Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: dinsdag 17 januari 2012, 23:00
|
|
|
God schiep de mens, allemaal ZO verschillend, schiep de bomen en planten. Met welke boom/bloem/plant kan jij je vergelijken ?
Met de roos ...zo mooi, maar als ze je aanraken, je dan vreselijk prikt. De klimop... je iemand nodig hebt om te kunnen groeien ? De dikke eik ...met stevige wortels in de grond ..een goede basis. De cactus ..die weinig vocht nodig heeft om in leven blijven ? De dunne berk ...met heel veel takken/bladeren om mensen /dier te beschermen.
Ik vroeg dit laatst aan een groepje meiden, toen we uit gingen.
Een reactie was zo om te giechelen.. ze voelde zich op dit moment een beetje openhaardhout... ..
Laatst aangepast door
|
LIEKE000
|
op dinsdag 17 januari 2012, 23:08
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MARRY942
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 18:41
|
|
|
Ik ga voor de olijfboom....sprankelend glanzend in het zonlicht.... Verdorrend en bladverlies bij gebrek aan water En vrucht dragend! (heerlijke vruchten!)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 20:24
|
|
|
'k Denk dat ik mezelf wel kan vergelijken met een GROEN blijvende heester / heg. Niet willen opvallen ... veel beschutting / bescherming geven voor de dieren.....EN.... op zijn tijd flink gesnoeid moet worden om mooi te blijven.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
HANNAH810
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 21:54
|
|
|
.....
Laatst aangepast door
|
HANNAH810
|
op woensdag 18 januari 2012, 22:41
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MYRTHE113
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:05
|
|
|
Hannah is idd een lekker geurig kopje thee, ik ben een Ribes, lekker vrolijk en een beetje gek
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MYRTHE113
|
|
Geplaatst: woensdag 18 januari 2012, 22:06
|
|
|
HANNAH810 schreef: | http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://api.ning.com/files/rzRvfUI6niWDS4SEhkEi1JOHmUa1xtU1MG*DgQoMTUZVkBncut94Orwxhw4KdIW8ngpesTKidbsf8*0p68xwE*c1k-XiANIu/bereklauw.jpg&imgrefurl=http://mosangels.ning.com/xn/detail/5513472:Comment:176992%3Fxg_source%3Dactivity&usg=__HyrDGNoaVbnE5wO7Ivf5vhxRKJ4=&h=339&w=256&sz=41&hl=nl&start=1&zoom=1&tbnid=tNoZzcg8DTZpHM:&tbnh=97&tbnw=73&ei=JjAXT8WiBc2j-gadkqSMBA&prev=/search%3Fq%3Dbereklauw%26hl%3Dnl%26sa%3DX%26rls%3Dcom.microsoft:nl:IE-SearchBox%26rlz%3D1I7ADSA_nl%26imgrefurl%3Dhttp://home.kpn.nl/r.mveloo/bereklauw.htm%26imgurl%3Dhttp://home.kpn.nl/r.mveloo/bereklauw.jpg%26w%3D256%26h%3D339%26sig%3D105276735315218959758%26ndsp%3D12%26biw%3D831%26bih%3D445%26tbs%3Dsimg:CAQSEgm02hnNyDwNNiF1-aBncbytkQ%26tbm%3Disch&itbs=1&iact=hc&vpx=77&vpy=51&dur=78&hovh=258&hovw=195&tx=106&ty=233&sig=105276735315218959758&page=1&ved=1t:429,r:0,s:0
de bereklauw
vanavond kwam ik op mijn pad, een plant tegen, waar ik snel genoeg van had; een "bereklauw"; zo imposant met woorden een bereklauw, die dwars door alle harten boorde.
hoe kunnen bereklauwen zo misleiden dat je steeds weer terug denkt aan wat ze zeiden. woorden verwondend, en brandend, zo diep. tegen mensen die dezelfde Vader eens schiep.
die bereklauw, o, ik zucht en ik huiver er nog van. zo wit en zo zuiver; zo uiterlijk rein; wie zou er toch niet als die prachtige bereklauw willen zijn!!
