mochten doormaken.

God's zegen voor jullie allen, een warme groet van..
MAR 907 en ARIENNEZ498

Da's een felicitatie waard... Knipoog smiley
Heel veel geluk samen !
Groetjes, Susannah
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 23:25
BerichtOnderwerp: ff weg...

INEZ910 schreef:
Ja leuk hé, in eerste instantie voor een aantal weken Clown smiley.
Zuid Afrika, here we come!!
Ze hebben daar trouwens wel internet, dat hoorde ik weer!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Bijzonder Inez... en spannend misschien wel.... dat houd je vast wel langer vol dan... hi... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 22:55
BerichtOnderwerp: we zeggen gedag

INKA401 schreef:
hoi henk en sandra

hey lieverds, julie hebben zeker wel hééééle dikke verkering hé hahaha ... jeetje man, wat vind ik dit súper om te lezen ... en ja ... daar gaat veel tijd inzitten hé ... pfffff na 16 berichten reageerd inka ook nog ff
inka verkering, wilma verkering en annet met kip ... nou als iemand nu nog wil zeggen dat cm niet werkt, dan weet ik het niet meer Knipoog smiley
nu even serieus ... ik vond het een voorrecht om jou te leren kennen henk
de eerste keer bij jou op je verjaardag ... het innitiatief van pieter om jou huis in eindhoven eens grondig aan te pakken ... geld inzamelen ... jéétje wat een resultaat, en met zóveel vrijwilligers ... om met de woorden van pieter te spreken ... dan zet je zoiets ook werkelijk in de praktijk.
ik, en met mij velen, hebben dat met héél veel plezier gedaan ...
je bent 3 keer bij mij in goudriaan geweest op hééle leuke feesten ,
en uuuh dit doen we echt nóg wel een keer hoor ...
en als we nu lezen dat het zo góed met jullie gaat, jullie je weg hebben gevonden ... dan streelt dat ons allemaal ... kan wel janken van geluk ... mmmm súper ...
oké, ik snap ... verkering gaat veel tijd in zitten ... maar we missen wel jou bijdrage op het forum hoor ... je gedichten ... oké ik snap Knipoog smiley
maar je komt niet zomaar van mij af hihi Clown smiley we respekteren jou weg met jou lieve sandra ... maar we komen wél allemaal op jou verjaardag in november hoor ... of je nou wil of niet hahaha ...

en een leuk feesie in goudriaan? ... ik vergeet jullie nooit ...
dag lieverds ...

Gods zegen

Dacht dat Henk in oktober jarig was... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 20:51
BerichtOnderwerp: welk boek lees jij momenteel?

Geen roman... wel een boek over het christelijk geloof.
"In alle redelijkheid" (Christelijk geloof voor welwillende sceptici) door: Tim Keller.
Erg interessant boek, ook al ben ik geen welwillende scepticus... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 19:16
BerichtOnderwerp: eerst maar mailen... (eindeloos?)

TESSYBEAR731 schreef:
Je moet het natuurlijk wel weten te doseren...
Meteen in het tweede mailtje vragen wat voor standjes ze lekker vind valt over het algemeen niet zo goed Verraste, verbaasde smiley Smiley met dichtgeplakte mond

hahaha Tess... ik lees dit nu pas en lig gelijk in een deuk... Clown smiley Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 19:05
BerichtOnderwerp: Pinksteren en onze taal en woorden

JONATHAN890 schreef:
ik las dit stukje vandaag

"We moeten als christenen de taal van de wereld spreken"

"Ik geloof niet dat God wil dat we als christenen een eigen taal hebben die alleen verstaanbaar is voor onszelf," zegt geestelijk verzorger Egbert Bos. "De missie van de kerk is de wereld. We zijn in de wereld en niet van de wereld. Christus heeft ons gezonden en als kinderen van God hebben we de Heilige Geest ontvangen, zodat we het werk van Christus in deze wereld kunnen voortzetten."

"God wil dat alle mensen ontdekken dat Hij de Schepper is, van hen houdt en wil vergeven. Vanuit het volbrachte werk van Jezus Christus is een nieuw en ander bestaan mogelijk. Daarom is het van belang dat we de taal van de wereld spreken. We zijn niet beter dan de mensen in de wereld, maar maken helaas dezelfde fouten. Het enige verschil in ons leven is Jezus Christus."

