Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:40
Onderwerp: Online
|
|
|
HERMAN388 schreef: | Zeg Mario,
Heb je dit van mij afgepakt?. Ik heb dit ruim jaar geleden ook hier geplaatst.
Het is goed om dit te herhalen. |
Nee niet echt, maar idd knap van jouw om dit jouw te herinneren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 9 januari 2012, 21:35
Onderwerp: Dagelijkse bemoediging.
|
|
|
Maandag 9 Januari, Psalm 5: 5-8; Naar uw huis.
Daar heb de bron van de blijdschap: het huis van de Heer! Daar mag de dichter komen om eerbiedig te verkeren in de nabijheid van God. Dat staat in schril contrast met de gewetenloze leugenaars aan wie God een bloedhekel heeft. Wie van God los leeft, behoeft niet op een uitnodiging voor een feest in zijn huis te rekenen. Integendeel. De mannen van bloed en bedrog zijn een gruwel in Gods ogen. Nu kun je bij deze verzen van de psalm heel wat vragen stellen. Bijvoorbeeld: hoe weet de die dichter zo zeker dat hij aan de goede kant staat, dat anderen niet en hij wel een vriendje van God mag zijn? Goed, die mannen over wie de psalm een boekje opendoet, zijn criminelen, liederlijke leugenaars die het daglicht schuwen. Maar ben ik een haar beter? Ben ik in gedachten niet minstens zo slecht als degenen die het kwaad dat ik alleen maar bedenk, ook metterdaad doen? Wie ben ik, dat ik mezelf een vriend van God durf te noemen? Dat kun je gemakkelijk van jezelf zeggen – maar of God het daarmee eens is… Op dit soort vragen heb ik niet zo gauw een antwoord. Ik wil hier nu alleen maar onderstrepen dat de dichter van de psalm het een bijzonder voorrecht vindt dat hij naar het heiligdom mág gaan om daar God te ontmoeten. Voor hem is dat allerminst vanzelfsprekend. Dat je bij de Eeuwige op bezoek mag komen! Dat je bij de Allerhoogste thuis mag zijn! Dat kun je niet dan alleen met grote schroom en uitgesproken eerbied doen. Massa’s mensen zijn niet eens welkom bij God – dat wil zeggen, zolang er bloed aan hun handen kleeft. Maar jij mag zomaar over de drempel komen, ook al zijn jouw gedachten lang niet vrij van onrecht vrij. Dar moest ik toch eens wat meer bij stilstaan, als ik op zondag naar de kerk ga…
Ik zal mij naar uw Huis begeven. Door uwe goedertierenheid word ik uw tempel ingeleid en buig mij, Koning van mijn leven, in vrees en beven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 22:07
|
|
|
[quote=LIEKE000]´k Ben wel eens in een situatie dat ik direct antwoord van God ZOU WILLEN hebben, dan best een mailtje wil wagen.
Maar online......?
Privé server
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 20:38
|
|
|
MARRY942 schreef: | Supermooie CM-taal Mario! |
De bijbel in straat taal
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:41
Onderwerp: kreet van de week
|
|
|
Oscar Wilde: “I am so clever that sometimes i don't understand a single word of what i am saying.”
Laatst aangepast door
|
MARIO216
|
op zondag 8 januari 2012, 16:01
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 15:39
|
|
|
God is altijd online op het wereldwijde web bij Hem is nooit een storing en Zijn server is nooit bezet. Met God chatten is altijd mogelijk het contact is levensecht de verbinding is gelukkig draadloos ook zonder computer kun je bij Hem terecht. Hackers kunnen niet storen Gods firewall werkt altijd correct je zult hem wel zelf moeten installeren dan is jouw verbinding perfect. Gods computer zoekt heel het net af om te verbinden met jou en mij we mogen gratis downloaden en virussen zijn er niet bij.
De beste programma's kun je bij Hem krijgen dan loopt je computer als een trein en mocht je harde schijf toch crashen dan is God voor jou altijd online. Hij heeft geen wachttijd en geeft goede adviezen Hij heeft zelfs een Handleiding gemaakt als je die gebruikt als leidraad voor je leven dan wordt jouw (levens)computer nooit meer gekraakt.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 8 januari 2012, 00:12
|
|
|
Zondag 8 januari, Psalm 5: 1-4; Vroeg in de morgen.
