Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 20:53
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
Lekker een gat in de dag slapen en tegen twaalven wakker worden na al die examendrukte en het gestress er om heen. Koffie, krantje, croissantje. Heerlijk, geen ergernis!
Thomas, smurft zich soms blauw.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 17:40
Onderwerp: relatie nemen met iemand die autistisch is
|
|
|
SAVANTI576 schreef: | ZOU JIJ EEN RELATIE NEMEN MET IEMAND DIE AUTISTISCH IS ?
waarom wel of waarom niet ? |
Autisme is een verzamelnaam en de ene variant is bepaald de andere niet. Het syndroom van Asperger of PDD-NOS zijn varianten die niet te vergelijken zijn met bijvoorbeeld klassiek autisme. En heb je er zelf last van of je partner? Relatievorming zal bij autistische mensen altijd lastiger zijn en een relatie met een autist is ook nooit eenvoudig maar daarmee niet onmogelijk. Maar de vraag die je stelt, is veel te algemeen om hier te beantwoorden. Een juiste diagnose van iemand die er echt verstand van heeft en die een juiste inschatting van de mogelijkheden kan geven, lijkt me meer verantwoord. Bedenk dat hier ook ouders met autistische kinderen zitten, ook partners en er kan dus heel emotioneel en persoonlijk op gereageerd worden. Enige voorzichtigheid kan geen kwaad.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 18 juni 2011, 19:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:59
Onderwerp: Frusty
|
|
|
VISSER278 schreef: | Nou, van mij mag je gerust weten waarom ik niet in de chatbox kom. Ben er 1 keer geweest en als er 10- 15 aan het chatten zijn , dat gaat mij allemaal veel te snel. Geef ik een keer een reactie dan dan zijn er soms al 10 andere reacties geweest zodat je haast moet zoeken waar de reactie betrekking op had.Vaak is het dan ook nog zo dat het inmiddels al weer heel ergens anders over gaat. En aangezien mijn typevaardigheid niet zo hoog is , ga ik liever voor de 1 op 1 chat. |
Visser, het gaat over het forum, niet over de chatbox. Dat is echt heel wat anders. Qua opzet is de chatbox ook veelal te chaotisch voor een discussie.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 18 juni 2011, 11:31
Onderwerp: Frusty
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Die indeling is er eigenlijk al, maar het schijnt niet echt te helpen. Ik vraag me af wanneer ze bij dit topic ook over smurfen gaan praten.... |
Dat doen we natuurlijk niet. De serieuze discussie wordt nu eenmaal door een vrij gering aantal mensen gevoerd. Die laten het nu even afweten. Feit is wel dat de echte discussie heel erg goed gewaardeerd en gevolgd wordt door echt heel veel leden van CM. Doorgaans vindt men het boeiend en leerzaam en prettig dat verschillende standpunten worden afgewogen. Er zijn ook veel mensen die zelf niet meedoen of niet durven mee te doen. De toon in de discussie is soms ook wel fel en niet iedereen is daar tegen bestand. Voor sommigen is het ook onbegrijpelijk dat mensen standpunten kunnen hebben binnen het Christendom die anders zijn dan in de eigen kring. Het merendeel stelt de discussie echter wel op prijs, maar er moeten nu eenmaal mensen zijn die het willen en kunnen trekken. Persoonlijk zou ik het mooi vinden als wat nieuwere leden ook eens in de pen klommen. Oude discussies kun je ook nieuw leven inblazen. Zonder gemotiveerde mensen gaat het nu eenmaal niet.
Thomas, begint niet over Smurfen
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 18 juni 2011, 11:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 15 juni 2011, 23:52
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Wie 1 jaar op CM blijft staan, kan 7 jaar lang naar de psycholoog gaan... |
Mogelijk hebben veel mensen hier goede gesprekken en persoonlijke aandacht, waardoor ze die zielknijpers de eerste zeven jaar niet nodig hebben.
Thomas. knijpt hem ook wel eens.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 22:49
Onderwerp: stond dat in de krant???
|
|
|
MARIO216 schreef: | @Thomas: wil jij niet eens naar dat Spaanse (smurfendorp) waar alle huizen blauw zijn geverfd.
Gargamel komt ook |
Ik heb de foto's van het dorp gezien, het is wel schitterend. Zou er een restaurant zijn?