Niet moeilijker maken
"Het is belangrijk dat we woorden gebruiken die de ander begrijpt," vervolgt Bos. "Dan ontstaat er geen afstand maar tonen we juist aan: ‘we staan naast je. Ik houd van je, God houdt van je’. Wanneer we onze eigen taal spreken, de tale Kanaäns, stellen we mensen niet in staat om God te ontmoeten. We maken het dan veel moeilijker dan nodig is, waardoor ze het Evangelie niet begrijpen."

"Dan merken we dat alle mensen verlangen naar rust en vrede. God wil ik contact komen met alle mensen. Dat kan als wij laten zien dat het Evangelie voor elke dag is en niet alleen voor op zondagmorgen. Het is ook niet alleen voor een hele kleine groep mensen, maar voor iedereen. Of je ingenieur of huisvrouw bent maakt niet uit. De boodschap is universeel."

Bos: "Als je met een collega of medestudent praat, weet je welke taal ze gebruiken. Als we over Christus praten, moeten we in die taal verder gaan en niet opeens een andere taal gaan gebruiken. Als we het geloof alleen voor zondagmorgen laten, ga je vanzelf in die vreemde taal spreken. Als het geloof voor elke dag is, leer je ook die taal van de wereld te spreken. Dat is echt interesse hebben in de medemens."

hmmm... zit mij nu af te vragen... kun je alleen geloven voor de zondag ?
(weet wel hoe ik hier over denk, maar ben eerst benieuwd naar de reacties op deze vraag... Knipoog smiley ).
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:52
BerichtOnderwerp: Waar bent U Heer?

ROBBEDOES873 schreef:
Gecondoleert Jonathan heel veel sterkte voor jou en de genen rondom jou, respect voor je hoe je hier mee omgaat...

hier kan ik alleen maar Amen op zeggen...
Heel veel sterkte, Jonathan !

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 31 mei 2010, 18:54
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 18:19
BerichtOnderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??

ANNETTE792 schreef:
oftewel: ze zal er wel om gevraagd hebben. Gefrustreerde smiley
Echt chat...dit is nou wat we je gisteren probeerde uit te leggen: je bedoelt het vast goed maar het komt zo rot je mond uit.
Zoals je het opschrijft is je eerste bijdrage een regelrecht verwijt naar de vrouw in kwestie toe, en in de tweede bijdrage is het alsof reden zoekt waarom de man het zou doen. Daar is maar 1 reden voor, dan ben je ziek in je hoofd. Zelfs als heb je de meest vreselijke vrouw die het bloed onder je nagels vandaan haald, dit doe je niet.

Ik heb ooit een liedje gemaakt... waarvan 2 regels waren:
"mishandeling is gewoon verkeerd,
Zorg ervoor dat jij het niet negeert."

mishandeling, ook als dat gebeurt als je al volwassen bent is gewoon verkeerd ... wat mij betreft geen discussie over mogelijk...
Daar vraag je niet om... klaar... !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 16:09

HENK710 schreef:
Anders geef je even je msn als hulplijn, Sus Knipoog smiley
Jij hebt het tenslotte 11 dagen zonder CM weten te doen Clown smiley

Erg grappig Henk... Clown smiley
Vond het al heel wat ... hihi...
Inez belooft het langer vol te houden... Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: maandag 31 mei 2010, 16:02

HANNAH810 schreef:
annet, met alle respect, maar als je, zoals je zegt, in een situatie zit waarin het gezin in gevaar is, zie ik het volstrekt niet als zondig om te vertrekken!
een man die gevaarlijk is voor zijn gezin zie ik wel als zondaar!
ik denk zelf, dat het een gebrek aan verantwoordelijkheid nemen is, wanneer je niet de stappen had genomen om je kleintjes en jezelf te beschermen!
ik ken mensen die uit een bedreigende gezinssituatie komen, en deze last hun leven lang mee zullen moeten dragen, met alle verwondigen die het met zich mee brengt!!
(indien iemand niet voor zijn huisgenoten zorgt, die is erger dan een ongelovige!!)