Wat ik doe als ik het morgen wordt? Als kind heb ik geleerd allereerst te knielen voor mijn bed. Het morgengebed. Doe ik het nog? Nee, zo niet meer. Het is me te donker in dit jaargetijde. En het is me te donker in dit jaargetijde. En het is me bovendien te koud. Ik zet een kopje thee. Ik lees de ochtendkrant. En dan doe ik wat de dichter van de vijfde psalm blijkbaar ook deed, in de morgen van de nieuwe dag. Hij vraagt God om acht te slaan op zijn klacht. Op de nacht volgt een klacht. Op de nacht volgt een klacht. Waarom? Omdat het nog altijd aardedonker is. Omdat er zo gruwelijk veel in de krant staat wat met het paaslicht niets van doen heeft. Nooit is de wereld donkerder dan de dagen na kerst en oud en nieuw. Nu is het pas echt winter, hartje winter! Guur en koud kunnen de dagen zijn en de kranten vol onheilspellende berichten. Van dat kopje thee word ik niet warm, de krant verkilt wat ik in bed aan warmte heb genoten. En ik roep met de man van de psalmen mee: hoor mijn gebeden hoor mijn woorden, sla acht op mijn klagen! Heb oor voor mijn verzuchting, Heer! Weer een vliegtuig neergestort, weer een bom ontploft, weer een tsunami die honderden het leven ontneemt, weer een oorlog in Afrika, met honger in Afrika, met honger en dorst ten gevolge, weer een kind ontvoerd, een meisje verkracht, een man vermoord. Here God, houdt dat nu nooit eens op, op die aarde van U, in die wereld van ons? En wat doet de man van de psalm als hij is uitgeklaagd? Dan wacht hij. De psalm weet van wachten. ‘In de morgen wend ik mij tot u en wacht.’ Hij kijkt uit naar God, zoals een stadwachter op de muur uitkijkt naar de dageraad in de verte. En hij gelooft dat de hemel zijn klachten hóórt. Geloven is: hoopvol wachten. Op God.
Laat mij, mijn Koning, tot U spreken. Vroeg in de morgen kom ik, Heer, En leg mijn noden voor U neer. Hoor naar mijn zuchten en mijn smeken: ik wacht uw teken!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 7 januari 2012, 17:39
|
|
|
Zaterdag 7 januari, Psalm 4: 7-9; Een veilig huis.
Jaloezie. Er zijn maar weinig mensen die er geen last van hebben. Het kan je ziel verzuren en je geest vergallen. Op zichzelf is het soms heel begrijpelijk. Je ziet met eigen ogen hoe succesvol je buren zijn. Slapens worden ze rijk. Ze winnen prijzen bij bosjes, speculeren op de beurs en rijden karrenvrachten kostbaarheden hun luxe landhuizen binnen. Ze doen mee aan de loterij en jawel, de kanjerprijs valt uitgerekend waar de bankbiljetten toch al neerdwarrelen als de sneeuw op een winterse dag. En jij? Als je niet uitklijkt ben je stinkend jaloers! De dichter van de psalm kan erover meepraten. Wat een buit halen de buren binnen…. Koren en wijn, het kan niet op! Een oogst om van je watertanden! En jij, armoedzaaier die je bent? Loser! Altijd en eeuwig vis jij achter het net! Zo zou hij nog wel even door kunnen gaan, maar daar steek de Eeuwige zelf een stokje voor. Het is alsof het licht van zijn gelaat plotseling de nachtelijke nevel verdrijft. In het hart van de dichter daalt een wonderlijke vrede, die zijn verstand te boven gaat. Wat stelt al dat materiële gewin nu eigenlijk voor vergeleken bij de geborgenheid in God? Van al die rijkdom kun je uiteindelijk niets meenemen. Sterker nog: je hebt er in dit aardse leven vaak meer last dan gemak van. En dan te bedenken dat geestelijke rijkdom niet eens kan vergaan. De verborgen omgang met God, die is als een vertrouwd en veilig huis. Daar kun je in wonen, met meer genoegen dan in de grootste villa! In dat besef smelt mijn jaloezie – als sneeuw voor hemels zonlicht. Soms voel ik mij rijker dan de rijkste multimiljonair. Ik heb mijn God, dat is genoeg. Wat zou ik verder nog willen hebben?
