Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:58
Onderwerp: Waarom is het forum openbaar?
|
|
|
SUSAN198 schreef: | Oh, ja, nu ik verder lees zie ik dat hier al eerder over geschreven is. Ik ben zelf pas sinds kort weer op CM.
Neemt niet weg dat ik het idioot vind dat het openbaar is en ik verzoek hierbij dus de CM beheerders hier iets aan te doen!!!!!!!!!!!!!!! |
Het is puur commercieel. Ex-leden lezen mee en die willen dan misschien weer lid worden van CM. Nou heb ik niks tegen commercie maar een datingsite en zeker een christelijke, is privacygevoelig. Dat wordt in mijn opvatting onvoldoende gezien, maar ja ook bij een christelijke site geldt: pecunia non olet. (Geld stinkt niet.) Ik denk dat veel mensen wel hun mening zouden geven op het forum als niet de halve wereld mee kon lezen.
Je privacy is dus helemaal niet zo goed gegarandeerd.
Thomas, die vindt dat er toch een luchtje aan zit.
ALLES GOED, LIESBETH???
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 juli 2011, 23:25
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 22:40
Onderwerp: Waarom is het forum openbaar?
|
|
|
SUSAN198 schreef: | Als ik wil reageren op een forumbericht dan lees ik bovenaan:
Let op: dit forum is openbaar. Niet-leden kunnen meelezen. Om je privacy te waarborgen kun je bij profielinstellingen instellen dat je foto afgeschermd wordt voor niet-leden.
Waarom is het openbaar? Waarom zouden niet-leden mee moeten kunnen lezen met wat wij schrijven? Eigenlijk sta ik hier niet achter. |
Even verhelderend als onbevredigend:
http://www.christianmatch.nl/forum/forum_posts.php?tId=1813
Thomas, die vindt dat hij hier voor CM schrijft en niet voor de hele wereld.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 juli 2011, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 19:24
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Onzin?! Op het forum!?! Thomas toch...
Hoewel het misschien niet verwacht wordt gebeurt het toch wel eens. Eigenlijk is het forum een ontmoetingsplaats net zoals een kroegje dat kan zijn of een supermarkt. Je kan er best iemand tegen komen waarmee je nadien aan de babbel raakt...een klein vonkje kan dan nog zijn. Euh...heb ik ook maar horen zeggen... |
Misschien weet je het wel zeker, lol. Natuurlijk is het zo dat er op bijdragen gereageerd wordt, natuurlijk kan er een beeld ontstaan uit een of meerdere bijdragen. Ik krijg naar aanleiding van opmerkingen op het forum ook mails. Maar op het forum jezelf met dat doel presenteren is wel een heel indirecte en omslachtige wijze van een date zoeken, om het maar eens eufemistisch te zeggen. Persoonlijk geloof ik niet zo in de chatbox maar anderen vinden van wel, nou prima dan, als het voor iemand werkt, dan werkt het. De meeste mensen doen er toch het beste aan de lincs of eventueel de matches eens door te kijken en een mailtje sturen is dan wel handig, eventueel begin je een chat. Maar daten met forumbijdragen lijkt me omslachtig, het kan wat ondersteunen als er een beeld uit ontstaat, dat is dan wel alles. Ik vind het forum meer voor het aankaarten en doordenken van onderwerpen en minder voor hele en halve flirtpartijen. Dat velen daar klaarblijkelijk anders over denken, merk ik ook wel.
