Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 3 april 2010, 00:06
Onderwerp: Speeddaten in Zwolle op 24 april
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Je snapt niet dat ze niet in de rij staan zeg, er zijn er volgens mij genoeg. |
Mischien zijn de "paarden" uitverkocht.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 3 april 2010, 00:14
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:35
Onderwerp: Avondmaal
|
|
|
klik op het plaatje
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 3 april 2010, 00:23
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 23:22
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Even delen met jullie.....vanavond ben ik voor het eerst weer naar het Avondmaal geweest, na járen niet in de kerk te zijn geweest. Heftig....! Het was emotioneel, het was verdrietig..om Zijn dood...voor mij...én het was alsof ik ná het avondmaal helemaal 'opgeruimd' was van binnen! Ik ben het nóg aan het verwerken. Het mooist? Vond ik de reactie van mijn dochter van 8 jaar: toen ik terugkwam...danste zij op haar stoel heen en weer en klapte in haar handen! Zó blij was ze! (ze vind het avondmaal zó mooi dat ze er uitgelaten van wordt!) Ik dacht nog: "Kijk eens naar haar! zó mag je dus reageren als je het Avondmaal gevierd hebt....zie dit kind!" |
Heel mooi om te horen, ik vind het trouwens ook dapper dat je die stap gemaakt heb
Het waren niet de spijkers die Jezus aan het kruis hielden: het was liefde....!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op vrijdag 2 april 2010, 23:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 2 april 2010, 13:41
Onderwerp: Het oog van de man.
|
|
|
ARIENNEZ498 schreef: | Eva...ik geloof niet, nooit dat een meisje een poging van een man 'uitlokt'. Echt niet! Aandacht...ja! dat wil ze wél, positieve aandacht...mooi gevonden worden, gezien worden, maar méér niet! Jonge meisjes met name zijn zich vaak nog niet goed bewust van hetgeen ze kunnen uitstralen. Idd., gedrag kopiëren, kleding keuze kopiëren van elkaar...om er maar bij te horen. Maar wat de één goed staat en kan hebben, geldt niet voor de ander! Mijn dochter van 13 zit in Havo-1, is dus 'brugsmurf'....ze wil er helemaal bijhoren en dat mág ook van mij...tot een bepaalde grens. Ik laat haar zien wat bij háár hoort, bij haar karakter en leer haar dat ze een eigen identiteit mag ontwikkelen, ook in haar kledingkeuze (als je die meisjes ziet? heb je er één gezien...heb je ze allemaal gezien: ze zien er (bijna) allemaal hetzelfde uit. Maar de persoonlijkheid van jonge meisjes moet nog zó groeien! Ze komen nét uit hun kinderjaren, uit hun onschuld...en worden zich opeens bewust van zichzelf, van jongens...van hormónen! Er gaat een nwe. wereld voor ze open en dan gaan ze ontdekken wie ze zijn. Dat ze dan nog wel eens de plank misslaan is zóóó begrijpelijk! Maar het is wel triest als ze van jong en onbedorven, naief en speels....opeens met de harde realiteit worden geconfronteerd...omdat iemand niet met z'n xxxx van hen af kon blijven! Zó moeten ze toch niet volwassen worden? |
Dit komt bij mij over als van iemand die reeel en bewust in het leven staat.
Ik vind het juist belangrijk dat de ouders de jeugd naar zich toe trekken, want dan is er openheid en respect (eerbied) voor elkaar. Ik ervaar juist daardoor dat ik de vrienden en vriendinnen van mijn dochter iets kan laten zien wie de Heer is en hoe Hij zou zijn voor hun.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 1 april 2010, 00:08
|
|
|
WILMA729 schreef: | Nu heb ik nog steeds geen duidelijk antwoord op mijn vraag Waar ze nu echt om vragen.
Dat mannen kijken vinden denk ik de meeste vrouwen geen probleem. Misschien vragen ze daar wel om wanneer ze hun make-up en kleding zorgvuldig uitkiezen voor ze de deur uitstappen.
