ChristianMatch

Forum

Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 71 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:28
BerichtOnderwerp: 10 geboden,wet van mozes

JONATHAN890 schreef:
[b] IK GA NU FF EEN SIGAAR ROKEN....MOET FF STOOM AFBLAZEN VOORDAT IK ONTPLOF........... Duiveltje smiley Woedende smiley

hahaha dit heeft niets met jou te maken hoor Henk, waardeer jouw inbreng ten volle !!!!!

Ben toch wel benieuwd naar de reden van ontploffen Knipoog smiley
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:24

JONATHAN890 schreef:
Wie zegt dat de geboden voor iedereen zijn?
God ging een verbond aan met Israel.
Ik ben de HEER uw God die u uit het diensthuis uitgeleid hebt.

God biedt Zijn genade aan aan de gehele schepping. Hij klopt bij ieder mens aan. Het is aan de mens om te reageren. Dus ja, Gods leefregels zijn voor ieder mens. In Romeinen 2 geeft Paulus aan dat voor God mensen die de wet niet letterlijk kennen maar er wel naar leven een bewijs zijn van het feit dat God in de schepping Zijn leefregels al in het hart heeft gelegd.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 24 februari 2010, 21:28
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 21:20

Quote:
De 10 geboden in nieuwtestamentisch perspectief
Ik ben de HEER, uw God, uw Verbondsgod en uw Bevrijder. In Jezus
Christus heb ik u bevrijd en tot vrijheid geroepen. Blijf mijn verbond
trouw en bewaar mijn vriendschap. Blijf bij mij, uw bevrijder.

foute start: De geboden gelden voor ieder mens, niet alleen voor christenen. Door dit zo te zeggen, geef je aan dat deze wetten niet voor alle mensen gelden. Of je steld dat Jezus IEDER mens gezaligd heeft door Zijn leven en sterven, ongeacht of ze in Hem geloven of niet.

Nergens in de herformulering staat dat de geboden ineens enkel voor christenen gelden. Er staat enkel dat God ieder mens graag terug ziet in Zijn verbond. Geheel in de lijn met de tekst uit Openbaring 3:
"Zie ik sta aan de deur en ik klop". Jezus' Levenswerk is voldoende voor de gehele schepping en dus roept God ieder mens op om naar Hem terug te keren.

Quote:
1. Mij alleen zult u liefhebben, vertrouwen en gehoorzamen. Niets of niemand van deze wereld, die ik geschapen heb, zult u
vergoddelijken en in plaats van mij liefhebben of vertrouwen en
gehoorzamen.
2. U zult u geen voorstelling van mij maken buiten Jezus Christus om.
In hem heb ik mij aan u geopenbaard. Zie mij in hem.

In de originele versie zijn geen uitzonderingen op de regel. Weliswaar is de uitzondering hier gebaseerd op een gedachtengang en niet op een tastbaar iets. Maar het gebod gaat expliciet over tastbare zaken.

Of het gebod werkelijk enkel over tastbare zaken gaat, is jouw interpretatie, zoals het de interpretatie van de schrijver van de herformulering is dat het breder gezien kan worden.
En waar zie jij de uitzondering in de herformulering?

Quote:
3. Wees zijn getuige en belijd mijn naam, die hij u bekend gemaakt heeft.
4. U zult niet leven om te werken, maar werken om te leven. Leef
voor mijn aangezicht en houd de dag van Christus’ opstanding in
ere als de dag van de bevrijding en de blijdschap. Leef uit de
zondag al de dagen van uw leven, want Ik ben de HEER.

De Sabbath is nog steeds op zaterdag. Daarnaast vind ik dat in deze versie zeer weinig terug te vinden is van het gebod uit Genesis, waar expliciet vermeld staat dat in het zweet uws aanschijns het brood verdiend zal worden.

Over de dag waarop gerust zou moeten worden is veel te zeggen, maar het komt niet aan op een dag, lijkt mij. God waarschuwt in Zijn Woord zelfs voor mensen die zich druk maken om feestdagen en dergelijke. Het belangrijkste van deze leefregel is het inbouwen van rust, van adempauze in je leven om zo ook nog echt te kunnen genieten.

Je aanvullende opmerking gaat trouwens niet op als je de andere versie uit de Bijbel erbij pakt. Knipoog smiley Ik mag aannemen dat je deze aangepaste herhaling in Deuteronomium 5 niet als godslasterlijk ziet...