Smulsmurf, lust ook wel paella en Gargamel lust elke smurf rauw.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 13 juni 2011, 23:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 22:24
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Uiteraard is perceptie subjectief. Ik vind het heel negatief als je lofprijzing vergelijkt met het opzeggen van mantra's. De mensen uiten nl. hun liefde naar God en dat wordt hier duidelijk bespot. En, wat is goede lofprijzing, in mijn ogen is elke lofprijzing goed als het uit het hart komt |
Als je mensen bespot die hun geloof oprecht beleven, zit je altijd fout. Gelukkig zie je steeds minder dat protestanten in het algemeen en vrijgemaakten in het bijzonder hun eigen opvattingen als de enige juiste zien. En dat is een goede ontwikkeling. Ik kon dat van die mantra's overigens niet vinden.
Thomas die vindt dat allen die Christus aannemen gelijkwaardig zijn.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 14 juni 2011, 14:43
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 21:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat stond er, dat klopt. maar ik lees het anders dan jij doet merk ik...... Ik vond dat wel een punt waar ik het mee eens was....maar nu je het zo zegt kan het inderdaad pijnlijk en vervelend zijn als je evangelisch denkt.....vooral dat mantra denk ik..... Vanuit jouw denkwijze kan het inderdaad kwetsend overkomen daar heb je wel gelijk in...... |
Ik las dat Opwekking oorspronkelijk een feest was uit de evangelische/pinksterhoek maar dat de verhouding evangelisch/protestant nu 40/60 is. Het ND is ook niet meer een vrijgemaakte krant die alles afwijst wat niet vrijgemaakt is, en ik vond de berichtgeving ook niet negatief in deze krant. Het is een deel van hun achterban.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 13 juni 2011, 18:21
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | ...dat het vandaag precies een jaar geleden is dat de Belgen naar de stembus trokken. En dat er nu na een jaar nog steeds geen regering is En toch draait het in Belgenland beter dan in Nederland |
In welk opzicht? En heb je het dan over Vlaanderen of heel België? Ik ben blij voor onze zuiderburen dat er een euro is en de zelfstandige frank niet meer bestaat. Dit onmachtige gepruts zou de koers van de frank dan heel negatief beïnvloeden, vrees ik. Verder petje af voor Vlaanderen, ze flikken het zonder aardgas en doen het economisch beter dan Nederland per hoofd van de bevolking. Verder is het de vraag of het goed gaat in een land als er politiek gezien niets gebeurt: er verandert alleen niks en als je dat goed vindt, ja dan gaat het inderdaad prima. België blijft nu in een terechte nationale onvrede hangen en het vertrouwen in het landsbestuur is nog kleiner dan het al was.
Thomas, houdt eigenlijk wel van de Belgen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 13 juni 2011, 18:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 10 juni 2011, 11:13
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Al woon ik niet in Vriezenveen of Vjenne, als echte Fries wens ik je een mooie verjaardag toe en de helft in jaren er nog bij, dat is wel mooi! Ik neem nog wel eentje op je vanavond. Geniet ervan.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 22:40
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Frankt.
Volgens mij is de wet in de bijbel een andere al die van de wereld en in de bijbel staat dat het een gruwel in GODs ogen is. Sjalom. Martin |
Ik denk dat het handig is de standpunten in deze nog even op de door mij genoemde topics na te lezen. Het is een andere discussie dan waar het in dit topic om gaat, al was de opmerking van Imke terecht. De wet is een land heb je te respecteren, het volgen van Bijbelse wetten en opvattingen is een persoonlijke keuze. Het heeft geen algemene rechtskracht in een land.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 9 juni 2011, 22:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 9 juni 2011, 21:49
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
DINI968 schreef: | Ik voel toch de behoefte om nog even te reageren. Er wordt hier klakkeloos uitgegaan dat sex alleen mogelijk is binnen een man vrouw relatie. Binnen mijn vriendenkring bevinden zich een aantal christen homo stellen en als ik zie hoeveel strijd ze geleverd hebben tegen hun geaardheid en hoe integer ze met elkaar omgaan dan kan menig hetero stel daar een voorbeeld aan nemen. Het is zo goedkoop om deze leefwijze te veroordelen terwijl je zelf niet worstelt met deze gevoelens. Ik ben dankbaar voor mijn geloof in een liefdevolle God die de mensen hun hart aanziet en daarnaar oordeeld en dat wij mensen dat niet hoeven te doen. |
Terecht dat je dit zegt. Er liepen al topics over.
