ChristianMatch

Forum

Berichten van ANNETTE792
Ga naar pagina Vorige 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 ... 56 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE792
Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 20:10
BerichtOnderwerp: bidden verboden ???

Misschien is het ook net hoe je het stukje leest Jonathan.
Ik zien namelijk niet staan dat de school het verbied, enkel dat er toezicht bij moet zijn. We hebben het hier over leerlingen van 12 tot een jaar of 17, bij een groep kinderen van 12 vind ik persoonlijk toezicht echt niet zo'n raar idee.
Verder vraag ik me af als ik dat eerste stukje van het bericht lees: waarom willen ze er toezicht op? Ik zou het verhaal erachter graag willen horen voor ik hier een mening aan vast ga hangen.
T is nu zo makkelijk om te roepen: wat een raar gedoe, zeker omdat het mijn type school absoluut niet is.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 17:25
BerichtOnderwerp: bidden verboden ???

DAVID923 schreef:
als je gebed en God uit de school en uit de opvoeding wil houden, moet je niet raar omkijken als je hier ook van die school-shootings gaat krijgen.

Even ter informatie: dit is een reformatorische school, dus heeft niets te maken met God en gebed buiten een school houden.
Niet dat ik het een goede actie noem, maar zou het hele verhaal erachter graag weten. En als je het niet met schoolregels eens ben ben je gelukkig vrij een andere school te kiezen Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 juni 2010, 12:09
BerichtOnderwerp: welke namen geef jij je kind?

CARIEN982 schreef:
Ik kom uit een gezin van 8 kinderen en we zijn allemaal vernoemd.
De eerste naar de opa en oma s, de volgende naar mn pa en ma, en wie daarop volgde naar een oom en tante die zelf geen kinderen konden krijgen.
Dus wel gewoon de doopnamen , we hebben wel gewone Hollandse roepnamen gekregen. Lachende smiley
Geert-Suzan-John-Lydia-Carien-Rudie-Esmee-Linda.

Mijn zus en ik zijn ook vernoemt naar onze oma's en naar mn moeder.
Mijn ouders waren heel creatief, we hebben dus dezelfde namen maar dan in omgekeerde volgorde Gefrustreerde smiley
Aangezien onze oma's nou niet van die hele leuke namen hadden kregen we beiden gelukkig een totaal andere roepnaam dan onze doopnamen.

Dat ging dus jaren goed, tot ik naar Duitsland verhuisde. Hier kent men dat verschil tussen roepnaam en doopnaam niet, en word ik dus altijd aangeschreven met mn 1e doopnaam Geschokte, onthutste smiley .
Dus onze kleine krijgt strakjes zn roepnaam als 1e doopnaam en gaat als het een meisje zou zijn ook zeker NIET naar zn moeder of overgrootmoeder vernoemd worden!

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op dinsdag 29 juni 2010, 12:10
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 20:28
BerichtOnderwerp: Voorbeboedsmiddelen

BRAZEEVEL772 schreef:
waarom zou ik daar over praten
is niet mijn keuze wat een ander doet
de bijbel is duidelijk chat
daar hoef mijn mening niet aan toe gevoegd te worden

Dan zou ik bijna zeggen: waarom reageer je dan (niet onaardig bedoelt maar vat het gewoon even niet).
ik geloof dat dit forum juist bedoelt was om als christen over christelijk zaken te praten, om te leren van elkaars mening en om af te wegen of je eigen mening klopt of dat je dingen misschien ook op een andere manier kan bekijken.

Deze laatste bijdrages gingen allemaal over de opmerkingen van chatuliem: als je kinderen krijgt ontvang je een zegen en een zorg.
Ik denk dat toch vrijwel elke ouder, van een ziek of gezond kind dat toch wel kan beamen? Een kind is een enorme verantwoordelijkheid.
Dat is mijn mening, maar ik kan me wel situaties voorstellen waarin met de zegen van het hebben van een kind even moeilijk kan zien.

In de bijdrages werden toen gehandicapte kinderen en hun ouders aangehaald, wat ik daar nou juist het bijzondere van vind is dat ik nog nooit een ouder van een gehandicapt kind heb horen zeggen dat ze hun kind als last zien, hoe zwaar deze mensen het juist ook hebben. Wel hebben ze er vaak enorme zorgen over, maar hun kind zien nog altijd als zegen.
Zoals Hannah al zei, het een sluit het ander niet uit.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op maandag 28 juni 2010, 20:28
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 28 juni 2010, 14:55
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

een heeeeeeeeeeeele dikke knuffel namens mij en mn zoontje voor Pieter die vanmorgen in deze hitte 2 uur heeft zitten wachten in het ziekenhuis...voor een controle bij mn zoontje die anderhalve minuut duurde Gefrustreerde smiley En toen bleek dat hij niet weer een röntgenfoto hoefde te maken en ik dus gewoon zelf had kunnen gaan

Dus lieffie: Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley Kussende smiley

(oja..hoe zat het ook alweer? Bei uns ist alles.......???? Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt )
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 12:42
BerichtOnderwerp: Het off-topic topic

MARISKA601 schreef:
mijn heg.
dacht jij mijn benen?
die kan ik zelf wel doen.

Ik niet zo makkelijk meer...maar de buurman blijft er vanaf!!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 27 juni 2010, 12:28

MARISKA601 schreef:
inmiddels is het 2 uur later.
de buurman en ik hebben mijn heb geschoren.
onder tussen ben ik bezigmet mijn zwembad op te pompen.
ik voel inmiddels alle spieren die ik de afgelopen dagen heb gebruikt.
maar als het zwembad klaar is en gevuld is met water neem ik er een duik in.

Wat heb jij nou geschoren met de buurman Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 26 juni 2010, 10:45

hier nu al 24 graden, pffff.
Net klaar in de keuken met voorbereiding van onze bbq vanavond, de rest van de dag lig ik onder mn parasol.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 25 juni 2010, 20:15
BerichtOnderwerp: Voorbeboedsmiddelen

DAVID923 schreef:
verder zie ik geen direct Bijbelse reden om het controleren van kinderen IN HET HUWELIJK als zondig te bestempelen.
Maar kan het niet gewoon met het in de gaten houden van de vrouwencyclus? (wanneer ze het meest en minst vruchtbaar is)

Moet er wel een cyclus zijn die zich in de gaten laat houden. Vrees als ik dat zou doen dat we toch echt nog een elftal kunnen verwachten Geschokte, onthutste smiley , en dat ligt er echt niet aan dat ik niet kan rekenen.
Als ik dan zie hoe zwaar mn lichaam het nu al heeft met nummer 3 vrees ik dat ik na het elftal in een rolstoel terecht zou komen, kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling kan zijn.

Maar zoals Leanne ook al schreef, zelfs geheelonthouding is een vorm van anti-conceptie. Wel zijn er verschillende vormen van anticonceptie.
Ik heb zelf geen problemen met methodes die bevruchting voorkomen. Maar er zijn ook methodes die meer een aborterende werking hebben en pas na de bevruchting werkzaam zijn, bv een koperspiraal dat innesteling van een bevruchte eicel tegen gaat, daar heb ik persoonlijk dan wel weer moeite mee.
Verder is er geen enkele manier van anti-conceptie 100% veilig, dus als het echt zo zou moeten zijn dat je een kind krijgt, komt dat kindje er ook heus wel. God laat zich niet tegenhouden door pilletjes, kopertjes of dichtgeknoopte onderdelen.

(ff oftopic, wij krijgen hier in Duitsland schandalig veel kinderbijslag, kon het net ff niet laten om uit te rekenen wat je bij die 15 kinderen die Leanne noemde zou krijgen: €2700,- per maand!)
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 21 juni 2010, 19:28
BerichtOnderwerp: WK-gekte

INKA401 schreef:
sorry henk, maar ik schatte jou nivo toch iets hoger in ...
verder zeg ik niets ... maar kun jij zéker raden ...
als er al een topic word geopend over strijken Huilende smiley, smiley in tranen ... pfffffff ... sorry hoor maar zo lust ik er nog wel een paar ...
ik geef dan chatoliem dan ook gelijk, dat het nivo hier soms vér te zoeken is, komop luitjes ... tkan héééél anders op dit forum ... en was dit een jaar geleden wel anders gewend ...

Ja..toen hadden we het over koken...
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 19:26
BerichtOnderwerp: Knuffelhoekje...

Een hele dikke knuffel voor pieter649 Verliefde smiley , die heel lief een nieuwe bureautje in elkaar gezet heeft....en mij een paar nieuwe scheldwoorden geleerd heeft Lachende smiley

ow ja.......je weet dat de babykamer ook als bouwpakket geleverd word he Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 18:14
BerichtOnderwerp: opwekkingsliederen ok?

DAVID923 schreef:
en zeg eens eerlijk wie van jullie heeft die hele link seen bekeken over de andere stukken en argumenten over deze liederen? Knipoog smiley

Ik niet, en ga het niet doen ook. ik baseer mn mening liever over het onderwerp zelf dan op de meningen van iemand anders over het onderwerp. En dan blijft mn mening: mijn smaak is het niet maar kan er ook niks kwaads zien in de liederen zelf, wel in hoe mensen er soms mee om gaan.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 17:44

DAVID923 schreef:
nee tessy, ik HEB goede argumenten gegeven in de vorm van de quotes van Bakker en die link, dat ik die zijweg nam is omdat er met gevoel en niet inhoudelijk gereageerd word. ik weet wel dat ik me in het hol van de leeuw bevind, omdat iedereen tegen is, maar dat maakt de argumenten niet minder waar.

Dat jij en ik er niet van houden maakt nog niet dat ze verkeerd zijn toch?
Bovendien komen heel veel liederen uit opwekking uit andere bundels zoals Joh, de Heer, glorieklokken en gezangen uit het liedboek.
Je stukjes komen op mij een beetje over alsof dan enkel de Psalmen 'goed' zouden zijn, klopt dat?

Maar hoe moet je dan weer met de psalmen omgaan? Oude berijming, nieuwe berijming, op toon of enkel hele noten? Zo heeft iedereen wel een mening hoe het zou moeten, maar waar vind ik in de bijbel dat er maar 1 goede manier van zingen zou zijn?

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zaterdag 19 juni 2010, 17:52
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 19 juni 2010, 09:48
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd

MARIANNE129 schreef:
Vond deze op het internet, vind hem hier wel toepasselijk

Toen de eerste rimpels kwamen was ik in paniek,
ik liet mijn face toen liften in een prijzige kliniek.

Nou, mijn man vond het fantastisch,
mijn gezicht was weer elastisch.

Niks geen rimpels, niks geen vouwen,
net zo glad als bij ons trouwen.

Tot mijn man zei 'het is misschien gek...
maar jouw kop past niet meer bij je nek'

Ach, een kleine ingreep, ze trekken dit dus strak
en geven hier een sneetje, anders krijg je daar een zak.

Nou, mijn man was heel tevreden
over wat ze met me deden.

De chirurg zat met mijn borsten in z'n maag
want nu zaten die volgens hem veel te laag.

Toen ze waren opgehesen, leken ze een beetje klein,
maar met siliconenvulling mochten ze er best weer zijn.

Nou, ik zag mijn man ontvlammen,
want ik had dus zulke prammen.

Toen op een avond na het vrijen,
keek hij peinzend naar mijn dijen.

En al had ie geen duidelijke kritiek
ik ging toch weer terug naar de kliniek.

Ik had trouwens ook een buikje, dus na enig overleg
liet ik dat meteen ontvetten, ze zuigen dat in no-time weg.

Om tegelijkertijd mijn billen
minstens zo'n stuk op te tillen.

Ik was op ieder feestje weer in tel
maar zat wel heel strak in mijn vel.

Mijn man was niet meer zo op zijn gemak,
want op straat riepen jongens 'ga je lekker.... ouwe zak'.

Nou, toen kocht ie een toupetje
en een veel te strak korsetje.

Hij ging wandelen en trimmen
en in het fitnesscentrum gymen.

En maandenlang volgde hij een rigoureus dieet,
tot hij zonder reden in de sauna overleed!

Daar stond ik op het kerkhof mooi te wezen aan het graf,
maar nu hij erin lag was de aardigheid eraf.

Nu laat ik de kwabben zwellen
en ik zal u wat vertellen...

Dames, laat je niet verlakken,
laat de boel toch rustig zakken.

Met gladgestreken nekken
valt het leven niet te rekken!

Koester buik en onderkinnen,
echte schoonheid zit van binnen!

Arme man, en dat alles door een vrouw met gebrek aan eigenwaarde Gefrustreerde smiley
Mijn 'ouwe zak' doet het maar lekker met de rimpeltjes, uitgezakte theezakje, blubberbuikje en zwangerschapstriemen waar ik hem eindelijk zelf verantwoordelijk voor kan houden Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
En weet je, als je dat ouder worden lichaam dr nou wel gewoon verzorgt uit laat zien is de gemiddelde man echt niet zo moeilijk hoor Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: vrijdag 18 juni 2010, 13:21

Typisch geval van smaken verschillen?

Ik heb persoonlijk ook vaak niet zo veel met opwekkingsliederen, al staan er toch ook wel een hele mooie tussen.
Ondanks dat ik de mening van topic-opener best een beetje deel en ze voor mij regelmatig een beetje nietszeggend zijn kan ik ook snappen dat een ander van psalmen en gezangen denk: waar gaat dit eigenlijk over, kan het niet wat simpeler? Misschien ook een kwestie van maar je mee opgegroeit bent? Ik ben gewoon vrij traditioneel en hou niet van dat uitbundige.

Wat heerlijk toch dat we de keus tussen die verschillende bundels hebben en niet vast zitten aan 1 boekje Lachende smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 17 juni 2010, 08:15
BerichtOnderwerp: WAT ETEN WE VANDAAG VOOR LEKKERS1

[quote=INKA401]

Weeeeeeeeeeeeeer aviko?????? Geschokte, onthutste smiley
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 20:17

[quote=INKA401]

Kijk, dat moet je hebben he Lachende smiley
En wat at je vanavond?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 19:38
BerichtOnderwerp: symbolen dragen

SUSANNAH475 schreef:
Ik zei dus al... ik heb er geen kaas van gegeten hoe de bedrijfsregeltjes en kledingvoorschriften zijn. Vandaar mij poging om dat uit te leggen Lachende smiley
Enne... wat mij betreft, ik had gehoopt dat je mij inmiddels wel beter kende dan dat... Twijfelende smiley Ik schreef iets algemeens wat jij nu blijkbaar op jezelf betrekt, er zijn namelijk wel mensen die enorm aan dat soort dingen hangenIk sta ergens voor binnenin mijn hart en laat dat graag ook van de buitenkant zien, niks mis mee dacht ik (en ik heb het nu even niet over bedrijfsvoorschriften, snap je ?) Helemaal niks mist mee,als bedrijfvoorschriften het toelaten is het zelfs dan ook prima, maar dit topic ging nou juist over uitingen van religie op de werkvloer

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op woensdag 16 juni 2010, 19:39
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 16:07

SUSANNAH475 schreef:
Natuurlijk kun je dat beter laten zien met gedrag dan met een kettinkje, maar ja, eigenwijs als ik ben denk ik dan, waarom niet beide ?
Ik vraag me dan ook wel af wat Jezus zou doen in zo'n situatie, misschien ga ik daarin te ver, nou dat zij dan zo, maar ik ben er toch benieuwd naar... Engeltje smiley

Volgens mij had Jezus een hekel aan uiterlijk vertoon? Bij jou vraag: wat zou Jezus doen is het eerste dat in me opkomt dit: Gefrustreerde smiley
Als jou geloof afhangt van het wel of niet dragen van een kettinkje zit er iets heel goed fout en om je geloof uit te dragen heb je echt geen kettinkje nodig.
In je priveleven ben je vrij om er mee om te lopen, op je werk heb je je aan de bedrijfsregels te houden, en als die inhouden geen zichtbare uitingen van religie moet je je kettinkje onder je kleding dragen. Wat is daar nou zo moeilijk aan?
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 15:04

SUSANNAH475 schreef:
zo denk ik dus ook Tess, dan denk ik waarom mag je als je aan het werk bent nou niet gewoon uitkomen voor je geloof ? Als je je werk maar goed doet, is dat niet waar het om gaat ?
Maar het gaat hier (blijkbaar) om bedrijfsvoorschriften, iets waar ik geen kaas van gegeten heb, dus kan er daarom misschien maar beter over zwijgen... Verlegen lachende smiley
Gelukkig mag ik gewoon mijn kettinkje dragen als ik aan de slag ben Engeltje smiley

Das heel simpel, in sommige beroepen is het gewoon belangrijk uit te stralen dat je neutraal bent en er voor het bedrijf representatief uit zien.
Dat heeft niets te maken met niet voor je geloof uit mogen komen.
Bovendien kan je dat beter met gedrag laten zien dan met een kettinkje of iets degerlijks Knipoog smiley

