Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 11:29
Onderwerp: Wat is bidden, hoe bid je, wie leert jou bidden?
|
|
|
Het is groot gevaar waarom christen alles willen weten over ons. God kijkt naar ons hart en christen hoeft helemaal te weten van zijn allerlei vragen. Het is allemaal eigen privé. Ik hoef ook niet alles te vragen aan iedereen over zijn levenswandel. Ik herinnert nog van Ds Chr. van Dam toen hij bij de Gereformeerde Gemeente in Werkendam stond, hij vond niet erg als mensen zijn gemeente te verlaten en naar andere kerk te gaan. Hij gunt van harte voor deze mensen. Het was echt heftig, hij was nooit boos of teleurstelling, hij was wel blij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:59
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | En wanneer dat zo is, ............ kijk maar in de wereld om je heen, de wetteloosheid neemt alleen maar toe... |
Hoe goed is jouw leven eigenlijk? Je mag hier niet preken of oordelen. Want je bent te hoogmoedig en je bent niet volmaakte mens. Je behoort bij zware kerkverband die iedere keer laten veroordelen voor "ändere" christenen wat ze verkeerd doen of zo.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:46
Onderwerp: ben jij gelukkig op dit moment ?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Om jullie te verwijzen naar deze rijke God, Die uitdeelt en niet karig is... dat heet b e m o e d i g e n...... |
Dan ben je hier op verkeerde website hier is datingssite en geen kerksite.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 10:39
Onderwerp: Tekenen dat het einde naderd????
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je zegt een andere bril, wat bedoel je dan precies? Dan ga je ervan uit dat we de bijbel nu lezen met een verkeerde bril... |
Hij zei ook over beelschone vrouw op de voorpagina, weet je nog? Hij bedoelt later over Jezus. Hij houdt ons voor de gek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 27 juli 2011, 00:01
Onderwerp: De klik...
|
|
|
BEUN656 schreef: | Nou, dwaas was het zeker. Je uiteenzetting lezend lijkt het erop dat je voor dominee aan het studeren bent. Niks mis mee, je zou alleen misschien wat voorzichtiger met een andermans gebedsleven om kunnen gaan....? Het is maar een tip... |
Je hebt gelijk Beun.
Er was een man , die gescheiden is en later studeerde hij voor predikant maar gedeelte van zijn levensloop heeft hij niet aan de kerk verteld over zijn echtscheiding. Hij wilde alleen mooie verhaal vertellen over zijn gelovig levenswandel en "ongehuwd" gebleven. Maar poosje later vertelde een vrouw, waar hij vandaan kwam, aan de kerkeraad omdat zij hoorde van haar kennis van deze gemeente over nieuwe predikant. Ze kende hem als leugenaar en door de kerkeraad werd hij afgezet. Erg gevaarlijk voor zo'n mens
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:43
|
|
|
YELNIN491 schreef: | wat doe je dan op CM |
Dat heb ik ook gevraagd bij andere topic
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:42
|
|
|
VISSER278 schreef: | Wees er dan maar heeeeeel zuinig op , Christen! Gooi je parels niet voor de zwijnen. |
Helemaal mee eens
Spreken is zilver en zwijgen is goud.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:25
Onderwerp: 'Echtscheiding is geen zonde' wel of niet??
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik wil niet alleen zijn en dan bid ik om een partner en Hij heeft een databank met Zijn ingeschreven partners, dus die ingeschreven zijn in het Boek des Levens.. en die stuurt Hij dan naar de zoekers, die ook ingeschreven staan in het Boek des Levens, dus zo werkt het. Laat je inschrijven en dan geldt: " die zoekt, die vindt".. Doen joh, het helpt, nee Hij helpt.... | ====================================== Je kijkt teveel naar Boven christen. Waarom ben je gescheiden? Dat is ook jouw fout? We zijn niet volmaakte mensen
Als je zo doorgaat met negatieve verhalen dan klik ik bij jouw reactie NIET OKEE aan de redactie. Je moet niet aan alle mensen laten veroordelen maar draagt elkander lasten. Dus je bent gewaarschuwd.
