Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 19:36
Onderwerp: perfecte man
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Soms is er gewoon niet doorheen te komen, maar altijd geef ik aan dat het wel serieuzer kan. |
Ik bedoel niet de chat, Chat(uliem), maar hier op 't forum, snap je ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 19:32
Onderwerp: Voetbalpraat
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Zolang men niet kijkt naar het voetbal, hoeft men zich ook niet ergeren aan het spel, en de foute beslissingen van de scheidsrechter/grensrechter, en de verkeerde pases die de spelers maken. |
Ik erger me niet aan het spel, vind het juist leuk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 17:05
Onderwerp: uitverkiezing
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Efeze 1:4; "Hij heeft ons immers in Hem uitverkoren vóór de grondlegging der wereld, opdat wij heilig en onberispelijk zouden zijn voor zijn aangezicht".
Niet wij zijn vanaf de grondlegging der wereld uitverkoren, maar Christus was vanaf die tijd uitverkoren om ons te REDDEN.
Is het niet zo dat je die uitverkiezing niet moet zien vanuit jouw menszijn, maar iets wat van God is ? Ik geloof dat God wel van te voren weet wie Hij uitkiest... tegelijkertijd is daar ook de vrije wil van de mens
Jezus zelf zegt, in Joh. 3:16 dat een ieder die in Hem gelooft behouden is. Waarom zijn wij nu als mensen dan geneigd daar voorwaardelijkheden in te bouwen zo van "Jaaaa,.. dat staat er wel, máár...". Het stáát er. Punt!
Het is een feit dat een ieder die in Jezus gelooft behouden is, maar wij moeten als mens ook volharden... God kan ons die kracht geven om te volharden en wij mogen er ook zeker van zijn; maar verslapping is ook mogelijk, en daar moeten we voor waken.
De uiverkorene, van de grondlegging van de wereld af, is Christus. Door te geloven in Hem, delen wij in Zijn uitverkiezing. Daarom kan ook gesproken worden over uitverkorenen e.d.
Toch geloof ik dat God mensen uitkiest... maar in de bijbel wordt ook heel duidelijk gesproken dat de mens een eigen verantwoordelijkheid heeft en mocht de mens de rug naar God toekeren dat God daar niet verantwoordelijk voor is, maar de mens
Als de uitverkiezingsleer zoals wordt geleerd in de behoudenere tak van de kerk waar zou zijn, zouden wij ook niet hoeven te evangeliseren, of zelf maar enige daad hoeven doen. Het is toch al vooraf bepaald of wij behouden worden of niet. Jezus zegt zelf...gaat heen maak alle volkeren tot mijn discipelen.
Die conclusie deel ik niet met je Jonathan Nergens staat dat je niet moet evangeliseren ("Ga heen, maakt alle volken tot mijn discipelen" staat er ergens voor de hemelvaart van Jezus); Het is niet vooraf bepaald denk ik, dat is denk ik of een misverstand of een foute leer wat mij betreft; het is denk ik wel zo dat God weet wie Hij uitkiest. Maar God wil dat er niemand verloren gaat... Misschien is het dit wel: God kent het hart van ieder mens en Hij doorgrondt het hart van ieder mens; uitverkiezing zegt mijns inziens meer over God dan dat wij mensen daar iets aan hebben. Wij weten zoveel niet immers, en God heeft Zich aan ons geopenbaard en Hij laat zien wie Hij is, maar God is aan de andere kant ook niet te doorgronden. Jezus roept ons zelf op tot aktie, God geeft de vrije keuze aan de mens en zou Hij niet weten wat die mens denkt ?
Als er een voorwaarden zou zijn kunnen wij gaan zitten wachten tot we het licht zouden zien, maar geloven en behouden worden blijft een actieve daad van ons zelf. Wij kunnen ja zeggen en Jezus verlossing aannemen, maar we kunnen ook nee zeggen.
idd. helemaal mee eens, het blijft idd. een actieve daad van onszelf
God zelf is het wel die door Zijn Geest ons tot zich trekt, maar god zegt ook dat een ieder die in Hem gelooft behouden is.