Ik geloof idd. ook niet dat dat zondig is... je gaat weg uit een hele ongezonde situatie... iets wat de bedoeling nooit was van een huwelijk.
Geweld, een derde erbij halen zie ik wel als zondig...
En dat kiezen... ik zou het geen kiezen noemen... meer een 'kiezen' tussen 2 kwaden, er zullen gevallen zijn dat je besluit weg te gaan voor jezelf, maar dat kan ook om de kinderen te beschermen van nog meer leed...
En dan heb ik nog een voorbeeld... als de 1 besluit om weg te gaan, is dat de verantwoording van de ander... wat moet je dan nog ? iemand dwingen om bij je te blijven ? ik vind daar ook dat je geen keuze hebt en ik vind ook dat je dan niet kan zeggen dat degene die achtergebleven is een zonde doet... eggggg niet... ! (Sorry Chat... bewust met ggggg Knipoog smiley )

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op maandag 31 mei 2010, 16:03
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 23:14
BerichtOnderwerp: Geld

PIETER649 schreef:
Ik zou hier zoooooooo graag op willen reageren...
Uitleggen dat VVD best meevalt....
Vertellen dat CU een roversbende is...

Maar ik vind het ff goed, ik woon gelukkig niet meer in Nederland en ik hou me maar vast aan het gezegde dat iedere bevolking de regering krijgt die ze verdiend... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

oeps... "VVD best meevalt" en "CU een roversbende" ?
Nou daar ben ik het dus ff totaal niet mee eens.

Het enige wat ik er nog over kwijt wil is dit... ik denk dat het niet zozeer gaat om de rijkdom op zich... (in het verhaal van Job bijv.: Job was ook een rijk man), maar dat het gaat over hoe je er mee om gaat... (en ik denk dan ook t.o.v. je naasten)
(Job verloor niet uit het zicht wat het kostbaarste in zijn leven was... en nadat Job zoveel afgenomen was, geeft God hem het dubbele terug...
In het verhaal van Job zie je dat Job na de beproeving gezegend wordt door God en weer een rijk man is).

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op dinsdag 1 juni 2010, 20:57
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zondag 30 mei 2010, 22:53

ZINGA672 schreef:
Dat is wel waar Susannah, maar bij ziekte spelen menselijke keuzes geen rol. Bij echtscheiding wèl, waarbij ik niet een oordeel bedoel uit te spreken.

Ik heb eigenlijk een vraag aan gescheiden mensen die ik nauwelijks durf te stellen, maar die toch regelmatig in mij opkomt. Maar hoe stel ik hem zonder dat ik mensen kwets of verdrietig of schuldig doe voelen... Smiley die vol vragen zit
Ik ga het voorzichtig proberen...

Iemand gaf ergens anders al aan met het (inmiddels verbroken) huwelijk destijds niet helemaal, of helemaal niet Gods weg te zijn gegaan. Zijn er meer mensen die achteraf denken; de keuze voor mijn huwelijk was mijn eigen keuze en ik heb God daar niet of niet voldoende bij betrokken?

Dit is wel een heel persoonlijke vraag misschien...

GrZing

Oke, maar is die keuze er ook van beide kanten ? Soms is die keuze er van 1 kant, en wat moet je dan ?
Ik vind dat je voorzichtig moet zijn in dingen die je niet zelf kent... als ik getrouwd zou zijn geweest en de ander wil er mee stoppen, heb ik dan bijvoorbeeld nog een keuze ? en wat als er een derde in het spel is ?
Dus ik vraag me af of de keuze bij een echtscheiding er in bepaalde gevallen wel is...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 23:04

FRANKIIE208 schreef:
Hoe kan je nou zeggen dat echtscheiding geen zonde is??? Dit is basiskennis .. tien geboden zeggen onder andere dit:

" gij zult niet echtbreken"

Simpel toch?

