Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 17:08
Onderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Als het aan mij lag verdwenen de gkv scholen en de refo scholen en de islamitische scholen. Zo wordt geen enkel kind meer wereld vreemd. En intergreert ieder kind beter in de samenleving. |
Is dat ook werkelijk zo Mariska ? Integreert ieder kind beter in de samenleving zonder bijv. christelijke achtergrond ? Ik denk juist dat een belangrijk deel van de opvoeding van een kind ligt in de schooltijd; als je daar de basis weghaalt, mis je dus een belangrijk stukje opvoeding.
Ik heb zelf nooit op een streng geref. kerk gezeten, maar wel een christelijke kleuter- en basisschool. Ik weet nu nog bijv. welke liedjes we daar zongen... als je dat weghaalt, beland je dan niet in een openbare school ? Mis je ook als ouder dan niet de christelijke basis van die school ? Ik vind toch dat je als ouder een verantwoordelijkheid hebt t.o.v. je kinderen... als de helft (of meer) van die opvoeding geen christelijke basis meer heeft lijkt me dat geen goede zaak.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 16:52
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik ben een heel weekend camperen.....
Dus jullie zijn vrijdag- zaterdag en zondag van mij verlost
fijn hè !!!!!!
Nog een paar weken dan is mijn abonnement op CM ook afgelopen !! Zijn jullie helemaal gelukkig !! |
Een heel goed weekend gewenst Jonathan... enne... gaat het wel lukken dan om het 777ste bericht te halen ? dat wordt speedschrijven...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 14:12
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
JILL658 schreef: | HEYyyyyyyyyy luitjes Mijn pc doet weer. Maar helaassssssssssssssssss mijn abo loopt over drie dagen af Moet ook bekennen dat ik niet veel tijd meer heb, ik heb andere dingen die mijn tijd vragen. Wat ik ook erg leuk vind. Ook dat ik mijn tijd anders ben gaan invullen omdat ik geen pc had, en ik miste het eigenlijk de pc niet zo. Soms als ik het echt nodig had, ja dan baalde ik wel, maaaar alles went. het heeft ook zijn andere kant. Ik ben er nog maar even, maar van af deze plaats wil ik jullie allemaal alvast een knuf geven Jill |
Het ga je goed Jill... Groetjes van mij !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 11 juni 2010, 13:57
Onderwerp: kromme kinderbabbeltjes
|
|
|
Vanmorgen op de peuterspeelzaal vroeg de leidster aan een kind toen ze het kind een stukje fruit gaf... en wat zeg je dan als je dat krijgt ? Het kind antwoordde nietsvermoedend: "Goeiemorgen"... hihi, ik moest zo lachen hè ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:55
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | misschien vinden sommigen mijn bovenstaande stukje wat dubbel.
maar ik heb het geschreven niet vanuit mijn eigen standpunt, maar vanuit de denk-trend van bijvoorbeeld reformatorische scholen, die daar grote moeite of eigenlijk een onmogelijkheid mee hebben.
ik vind dat een homo dus wel degelijk voor zijn homo zijn mag uitkomen.
maar je gaat als mega Feijenoord fan ook niet in je feijenoord kloffie in het ajax stadion werken, en dan t gek vinden dat je ontslagen wordt.
Nu weet ik dat dit ineens wel duidelijk is, maar dat van scholen en homo's opeens anders wordt beleefd |
Die Feijenoord fan zal dan helaas zijn eigen kloffie thuis moeten laten en een shirt moeten aantrekken van het ajax kloffie... Grote kans dat die Feijenoord fan niet komt opdagen... hahaha
(Susannah, die wel in is voor een geintje tussen de serieuze bedrijven door... ).
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 10 juni 2010, 22:56
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:51
Onderwerp: Nederland is in de greep van angst
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | ja, dat proberen mogen ze gaan doen, alleen jammer dat het dan snel weer verkiezing is, die PVV valt volgens mij net zo uit mekaar als de LPF
Tja christen zijn en politiek bedrijven en voor je standpunten gaan staan wordt niet gewaardeerd meer in deze maatschappij. En nu weet ik dat het moeilijk is, om politiek en christen zijn te combineren, omdat het zoeken naar compromissen soms is. Zeker voor CU, die ook moest meeregeren. Hoe doe je dat, voor je standpunten blijven staan, maar ook compromis durven maken. |
Da's het moeilijke idd. Jonathan, als je een kleine partij bent helemaal...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 22:21
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | misschien vinden sommigen mijn bovenstaande stukje wat dubbel.
maar ik heb het geschreven niet vanuit mijn eigen standpunt, maar vanuit de denk-trend van bijvoorbeeld reformatorische scholen, die daar grote moeite of eigenlijk een onmogelijkheid mee hebben.
ik vind dat een homo dus wel degelijk voor zijn homo zijn mag uitkomen.
maar je gaat als mega Feijenoord fan ook niet in je feijenoord kloffie in het ajax stadion werken, en dan t gek vinden dat je ontslagen wordt.
Nu weet ik dat dit ineens wel duidelijk is, maar dat van scholen en homo's opeens anders wordt beleefd |
Het lijkt mij wel een verschil of je een homo voor de klas laat staan die de regels binnen die school onderschrijft en zelf christen is, dan een andere homo die zijn eigen beleid gaat voeren. Ik vind dat een wezenlijk verschil.