Quote:
5. Uw vader en uw moeder - laat hen tot hun recht komen als uw
vader en uw moeder, die ik u gaf. Uw kinderen - laat die tot hun
recht komen als uw kinderen, die ik aan uw zorg toevertrouwde.

Nergens in de originele versie komt hier het onderwerp "eert uw kind" voor.

En dus zou het niet gelden? Als er van kinderen gevraagd wordt ouders te eren, mag van ouders toch hetzelfde jegens de kinderen verwacht worden?

Quote:
6. Voor het leven van uw naaste zult u eerbied hebben. Ook hij of zij behoort mij toe. Ook voor hen is Christus gestorven en opgestaan.
Zijn leven mag u niet aantasten of vernietigen.

Weer die vervaging... je hebt niet te doden, of het nu om een christen gaat of een heiden. En nogmaals, Jezus is niet voor iedereen gestorven!

In deze herformulering wordt nergens gezegd dat je enkel christenen niet zou mogen doden. Hier staat ook weer dat Jezus' Levenswerk voldoende is voor de gehele schepping. Dit betekent dat we niemand als minderwaardig zullen zien, omdat we allemaal vallen onder Gods toorn en genade!

Quote:
7. Naar mijn beeld heb ik u geschapen: man en vrouw. U zult elkaar in het huwelijk liefhebben en trouw blijven. U zult elkaar als jongens en meisjes en mannen en vrouwen eerbiedigen en niet tot een
object verlagen.

Waar in deze versie staat dat je niet mag scheiden?
Waar staat dat in het origineel? Knipoog smiley Daar wordt gesproken over echtscheiding. En oke, dat is niet rechtstreeks terug te vinden in de herformulering. Maar elkaar liefhebben, trouw blijven en eerbiedigen is eigenlijk gewoon een positieve formulering van het niet echtbreken.

Quote:
8. Rentmeesters van wat ik u toevertrouwde bent u. Geen bezitters! De aarde en haar volheid behoren mij toe. Mij en het geld kunt u niet tegelijk dienen. U zult geven en altijd weer geven.

Je mag niet stelen. Dat is heel wat anders dan deze linksekerk opmerking.
Toch staat ook hier niet veel anders dan respect hebben voor andermans bezit en het op een goede manier met elkaars eigendommen omgaan. Eigenlijk dus wel hetzelfde als niet stelen, maar dan net even positiever geformuleerd.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:34
BerichtOnderwerp: beëindiging relatie, scheiding, schuldgevoel, hoe verder?

JONATHAN890 schreef:
er is geen zonde groter dan een andere...en daarom mijn reactie.

Tja, hier op CM schijnt nr 7 toch wel voorrang te hebben Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
... de rest volgt op gepast afstand Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 20:23

PIETER649 schreef:
Ik vind dit helemaal niks, het slaat nergens op.
Hoe haal je dit in je hoofd om zo te zeggen?
Er zijn 10 geboden en die gelden vanaf dag 1. En wel ONGEWIJZIGD.
Waarom geef je hier een rare draai aan?

Weet je waar je in eerste instantie de mist al mee ingaat? Je maakt van GOD een soort kerstman, een vrolijke oude man met een hoog knuffelgehalte. Lees je bijbel eens goed.
Het is godslaster! bah

1. Zijn de regels na de herformulering werkelijk gewijzigd? Of enkel in andere woorden weergegeven?
  2. Waar lees jij het kerstman-/knuffelgehalte in de hergeformuleerde leefregels?

Ben benieuwd naar de antwoorden op de vragen, zodat we met zijn allen hier kunnen bekijken of de herformulering nu werkelijk zo bar en boos is...
... Eén ding is zeker wat mij betreft: de term godslastering is een wel erg zware aantijging!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:59
BerichtOnderwerp: beurs in utrecht - hardenberg

KAT125 schreef:
Maar vind het jammer dat er niks is geschreven over dat.

Dat heet nu eigen initiatief, dankzij welke je nu weet dat er aandacht voor is Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 24 februari 2010, 14:54

CHATULIEM619 schreef:
Eerlijk gezegd vind ik je tever gaan met deze bijdrage. De tien geboden zijn duidelijk genoeg, die hoeven geen extra interpretatie van jou erbij. Vooral die term Nieuw Testamenisch perspectief vind ik zeer ongepast. Als je boven het stukje gezet had: Mijn interpretatie van de 10 geboden, was het acceptabeler. Nu veronderstel je, dat mensen van het Nieuwe Verbond andere 10 geboden hebben. En dat gaat me veeeeeeeel te ver!!!!

