Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 19:48
Onderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1
|
|
|
JOANNIE702 schreef: | Kwijl even mee......zullen wij ook mogen komen zeeland? |
Er is nog over.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 4 mei 2013, 15:43
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Wat lees ik hier???? kwijl...kwijl...
Jol...je brengt me op stoute ideeën,maar ooooooooooo zo lekker...
Wat hebben we toch met zoet hè??? |
Zo 1 x per maand mag alles.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 22:44
|
|
|
Bezig met de tiramisu voor morgenavond. Slecht slecht slecht. Maar evengoed tijdens het maken net zo lekker.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op vrijdag 3 mei 2013, 22:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 3 mei 2013, 08:38
Onderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Hoi Lanfy
Er zijn hier een paar mensen die kunnen;
- zoeken - kopieeren - en plakken
Om jaloers op te worden... Ik ben geen pc man,ik ben van 66:)) |
Ik van 63
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 2 mei 2013, 18:32
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Oeffff sorry, groter kon ie niet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 12:50
Onderwerp: waar word jij nou blij van?
|
|
|
Zon, tijd, vrije tijd en even geen werk maar uitpuffen. Gisteren door een feestende en zonnige stad zwerven samen met
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 1 mei 2013, 12:51
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 12:46
Onderwerp: NEDERLAND GAAT EEN GROTE VROUW MISSEN!
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Helemaal waar Jol
En gelukkig maar..moest het van ons afhangen?
Ik kan er soms alleen maar een potje van maken Heb ook spijt dat ik jou persoonlijk hebt fout gedaan ergens..
Vergeef het me..
Juist omdat we 1 in geloof en vertouwen behoren te zijn hier. |
Was bij voorbaat al vergeven Heide. Maar bij deze alsnog zwart op wit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 10:52
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Zijn we het hier redelijk eens met elkaar...
He' das fijn...
Prachtig en waarheid God maakt af..
Maar dat neemt die weg ,dat onze verantwoordelijkheid blijft Wie God verlaat..heeft smart op smart te vrezen.
Ook persoonlijk voor mij.. |
Ja, onze verantwoordelijkheid blijft. Klopt. En dan daarboven de belofte dat God niet loslaat wat Zijn hand begonnen is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 05:38
|
|
|
HEIDE936 schreef: | Een grote Vrouw schreef Ifan..
Ik wil daar wat over zeggen,
Zij,zo ik dacht en zag.. Leefde in afhankelijkheid,en van daaruit handelde zij ook.
Ook op deze dag blijft het waar; Zo God de stad niet bouwt,tevergeefs bouwen de bouwlieden daaraan. |
Ja Heide, dat klopt. God bouwt en dat ondanks welke kerk we toebehoren. De enige waarachtige kerk is wereldbreed en draagt de naam van Christus in het vaandel. Overal in welke kerk van steen of hout dan ook zijn de leden van die kerk vertegenwoordigd. God maakt af waar Hij aan begon en ook in Nederland.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 1 mei 2013, 05:29
|
|
|
IFAN841 schreef: | Hoorn ligt bij Enkhuizen en ik dacht dat jij alleen de Bijbel als richtlijn had??? En hoeveel zorgen heb je zelf over Maxima's zieleheil? Het maakt je blijkbaar niks uit waar het met Maxima naartoe gaat.. Check jezelf dus eerst maar eens... |
Je maakt hier een uitglijder en spint hier door op de zijweg die jij noemde in de privé-chat waar je gisteravond zonder voeten te vegen mee binnen zeilde. Je noemde, voor de goede orde, de Heidelbergse catechismus als een soort van heilig en door de Heilige Geest geïnspireerd woord naast de bijbel. Hier heb ik mijn vraagtekens bij gezet. Lijkt me goed dit nog even te noemen want anders wordt het zo'n steek van opzij en verwarrend voor de luisteraars.
