ChristianMatch

Forum

Berichten van GERRIT084
Ga naar pagina Vorige 1 ... 41 42 43 44 45 46 47 ... 74 Volgende
ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084
Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: woensdag 25 januari 2012, 00:03
BerichtOnderwerp: "Dat vertel ik je later"

COOTJE711 schreef:
Logisch toch Gerrit?? Niets zo belangrijk als financieen Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Zal ook eens nagaan denken over m'n aanvullende wensen lijstje...

Kan best zijn Coot. een verlanglijstje om te Kussende smiley en dan maar laten afwachten wat ze zelf te bieden hebben. Geschokte, onthutste smiley meestal is dat het effect en dit Zieke smiley en dit wat je er aan over houd Coole smiley met zonnebril
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 23:46
BerichtOnderwerp: inzegening tweede huwelijk

MARIAN519 schreef:
Voordat je scheiden gaat is er meestal heel veel ergs gebeurd, onderschat een scheding niet..helemaal voor christenen, die ook nog eens volgens Gods regels willen leven..God heeft het zo niet bedoeld.
Hij wilde dat we trouw zouden zijn, maar dat moet je dus in een huwelijk alle twee zijn..en daar gaat het vaak mis.
Je bent dan met twee mensen en moet de wil hebben om aan je huwelijk te werken...elke dag weer...en dat brengt alleen al risico's met zich mee. en wat niet? elke moment van je leven is een risico..bij alles wat je doet en/of laat..
en risico's geven je geen garantie..je kkunt zelf wel het besluit nemen om trouw te zijn; je hebt je verstand, je liefde en je wil...

Natuurlijk zijn er scheidingen geweest waar wat ergs aan vooraf is gegaan.
Maar er zijn er ook, waar niets is gebeurd, waar alleen de spanning, of de liefde even zoek was.
En er zijn er die scheiden, omdat ze vonden niet meer door 1 deur konden gaan,
En die weer vrij wilden zijn en gaan en staan waar ze wilden, dan vraag ik me eigen af, waarom dan weer die verbintenis aan gaan.
En dan weer het risico opzoeken, dus dat risico bedoelde ik........
Want als het er op aankomt is iedereen schuldloos gescheiden, het stond vroeger altijd in de kranten, bij de contact advertenties.
En die schuldige kom je nooit tegen, er is overal wel een excuus te vinden.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 13:25
BerichtOnderwerp: Jij...als dier

[quote=ERIKA129Dartel Kwartel, lammetjes past wel bij je Knipoog smiley Smiley met dichtgeplakte mond[/quote]

Zieke smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 11:15
BerichtOnderwerp: ik zoek relatie in buurt ouddorp

STEENTJE178 schreef:
Hm ja, idd. En dan gewoon 1 luchtverkeersregel: de snelste heeft altijd en overal voorrang. Scheelt het ophangen van borden etc. Knipoog smiley

En schiphol maar klagen over al dat spookverkeer dat overal dikke schijt aan heeft, en de regels aan hun stok hangen Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 11:07
BerichtOnderwerp: "Dat vertel ik je later"

COOTJE711 schreef:
Ik vind het gewoon jammer dat dit antwoord niet vaker ingevuld kan worden bij de meerkeuze vragen...
Houd het interessanter...... Uitdagende, speelse smiley die tong uitsteekt
Dit geld dan alleen voor m'n eigen profiel...

Wat voor werk doe je Smiley die vol vragen zit Kunnen ze beter veranderen in: wat is je minimale bestedingsruimte bv Tussen de 1500€ en de 3000€ per maand.
3000 € .. 6000€ .. ..
6000 € .. . 10.000€ .. ..
Dit ook bij de wensen zetten die je verwacht van je e.v.t partner, dit zijn zo,n beetje de belangrijkste zaken die men wil weten.
En het belangrijkste is nog steeds, hoe groot is je rugzakje, en dan komt er een hele poos niets.
En dan komt pas de liefde een keertje om het hoekje kijken, dus eerst het belangrijkste.
En dan pas de e.v.t andere fijne leuke bijkomstig heden, die je e.v.t kan mogen verwachten.
De mijne staat er dan nog niet eens tussen, steenrijke vrijgezelle mooie lieve vrijgevige en met een zwakhart dame tussen de 99 en 100 jaar.
Das pas eerlijk Gefrustreerde smiley wat een geneuzel zeg Boze smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 09:19

GERRIT084 schreef:
Een Vlaamse Gaai Verlegen lachende smiley of een mechelse herder Gefrustreerde smiley of een Vlaamse reus. of een Jan van Gent. keuze zat toch Smiley die vol vragen zit

En dan heb je nog de Brusselse staander
Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 09:14
BerichtOnderwerp: invloed van Westers denken op christenen?