Thomas, vermaakt zich hier inderdaad meestal uitstekend.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 juli 2011, 20:39
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 13:08
|
|
|
GERRIE985 schreef: | Dank je wel voor je uitleg! ik ga ook eens uitzoeken hoe ik in de groepschat terecht kom. Of heb je direct een tip |
Bij het menu bovenaan heb je Home, chatbox etc. Kies voor chatbox. Overdag is er niet veel te doen maar in de avonduren wel. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet zo kapot ben van de chatbox. Iedereen praat door elkaar en de sfeer is soms slecht maar ook vaak wel gezellig. Het systeem is dan dat men apart gaat chatten. Ik raad je aan eens te kijken naar mijn lincs. CM heeft een computerprogramma dat je profiel vergelijkt met die van potentiële kandidaten. Als je bij elkaar in de buurt woont en hetzelfde opleidingsniveau dan scoor je beter, naast andere dingen die ook van belang kunnen zijn. Uiteindelijk komt het aan op een chatcontact en dan kun je na een tijdje bellen of ontmoeten of zo. Bekijk de profielen van de mensen, dat zegt ook veel en geeft een indruk van iemands mogelijkheden,
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 6 juli 2011, 13:09
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 6 juli 2011, 12:40
|
|
|
GERRIE985 schreef: | Dat ik dit een mooi moment vindt om de tip van C.M uit te proberen;"" Kijk eens op het forum""
Zo gezegt zo gedaan.
En vond deze vraag een mooi begin.
Kanttekening; Ik kom veel dezelfde mensen tegen op het forum,of verbeeldt ik mij dat en moet ik vooral verder scrollen |
CM is iets waarvan je de werking wel snel ontdekt. Je kunt heel makkelijk zien welke mensen veel schrijven als je naar het aantal bijdragen kijkt. Naast serieuze dingen kom je ook veel onzin tegen en soms ook wat kijvende mensen die een persoonlijke vete uitvechten. Er zijn ook hele serieuze onderwerpen maar dan moet je even terugbladeren bij de topics.
Het forum is niet om contacten te zoeken dat gaat beter via een chat hoewel de groepschat er ook wel voor gebruikt wordt. Anders dan in het echte leven nemen de vrouwen hier ook het initiatief.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 5 juli 2011, 19:44
|
|
|
Vanmiddag reed ik met een collega van Sneek naar Leeuwarden. Midden in het weiland zagen we een kalfje geboren worden. We zagen het zacht op de grond komen. Moeder koe likte het kalfje af en het probeerde wat wankelend te gaan staan. Mooi hè.
Thomas, genoot hiervan.
Ik heb een boer gewaarschuwd die wist wie de eigenaar van de koe was.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 5 juli 2011, 19:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 4 juli 2011, 22:21
Onderwerp: 3 Juli Moederdag;Willemijn 56 jaar
|
|
|
MARIO216 schreef: | Ter ere van de moeder van dit forum die vandaag jarig is, willen wij haar eren met een apart topic.
|
Ik heb nog een kinderfilmpje van je gevonden. Mario, waar je het over je moeder had:
http://www.youtube.com/watch?v=PB6tbZVbhH4
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 4 juli 2011, 22:31
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 3 juli 2011, 00:05
Onderwerp: De jarige van vandaag...
|
|
|
Willemijn,
Van harte gefeliciteerd met je 56e verjaardag. Maak er een mooie dag van op de Veluwe! Tige lokwinske út it Fryske lân.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 20:04
Onderwerp: Het weer
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Schijnt er wel een zon achter de wolken? |
...als je durft te vliegen wel......
Thomas, bevlogen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 19:49
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | en opeens snap ik waarom jij wel op de kinderen wilde passen terwijl ik aan het klussen was..... |
Prima verdeeld toch, wat is daar mis mee? Je bent 13 jaar jonger! Een beetje meer begrip voor de ouderdom he.
Thomas, die graag een vrouw ziet werken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 2 juli 2011, 20:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 16:25
|
|
|
Het is toch:
Achter de wolken schijnt TOCH de Zon?
Thomas, ziet het zonnig in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 15:42
Onderwerp: politieke discussies
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Je bewondert hier wel een vrijmetselaar en lid van Bilderberg groep.... |
Geen probleem mee. Wie goede dingen doet voor het land, doet dat. Wie scherpe inzichten heeft en goed analyseert, heeft mijn respect. We leven in een vrij land en iedereen mag zijn en denken zoals hij wil. Vijftig jaar geleden mocht je katholieken ook niet bewonderen als gereformeerde. Die wat mij betreft onwerkbare antitheseleer riep daar toe op. Daar zijn we nu gelukkig van af. De koningin is ook lid van de Bilderberggroep overigens.
