Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:03
Onderwerp: Buddha beeld
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:38
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 25 april 2010, 00:01
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hahaha... nou vooruit ... voor Jonathan een knuffel ...omdat je niet gaat |
hahaha.... ik heb een paar dagen getwijfeld......abonnement zou 2 mei aflopen. Wat doe ik....verder met CM ?? Ik weet het niet. Waarom zou ik t wel doen? Omdat dit een dating-site is? Ik weet wel wat ik graag wil, maar ik weet ook dat God mij 'haar' op mijn weg moet brengen. En Hij heeft zijn kans gehad.... ben 6mnd lid of zoiets geweest nu.... maar waarvoor? Gevonden wat ik zoek, nee jammer genoeg niet. Maar wel leuke kontakten
Twijfel alom......maar ik heb besloten.....heb weer €20 euri in de pot gegooid....
Jullie zijn nog niet van me af.... maar ik zoek wel iemand die mij van jullie afhelpt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:57
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Tot dusver heb ik nog niet gehoord dat normale bomen die hier groeien, demonen in zich herbergen. Hoe dat in landen is waar bomen vereerd worden, weet ik niet. Ik ga er gewoon vanuit dat de bomen in europa niet besmet zijn. |
Ben niet zo katholiek opgevoed....zelfs zwaar tegengesteld... kreeg niet anders te horen, dat ze volkomen bij t verkeerde eind zaten..... maar zou een boeda beeld door het wijwater halen, niet een oplossing zijn?
Ik heb dus geen boeda beeld meer in mijn huis, maar wel :
een oud grieks beeldje, je weet wel , zo'n ding met zonder armen (haha met zonder ???) en met blote borsten...... zou zomaar van afrodite (Godin van de liefde) kunnen zijn.
Verder nog een boek met de griekse mythologie in huis.
Heel soms staat ..per ongeluk... Hotel California van de Eagles aan.....nummer over de satans kerk ( en hier luisteren jullie ook naar ) en soms blert Queen door de speakers .... Bohemian Rapsody..... waarin Belelzebul wordt aangehaald....
Tja zo komt er pas veel duivelse info op mij af. Daarom luister ik liever niet naar dat soort muziek.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:49
Onderwerp: Knuffelhoekje...
|
|
|
Als ik nou zeg dat mijn abonnement morgen afloopt..... krijg ik dan ook een knuffel ?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:47
|
|
|
ARJAN007 schreef: | 't Is zo jammer dat de inhoud verloren gaat door de irritaties die sommige reacties oproepen. De inhoud is nl. deze:
1) de kans is niet groot dat boeddhabeeldjes demonen met zich meebrengen. 2) in het geval dat beeldjes wél demonen met zich meebrengen, kan de mens uit zichzelf de demonen niet de baas. Wel ondervindt de mens de angstveroorzakende werking van de demonen. Dus het is struisvogelpolitiek als mensen zeggen: Ach.... een beeldje is zo aaarrrrggggg nog niet...... 3) wat heeft een christen te zoeken bij boeddha- en hindoebeeldjes? 4) winkeliers die boeddha- en hindoebeeldjes verkopen zouden wettelijk verplicht moeten worden om te bewijzen dat de beeldjes geen demonen herbergen. Verkoop van beelden valt gewoon onder wetgeving die stelt dat consumenten geen schade mogen lijden door (normaal) bezit en gebruik van producten....... |
Wijsheden van jonathan 1 Demonen hebben zoveel plaats in je leven, als er plaatsen in je leven zijn waar Jezus niet is of kan zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:30
|
|
|
[offtopic]
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op zondag 25 april 2010, 11:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:29
Onderwerp: Wat als...
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | 'k Vraag me nu af wat Jezus nu zou vinden wat er bij het topic 'boeddha beeld' wordt geplaatst... |
Jezus zegt : 'Komt allen tot mij, die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust geven' 'Zoek niet rust in een mens, zoek geen rust in verlichting, zoek geen rust buiten Mij om, je zult het niet vinden. Mijn Vader wil niet dat je een beeld maakt van iets, wat er niet is. Er is geen andere God dan Mijn Vader.' Aanbid Hem met heel je hart, met heel je ziel en met al je verstand.'
Kijk naar wat ik heb gedaan, op momenten dat ik rust nodig had, Ik ging niet zitten in een kleermakerzit. Ik had geen dikke pens, omdat ik soms vaste. Ik zocht mijn Vader in gebed.