Ik vind het ook best lastig, want als iemand gaat solliciteren bij de EO die die visie onderschrijft maar zelf geen christen is, wat doe je dan ? Word je dan als EO omroep verplicht om zo iemand aan te nemen ? Het gevaar daar van is dat de basis ontbreekt en ik zou het begrijpen dat je bijv. als EO omroep niet wilt dat iemand langs die basis heenwerkt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:33
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | precies !!!
Daarom dus..... moest ff langs dat berichtnummer heen. T is niet mijn favoriete getal. Maar zo heb ik hem toch goed aangegrepen ? |
'k wist niet dat 666 ook al een betekenis had...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 19:21
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Christenen maken balans op: teleurstelling en bezorgdheid CIP.nl peilde de stemming
De verkiezingsuitslag is een grote klap voor de christelijke politiek. CIP peilde de stemming onder bekende christelijke gezichten. Het CDA verloor 21 zetels, de ChristenUnie moet met 5 zetels genoegen nemen, en de SGP behoudt haar twee zetels. Demissionair premier Balkenende verlaat de politiek. Sinds 1918 zijn er nog nooit zo weinig zetels naar de christelijke partijen gegaan. Het aantal zetels is gehalveerd.
Bert Dorenbos, directeur van Schreeuw om Leven: "Nederland kiest hiermee voor de dood. Het CDA en ChristenUnie zijn de grote verliezers. Ze hebben het pro-life standpunt laten zitten en ik beschouw dit als een spreken van God. De Heere geeft een enorme verwarring en roept ons op nu nog krachtiger voor het leven op te komen." De verkiezingsuitslag is volgens hem een wake-up call voor christenen, ook voor de christelijke politici. "Als christenen nu nog niet wakker worden dan halen we de ellende zelf over ons heen. Gods oordelen komen verder over dit land. Het is nu de keuze of je je lamp brandende wil houden of ten onder gaat. Ons verkiezingsprogramma zou het Woord moeten zijn. De uitslag laat zien dat het speelkwartier voorbij is." Een wake-up call voor christenen ? Ik vraag me af wat daarmee bedoeld wordt. Ik sta voor waar ik in geloof, of dat nou voor de verkiezingen was of erna, maar daarbij: Hoeveel invloed heb je op de politiek in Nederland ? En van wie is die verwarring, van God of van de satan ? Ik weet wel dat we gewaarschuwd zijn, en dat het nu niet bepaald een steeds betere tijd zal zijn, eerder slechter... dus dat is misschien wat ons christenen tot hoop kan brengen. Toch vind ik de uitslag van de verkiezingen bedroevend en voorspelt mijns inziens niet veel goeds.
Inleveren Peter Sleebos, voorzitter Verenigde Pinkster- en Evangeliegemeenten: "Het christelijke veld heeft moeten inleveren. Daarover moeten we ons bezinnen als christenen. We zijn niet meer zo n christelijke natie als vroeger, maar een minderheid. Dat moet ons tot nadenken stemmen. Het christelijk getuigenis begint bij onszelf. Misschien is er voor de christelijke partijen toch nog een mogelijkheid om op een of andere manier mee te regeren. Op die manier zouden we toch enige invloed kunnen uitoefenen."
Ds de Fijter van de Protestants Kerk in Kampen zegt "teleurgesteld" te zijn, maar is "niet ontmoedigd". "Mensen met het christelijk getuigenis zullen zich opnieuw hergroeperen. Het is een impuls voor hen die de christelijke politiek liefhebben om orde op zaken te stellen. Ik ben niet helemaal van slag, maar ben er wel echt van geschrokken. CDA en CU hebben met verve geprobeerd gestalte te geven aan christelijke politiek. Ik had verwacht dat ze wellicht samen met SGP nieuw elan teweeg zouden kunnen brengen in christelijke politiek. We hebben elkaar nodig. Voor de nog gekozen partijen moet het nu een weg van compromis worden, dat betekent dat er water bij de wijn gedaan moet worden. Hopelijk gloort na de teleurstelling over zo'n compromis van die partijen een hernieuwing van de christelijke politiek in het publiek domein."
"Het is triest dat de christelijke partijen gehalveerd zijn," zegt HeartCry-directeur Arjan Baan. "Ik ben zelf een fervent SGP-stemmer, die hebben er procentueel wat stemmen bijgekregen. Wat ik wel heel aangrijpend vindt is dat het Roomse Zuiden waar voorheen veel CDA-stemmers waren, nu politiek verschoven is en mensen veel op de PVV stemmen. Zo'n radicale verschuiving laat iets van het Nederlandse hart zien, dat van God los is. Overigens vraag ik me af of we als christenen veel in de politiek bezig moeten zijn. De Bijbel leert dat we als christenen een stil en gerust leven moeten leiden, en moeten bidden voor ons land. Maar natuurlijk zijn politici niet in eerste instantie bezig om het Evangelie te brengen. Wij als christenen moeten daar vooral onverminderd mee voortgaan. Ik ben benieuwd hoe het politieke landschap in Nederland zich verder zal ontwikkelen," aldus de evangelist.