Thomas.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 2 juli 2011, 15:44
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 2 juli 2011, 14:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik loop nu al een poosje na te denken waarom je nu dit lijstje noemt. Want de meeste mensen zijn gewoon gemiddelde ministers geweest met eerder een uitschieter naar beneden dan naar boven. Duisenberg was minister van financiën ten tijde van de regering van Den Uyl en hij heeft o.a. de Vermogens Aanwas deling ingevoerd. Dat hield in dat de bedrijven hun winsten moesten verdelen met hun werknemers. Daarmee werd de winst van de bedrijven weggegeven, dus ze konden niet meer investeren...Het gevolg was een economische crisis, die ons jaren achtervolgd heeft. Het enige waar Van Kemenade om bekend is, is dat hij minister van onderwijs geweest is, verder niets... Hetzelfde kan gezegd worden over Brinkman, heeft ook niet veel bijzonders gepresteerd..en ook voor minister Van Dijk. Melkert is voor mij juist het symbool van matigheid, niet een denker of vernieuwer.
En dan mis ik namen, die voor een groot gedeeelte de NL politiek bepaalden. Dan denk ik aan Wiegel, Fortuyn, Den Uyl en Van Agt. |
Dat Duisenberg of de PVDA de Vermogens Aanwas Deling heeft ingevoerd, is historisch niet correct, Chat. Duisenberg was lid van de PVDA, de partij die de Vermogens Aanwas Deling in wilde voeren. Dit is echter niet doorgegaan, Nederland kent en kende geen VAD. Duisenberg kwam in aanvaring met zijn eigen partij omdat hij inzag dat dit desastreus zou zijn, zeker in combinatie met de oliecrisis die toen ontstond. Zeer tegen de zin van zijn partij in kwam Duisenberg met de maatregel dat de overheidsuitgaven niet met meer dan een procent mochten stijgen, feitelijk het eerste voorstel om de uitgaven beheersbaar te houden. Hij zag goed in dat ten tijde van een recessie een VAD zeker niet ingevoerd kon worden en dat is ook niet gebeurd. Het door jou genoemde crisis die ons jaren heeft achtervolgd is er ook niet door ontstaan, want er is geen VAD geweest. De problemen ontstonden doordat de loonkosten bleven stijgen conform de toen hoge inflatie terwijl er een recessie was en er nauwelijks winst werd gemaakt om te overleven, laat staan om te investeren. Het gevolg was een massale werkloosheid. Om overheidsuitgaven in stand te houden werd er veel geleend met alle gevolgen van dien. Onder het uiterst zwakke kabinet van Agt-Wiegel nam de schuld juist enorm toe en was veel en veel groter dan hij tijdens het kabinet Den-Uyl ooit geweest was. Pas bij Lubbers, die ik om zijn resultaten bewonder en in het rijtje van de respectabelen thuishoort, kwam er een geleidelijke ombuiging. Wim Duisenberg, die toen de Nederlandse Bank bestuurde, steunde hem. Onder het tweede paarse kabinet was de zaak weer redelijk onder controle.
Ik hield van ministers als Wim Duisenberg die zoveel inzicht en gezag hadden dat ze de eigen partij van onuitvoerbare voornemens wisten af te brengen en dus tegen de eigen club ingingen toen dat, verstandelijk gezien, noodzakelijk was. Het kabinet viel ook voor die tijd, dus er kwam niks van de VAD terecht.
Over zijn keuze als echtgenote voor de ex-vrijgemaakt gereformeerde Gretta, verbaas ik me nog regelmatig, dat wel.