Daarom komt allen tot Mij.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 23:07
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | hmmm... als ik dit lees moet ik ergens aan denken... Gauw nog ff paar boodschappen halen, ja zoals gebruikelijk bij appie, piep... Mijn ogen ontmoeten al snel een man... tjonge, zou zo een Jezus kunnen zijn uit zo'n film... m'n hart bonkt... ik wil vanalles aan hem vragen... maar 't enige wat hoorbaar is is... dag... en hij groet netjes terug, maar zegt verder niks. De man kijkt me aan... en het is alsof hij alles al van me weet... ff later ben ik hem kwijt ... voorzichtig loop ik langs de schappen kijkend waar hij is... bij de kassa zie ik dat hij met contant geld betaald....
De week erop ontmoet ik hem weer... en weer komt er geen woord mijn strot uit... thuis aangekomen zit ik te denken... ik wil weten wie die man is... Pas wel een jaar later (na hem een hele tijd niet gezien te hebben) ontmoet ik hem daar weer, dan durf ik eindelijk te vragen waar hij woont.... hij zegt "op de Paul Gabrielstraat"... onderweg zit ik me te bedenken dat daar het woord Gabriel in zit, maar goed, t'is vlakbij... en eindelijk weet ik dat het geen engel is of Jezus, maar een bewoner in de buurt. Nu is hij een vriend... heb hem eens uitgenodigd en ik moet soms nog lachen als ik eraan denk. Voor mij was die tijd heel bijzonder... op een of andere manier bracht het me dichter bij God... stelde me dan altijd voor... stel dat ik Jezus zou ontmoeten bij de appie, of misschien zelfs in mijn huis... vond dat een fijn idee.... vind het soms jammer dat het een gewone man was van in de buurt haha... Misschien gek hoor, weet het niet, mijn zus kon het bijna niet geloven dat ik dat ooit dacht... hi, maar destijds had ik er veel aan.
Stuur Hem maar door Jonathan kan wel wat troost en liefde gebruiken.... |
je weet Hem te vinden hè? Hij is er, speciaal voor jou !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 20:07
Onderwerp: 'k wil verder !
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Hey Jonathan,
IK vind het bijzonder dat je dit soort dingen op cm durft te zetten Meeste mannen daarin tegen praten niet over gevoelens dus zullen ze ws ook niet op papier zetten. Dat jij dat wel doet vind ik van lef getuigen en dat siert een mens in dit geval jij dus!
Greets, Peacedove |
thanx
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 17:08
|
|
|
DANIEL777 schreef: | Ik ben het mee eens dat je boedha niet in huis moet halen maar dan denk ik ook dat we als christenen dan zo conseQeunt willen zijn dan zou je ook de chinese restaurants moeten boycotten die vol staan met boedhabeelden en met andere afgodenteksten beschreven zijn |
Dan ook zeker alle turkse, egyptische, indische, en alle restaurants waar boodschappen liggen die ik niet kan lezen links laten liggen?
Ik moest aan dit stuk denken wat Paulus ons leerde:
Heidens offervlees 1 Korinthe 8 1 Dan nu over heidens offervlees. Zeker, het is waar dat wij allen kennis bezitten. Maar kennis maakt verwaand; alleen de liefde bouwt op. 2 Wanneer iemand zich inbeeldt dat hij kennis bezit, is het toch nog niet de ware kennis. 3 Maar wanneer iemand God liefheeft, is hij door God gekend. 4 Wat nu het eten van offervlees betreft: wij weten dat er in de hele wereld niet één afgod echt bestaat en dat er maar één God is. 5 Ook al zijn er zogenaamde goden in de hemel of op aarde – en zo zijn er immers heel wat goden en heren –, 6 wij weten: er is één God, de Vader, uit wie alles is ontstaan en voor wie wij zijn bestemd, en één Heer, Jezus Christus, door wie alles bestaat en door wie wij leven. 7 Maar niet iedereen bezit deze kennis. Sommigen van u zijn zo aan hun afgod gewend dat ze het offervlees nog altijd als een offer aan die afgod zien. Hierdoor wordt hun geweten, dat zwak is, bezwaard. 8 Nu zal ons voedsel ons niet bij God brengen: eten wij niet, dan zal ons dat niet tot nadeel strekken; eten wij wel, dan zal ons dat niet tot voordeel strekken. 9 Maar let erop dat de vrijheid die u hebt geen struikelblok wordt voor de zwakken onder u. 10 Wanneer namelijk iemand met een zwak geweten ziet dat u, met uw kennis, in een afgodentempel deelneemt aan een maaltijd, wordt hij er dan niet toe verleid dat offervlees te eten? 11 Zo gaat de zwakke door uw kennis verloren, een broeder of zuster voor wie Christus gestorven is. 12 Op die manier zondigt u tegen hen, en door hun zwakke geweten te ondermijnen zondigt u tegen Christus. 13 Als ik dus door vlees te eten mijn broeder of zuster ten val breng, wil ik het nooit ofte nimmer meer eten; dan breng ik hen niet ten val.