Maar dat "vragen om" zoals ik hier lees, suggereert dat deze vrouwen/meisjes met hun kleding zeggen: "hey willekeurige man, wil je me aub aanranden of verkrachten? " (Ik zet het maar even heel duidelijk neer.) Wie kan nou beweren dat vrouwen dit signaal afgeven met het dragen van luchtige kleding
Dat het prikkelt, kan ik me voorstellen. Dat een man probeert te gaan versieren, is ook best normaal. Dat het leidt tot verkrachting is grote onzin. Ik krijg de kriebels van de uitspraak: "ze vragen erom"
Zou dat dan betekenn dat we terug moeten naar heel vroeger, toen de vrouwen nog rondliepen in badpakken op het strand met van die pijpjes tot over de te mooie, aantrekkelijke vrouwelijke knieen??
Het heeft alles te maken met respect voor de ander. Als je dat hebt, dan ga je niet je eigen ik, je eigen lust, je eigen hormonen laten overheersen ten koste van de ander. |
Wilma, om heel eerlijk te zijn, vind ik dat "luchtig geklede vrouwen" hun waardigheid ermee verliezen op straat. Ik als gezonde man, voelt zich niet gelukkig mee om naast zo`n vrouw te lopen, want dan heb je als man haar nooit alleen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 23:06
Onderwerp: Mijn zoon
|
|
|
MARY052 schreef: | Ik heb hem verwend hoor!! Morgenvroeg moet Karst weer naar het ziekenhuis voor controle. maar de wond ziet er echt goed uit. Ik zie geen enkele reden meer om te denken dat de pink gaat afsterven. Het geneest goed. Prijs de HEER!!!! |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 23:01
|
|
|
Haha cross,
oog in laten vallen???
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 19:05
|
|
|
Tja, waarom zou God de mens bekleed hebben???........
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 17:27
Onderwerp: Goede Vrijdag
|
|
|
Voor mij betekend "goede vrijdag" niet veel.
Bijbels gezien en vanuit de joodse wortels is de Here Jezus gestorven voor de "grote shabbath". Dat zou inhouden op woensdag. Net zoals het daarvoor lettelijk tussen twee avonden een lam geslacht werd vanuit de O.T.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 31 maart 2010, 17:28
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:55
|
|
|
HANNAH810 schreef: | wie zegt dat niemand de achtergronden kent, mar? ik ken de achtergronden, en ik weet van meer mensen dat zij die kennen; dus je doet een onjuiste aanname, ben ik bang.......
de hele offerdienst is overigens erg leerzaam, de enige verplichte offers waren offers, waarvan de symboliek onmisbaar is voor de verlossing van de mens; de offers die God zelf eren, waren vrijwillig. dat vond ik persoonlijk een nadenker! |
Waar ik op doel is de sedermaaltijd welke in elk joodse huisgezin werd gehouden en daar de diepere betekenis van. Deze avondmaal hield de Here Jezus ook met zijn discipelen.
Op de link kun je o.a. iets meer van lezen: http://www.stadopeenberg.nl/html/downloads/joodse%20wortels/sedermaaltijd-achtergronden.pdf
Het laatste avondmaal was een Sedermaaltijd
De Sedermaaltijd komt ook in het Nieuwe Testament voor, omdat dit de maaltijd was die men gewoon was te vieren. Wanneer Jezus met zijn discipelen het “laatste avondmaal” viert, is dit een Sedermaaltijd. Het is immers het begin van het feest der ongezuurde broden (Luc.22:7, Matth.26:17) en dat begin wordt gevierd met de Sedermaaltijd.