Nogmaals dat is een feit, maar iemand die in Jezus gelooft moet ook volharden; gelukkig wil God ons ook daarbij helpen als je Hem erom bidt
De uitverkiezingsleer geeft mensen onzekerheid, angst, het nooit goed kunnen doen gevoel, het misschien wel niet goed genoeg zijn gevoel. God wil dit niet, God wil dat wij allen behouden worden. Niet een uitgezonderd. Christus is voor allen gestorven en niet voor de een wel en de ander niet. Jezus is de enige die goed genoeg was, de uitverkorene. Wij mogen naar God gaan op basis van zijn verlossing. |
Soms kan de uitverkiezingsleer idd. mensen onzekerheid geven... want wanneer hoor je erbij, hoor je mensen wel eens zeggen. Mijns inziens een slechte zaak, want geloof is een zekerheid van de dingen die je niet ziet ! Maar uitverkiezing kan ook mooi zijn... weten dat niets je kan scheiden van de liefde van God, natuurlijk heeft de mens daarin de keuze ... telkens weer, maar als je voor God kiest en God als je helper hebt, mag je zeker weten dat Hij je er doorheen sleept, hoe moeilijk je het ook hebt. Als jij bidt tot God, zal Hij je helpen ... door alle moeiten heen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 16:10
|
|
|
DAVID923 schreef: | ik had mijn excuses al aangeboden, misschien is het wijs om alles even goed door te lezen voor je post. dat was een vriendelijke suggestie. (voor ik daar weer een reactie op krijg)
en we hoeven als christen niet alles met de mantel der liefde te bedekken, Jezus de apostelen en de profeten waren ook soms recht voor z`n raap, met duidelijke taal!
maar goed laten we niet afdwalen..move on!
vr groet. |
oke... goed dat je je excuses hebt aangeboden ! Ik laat het hier bij...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:48
Onderwerp: They Sold Their Souls for Rock N Roll
|
|
|
ANITA324 schreef: | De links word uitgelegt door een spreker die vanuit Bijbelse uitleg weergeeft waarom het niet deugd en er is een man die een getuigenis aflegt die van rock en roll gek tot Christus is gekomen. Verder mogen we iedereen ervoor waarschuwen pas op je oog voor wat je ziet pas op je oor voor wat je hoort we luisteren en kijken vaak maar we weten niet de inhoud ervan.
Shalom, |
Blijkbaar is het allemaal niet zo zwart-wit Anita. Die tekst die Jonathan890 plaatste is toch echt het bewijs dat rock & roll wel degelijk past bij een christelijke levenshouding... Ook christenen mogen genieten van rock & roll...! En ja, ik moet me bewust zijn waar ik me (als christen) wel en niet mee in moet laten, maar geldt dat niet voor alles ?
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zondag 20 juni 2010, 15:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:41
|
|
|
DAVID923 schreef: | ja jonathan, jij ben de verdrukte profeet en wij de farizeers met een balk in het oog. typ wat je wilt. efeze 5 telt niet voor jou. |
Jammer David dat je op deze manier reageert... de gehele bijbel is voor iedereen dus zwijg liever i.p.v. dit soort opmerkingen... Alvast mijn dank !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:35
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Ik denk dat ik duidelijk heb aangegeven dat het me niet om s-woord ging. En ik ben het met je eens dat het af en toe moeilijk is een gewoon gesprek te hebben in de chatbox, temeer omdat mensen in de veronderstelling zijn dat chatten alleen maar voor de lol is. Een hardnekkig misverstand....Vaak wordt een serieus onderwerp afgewimpeld met de zin: zoiets hoor je niet in de chatbox te bespreken. Terwijl ik juist denk dat je een heleboel dingen wel kunt bespreken. |
Dat vind ik nou juist het vage eraan, als je je ergens aan stoort, waarom zeg je dan niet gewoon wat jou zo stoort... dan is er ook ruimte voor discussie. Ik vind het zo jammer dat er negatief op iets gereageerd wordt maar het tegelijkertijd zo vaag is, wat dan precies zo negatief wordt gevonden. In mijn originele versie, die ik later weer gewist had ik dit ook nog staan (later weer gewist) en Chat ik hoop dat jij en ook de anderen daar wat mee doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 15:28
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Ik schreef ook : "Ik vind het heerlijk om opwekkingsliederen te zingen en daarin God te prijzen, te aanbidden. De woorden raken mij soms zo diep van binnen. Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen.'' |
Sorry Jonathan, je had het idd. al geschreven, ik heb er blijkbaar stukje overheen gelezen... Dank je wel voor je uitleg !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 20 juni 2010, 00:56
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
CROSSROAD317 schreef: | Waar op slagen ?? |
slagen op je gitaar bedoel ik Cross... weet je wel, zo'n lekker nummer en dan 'rammen' op je gitaar haha, sorry, ik weet ff niet hoe je dat zegt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 23:16
Onderwerp: wat heb je een ander te bieden?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | Alleen jezelf, gevormd door je verleden, gemaakt tot degene die je nu bent in t heden.