Is het dan verkeerd te verkeren in plaatsen die niet goed zijn, die niet tot voordeel leiden? Het maakt niet uit, zegt Paulus. Alleen zorg dat je niemand tot aanstoot bent, ook jezelf niet. Heb je er moeite mee, of een ander, doe het dan niet.
Laat je leven en je hart zuiver zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 12:22
|
|
|
Ding Dong ...... gaat de deurbel nou??
Shitterdeshit...zal wel weer een jehova getuige zijn. pfffffffffff.....sta ik weer een half uur met ze te kletsen.....eigenlijk helemaal geen tijd voor, ben 't terras aan t schoonspuiten. Nou ja....ff wat anders, ik ga open doen.
'Goedemorgen' zegt de man aan de deur. 'goedemorgen meneer'. Gek ...zijn ogen komen me bekend voor, of ook weer niet.... maar ze spreken me zo aan, warme liefdevolle ogen heeft die man, denk ik. 'Ik ben Jezus, wil je even vragen of je even tijd voor me hebt.' Oeps....t giert door mijn hoofd..... Jezus wil bij mij in huis komen. Wat maakt t ook uit spreekt mijn gevoel, Hij is welkom, altijd, ik verlang zo naar Zijn komst en...nu is Hij er. Maar toch.... liggen er dingen die Hij niet mag zien? hm....volgens mij niet. 'Goed hoor...graag zelfs...fijn.... ben wel erg verwonderd, U hier' 'Ja Johan, ik wil altijd in jouw huis zijn, dat weet je toch?' zegt Hij. 'Natuurlijk weet ik dat, dat heeft u toch altijd gezegd, en ik veel gevraagd'
Tijdens het koffie zetten, hoor ik dat Jezus door mijn woonkamer slentert. Ik hoor Hem vragen, 'mag ik even in je CD's kijken?'. Van mij mag het. Ik hoor hem weer zeggen 'tjonge Johan, veel gospel CD's, luister je die veel? Ik zie ook wat onbekendere muziek, nooit gehoord, weet je Johan, veel van die gospel muziek, stijgt op tot in de Hemel, dan horen wij er ook stukkies van. Maar die andere muziek ken ik niet.' 'het is goed hoor Jezus, niets mis mee, gewoon muziek met wat liefdesliedjes'. 'Oh...dan is t goed hoor, ik hou niet van muziek, waarin de duivel wordt aanbeden enzovoort', zegt hij. 'Heb ik ook niet meer Jezus, tijd geleden paar weggedaan, waar ik niet meer naar kon luisteren' 'Die boekenkast, mag ik daar ook in neuzen?' vraagt hij nu. 'Ja hoor, dat mag U' Een paar boeken kijkt Hij snel in, anderen legt Hij weer opzij, anderen bekijkt Hij geïnteresseerd. Zou Hij moeite hebben met wat boeken die ik gelezen heb, denk ik. Nee, Hij zegt niets en gaat weer op de bank zitten. 'Johan, mag ik je wat vragen?' zegt Hij. 'Ja hoor Heer, dat mag' zeg ik. 'Een paar van je boeken heb je volgens mij nog nooit gelezen. Die heb ik door anderen aan jou laten geven, omdat ik je daardoor dingen wilde vertellen. Waarom heb je er niets mee gedaan?'
Ik slik even.... Jezus heeft mij dingen willen laten zien, en ik heb er niets mee gedaan. 'Ik heb ze weggelegd en niet meer aan gedacht' verontschuldig ik me. 'Jammer' zegt Hij 'had je veel aan gehad, nu ben je er een beetje doorheen gegaan, terwijl ik je had willen leren, te vertrouwen, te luisteren naar mijn woord. Ik had je echt veel willen zeggen'
Tijdens het koffie drinken, kijkt Hij mij aan en glimlacht. 'Je zit er aan te denken hè, van die boeken?' 'Ja Heer, ik zal voortaan wat meer tijd aan besteden' 'Lees eerst dat boek maar wat op tafel ligt, Johan' Hij wijst naar t boek God speelt geen enkele rol in mijn leven, Hij is de regisseur. Ja daar ben ik aan begonnen. 'Als je dat uit hebt, kies je maar een volgende uit. Ik zal je wel laten voelen, welke'
'Vind je t erg dat we nog even samen bidden' zegt Hij, 'Ik hoor je zo weinig, vind dat jammer, ik wil graag met je praten' Weer moet ik mij verontschuldigen. Tijdens het bidden, voel ik een rust door mij heen gaan, die ik veel te weinig voel. Na het bidden, zegt Hij 'zie je nou Johan, dat ik zo dichtbij je bent in het gebed? ' 'Ja Heer, ik zal meer tijd voor U nemen'
Dan staat Hij op en zegt dat Hij weer verder gaat. Ik wil Hem een hand geven, maar Hij slaat zijn armen om mij heen en zegt 'Toch moet je weten Johan, dat Ik veel van je hou'
De deur gaat dicht en ik ga zitten, ben sprakeloos, maar blij, en weet ook dat Hij er altijd is, ook als ik de tijd soms niet neem.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:48
|
|
|
PEACEDOVE820 schreef: | Echt mooi Jonathan, heb je dat altijd al in je gehad dat dichten? Heb al een heel stel mooie voorbij zien komen nl
Greets, Peacedove |
Ik schrijf regelmatig mijn gevoelens enz op in gedichten.
Lang niet allemaal zet ik op CM hoor, sommige zijn iets tè .... eh erotisch getint of te persoonlijk of niet bijdragend of wat dan ook.
Op FunkyFish heb ik er wel iets meer neergezet, en bijna allemaal staan ze op mijn hyves-blog.
Maar ik vind t ook wel leuk. Zat vanavond wat te mailen met een leuke dame op CM, en we hadden t zo over dat ik wel eens t briefje van God zou willen inzien, wat Hij voor plannetje met mij heeft wat de liefde aangaat. k Zou best wel eens willen weten, wanneer, wie, etc
Maar ja... wil nu weer verder gaan maar God wanneer, zal ze zo voor me staan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:42
|
|
|
SUSANNAH475 schreef: | Ik ga ff reageren op je zin "hij is geen afgod maar was gewoon een mens op zoek naar verlichting..." 'gewoon' een mens ? wel een mens die blijkbaar een wereldgodsdienst op gang bracht... Niet alleen een afgod, maar ook een ding kan iemand afleiden (verleiden?) van de waarheid van de God van Jezus Christus... Velen hangen die leer aan, wat hun alleen maar meer en meer verwijderd van God, dus zo onschuldig is het allemaal niet volgens mij.
Ik zou het voor mezelf toch een raar idee vinden om zo'n Boeddha beeld in huis (of in de tuin) te halen... vind het dan net een concurrentie met God/Jezus... denk niet dat het de bedoeling is van het christelijk geloof om er andere (wereld-)godsdiensten bij te halen, al 'is 't maar een beeldje', juist hetgeen wat zo onschuldig lijkt, zou ik mee uitkijken. |
Tijd terug kreeg ik van heel goede vriendin , voor mij in huis een boeda beeld, goed ik was niet echt meer met God bezig (mindere periode) maar heb dat ding toen neergezet. Tja.... dik vet mannetje, is toch in de vuilnisbak beland, toen God mij weer bij de les haalde. t Eerste wat God mij duidelijk liet blijken, dat dat ding eruit moest. En weet je.... t was een heerlijke actie, bevrijdend
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:38
Onderwerp: Rangen in de hemel
|
|
|
LEVIGVR976 schreef: | ik heb de reacties van marc gelezen goede theorie kan kloppen. Maar mijn volgende vragen zijn dan als volgt: Is jezus deel van de 3 ene god? Is jezus werkelijk geboren door maagdelijke geboorte? Maakt het uit of we in een 3 ene god geloven of is dit een katholieke dwaasheid? Als drie eenheid klopt in welk opzicht dan? ( als karaktereigenschappen van god of als indivduele personen als god? )
Zijn zowat vragen waarmee ik zit aangezien je in dit stuk erover praat lijkt het me gepast het te stellen.