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=255&start=0
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1020&start=0
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 9 juni 2011, 21:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 8 juni 2011, 20:01
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
Koffie zonder cafeïne is het ergste wat er is. Youp van 't Hek had het over Buckler, dat gereformeerde bier zonder alcohol maar dat is dan inderdaad nog heilig bij cafeïnevrije koffie. En als je een idee wilt: Smulsmurf houdt wel van Nespresso Ristretto, sterkte 10. Zwart cupje.
Smulsmurf, is verslaafd, dus de zweep over koffie zonder koffie.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 8 juni 2011, 20:17
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 7 juni 2011, 18:32
Onderwerp: Christelijke politiek partijen
|
|
|
Dit artikel stond in het Nederlands Dagblad, is dus niet van mij. Ik vond het wel boeiende stof voor onze politiek geïnteresseerden.
Na het failliet van de christelijke politiek Dit artikel komt voor in dossier: ChristenUnie Het CDA heeft grote klappen opgelopen en is innerlijk verdeeld, de ChristenUnie en de SGP gaan ruziënd over straat. De christelijke politiek is moreel failliet, oordeelde afgelopen week deze krant. Een lokale D66'er twitterde triomfantelijk: 'De christenen zijn geen vrienden meer.' Stel, we heffen de christelijke politieke partijen op en we beginnen opnieuw. Wat zijn de opties?
1. We zoeken allemaal onze eigen weg Geen CDA, ChristenUnie of SGP meer. Sluit u maar aan bij Groenlinks, de SP, de PvdA of de VVD. Of is de PVV of D66 iets voor u? In de praktijk blijken christenen onderling even verdeeld over links en rechts als de rest van Nederland. Als het waar is dat PVV-stemmende christenen politiek meer op seculiere PVV'ers lijken dan op medechristenen die op Groenlinks stemmen, kun je je afvragen of een christelijke partij al die groepen christenen nog wel kan verenigen. Er zijn genoeg voorbeelden van christenen die zich nu al op basis van hun persoonlijke geloofsovertuiging bewegen binnen partijen als de PvdA, Groenlinks en ook de PVV. Er bestaat zelfs een vakterm voor: politiek personalisme.
Pro: Binnen de partijen waar christenen zich thuis voelen, kunnen ze veel goeds betekenen. Een zoutend zout zijn werkt immers het beste in een zoutarme omgeving.
Contra: Van een specifiek christelijk geluid in de politiek is geen sprake meer. Er is niemand meer die zich verzet tegen een overheid die religie tot achter de voordeur wil terugdringen, en zich zelfs dan nog wil bemoeien met religieuze praktijken (zoals ritueel slachten).
2. We vormen netwerken of stromingen De invloed van het christelijk geloof op de Nederlandse politiek alleen nog laten afhangen van persoonlijke inspiratie is wel een beetje mager. Voor je het weet, verwatert de boel. Om dat tegen te gaan, zou je binnen de seculiere partij, waar je je als christen beweegt, met andere christenen netwerken kunnen vormen. Geen bloedgroepen, laat staan nieuwe christelijke partijen, maar overlegstructuren die helpen om het christen-zijn in jouw partij vorm te geven. Voorbeeld: de Linker Wang binnen Groenlinks. Maar ook de plaatselijke gemeente zou aan die bezinning een bijdrage kunnen leveren.
Pro: Er zijn groepen binnen een 'seculiere' politieke partij die een onderscheiden christelijk geluid laten horen en vanuit het christelijk geloof gevraagd en ongevraagd kunnen meedenken over de ideologie en het partijprogramma.
Contra: Vergeleken met optie 1 is van een specifiek christelijk geluid in de politiek nog steeds nauwelijks sprake. Hooguit indirect. Bovendien zijn de huidige netwerken vrijwel zonder uitzondering van vrijzinnigen. Het is zeer de vraag of seculiere partijen netwerken van orthodoxe gelovigen in hun geledingen veel ruimte zouden geven.
3. We laten het christelijke geluid aan de kerken over Deze mogelijkheid kun je op zichzelf nemen of zien als aanvulling op de voorgaande: de taak om een christelijk geluid te laten horen in 's lands vergaderzalen hoef je niet alleen op de schouders van individuele christenen of hun netwerken te leggen. Waarom zouden de kerken als dragers van de evangelieboodschap niet onomwonden (wat vaker en luider) hun stem kunnen verheffen? Dat kan bijvoorbeeld bij hoorzittingen of via de media.