Henk van Rhee, directeur van Tot Heil des Volks (THdV): "Een half jaar geleden heb ik gezegd dat de CU een zetel zou verliezen, omdat ze zich te weinig profileren. Ze hebben zich te veel opgesteld als bestuurlijke partij en te weinig hun eigen gedachtegoed naar voren gebracht, met uitzondering van dhr. Voordewind. Als je kijkt naar christelijke partijen zie je een wat reëlere afspiegeling van de werkelijke hoeveelheid christenen. Een troost is dat dit kabinet niet lang zal zitten en we waarschijnlijk binnen 2 jaar weer gaan stemmen. Christelijke partijen zitten in een riante positie, omdat ze daarvan kunnen profiteren."
CDA-uitvaart Zendeling en CIP-columnist Marten Visser reageert al twitterend op het verlies van het CDA. "Nou ja, als Jack de Vries + minnares op de CDA-uitvaart mogen komen, verdienen ze ook niet meer dan 21 zetels."
"Mijn eerste gedachte was: 'Nederland is totaal ontworteld,'" vertelt voormalig EZA-directeur Hans Keijzer. "We zijn in Nederland de koers kwijt en gematerialiseerd. Het viel mij op dat alles tijdens de campagne over geld ging. We gaan van gekte tot gekte. Straks richten we ons niet meer op de verkiezingsgekte, maar is het de voetbalgekte." Hans Keijzer vermoedt dat christenen minder op de CU hebben gestemd vanwege de opmerkingen van Andre Rouvoet over homoseksualiteit. Die zouden wellicht te scherp zijn. "Het roept de vraag op of er wellicht onder christenen een onbijbels denken over ethische kwesties ons land binnendringt."
"Zorgelijke ontwikkeling" Ds W. Visscher, gereformeerde gemeente predikant te Amersfoort, spreekt van een "buitengewone zorgelijke ontwikkeling". "Wat al lang in onze samenleving aan de gang is vertaald zich nu ook in de politiek: we zijn steeds meer een heidens en seculier land aan het worden en ik verwacht dat het de komende jaren nog erger wordt. Stukje bij beetje zullen christelijke normen en vrijheden worden ingeperkt."
"Ik was er stil van," zegt EO-presentator Arie van der Veer. "Het bevestigd wat ik diep in mijn hart gedacht heb. Het feit dat twee christelijke partijen het land hebben geregeerd vond ik een wonderlijk gebeuren. De werkelijkheid is dat christelijk Nederland een minderheid is. Je zou moeten analyseren waar die stemmen zijn gebleven. Het is niet per definitie zo dat alle christenen op een christelijke partij stemmen. Ik heb ook gemerkt dat een aantal mensen vanwege het Israël-standpunt op de PVV hebben gestemd. Ook onder sommige christenen heerst angst voor de islamisering."
"Achteraf zie je dat de CU tol heeft betaald voor de regeringsdeelname," vervolgt Van der Veer. "Rouvoet is daardoor minder zichtbaar geworden. Je ziet mensen vooral stemmen op personen in plaats van partijen. Wat bij de EO speelt, speelde ook bij CU een belangrijke rol, namelijk het verschrikkelijk moeilijke standpunt over homoseksualiteit. Lange tijd alleen in de richting van de EO gekeken, alsof wij heel ander beleid voerden binnen christelijke Nederland. Daarover zijn mensen verdeeld."
Wat het standpunt betreft homo's moeten christenen mijns inziens oppassen dat ze achter het homo zijn de mens niet veroordelen. Homo's voor de klas, waarom niet eigenlijk ? 't zijn net zo goed mensen... en moeten we ons niet afvragen... "wat zou Jezus gedaan hebben?" i.p.v. het homo zijn gelijk te zien als ... want het staat in de bijbel... ? Waren de Farizeeers in die tijd niet net zo bezig ?? Ik denk dat we juist als christenen kunnen laten zien hoe met mensen om te gaan, of die nu homo is, een bijstand moeder of een vreemdeling... elk beetje helpt !
Redelijk naast Hoogleraar en schrijver Willem Ouweneel viel allereerst op dat de peilingen er "weer redelijk naast zaten." "Het verlies en de winst van bepaalde partijen is groter dan in de peilingen werd voorspeld. De drie christelijke partijen hebben met afstand nog nooit zo weinig zetels gehaald. Er zijn ook christenen in seculiere partijen, dus we moeten het niet dramatischer maken dan het is. Het is niet zo dat Nederland losgeslagen is." De vele stemmen op de PVV baart Ouweneel zorgen. "Het is erg dat er zoveel onvrede is die de gewone partijen niet hebben opgepakt. Als Camiel Eurlings - demissionair minister van VWS - na de val van het kabinet het CDA had geleid, hadden we een totaal andere uitslag gehad. Men was een beetje op Balkenende uitgekeken."
Ds. P. Van der Voorde, hervormd predikant te Wijngaarden, vindt het "teleurstellend dat de christelijke politiek een klap heeft gekregen. Je ziet sowieso dat het politieke veld erg versplinterd is." Ds. Hans Esbach, predikant-directeur evangelisch werkverband, spreekt over een "desastreuze uitslag voor christenen in Nederland. Dit betekent dat stemmen van de christelijke partijen naar de seculiere partijen zijn gegaan en dat is zorgelijk: ook in de politiek moet Christus verheerlijk worden."