zo hol van stengel om zich met vocht te voeden zo hoog als een boom, maar wie kan bevroeden dat wanneer ze je slechts lichtjes haar aan hebt geraakt, al streel je haar maar... dan heb je een blaar. want zie; ze schenkt je alle giffen die haar innerlijk heeft aangemaakt.
raak haar slechts nauwelijks dan brand ze zó genadeloos diep!! de mensen om zich heen, die onze Vader schiep.
harteloos en ongenadig pakt zij de kwetsbare mens op de kwetsbaarste plaats.
dus wees op je hoede want al lijkt de bereklauw schoon; ze brand en verwondt, met de woorden uit haar mond de mensen om zich heen die God onze Vader schiep.
kom ik ooit weer de bereklauw tegen dan zal ik eens overwegen wanneer zij het waagt ook maar IEMAND te branden het hart heeft ook maar IEMAND te verwonden van de mensen om haar heen
om haar zo hard te "strélen" dat haar steeltje knakt en niet stoppen tot ik haar met mijn woorden in ienie minie minuscule utsel-frutsig kleine mootjes heb gehakt!!
hannah......kan niet tegen onrecht |
Ik ben er een beetje stil van...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:52
|
|
|
Een Bereklauw das toch een bal gehakt, met ringen uien
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 10:56
|
|
|
Dan ben ik wel een waterlelie de rest gaat toch dood Tis veel te nat hier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:08
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Een Bereklauw das toch een bal gehakt, met ringen uien |
En een plant meneer gerrit en zoals je leest geen leuke
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
LIEKE000
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:16
|
|
|
Gerrit.... zeker VEEEEEEEEL vocht nodig !!!....... ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
PIETER649
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:44
|
|
|
en natuurlijk weer niemand die er voor uit komt dattie gewoon onkruid is
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GRIFFIN748
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 12:50
|
|
|
PIETER649 schreef: | en natuurlijk weer niemand die er voor uit komt dattie gewoon onkruid is |
da's denk ik wel het laatste wat je over jezelf zegt. zèlfs ik zal dat niet over mezelf zeggen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ZEELAND736
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:04
|
|
|
PIETER649 schreef: | en natuurlijk weer niemand die er voor uit komt dattie gewoon onkruid is |
Bied je aan joh!!!!
Zouden we ons allemaal zo af en toe niet voelen??? Hoop dat ik voor God dan maar een mooie bloeiende roos mag wezen...
Als God voor mij is...wat zou mij een nietig mens doen??? Ach misschien ben ik voor de mensen onkruid(ik hoop het niet) Als ik maar weet dat God me anders ziet...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 13:21
|
|
|
Geen moeite mee.
Ik ben gewoon een brandnetel, en geniet ook van een kopje brandnetelthee. Zuiverend voor het lichaam. En mocht ik verder kiezen zou ik mezelf als een klaproos zien. gewoon onkruid, dat vergaat niet zo snel, maar kan toch heel mooi zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:57
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Geen moeite mee.