Sterke kanten, die laat iedereen zien. Zwakke kanten, al heb je er daarvan tien
Ze komen er vanzelf wel achter, Hou dat maar in gedachten
Je open stellen, al ben je daarvoor t bangst. Want uiteindelijk duurt dat t langst
Een echte vriend is diegene die je accepteert, En van én met jou (het) leven leert
Luister naar waar die ander behoefte aan heeft, Graaf in je kunnen, en zorg dat je jezelf geeft.
Ben jij het die getracht wordt te vinden, Ben jij t die zich in vriendschap wil laten binden?
En diens zwakke punten, kan je hiermee omgaan? Kan je ze aanvullen? Met een lach en traan
En in de dingen waar jij zwak in bent, hoe is de ander, wordt jij dan ook gekend.
Al met al wees eerlijk, in alles en Voelt t goed? ...ga ervoor, geef die ander jezelf als t moet.
Leer van je fouten uit je verleden, maar onthou altijd, al leef je in t heden
Het leven is een kader waarin jij jouw mensen toelaat, waarin mensen hun plekje zoeken, vroeg of laat
Bescherm je tegen hen die je op jouw jouw-zijn aanvallen Sla je armen om mensen die je dierbaar zijn en bevallen.
En er is een ding dat ik zoek en altijd onthou, De ene zin .... 'ik hou van jou'
Want dan ben ik ik. |
Mooi gedicht Jonathan, ik had 'm vanavond net ff nodig...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:57
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
BRAZEEVEL772 schreef: | he sus zal duimen voor je ja thuis zitten is niks waard he je kunt maar beter gewoon bezig zijn maar moet wel kunnen natuurlijk die kleintjes geven je wel veel mee ja wens je geluk daar |
Nou, ik heb echt genoten vrijdagochtend op die peutergroep ! t'is helemaal mijn ding... Helaas hebben ze al voldoende personeel voor de hele week, dus voorlopig ff de laatste keer daar, zo jammer; ik heb er heel veel geleerd en ze zien gelukkig vooruitgang, dus aan mijn werk lag het gelukkig niet. Mocht er iemand ziek zijn of dat een van de vrijwilligers een andere baan krijgt aangeboden dan mag ik alsnog daar komen.
Gelukkig mag ik volgende week weer proefdraaien op een hele nieuwe peuterspeelzaal... dat is weer iets waar ik naar uitkijk...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:48
Onderwerp: P.U.S.H. - Pray - Until - Something - Happens
|
|
|
Toch klopt het niet altijd denk ik... "Pray until something happens" ofwel: "Bidt tot er iets gebeurt"... niet altijd gebeurt er iets na het gebed... Een oprecht gebed hoort God altijd, maar of er ook iets gaat gebeuren is aan God... Soms krijgen we geen antwoorden, hoe graag je dat soms als mens ook zou willen. Daarom denk ik... het gebed kan bergen verzetten, maar het is aan God of dat ook werkelijk gaat gebeuren.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 juni 2010, 21:50
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:37
|
|
|
MARIEKE897 schreef: | legeroefening tess?
ik wil koortsvrij zijn...ruilen? |
aaaah, Marieke ... beterschap !!
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 juni 2010, 21:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 21:34
|
|
|
ff uit m'n dak gegaan... vrije dans... O ja en ook nog lekker getokkeld (op mijn gitaar dan... ) en erna lekker up-tempo slagen... heerlijk !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 20:27
Onderwerp: opwekkingsliederen ok?