De tekst “Toen het uur was aangebroken” slaat op de in Leviticus genoemde avondschemering waarop het Pascha moest worden gehouden. Jezus zegt aan het begin van de maaltijd: "Ik heb vurig begeerd dit pascha met jullie te eten, eer Ik lijd” (Lucas 22:14,15). Dat dit pascha een Sedermaaltijd was blijkt ook uit wat er tijdens die maaltijd gebeurt. Zo worden er in Lucas ten minste twee bekers genoemd, terwijl in het avondmaal zoals wij dat kennen er maar één beker is (Lucas 22;17 en 20). In de Sedermaaltijd worden er in totaal vier bekers gedronken worden, elk met een eigen betekenis. Er staat ook dat Jezus “de dankzegging” uitsprak bij het brood en de beker. In de Sedermaaltijd wordt er bij het breken van het brood en bij elke beker een dankzegging uitgesproken. Door de liturgie van de Sedermaaltijd weten we zelfs welke dankzegging er bij het brood en de beker wordt uitgesproken; De zegenbede bij het brood luidt: Gezegend bent U, HERE, onze God, Koning voor eeuwig, U die het brood uit de aarde doet voorkomen. (in het Hebreeuws: Baruch Atah Adonai Eloheinu Melech ha-olam4 ha-motzi lehem min ha-aretz) De zegenbede en bij de beker luidt: Gezegend bent U, HERE, onze God, Koning voor eeuwig, Schepper van de vrucht van de wijnstok . (in het Hebreeuws: Baruch Atah Adonai Eloheinu Melech ha-olam borei p’ri ha-gafen)
Wat Jezus doet is na de dankzegging een nieuwe betekenis aan de beker(s) geven, om te wijzen op Zijn lijden; “Deze beker is het nieuwe verbond in mijn bloed, die voor u uitgegoten wordt” (Lucas 22:20). De voetwassing zoals Johannes die verhaalt was ook een bijzondere invulling door de Heer van een vast onderdeel van de Sedermaaltijd, namelijk het wassen van de handen door iedereen (Joh.13:1-15). Jezus wilde hiermee zijn discipelen nog een laaste boodschap meegeven: weest nederig en laat de leider onder u dienen.
Het aanzeggen van het verraad van Judas vindt plaats door het indopen van het brood in de sausschaal met de bittere kruiden, die tijdens de Sedermaaltijd klaar staat. Er worden (alleen) op die avond bittere kruiden gegeten.De Sedermaaltijd wordt tenslotte afgesloten met het hallel, vertaald de lofzang. Er staat dat zij na het hallel naar de Olijfberg gingen (Mat.26:30, Marc.14:26)5.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 31 maart 2010, 13:12
|
|
|
Ik denk dat het voor een meisje van 16 jaar een onschuldige manier van aandacht trekken is. Het is juist de vaderrol waar het aanschort hoe deze met hun kinderen vooral hun dochters omgaan en/of bijbrengen.
Hoeveel vaders halen hun eigen dochter weg wanneer ze zien of weten dat hun dochters op de verkeerde tijd en plek zijn???
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 31 maart 2010, 13:13
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 30 maart 2010, 23:54
|
|
|
Jammer dat er niemand is die de oorsprong van het avondmaal kent.
De Joodse wijze de Pesach maaltijd (avondmaal) vieren, de uitleg van de Joodse tradities. Maar vooral de Bijbelse betekenis, wijzend naar de vervulling in de Here Jezus, Het Paaslam voor ons geslacht.
Als men dat kent, valt de hele discussie hier volledig weg. Wijsheid uit de joodse traditie`s doet ogen openen en laat de Geest van God spreken.
Shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op woensdag 31 maart 2010, 02:05
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 23:28
|
|
|
Ik ben van mening dat de "kerk" eens leert om hun regels en wetten dusdanig opstellen zodat een ander tot Gods doel gaat komen. En dat inplaats van hoe hou ik iemand tegen.
God heeft zijn geboden ook geven op een dusdanige wijze zodat wij als mens weer tot Gods doel kunnen komen (naar zijn beeld). Inderdaad leven wij in de genade van God en daar horen we niet omheen te gaan. Dat is wat "wetten" wel doen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 22:25
|
|
|
SOLAFIDE630 schreef: | Wat te zeggen van dit bijbelgedeelte?
6 U hebt geen enkele reden om zo zelfvoldaan te zijn. Weet u niet dat al een beetje desem het hele deeg zuur maakt? 7 Doe de oude desem weg en wees als nieuw deeg. U bent immers als ongedesemd brood omdat ons pesachlam, Christus, is geslacht. 8 Laten we daarom het feest niet vieren met de oude desem van kwaad en ontucht, maar met het ongedesemde brood van reinheid en waarheid. 9 Ik heb u in mijn vorige brief gezegd dat u niet moet omgaan met ontuchtplegers, 10 maar dat betekent niet dat u alle ontuchtplegers die er in de wereld zijn, of alle geldwolven, uitbuiters en afgodendienaars moet mijden. Dan zou u de wereld moeten verlaten. Wat ik bedoel is dit: u mag niet omgaan met iemand die zichzelf een broeder of 11 zuster noemt, maar in feite een ontuchtpleger is, een geldwolf, afgodendienaar, lasteraar, dronkaard of uitbuiter. Met zo iemand mag u beslist niet eten. 12 Waarom zouden we over buitenstaanders oordelen? U hoeft toch alleen te oordelen over leden van de gemeente? 13 Over de buitenstaanders zal God oordelen. Maar binnen de gemeente geldt: ‘Verwijder wie kwaad doet uit uw midden.’