Wie zegt dat het persé zijn interpretatie is? Dat het een interpretatie is, is wel helder. Dergelijke interpretaties worden geregeld gebruikt in diverse kerken. Daarmee wordt niet verondersteld dat mensen van het Nieuwe Verbond andere 10 geboden hebben, maar worden de regels enkel iets meer belicht vanuit de uitleg die Jezus gaf in woord en daad. Hierbij wordt veelal gekozen voor een positieve formulering, dus geen "Gij zult niet.." maar juist iets positiefs benadrukken.

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 24 februari 2010, 14:57
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:27
BerichtOnderwerp: Vrouw zoekt christelijke boer

LIESBETH326 schreef:
Laten we de waarheid maar in het midden leggen Knipoog smiley

Oei mag dat wel Smiley die vol vragen zit Knipoog smiley Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 22:04
BerichtOnderwerp: onbedoeld christelijk

SOLAFIDE630 schreef:
Mijn idee Peter....als je hget niet weet, stem dan maar niet....is nog altijd beter dan verkeerd te stemmen. Clown smiley

Verkeerd stemmen? Als je stemt vanuit het bestuderen van wat de partijen je aanbieden, lijkt het me niet dat je verkeerd zult stemmen, aangezien je toch altijd die partij kiest die het meest past bij jouw ideeën?

Niet stemmen heeft iets in zich van lijdzaam toezien en ondergaan, waar je als burger nu juist op mag komen voor wat jij denkt dat nodig is. Gelukkig krijg je die ruimte wel meer dan enkel bij de verkiezingen. Maar waarom niet ook dan gebruik maken van je recht? Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:53

LIESBETH326 schreef:
Ehm...
Zowel man en vrouw zal toch moeten werken aan een goede relatie, toch? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Ja maar niet met de verwachting van een tegenprestatie, wat bij werk in de zin van arbeid wel het geval is. Zodoende is de term hobby toch wel te bezigen in deze Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:52
BerichtOnderwerp: Zwolle: Speeddate-lokatie gezocht

CHATULIEM619 schreef:
't Bolwerk is een goede locatie.

Bedoel je de uitspanning bij Het Engelse Werk? Dit is ook een mooie locatie, ietwat buitenaf aan de rand van een mooi park.
Of bedoel je het in het centrum gelegen Maagjesbolwerk? Al is daar niet echt een uitgaansgelegenheid, op De Librije na dan als luxe tent. En parkeren wordt dan hoe dan ook wat minder: parkeergarage is prijzig.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:45

KAT125 schreef:
nou die mening deel ik zeer zeker niet met jou.

Het lijkt me wel aardig om dit wat nader toe te lichten. Want je lijkt te suggereren dat iets uit de Bijbel in eigen woorden weergeven niet goed zou zijn... Hoe draag jij dan je geloof uit?
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 23 februari 2010, 21:40

LIESBETH326 schreef:
als je dan maar geen vrouw als hobby wil/ziet Clown smiley

Jij ziet jezelf meer als werk Smiley die vol vragen zit Clown smiley Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 22:20
BerichtOnderwerp: onbedoeld christelijk

PETER758 schreef:
Ik heb eens even gekeken naar verschillende partijen.
Groenlinks, SGP en PVV komen bij mij in aanmerking.
Maar wie moet je dan kiezen?
SGP vind ik te ver gaan in z'n beleid over de positie van vrouwen.
Groenlinks vind ik een beetje te zacht.
En de PVV vind ik te hard.

Dan zit er maar één ding voor mij op: Ik stem niet!

Drie opties zien en dan een vierde kiezen?
Als je met boodschappen doen 3 verschillende broden ziet om uit te kiezen, ga je dan ook maar geen brood kopen Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:20

KAT125 schreef:
is dat zo?

ben het om 2 redenen niet eens metje over de lokatie.
1e= het is een niet goedkope tent.

2e= voor veel mensen minder gemakkelijk te vinden.

De routebeschrijvingen zijn goed, je hoeft er niet de stad helemaal voor in. En voor dergelijke zaken kan altijd onderhandeld worden over de prijs, waar Urbana tov Mercury en Van der Valk enorm meevalt met de prijs...en je kunt er nog leeuk gaan bowlen ook tijdens het speeddaten. Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 19:17
BerichtOnderwerp: God houd niet van mij.

ALFAROMEO918 schreef:
Kijk ik terug op mijn leven ? dan kan God echt niet van mij houden.