Echtscheiding is misschien een gevolg van de zondeval...
Echter ziekte is dat ook... maar waarom de ene mens ziek wordt en de ander niet... of waarom de een al vroeg sterft en de ander pas op latere leeftijd sterft... daar hebben we geen antwoord op; zeker is denk ik wel dat ziekte niet voortkomt uit de persoonlijke zonde. Juist een vroom iemand kan al heel vroeg sterven.
Ruzie, vreemdgaan, uit elkaar gaan, ziekte... het is allemaal Gods bedoeling niet dat het er zou zijn... en is in die zin ook het gevolg van de zondeval... maar er zijn meer dingen (denk ik) die daar een gevolg van zijn.

Soms is het ook lastig... want wat doe je bijv. als er altijd ruzie heerst... of geweld ? of ...? dat is ook niet te bedoeling van een huwelijk...
In sommige gevallen is er geen andere uitweg... hoe moeilijk dat ook is... denk dat God ons daarin ook zal troosten.

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 29 mei 2010, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 22:50

SANDRA206 schreef:
heej Suus

vriendschap is aktie hoor! stilte? gewoon naar vragen dan? je was liever meer op de hoogte geweest en hun keus? t ligt er nu als een klein verwijt en een teleurstelling en t klinkt redelijk passief, maar heb je wel eens gevraagd hoe of wat? misschien zijn deze mensen druk met van alles, weet je veel?
.....en soms verandert de vriendschap, zo had ik veel kontakt op msm met iemand, dat is stukken minder maar zien we elkaar in t echt is t ouderwets bar gezellig Lachende smiley Clown smiley
heb je wel eens iemand opgebeld en gewoon gezegd, joh ik mis je eigenlijk gewoon!
wie vriendschap geeft krijgt vaak vriendschap terug, is echt leuk om te ontdekken.
wat jij wilt ontvangen zul je zelf moeten geven Lachende smiley

Henk en Sandra, veeeeel geluk Kussende smiley
...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 29 mei 2010, 23:41
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:56
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

BRIGHTBOY799 schreef:
Njah, die real-life site zit er op sommige punten ook wel echt falikant naast betreffende dit onderwerp, en trekt teksten gruwelijk uit de context...

Vind het dan wel lastig om van zo'n site iets aan te nemen

Als je dat vindt zou ik de bijbel erbij halen... kijken wat je daarover kunt vinden... denk dat het altijd als je iets leest het heel belangrijk is dat je dit blijft toetsen, maar dat geldt voor zoveel dingen.
Ook als je een preek hoort, denk ik dat het het beste is dit te toetsen of het echt klopt.
En als je iets onderzoekt helpt het denk ik om het biddend te lezen.
Als je ergens niet uitkomt, kun je naar iemand die je vertrouwt vragen hoe die erover denkt.
Maar 't belangrijkste is denk ik om het bij God neer te leggen.
Succes !

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 29 mei 2010, 22:00
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 21:26
BerichtOnderwerp: Sex voor het huwelijk

HANNAH810 schreef:
ik vind het een mooi geschreven stukje suus.

.

Het goede van het stukje vond ik dat er ook positief naar zelfbevrediging wordt gekeken... als iets wat hoort bij seksualiteit als onderdeel van ons mens zijn.
Ook de gevaar zijde die wordt beschreven, namelijk het gevaar om er aan verslaafd te raken.

Het stukje is misschien nog wat voorzichtig ("af en toe"); ik denk zelf dat er geen standaard norm is voor hoe vaak het 'mag' of 'zou mogen'.
Denk dat een ieder dat voor zichzelf wel weet... ik ga daar geen uitspraak over doen, want ik vind dat ik niet voor een ander kan bepalen hoeveel kan en hoeveel niet kan.
Het is misschien een voorzichtige stap naar meer openheid, maar het is in elk geval een begin van dat seksualiteit hoort bij het mens zijn, ook voor een single christen...
Jouw schrijven Hannah, vind ik een prima aanvulling...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: zaterdag 29 mei 2010, 20:38

INEZ910 schreef:
Ik ga eens kijken of ik de zomer door kom zonder CM Lachende smiley.
Over ruim een week is mijn abonnement afgelopen Coole smiley met zonnebril
'k Ben benieuwd naar de afkickverschijnselen, nee niets zeggen, laat het me zelf ervaren!! Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

knap voornemen... ben erg benieuwd of het je lukt haha... Knipoog smiley
succes !
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:37
BerichtOnderwerp: In de geest van Elia

HENK710 schreef:
Ons leven is een groeien naar onszelf en naar God. Tijdens dat leven maken we dingen mee die soms pijn doen, maar ons wel vormen en maken tot wie we zijn. Dat is wat ik in de aan de Bijbel ontleende beeldspraak duidelijk wil maken.