Ik kan gaan slapen zonder zorgen, want slapend kom ik bij U thuis. Alleen bij U ben ik geborgen. Gij doet mij rusten tot de morgen en wonen in een veilig huis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 6 januari 2012, 17:11
|
|
|
Vrijdag 6 januari, Psalm 4: 1-6; Vrede voor de nacht.
Je mag niet opstandig zijn – zeggen ze. Je moet er maar in berusten – zeggen ze. Maar wie dat zeggen, kennen de Bijbel niet. Neem nu alleen al het boek van de psalmen. Daar is het een en al opstand wat de klok slaat! Israël neemt het niet, David en Asaf en Korach en hoe de dichters van die Joodse poëzie ook maar heten, ze verzetten zich op haren en snaren tegen wat er aan vijandschap op hen afkomt. Ja, dat is goed gezegd: op haren en snaren. Ze gaan niet op de vuist, ze nemen de botte bijl niet ter hand, ze strijken de haren, beroeren de snaren, ze zingen hun lied, hun klaagzang, hun protestlied. Soms zijn het songs of praise, maar even zovaak woedende wijsjes, heftige hymnen tegen oprukkend onrecht. En dat mag! Sterker nog: dat móet! Er wordt al veel te veel geslikt en minzaam gezwegen. Mensen van de Messias doen hun mond open en gaan tegen de vijand tekeer! Dat wil zeggen, zonder te zondigen…De opstand is nachtwerk. Hoe eng de rotskloven van dit menselijk bestaan ook worden, hoe benauwd je kunt zijn van al die loze, lege praatjes, we zullen ons niet laten verleiden tot heftige haatcampagnes en driftige vergeldingsacties. Je gaat gewoon naar bed en je schreeuwt je boosheid maat onder de dekens uit. Zoek je heil in de stilte. Laat oprechtheid je avondoffer zijn en weet je verder veilig bij de Eeuwige. Bezin u in de nacht. En zwijg. Het kan er dus ook anders toegaan dan in de vorige psalm. Daar viel de dichter als een blok in slaap dankzij Gods bescherming. In deze psalm gaat dat niet vanzelf. Hier wordt eerst schoon schip gemaakt. Hier wordt geroepen, gejankt misschien – maar uiteindelijk wint ook hier de overgave, het stil vertrouwen.
Laat niet tot zonde uw geschil zijn, maar zoekt uw vrede voor de nacht. Spreekt tot uw hart en laat het stil zijn, laat wat de Here wil uw wil zijn, schenkt Hem wat Hij van u verwacht.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 5 januari 2012, 20:39
|
|
|
Donderdag 5 januari, Psalm 3: 6-9; Goede morgen.
Dat is nog eens iets anders dan eindeloos wakker liggen… Je stapt je bed in, je trekt de dekens over je heen en je slaapt! Hoe krijg je dat voor elkaar? En dan te weten dal allerhande vijanden op de loer liggen en de tegenslagen zich opstapelen. Trouwens, dat bij het ontwaken je eerste gedachte is ‘de Heer beschermt mij’, is ook niet normaal. Althans, menigeen zou in zo’n situatie de neiging hebben nog eens diep onder de dekens te duiken. Even niet aan denken: weer een nieuwe dag! Van dit alles is bij de dichter van de psalm geen sprake. Hij slaapt als een roos. En ’s morgens wordt hij uitgerust wakker, vrolijk en fris als de dageraad. Dat alles is te danken aan één overheersende gedachte: de Heer is mijn beschermer, Hij zal mij ondersteunen, wat de nieuwe dag ook brengen mag. Om jaloers op te worden! Geen pilletjes of poedertjes nodig, geen slaapverwekkend boek, geen dodelijk saai televisieprogramma – je gaat liggen en je slaapt tot je de volgende morgen vol vertrouwen wakker wordt. Is dat een cadeautje uit de hemel? Vast en zeker! Maar het is ook een vrucht van vertrouwen. Waarom zou je tobben over van alles en nog wat? Waarom zou je bang zijn voor wat hooguit voor een tijdje narigheid kan brengen? Zelfs al is er sprake van een dreigende dood, dan nog geldt dat Gods goedheid groter is dan dit leven! Hang met je kleren ook je zorgen aan de kapstok. Zelfs al kan geen mens helpen, dan nog is er een redder die je beschermen zal. Ik behoef niet voor eigen rechter te spelen. God zelf zal mijn rechter zijn.