Ik ben gewoon een brandnetel, en geniet ook van een kopje brandnetelthee. Zuiverend voor het lichaam. En mocht ik verder kiezen zou ik mezelf als een klaproos zien. gewoon onkruid, dat vergaat niet zo snel, maar kan toch heel mooi zijn |
hey dit is leuk, ik kies hetzelfde
brandnetel=zuiverend maar kan ook prikkelend zijn klaproos=heel teer maar prachtig om te zien
en een groen blaadje ben ik ook graag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 17:58
|
|
|
en ik drink dagelijks brandnetelthee, heerlijk is ie liefst die van zonnatura
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
ERIKA129
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:14
|
|
|
MOMO697 schreef: | hey dit is leuk, ik kies hetzelfde
brandnetel=zuiverend maar kan ook prikkelend zijn klaproos=heel teer maar prachtig om te zien
en een groen blaadje ben ik ook graag |
Hoe kan jij nu een groen blaadje zijn
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:19
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Hoe kan jij nu een groen blaadje zijn |
door een oude bok te zoeken
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:31
|
|
|
De meesten hier zijn paddestoelen wat zwammen betreft
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:40
|
|
|
GERRIT084 schreef: | De meesten hier zijn paddestoelen wat zwammen betreft |
misschien zijn we wel heel serieus in ons gezwam Gerrit
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:42
|
|
|
Is altijd nog beter dan dat iemand anders je voor bladluis aanziet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 18:47
|
|
|
VISSER278 schreef: | Is altijd nog beter dan dat iemand anders je voor bladluis aanziet. |
das een ander topic visser
daar mag je jezelf vergelijken met een luis
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
VISSER278
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 19:01
|
|
|
MOMO697 schreef: | das een ander topic visser
daar mag je jezelf vergelijken met een luis |
Dat zal best . Maar bijna iedere boom, plant , bloem, struik of heester heeft te maken met bladluis.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 19:05
|
|
|
VISSER278 schreef: | Dat zal best . Maar bijna iedere boom, plant , bloem, struik of heester heeft te maken met bladluis. |
sjonge dan heeft Gerrit het er maar druk mee
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
COOTJE711
|
|
Geplaatst: donderdag 19 januari 2012, 22:43
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Geen moeite mee.
Ik ben gewoon een brandnetel, en geniet ook van een kopje brandnetelthee. Zuiverend voor het lichaam. En mocht ik verder kiezen zou ik mezelf als een klaproos zien. gewoon onkruid, dat vergaat niet zo snel, maar kan toch heel mooi zijn |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
JOLAN931
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 13:24
|
|
|
MOMO697 schreef: | hey dit is leuk, ik kies hetzelfde
en een groen blaadje ben ik ook graag |
Beetje jammer dat ik de laatste maanden ook zo teer als een klaproos ben. Wel grappig trouwens dat je dezelfde keuze neemt. Bij de dieren koos ik ook voor een adelaar om de zelfde reden die jij beschreef. Ik heb het niet neergezet omdat je me voor was
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
GERRIT084
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 14:29
|
|
|
Eigenlijk ben ik een brandnetel. prikkelbaar, vlug aangebrand, en meestal leggen ze mij het vuur aan de schenen. Het liefste roeien ze mij uit, koeien vreten me op, en sommige allochtonen ook. In Drente stoppe ze me in de kaas, in de pharma-industrie proppe ze me in zalffies. Misschien toch nog een aardig stekkie
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:13
|
|
|
JOLAN931 schreef: | Beetje jammer dat ik de laatste maanden ook zo teer als een klaproos ben. Wel grappig trouwens dat je dezelfde keuze neemt. Bij de dieren koos ik ook voor een adelaar om de zelfde reden die jij beschreef. Ik heb het niet neergezet omdat je me voor was
|
waarschijnlijk omdat jouw beschrijving van jezelf de mijne had kunnen zijn?
impulsief,eerlijk, gevoelig,niet de meest geduldige en een beetje chaotisch, geen meeloper.
Wat verder nog: eehh... ben een koffieleut, ga altijd te laat naar bed, hou van gezelligheid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
MOMO697
|
|
Geplaatst: vrijdag 20 januari 2012, 15:16
|
|
|
GERRIT084 schreef: | Eigenlijk ben ik een brandnetel. prikkelbaar, vlug aangebrand, en meestal leggen ze mij het vuur aan de schenen. Het liefste roeien ze mij uit, koeien vreten me op, en sommige allochtonen ook. In Drente stoppe ze me in de kaas, in de pharma-industrie proppe ze me in zalffies. Misschien toch nog een aardig stekkie |
bekijk het es van de positieve kant gerrit: de brandnetel prikkelt maar is zelf niet prikkelbaar de ander brandt zich aan de brandnetel je bent zuiverend en ik ben dol op je, Jen Jolan ook zowel in de kaas als in het kopje
|
|
Naar boven |
|
|