Pro: Juist omdat ze geen deel uitmaken van het partijpolitieke circus, kunnen de kerken onbekommerd christelijk spreken. En met een goed verhaal kun je best iets bereiken.
Contra: Welke kerken? Welke boodschap? Niet alleen in de politiek zijn christenen verdeeld. Als de kerken al erin slagen met één mond te spreken, zullen ze moeten opereren als lobbyclubs. Dat zijn kerken zacht gezegd niet gewend, waardoor ze politiek zeer gemakkelijk gepasseerd kunnen worden.
4. We kruipen bij elkaar Met z'n allen vormen we één brede pluriforme christelijke volkspartij, waar rooms-katholieken en protestanten, linkse en rechtse christenen, rekkelijken en preciezen, bevindelijke en activistische gelovigen elkaar vinden. In een dergelijke partij zou je niet geheimzinnig over stromingen en bloedgroepen moeten doen, ook niet tegenover de kiezer. Wat deze partij zou moeten dragen, is de overtuiging dat het voor het politieke bedrijf ertoe doet of je gelooft of niet én dat je er op die basis politiek samen uit kunt komen. Ieders geloofsovertuiging wordt gehoord, maar voor de politieke praktijk zullen compromissen moeten worden gesloten.
Pro: Een huis dat tegen zichzelf verdeeld is, kan niet bestaan. Die verdeeldheid is nu in ieder geval organisatorisch opgelost. Christenen van allerlei slag praten met elkaar in plaats van over elkaar. Politiek kun je een machtsblok van (enige) betekenis zijn.
Contra: Het gevaar dreigt van stuurloosheid en versplintering. Voor je het weet, worden de stromingen binnen de brede partij weer (splinter)partijen aan de linker- of de rechterflank. Waarschijnlijk worden we het al niet eens over de partijnaam.
5. We kiezen voor een zuiver getuigenis Christelijke politiek kan niet alleen gericht zijn op het vergaren van macht, hoe veel goeds je ook ermee wilt doen. Ze heeft ook een getuigende kant: de politiek en de samenleving vertellen hoe God wil dat wij leven. Als het streven naar een zuiver christelijk geluid tussen christenen onderlinge verdeeldheid en weinig concrete politieke invloed tot gevolg heeft, dan moet dat maar. Wellicht kan iedere christelijke denominatie maar het beste zijn eigen politieke partij hebben. Meer dan in een brede christelijke volkspartij kan zo iedere stroming zijn stem verheffen. Wellicht kunnen ze samen zonder langdurige verplichtingen zo nu en dan in een los verband samenwerken?
Pro: Hoe kleiner de politieke partij en hoe welomlijnder de achterban, hoe sterker kiezers zich met hun partij verbonden zullen voelen. Zeker als 'hun' Kamerlid ook 'hun' ouderling is. In het christelijke spreken hoeven niet bij voorbaat al compromissen te worden gesloten.
Contra: Van één enkel christelijk geluid is geen sprake. Het wordt zomaar een kakofonie van tegengestelde getuigenissen. Welk van de zestien christelijke geluiden bedoelt u?
6. We doen niet meer mee We trekken ons helemaal terug. Misschien brengen we bij de verkiezingen nog wel onze stem uit, maar dat is het wel. Bijvoorbeeld omdat we het helemaal hebben gehad met de politiek: door hun verdeeldheid vallen de christelijke partijen tegen en met de rest kun je niet uit de voeten. Je kunt ook een theologisch argument noemen: christenen hopen niet op het Koninkrijk der Nederlanden, maar op het Koninkrijk der hemelen. Politiek is per definitie vuile handen maken en dat verdraagt zich niet met het christelijke verlangen naar levensheiliging. Met dat laatste kun je je beter bezig houden. Daarnaast kan het goed zijn dat de Wederkomst niet meer lang op zich laat wachten, en dan doet alle politiek er niet meer toe.
Pro: Geen smerige spelletjes meer, geen verdeeldheid meer van christenen in de politiek.
Contra: Hoe veel onrecht kunnen christenen niet helpen bestrijden als ze zich wél blijven inzetten? En is Christus dan alleen Heer van het persoonlijke en niet ook van het politieke leven? Bovendien: Hij is nog niet terug.