Thomas, die Wim bewondert, maar Gretta bepaald niet.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op zaterdag 2 juli 2011, 17:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:46
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Yelnin
Toch waarschijnlijk het verkeerde beroep gekozen maarrrr als je veel geld eb word je weer ongelukkig omdat je steeds moet opletten of er niets vanaf gaat hahaha. Sjalom. Martin |
Nou Martin, als ik mag kiezen ben ik liever ongelukkig met geld dan zonder.
Thomas, geen geld maakt niet gelukkig.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 30 juni 2011, 20:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 20:11
|
|
|
ANNETTE050 schreef: | Is dit dan nu niet juist de achillespees van dit kabinet/Nederland/Europa? I.p.v. bezuinigingen geleidelijk in te voeren heeft de regering gedacht de financiele crises te kunnen bezweren met geleend geld, maar zo hebben ook andere landen dat gedaan. Wouter Bos heeft Miljoenen geleend geld in het bankwezen gestopt. Amerika heeft 600mlj of mjd dollaars bijgedrukt zonder dat er goud tegenover stond. Alleen de opkomende economien hebben nu 'eigen geld'of geld geleend. Wat zullen die met het financieel uiterst verzwakte Europa (Griekenland, Spanje, Ierland) gaan doen? |
Het zijn zelfs miljarden en zonder dat zou de Amrobank zijn omgevallen en die had waarschijnlijk de met deze bank verbonden Nationale Nederlanden meegesleept. En zo zijn er meer instellingen. De oplossing van Wouter Bos was uitstekend maar de bezuinigingen die hierdoor noodzakelijk zijn komen niet ten laste van de speculanten die de crisis hebben veroorzaakt. Ze moeten worden opgebracht door Nederlanders die aan de oorzaak part nog deel hadden. In de meeste gevallen: wij allemaal. Maar wat als de AMRO. NN, ING en Achmea waren omgevallen? Het is niet voor niks dat vooral in de kringen van het kapitaal de ingreep zo op prijs werd gesteld. Maar ook voor spaarders was het een ramp geweest als er niet was ingegrepen. Zo zeker als de bank was vroeger een uitdrukking maar na de DSB en het gedoe met Icesave weten we wel beter. De actie van Wouter Bos was niet links of rechts, hij was noodzakelijk. Zonder bankwezen kan een economie als de onze niet functioneren. Een failliete bank keert geen spaargeld uit. Het jouwe ook niet.
Thomas, die het een goede symboliek zou vinden als de Grieken hun parlementsgebouw met schelpen (de oorspronkelijke betekenis van drachmen) zouden beplakken.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 30 juni 2011, 22:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 juni 2011, 19:02
|
|
|
HERMAN388 schreef: | de derde dissdag van september ben ik erg benieuwd er verwacht veel stakingen en protesten Moeten wij weer meer gaan betalen? zoals eigen bijdrage |
Stakingen en protesten zijn moeilijk te voorspellen. De vraag is ook niet of er protesten zullen zijn, de vraag is hoe effectief. Het kabinet zet stevig in en geeft op ondergeschikte punten, die niet te veel geld kosten, toe aan pressie vanuit de regeringspartijen. Kijk maar naar de bezuinigingen op cultuur waar het CDA heeft bedongen regionale cultuur toch in stand te houden (Tryater) Ik zou me niet verbazen als er sprake zal zijn van berusting. Als er weerstand komt, zal dat zijn omdat mensen de bezuinigingen aan den lijve voelen en die komt ook als het kabinet de aanpak van criminaliteit en de onvrede over de multiculturele samenleving niet echt weet om te buigen. Met minder agenten vang je meestal niet meer boeven en zeker niet als een derde van de agenten het eigenlijk niet meer aan kan, zoals is gebleken. Het als liberaal verkondigde pgb wordt nu door dezelfde liberalen uitgekleed, omdat het veel te veel kost en fraudegevoelig blijkt te zijn. Toch zou het me niet verbazen als het kabinet de rit gewoon uitzit. Bedenk wel dat we een ernstige economische crisis bijna ongemerkt lijken te hebben doorstaan, maar dat is wel gebeurd met geleend geld. Ik denk dat mensen wel beseffen dat er gesneden zal worden door welke regering dan ook, al zal dit kabinet er voor kiezen de meestverdienenden te ontzien, daar zit de VVD nu eenmaal voor in een kabinet. Door de geringe meerderheid in het parlement en de PVV als onzekere factor kunnen correcties op de voorstellen echter wel degelijk plaatsvinden. Het kabinet heeft nu de volksgunst vanwege de voorstellen die gedaan zijn om de criminaliteit aan te pakken maar zonder concrete resultaten raak je die kwijt. Maar nogmaals, ik denk dat er eerder berusting zal zijn dan opstand. Een ander kabinet zou socialer zijn maar zou net zo goed gedwongen worden flinke bezuinigingen door te voeren.