Droevig "Het was een droevige avond," laat voormalig PKN-scriba Bas Plaisier, weten. "Ik was verbijsterd en tamelijk verpletterd. Ik heb het gevoel dat we hier staan van een behoorlijke afbraak van de christelijke politiek, misschien zelfs een breuk in onze geschiedenis die de christelijke politiek niet meer te boven komt. Ik vind op dit moment geen woorden van troost en bemoediging. Het is van belang dat we nadenken hoe het verder moet, een tijd van bezinning is zeker nodig om deze klap te boven te komen. Ik heb het gevoel dat christelijke politiek het grote vraagpunt is geworden in de Nederlandse samenleving."
Volgens Plaisier moet de christelijke politiek zich afvragen of de zaak van het Evangelie wordt bevorderd. "Er moet worden gekeken of hieruit blijkt dat het christendom door velen als benepen, niet te vertrouwen en niet meer relevant wordt gezien, waardoor het christendom in een moeilijkere positie is gekomen. Dat maakt mij zeer verdrietig en ontredderd. We moeten echt verder nadenken hoe het verder moet. CU en CDA moeten de verantwoordelijkheid nu aan anderen overlaten."
"Het helpt niet om jezelf te zijn in het stemhokje als Nederland zichzelf is in de uitslag," vindt uitgever Henk Medema. "Als je stemt, dan doe je wat je moet doen, maar als je dan naar de uitslag kijkt, dan baart me dat zorgen. Voornamelijk omdat er sprake is van verpaarsing - geen ruimte voor God, en een ver-Wildersing - geen ruimte voor gewone mensen." |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 10 juni 2010, 17:10
Onderwerp: "Paars kabinet funest voor christelijke thema's"
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Hier ben ik het helemaal! mee eens, Susannah. Ik ben dan ook verre van blij met deze uitslag, voel me er ook behoorlijk bezorgd over. |
idemdito Marijan...
Ik was er nog bij vergeten te vermelden de partij D66 en dat het dan ook om de armoede bestrijding in het buitenland gaat.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op donderdag 10 juni 2010, 17:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:26
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | dus als ik alles goed nalees zijn de VVD. PVDA en D66 goede partijen, die ook een christelijk beleid uitdragen??
of is het anders? |
Ik vind van niet... er zijn er die denken dat ze christelijk bezig zijn omdat er gedacht wordt bijv. aan de armoede bestrijding in Nederland, aan het milieu, zoveel mogelijk gelijke behandeling, enz. ... niet dat dat verkeerde dingen zijn, maar als dat het is en men houdt verder geen rekening met (een persoonlijke) God, waar is dan eigenlijk het christelijke aspect ? Ik zeg niet dat er geen christenen zijn onder PvdA, VVD, GroenLinks, SP of zelfs PVV, maar de basis van die partijen is mijns inziens gebaseerd op wat mensen willen ... Ik hoop niet dat ik mensen voor het hoofd stoot, da's absoluut niet mijn bedoeling. Maar ik ervaar wel dat er mensen zijn die denken christelijk bezig te zijn maar intussen vergeten dat God er ook nog is... die zijn er... !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 9 juni 2010, 23:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 23:02
|
|
|
Triest vind ik het... dieptriest dat PVV en VVD winnende partijen blijken... ik heb zitten twijfelen tussen CDA en CU en voor mij is het CU geworden... Met name de armoede in Nederland, maar ook in ontwikkelingslanden was voor mij een belangrijk punt... maar ook omdat ik denk dat de samenleving uit elkaar aan het vallen is... ik geloof dat we er voor elkaar moeten zijn... en dat zie ik niet bij de PVV en zeker niet bij de VVD...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 22:06
Onderwerp: God verhoort gebeden ... soms zo bijzonder
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | dat is wat ik idd voelde bij het lezen van je posting...maar we komen er wel! Dat is één ding waar we zeker van mogen zijn. Kleine stapjes Jonathan..en vergeet dan die voetstappen naast je niet, en als ze er niet zijn dan weten we dat we op dat moment gedragen werden!!
Marieke |
Maar ik denk Marieke dat dat 'gedragen worden' ook niet altijd zo beleefd wordt... ook al mogen we er zeker van zijn dat God erbij is, hoe dat ook voelt en dat is denk ik niet altijd zo gemakkelijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:54
Onderwerp: ff weg...
|
|
|
INEZ910 schreef: | INEZ910 schreef: Ja leuk hé, in eerste instantie voor een aantal weken . Zuid Afrika, here we come!! Ze hebben daar trouwens wel internet, dat hoorde ik weer!!
SUSANNAH457 schreef Bijzonder Inez... en spannend misschien wel.... dat houd je vast wel langer vol dan... hi...
Wat een heerlijke onzin: ik naar Afrika ... maar wat wel waar is dat ik hier na vanavond niet meer ben!! Gegroet allemaal, veel geluk en liefde toegewenst |
Voor jou ook Inez... En veel plezier in Sud Afrika
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 21:45
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Zo....en nu op naar 777 berichten op t forum
voor eind deze maand moet dat lukken !!! anders ga ik ff tekeer in dit topic , waar ik zeer weinig schrijf. |
Zeg uuuh Jonathan, dacht dat het om de kwaliteit ging en niet om te kwantiteit... maar goed, je 666ste bericht is van die kwaliteit dat je door mag ... (van mij haha)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 9 juni 2010, 00:03
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Nou die arts moest ik vandaag ook met spoed komen. Heb al een paar dagen een soort lichtflitsen onder in mijn ooghoek en ietewat wazig beeld. Belde dus arts en moest met spoed komen. En dus gelijk doorverwijzing naar de oogarts voor morgen. achterste glasvocht membraam loslating of netvliesloslating. Laatste moet geopereerd worden en dan 4wk rust houden.....aaaarrrghhhhh dan heb ik strijkhulp, boodschappenhulp, kookhulp, schoonmaakhulp nodig.