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | een pinkster-leer... wat is dat eigenlijk ??
Ik vind het heerlijk om opwekkingsliederen te zingen en daarin God te prijzen, te aanbidden. De woorden raken mij soms zo diep van binnen. Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen.
Maar ik ben ook blij om soms eens wat ingetogener psalmen en gezangen te zingen.
Daarom ben ik ook blij met de Evangelische Liedbundel die bij ons in de gemeente gehanteerd wordt naast de psalmen en gezangen.
Maar verder wil ik niet zo reageren op het topic.
Ieder mag ervaren wat hij/zij wil, maar ik ben blij God dieper te ervaren tijdens het zingen van die liederen. |
Jonathan, je schreef het volgende: "...Op manieren dat geen psalm of gezang soms voor mekaar zou krijgen" Toch denk ik dat dat erg persoonlijk is... en dat je misschien beter kan schrijven dat geen psalm of gezang dat bij jou voor mekaar zou krijgen, bij mij lukt dat namelijk heel goed, bij bijv. psalm 139 ! Maar sommige opwekkingsliederen vind ik erg mooi en ik ben zelf van mening dat het niet uitmaakt of je nu psalmen zingt of liederen uit de opwekkingsbundel... Denk wel dat het belangrijk is ook liederen te toetsen aan de bijbel en het te onderzoeken aan de waarheid. Tenslotte wil ik nog dit zeggen: Of je nu psalmen zingt of opwekkingsliederen, het gaat er mijns inziens om je relatie met God te versterken, te onderhouden, ik denk dat God ook daarin het hart aanziet.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 juni 2010, 20:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:09
Onderwerp: liefde is
|
|
|
Liefde is... Er samen voor willen gaan... !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:07
Onderwerp: wat heb jij voor het laatst gekocht?
|
|
|
Van de week heb ik 2 T-shirts gekocht... 1 met lange mouwen, 1 met korte mouwen en een boekje "Troost" door: Carolyn Larsen. (Ik zit op een cursus: Assertiviteit en de huiswerkopdracht van afgelopen week was dat je jezelf zou gaan verwennen omdat ik zelf nog altijd wat bovenkleding wilde kopen, was dit een mooie gelegenheid)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:29
|
|
|
CARIN303 schreef: | Ik begrijp de hele commotie niet helemaal over de ideale man . Tuurlijk is het soms wat pittig geschreven maar alleen al het feit dat Jonathan zichzelf aanprijst als ideale man zegt al dat hij niet ideaal is ( dan hadden wij het toch allang geweten ). Ik vond en vind het vooral erg grappig en ja....we hebben allemaal een ander soort humor, ik persoonlijk kan het wel waarderen! |
idd. Carin, ben het met je eens.
Weet je wat ik zo raar vind hier op 't forum van C.M. ? Dat het blijkbaar wel kan om felle discussies hier te voeren waarbij de harde woorden je soms om de oren vliegen, maar ow ow als er nou zo'n gedicht wordt geplaatst en 't gaat ook nog eens over het moeten wachten tot 'je-weet-wel' (ik zal het maar niet over het 'seks woord' hebben anders krijg ik misschien ook nog een lading negatieve kritiek over me heen) dan kan dat absoluut niet en ben je gelijk geen goede christen meer... wordt er blijkbaar getwijfeld aan je 'christen zijn'. Van sommige forummers kun je regelmatig stukjes op het forum lezen en als je verder kijkt zie je vaak wel hoe iemand in het leven staat. Ik vind het dan erg jammer als er op deze manier dan weer over gereageerd wordt… Ik wilde dit toch kwijt, want ik vind sommige opmerkingen over dit gedicht wel erg kortzichtig.