Thomas, die denkt dat de van de staat afhankelijke burger zeker de prijs gaat betalen.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 30 juni 2011, 23:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 juni 2011, 23:06
|
|
|
Nu volgt het weer.
Dit was het weer.
Herman Finkers.
Thomas, houdt wel van dit soort humor.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 juni 2011, 23:56
Onderwerp: Christelijke liederen die je raken omdat
|
|
|
We hebben al een topic mooi, leuk of bijzonder lied. Daar hoort dit thuis, Het is beter dat we dit soort bijdragen daarin zetten, anders wordt het een rommeltje. Twee topics die exact hetzelfde inhouden, dat kan niet de bedoeling zijn.
Thomas, overzichtelijk.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op maandag 27 juni 2011, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 juni 2011, 17:39
Onderwerp: jammer
|
|
|
Mario,
Aanvankelijk kwam je met de gedachte van het is een vrouw met een kind, en je vroeg je af wat er dan wel niet met haar aan de hand was. Voor hetzelfde geld was er iets met haar ex-man. Maar ja die ken je niet. En zij past tenminste op het kind, haar man niet. Je moet je denk ik altijd dingen afvragen als je een relatie begint. Er zitten nu eenmaal soms lijken in de kast. En als je diep in je hart geen vrouw met kinderen wilt, dan moet je er ook niet aan beginnen. De positie van jou als nieuwe vriend is altijd moeilijk als je voor een vrouw met kinderen kiest. Je bent de vader niet, die hebben ze al. Maar dat betekent niet dat je niet waardevol kunt zijn voor deze kinderen. En soms accepteren kinderen je na een tijdje toch wel degelijk hoor. Ik denk dat je eens diep in je hart moet kijken wat je echt wilt. Verder denk ik dat als je een vrouw met kinderen zou tegenkomen je dan uit moet gaan van de concrete situatie die zich dan voordoet. De ideale partner is niet wie aan je wensen voldoet maar voor wie je (je) wensen opgeeft. Het leven loopt vaak anders dan je van tevoren bedenkt.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 21:03
Onderwerp: Frusty
|
|
|
Er zijn tijden geweest dat heel veel mensen elke dag op het forum keken. En geloof me: die discussies werden echt gewaardeerd. Via het forum werd er gereageerd maar persoonlijk kreeg ik ook nogal wat mail met opmerkingen en vragen van mensen die het vaak wat eng vonden om direct op het forum te reageren of die zaken wilden aankaarten die niet iedereen hoefde te lezen. Veel mensen gaven aan van het forum te leren en dat is toch grote winst? En laten we man en paard noemen: het gezeur is vooral van een groepje mensen naar Chatuliem toe en lijkt er op gericht om hem als persoon aan te vallen. Er moet toch wel een ernstige drang zijn om iemand onderuit te schoppen als je de kwalijke suggesties - waartegen je je gewoon niet kunt verdedigen - uit, zoals die naar Chat gedaan zijn. Als je zijn stukken leest en de moeite neemt om er uit te filteren wat hij echt bedoelt, dan prik je heel makkelijk door de soms wat ongelukkige uitingen, vaak vanuit een persoonlijk ervaren, heen.