Ik legde mij en sliep. Ik wis dat wie mij schiep voor mijn behoud zou waken. De morgen is gekeerd en ik mocht ongedeerd, dank zij Gods trouw, ontwaken.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 20:47
Onderwerp: Waarom een kruisje dragen?
|
|
|
HANNAH810 schreef: | ow ik snap het al; een zilvervisje........ |
Is het nu een ICHTUS-visje of ICHTUS- visje volgens mij het eerste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 20:03
Onderwerp: Gedachten over vorig jaar
|
|
|
Gedachten over vorig jaar.
Terwijl ik langzaam wegzak in een dikke wolk van regen trekken door mijn hoofd zinnen aan elkaar geregen door visioenen van wat was
Het zal misschien de tijd wel zijn van overwoekerende melancholie en alles van een veelbewogen jaar verdringt elkaar voor de eerste plaats Maar alles door elkaar als de druppels in een plas
Ik denk aan jou, en aan de boze wereld die je niet begrijpen kunt Zoveel opgekropte woede in jouw kleine lijf Zo weinig woorden die je kunt gebruiken om zeggen Want je bent pas vijf
Ik denk aan jou en aan die bom die dreigt kapot te maken De hoop zo zacht, haast niet te verstaan te laat misschien Maar het is nog niet de tijd je mag nog niet gaan
Ik denk aan wat krom is Wat recht had moeten zijn Dat de ondoorbroken lijn dwars door mijn hart getrokken is en dat jij het niet meer maken kunt niet kan zeggen dat het je spijt En ik ik voel alleen verwijt
Terwijl de uren verder gaan houd ik vast aan wat is geweest maar begint er al een volgend jaar Het is nog niet af Ik ben nog niet klaar
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 4 januari 2012, 20:01
|
|
|
Woensdag 4 januari, Psalm 3: 1-5; Het hoofd omhoog.
Soms weet je niet meer waar je het zoeken moet. Je voelt je belaagd, omsingeld door duizend-en-één dingen die tegen je zijn. Soms geldt: van je familie moet je het maar hebben… Als ik het opschrift boven deze derde psalm mag geloven, schrijft David dit lied als hij vlucht voor zijn zoon Absalom. Nu weet ik nog niet zo zeker of ik dat opschrift wel geloven kan – het kon er later wel eens boven zijn gezet. Eerlijk gezegd kan ik maar moeilijk aanvaarden dat David aan het slot van dit lied God smeekt de tanden uit de mond van zijn vijanden te breken met het oog op zijn bloedeigen kind. Hoe dan ook, in elk geval is er sprake van vijanden. Talrijk zijn ze, de opstandelingen. En ze brullen om het hardst: God zal hem niet redden, hij staat hopeloos alleen! Zoiets komt hard aan. Ik zie in gedachten Jezus hangen op Golgotha. Rondom het kruis: vijandelijke spotters. God zal je niet redden! Hoe verloren, hoe godverlaten kan een mens zich voelen in zulke momenten! ‘Zoek het maar uit’, zeggen je collega’s. Je bekijkt het maar’, roepen je beste vrienden. En God? De dichter van deze psalm gelooft er heilig in: de Heer – hier wordt de Godsnaam gebruikt: Ik ben die Ik ben – Hij zal er zijn. Hij zal antwoord geven. Hij is een schild om mij heen. ‘Mijn schild ende betrouwen, zijt Gij, o God mijn Heer!’ In dat vertrouwen mag ik leven. Niet omdat ik alles perfect doe en de boosheid van anderen nooit verdien, maar omdat er Eén is bij wie ik altijd schuilen kan, ook al haal ik de woede van de hele wereld op de hals. Hij houdt mij eer hoog.
O Heer, de vijand stelt zijn overmacht in ’t veld en staat mij naar het leven. Ook al hoor ik overal dat niets mij baten zal daar God mij heeft begeven. Maar, Heer, Gij zijt mijn schild. Ik heb bij U geschuild met opgerichten hoofde.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 21:44
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Vandaag de laatste dingen besproken voor de bruiloft, en....
WE ZIJN IN ONDERTROUW GEGAAN
Vanaf vandaag zijn wij de bruid en bruidegom B. |
Van harte gefeliciteerd !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 3 januari 2012, 21:29
|
|
|
Dinsdag 3 januari, Psalm 2: 7-12; Kust de Zoon.
Nu komt er in de psalm een mens aan het woord die zich door God geroepen weet. Hij is de gezalfde! Hij is degene die met de olie van de Geest is aangewezen om het volk van de Eeuwige voor te gaan naar een stralende toekomst. Hij is degene die door de hemelse vader ‘mijn zoon’ wordt genoemd: als het ware door de hemel verwekt! En deze Zoon zal regeren, zo wijd als de wereld is. Hij zal de aarde maken en breken. Ja, de koningen der aarde mogen wel uitkijken, want zoals een pottenbakker mislukt aardewerk aan diggelen slaat, zo zal deze gezalfde alle machomannen, al die miserabele machthebbers als waardeloze potten kapot beuken. Die ene gezalfde zal dus geen poeslief mannetje zijn, maar een leeuw die zijn prooi weet te vinden. Moet ik, met de kerk der eeuwen, geloven dat dit een silhouet van Jezus is? Ik dacht dat de Messias, de Christus – Gezalfde, betekent doe titel – onze lieve Heer was, een mak schaap, een goede herder… Maar dat moet een vergissing zijn! Een werkelijk goede herder is geen lief lammetje. Een goede herder heeft niet alleen een staf, maar ook een stok. En reken maar dat hij die stok zal gebruiken als leeuwen en beren op de kudde afkomen! Dan zal het lam – jazeker, dat was Hij, Christus op Golgotha – ook een leeuw zijn. Als een Koninklijke leeuw zal Hij voor de lammeren vechten. Als een leeuw zal Hij triomferen en koning over de hele aarde zijn! Zover is het nog niet. Nog worden koningen opgeroepen deze koning eer te bewijzen. Kus de zoon! Dat is bedoeld als eerbetoon, een groet waaruit waardering en aanbidding spreekt. Maar ik proef er toch ook iets van hartstochtelijke liefde. God heeft een zoon om te zoenen! Zalig wie zijn toevlucht zoekt bij hem.
Kust toch de zoon, opdat gij niet te gronde gaat op de weg. Te licht wordt hij getart en kan zijn gramschap tegen u ontbranden. Maar zalig zijn die schuilen aan zijn hart.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 20:56
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
MARIANNE338 schreef: | Jaa...leuk!!! Alleen ik doe geen oudjes naar bed, of zet ze op de wc.......ik praat niet in WE........ Dan hoef ik niet te doneren........das wel weer leuk..........nu ik dit lees over de werkzaamheden van jullie, besef ik dat ik morgen ook weer moet werken!!! MMmm.....slecht momentje.. |
Gerechtigheid, moest er vandaag al vroeg uit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 2 januari 2012, 20:46
|
|
|
Maandag 2 januari, Psalm 2: 1-6; De lachende hemel.
Een lachende God! De Bijbel is een vrolijk boek, dat kan geen mens ontkennen. Neem nu deze tweede psalm. Dit lied is één vrolijke lach. Wat denken de heren koningen en presidenten eigenlijk wél? Dat ze het van de Eeuwige kunnen winnen? Een lachertje! De hemel schatert van de pret. Het woeden van de volken, het rumoer van de naties, het leidt allemaal tot niets, het lijkt heel wat, maar het is één grote leegte: een opgeblazen luchtballon. Eén speldenprik en lek is de ballon, geen lucht meer te bekennen. Psalm 2 is een lied vol hemels hoongelach. De Eeuwige steekt de draak met wie tekeergaan tegen Hem en zijn gezalfde. Menen de volken nu werkelijk dat ze Hem, de Heilige en ook de koning door God zelf is aangesteld, een kopje kleiner kunnen maken? Wat een waanzin, wat een hoogmoed! Nooit zal het rijk van het kwaad volkomen triomferen. Altijd zal Gods goedheid groter zijn! Het zal in dit nieuwe jaar niet anders zijn dan in alle tijden. Ook wij leven in een tijd waarin velen opstand komen tegen de hemel. De Tien Geboden? We maken zelf wel uit waardoor we ons laten leiden! De vier evangeliën? We hebben een betere gids dan die zogenaamde Koning van de Joden! Weg met alle geboden, oud of nieuw! Weg met de boeien die ons binden, de wetten van het Woord! Wij maken zelf de dienst uit: de dienst die niet draait om de aanbidding van de Ene, maar om de aanbidding van eigen kennis en kunde. Wij aanbidden de Mens, onze leider, onze president, onze Führer, onze dictator! Maar om al die humbug moet de Enige, de Eewige, hartelijk lachen. En zijn vreugde verheugt ons. Wij aanbidden een God die lachen kan om wat eigenlijk is om te huilen. Hij kent zijn tijd: de tijd van zijn koninkrijk zal zeker komen!
Die in de hemel is gezeten lacht, want Hij is God die eeuwig blijft regeren. Hij spot met hen die spotten met zijn macht. Hij kent zijn tijd, Hij is Heer der heren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 1 januari 2012, 11:50
|
|
|
Zondag 1 januari, Psalm 1; Als een boom.
Een nieuw jaar – wat zal de komende tijd ons brengen? Geen mens kan het je vertellen, het ligt allemaal verborgen in de schoot van de toekomst. Toch kan het geen kwaad zo’n jaar te beginnen met een moment van bezinning. Welke weg zal ik inslaan? Waar de koers ik eigenlijk aan? Welk doel stel ik mij voor ogen? Het psalmboek maakt ons wegwijs. De indrukwekkende verzameling geloofsliederen, die Israël door de eeuwen heen gedragen hebben, begint met een psalm die klinkt als een program. Helder, rijk aan contrast, zo wordt ons het leven voorgesteld. Onvruchtbaar blijf je zolang je je ophoudt in kringen van goddelozen. Hun weg loopt dood. Wee de mens die in hun nabijheid een rustplaats kiest, wee de mens die in hun kring een plekje zoekt – dan ben je nog niet jarig! Het leidt allemaal tot niets, het levert je geen lof op, maar slechts loof dat snel verwelkt, kaf dat wegwaait van het koren. Eén zuchtje wind en alles is voorgoed verdwenen. Hoe anders zal het gaan met de mens die dag en nacht de woorden van de Eeuwige in zich om laat gaan, de mens die de Thora in zich opneemt als voedsel voor elke nieuwe dag! Welgelukzalig, van harte te feliciteren – dat ben je, jij mens die kiest voor de weg die de Eeuwige met zijn volk wil gaan, de weg van zijn goede verboden! Hij zal zijn als een boom, geplant aan levend water, vruchten dragend: geloof en hoop en liefde bovenal. Zó zou ik het liefst willen leven: genietend van het hemelwater, in mij opnemend in de breedte, in de hoogte en in de diepte. Of je succes zult hebben? Dat is niet van belang. Je zult tot een zegen zijn!
Hij is een groene boom die staat gepland waar waterbeken vloeien door het land. Zijn loof behoeft de droogte niet te duchten, Te goeder tijd geeft hij zijn rijpe vruchten. Gezegend die zich aan Gods wetten voedt: het gaat hem wel in alles wat hij doet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 december 2011, 01:35
|
|
|
Zaterdag 31 december, Psalm 150; Gods ongemeten wezen.
Ouderjaarsdag. Weer is er een jaar voorbij, ‘Uren, dagen, maanden, jaren vliegen als een schaduw heen’, zo zingt een oud gezang. Je zou er een beetje weemoedig van worden. Kan dat de bedoeling van de oudejaarsdag zijn? In elk geval is het niet waar dat psalm 150 op uit is. Van weemoed is in het slot van het psalmboek geen sprake. Integendeel! Vreugde, louter vreugde springt en zingt hier naar hartelust. Psalm 150 is één vrolijk slotakkoord. Alles en iedereen mag en zal meedoen: mensen en instrumenten, de hele tempel, priesters, Levieten, de koren, de pelgrims, heel het heilig trekkend volk, Jan en alleman, alles wat adem heeft zíngt: ‘Lang zal Hij leven!’Hoe? In zijn hemels gloria! En wie is die ‘HIJ’, die ‘Ja’ van de laatste lettergreep van die Hebreeuwse oproep ‘halleluja’? Dat is – nog één keer, aan het eind van onze mijmeringen over de psalmen – Jahwe’. Het is de Naam die wij zoals de Joden, liever niet uitspreken. Uit eerbied. Uit angst die Naam voor ons karretje te ontspannen. Die Naam laat zich eigenlijk niet uitspreken, hooguit omschrijven: Ik ben die Ik ben. Ik ga met je mee. Neem Mij nu maar zoals Ik me aan je openbaar: de ene keer zo, de andere keer anders. Maar altijd als de Trouwe, de Aanwezige die bij je zal zijn, wat de toekomst ook brenge moge. Mijn hand zal je leiden! Aan het eind van dit kalenderjaar en aan het eind van onze luistertocht door de psalmen, worden wij genodigd nog één keer die onuitsprekelijke Naam te loven. En dat doen we dan ook, met hart en ziel: halleluja!