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 juni 2010, 20:54
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:16
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
HANNAH810 schreef: | neeeee suus; waar jij het over hebt is een vrouwenhuishouden en dit is een mannenhuishoudings-overleg....... |
oke Hannah, zeg al niks meer hoor... haha...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 15:50
Onderwerp: pfffffffff vanavond moet ik berg strijk gaan doen
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | luister goed mario.... alles in de wasmachien dumpen....waspoeder erbij...wasverzachter voor de finishing ...'t ruikt heerlijk' touch.
alles ??? Houdt dan wel de witte en bonte was gescheiden... anders krijg je je witte was gekleurd weer terug... enne, een nieuw kledingstuk wil ook nog wel eens afgeven, eerste keren apart wassen dan...
dan na de was niet te lang niet in de machine laten liggen, maar zo snel mogelijk ophangen. Eigenlijk t mooiste om het buiten te drogen hangen...scheelt nog meer strijken.
Als t droog is. opvouwen en onder je matras leggen en dag later pas weghalen.
tja....alleen overhemden.....die heb je ook in 'weinig strijk' uitvoeringen. En je kan altijd nog zeggen.....deze hoort gekreukt te zijn...is mode man !!! |
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op zaterdag 19 juni 2010, 15:57
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 15:57
Onderwerp: Wie wil er aan mijn zijde staan
|
|
|
GRIFFIN748 schreef: | een vriendin/partner vind je niet, daar loop je tegenaan.
(maar ook weer niet te hard, he...) |
of niet...
Vandaag was het weer zover... is er een of andere hulp-straat aktie van "Cordaid mensen in nood" komt er zo'n man (uuuh jongen ?) een praatje houden met de bewoners over deze aktie... maar hij kon het blijkbaar niet laten om naar mijn leeftijd te vragen. Ik zei 44 maar hij verstond 24, dus ik weer, "nee 44..." "Oh" zegt ie, "24 had ik niet eens gek gevonden, enne... woont u samen met uw vriend ?" ik antwoordde "ik heb helaas geen vriend" dus hij weer: "Dat meent u niet", 'want ik was zo'n leuke vrouw' hahaha... dat heb ik nou weer... Hij kwam toch voor een hulpaktie ? Maar goed, wat ik er eigenlijk mee wil zeggen is... take it easy, relax... Ik denk dat het belangrijk is om leuke kontakten te onderhouden... dat 'geforceerde' hoeft van mij niet (meer)... het overkomt je of het overkomt je niet... en dat (laatste) is niet altijd gemakkelijk... maar ergens geloof ik dat het wel weer goed komt en dat God er een bedoeling mee heeft, hoe moeilijk dat soms ook voelt. Mijn tip is dan ook... ga leuke kontakten aan... daarvoor is C.M. er ook...
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op vrijdag 18 juni 2010, 16:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 17 juni 2010, 23:42
Onderwerp: waar kijk jij naar uit?
|
|
|
CARIN303 schreef: | Zaterdagmiddag examens??? mis je de voetbalwedstrijd!
Ik wens je heel veel succes toe en zal voor je duimen! |
'k denk dat Zivaatje bedoelt dat ze 't er dan op heeft zitten, Carin... Maar kan het mis hebben hoor...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 21:54
Onderwerp: symbolen dragen
|
|
|
oke, mijn excuses dat ik het niet in zijn algemeenheid opvatte...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 18:16
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Volgens mij had Jezus een hekel aan uiterlijk vertoon? Bij jou vraag: wat zou Jezus doen is het eerste dat in me opkomt dit: Als jou geloof afhangt van het wel of niet dragen van een kettinkje zit er iets heel goed fout en om je geloof uit te dragen heb je echt geen kettinkje nodig. In je priveleven ben je vrij om er mee om te lopen, op je werk heb je je aan de bedrijfsregels te houden, en als die inhouden geen zichtbare uitingen van religie moet je je kettinkje onder je kleding dragen. Wat is daar nou zo moeilijk aan? |
Ik zei dus al... ik heb er geen kaas van gegeten hoe de bedrijfsregeltjes en kledingvoorschriften zijn.