De Nieuwe Bijbelvertaling © 2004/2007 Nederlands Bijbelgenootschap
Hier staat, dat je wel degeijk moet oordelen over leden van de gemeente!
En God zal oordelen over de buitenstaanders. Offuhhhh.....kan ik niet lezen.....? |
27 Daarom maakt iemand die op onwaardige wijze van het brood eet en uit de beker van de Heer drinkt, zich schuldig tegenover het lichaam en het bloed van de Heer. 28 Laat daarom iedereen zichzelf eerst toetsen voordat hij van het brood eet en uit de beker drinkt, 29 want wie eet en drinkt maar niet beseft dat het om het lichaam van de Heer gaat, roept zijn veroordeling af over zichzelf. 30 Daarom zijn er onder u veel zwakke en zieke mensen en zijn er al velen onder u gestorven. 31 Als we onszelf zouden toetsen, zouden we niet worden veroordeeld. 32 Maar nu velt de Heer zijn oordeel over ons en wijst hij ons terecht, opdat we niet samen met de wereld zullen worden veroordeeld. 33 Daarom, broeders en zusters, wees gastvrij voor elkaar wanneer u samenkomt voor de maaltijd.
Jij en ik kunnen wel lezen maar mischien teveel. Volgens mij zijn er twee verschillende gedeelte`s waar wij nu over hebben, het gaat toch om het aanzitten van avondmaal. Het gedeelte die jij noemt gaat over het "gemeente" leven.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 29 maart 2010, 22:27
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:47
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Dat zijn jouw woorden. Als iemand beweert dat iedereen welkom is aan het Avondmaal, dan vraag ik me af of er ook een grens is. |
Is het dan aan jou of mij gegeven om over een ander te oordelen tijdens het avondmaal? Ieder beproeve zichzelf staat er in mijn bijbel en verderop in het gedeelte staat de Heer daarover oordeeld.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 29 maart 2010, 21:33
|
|
|
Ik denk dat een inbreker die van tevoren aangeeft dat hij/zij gaat inbreken een ander probleem heeft.
Het komt bij mij over zoals, appels met peren vergelijken.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 29 maart 2010, 21:35
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 20:50
Onderwerp: Ik ga ook een Chr omroep beginnen.
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Loof den Heere dus. Pure bijbelstudie,en geen sport,en theater. Ik denk dat ik geen subsidie krijg,van rijkswege. De Bijbel doorvorsen,en bestuderen,zoals de Profeten. Schamelijk leven,zonder geneugten,des aarde,in het teken van het beest. Mijn aangezicht is een vrolijk aanzien meestal,en leuke lach Echt profaan,ben ik ook niet,in bediening. Echt geen genezingsbediener,of manifestatie,in mijn aard. Bij het Sterven van de Oprichter Ds Glashouwer,van de EO,is die Omroep ook gestorven,van die intensie. Geen leidsman weer,lees de koningen en kronieken. Soms hoor je een waar woord,maar de seculariteit,is bij die omroep,het item. Ik wil geen sport horen,op dit is de dag,maar Gods woord drinken. Deze omroep kalft af,in de Visie omroep. Bekeer U was ooit de intensie,van die EO omroep,en NCRV. Ooit dus. |
Helaas waar maar waar, ook bij de omroep wordt de liefde bij zichzelf gezocht en bestaat uit mensen werk.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 20:28
|
|
|
MARY052 schreef: | Haha ja hoor mar |
Het is goed voor de ziekefonds premie.
haha lol.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 15:47
|
|
|
INKA401 schreef: | nou ik ook hoor ik ben er van overtuigd dat wij mannen deze zomer ogen te kort hebben |
en vervolgens een stijve nek oplopen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 28 maart 2010, 14:24
|
|
|
Ik zat mij af te vragen waarom dragen mannen geen (mini)rokken?
God heeft de mens gekleed met rokken zowel man als vrouw.