Dit is trouwens een mooie voorstelling van hoe het zou kunnen zijn wat we niet kunnen zien. Als ik vragen mag tot welke groep gelovigen behoort deze theorie? (lijkt in mijn ogen mix tussen protestantisme en katholiek geloof)
Daarbij nog eens de vraag: hoe zie je de invulling van gods woord ,en de profetien in de toekomst hier op aarde? |
je eerste vraag, is al een vraag die eigenlijk niet kan bestaan als vraag zijnde. Is Jezus deel van de drie-eenheid. Als Jezus het niet is, is er ook geen drie-eenheid. Dus de vraag gaat dan over of Jezus wel God is? Of de vraag moet zijn : Zijn God en Jezus en de Heilige Geest verschillende fysieke personen?
Voor mij is er maar Eén God, Jezus is voor mij God die mens werd, hier dus eigenlijk incognito God kwam zijn. Moet je Jezus als geheel afzonderlijk iemand zien? Nee, God, Jezus en God's Geest zijn Eén. 1. God als Heilige, die niet door mensen aanschouwd kon worden, JHWH, 2. God als Jezus, die sprak, niemand heeft ooit God gezien, maar wie mij gezien heeft, heeft God gezien en 3. God's Geest- de kracht van God, waardoor wij de wereld in kunnen gaan en van God en zijn verlossing door Jezus kunnen getuigen.
Vraag 2, Jezus maagdelijke geboorte. Waarom wil je dit niet geloven?? Kan ik dit bewijzen? nee kan ik niet, maar ook ga ik dat niet anders doen, dan te zeggen, dat t zo in de Bijbel staat. punt
Andere vraag al beantwoord hierboven. Maar als t niet duidelijk is, vraag maar gerust verder.
En de theorie waar je naar vraagt? ik neem aan de theorie van Mar, maar die is volgens mij niet kloppend, lees dan ook die uitleg
Toekomst hier op aarde? Jezus is de toekomst !! Jezus is de weg. Verder heeft deze aarde geen toekomst.
'' want zie Ik maak alle dingen nieuw'' sprak Jezus, over de nieuwe hemel en nieuwe aarde en het hemelse Jerusalem.
En de tijd daartussen?..... In Jezus hebben we toekomst, daarbuiten is de toekomst soms leuk, soms minder leuk (net zoals ik het leven soms ervaar) maar uiteindelijk is er geen toekomst. Met Jezus is er perspectief, leven, toekomst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:19
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Soms denk ik... stel dat ik wist dat Jezus morgen in mijn huis komt... zou ik dan nog wat op moeten ruimen of, in dit geval, durf ik een boeddha-beeld te tonen? Nee... zelfs geen boeddha-beeld voor de sier, alleen al om de associatie met het boeddhisme, een wereldreligie, die eraan zit. Werkelijke rust en vrede vind ik bij Christus. Ik kan me bijna inbeelden hoe Jezus een boeddha-beeld van m'n kast zou beetpakken en mij de vraag zou stellen: waarom zoek je rust en vrede in zo'n beeld en niet bij Mij? Ik moet er niet aan denken... Nee... voor mij geen boeddha-beelden... |
precies, in iets andere woorden dan ik t zei...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 01:18
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | Ik denk... dat Jezus niet blij, maar verontwaardigd zou zijn met het topic boeddha-beeld...
Het verbaast me zeer dat christenen dit kunnen overwegen... Ben ik dan zo naïef? |
Welke discussies zou Jezus voeren hier op CM, welke woorden van Hem uit de Bijbel zou Hij vinden dat verkeerd worden uitgelegd, welke onderwerpen zou Hij een uitgesproken mening over hebben?
Ik denk niet dat Hij rustig zou zijn, of misschien ook wel. En zou Hij naast een traantje laten ook best blij zijn, bij de mooie dingen die hier ook gebeuren, dat mensen mekaar een hart onder de riem steken. Voor mekaar opkomen, elkaar steunen, er ook liefde voor mekaar is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 24 april 2010, 00:28
|
|
|
HENK710 schreef: | Is het een afgod voor jou als anderen het aanbidden? Als jij het voor de sier neerzet, is het toch geen aanbiddingsvoorwerp voor jou?