Enne... wat mij betreft, ik had gehoopt dat je mij inmiddels wel beter kende dan dat... Ik sta ergens voor binnenin mijn hart en laat dat graag ook van de buitenkant zien, niks mis mee dacht ik (en ik heb het nu even niet over bedrijfsvoorschriften, snap je ?)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:32
|
|
|
ANNETTE792 schreef: | Das heel simpel, in sommige beroepen is het gewoon belangrijk uit te stralen dat je neutraal bent en er voor het bedrijf representatief uit zien. Dat heeft niets te maken met niet voor je geloof uit mogen komen. Bovendien kan je dat beter met gedrag laten zien dan met een kettinkje of iets degerlijks
Ander voorbeeld: ik lag vorig jaar in het ziekenhuis voor een curretage en werd voor de ingreep geholpen door een gyneacologe in opleiding met een hoofddoekje. Nu heb ik op zich helemaal niets tegen moslims, maar gewoon gevoelsmatig voelde ik me er niet prettig bij, en dat is niet fijn als het om vrij intieme zaken gaat. Een ander kan dat zelfde gevoel hebben bij een uiting van een ander geloof,bv bij een kruisje. Een verpleegkundige is in mijn ogen dus ook zo'n voorbeeld waarbij je neutraliteit uit moet stralen. |
Natuurlijk kun je dat beter laten zien met gedrag dan met een kettinkje, maar ja, eigenwijs als ik ben denk ik dan, waarom niet beide ? Ik vraag me dan ook wel af wat Jezus zou doen in zo'n situatie, misschien ga ik daarin te ver, nou dat zij dan zo, maar ik ben er toch benieuwd naar...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 16 juni 2010, 14:22
|
|
|
TESSYBEAR731 schreef: | Waar het onder valt lijkt me duidelijk...onder het kruis dus
Btw: Ik heb er toch moeite mee dat je kruisje niet zichtbaar zou mogen zijn...er zijn genoeg mensen die het dragen als "gewoon een sieraad" zonder er een religieuze betekenis aan te geven. Denk dat zolang je niet iedere passagier er een bijbel cadeau bij geeft er weinig aanstoot aan genomen zal worden, toch |
zo denk ik dus ook Tess, dan denk ik waarom mag je als je aan het werk bent nou niet gewoon uitkomen voor je geloof ? Als je je werk maar goed doet, is dat niet waar het om gaat ? Maar het gaat hier (blijkbaar) om bedrijfsvoorschriften, iets waar ik geen kaas van gegeten heb, dus kan er daarom misschien maar beter over zwijgen... Gelukkig mag ik gewoon mijn kettinkje dragen als ik aan de slag ben
Laatst aangepast door
|
SUSANNAH475
|
op woensdag 16 juni 2010, 14:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 23:19
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | inderdaad, ik vind het ook niet meer dan terecht dat t verboden wordt. net zo goed dat ik vind dat een buhrka niet in openbare funkties gedragen mag worden.
er zijn gewoon bedrijfsvoorschriften, en bedrijfskleding. Verder hoor je zo vaak van geweld tegen openbaar vervoer personeel, dan kan je volgens mij maar beter helemaal geen kettingen dragen
Ik mag op mijn werk, zal ik bij sommige bedrijven ben, ook helemaal geen kettingen en ringen dragen.
Alles kan je wel onder discriminatie vegen, of je accepteert gewoon de voorschriften die gelden. |
In 't bedrijfsleven ben ik niet zo thuis. Ik weet wel dat bijv. bij de lessen gymnastiek kettingen en ringen af moeten i.v.m. de veiligheid... voor hetzelfde geldt blijf je ergens aan hangen. Ik had het trouwens over democratie, niet over discriminatie...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 15 juni 2010, 22:55
|
|
|
JONATHAN890 schreef: | dan ook maar een burhka dragen toch? |
tja... hihi wat zal ik daar nou op zeggen... Nou, je ziet hier wel eens mensen lopen dat ik denk... tjonge jonge dat die het niet warm heeft... best apart om te zien als je iemand tegenkomt die je zo in Afrika tegen zou kunnen komen. Het probleem van de burhka is niet zozeer het kledingstuk lijkt me maar de bedekking en gezien de veiligheid van het land moet je dan ergens een grens trekken, vergelijkbaar met dat je geen capuchon meer op mag... dat zijn dan weer de gevolgen van het terrorisme en daar moet je dan de grens trekken, denk ik. Mijn gezicht is nog goed zichtbaar hoor met een kruisje om mijn nek...
|
|
Naar boven |
|
|