7. We modderen nog maar een poosje voort Je kunt teleurgesteld zijn over het feit dat het CDA van buiten ernstig beschadigd is en van binnen zeer verdeeld, en dat de ChristenUnie en de SGP worden meegetrokken in de trend van politieke polarisatie. Je kunt zeggen dat van het ideaal van christelijke politiek van Groen van Prinsterer, waarbij gelovigen elkaar vinden ondanks politieke verschillen, weinig meer over is. En toch, hebben we een beter alternatief?
Pro: Door de versplintering van het politieke landschap bleek de afgelopen jaren telkens een kleine christelijke partij nodig te zijn om de coalitie aan een meerderheid te helpen. In de vorige kabinetsperiode was dat de ChristenUnie. Nu is dat de SGP. Morgen misschien weer de ChristenUnie. Zo kunnen ze onverwacht onderdelen van hun verkiezingsprogramma verwerkelijken.
Contra: De huidige verdeeldheid is gewoonweg beschamend.
geplaatst: 27-05-2011 - 17.53 laatst gewijzigd: 27-05-2011 - 18.02
Niet van Thomas, die dit wel boeiend vond.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 16:09
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Smulsmurf, het zal me geen worst zijn welke worst ik eet. |
Maar het moet wel worst zijn van slager Hoekstra in Anjum. Of zal het je worst wezen van welke slager ze komen?
Goed lezen, Frank!
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 6 juni 2011, 16:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 6 juni 2011, 14:36
|
|
|
LEONARD480 schreef: | Wanneer is de worstenproeverij Thomas ...zulke lekkere worsten wil niemand missen toch en zeker niet binnen CM |
Als onze Friese dames ze meenemen naar de picknick is de keer daarop de heide echt te klein, geloof me maar! Als ik ga wadlopen is er altijd een reisje naar slager Hoekstra in Anjum aan gekoppeld. Een dorpsslager die zelf en diervriendelijk slacht. Dan doe ik mijn logo weer eer aan.
Smulsmurf, het zal me geen worst zijn welke worst ik eet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 20:05
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Ik proef toch wat jalouzie over de woonplaatsen van Visser en mij...... Je kan beter de vis uit onze vissersplaatsjes proeven dan uit plaatsen van wel 30 of 40 km verder op..... maar dat even terzijde....... |
Het ligt veel te ver van een vissershaven voor zoutwatervis. Geen Harderwijker die zoutwatervis in de eigen stad aanvoert. Maar het is wel een heel gezellig stadje met een mooie jachthaven en veel restaurantjes voor Smulsmurf. De enige zoutwatervissen daar zijn dolfijnen, denk ik.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 19:50
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Visser en ik komen uit echte vissersplaatsen he? Daar heb je geen import maar nog de vers gevangen vissen.......en die zijn niet te versmaden en gezond zegt men........ |
Hoezo echte vissersplaats? Jouw woonplaats ligt aan een zoetwaterrandmeer en ik woon maar 30 km van Harlingen en iets meer dan 40 km van Lauwersoog, een grote vissershaven...Echte vis is zoutwatervis. Het lekkerste zoute voedsel op Aarde.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 19:19
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Heb je wel wat gevangen Visser, je bent zo stil over je vangst? Of ben je daarna nog even naar de visboer gegaan om toch maar een visje te hebben |
Nou ik vang op vrijdag daar regelmatig lekkerbek, garnalen, vissalade en gebakken mosselen, dus ik heb alle begrip voor Visser. Het is een goede katholieke gewoonte! Als ik een katholieke kannibaal was, at ik op vrijdag alleen Vissers.
Smulsmurf, garnalencocktail ,
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 juni 2011, 19:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 10:43
|
|
|
Ik heb er alle begrip voor dat de worstmakers van Groningen en Drenthe samen een competitie vormen want als de Friese worsten hadden mogen meedoen, waren ze natuurlijk kansloos geweest. De landelijke winnaar van de drogeworstencompetitie komt uit Dokkum en heet Weidenaar. De lekkerste naar mijn idee zijn zowel de turfgerookte als houtgerookte droge worsten uit het dorpje Anjum van slager Menno Hoekstra. Ok, ok, droge worsten zouden ogenblikkelijk door de Hartstichting verboden worden, maar zondigen was zelden zo lekker.