Toch vind ik dat je daarmee uit moet kijken, want ik vind dat bepaalde dingen die in je leven gebeuren niet in Gods plan horen.
Niet alles wat er gebeurt is Gods wil... en ik geloof ook dat het Gods bedoeling was dat ik zelf net zo goed tot ontplooiing zou komen... en dat het niet Zijn bedoeling was om mezelf niet te kunnen uiten ed.
Ik vind daarom dat we erg voorzichtig moeten zijn met dat soort uitspraken. Ik hoop dat je me daarin begrijpt.
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 23:25

HENK350 schreef:
Voor degene die ons nog kennen, we zeggen gedag op 11-06 loopt ons abonnement af.

Op 17 november 2008 mailen Henk en ik elkaar en nu wonen we alweer een half jaar samen.
Het begon op cm ons leven samen en dit bleek een nieuw leven met de Heer te zijn.
De start voor Henk begon door een aantal vrienden op CM die een hoop voor hem gedaan hebben en zijn leven begon opnieuw. Hij kwam onder de mensen en werd langzaam maar zeker weer als mens gewaardeerd.
Nu we samen zijn gaat dit proces nog steeds verder en de Heer heeft al zoveel dingen voor ons gedaan.
We zijn weer bij een gemeente aangesloten{CLC Den Haag} waar we heel goed onderwijs krijgen en ook daar zijn we met open armen ontvangen. Henk en ik doen veel in de kerk en dat is fijn.
Ook zijn we beide naar de Healing Rooms gegaan en hebben daar regelmatig voor ons laten bidden.
Dit heeft genezing gebracht. Henk kan nu wel 3 keer op een dag de trap op en neer in ons portiek, hij doet van alles in huis, kookt elke avond en sinds 3 weken is zijn sonde voor de sondevoeding eruit, je ziet God is dezelfde als 2000 jaar terug Hij geneest.
Ik zelf ben op emotioneel vlak erg genezen.

We wilden dit laten weten aan de mensen die ons hebben bijgestaan en aan Henk een nieuw begin hebben gegeven om het leven buiten zijn bed te laten zien

dank jullie wel.

Henk en Sandra

Ik ben verheugd te lezen dat het goed met jullie gaat
Het ga jullie goed !!

Liefs, Kussende smiley

Susannah

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op zaterdag 29 mei 2010, 23:29
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:59

HENK710 schreef:
Eenvoudig zal het nooit echt worden...als je dan maar blijft vasthouden aan het principe dat jij die ander niet kan veranderen...hoe graag je dat ook ergens zou willen om ook die ander wellicht meer van het echte leven te kunnen laten genieten zoals jij dat voor je ziet...

Het blijft inderdaad een vallen en opstaan...elke dag weer... Ik zie dat nog wel eens als voorbeeld van hoe God ons als wijnrank aan het snoeien is...pijnlijk, maar wel bevordelijk voor de groei en bloei Knipoog smiley

Daar kan ik dan weer echt niet tegen Henk... sorry...
En snap niet goed wat je nou precies met dat laatste bedoeld, hoezo snoeien ? pffffffff Smiley met dichtgeplakte mond

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 28 mei 2010, 23:00
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 22:41