SHANITA130 schreef:
Ja, ik heb makkelijk lu...eh praten. Ik heb geen kinderen.

Inderdaad, als je in een minima zit met een paar kinderen, kan het echt wel lastig zijn Boze smiley Want kinderen willen ook dingen zelfde als vriendjes, en kinderen zijn hard hoor, als je kind niet heeft wat andere kinderen wel hebben, kan zo'n kind worden gepest. Hoe dat op reformatorische en gereformeerde scholen is weet ik niet, daar is het wellicht anders.

Of als je kind niet meekan, als enige, met schoolreisje, dat soort dingen...

Uiteindelijk werpen zulke dingen op latere leeftijd zijn vruchten weer af, bij deze kinderen.
Zij hebben geleerd met weinig tevreden te zijn, en met zo min mogelijk veel voor elkaar te krijgen.
Als je alles op een presenteer blaadje krijgt, en op een gegeven moment een stapje terug moet doen zijn de rapen pas echt gaar.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: dinsdag 24 januari 2012, 01:41

FRANKT627 schreef:
Ik wil ook graag een dier zijn maar ik weet niet welk... Twijfelende smiley

Een Vlaamse Gaai Verlegen lachende smiley of een mechelse herder Gefrustreerde smiley of een vlaamse reus. of een Jan van Gent. keuze zat toch Smiley die vol vragen zit

Laatst aangepast door
GERRIT084
op dinsdag 24 januari 2012, 09:16
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 23:55

WILLEMIJN232 schreef:
Nee hoor Gerrit, troost je.....ik vind zelf juist dat ik vaak te weinig aandacht voor mensen heb en je weet het, ik kan niet tegen geneuzel dus dat sla ik ook maar het liefst over.....Dus ik ben goed bezig?, nee, dat vind ik niet van mijzelf.....er zijn zeker wat aandachtspunten, gelukkig maar he, ben een echt mens.....
Wat ik me wel realiseer is dat we met zijn allen, dus ook jij en ik er voor moeten zorgen dat we in een beetje leefbare wereld leven...en daar ook een beetje positief naar kijken.......Ik wil niet meegaan in die negatieve flow van doemdenken en moppers over hoe slecht alles is. Er zijn altijd ook nog mooie dingen....... Knipoog smiley Knipoog smiley

Verhip Zieke smiley je was toch tegen Engels tikken Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 23:54

MARRY942 schreef:
Mee eens Lenyh....ik werk ook bijna fulltime, verdien het zout in de pap nie...maar wat is het fijn om zoveel mensen te ziens stralen....!!! Ben nog nooit zo voldaan geweest als nu!

Wat doe je met die mensen dan, bestraal je ze, of straal je ze in Smiley die vol vragen zit
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 12:34

WILLEMIJN232 schreef:
Het verhaal komt bij mij over als een incident en ik moet je eerlijk zeggen dat ik bij een Avondmaal ook niet precies weet wie wat heeft en wie waar zit of staat.....
Maar om dit nu dan gelijk een niet omzien naar elkaar te vinden?
Het is ook je eigen blik van kijken daarin he en wat jezelf uitstraalt.......
Gelukkig kan jij dan het goede voorbeeld geven en je anders gedragen?
Verbeter de wereld en begin bij jezelf luidt het spreekwoord toch?