En ja.... die kaak/tandpijn is ook niet zo fijn. hoop dat ik vannacht wel kan slapen. |
oeps... tjeempie zeg... nou, denk dat je heel veel sterkte nodig hebt... dus hierbij... !! STERKTE JONATHAN
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:51
|
|
|
leuk mailtje denk je... waarin staat dat je een interessante vrouw bent... maar dan... "misschien kan ik je wel van het roken afhelpen".... hahaha... soms lig ik echt in een deuk... als ik nou verslaafd was, maar ik rook heeeeeel af en toe, gewoon voor de gezelligheid... enne ... als iemand van het roken afwil moet ie dat vooral zelf willen en doen... raar hoor dat je dat in een 1ste mailtje kan ontvangen, sommige mensen begrijp ik echt niet... maar ja, ik ga er alleen maar om lachen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:36
Onderwerp: Wie anderen veroordeelt, heeft zichzelf niet aanvaard
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | nee dat vind ik nog steeds niet. als je ziet van welke plaats jezelf komt....
uit het oordeel vandaan.... mag je voor God gaan staan een daar mag je weten dat je een kind van God bent gaan heten en dat je door het licht van God's zoon mag staan voor die troon
(zeg t maar ff met een gedichtje, wat zomaar kwam)
en daar bij God mag je je verwonderen dat die buurman er ook staat !!!!!
en ik vind dat je nu al met die ogen van liefde de wereld in moet kijken wat zou jezus gezegd hebben, als hij morgen een wandeling door nederland zou maken.
Lieve drugs gebruiker..... kom bij mij als je vermoeid en belast bent, en laat die troep maar staan want ik zal je genezen en vullen. tasjes rover....... volg mij en zondig niet weer
en dat zijn geen oordelen, maar vermaningen |
Ik heb paar jaar terug een korte cursus "pastoraal bezoeker" gedaan. Ook vermanen kwam daar aan de orde, maar voor je aan vermanen toekomt zijn er eerst nog andere stappen; pas als die andere stappen niet meer helpen wordt het vermanen... maar dat vermanen gebruik je dus als laatste ! Daarbij is het heel belangrijk dat je de persoon in kwestie niet veroordeelt maar bemoedigend toespreekt, in liefde.... Dat wilde ik nog ff kwijt. Vermanen is iets wat je als laatste inschakelt.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op dinsdag 8 juni 2010, 23:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 23:29
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | is gewoon het lied wat mij vannacht zo boeide
gek dat je soms gewoon op een lied komt met wat klikken op internet, en dat gaat dan precies over hetgeen je mee bezig bent. had het lied nog nooit gehoord, maar t is zo mooi
http://www.youtube.com/watch?v=rzfXu0nkjw0
maar ja.....toeval bestaat niet ... toevallig |
hi, oke. Bijzonder !! mooi hè...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:57
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | lieve Suus
weet dat jij een kind van God zelf bent en dat je alles aan God mag vragen
want bij U wil ik zijn, Die stierf voor mijn zonde, maar ook voor mijn pijn. Heer, U kent mijn verlangen om in vrijheid te leven; Niet gevangen tussen muren die mijn bange hart omgeven. Uw waarheid bevrijdt; uw liefde geneest, |
tnx Jonathan !! Wat een mooi gedicht, iets waar ik me echt in kan vinden, thanks !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:51
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Zoooooo herkenbaar!Als God je niets dan ellende geeft dan kun je het zelf beter he????Ik heb ervaren dat God je dan in 1 seconde weer op het rechte pad kan zetten en daar ben ik iedere dag dankbaar voor. (lager wordt mijn muurtje nu even niet,is te privé en komt te dichtbij ) |
Ik verbaas me er soms echt over hoe verschillend mensen kunnen zijn; ik herken me hier dan weer helemaal niet in... Enne... mijn twijfels heb ik er als ik eerlijk ben ook wel over... "God die je niets dan ellende geeft" ??? Geeft God ellende dan ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 8 juni 2010, 22:43
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik las vanavond wat stukjes, en die begonnen een leven in mijn gedachten te gaan:
Gebed om kracht Ik vroeg om kracht en kreeg moeilijkheden om me sterk te maken. Ik vroeg om wijsheid en kreeg problemen om op te lossen Ik vroeg om voorspoed en kreeg hersenen en spieren om mee te werken. Ik vroeg om moed en kreeg gevaren te trotseren. Ik vroeg om liefde en kreeg mensen in nood om te helpen. Ik vroeg om gunsten en kreeg kansen. Ik ontving niets waarom ik had gevraagd maar ik ontving alles wat ik nodig had !