Ander voorbeeld: ik lag vorig jaar in het ziekenhuis voor een curretage en werd voor de ingreep geholpen door een gyneacologe in opleiding met een hoofddoekje.
Nu heb ik op zich helemaal niets tegen moslims, maar gewoon gevoelsmatig voelde ik me er niet prettig bij, en dat is niet fijn als het om vrij intieme zaken gaat. Een ander kan dat zelfde gevoel hebben bij een uiting van een ander geloof,bv bij een kruisje.
Een verpleegkundige is in mijn ogen dus ook zo'n voorbeeld waarbij je neutraliteit uit moet stralen.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: woensdag 16 juni 2010, 10:35

INKA401 schreef:
verse groenten uit een potje

blijft een apart dorp daar he Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt

Wij gaan voor de laatste keer dit seizoen aan de asperges Kwijlende smiley
en toen verse aardbeien zonder potje Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt , met slagroom.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 22:44
BerichtOnderwerp: geert wilders een voorbeeld?

TESSYBEAR731 schreef:
Ik denk dan bijvoorbeeld aan meisjes die door een verkrachting zwanger geraakt zijn...of iemand die verslaafd is aan allerlei vormen van drugs en een kind totaal geen toekomst kan bieden en ook geen familie o.i.d. heeft om op terug te vallen...
Uitzondering vind ik natuurlijk wanneer iemand willens en wetens onveilig gevreeën heeft met haar vriendje en nu ze ineens zwanger blijkt te zijn besluit dat een kind niet in het plaatje past van drinken en feesten.
Ik zou me kunnen voorstellen dat er een soort "screening" aan vooraf gaat...waar na een psychologische beoordeling en gegronde beargumentering van een arts een abortus "goedgekeurd" kan worden.
Ik denk aan mijn nicht, die aan een aantal ziekten lijd...waaronder twee verschillende spierziekten...Ze was, ondanks pilgebruik (naderhand bleek dat deze te licht geweest was) zwanger geraakt en wist dat ze, buiten het feit dat ze zelf fysiek niet in staat was om voor het kindje te zorgen, ook nog eens een zwaar gehandicapt kindje op de wereld zou zetten. Ze heeft zelfs in eerste instantie nog gekeken naar de kansen...in hoeverre zal het kindje gehandicapt zijn?...is er een manier waarop ik (een groot deel van) de zorg wel op mij kan nemen?
Uiteindelijk heeft ze een miskraam gehad, maar wanneer dat niet het geval geweest was, was ze ws. overgegaan tot abortus. En ik kan haar dat, in dit geval, zeker niet kwalijk nemen...

Ik denk dat daar nu juist het punt zit, reden tot abortus begrijpen, maar mag het dan bijbels gezien ook?
Zelfs bij sommige mensen die na vrijwillige sex ongewenst zwanger raken kan ik als mens begrijpen dat men geen andere oplossing ziet.....maar als christen kan ik niet onderbouwen dat het dan ook mag.
Net zo min als dat we iemand die die keuze wel maakt daar op mogen oordelen.
De enige reden die ik kan bedenken is als het leven van de moeder gevaar loopt bij voortzetting van de zwangerschap.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 21:40
BerichtOnderwerp: geert wilders een voorbeeld?

TESSYBEAR731 schreef:
Ik heb nooit gezegd dat ik voor "massamoord" ben, Pieter...
Ik heb benoemd dat ik tegen een totaal
verbod op abortus ben!
We kunnen nu wel met zen allen heel naïef gaan doen alsof we in de middeleeuwen zijn blijven steken, maar de werkelijkheid is dat we in een kille, keiharde maatschappij leven waarin vrouwen en meisjes nu eenmaal aan de lopende band ongewenst zwanger raken...daarbij is dat ook nogal eens niet een kwestie van "eigen schuld dikke bult"...
Moeten deze vrouwen dan volgens jou toch maar gewoon het kind op de wereld zetten, met alle eventuele gevolgen van dien Smiley die vol vragen zit (ik denk je kunt ze zelf wel invullen)...een kind gedwongen op de wereld laten komen wetend dat het een rotleven zal gaan krijgen...dat vind ik pas onchristelijk!
Ik vind zeker dat abortus aan banden gelegd moet worden, maar ben wel zo helder van geest te zien dat er uitzonderingen zijn...
Vind je opmerking dan ook erg denigrerend en kwetsend overkomen en zou het fijn vinden als je voortaan eerst goed leest alvorens je conclusies te trekken.

Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig geworden wat voor jou dan de uitzonderingen zijn.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: maandag 14 juni 2010, 15:29
BerichtOnderwerp: Arjans hoekje

.......

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op vrijdag 9 juli 2010, 08:08
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 20:03
BerichtOnderwerp: verplichting om je etnische afkomst te vermelden...

SUSANNAH475 schreef:
Moet ik daarom dan maar alles goed gaan vinden omdat een partij dit toch niet in zijn eentje zou kunnen ?
Waar staat dat jij het er mee eens moet zijn?

Bovendien is er een kans dat PVV samen met VVD en CDA in de regering komt te zitten, dus zo gek vind ik het niet om er over na te denken.
Ook al zitten ze in de regering, dan is er nog altijd een meerderheid in de 1e en 2e kamer nodig om het ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen en dat zie ik echt nog niet gebeuren.

Waar het hier om gaat is dat er gekeken wordt naar etnische afkomst in plaats van waar het ze eigenlijk om gaat, namelijk de criminaliteit die volgens hun het hoogst is onder de etnische bevolking.
En dan nog....als je niet crimineel bent heb je toch niks te vrezen?
Niet dat ik vind dat het ingevoerd moet worden, maar ik zie het probleem ervan niet zo. Ik moet als buitenlander hier ook heel vaak opgeven dat ik nederlander ben. Bijvoorbeeld op school bij de kinderen, omdat we thuis nederlands spreken,om te zorgen dat er extra op de spraakontwikkeling gelet wordt en de kinderen goed inburgeren hier. Ik zie dat als een positief puntje.

Laatst aangepast door
ANNETTE792
op zondag 13 juni 2010, 20:05
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 11:54
BerichtOnderwerp: Christenen na de verkiezing: teleurstelling en bezorgdheid

CHATULIEM619 schreef:
Het gaat ervan uit dat het onderwijs waardenvrij zou moeten zijn. Dit is echter totaal niet het geval. En het is alleen maar goed, dat we in NL de gelegenheid hebben om de kinderen volgens onze waarden op te voeden.
Onderwijs is per definitie het doorgeven van waarden en normen. Want hoe denk je dat geschiedenisles of aardrijkskunde waardenvrij gegeven kan worden? We geven automatisch onze kijk op het koningshuis door of onze kijk op de aarde..........
En wat denk je van biologielessen? Of, onze kijk op seksualtieit? Het is m.i. heel noodzakelijk niet alleen de lichamelijke aspecten centraal te stellen, maar ook andere aspecten hiervoor te benaderen...
Als er geen christelijk onderwijs meer zal zijn, zal de waarde hiermee verloren gaan.

Het onderwijs hoeft niet waardenvrij te zijn, maar ik denk dat je dat meer moet zien als de waarden en normen van Nederland, niet de waarden en normen van een religie, ook al zijn die in Nederland misschien grotendeels op de bijbel gebaseerd.

Ik geloof overigens ook niet dat ik op de christelijke school waar ik ging een ander soort biologieles kreeg dan op de openbare school waar mn vriendinnetje zat. Onderwijs draait volgens mij voornamelijk om de feiten, niet om onze kijk op dingen. je krijgt toch ook hetzelfde eindexamen op een christelijke school dan op een openbare school?

Waar het verschil volgens mij het meest in zit zijn de omgangsvormen op scholen. Waar de leraar op de openbare school bij de voornaam genoemt werd moesten wij netjes meneer en mevrouw zeggen. Ook het gedrag van leerlingen onder elkaar werd streng in de gaten gehouden.
Verder werd de dag geopend met gebed en hadden we wekelijks een uurtje godsdienstles.....maar of ik daar nou zoveel van opgestoken heb Smiley die vol vragen zit
Mijn mbo heb ik op een openbare school gedaan, daar werden de leraren dan ook bij de voornaam genoemt en hield godsdienstles in dat je uitleg kreeg over de verschillende religie's in Nederland.

Mijn eigen kinderen gaan ook niet naar een christelijke school.
We hebben hier een Katholieke dorpsschool, wil ik ze daar niet op hebben dan moeten ze 15 km verderop naar een openbare school. Dat laatste belemmert de kinderen in hun sociale leven hier op dorp, want alle andere kinderen gaan wel naar de dorpsschool. Dus heb ik gekozen voor de dorpsschool. Goed onderwijs, das het belangrijkste, en dan aan ons thuis de taak uit te leggen waarom wij dingen anders zien dan de Katholieken. Ook normen en waarden leer je volgens mij voornamelijk gewoon thuis,al ver voor je naar school gaat.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 09:10
BerichtOnderwerp: een helpende hand(CM klusdag)

MARISKA601 schreef:
Ik ben afhankelijk van van mijn chauffeur.
Ik heb er dus niks over te zeggen Knipoog smiley
Een vrouw moet volgzaam zijn aan een man Smiley die vol vragen zit

Niet te serieus nemen hoor griff.

Haha, gelukkig niet aan ELKE man hoor maris!
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zondag 13 juni 2010, 09:06
BerichtOnderwerp: verplichting om je etnische afkomst te vermelden...

SUSANNAH475 schreef:
waar het heengaat met dit land als de PVV zoiets bijv. door gaat voeren.
Iets om over na te denken, denk ik...

Heb je er ook al over nagedacht dat de PVV dat niet in zn eentje kan? En dat juist dit soort dingen ervoor zorgen dat veel partijen hun vraagtekens hebben bij samenwerken met de pvv? Kan dit uberhaupt met de grondwet, waarin iedereen gelijk is?

Weer een hoop paniek om niks in nederland momenteel geloof ik, ongelooflijk hoe men elkaar gek kan maken.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: zaterdag 12 juni 2010, 10:44
BerichtOnderwerp: zak over je hoofd

MARIEKE897 schreef:
Ik vind dat iedereen dat lekker zelf mag weten, en ook ik weet dat er mensen op CM zitten die door omstandigheden geen foto plaatsen!! Dat is hun keus en respect daarvoor is wel op zn plaats Boze smiley

wat is er mis met een beetje eigen initiatief? Mocht de binnenkant je bevallen kun je toch zelf om een plaatje van de buitenkant vragen? Dat heet 'eigen initiatief' en kan zelfs door anderen gewaardeerd worden! Engeltje smiley

Marieke, dan moeten ze heeeeeeeeeeeeeeeeel je profiel gaan lezen, wat een werk zeg! Plaatjes kijken gaat veel sneller.
En wie bedenkt er nou dat een vrouw die zwanger op een foto staat ook nog wel eens echt zwanger kan zijn en een relatie kan hebben, das echt heel vreemd toch?
Ik heb er een poosje op gelet, gemiddeld duurde het 6 minuten voordat er opeens geroepen werd: he, jij bent getrouwd! Duurde dus 6 minuten voordat de plaatjeskijkers eens verder gingen lezen(en ik heb in mn rijtje foto's zelfs mn trouwfoto staan!)

Eigenlijk kan ik de fotoloze dames best aanraden een foto te plaatsen, levert je nog eens een goeie lachbui op Knipoog smiley
Maar als ik toen ik lid werd geweten had wat ik nu weet had ik zelf toen ook gekozen om geen foto bij mn profiel te zetten.
Naar boven

Auteur Bericht
ANNETTE792 (44)

BerichtGeplaatst: donderdag 10 juni 2010, 23:20
BerichtOnderwerp: Vaderdag.......en dan???

Hier wordt vaderdag de week na moederdag gevierd dus we hebben hem al achter de rug, de eerste vaderdag met een papa die uit beeld is.
De juf is op de hoogte van de situatie en had gezegt misschien is er iemand anders die je lief vind en graag een kaart wilt sturen? (dat was het cadeau, een zelfgemaakte kaart die ze zelf gingen posten).

Thuis vroeg hij opeens aan me: is Pieter ook een papa?
Hier is papa nog steeds papa en Pieter gewoon Pieter. Ik hem uitgelegd dat Pieter een soort papa is, niet zijn echte papa maar hij is getrouwd met mama en doet wel de papadingen hier in huis, dat heet een stiefpapa.
s'Avonds kwam Pieter thuis en kwam mn zoontje vrolijk aangerent: ik ga iets maken voor jou! Voor stiefvaderdag! Hij heeft gewoon de dag maar aangepast aan de situatie.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van ANNETTE792
Ga naar pagina Vorige 1 ... 46 47 48 49 50 51 52 ... 56 Volgende
Pagina 49 van 56