Thomas, het zal me geen worst zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 5 juni 2011, 10:30
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Twee onweersbuien hebben een date boven mijn huisje...hellup.... ....beetje bang... ....de date gaat niet goed....knállende ruzie.... |
Als je de weerlicht ziet, ben je niet geraakt en de donder doet nooit kwaad, dan is de ontlading al geweest. De bliksemafleider doet de rest. Het regent in Leeuwarden inmiddels ook.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zondag 5 juni 2011, 10:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 13:36
Onderwerp: jammer
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Is het niet meer de kunst om te dealen met die wensen? Ik zou niet van een evt partner kunnen vragen dat hij wensen opgeeft, zou ook niet goed zijn denk ik...... En er is zit m.i. ook een duidelijk verschil tussen een eisenpakket(lees profiel) en wensen........ |
Ik lees mijn regels anders. Ik denk dat iedereen wensen heeft als het gaat om de nieuwe partner maar die zal in de meeste gevallen niet aan al die wensen voldoen. En dan moet er de bereidheid zijn wat wensen of ideaalbeelden op te geven omdat die ander toch wel heel erg leuk is. We zijn niet volmaakt, maar goed genoeg, mogen we hopen en die minpuntjes nemen we dan maar voor lief.
Thomas.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 12:22
|
|
|
De ware is niet degene die aan je wensen voldoet maar die voor wie je (je) wensen opgeeft.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 4 juni 2011, 14:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 10:51
|
|
|
PEET760 schreef: | Dank jullie wel voor jullie antwoorden. en sorry,ik wist niet dat deze discussie al een keer geweest was. een stralend weekend toegewenst. Peet |
De discussie of je als man of vrouw ook mag zeggen dat je liever geen relatie waarin nog thuiswonende kinderen zijn is een andere discussie dan deze. Die discussie hadden we maar hetgeen Peet aankaart is meer veelomvattend en gaat ook dieper. Wat zijn de kansen en valkuilen voor iemand die kinderen heeft en een partner wil? Het gaat meestal om vrouwen met kinderen zoals jij maar er zijn hier ook mannen die de kinderen (voornamelijk) opvoeden. Ik denk wel dat dat een serieuze en op zich zelf staande discussie is.
Thomas, die een beetje stijf is van een lange wandeling gisteren.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 4 juni 2011, 13:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 juni 2011, 00:22
|
|
|
Het is te complex om met één penseelstreek neer te zetten. Mogelijk laat je je verhaal bepalen door slechte ervaringen. Die hoeven stellig niet altijd op te gaan. Er is hier een stel ontstaan die samen 7 kinderen zijn gaan opvoeden. Het is gewoon complexer. Jij kunt een man zien zitten en hij jou, maar de kinderen, zeker in de puberteit, zijn wel een factor in het geheel. Jij en jouw kinderen zijn één pakket. De klik met de nieuwe partner en de kinderen kan er zijn, maar je ontmoet als man ook nog wel eens weerstand hoor. Als je daar tegen bestand bent en tot iets moois uit kunt bouwen, dan is dat geweldig. Maar niet iedereen heeft dat talent. En opgroeiende kinderen zijn een factor, ook als het jouw kinderen zijn. Verder ben ik het met Grace eens: er zijn er wel degelijk geweest waar het wel lukte. Verder Peet, zijn alle vrouwen ook geen heiligen en het verlost worden uit de armoede is wel degelijk vaak een factor. En inderdaad: ook op CM profiteren mannen van vrouwen. Slechtheid is over mannen en vrouwen gelijk verdeeld, evenals de goede eigenschappen overigens. Verder heb ik wel meer benadrukt dat je ook ongeveer in dezelfde levensfase moet zitten. Mannen en vrouwen die hun eigen kinderen de deur uit hebben, zitten veelal ook niet meer op een partner met jonge kinderen te wachten, daar moet je ook eerlijk in zijn. Verder moet je het aantal vrouwen niet onderschatten die geen man met kinderen wil, het speelt aan beide kanten. Verder: een man die niet je kinderen wil, is gewoon geen goede partner voor je.
Thomas, het is allemaal niet zo simpel.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 4 juni 2011, 00:36
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 juni 2011, 14:17
Onderwerp: Dit vraag ik me af vandaag..
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Hij doet het er in ieder geval nog in.........Mijn zoon heeft in zijn hele leven nog niet gewassen denk ik en dat wil hij ook graag zo houden zegt hij altijd.....en nu doet zijn vriendin de was...... Vind hij denk ik wel een goede taakverdeling....... |
Je hebt hem goed opgevoed, Willemijn, ik ben trots op je.
Thomas, wast alleen zichzelf.
|
|
Naar boven |
|
|