Laatst aangepast door
|
HERMAN388
|
op dinsdag 26 juli 2011, 23:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:22
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Neen op Hem, want ik roem Zijn trouw, en die ervaar jij niet, want je bestrijdt Zijn trouw aan mij betoond...Ik roem in God, en prijs Hem voor Alles, jij ook ? |
Weest heel voorzichtig met je woorden!!!!! Niet te veel roemen voor God, we moeten alleen hulp van de Heere vragen om gered te mogen worden. Ik zat eerst 22 jaar bij oud gereformeerde gemeente en dan 25 jaar bij gereformeerde gemeente en nu gereformeerde bond. we zijn niet volmaakte mensen hoor we zijn als verloren schapen zonder Herder.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:16
Onderwerp: christenmatch is maar heel kleine kans voor vaste relatie
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik vind de kans juist heel groot, maar dat ligt er ook aan, hoe je zoekt, als een soort grabbelton en dan grabbelen tot je mogelijk een lot uit de loterij hebt of indien het iemand aan iets of iemand ontbreekt, dat hij bidde en God zal geven zonder verwijt, hoe zou Hij de christen niet alles schenken wat nodig is voor een Godvruchtig Leven, als Hij Zijn Zoon gegeven heeft... ja toch ,dus stop met grabbelen maar bidt om een relatie..tot Zijn eer, en dat gebed wordt op Zijn tijd en wijze altijd verhoort...kijk naar Elia... |
Wat ga je hier doen dan? alleen maar preken? Zoekt je niet naar relatie?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:05
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Bidden en smeken net als Christus in Getsemaneh, of fluisterde Christus daar en David in Psalm 116, die zat natuurlijk languit onderuit te zappen op zijn tv... even ter vergelijking met de hedendaagse christelijke cultuur.. |
Ben je echt volmaakt mens?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 23:05
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wie ben je eigenlijk om anderen zo te veroordelen zonder dat je ze kent? Ga je ervan uit dat men niet gelovig is hier of niet gelovig bezig zijn? |
Je hebt groot gelijk Chat, Hij is vergelijken bij de farizeeërs om te laten zien voor de andere mensen hoe hij geworden is. Dat is wel schokken vind ik.
Het is mooi te zeggen voor ons allemaal Wie Hem nederig valt te voet, zal van Hem Zijn wegen leren (Ps 25:4 ber)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:59
Onderwerp: Autobezit is noodzaak voor een goede relatie
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Zoek eerst het Koninkrijk van God en Zijn Gerechtigheid en al het andere ontvang je bovendien, ja Amen, dat doet Hij al meer dan 60 jaar bij mij... |
Dit gaat echt te ver
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:57
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Dat ik opnieuw bevestigd ben in de Trouw van God, Die mijn benauwdheid heeft aangezien en mij vertroost en verlost uit alle benauwdheden en Zijn Genade schenkt+eeuwig Leven |
Ben je zo trots op jezelf?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:24
|
|
|
CHRISTEN307 schreef: | Ik ben 63 en vol op vlinders in mijn hart en zij vliigen inmiddels uit naar een beeldschone dame op de hoofdpagina... |
Hoezo beeldschone?????