ROBBEDOES873 schreef:
@ Suus...Het verhaal wat je vertelt is voor mij mega herkenbaar...
Heb het er vaak nog heel moeilijk mee, Wel heb ik nu eindelijk na 38 ( werd ook wel tijd Clown smiley ) Geleerd dat ik niet moet proberen men ouders te veranderen, maar dat ik zelf moet veranderen, IK moet niet blijven hopen op wardering...IK moet niet wachten tot ze me accepteren, IK moet me er bij neerleggen dat ze niet van me houden...
Ik kan hun niet dwingen om met te warderen, ik kan hun niet dwingen om mij te accepteren, en ik kan ze al helemaal niet dwingen om van me te houden.
Ja het doet pijn, maar ik leer er wel steeds beter mee omgaan,
Ik ga nu met hun om op mijn tijd en mijn manier en NEE zal ze niet laten vallen het blijven men ouders, Maar als ik blijf wachten tot hun veranderen zal ik mezelf pijn blijven doen, zal ik mezelf verdriet blijven doen.
En ja ook ik ben mede gemaakt door men ouders wat ik in men jeugd heb meegemaakt, Maar ik maak hun geen verwijten...Ik heb voor mezelf maar besloten dat ze ook niet beter wisten en weten Knipoog smiley

Oke ja, dat proces heb ik ook gehad en was net voor ik in therapie ging, ik woonde toen net op kamers (rond 21 jaar).
Ik vond het destijds heel moeilijk om in te zien dat zij dezelfde zouden blijven, (ik heb ook heel lang gehoopt dat ze bijv. in therapie zouden gaan of dat er iets zou veranderen), maar ik heb zelf gelukkig de stap genomen om in therapie te gaan.
Toch blijft het soms lastig, want hoezeer je soms ook aan jezelf werkt en je zo anders tegen dingen aan kunt kijken, het verandert het doen en laten niet van de persoon in kwestie en dat is erg lastig als het gaat om "moeilijke mensen", ofwel personen met een persoonlijkheidsstoornis en mensen die zelf niet inzien dat ze dit (of ander afwijkend gedrag) hebben. Blijft lastig...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 28 mei 2010, 22:44
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:58

INKA401 schreef:
eeeeeeey sus ... welkom terug ... wat leuk dat je er weer bent ...
ik heb mij zelf óók voorgenomen om mijn abbo niet meer te verlengen
ik mis het laatste half jaar iets .. herkenbaar? ...

Nee hoor, herken het niet... afgelopen zaterdag was er ergens een hele gezellige picknick, dat maakt C.M. weer wat levendiger... jij snap ?
Mensen in het echt ontmoeten is tenslotte veel leuker dan alleen maar virtueel...
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:54
BerichtOnderwerp: ik wacht in de rivier

LIESBETH326 schreef:
Het zou jou sieren Chat, als je wat meer geduld kan opbrengen voor de onvolkomenheden van anderen...

Als taalliefhebber vind ik schrijffouten ook vervelend, maar ik kan niet verwachten dat anderen net zo goed in taal zijn als ik... Gelukkig heeft iedereen zijn eigen kwaliteiten!
Ik zou zeggen, wil je dit aankaarten, begin er dan gewoon een nieuw topic over...

Hij had er ooit een topic over Liesbeth... Engeltje smiley
Naar boven

Auteur Bericht
SUSANNAH475 (58)

BerichtGeplaatst: vrijdag 28 mei 2010, 15:39

HENK710 schreef:
Susannah, jammer dat je doet alsof ik iets op wil leggen. Ik heb enkel aangegeven wat volgens mij belangrijk is in dergelijke situaties. Het is verder aan jou om je weg te vinden in dit proces en dat laat ik ook bij jou liggen. Wat ik wel hoop en wat ik aangegeven heb, is dat je ondanks je pijn je ouders wel weet te respecteren en accepteren als mens, ook al laat je ze ergens helemaal los. Dit is in mijn ogen een belangrijke stap in het voorkomen van wrok... En als ik dan zie en hoor hoe je aan het groeien en bloeien bent, dan zie ik wel iets hiervan terug Knipoog smiley Kussende smiley

Sorry dat het zo overkwam... ik heb soms nog moeite de mening van een ander los te zien van mijn mening, dat is mijn gebrek waar ik nog aan wil werken (en waar ik overigens mee bezig ben) ... hoop dat je dit snapt.

Ow ja, en dank voor je uitleg Henk... dat helpt mij weer om jou te begrijpen...

Laatst aangepast door
SUSANNAH475
op vrijdag 28 mei 2010, 15:50
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van SUSANNAH475
Ga naar pagina Vorige 1 ... 54 55 56 57 58 59 60 ... 71 Volgende
Pagina 57 van 71