Alles...ja.... al zoveel gehad, maar waarom in die mate, waarom hebben die dingen ook zoveel pijn gedaan en kapot gemaakt, is mijn vraag
Vraag en je krijgt? Jij hebt honger en vraagt om eten. Ik geef je geen vis, maar een hengel. Jij hebt dorst en smeekt om water. Ik geef je geen drinken, maar een schep voor een put. Jij hebt hoofdpijn en vraagt om een pijnstiller. Ik geef je geen paracetamol, maar zorg voor de stilte. Jij hebt verdriet en vraagt naar het waarom. Ik geef je geen 'omdat', maar een arm om je heen. Jij bent eenzaam en vraagt om gezelschap. Ik geef je geen vriend, maar iemand die jou nodig heeft. Jij snapt veel dingen van de wereld niet. Ik geef je geen antwoorden, maar wijs je jouw plek. Jij vindt de kerk saai en wilt meer beleving. Ik geef je niet dat gevoel, maar een taak in de gemeente. Jij vraagt of Ik nog wel besta. Ik geef je geen wonder, maar Ik geef om je!
een hengel? een schep voor een put? de stilte? een arm om je heen? iemand die jou nodig heeft? wijs je jouw plek? God geeft om je?
Met die hengel vis ik volgens mij achter het net Maar wat als je nou zelf in die put kom te zitten? Stilte is soms zo luid aanwezig, dat het zeer doet Geeft die arm ook zakdoeken aan om de tranen weg te vegen? Wat als de blinde de lamme gaat helpen, waar is dan de weg? op die plaats sta ik al en ervaar dan nog steeds hetzelfde? God geeft om je is soms zo moeilijk te voelen als het denken anders denkt. God geeft om je, word soms meer een vraag dan een feit!
Dit zijn zomaar ff wat dingen die in mij naar boven komen na het lezen van de stukjes. Veel van bovenstaande is waar. Ik weet dat ik door mijn stellingen er achteraan te schrijven de dingen in het uiterste,uit het verband aan het trekken ben. En ik weet dat ik ze helemaal niet zo uiterst ervaar. Maar soms lijkt het leven een strijd te zijn waar je liever zegeningen zou willen zien. Dat het geduld om alle dingen te ervaren die ik schreef , ook eens beloond wordt Soms kruip je weg in je buitenkant, laat de dingen die echt in je rondgaan niet meer zien, omdat je bang bent dat je er dan zelf ook geen raad meer mee weet.
Is het leven dan nog wel leuk allemaal, als binnen in de verborgen verlangens niet gestild worden? Je alleen nog ervaart dat God je geduld aan bijleren is.
Maar God....wanneer is het genoeg geweest? Soms komen nu alleen de twijfels omhoog, en te meer ik luister naar de stem die geduld zegt weet ik ook dat ik opschuif naar een punt van vertwijfeling en als ik daar ga aankomen, wie haalt me daar nog weg? Of ga ik daar dan pas de zegen ervaren als daar mijn hand wordt gegrepen? Zal ik dan maar gelijk die kant opgaan, of met geduld verder leven?
http://www.youtube.com/watch?v=rzfXu0nkjw0
Heel mijn hart Als mijn hart niet ontwaakt uit de nacht van verdriet; en de zon niet meer schijnt ik het daglicht niet zie; Als het donker in mij blijft en mijn hart schreeuwt om recht om wat mij verwondde; ik verlies dit gevecht.
Als ik levenslang vecht, met de last die ik draag; in de greep van de angst mezelf bitter afvraag hoe ik verder moet leven met mijn schaamte en schuld, Ziet u mij dan Vader; Kom mij toch te hulp!
Refrein Heer, U kent mijn verlangen om in vrijheid te leven; Niet gevangen tussen muren die mijn bange hart omgeven. Uw waarheid bevrijdt; uw liefde geneest, Heel mijn hart door de heilige Geest..
Wat mijn hart ook bezwaart, welke pijn ik nog voel; door de kracht van het kruis heeft zelfs lijden een doel. Kom ik eindelijk thuis want bij U wil ik zijn, Die stierf voor mijn zonde, maar ook voor mijn pijn.
Heer, U kent mijn verlangen om in vrijheid te leven; Niet gevangen tussen muren die mijn bange hart omgeven. Uw waarheid bevrijdt; uw liefde geneest, Heel mijn hart door de heilige Geest..
Wat ik eigenlijk vraag is : God geef mij meer van uw liefde, want ik vind het heerlijk U zo te ervaren. Laat mij meer doen met die liefde, want ik ervaar de groei die mij sterk aan t maken is Geef mij nog meer geduld, want daardoor zal mijn afhankelijkheid van U groter worden Hou mij nog meer vast, want alléén ben ik al zo ver geweest, en met U gaat het zoveel beter Geef mij nog meer momenten van stilte in mijn leven, want daarin kan ik U meer zoeken En leer mij daar in die stilte wat de weg is die U met mij wilt gaan. Leer mij te zien in het vertrouwen dat U bij mij bent. Heer..... U bent zo dichtbij mij, in mijn leven. Dat zelfs als ik nu tot het uiterste van mijn denken ga (waar ik vroeger in angst belandde), ik nog U daar aantref. .....daar is nu Uw liefde God ik wil U danken dat U mijn leven zo in Uw handen hebt genomen.
Lord You have my heart - Delirious http://www.youtube.com/watch?v=b3WVpgeXU5Y&feature=related
Heer U hebt mijn hart En ik zal zoeken naar het Uwe Jezus neem mijn leven en leid me.
Heer U hebt mijn hart En ik zal zoeken naar het Uwe Laat me een offer voor U zijn.
En ik zal U prijzen Heer Ik zal U prijzen Heer En ik zal zingen dat liefde naar beneden komt Ik zal zingen dat liefde naar beneden komt En als U Uw gezicht toont Uw gezicht toont Zullen we Uw glorie hier zien. |
Wat een mooi stuk Jonathan, en erg herkenbaar !
Maar soms lijkt het leven een strijd te zijn waar je liever zegeningen zou willen zien.
Ik voel in mij een strijd, en ik kan het niet alleen. Ja ik weet, God is met mij, maar ik heb ook mensen nodig om mij heen.
Mensen die bij mij passen, waar kan ik ze vinden ? Ik mis mensen om mij heen, zodat ik mij kan binden.
Ik vraag het aan God in mijn gebed, want hoelang houd ik dit nog vol ? Er is een strijd in mij, en dat eist nu z'n tol.
Susannah, die het soms allemaal net iets teveel wordt, Daarom roep ik naar mijn God, Krijg ik soms niet teveel op mijn bord ? Help mij God !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 19:09
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
BEERTJE618 schreef: | Heb vorige week goed nieuws gehad en vandaag weer dus vandaar iedereen een hele dikke knuffel !!!
helemaal happy zijn!!! |
'k ben blij voor je Beer... dat het zo goed gaat met je ! Je krijgt van mij een hele dikke knuffel terug...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 19:05
Onderwerp: Dieren zijn lief!
|
|
|
ZINGA672 schreef: | Dieren zijn lief... maar deze is nog véél liever! (zie foto)
Ik wil ook een kameeeeel!!
GrZing |
Ik vind dieren helemaal niet zo lief... Soms heb ik het gevoel alsof ik hier in een hondenkennel zit... geblaf en de ene hond steekt de ander weer aan... pfff... soms begint de hond van de beneden buren al om 5:20 uur s'morgens te blaffen en word ik er soms echt gek van... Of ze hadden hier muren moeten bouwen die niet zo gehorig zouden zijn... Maar ja, zal het de honden maar niet kwalijk nemen, 't zijn vooral de baasjes/ bazinnetjes denk ik... pfff... "foei" hoor je dan, en die hond maar doorgaan alsof er niks is gezegd... Dierenliefhebber ? ja vroeger was ik er 1 ja, maar nu....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 7 juni 2010, 15:52
Onderwerp: Belijdenis doen, zin of onzin?
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Mieke, je weet hoe ik over yoga denk. Ik geloof niet in een vorm van syncretisme waar jij voorstander van bent. Licht is niet te verzoenen met duisternis, hoewel je verhaal anders doet vermoeden. Wat betreft belijdenis, natuurlijk is iedereen blij als men een keuze voor het geloof maakt. Het is jammer, dat daar geen doop op volgt, zoals ook anderen in dit forum hebben aangegeven. Ik hoop dat verlossing voor jou de echte betekenis krijgt, die het hoort te hebben en dat je die yoga kunt loslaten en echte bevrijding in Christus zult ervaren. |
Jammer vind ik het Chat, dat laatste stukje vooral... "jammer dat er geen doop op volgt" ? Dat vindt jij dan, maar ik ben er van overtuigd dat het God gaat om je hart, of je diep van binnen met Hem verder wilt, of je in wilt gaan op Zijn uitnodiging. Dat is voor mij de betekenis van belijdenis doen en toen ik belijdenis deed wist ik nog niet eens af van volwassendoop, daar ik hier niet mee opgegroeid ben... voor God maakt het mijns inziens niet veel uit of het nou belijdenis heet of volwassendoop, het gaat beide om je hart, of je die relatie met God aangaat...
Mijn belijdenistekst was Mat. 10:32: "Een ieder dan, die Mij belijden zal voor de mensen, hem zal ook Ik belijden voor mijn Vader, die in de hemelen is".
Wat betreft yoga, ik persoonlijk ben van mening dat dat je van God kan aftrekken, kan... ik zou daar voorzichtig mee zijn. Maar Chat... de titel geeft aan dat het over Mieke's belijdenis gaat, 'of dat zin of onzin is'... (Als je dat onzin vindt is dat jouw mening, oke, maar scheer het niet over een kam, alsof belijdenis niet geldt voor God). Voor Mieke is dat een persoonlijke feestdag en daar ging het hier ff om. Jammer dat ik alleen maar (neg.) kritiek zie en geen felicitaties... Je zou ook op een opbouwende manier kunnen reageren... je hoeft het niet eens te zijn, maar Chat, denk ook eens aan hoe je met elkaar (je naaste) omgaat.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op maandag 7 juni 2010, 15:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 23:15
Onderwerp: Ons doel in ons leven
|
|
|
CARIN303 schreef: | Dank je wel, Susannah! Ik onderstreep helemaal wat je zegt en weet en belijd ook zeker dat Jezus dood èn opstanding ook voor mij is en was. Maar ik ken periodes dat ik dit niet zomaar kan aannemen zonder er iets tegenover te zetten van mijn kant ( eerst zelf doen en dan pas God erbij betrekken ), en dan loop ik tegen mij zelf aan en kom ik God tegen bij het avondmaal. Daarom was ik ook zo blij vanochtend met de viering van het avondmaal en dat ik daar vrij en bevrijd aan mocht gaan. En het was alsof de beide dominee`s vandaag dit aanvoelden want beiden noemden in hun preek de genade van God en de uitnodiging van Hem aan jou om Zijn maaltijd mee te gaan vieren! Het was een gezegende dag! |
mooi ! fijn voor je zo'n dag he'
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:50
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | klinkt al een wijsheid van mijn opa
alle weer wat God u geeft is goed weer |
uhum, waarom heb ik nou mijn bedenkingen bij een pak sneeuw en praktisch je huis niet meer uit kunnen komen zonder dat je gaat vallen... en brrrrrr zo koud altijd , nee geef mij maar graadje of 30 en de zon...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:42
|
|
|
Mooi dat je belijdenis hebt gedaan, Mieke.
'k Wens je Gods zegen op je levenspad !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 6 juni 2010, 22:04
|
|
|
MIEKE364 schreef: | Vandaag, beste collegachristenen heb ik belijdenis gedaan op mijn oude dag.
Waarom nu en niet eerder vragen jullie je misschien af? Ik leg het even uit.
In mijn jonge jaren was het in ons gezin gebruikelijk dat de oudste zoon belijdenis deed. De andere kinderen hoefden dat niet, mochten dat wel.
Bij mij kwam het er niet van.
Toen ik mijn opleiding deed voor hathayogadocente, kreeg ik meditatieles van een theoloog, yogales van een gelovig man en het hoofd van het bestuur bleek ook een gelovig man te zijn. Niet allen zozeer binnen de kaders van een groep zoals nederlands hervorm of gereformeerd maar wel oprecht gelovige mensen, zich ontwikkeld hebbend vanuit hun traditionele basis (protestants).
Tijdens die opleiding werd me meer en meer helder dat God echt overal tegelijkertijd is, dat altijd is geweest en ook altijd zal zijn. Ik werd me bewuster van wat het betekent om te zeggen dat je christen bent, wat dat werkelijk impliceert en hoe dat in te vullen. En hoe De Heilige Geest in mijn leven werking heeft werd me steeds duidelijker.
Die realisatie die steeds sterker werd deed mij steeds meer verlangen naar het doen van belijdenis. Daarvoor was negen maanden toerusting nodig en dat is vandaag beëindigd in een feestelijke, indrukwekkende dienst waarin ik samen met zes anderen, variërend in de leeftijd van twintigers, een veertiger, een vijftiger en een zestiger, in het bijzijn van veel vrienden, mijn zoon en zijn geliefde, belijdenis mocht doen. Dierbaren die er fysiek niet bij konden zijn waren er bij, in mijn hart.
Waar ik benieuwd naar ben is: hebben jullie belijdenis gedaan? Zo ja, zou je dat nu anders doen of beleven? Zo niet, zou je dat alsnog willen doen en waarom, wat zou je motivatie zijn? |
Ik heb belijdenis gedaan toen ik 20 jaar was, een heel bewuste keuze destijds; ik zat in een crisissituatie (thuis), maar had op het moment denk ik niet door hoe ik daar in vast zat. Op een nacht toen ik een gebed bad in mijn bed gebeurde er iets bijzonders, namelijk ik voelde Gods aanwezigheid zo sterk en dat ik in mijn bed lag, nou dat idee had ik niet, ik had eerder het idee dat ik bij God was, ergens in de hemel ofzo. Het was zo'n overtuigend moment voor mij, een zo zeker zijn dat God bestaat dat ik er toen voor koos om belijdenis te doen. Dat God bestond was voor mij een feit geworden.
Zelf ben ik wat terughoudend om zoiets aan anderen te vertellen. Want God werkt op zoveel verschillende manieren, dus wat de een ervaart kan weer zo verschillen van de ander. God heeft mensen zo verschillend geschapen... en ik denk dat die verscheidenheid er ook is in de beleving van mensen... daarom ben ik daar voorzichtig in. Ook de situatie waarin je zit kan zo verschillen... ik zat als kind destijds in een moeilijke situatie, zonder dat ik daarom gevraagd had.
3 jaar terug was voor mij ook een bijzondere tijd. Na een verkeerd godsbeeld te hebben gehad, een onnoemelijke angst die ik destijds had, ben ik na een jaar of 12-15 weer voor het eerst sinds tijden gaan bidden en heeft God (Jezus !) mij weer kunnen vinden. 12-15 jaar heb ik het geloof naast me neer gelegd, nee niet omdat ik niet geloofde, want ik wist heel goed dat Gods bestaan een feit was. Maar de angst was zo groot in mij dat ik het wel opzij moest leggen om door te kunnen, verder te kunnen. Godzijdank kwam er na een jaar of 12-15 dat ene gebedje, en dat was het begin van een strijd die nu nog steeds in mij woedt... en die kan heftig zijn, maar diep van binnen weet ik: God is met mij, Hij kent me door en door en ik merk sinds die tijd ook dat God mij de kracht geeft om te volharden, door alle strijd heen... !!
Sinds dat ene gebedje ben ik juist blij om Jezus te kennen ! en schaam ik mij er niet meer voor (, iets wat ik daarvoor nog wel eens had). Dus zou ik de belijdenis anders doen ? nee, het was zo mooi dat ik dat niet had willen missen... En aangezien ik als baby ben gedoopt is voor mij de belijdenis een "ja" zeggen op God/ Jezus die aan die deur klopt en vraagt of ik wil open doen... Een verder gaan met Hem die mij als geen ander kent.
Susannah
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 6 juni 2010, 22:09
|
|
Naar boven |
|
|
|