Chatuliem en ik hebben in het verleden de degens behoorlijk gekruist en we zijn het over een aantal zaken fors oneens, maar mijn respect voor hem als persoon heeft daar nooit onder geleden. De twee vrouwen die mij als persoon en als christen aanvielen heb ik ook met argumenten van repliek gediend. Merkwaardig dat sommigen het opvatten als een vorm van onvriendelijk zijn als je het alleen maar met elkaar oneens bent.
Kijk naar elkaars standpunten of het je inzicht vergroot en maak je eigen keuzes of je er wat mee kunt of wilt. En dat gedoe om die ban lijkt me overdreven. Ik heb hier erg controversiële onderwerpen ingebracht en van een ban of een opmerking van CM is nog nimmer sprake geweest. Ik zou ze dat ook ernstig kwalijk nemen.
En zorg ervoor dat je beseft dat Christenen ook heel divers zijn. De opvattingen in je eigen kerk zijn niet de enige wijze om met het geloof om te gaan en zijn zeker niet de exclusief christelijke. Het gaat om de inhoud en de argumentatie en wat mij betreft ook over het gevoel bij een standpunt. Met enige moeite laat je elkaar heel. Persoonlijk mis ik de goede en inhoudelijke bijdragen.
Thomas, gelooft dat een goede discussie het inzicht verscherpt.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 juni 2011, 21:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:57
Onderwerp: huwelijk als sacrament
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Stel, je wilt wel trouwen maar je wilt niet in de kerk trouwen. Mag je dan wel aan het avondmaal? |
We hebben al eens eerder een mijns inziens goede discussie over het Avondmaal gehad. Ik zou de pastorale vraag stellen waarom het huwelijk dan niet kerkelijk bevestigd is. Maar iemand weigeren aan het Avondmaal, vind ik echt verregaand. We kunnen niet in het hart van iemand kijken en iedereen is zelf verantwoordelijk voor het gaan of niet. Ik vind dit overigens een andere discussie dan waarmee er gestart is.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 14:51
|
|
|
MARTIN695 schreef: | Hallo Thomas
Maar is het niet zo dat als je voor GODs aangezicht getrouwd ben en ook de zegen gekregen hebt dat je er dan ook alle moeite voor moet doen . Wat ik zelf niet gedaan heb dat vooropgesteld maar ik was toen nog niet weergeboren. Sjalom. Martin |
Natuurlijk is het zo dat je ten overstaan van God trouwt, al is het niet zo dat God je huwt, je huwt elkaar. Dat je je best moet doen door de crisis te komen is duidelijk. Vaak komt er dan ook herstel. Maar als dat niet zo is dan is ontbinden denkbaar en vaak ook een goede oplossing. En voor iemand die voor Christus gekozen heeft, of je dat nu wedergeboren noemt of niet, is die verantwoordelijkheid misschien wel groter, dat ben ik wel met je eens. Mijn ex-vrouw en ik waren beide gelovig toen we gingen toch scheiden. Maar het huwelijk is geen sacrament. Je huwt elkaar en dat kun je ook met elkaar ongedaan maken. Ik ben er niet voor het huwelijk tot een sacrament te laten worden, als dat al zou kunnen. Dat maakt de pijn bij ontbinding alleen maar groter.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op donderdag 23 juni 2011, 14:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 23 juni 2011, 00:26
|
|
|
SOFIE807 schreef: | Hallo , sorry Thomas ... ik ben het volledig met je eens dat het soms echt beter is het huwelijk te beëindigen (soms zelfs noodzakelijk ) , echter ik kan toch niet nalaten te zeggen dat er ( in ieder geval hier in België en naar mijn mening ) wel héél vaak ( te ) rap de scheiding wordt ingezet ... ik vind de redenen die gegeven worden soms zoooo vaag en ja , zelfs echt onbenullig . Ik weet er overigens meerdere die (als ze zouden kunnen of durven ) wat graag zouden terugkeren . Helaas is het dan meestal te laat . Liefde ( toch noodzakelijk in een huwelijk ) is en blijft een werkwoord ..... |
Wat ik eigenlijk heb willen zeggen is vooral dat scheiding met veel pijn gepaard gaat en dat mensen soms wel erg snel en vol vertrouwen in een huwelijk stappen. Dat er tegenwoordig ook veel mensen met marginale redenen scheiden is wel zo, maar meestal is een scheiding een erg ingrijpende ervaring.