Anders gezegd: er zijn mensen die bepaalde bomen aanbidden...zou jij daarom die bomen niet in je tuin mogen hebben? |
Sorry hoor Henk maar dit slaat nergens op
Stel ik hang een poster van satan op, maar ik aanbid hem niet, is er dan wel of niet iets niet goed????
Op t moment dat je mijn inziens een beeld in huis zet van een afgod, haal je een stuk entiteit van een NIET god in huis. God wil niet dat wij beelden maken van iets , niet voor hen buigen en niet hen dienen.
Maar wat wil je bereiken met een Budha beeld? Alleen voor t mooie, het rust gevende dikke mannetje, waarvan 100miljoenen zeggen dat t God is.
Hang liever een kruis aan de muur en getuig van je christen zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 23:35
|
|
|
HENK710 schreef: | Boeiende gedachte! Maar of je het er direct uit zou kunnen halen???? Ja, Jezus is altijd radicaal geweest. Maar Hij kan dat omdat Hij de Waarheid in pacht heeft. Wij kunnen denken het bij het goede radicale eind te hebben, maar bij ons is dat nooit zeker....Dus ik denk dat de manier van reageren niet zozeer anders zal zijn hier op forum op Zijn reacties. Want ook dan zullen onze haren af en toe overeind gaan staan, of onze tenen onder die van Hem komen |
idd top onderwerp....moet ik eerst eens even laten bezinken
denk dat er wel zijn die Hem van Godslastering zouden betichten
Ga hier zeker nog verder op reageren
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op vrijdag 23 april 2010, 23:37
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 23 april 2010, 21:47
|
|
|
.
Laatst aangepast door
|
JONATHAN890
|
op maandag 1 november 2010, 20:30
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 22:11
Onderwerp: Hokjes
|
|
|
LIESBETH326 schreef: | 1. Er zijn mensen die aangeven NIET in hokjes te denken, mensen zijn die open staan voor mensen met andere meningen, belevingen, etc.
2. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen en alleen vissen in de eigen vissenkom.
3. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen, die niet alleen vissen in hun eigen vissenkom, maar wel verwachten (soms zelfs eisen) dat de gevangen vis in de eigen kom (over)komt.
4. Er zijn mensen die aangeven dat ze uit een nader genoemd hokje komen, die ook open staan voor mensen met andere meningen, belevingen, etc. En die bereid zijn om met de gevangen vis te zoeken naar een kom waar beiden zich in thuis voelen.
Ik maak de inschatting dat het merendeel zich kan vinden in categorie 1 of 4, misschien wel iedereen die in dit topic tot nu toe gereageerd heeft. Ik zou bijna zeggen... zoek de verschillen tussen 1 en 4...
Vandaar dat ik het ook met Robbedoes eens kan zijn dat dit eigenlijk niet echt een zinvolle discussie is... |
precies....iedereen kan zich wel vinden in 1,2,3 of 4
vind t ook niet veel zinvols meer.... wens iedereen succes met vissen !!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:47
Onderwerp: stilte boven Nederland
|
|
|
GRACE585 schreef: | nawrijven met prop krantenpapier, is ouderwets maar helpt geweldig je zult zien je hebt dan nog nooit zo'n glanzende ruiten gehad |
Ik pak altijd een schone droge handdoek om na te wrijven, gaat ook geweldig !