Hoeveel zorg ik zelf heb over Maxima's zielenheil? Dat was niet de vraag. Jij gaf aan dat je moeite had met een "grienende" Maxima bij de paus en het feit dat je moeite hebt met een roomse koningin (wat leidt tot jouw veroordeling van de persoonlijke keuze van WA). Ik dacht achter deze woorden te horen dat het niet goed kan komen met deze dame als ze dit etiketje draagt en dat ze eigenlijk al met één been in de hel staat als lid van de antichrist. Dat moet toch als christen zijnde tot bezorgdheid leiden voor deze medemens. En uiteindelijk dus ook tot respectvolle bejegening in bewoordingen om haar te laten zien hoe onze God van liefde naar haar verlangt.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 1 mei 2013, 05:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 23:02
|
|
|
IFAN841 schreef: | Maar voor iemand die zichzelf plaatsvervanger van Christus noemt hoor je geen buiging te maken. En al helemaal niet als je Protestant bent! Schande! |
Wat hoort en wat niet hoort. En zo komen de oordelen in de wereld. Als je je zorgen maakt over het zieleheil van Maxima zou ik veel meer zorg en liefde in je reactie verwachten.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 30 april 2013, 23:02
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:55
|
|
|
IFAN841 schreef: | Luister eens, ze maakte een een knieval voor hem. Heel simpel... http://nos.nl/koningshuis/video/486233-korte-ontmoeting-willemalexander-en-maxima-met-paus-franciscus.html |
Mensen maken ook een buiging voor een koning uit respect. Ik weet niet waar jij je nu sappel over maakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 22:41
|
|
|
IFAN841 schreef: | AHUM??? Ik meen te weten dat Christus de enige Weg is om zalig te worden... Kan me vergissen hoor... Zoveel zegt dat dus! |
Rustigjes an dan breekt het lijntje niet. Wat ik bedoel met mijn "wat zegt dat" is dat wanneer Maxima, mooi en emotioneel ze (ook vanuit haar cultuur) is, huilt dat nog niets zegt over eventuele verering van een mens (dat hoor ik achter jouw woorden). Hoogstens zegt het iets over haar intense beleving. Zo stroomde het ook bij haar op haar trouwdag toen er muziek klonk vanuit haar vaderland. Meer zie ik er momenteel niet achter. Ik heb haar nog niet de Verlosser horen verloochenen dus ik zou wat voorzichtig zijn met dergelijke uitlatingen. Je kan daarmee zomaar een medemens verketteren en daar is in de geschiedenis zo het een en ander in geblunderd.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 30 april 2013, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 april 2013, 20:48
|
|
|
IFAN841 schreef: | Ondertussen stond ze innig grienend voor haar landgenoot in Rome die zich de plaatsvervanger van Christus noemt! |
Wat zegt dat?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op dinsdag 30 april 2013, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 april 2013, 14:08
Onderwerp: Onvoorwaardelijke liefde
|
|
|
IFAN841 schreef: | Beste mensen,
Graag zou ik van jullie willen weten, moet er bij verliefde gevoelens en bij de aanvang van een relatie sprake zijn van onvoorwaardelijke liefde. Zo niet, wat zijn dan voor jou redelijke voorwaarden? En in het verlengde daarvan: op welke basis zou jij dan trouwen? Op huwelijkse voorwaarden of in gemeenschap van goederen? Benieuwd....
Groetjes,
iFan |
Liefde moet groeien... maar het kan zomaar ook samen opgaan; tot over de top verliefd kun je denk ik ook weten dat je van iemand houdt en het de tijd geven, laten uitrijpen. Maar voorwaarden stellen aan degene van wie je houdt... dat klinkt gesloten naar de ander toe: als jij niet voldoet... als jij niet dit of dat hebt/bent... Van te voren ben je op zoek en heb je wel zo je uitfiltering, je gaat ook niet voor niets daten om te zien of iets klikt. Maar echt bij de aanvang van een relatie is het nodig dat je je zelf mag zijn. Vertrouwen is de basis en het weten dat je geaccepteerd bent.
En wat je deel B betreft is dat denk ik per situatie verschillend. Heeft iemand een bedrijf, hoe zit het met kinderen enzovoorts.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 april 2013, 21:37
Onderwerp: Mooi filmpje datje wilt delen maar geen muziek.
|
|
|
JANS221 schreef: | Marina Abramovic en Ulay, twee kunstenaars, kregen een relatie in de jaren 70. Toen hun relatie ten einde liep besloten beiden de Chinese Muur af te lopen, allebei in tegengestelde richting, om zo elkaar uiteindelijk tegen te komen voor een laatste omhelzing en vervolgens elkaar nooit meer te zien.
Later tijdens een kunsttentoonstelling was Marina onderdeel van 'De kunstenaar is aanwezig', waar ze 1 minuut stilte deelde met elke vreemde die voor haar kwam zitten. Ulay arriveerde zonder dat zij het wist en dit is wat er gebeurde.
http://www.youtube.com/watch?v=OS0Tg0IjCp4&feature=player_embedded |
Schitterend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 18:02
Onderwerp: Zijlstra uit Levensstroomgemeente gezet...