Thomas
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 23:41
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Maar dan kom je nog steeds niet aan de vraag waarom? Ik vind nl. dat het huwelijk die status wel zou moeten hebben, of preciezer gezegd de huwelijksvoltrekking. |
Ik vraag me dat af, want er is ook de menselijke onvolkomenheid. Soms is het beter het huwelijk te beeindigen. Als het een sacrament is gaat het heel erg knellen als het mis gaat. Is het huwelijk goed, ja dan is het een versteviging als het een sacrament is. Mensen scheiden niet te snel, ze trouwen te snel.
Thomas
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 juni 2011, 23:52
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 20:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het huwelijk is door God ingesteld, het is heilig...maar waarom wordt het huwelijk niet gezien als sacrament door de protestantse kerken? In de praktijk wordt er nl. heel absoluut over gesproken en over gedacht. En toch krijgt het niet het predikaat van sacrament. Kan iemand vertellen waarom niet, en wat je ervan vindt??? |
Stiekem ben ik wel blij als gescheiden man dat het huwelijk geen sacrament is buiten de katholieke kerk. De opvatting dat je elkaar huwt in een huwelijk, lijkt me beter werkbaar dan een kerk die je oplegt dat het onontbindbaar is. Mensen accepteren dit ook niet meer van een kerk en de kerkverlating is er ook groter door geworden, zeker bij de katholieken. Het huwelijk is in protestantse kerken geen sacrament, al leek en lijkt dat wel zo door maatschappelijke codes. In met name de wat meer orthodoxe kerken hebben zeker gescheiden vrouwen het daardoor nog vaak moeilijk in de eigen geloofsgemeenschap.
Thomas, gescheiden.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op vrijdag 24 juni 2011, 11:53
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 22 juni 2011, 20:41
Onderwerp: CM setjes (de schone lei)
|
|
|
HANKE321 schreef: | De eerste date......
Ik veel te laat door een wegomleiding en het zoeken naar de juiste straat Daar sta je dan op de parkeerplaats, terwijl hij aan komt lopen. In ieder geval geen ongemakkelijke stilte; het onderwerp richtingsgevoel van een vrouw geeft voldoende gespreksstof! En het is een superleuke avond geworden. Niet geheel volgens de datingtips, met een afspraakje bij hem thuis. Maar als het goed voelt, het vertrouwen is er, waarom niet....? |
Leuke bijdrage! Ik stoei wel eens wat met GPS en groepjes en het richtingsgevoel van de vrouw, tsja...
Thomas, niet volgens het boekje.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op woensdag 22 juni 2011, 21:29
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 21 juni 2011, 21:13
Onderwerp: Frusty
|
|
|
Misschien is het een goed plan om gewoon weer onderwerpen in te brengen. Met dit geschrijf creëren we een crisissfeer door het continu te benoemen. Waar ik wel tegen in wil gaan, is het argument van dat het niet uitmaakt wat iemand schrijft op 200 km afstand. Het Internet verbindt ons bijna met de snelheid van het licht. We geven onze mening in een elektronische gemeenschap als CM. Als we ons niks van elkaar aan zouden trekken, hoefden we toch ook niet te schrijven? En waarom zouden we niet van elkaars standpunten kunnen leren?
Thomas, nog niet uitgeschreven.
Laatst aangepast door
|
THOMAS968
|
op dinsdag 21 juni 2011, 22:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |