ChristianMatch

Forum

Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 91 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 22:11
BerichtOnderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied

PIETER649 schreef:
hoe ervaar jij het drama van de mammoet Thomas, jij bent nog van voor die tijd he meester
dus vertel nog es over vroeger!! Knipoog smiley

Laat ik het zo zeggen: Ik vind dat je moet kunnen rekenen en spellen. En het is wat mij betreft niet voldoende als je het maar kunt opzoeken hoe je iets moet spellen of te weten komen. Ik ben inderdaad van voor de Mammoet en als ik dan langs lokalen loop waar leerkrachten taalfouten op het bord hebben staan... Hoezo cultuuroverdracht?
Toen ik op de HBS zat, was een fout in de spelling maken een doodzonde en dat is nu niet meer uit te leggen. Het is niet mogelijk kennis over te dragen als die zelf niet hebt. Als je als leerkracht iets op moet zoeken, doe je dat in je eigen hersenpan.

De juf die voor gemakzucht zwicht,
zal eerbied en respect verliezen,
dan dooft het licht.

En de meester ook. Dixit!

Thomas, die weet wie hem hoort grommen...... Engeltje smiley

Kun je hier mee leven, Pieter?

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 17 oktober 2011, 23:54
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 17 oktober 2011, 21:45

Een volk dat voor korannen zwicht
zal meer dan lijf en goed verliezen
dan dooft het licht.

Eigenlijk mag je niet parafraseren op de woorden van van Randwijk maar ik vond het toch wel een nadenkertje. Oorspronkelijk wordt er van tirannen gesproken.

http://www.depers.nl/opmerkelijk/178489/Een-volk-dat-voor-korannen-zwicht.html

Thomas, tsja.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 21:16
BerichtOnderwerp: Was het überhaupt wat vandaag?

Het beste moment en het slechtste moment is hier toch voor? Het zijn razend populaire topics.

Thomas
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 10:32
BerichtOnderwerp: Heeft de dominee gelijk?

Ik vraag me inmiddels af wat de dominee echt gezegd heeft en dus niet van horen zeggen. Een dominee kan aangeven wat er bedoeld is of hoe het gezien zou moeten worden. Ik kan me niet zo goed voorstellen dat een predikant een uitspraak doet als: het staat fout in de Bijbel, het moet er anders staan. En die uitval naar de PKN op basis van een veronderstelling raakt toch echt kant noch wal. Je moet wel vol afkeer dan wel superioriteitsgevoel zitten als je een uitspraak - die niet eens vaststaat - gebruikt om het hele scala aan kerken dat de PKN vormt, daarmee verdacht te maken.

Thomas, die niet eens gelooft dat het zo is gezegd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 oktober 2011, 11:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 16 oktober 2011, 00:59
BerichtOnderwerp: slavernij

GERRIT084 schreef:
Volgens mij komt er nog eens een tijd dat we alles accepteren, alles wat in de Bijbel staat als slecht, in eens gaan goedpraten. Of zoals al veel wordt gezegd, het is zo echt niet bedoeld. Dan kunnen we de gevangenissen ook wel opengooien, iedereen had er wel een reden voor. En er is altijd wel een reden te vinden, een rover, tja die jongen(meisje) had het even niet, maar wel nodig. Hij/zij kan niet zonder geld zitten, of alles onder de noemer, zo is het niet bedoeld. Iedereen kan dan uit de kast komen, van het is zo niet bedoeld mijn geval valt daar niet onder. Iedereen vrij iedereen blij. Zolang er maar geen schaamte is als je uit de kast komt, wordt het maatsschappelijk wel geaccepteerd.

Gaat het niet wat ver om homoseksuelen te vergelijken met criminelen die in de gevangenis zitten? Voor criminaliteit kies je, voor homoseksueel zijn niet. Jij hebt er ook niet voor gekozen hetero te zijn. En een crimineel doet per definitie anderen kwaad. doet een homoseksueel dat ook omdat hij anders geschapen is? Een hetero is toch ook geen crimineel omdat er in de heterowereld vrouwenhandel voorkomt?

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 16 oktober 2011, 10:35
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 15 oktober 2011, 19:56

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/nederland/article/detail/2968681/2011/10/15/VVD-Onliberale-maatregelen-tegen-prostitutie-zijn-nodig.dhtml

Zelfs de VVD wordt wakker. Het laten voortbestaan van slavernij is ook niet zo liberaal.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zaterdag 15 oktober 2011, 19:58
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 23:25

CHATULIEM619 schreef:
Ik hoop dat je zelf doorhebt dat deze vormen van slavernij niet overeenkomen met slavernij in de Bijbel...

In de tijden van het Oude Testament was slavernij soms een gevolg van schulden die met afloste met een periode van slaaf zijn. Toch geeft de Bijbel nogal wat richtlijnen om een al te onmenselijke behandeling te voorkomen en dat geeft ook al aan dat het nodig was. Maar Jozef werd toch echt tegen zijn wil als slaaf verkocht. Bedenk dat men in deze tijd vooral het recht van de sterkste hanteerde en dat is meestal onrecht. De wetgeving gaf nog enige bescherming aan de slaaf. Zonder wetgeving en sanctie is er altijd uitbuiting.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 oktober 2011, 23:30
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 22:34

CHATULIEM619 schreef:
heeft geen zin meer te reageren.

Vreemde reactie, Chat. Wat je hebt weggehaald, sneed wel hout.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:38

CHATULIEM619 schreef:
Ik zie slavernij ook als een soort opvangnet, volgens mij was het daarvoor ook bedoeld. Men hoefde niet op straat te leven en kon op die manier de schuld aflossen.
Wat betreft voortschrijdend inzicht over homofilie, ik heb eerder de indruk dat men liever alleen de positieve aspecten wil zien en de negatieve wil ontkennen. Geen voortschrijdend inzicht denk ik.

Opvangnet? Slaven die probeerden te ontsnappen, werden gekruisigd in de Romeinse tijd. En over de homofiele medemens mag je wel wat genuanceerder denken, vind ik. Je koppelt alle homofilie aan perversiteit. Het onderwerp van het artikel dat ik bij Slavernij heb geplaatst, baart me meer zorgen. Dat is weliswaar een gevolg van onze liberale samenleving maar pas echt pervers.

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 oktober 2011, 23:10
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 14 oktober 2011, 20:34

http://nos.nl/artikel/303725-ons-land-romantiseert-prostitutie.html

Een artikel erover in Trouw vandaag:

http://www.trouw.nl/tr/nl/4492/nederland/article/detail/2967041/2011/10/14/Erken-nu-misstanden-in-prostitutie.dhtml

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 14 oktober 2011, 22:32
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 11 oktober 2011, 18:57
BerichtOnderwerp: niet altijd een antwword op mail

Toch wel goed van CM om met een soort geautomatiseerd e-mailsysteem nieuwe bezoekers wat fatsoen bij te brengen, voor zover ze dat niet hadden. Maar de juf is altijd beleefd, toch? Mijn ervaring is overigens dat er meestal wel wordt gereageerd en ook correct.

Thomas, wordt door de eerste klas nog wel eens meester genoemd.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op dinsdag 11 oktober 2011, 19:05
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: maandag 10 oktober 2011, 13:43
BerichtOnderwerp: Niet het perfecte plaatje

SHANITA130 schreef:
Emancipatie

Ik had vanmorgen een afspraak in een wegrestaurant bij Zwolle. Voor mij dus bijna een ‘thuiswedstrijd’. Maar mijn relatie belde met de mededeling dat het wel een uurtje later kon worden. Hij zat vast, nee niet in de gevangenis, maar in een file bij Utrecht. Ik raakte in gesprek met een vrij forse jongedame aan het tafeltje naast mij. Haar afspraak liep ook vertraging op door dezelfde oorzaak.

We raakten aan de praat en ze vertelde, dat ze bij het ministerie van SZW werkt, ook wel Sociale Zaken en Werkgelegenheid genoemd. Ik merkte op, dat er wel werkgelegenheid was, maar dat steeds minder mensen hun werk nog op tijd kunnen bereiken. Ze vertelde, dat ze zich bezighoudt met een eerlijke werkverdeling tussen mannen en vrouwen. IK moest begrijpen, dat er veel te weinig vrouwen werken in leidinggevende functies. Eigenlijk was het aan de top volgens haar nog steeds een mannenwereld en dat zou eigenlijk een 50/50 verhouding moeten zijn.

Ik vroeg aan haar (laat ik haar Paula noemen), waarom er in de praktijk nog steeds zo weinig wordt gekeken naar gelijke verhoudingen bij de handwerkberoepen, zoals automonteur, timmerman, elektricien, metselaar en voeger. In die sectoren is er helemáál geen sprake van een 50/50 verdeling tussen mannen en vrouwen of jongens en meisjes. Ook vroeg ik haar, wat het ministerie van SZW meent hieraan te moeten doen. Volgens Paula moeten er nu eenmaal prioriteiten worden gesteld. Maar volgens haar kunnen we wel alvast beginnen om dan niet meer te praten over een timmerman, maar over een timmermens. Timmerlieden kan nog wel, maar desgevraagd stelde ze, dat van timmerlid kan natuurlijk geen sprake zijn.

Ja ja, we moeten de emancipatie dan ook meteen goed doorzetten, meent Paula. En we kunnen volgens haar ook net zo goed praten over een monteuse. Als het gaat over emancipatie, moet onze taal volgens Paula ingrijpende wijzigingen ondergaan. Ik merkte op, dat het toch allemaal wel meevalt. Zo spreken we over ‘Vadertje Staat’ en ‘Moeder Natuur’. Dus een klein vadertje en een grote moeder. Moeten we dat nu veranderen in Vader Staat (of ligt) en Moedertje Natuur? En moeten we aardrijkskundige namen zoals Panama veranderen in Manapa?

Paula meende, dat ik het wel een beetje in het belachelijke trok. Ik kon haar daar niet geheel ongelijk in geven en bood haar nog maar een kop koffie aan, met de vermelding, dat een dag geen dag is, als er ook niet af en toe wordt gelachen. Paula stelde, dat ‘het’ allemaal te veel een mannenwereld is. Ik kan niet ontkennen, dat Agnes Jongerius wel iets weg heeft van een stevige bootwerker, maar heb dat maar niet gezegd. Soms ben ik echt wel een flapuit, maar in deze situatie leek het mij goed, om mijzelf nu maar eens als flapin te gedragen. maar ik ben het wel met Paula eens, dat er heel wat kerels in, met name, politieke topfuncties rondlopen, die die naam nauwelijks verdienen.

Paula bleef volhouden, dat het woord ‘man’ minder prominent moest worden gebruikt. ‘Zal Man-demakers Keukens niet leuk vinden. En ook de term ‘e-man-cipatie’ moet dan op de schop,’ merkte ik op. En het lijkt mij vrij ongebruikelijk, om mijn buurman nu als buurvrouw aan te spreken. Ik probeerde het allemaal te beperken tot mijn eigen branche, de bouwwereld, en vroeg, of we dan straks moeten praten over een voegerin, voegerice of voegeres? Paula kreeg het er duidelijk moeilijk mee.

Aangekomen bij de vrouwelijke variant van het beroep metselaar liep het gesprek vast. In een mislukte poging om er enige humor in te houden, had ik ‘mutselaar’ voorgesteld, omdat ik metselares, metselarice of metselarin maar niets vond.

Het was inmiddels wel duidelijk geworden, dat onze visies lichtjaren verschilden. Over haar kleding, een mantelpakje, hebben we het niet meer gehad, want inmiddels was mijn relatie gearriveerd en werd ik gered uit een ietwat uitzichtloze situatie.

Bron: artikel 7. nu

Een type als Paula wil vast het woord eMANcipatie ook veranderen. De Nederlandse wet is echt heel vriendelijk voor vrouwen die carriere willen maken maar je mag er ook voor kiezen geen femina-getuige te worden. Lijkt me een minder verzuurd leven als ik het zo lees.

Thomas, het feminisme verdient een eigen topic.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op maandag 10 oktober 2011, 14:00
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:28

GERRIT084 schreef:
En andersom? Ook niet.

Ben ik met je eens maar dat is een heel andere discussie.

Thomas.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zondag 9 oktober 2011, 14:21

Verkijk je niet, dit komt vaker voor dan je denkt. Iemand die liefde veinst en je om geld vraagt, zou best eens niet kunnen deugen. Ook niet (of zeker niet) als hij of zij zo echt christelijk overkomt......

Thomas, een nieuwe partner die liefde inzet en geld vraagt, deugt niet.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op zondag 9 oktober 2011, 14:22
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: zaterdag 8 oktober 2011, 19:19
BerichtOnderwerp: Welkom terug

Dat op de kast laten jagen is niet handig maar de bejegening door de treiteraars op CM is het echte probleem. Ik vind dat gedoe met een ban wat kinderachtig maar wees dan consequent en geef zowel Chat als het belagende groepje dames een ban. Ik vind het erg vermoeiend om na elke reactie van Chat me eerst door de massa haatdragende reacties te moeten worstelen waarbij iedereen kan zien dat het puur op de persoon gespeeld is - al wordt het als argumentatie verpakt. Het is niet handig maar wel in te voelen dat Chat dan uit de bocht vliegt.

Chat en ik zijn het op veel punten oneens en dat weet iedereen die het forum een beetje volgt ook wel. Chat is duidelijk niet in de wieg gelegd voor diplomaat maar de discussie is altijd fair geweest en zonder steken onder de gordel. Chat terug en het kliekje alleen reageren als het ook echt inhoud geeft, dat lijkt me een goed plan. Goed voor CM en goed voor een echte discussie. Verder vraag ik me af of men zich wel voldoende realiseert hoe dit menselijk gezien aan moet komen als je eerst het bloed onder de nagels vandaan gehaald wordt - en dat hebben we allemaal zien gebeuren - en je vervolgens nog een ban krijgt ook, terwijl een groepje belagers er kennelijk makkelijker van af komt. Het gaat in ieder geval in tegen mijn rechtvaardigheidsgevoel en ik vind het ook niet passen bij een site als deze. Ik hoop dat Chatuliem terug komt - want Chat en CM horen bij elkaar - maar ik kan me goed voorstellen dat hij zich unfair behandeld voelt en er voor nu genoeg van heeft.

Thomas, vrijheid van meningsuiting is een grondrecht, maar dat is niet de vrijheid om alles maar te kunnen zeggen.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 23:53

WILLEMIJN232 schreef:
Visser je weet niet wat je mist......! Verraste, verbaasde smiley Het is mij wel 238 euro op jaarbasis waard!

Het is de stille redding van elk huwelijk. Niemand wil afwassen.

Thomas, die er bepaald niet van houdt.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 18:26

Ik ben natuurlijk wat traditioneel maar ik vind dit wel een bijzondere uitvoering van psalm 119. Ook fraai de Psalmen met dit soort arrangementen, die toch dicht bij de oorsprong staan, op muziek te zetten:

http://www.youtube.com/watch?v=xy-yqNw-IA0

Thomas

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 7 oktober 2011, 18:34
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: vrijdag 7 oktober 2011, 16:53
BerichtOnderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?

Mijn dvd-speler had het begeven en dus maar even naar de stad om een nieuwe. Er was ook een blue-rayspeler en die heb ik me aan laten smeren. Kreeg er nog een 'gratis' kinderfilm bij. Met mijn nichtjes en een blik vriendinnetjes keken ze er vanmiddag naar en de wijzende vingertjes van wat mooi en de blikken erbij maakten me toch wel wat gelukkig, ook al is het een materieel iets.

Thomas, het is eigenlijk een elektronische oppas, dat wel.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op vrijdag 7 oktober 2011, 16:56
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 22:01

MARYAN401 schreef:
Maar Thomas, je kunt ook eerst koken én daarna opruimen. Dan hoef je maar 1 ding tegelijk te doen. Knipoog smiley

Tsjonge jonge wat ongezellig zeg! Heb ik heerlijk romantisch voor je gekookt, de wijn ingeschonken en aangepast aan de carpaccio met exquise vissoorten, de Tom Special als tussengerecht, de geflambeerde biefstuk Stroganoff etc etc en jij zeurt als je een paar uur later in de keuken wat loshangende garnaaltjes met saus langzaam van de keukendeurtjes ziet glijden en wat gemorste cognac uit de oven ziet glibberen en dan maak je je nog druk over wat champignons die aan het plafond zijn blijven hangen en een hoeveelheid omgevallen Dame Blanche op de inductie? Van eten geniet je en dan zeur je niet over dit soort futiliteiten. Heb ik daarvoor in de keuken gestaan? Daarom doe ik na het eten altijd de keuken op slot!!!Kunnen we als mannen tenminste fatsoenlijk uitbuiken!

Thomas, en dan nog zeuren over de lijn ook zeker! Van een paar uur poetsen en opruimen val je weer af, ik denk echt aan alles. Engeltje smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 22:49
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:32

ERIKA129 schreef:
Tsssssssss die kleine letterjes he Gefrustreerde smiley
Wat ben jij voor kerel wel de keuken vies maken maar niet opruimen zeker Boze smiley Knipoog smiley

Ken jij mannen die goed kunnen koken EN de keuken opgeruimd achterlaten zoals vrouwen vinden dat dat hoort? Wij zijn mannen hoor, wij kunnen maar een ding tegelijk. Ok, ik kan goed koken en meer dingen kan ik niet tegelijk als man. Daar hebben jullie als vrouwen het toch altijd over?

En het eten is goed al zeg ik het zelf en het vegetarisme is aan mij niet besteed.....

Thomas, wat heeft de keuken schoonmaken nou met lekker eten te maken? Ik kook toch zeker? Gefrustreerde smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 21:36
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 21:23

MARYAN401 schreef:
Oké, afwassen dus niet. Gelukkig zijn er afwasmachines. Maar hoe denk je over het koken? Stel je voor, jij hebt een dag vrij en je vrouw heeft gewerkt. Zij komt moe thuis, jij kookt - uit liefde - voor haar. Dan mag ze je daar toch wel een compliment voor geven?

Op mijn profiel staat hoe ik over koken denk....

Thomas, Fries en toch Bourgondisch...

maar ik was niet af....

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 21:26
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 20:20

GERRIT084 schreef:
Wat doen, de afwas Smiley die vol vragen zit Tegenwoordig heeft iedereen toch een machine!

De zin was meer overdrachtelijk, lol.

Mijn standpunt over afwassen staat overigens zelfs in mijn profiel:

Ik hou niet zo van femina-getuigen. Zoek je een man die vreugdevol vanachter zijn schort opkijkt als je hem complimenteert dat hij zo mooi afgewassen heeft? Zoek vooral verder!

Thomas, heeft na de scheiding de afwasmachine gehouden.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 20:23
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 19:16

PIETER649 schreef:
Even een nuancering Thomas...
Dat we voor God gelijk zijn, wil nog niet zeggen dat we in de wereld allemaal gelijk zouden moeten zijn.

Nee, maar dat is ook onmogelijk, we krijgen door aanleg en ook hoe we opgroeien nu eenmaal nooit dezelfde mogelijkheden mee. Gelijk is onzin, ik beweer dat ook niet, gelijkwaardig is waar het om gaat. Mijn insteek is dat de mensen met minder mogelijkheden wel een menswaardig bestaan moeten hebben.

Iedereen word door God bewust op een plaats op aarde gezet, met iedereen verschillende talenten.
Het is mede aan jezelf hoe je daar mee omgaat, zelfbeschikking heet dat...

Of de mens echt wel vrij is en de mate waarin is een filosofisch probleem. Bij Zomergasten is daar onlangs nog, met een neuroloog een hele zondagavond aan gewijd. Ik ben het wel met je eens dat we de talenten die we van God hebben gekregen moeten gebruiken. Wat jij zelfbeschikking noemt, benoem ik liever als zelfverantwoordelijke zelfbepaling. Strikt genomen is dat in strijd met een God die het leven geheel stuurt. Dat kan ook niet volledig zo zijn. De mens heeft zelf een keuze en een verantwoordelijkheid. Het is prima als mensen het goed gaat, dat gun ik iedereen graag maar God geeft ons door de hele Bijbel heen wel de taak ook de zwakke te steunen. De kern is barmhartigheid en dat is niet hetzelfde als rechtvaardig. Je moet juist barmhartig zijn als de ander het niet verdient. Gerechtigheid is niet dat alles gelijk verdeeld is maar in Bijbelse zijn dat een ieder tot zijn recht kan komen en niet alleen in economische zin.

Zo kan een miljonairskind later toch in de goot belanden en het kind van een bijstandsmoeder die geeneens weet wie zn vader is, in de tweede kamer komen of ministerpresident worden.

Het komt allemaal voor maar de kansen daartoe zijn ook gegeven door een maatschappelijke structuur zoals nu, waarin niet afkomst en klasse bepalend zijn maar (ook) opleiding en inzet. Die structuurverandering is indertijd wel degelijk ingezet door mensen als gelijkwaardig te zien. De maatschappelijke visie dat God de klassen geschapen had, kwam indertijd de hogere klassen wel uit. Het is maar zeer de vraag of God de verhoudingen wilde zoals ze toen bestonden. De beste garantie om rijk te worden is nog altijd in een rijk gezin geboren te worden. Dank zij de democratisering zijn die kansen er nu meer en voor iedereen. Een jongen uit een bijstandsgezin die apps kan maken, kan daar fors beter van worden en daar mogen we allemaal blij mee zijn. Wie als dubbeltje geboren wordt, kan wel degelijk een kwartje worden.

Het slavernijsysteem in het oude Israel was ook eerlijk, eens in de zoveel jaar was een jubeljaar, dan waren alle slaven weer vrij.

Het geeft aan dat de Joden met reden de vreugde der Wet vierden. De toenmalige wetgeving haalde in ieder geval de meest wrede en onmenselijke kanten van het systeem af. Het slavernijsysteem was niet eerlijk maar door die wetten wel menselijker dan in de omliggende gebieden.

Thomas, vrijwel altijd genuanceerd. Knipoog smiley

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 20:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 16:29

Ook als in Bijbelse tijden en dus in een andere cultuur slavernij als een normaal verschijnsel werd gezien, moeten we het toch veroordelen. Voor God zijn we allemaal gelijk en slavernij kan dus niet bestaan als we (willen) leven in de liefde van Christus. De cultuur en samenleving van 20 of 30 eeuwen geleden geleden is niet de maatstaf of de norm voor de samenleving van nu. Onze rechtsstaat is veel verder en beter ontwikkeld. Lees het verhaal van de door de Joden geroofde vrouwen hierboven eens, dat is voor ieder mens een gruwel. Het gaat om de boodschap en die is tijdloos, de cultuur en samenleving van toen is dat zeker niet. Gelukkig maar.