Gen 3:21 En de HEERE God maakte voor Adam en zijn vrouw rokken van vellen, en toog ze hun aan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 23:29
Onderwerp: En zij aten en dronken ,en huwden.
|
|
|
ALFAROMEO918 schreef: | Evangeliseren is vechten tegen de Biertkaai,vind ik. |
Vind ik ook, ware liefde zoekt zichzelfe niet. Het is geen "homo", maar heb wel een vriend, die mij nimmermeer verlaat. Voor Hem ging het om het minste.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 27 maart 2010, 23:09
|
|
|
Tja Alfa, het gezonde oog van de man. Hoe ziet het gezonde oog van de vrouw eruit???
Genesis 3:16 ; en tot uw man zal uw begeerte zijn, en hij zal over u heerschappij hebben.
Shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op zaterdag 27 maart 2010, 23:12
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 21:24
|
|
|
Ik ben volledig met je eens solafide.
In mij achterhoofd speeld nogwel een, en en tekst.
Rev 14:12 Hier is de lijdzaamheid der heiligen; hier zijn zij, die de geboden Gods bewaren en het geloof van Jezus.
Rev 22:14 Zalig zijn zij, die Zijn geboden doen, opdat hun macht zij aan den boom des levens, en zij door de poorten mogen ingaan in de stad.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op donderdag 25 maart 2010, 21:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 25 maart 2010, 15:29
Onderwerp: Bijbels feest ongezuurde broden
|
|
|
HENK710 schreef: | Inderdaad! Belangrijke gebeurtenissen voor mensen die Jezus als hun Verlosser aangenomen hebben. En dat mag gevierd worden, waarbij het altijd goed is om stil te staan bij de manier waarop.
Tegelijk doet deze discussie me wel even denken aan een tekst uit Colossenzen 2: |
Col 2:16 Dat u dan niemand oordele in spijs of in drank, of in het stuk des feest dags, of der nieuwe maan, of der sabbatten;
Je leest een verkeerde stripboek. De grondtekst heeft over sabbatten en niet sabbat. Sabbatten zijn de joodse feestdagen daar heeft Paulus het over. Niet de heidense feesten.
De "joodse" feesten zijn een schaduw van de toekomende dingen. Je hebt geen schaduw zonder orgineel.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 12:19
Onderwerp: Waarom gaan mensen naar een waarzegger/ster?
|
|
|
De Here Jezus kan alles!!!!
Wat zegt de ene ware God over waarzeggerij?
Hieronder enkele verzen die vertellen wat God zegt over waarzeggerij.
Leviticus 19:31 Gij zult U niet wenden tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten, gij zult hen niet zoeken, om U met hen te verontreinigen: Ik ben de HERE, Uw God.
Leviticus 20:6 En iemand, die zich tot de geesten van doden of tot waarzeggende geesten wendt, om die overspelig na te lopen – tegen zo iemand zal Ik mijn aangezicht keren en hem uit het midden van zijn volk uitroeien.
Deuteronomium 18:11-13 Geen bezweerder, niemand, die de geest van een dode of een waarzeggende geest ondervraagt of die de doden raadpleegt. Want ieder die deze dingen doet, is de HERE een gruwel, en ter wille van deze gruwelen drijft de HERE, Uw God, hen voor U weg. Gij zult onberispelijk staan tegenover de HERE, Uw God.
Jesaja 8:19 En wanneer men tot U zegt: Vraagt de geesten van doden en de waarzeggende geesten, die daar piepen en mompelen – zal een volk niet zijn God vragen? Zal men voor de levenden de doden (vragen)?
Openbaringen 21:8 Maar de lafhartigen, de ongelovigen, de verfoeilijken, de moordenaars, de hoereerders, de tovenaars, de afgodendienaars en alle leugenaars – hun deel is in de poel, die brandt van vuur en zwavel: dit is de tweede dood.
Deze verzen verklaren dat God het haat en een ieder die magie beoefend zal straffen. Maar, men kan zich afvragen: WAAROM is God ertegen?
Het antwoord is simpel: omdat het allemaal uit dezelfde bron komt: het kwaad. satan, lucifer of hoe hij genoemd wordt. Het is een mengeling van mooie klinkende woorden, die maar EEN DOEL hebben: mensen verblinden voor de waarheid en hen in de duisternis van leugens en valse waarheid leiden.
Het drijft de mensen weg van de ENIGE WARE God, JHWH, Die alles geschapen heeft. Het zegt dat we zelf God zijn, dat we goden kunnen worden, dat er een veelheid van verschillende goden is, etc. Het is een mengeling van duizenden leringen die vaak tegengesteld zijn, maar die één doel dienen: vervul het verlangen van mensen naar spiritualiteit met satanische bedrieging, mensen wegdrijvend van GOD.
Ook bevat magie vaak sexuele zonden. Het drijft mensen vaak in allerlei verschrikkelijke praktijken, die God zeer sterk verafschuwt.
De hele paranormale wereld met mediums, Reiki, hekserij, New Age, etc is een grote cocktail van oude leringen die allen uit dezelfde bron komen, ook al komt het in duizend verschillende woorden en interpretaties. Het dient dit ene doel: de mensen in leugens leiden, weg van de ware God. De God die gestorven is aan het kruis, om ons te bevrijden van onze zonden.
Het is een erg misleidende, vaak zeer indrukwekken-de manier om mensen in de diepste duisternis te trekken.
Toch presenteert het zichzelf vaak als licht, liefde, vrede, goedheid, etc. Maar de Bijbel vertelt over satan, dat hij zich voordoet als een engel van het licht. Hij weet hoe de mensen te misleiden en hij is er een meester in.
De enige manier om hiervan vrij te blijven is, dicht bij de Here Jezus te wandelen en hem toe te staan om jou te vervullen met ZIJN licht, leven en liefde, door de Bijbel, geleerd door de Heilige Geest.
Vraag het de Here Jezus en Hij zal jou de waarheid tonen…
Hij is de weg, de waarheid en het leven en Hij is de enige die ons thuis brengt, in de almachtige, liefde-volle, veilige armen van de ware Vader van het leven, die wil dat wij gelukkig zijn in zijn zorg en genade. Hij is waarlijk GOED en absoluut betrouwbaar. Hij is de ware God, die het BESTE met ons allen voor heeft. Hij is het ware LICHT. Hij is de bron van het ware, oprechte LEVEN. Hij is de Enige op wie we ons moeten richten.
Vraag de Here Jezus, als je hierover vragen hebt en vraag Hem jou te leiden door Zijn Heilige Geest, en door de Bijbel, in de ECHTE waarheid.
Waarheid die jou BEVRIJDT en je vrede en hoop geeft.
De Here Jezus is het LICHT van de wereld. En… Hij houdt van jou!
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 23 maart 2010, 12:20
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 maart 2010, 00:42
|
|
|
HENK710 schreef: | Misschien de bemoedigende woorden erna ook even citeren, Maris. Anders gaat er wel een scheef beeld ontstaan wellicht. Want juist in dat stukje erna wordt duidelijk dat dit lijstje (de 10 geboden) niet gegeven wordt om ons de moed in de schoenen te laten zakken, maar juist om ons te leren dat we van Hem afhankelijk zijn en dat we ons altijd naar Hem kunnen keren als we opnieuw willen beginnen...allemaal door het verlossingswerk van Jezus, wat we gedenken bij het Avondmaal. Het door jou geciteerde lijstje is dus een stukje uit een geheel waarin de mensen belijden dat ze zich afhankelijk weten van God! |
Henk, wat je hier zegt is infeite dat de wereld is gered ondanks dat "dit lijstje" (10 geboden) overtreden wordt. Volgens mij kennen de meeste kerken maar 9 geboden de 4e gebod wordt niet over gepraat en is niet bespreekbaar omdat de voorganger (kerk) met die vraag geen kant op kan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 maart 2010, 13:24
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Ik vind dat dit een nieuw topic zou moeten zijn.
Ik vraag me af hoe die bandbreedte in het denken over het Avondmaal op CM er dus uit ziet.
Thomas, die zich afvraagt hoe dit in de praktijk wordt ervaren. |
Voor mij ligt het heel eenvoudig. Ik heb maar èèn Heer die ik dien en naar luister, dat is de Here Jezus. Hij is heer over het avondmaal en oordeeld daarover.