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 21:46
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Het gaat niet alleen om wat je denkt Jonathan, het gaat er meer om of het ook werkt. En aangezien je met een nieuwe relatie toch aan de ander moet wennen, is het ook belangrijk duidelijkheid te hebben op dit gebied. |
Helemaal mee eens ! Gewoon open zijn, voor je eigen dingen opkomen, vertellen wat voor jou belangrijk is in je leven, en daar kijken of je met een ander verder kunt bouwen aan iets moois, waar je mekaar kan invullen. En je zal mekaar nooit in alles kunnen vinden, maar de raakvlakken moeten er zijn.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 22 april 2010, 20:59
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Wat is er mis mee te zeggen wat voor indruk een bepaalde opmerking bij anderen achterlaat. In feite doen we dat voortdurend. Ik geef duidelijk weer welke indruk ik van iemand krijg, die invult niet in hokjes te denken. Dat is niet een mening, maar een indruk. En in tegenstelling tot wat mensen denken heeft ons handelen meer te maken met wat onze indruk is, dan wat onze mening is. En inderdaad in koor zeggen we allemaal, het zou het beste zijn als het geen probleem zou vormen in een relatie. En bij sommigen zou het misschien ook wel werken. Maar een overtuiging alleen is niet voldoende. Het zou best wel kunnen, dat je dingen voor elkaar moet opgeven, die je helemaal niet kan opgeven. Het zou ook kunnen dat je over je eigen grenzen heengaat terwille van je relatie, en dat je achteraf tot de ontdekking komt dat dat niet goed geweest is. Het zou kunnen dat je diep ongelukkig en eenzaam wordt door deze keuzes. En als je zegt dat ik een donker beeld schilder, helaas gebeurt dit heel vaak. Idealen zijn goed, zijn zelfs te verdedigen, maar wat doe je als de praktijk anders uitpakt? |
De mensen die aangeven NIET in hokjes te denken, zijn mensen die open staan voor anderen hun mening, beleving, gevoel, indruk of wat dan ook. Ik hang niet vast aan mijn hokje waar ik t fijn vind, waar ik mijn plek heb. En als ik iemand zou leren kennen die in een ander hokje zit, dan ben ik oud en wijs genoeg om daar over te praten. Er zijn zoveel dingen die komen kijken bij een relatie, ongelukkig wordt je niet alleen van hetgeen dat de ander in een ander hokje zit. Een relatie aangaan is mekaar zoeken in de dingen die jezelf hebt, waar je er kan zijn voor de ander, waar de ander er voor jou kan zijn. Dingen die je binden aan je huidige leven, en dat zijn er wat hoor, zijn dingen waar je samen een weg in moet zoeken. Hier wat laten, daar wat geven. En ik geef je gelijk dat iemand die naar een Hersteld Gereformeerde Kerk gaat, best wel op lastige dingen kan stuiten met iemand die naar een pinkster gemeente gaat. Maar dan heb ik t ook over wat behoorlijke tegenstellingen. Die tegenstellingen uiten zich echt niet alleen in de kerkelijke belevingswereld. Die mensen zullen veel meer vlakken hebben waar men een behoorlijke water bij de wijn actie zullen moeten uitvoeren.
Al met al....ik denk niet in hokjes, sta open voor meer dan mijn hokje En jij vindt het anders, en daarom moet je lekker vissen in je eigen vissenkom. Die ook graag binnen zijn/haar hokje vist , vist daar.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:26
Onderwerp: Sex voor het huwelijk
|
|
|
EVA685 schreef: | Ben je dan ook voor GOD getrouwd? Dan zijn er vele mensen met meerdere huwelijken |
Ja ik denk van wel, denk je dat God er anders over denkt?? Voor God ben je 1 vlees geworden. Wat is dan wel voor God getrouwd? een kerkelijk huwelijk.....hm.. dat was er vroeger in t OT ook niet.
nee daar was t .... en zij werden 1 vlees en gingen later van mekaar houden.
Nou sorry maar ik doe t liever andersom, deels dan... eerst houden van, zwaar verliefd worden.
Anders wordt t raar daten hoor....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:22
Onderwerp: Rangen in de hemel
|
|
|
MAR907 schreef: | De woorden van de engel -. "Ik ben Gabriël die voor Gods aangezicht sta", (Luk.1:19) tonen aan dat hij in de hemelse hoven een zeer eervolle positie bekleedt. Toen hij met een boodschap naar Daniel kwam, zei hij : "Niet één staat mij vastberaden tegen hen terzijde, behalve uw vorst Michael (Christus)". (Dan.10:21) De Here Jezus spreekt over Gabriël in de Openbaring, wanneer Hij zegt : "Welke Hij door de zending van Zijn engel aan Zijn dienstknecht Johannes heeft te kennen gegeven". (Openb.1:1) En aan Johannes verklaarde de engel : "Ik ben een mededienstknecht van u en van uw broederen de profeten".(Openb.22:9) Dat de engel die in eer na de Zoon van God komt, degene is die werd uitgekozen om Gods plannen aan de zondige mensen te openbaren. |
Nergens staat een naam van de engel in t boek Openbaring, t is een invulling die jij er aan geeft.