Engeltje smiley

Och weet je, het was maar een voorbeeld, ik ken er nog veel meer maar dat is een gebed zonder einde.
Alleen het gezegde al verbeter de wereld en begin bij jezelf, als iedereen dat nu zegt en niets doet wat vaak het geval is, blijven wij in die visuele cirkel zitten.
Dus met andere woorden zeg je eigenlijk, ik ben goed bezig, ik zie om naar die ander.
En geeft dan een verwijtende opmerking van verbeter de wereld en begin bij jezelf.
En in de meeste gevallen wordt dit gezegd omdat men zo vlug geen ander antwoord heeft.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 11:07

WILLEMIJN232 schreef:
Je staat wel lekker positief in het leven Gerrit, mijn ervaringen zijn gelukkig anders.......
Als je met zo'n blik van kijken in het leven staat zie je-volgens mij- ook weinig positieve dingen.....

Zo positief als wat, maar ook nuchter met wel een heel brede kijk op dit leven.
Gisteren nog bij de H.A viering, iedereen doet flink zijn best om mooi gekleed ten tonele te verschijnen.
Vreemde woordkeus wellicht, maar toch, zo zag ik het, nog steeds, soms is het net schijnheiligheid ten top gestegen.
Gewoon een echtpaar, zij zaten al aan de tafel toen iedereen de kerk binnen kwam, hij is sinds enkele jaren invalide door een hersenbloeding.
Voorheen melkboer en kruidenier, op zondag ouderling en collectant een beetje aanzien had hij wel.
Alleen deed iedereen nu zijn best om zo dicht mogelijk bij de dominee te zitten.
En het echtpaar zat zo,n 15 meter bij de rest vandaan toen moest een ouderling met het brood en de wijn op en neer huppelen.
Echte samenhorigheid en rekening houdende met is dat niet, en zeker geen omzien.
En dit was in de kerk, geloof mij nu maar, in die grote boze buitenwereld is het geen haar beter. Omzien

Coole smiley met zonnebril Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: maandag 23 januari 2012, 09:37

WILLEMIJN232 schreef:
Ben het helemaal met je eens....Maar wat ik me weleens afvraag, wat is arm en wat is hebzucht?
Ben je arm als je geen lcd tv hebt? Nou die heb ik niet want ik kijk zelden tv....dus vind ik zonde van mijn geld....
Is het hebzucht als ik een boek koop omdat ik toevallig heel veel van lezen hou? Is het hebzucht als ik de nieuwste Iphone heb gekocht omdat ik daar zoveel mee kan en daarom de helft van mijn mobiele nummers kwijt ben? En het ook wel stoer vind om er één te hebben?
Iedereen heeft daar andere criteria voor...
Wat ik wel vind is dat iedereen om moet zien naar de ander op wat voor manier dan ook......

Omzien naar anderen doet bijna iedereen, maar dat is ook het enigste, of ze er ook nog wat mee doen, dat is weer wat anders.
Omzien en veroordelen, of oordelen, dat is het enigste wat wij er mee doen.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:12

WILLEMIJN232 schreef:
Ahum, ik heb de nieuwste Apple gekocht die dat allemaal doet.....NEE DUS!

Een peerre ding dus Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 22:08

WILLEMIJN232 schreef:
Maar wat is er dan mis mee om wel mooie dingen te kopen als je je dat kan permitteren? Zo is inderdaad de wereld, nou en? Niets mis mee toch?
Zolang je het maar kan relativeren en het geen hebzucht wordt......

Heb verleden week een nieuwe telefoon gekocht en ben nu de helft van mijn nummers kwijt........ Boze smiley Je weet dus tegenwoordig geen nummer meer uit je hoofd.....

Toch weer niet goed er over nagedacht Mientje Gefrustreerde smiley beter ouwerwetse foon gekocht, zonder geheugen Geschokte, onthutste smiley hersentraining heet dat Coole smiley met zonnebril
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zondag 22 januari 2012, 09:44
BerichtOnderwerp: eten in Duitsland 21 jan

COOTJE711 schreef:
vol verwachting klopt ons hart....
Zoiets is toch wel de afspraak, als er gegeten wordt, dan foto's op het forum.... Lachende smiley

Ze zullen wel allemaal ziek op bed liggen Geschokte, onthutste smiley krijgen onze komkommers weer de schuld Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 12:54

MARISKA601 schreef:
Rotjeknor heeft niks met varkens te maken.
Knor heeft ook een betekenis van mopperen, klagen, zeuren.

Klopt precies dan he Lachende smiley schapen zijn net als sommige jonge kinderen Gefrustreerde smiley die kunnen ook de goe ganse dag mekkeren en zeuren Huilende smiley, smiley in tranen

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 21 januari 2012, 12:55
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 09:36

Reddeloos beslist niet, meer hopeloos.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 08:00
BerichtOnderwerp: ik zoek relatie in buurt ouddorp

MARIO216 schreef:
Goeree-Overvlakee

Wel nee Geschokte, onthutste smiley elk dorp heeft een oud dorp Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: zaterdag 21 januari 2012, 07:46
BerichtOnderwerp: Christelijk nederland is een toneelgezelschap

MOMO697 schreef:
t zelfde dwaallicht als mij ...

Gij zult ...

Waarom dwaallicht.

Als God zegt, gij zult niet, neem dan gerust maar aan dat u niet mag, maar moet doen wat Hij zegt.
Doe je het niet, en volhard in je eigen ik, dan kan je het best nog wel eens warm gaan krijgen, zeg maar gerust heet.
Dus ja, soms mag moeten wel eens, niet altijd zo neuzelen, over een woord keuze, terwijl je weet wat de ander bedoeld.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op zaterdag 21 januari 2012, 07:48
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 21:21

VISSER278 schreef:
Hoeveel is het krokodillenleer tegenwoordig waard? Smiley met dichtgeplakte mond

ligt er aan, hoe groot de rekbaarheid is Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 21:01

COOTJE711 schreef:
Ik denk aan een eekhoorn:
Die staat voor: Opmerkzaamheid, sociaal gevoel, speelsheid en energie

Helaas mis ik de energie en de lenigheid om in al die bomen te klimmen.....;-)

Ach Cootje neem je toch een bonsai boompje Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 19:57
BerichtOnderwerp: Vergoeding homotherapie uit het ziekenfonds

MOMO697 schreef:
aangeboren? ja
afwijking? nee
tenzij je bedoeld een afwijking van het oorspronkelijke perfecte plaatje dat God voor ogen had.

het enige kruis dat ik wens te dragen zijn de gevolgen die mijn geloof in Jezus Christus heeft / hebben.
Mijn omstandigheden zullen nooit een kruis zijn dat ik te dragen heb.
Eerder een uitdaging en een berg die door geloof moet wijken.

Ik voeg mij niet onder de dragers, ook niet onder de klagers, wel onder de genieters.

En dat ik grenzen heb en daarmee moet leren omgaan, ok. Maar dat is geen kruis. Dat is respect hebben voor wie je bent, en niet de norm hanteren die de maatschappij voorschrijft.

Natuurlijk, is het geen afwijking, het is een aangeboren perfecte staat, waar niemand geen problemen mee heeft.
En de Bijbel, ach het zal allemaal wel zet en vertalingsfouten zijn geweest.
En wat de natuur zelf bepaald, dat bij dieren in het wild, waar het ook wel eens voorkomt, ach die maken elkaar dan gewoon af.
Maar wat zou dat, dat zijn dan ook beesten, maar wat zou het, het moest een naam hebben.

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 20 januari 2012, 22:05
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:29
BerichtOnderwerp: Boom...plant...bloem....struik....heester.

Eigenlijk ben ik een brandnetel. prikkelbaar, vlug aangebrand, en meestal leggen ze mij het vuur aan de schenen.
Het liefste roeien ze mij uit, koeien vreten me op, en sommige allochtonen ook.
In Drente stoppe ze me in de kaas, in de pharma-industrie proppe ze me in zalffies.
Misschien toch nog een aardig stekkie Gefrustreerde smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:18

MOMO697 schreef:
En dat terwijl er ook een hopen mensen op cm zitten die geloven in spontane gebed genezingen .
Hoe is het dan nu, nu even niet?

ik ben 1 van die mensen en ik geloof er altijd in
wil overigens niet zeggen dat het dan ook altijd gebeurd he

maar voor genezing is ziekte nodig
en ik zie homofiele geaardheid en homosexualiteit niet als ziekte

bovendien gebeurd genezing niet altijd spontaan, kan ook een heel proces zijn waarin geloof voor genezing ontwikkeld word

Het is ook geen ziekte, als het een ziekte was geweest, waren er wel medicijnen voor geweest.
Het is een aangeboren afwijking, en een hopen mensen hebben een afwijking, ik ook, en ook ik moest er mee leren omgaan.
Dus eigenlijk hebben een hele boel mensen een afwijking, alleen geven sommige er aan toe, en sommige niet.
Wanneer is iets, of kan iets een afwijking zijn, als anderen er last van hebben.
En in veel gevallen, is er mee leren omgaan een optie, zo heeft iedereen zijn eigen kruis te dragen.
En net als de wereld rond is, heb je nu eenmaal klagers en dragers.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 12:21

MOMO697 schreef:
Maar mogen we dan alles toestaan?
En waar ligt de grens?
Waar stellen we de norm?
Zijn onze normen nog wel gebaseerd op christelijke waarden?
En wie bepaald dan die waarden?

In een democratie bepaald iedereen een beetje mee Toch?
Willen we toch rekening houden met iedereen?
Of worden we radicaal en extreem en is alleen "onze" visie doorslaggevend.
En kunnen we het binnen onze visie het wel eens worden met elkaar?

oftewel

Genade, Waarheid en Liefde gaan hand in hand

Of we alles mogen toestaan?
Het is maar net waar je prioriteiten liggen, en in hoeverre je betrokken bent speelt ook een rol.
Bij ons in de familie, is er pas na 10 jaar wat begrip in de situatie, 1 neef homo, na bekendmaking van het feit 10 jaar terug.
Het gezin (moeder overleden) lag na het bekend worden uit elkaar, nu sinds een jaar komen ze weer bij elkaar over de vloer.
Hersteld hervormd gezin, een hoop taboe dus dat in eenne over de vloer kwam.
Het had wel fijn geweest als tante het had meegemaakt, zij misten dus een stukje begeleiding in dezen.
Bijbelse normen en waarden, die blijven het zelfde, daar kan en mag zelfs een democratie niet aan tornen. (vind ik)
En dan nog, het bericht kwam uit de pers.
Een stukje van tv, en de krant van wakker Nederland, en in ene is de kogel weer door de kerk.
Want dan komen ze aan ons tweede, en voor sommige belangrijkere geloof, de centjes.
Tja dan geld de wereld weer he, en toen moest er in ene weer een onderzoek ingesteld worden.
En dat terwijl er uit de hoek der homoseksuelen ook mensen waren die er baat bij gehad hadden.
En dat terwijl er ook een hopen mensen op cm zitten die geloven in spontane gebed genezingen .
Hoe is het dan nu, nu even niet?
Heel simpel, dominee of portomonee voorganger of handlanger.
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 07:06

MOMO697 schreef:
bijsterfte???
is dat een bijkomend iets als je sterft?
of ben je dr dan bij?
of ben je het spoor bijster?

Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley Gefrustreerde smiley

Bij-dehand Coole smiley met zonnebril

Laatst aangepast door
GERRIT084
op vrijdag 20 januari 2012, 07:07
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 21:39

MOMO697 schreef:
k hou niet van donker bos Boze smiley
zie je geen hand voor ogen

in het donker hebben wij geen last.
we houden ons overal aan vast.
mens en dier vinden ons niet zo leuke.
dat zal ons luisjes niet zo jeuke. Clown smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 19:59

MOMO697 schreef:
om vervolgens uitgeroeid te worden door de luizenkam, spray en aanverwante artikelen Engeltje smiley

Echt niet Gefrustreerde smiley in een donker bos, hier vervandaan daar waar geen mensen wonen Knipoog smiley gewoon blad luis dus Knipoog smiley
Naar boven

Auteur Bericht
GERRIT084 (65)

BerichtGeplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:42

Ik zou best een luis wille wezen Clown smiley
dan maakte ik me nooit meer druk Coole smiley met zonnebril
En ging lekker een luize leventje lijden Gefrustreerde smiley
Naar boven

ChristianMatch forum index » Berichten van GERRIT084