Ik ben gewoon niet beter als een crimineel,die in de bak zit,of ter beschikking gesteld.
Alle tien geboden,heb ik nu overtreden,niet alleen de zondagrust dus.
Gewoon alle geboden en verboden,ook in mijn hart zat er haat.
Ook mijn sexualiteit,wel hetero,is onwaardig voor God.
Dat speelde ook in mijn gedachten,en die zegt dat heb ik niet die liegt gewoon.

Die zwakheid dus.maakt elk mens mee.
Het kwaad spreken,ook ik ben niet onschuldig daaraan,mijn tong is best rap,voor ik overdenk,of het gepast is.

De meeste tijd van overdenking is in mijn truck,ook het stil gebed,in de nacht veelal.
God Vergeef mijn Zonden.
Het ging gisteren weer totaal mis ,Abba Vader.

Als je vanuit jezelf redeneert, zie je inderdaad een onmogelijke liefde. Maar dat schakelt Zijn liefde voor Zijn schepping niet uit. En Hij wordt blij van je belijdende afsluiting! Knipoog smiley Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:35
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje

ARJAN007 schreef:
Ondanks het koude winterweer van de afgelopen twee maanden, hebben we in ons land vaker te maken met regenweer dan met vriesweer.
ZOAB is bij regenweer vele malen veiliger dan dicht asfaltbeton.
ZOAB staat de mensen toe bij regenweer een flink stuk harder te rijden.
(veel minder snel een laag water op de weg dus ook veel minder last van aquaplaning)
Dat is toch wat de kiezer wil? De kiezer wil op een veilige wijze kunnen doorjakkeren. Dus Henduk, je constatering is zonder meer juist, maar ik heb zo het idee dat in ons land de kiezer niet meer zonder ZOAB wil.....

Zeker met deze winterervaring zijn er heel wat automobilisten en ook andere mensen niet echt blij met ZOAB. Het is dus maar van welke kant je het bekijkt Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: zondag 21 februari 2010, 14:30

Urbana is een mooie optie!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 21:09
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

Kyrie Eleison - Oslo Gospel Choir
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: donderdag 18 februari 2010, 20:23
BerichtOnderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?

ARJAN024 schreef:
Bij somige stuur ik een 'knipoog". Maar ze reageren daar ook niet op. Ik durf ook dan niet verder te gaan. Zomaar een mail sturen durf ik ook niet.

groetjes......

Het is bekend dat een knipoog mensen in verwarring brengt. Toch kan ik me de drempel wel voorstellen die je beschrijft. En blijkbaar hebben ontvangers ook een drempel om door te vragen, getuige bepaalde reacties hier.

Arjan, probeer eens iet sin het profiel te vinden waar je meer over zou willen weten van die ander. Zo kan er al wat makkelijker een mailwisseling/gesprek ontstaan.
En ontvangers van de knipoog, vraag gewoon eens wat iemand aanspreekt in je profiel...

Laatst aangepast door
HENK710
op donderdag 18 februari 2010, 20:26
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 22:43
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning

CHATULIEM619 schreef:
Ik begrijp wel de intentie van dat gedicht, dat kan een kind eruit opmaken, maar ik vind het een calvinistische kijk op de mens. We zijn nooit goed genoeg bezig. En dat weiger ik te geloven, omdat de Bijbel m.i. een heel ander beeld geeft over God en de mens. God kent onze tekortkomingen, maar accepteert dat we niet volmaakt zijn. En Hij houdt van ons ondanks onze tekortkomingen.

Nogmaals, het is maar net hoe je het gedicht wilt lezen. Nergens wordt in het gedicht ingepeperd dat je het niet kan, er wordt enkel opgeroepen om kritsich naar jezelf te kijken, om jezelf de spiegel voor te houden, zoals Jezus dat ook deed naar de mensen. Dus nergens is echt te vinden dat het over het nooit goed genoeg bezig zijn gaat. Enkel over de wil tot overgave vanuit Gods liefde voor Zijn hele schepping, dwars door alles heen!
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 20:59
BerichtOnderwerp: Velen kiezen de Heiland als koning

CHATULIEM619 schreef:
Goed, jij wilt een inhoudelijke reactie. bijbel en bijbelstudie topic is het niet, er is geen enkele verwijzing of uitleg van een bijbeltekst.