Nergens staat dat de persoon in Daniel een engel was, misschien dat Hij wel een engel was. Maar ik lees niet anders dan dat Hij Jezus is die daar verschijnt. Openbaring 1 laat een persoon zien die (beschreven door Johannes) een identieke gelijkenis heeft als hoe het in Daniel staat. Daarom meen ik stellig te geloven dat het dezelfde persoon is. De alfa en omega, zoals Hij zich ook noemt in Openbaring, namelijk Jezus zelf
Net andersom dan dat jij doet, maar mijn inziens door engelen met namen te benoemen, die helemaal niet met naam vermeld staan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 23:04
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | ik vind van niet, want ik doe het ook af en toe. Alleen maar om de spanning er even af te halen. Maar hoe denk je te kunnen verantwoorden tegen over God met betrekking tot de sex???? |
Hoe ik t denk te verantwoorden? Hoe ga ik al mijn zonden verantwoorden aan God??
shit...... dat lukt mij niet, kan ik niet, heb ernstig gefaald
Thank God for Jesus....
En ja... ik weet dat ik dingen fout doe en gedaan heb. En ik weet dat ik niet mag en kan leven en doorgaan met fouten maken, omdat ik weet dat God een vergevende God is, want dan sla ik weer een spijker.
Verleiding is groot.
Wie sex heeft gehad is volgens God één vlees geweest met hem/haar. Voor mij houdt dit in dat je voor God een relatie bent aangegaan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:47
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Bij mij gaat het in de kerk erom dat Het Woord van God naar waarheid word verkondigd. |
en dat gebeurt toch in heel veel kerken, dus ik denk niet in hokjes.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:42
|
|
|
MARIANNE378 schreef: | Ik ben heel erg benieuwd wat de meeste mensen vinden van sex voor het huwelijk. En als je voor sex voor het huwelijk waarom dan? Kan je het dan zeg maar verantwoorden tegen over God? Ik heb namelijk pas een boekje gelezen over Sex voor het huwelijk. Waarom het eigenlijk binnen het huwelijk hoort. Het boek is zeer aan te raden mocht je er nieuwsgierig naar zijn wat over in de bijbel staat. Ook staat in dit boekje over zelfbevrediging. Ook wil ik weten hoe jullie daar over denken. |
de aftrap heb je al gedaan. de bal ligt alleen dood op t veld.
misschien eens even een tikkie geven
ik beken schuld :
Ja, heb t voor t huwelijk gedaan, wel met haar getrouwd. Voelde ik mij daar schuldig over? Nee. Weet ik dat God t anders wil? Ja En dan weet ik dat ik daar tegen in ben gegaan, ja. Maar het gebeurde.
Heb t ook gedaan tijdens het huwelijk .... die kids zijn er !!
Heb t ook gedaan na mijn scheiding.
en dan over je vraag van punt 2 antwoord : ook ja, zelfde reden als jij...... de spanning moet er letterlijk en figuurlijk wel eens af.
Ben ik nu een zondaar?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 21 april 2010, 22:38
|
|
|
ARJAN007 schreef: | Of degene die die optie aanvinkt wil zijn/haar privacy beschermen door niet meteen met alle details te komen. Als iemand werkelijk geïnteresseerd is in een profiel kunnen de details alsnog aan bod komen. Het is nogal wat om met een gedetailleerd profiel op internet te staan...... Kortom: er kunnen meerdere redenen zijn om aan te vinken dat men niet in hokjes denkt...... |
Nou ik heb heel bewust IK BEN CHRISTEN, DENK NIET IN HOKJES neergezet.
Hier heb je wat, daar vind je wat. Voor mij is de kerk, iedereen die gelooft en belijdt dat Jezus zijn/haar Heer is en dat Hij is opgestaan.
Ik kerk nu PKN, wel een heel evangelische uitvoering, dus t keuze vakje PKN is voor mij geen optie. Heb ondertussen de volgende kerken al afgestruind, al naar gelang ik woonde : Ned.Hervormd - hokje gereformeerde bond (uitgestapt vanwege vanalles) Ned.Hervormd - hokje confesioneel Evangelische Gemeente - uitgestapt vanwege discussie herdoop en avondmaal Nederlands Gereformeerd Ned.Hervormd - hokje confesioneel Nu heet dat PKN, met een heel frisse evangelische wind Ook nog wel een paar keer naar katholieke kerk geweest en paar keer orthodoxe kerk geweest
Maakt t mij uit, wat iemand kerkt? Nee... maar kan mij beter vinden met mensen die openlijk voor hun geloof durven uit te komen, daar van getuigen, God de leiding in hun leven durven te geven, en vanuit dat vertrouwen leven.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|
|