Hef, bazuin, uw gouden stem, harp en fluit, verheerlijkt Hem! Cither, cimbel, tamboerijn, laat uw maat de maatslag zijn van Gods ongemeten wezen, opdat zinge al wat leeft, juiche al wat adem heeft tot Gods eer. Hij zij geprezen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 december 2011, 01:34
|
|
|
COOTJE711 schreef: | ooww dan ben ik het vast vergeten |
Je maakt zelf de roosters
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 31 december 2011, 01:31
Onderwerp: stapavondje
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Wie bestuurd de cmbobbus? |
Kom jullie wel ophalen als ik uit Duitsland kom
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 22:42
Onderwerp: mijmering
|
|
|
PIETER649 schreef: | daag me niet uit coot.... |
Ik weet hoe die is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 18:22
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Niet pikken Cootje.....als het echt niet redelijk is natuurlijk.......en zo klinkt het |
Krijgt ie heel veel slechte momenten van de dag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 18:19
|
|
|
FRANKT627 schreef: | aha, Cootje gaat mee... wacht maar...mijn wraak zal zoet zijn |
Pas maar op jij..........................
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 17:08
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Kr9ijgen we nu 2250 afmeldingen hier?? |
Zegt dat ik wel gewild had.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 16:02
|
|
|
Kan niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 14:26
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
FRANKT627 schreef: | Heb je die dan nog niet gekregen, W-tje??? Dat zou me erg verwonderen met jouw ondervragingstechniek... |
Komt ze opeens anoniem aangesurft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 12:29
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Een min of meer bekende (beruchte? ) Cmmer? Heb je het nu over jezelf Mario? |
Er waren drie CMérs
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 10:10
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Zeeland, je geloofd toch niet dat we dit echt menen? We plagen hem een beetje ......... En ook al heeft Mario in Parijs drie vriendinnen, dat gaat ons toch niets aan? Nou ja....drie.... |
Het waren zelfs twee mannen De één min of meer bekende cm'mer
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 30 december 2011, 00:37
Onderwerp: Oud en Nieuw
|
|
|
Aan het einde van het jaar, Komen alle gedachten bij elkaar Wat heeft het jaar gebracht, Is het geweest wat ik had verwacht?
Aan het einde van het jaar, Hebben sommige het zwaar onvervulde verlangens misschien? Heb ik wel gekregen wat ik zo graag zou zien? Weer een ander voelt de pijn , van hen die ons ontvallen zijn. Of eenzaamheid in het hart. Ook dat is een diepe smart Maar vergeet in dit alles niet. Dat In dit alles de HEERE ons niet vergeet en ziet!
Aan het einde van het jaar, hebben we allemaal andere gedachten, zeker waar. Of we het nu vieren ver weg of hier, Al feestend of met veel bier. Of met een klein clubje bij elkaar te zijn Rustig en gezellig, ook dat is fijn. Zo zijn we allen op reis en hebben dat met elkaar gemeen Alleen de grote vraag, waar reis jij heen?
Aan het einde van het jaar. Ben ik persoonlijk heel dankbaar Weer een jaar gespaard. en op de onveilige wegen en bouw bewaard. Wel was het bewogen en niet altijd even fijn. Wel mag ik nu een vrolijk en positief mens zijn!! Ik mag doorgaan door Gods kracht. En dit is het ook waarvan ik het verwacht. Mensen zijn veranderlijk ,en kan niet alles aan ze kwijt. Maar wel bij God, Hij is en blijft dezelfde tot in eeuwigheid!! Aan het einde van het jaar, En op de drempel van 2012, word het zwaar? als we op ons zelf zien misschien wel en is er weinig om in te verblijden Maar ik weet zeker het komt goed, als we ons laten leiden!!
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|