Rev 3:20 Zie, Ik sta aan de deur, en Ik klop; indien iemand Mijn stem zal horen, en de deur opendoen, Ik zal tot hem inkomen, en Ik zal met hem avondmaal houden, en hij met Mij.
1Co 11:32 Maar als wij geoordeeld worden, zo worden wij van den Heere getuchtigd, opdat wij met de wereld niet zouden veroordeeld worden.
Het wordt een probleem als je twee heren dient, de Here Jezus en "de kerk" . De kerk heeft zijn eigen wetten daarover, als ik daar naar zou moeten luisteren, kan geen mens aan de avondmaal kunnen deelnemen.
Helaas zijn er veel "christenen" die zich liever onder de "wettisme" van de kerk stellen dan aan de geboden van de Here Jezus (Hij luistert naar zijn Vader). Doen wij dat ook??
Shalom.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op maandag 22 maart 2010, 13:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 23:37
Onderwerp: Een deugdelijke vrouw!
|
|
|
MARGREET107 schreef: | Misschien is die schoonheidsbehandeling die Esther doormaakte wel symbolisch, bijvoorbeeld dat je innerlijk klaar gemaakt wordt door God voor je partner |
Ik denk dat je daar heel goed in de goede richting bent. Mijn dochter heet Hadassa, is de joodse naam van Ester. Ik geloof dat Ester het type beeld is van de bruid van de Here Jezus. (de vrouw met de twaalf kronen op haar hoofd en de maan onder haar voeten).
Rev 12:1 En er werd een groot teken gezien in den hemel; namelijk een vrouw, bekleed met de zon; en de maan was onder haar voeten, en op haar hoofd een kroon van twaalf sterren;
Rev 21:9 Kom herwaarts, ik zal u tonen de Bruid, de Vrouw des Lams.
Rev 22:17 En de Geest en de Bruid zeggen: Kom! En die het hoort, zegge: Kom! En die dorst heeft, kome; en die wil, neme het water des levens om niet.
Voor bereid op Zijn komst.
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 16 maart 2010, 23:42
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 16 maart 2010, 18:18
Onderwerp: Dinsdag 16 maart/Dagelijkse bemoediging
|
|
|
EVA685 schreef: | Dinsdag 16 maart/Dagelijkse bemoediging:
WEERSPIEGEL MIJ:
Mijn kinderen, IK ben hier, naast je, nader in de geest tot mij, sluit alles buiten, waarmee de wereld je zou kunnen afleiden, IK ben je Leven, de Levensadem van je ziel, leer wat het betekent je af te zonderen in de geheime plaats van je wezen, die ook Mijn geheime plaats is.
In feite wacht IK in menig hart, maar weinigen trekken zich terug in die binnenkamer van hun wezen om gemeenschap met Mij te hebben, waar de ziel ook is, daar ben IK.
Er zijn maar zeer weinig mensen, die dit hebben begrepen, IK ben werkelijk in het centrum van ieders wezen, maar afgeleid door de dingen van het zintuigelijke leven vindt men Mij niet.
Je beseft toch wel, dat IK je waarheden vertel en die aan je openbaar en dat IK geen feiten herhaal, die al vele malen verteld zijn?
Mediteer over alles, wat IK zeg, denk er goed over na, niet om daaruit je eigen conclusies te trekken, maar om Mijn visie in je op te nemen.
Door alle eeuwen heen zijn de mensen veel te haastig geweest met het verkondigen van hun mening over Mijn waarheid en door zo te handelen hebben zij ernstig gedwaald, luister naar Mij!
Spreek tot Mij, weerspiegel Mij, zeg niet hoe je over Mij denkt, Mijn woorden vereisen geen enkele uitleg van mensen, IK kan ze aan ieder hart uitleggen.
Maak Mij tot een realiteit en laat Mij Mijn eigen werk doen, de eerste stap is om een ziel tot Mij te brengen, maar als je vervolgens probeert er bij te blijven om alles uit te leggen, dan bederf je die eerste grote daad.
Zo zou het al gaan in de omgang van mensen met elkaar, hoeveel te meer als het een zaak is tussen de ziel en Mij, zijn Schepper en de enige ware Geest, die het verstaat. |
Loofd de Here mijn ziel. psalm: 150
Laatst aangepast door
|
MAR907
|
op dinsdag 16 maart 2010, 18:18
|
|
Naar boven |
|
|
|