Toch waren de wetten voor die tijd niet slecht. Het bracht nog enige menselijkheid voor vrouwen en slaven in die tijd. In al die wetten zit de opdracht tot een zekere bescherming voor en waardigheid van de zwakke. Bedenk dat Christus ook leefde in een samenleving waar slavernij normaal was. Maar omdat het toen zo was hoeft slavernij en de uitbuiting en roof die daarbij hoort, voor ons nog niet de norm te zijn. Of zouden we soms een Bijbelser samenleving hebben als jij als slaaf of slavin kon worden verkocht? Dat lijkt me toch niet.

Thomas, die het met Jolanda eens is.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 17:07
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 15:46

Bij het kiezen van een levenspartner speelt het aantrekkelijk van de ander voor je zijn gewoon een rol. Er is niks mis mee enthousiast en een beetje opgewonden van de nieuwe partner te willen worden. Dat is ook normaal en het vergroot de kans op succes op een bestendige relatie aanzienlijk. Verder moet het wel passen. Een niet al te verschillend denkniveau, een vergelijkbate levensfase, voor elkaar te begrijpen belangstelling voor allerhande zaken, passende en hopelijk elkaar aanvullende karakters: van alles moet er een beetje zijn. En als het goed is geef je voor de goede partner ook nog wel wat wensen noodgedwongen op. Je potentiële wederhelft waarschijnlijk ook - want die moet het met jou doen, tenslotte. Engeltje smiley

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 15:53
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: woensdag 5 oktober 2011, 00:16
BerichtOnderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?

Ik ken niet begrijpe dat as ik effe gaat legge wat dat nou met een kip te make heb.

Thomas, ach ja.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 00:21
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 23:46
BerichtOnderwerp: App CM voor iPhone

Ik heb als Applefanaat een iPhone maar dit lijkt er wel op. CM zal de site zo moeten aanpassen dat die past op het scherm van een mobieltje en de navigatie vergemakkelijken met een ander interface. Android is een redelijk alternatief al staan ze na IOS5 van Apple weer even op achterstand, vrees ik. Maar Apple en goedkoop heb ik helaas nog nooit in één zin horen noemen...

Thomas, de prijs is een zure appel.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 21:40

SOFIE807 schreef:
Anders dan in België dan .... Ik kende van werkwoord kennen
ik kon van werkwoord kunnen
Verlegen lachende smiley
In Nederland anders ?

Welnee, het Nederlands dat in Vlaanderen gesproken wordt, is zuiverder dan hier. Al vind ik droogzwierder en manvriend wel vreemde woorden Knipoog smiley

Thomas, Fries met liefde voor het Nederlands.
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 21:35

SHANITA130 schreef:
Het moet zijn: ze had een ziekte aan haar ogen waar ze zeker blind van zou geworden zijn. en niet 'waarbij'

Het moet zijn: Deze vrouw kon ik persoonlijk. Verleden tijd ook, dus hoe kan je weten dat ze nog steeds kan zien?

Kon is bij de eerste, tweede en derde persoon enkelvoud de verleden tijd van kunnen, niet van kennen. Het moet dus zijn: deze vrouw kende ik persoonlijk. Deze vrouw kon ik persoonlijk is Rotterdams en dat is dialect. Rotterdammers hebben veel problemen met kennen en kunnen en ook met liggen en leggen. Gewoon fout Nederlands.

Thomas.

Laatst aangepast door
THOMAS968
op woensdag 5 oktober 2011, 00:15
Naar boven

Auteur Bericht
THOMAS968 (70)

BerichtGeplaatst: dinsdag 4 oktober 2011, 14:05
BerichtOnderwerp: App CM voor iPhone

Andere sites hebben inmiddels de moeite genomen een app te maken dan wel de site even aan te passen voor mobiele telefonie.

CM blijft helaas achter, terwijl een site maken als m.cm.nl toch echt niet zo moeilijk hoeft te zijn...

Thomas, gaat soms met zijn tijd mee.
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van THOMAS968
Ga naar pagina Vorige 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 ... 91 Volgende
Pagina 47 van 91