Is uiterlijk zo belangrijk? en innerlijk dan? Je bent toch christen die de Bijbel heel goed kent?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 22:02
|
|
|
Wat vindt Christen zelf over de eindtijd? Hij zocht alleen maar bijbelteksten. Dat geeft hij geen duidelijke uitleg wat hij zelf ervan vindt. Wat verwacht hij zelf over de eindtijd? Die bijbelteksten voor mij wel bekend. Waarom noemt hij zelf christen? Dat zijn wij ook hoor
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:38
Onderwerp: Kan er een Chatalert worden ingevoerd?
|
|
|
Bij internet gebruikt veel Engelse woorden in het Nedelandse taal. Het is eigenlijk wartaal
Zoals Mails checken dating mailbox chatten loggen forum home alert
en nog veel meer
Straks spreken en schrijven we allerlei talen in 1 regel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:32
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
VISSER278 schreef: | Ik denk dat juist heel veel kerken wél hun eigen regels en wetjes hebben. |
Je mag de internet niet gebruiken, dat is duivels zei de ene kerk en andere kerk dat mag wel maar wel met mate. Weer andere kerk zegt maar niet op zondag internetten en aansluiten met kliksafe. Nou ja, waarom zijn de kerken gescheurd? Er zijn geen volmaakte kerken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 17:25
|
|
|
Heb je nu nog last van de zenuwen voor Zijn wederkomst? Of beter gezegd of je al bereidt om Hem te ontmoeten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 12:36
Onderwerp: Hoed / pet dragen tijdens de kerkdienst
|
|
|
.............Geplaatst: vrijdag 12 maart 2010, 11:42 Wat mij opvalt is dat er in de hele bijbel gesproken word dat de vrouw zich kuis behoort te gedragen. waar zijn de regels over mannenkleding en hoofddeksels?
Ik ben poosje geleden naar de kerk gegaan in andere woonplaats, voor het eerst wel in dezelfe kerkverband waar mijn vriendin behoort.
In mijn omgeving zijn voor de vrouwen verplicht hoofddeksels te dragen en bij haar kerk is niet noodzakelijk. Ik raak echter in de war.
Heeft de kerk eigen regels? Dat geloof ik niet
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:57
Onderwerp: Het weer
|
|
|
CMregio bestaat wel hoor we zijn dus bij elkaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 11:53
|
|
|
...........want vandaag kan Hij komen om jou op te halen via je sterfbed.....
Hoezo sterfbed?
Wanneer komt de Zoon des mensen op de wolken des hemels? Moeten we eerst allemaal sterven en dan Jezus komen?
Dan heb je niet goed lezen Christen. Want de dag des Heeren komt als een dief in de nacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 26 juli 2011, 10:11
Onderwerp: lekker swingen als christen in een discotheek ?
|
|
|
Zelfs ben ik naar de disco geweest en dronk geen alcohol. Dansen is voor mij een goede beweging voor mijn lichaam dan zitten op de bank voor tv te kijken. Lopen naar de disco is ongeveer 10 minuten. Vroeger was ik echte discoliefhebber.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 22:40
|
|
|
ja, ze durven niet bij jou in de buurt te komen, want je kijkt door de webcam van strandboulevard. Zijn de Zeeuwen zo nieuwsgierig? Ze zijn op dat moment gelukkig in Schevingen dankzij door tip van hun papa
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 22:27
Onderwerp: Ik ga op rei.s (2)
|
|
|
CM reisje maken Mario?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 21:04
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Tot 20 centimeter sneeuw in Italië
ROME - In delen van Italië lijkt het midden in de zomer herfst of zelfs winter, met uitbundige sneeuw- en regenval bij lage temperaturen.
In de Dolomieten, in de Italiaanse Alpen, ligt de sneeuw op sommige plekken 20 centimeter hoog.
In de regio's Veneto, waarvan Venetië de hoofdstad is, en Friuli Venezia Giulia is het kwik op enkele plaatsen tot het vriespunt gedaald, aldus het Italiaanse persbureau ANSA zondagavond.
Zeg Mario, heb je ook winterkleren aan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 19:59
Onderwerp: SPAM
|
|
|
Ik heb ook visa maar nergens last gehad. Mijn laptop is beveiligd door Norton anti virus
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 19:56
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ik ben weer terug en verlang naar de zon. |
Retour naar de zon kan nog wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 24 juli 2011, 19:55
|
|
|
Huh bierbuikje Mario? Heb je teveel gedronken?
|
|
Naar boven |
|
|