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Jan Zijlstra heeft ook een groot gebrek aan zelfreflectie, net als sommige leden van CM zoals Jol al terecht opmerkte in een ander topic.....Het ligt altijd aan de ander...... |
Ja, dat heet externaliseren en houd de verantwoording bij jezelf weg om er iets aan te doen of rekening te houden met degenen die je in die richting wilt meetrekken. Altijd handig ...
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op zaterdag 27 april 2013, 18:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 april 2013, 08:53
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | troost je , ik zit niet achter de geraniums.....en zeveren doe ik ook niet...Ook geen lol maken ten koste van anderen en pretenderen dat ik zo christelijk ben...... Helaas slijt ik mijn dagen op bed met zware chemokuren en een slechte prognose.......en als ik dan eens wat afleiding wil en eens op het forum kijk zie ik daar alleen maar flauwe humor en geneuzel....... |
Ja, daar kan ik me alles bij voorstellen Willemijn. Het niveau is in de meeste gevallen momenteel zo oppervlakkig en smal dat mijn vullingen af en toe uit mijn kiezen knappen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 26 april 2013, 09:51
Onderwerp: ga maar rustig slapen, 't komt wel goed
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Ja je krijgt het zomaar......ineens(voor je gevoel dan).Vorige week maandag hoorde ze dat het kanker was en nu is er nog 5% kans dat ze het overleeft.
Life's a bitch.....
Het gedicht is er echter niet minder mooi om |
Zo en die kreet van de week staat hier dan zomaar tussen. Wat mij betreft 100 procent door de censuur.
Sterkte Leanne. Dit is niet te bevatten ...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 april 2013, 10:32
Onderwerp: voor jou/mij
|
|
|
Oók vanaf de bergtop?
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op woensdag 24 april 2013, 10:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 24 april 2013, 08:15
Onderwerp: ga maar rustig slapen, 't komt wel goed
|
|
|
Mooi hé ... hoe diep we soms ook kunnen gaan, hoe bezorgd we soms ook kunnen zijn, geen gat meer zien... die ongelooflijke trouw en vriendschap van Hem die ons toch steeds draagt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 april 2013, 13:06
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
STEENTJE178 schreef: | Wat vreselijk, Jol!! Hopelijk vinden ze gauw degene die het bericht gepost heeft. Sjonge. Hopelijk blijft het bij zo'n enkel bericht, en gaat er niet iemand werkelijk tot dergelijke moordacties over.
En wat een impact kan zo'n bericht ook hebben, overigens. 1 gestoord iemand achter een pc op een zolderkamer, en dan vervolgens een enorme onrust onder een hele grote groep mensen, die niet weten waar ze aan toe is/zijn. Helaas zijn er ook gekken die werkelijk daad bij het woord voegden, en dat moet natuurlijk voorkomen worden. Maar het is toch wel wat! |
Ja zeker weten. Ze hebben nu geloof ik iemand in de peiling en er is nog een "grapjas" die ergens een speelgoedpistool heeft neergelegd in een school nabij Leiden.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 april 2013, 10:53
Onderwerp: Bemoedigingen
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Dat is waar Jol maar waar ik op doelde dat op dit en andere topics alleen van die wonder verhalen staan......en dat de realiteit soms zo anders is...... God lijkt dan iemand die alle wensen vervult, is het niet juist anders? God vervult niet al onze wensen maar wel al zijn beloften? En daar lees ik niets van terug.......en is dat niet veel belangrijker? Ik vind de term consumptiegebed dan ook wel een goede term, kende hem niet. God is Sinterklaas niet he? Je maakt een wensenlijstje en Hij voorziet.... |
Nee klopt, dat is ook niet mijn ervaring, Hij is inderdaad Sinterklaas niet (en weet je, gelukkig maar. Ons geloof zou een stuk meer afkalven denk ik en God minder in intieme relatie kennen als je steeds maar op je wensen/wenken wordt bediend). De realiteit is een heel stuk rauwer en in de meeste gevallen gebeurt het wonder waar je om bidt niet. Neemt niet weg dat we ons hart voor Hem kunnen uitstorten... en dat Hij er altijd zijn zal dwars door alle omstandigheden.
Laatst aangepast door
|
JOL252
|
op maandag 22 april 2013, 10:55
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 april 2013, 08:41
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Vreselijk...!!! Bovendien angstig... Waar zijn we nog veilig.... Het kan ook hier gebeuren .... Maar hopen dat het allemaal niet waar is... |
Heel apart sfeertje... al fietsend naar mijn werk zag ik patrouillerende politie bij de scholen.
|
|
Naar boven |
|
|