Eerlijk gezegd, herken ik me totaal niet in het beeld wat ze beschrijft. Het klinkt zo veroordelend naar mensen toe. Terwijl er voldoende mensen zijn, die wel toegewijd zijn en de Here ook in hun dagelijks leven toelaten.
Ik vraag me af waarom we elkaar altijd een schuldgevoel aan moeten praten?
Bovendien denk ik ook dat dit gedicht averechts werkt op je geloofsleven. Hoe schuldiger je je voelt, hoe onvolmaakter je je voelt, hoe minder je zin hebt om Gods liefde uit te dragen. Want wat je ook probeert, het is nooit goed genoeg.
Nee dit gedicht maakt me depri en daar spreekt geen geloof uit. Is het bijbels? Nee, ik denk het niet. Nog een reden om het hier niet te plaatsen.

Deze beschrijving is een mogelijke uitwerking van het gedicht. Maar er kan ook anders mee omgegaan worden. Zo kun je het gedicht ook zien als oproep om kritisch naar jezelf te kijken hoe jij met aardse zaken omgaat. Hoever gaan wij in ons leven als het gaat om het opofferen van dingen als het erop aankomt? Op deze manier doe je denk ik de woorden van het gedicht meer recht.

Het is dus maar hoe je een en ander leest...
Want eigenlijk zegt mevrouw Mijnders hetzelfde als wat Jezus al eens zei: "Velen zijn geroepen, weinigen verstaan"!

Laatst aangepast door
HENK710
op woensdag 17 februari 2010, 21:00
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: woensdag 17 februari 2010, 20:52
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

ROBBEDOES873 schreef:

We zullen hem niet snel vergeten wat een chaos....wat een FEEST...
Soms schieten woorden te kort om te bedanken...
Daarom maar een mega knuffel van ons allemaal Kussende smiley

Omdat het zo super was....Nog een superknuf voor Clown!!! Kussende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:25
BerichtOnderwerp: politieke discussies

MARISKA601 schreef:
Ook een vraagstuk.. de prostitutie.

Kunnen wij als christenen wel stemmen op een partij die prostitutie
uit de illegaliteit wilt halen?

Aan zicht op zorg zitten voordelen. Door een stap uit de illegaliteit, ga je in elk geval de strijd aan tegen het corrupte illegale circuit en houd je de prostitue(e)s in het oog ivm gezondheid, veiligheid etc.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:21
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Een knuffel voor al die rooien hier Clown smiley
Nu maar hopen dat ze niet tegen knuffelen kunnen en zich wegscheren Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:18
BerichtOnderwerp: Je zou graag een relatie willen. Maar hoe?

Arjan, je zou bijna gaan hopen dat je op rood valt... Knipoog smiley
Al zijn er charmantere rooien dan die in de chat Clown smiley
Hopelijk kom je een keer langs al die rooien Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 22:16
BerichtOnderwerp: politieke discussies

MARISKA601 schreef:
ik gebruik vaak de stemwijzer om te kijken waar ik op uit kom en het is zelden een christelijke partij.

en toch laat ik de etische vraag stukken zoals abortus en euthanasie een rol spelen.

doe ik dan wat fout? Knipoog smiley

Waarom zou je iets fout doen?
Ethiek is niet iets dat is voorbehouden aan christenen. Ieder mens heeft waarden en normen en vult zijn/haar levensovertuiging daarmee in.
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:36
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?

THOMAS968 schreef:
Is de mogelijkheid om een poll te maken nu echt verdwenen?
Is inderdaad verdwenen...en ondanks vraag ernaar nog niet terug...wellicht met nieuwe programma niet meer mogelijk...
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:35
BerichtOnderwerp: Welke partij stem je op en waarom?

MARISKA601 schreef:
mag dat niet?

Zie openingspost Maris...dan dus beter ander topic openen Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
HENK710 (54)

BerichtGeplaatst: dinsdag 16 februari 2010, 21:21
BerichtOnderwerp: Geroepen om alleen te zijn.

Ik kan zeker beamen dat ik als alleengaande gelukkig was, hoezeer ik mijn huidige relatie ook als geweldige levensinvulling zie. Het alleengaand zijn was voor mij niet direct een reden om ongelukkig te zijn!

Een leidende functie in de kerk hebben hoeft geenszins gepaard te gaan met alleengaand zijn. Zoals Pieter al opmerkt is dit idee gebaseerd op een voor velen vergezochte interpretatie van een tekst, welke vooral ingeluid werd door allerlei excessen van corruptie. Maar dezelfde Paulus die ook ivm het celibaat aangehaald wordt, spreekt ook over de taken van oudsten en dergelijke als mogelijk getrouwden... Knipoog smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van HENK710
Ga naar pagina Vorige 1 ... 49 50 51 52 53 54 55 ... 71 Volgende
Pagina 52 van 71