Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:37
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
IMKE917 schreef: | Telefoonnummer nodig voor een 'wasmachine/drogermannetje' |
Graag
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 16:31
|
|
|
Slechtste moment van de dag .... Een kapotte wasmachine, de hele douche stond blank .... grrr (nou ja, gelijk maar de douche gesopt en geboend, is dat ook weer gedaan voor deze week)
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 01:25
Onderwerp: Getuigenissen door gebeden
|
|
|
MARTY909 schreef: | In deze topic kunnen jullie je verhaal kwijt van wat God heeft gedaan naar aanleiding van gebeden, bijvoorbeeld uit de gebedsroom chatkamer.
Het is een bemoediging voor anderen die misschien ook je ziekte heeft en jij getuigen kunt dat het ook voor hen mogelijk is.
Let op, met respect: het gaat om getuigenissen en niet een discussiehoek.
Gods zegen en dank voor jullie getuigenis voor een ieder. |
Dan ga ik ook maar reageren....
Zoals sommige van jullie wel weten stotter ik, soms wat meer soms wat minder.
Ongeveer anderhalf jaar geleden ben ik naar een dienst geweest, onderwerp van de bijbelstudie was genezing en staan in geloof. Aan het eind van de morgendienst kwam er een specifieke oproep aan/voor mensen die op uitnodiging van anderen meekwamen om eens een dienst bij te wonen. Ik bleef gewoon zitten, want ik vond het allemaal maar onzin om mijn hand op te steken, maar mijn vriendin stak voor mij haar hand op waarop de spreker zei, dat we dan beide maar naar voren mochten komen. Goed, eenmaal voor in de zaal, moch je aangeven waarvoor je wou laten bidden. Ik zei dat ik graag genezen wou worden van mijn stotteren, hmm.... ik had zo mijn twijfels ..... We hebben eerst gebeden voor het stotteren, maar blijkbaar merkte de "voor"bidder dat er meer aan de hand was, en kwam met de vraag, heb jij al de mensen die jou ooit hebben gepest wel vergeven ..... grrrr. Nee tuurlijk had ik dat niet, wat een idiote vraag Er kwam nog iemand bij staan, en ik voelde me erg ongemakkelijk worden, waarom zou ik vergeven, dat wat toch iets van mij ?? Waar bemoeiden ze zich mee, bid nou maar gewoon voor mijn stotteren, dan kan ik weer naar mijn plaats, pffff Er werd mij uitgelegd waarom ik mocht vergeven, ik moest niets nee ik mocht vergeven..... WOW. Ik weet niet hoe lang ik daar voor in de zaal heb gestaan, samen met die vriendin en 2 "voor"bidders, maar ik heb al de mensen die me hebben gepest mogen vergeven in Jezus naam. Wat ik op dat moment voelde, kende ik alleen van het moment dat ik een "wederomgeboren" christen werd en van mijn doop, ik voelde dat de Heilige Geest in mijn lichaam aan het werk was, ik voelde ik voelde mij bevrijd van een jarenlange last, genezing kon beginnen Of ik nog stotter .... JA, maar, en dat is het wonderbaarlijke, als ik in de dienst wil bidden, omdat de HG mij dit duidelijk maakt, dan ga ik bidden of ik geef mijn getuigenis. En weet je, juist op die momenten STOTTER IK NIET. Waarom ik dan in het gewone leven nog stotter?? geen idee, maar ik denk dat God daar een reden voor zal hebben. Wat veel belangrijker is, op de momenten dat HIJ zegt dat Hij mij nodig heeft, dan stotter ik niet.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 01:01
Onderwerp: zat 5 februari wokken boven de A4 t/m 35 jaar
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Nou juf, haal die kus maar terug want de leeftijdgrens ligt bij 36. De ene helft van de leden van CM is jonger en de andere helft is ouder dan 36. Wat Cross doet is een aardige grap, maar de jongste is hier 18 en de oudste 84. Van gemiddeld 51 ((84+18)/2) kun je ook niet spreken want de leeftijden zijn niet gelijk verdeeld. 1141 leden zijn ouder dan 36 en 1139 zijn jonger.
Thomas, wel sympathiek van Cross dat ik van hem tot de jongere helft behoor. Er zijn leugens, grove leugens en statistieken. |
Ik zal haar de kus (met genoegen) teruggeven Thomas ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 00:56
Onderwerp: bemoediging
|
|
|
JANWILLEM177 schreef: | LIEVE GIBBY,ALS JIJ JOU HEER ALS REDDER VERLOSSER HEBT AANGENOMEN MAG JIJ ZEKER WETEN DAT JIJ VOOR GOED ZIJN KIND BEN EN BEHOUDEN BENT,WANT ER IS GEEN VEROORDELING DIE IN JEZUSCHRISTUS ZIJN,ROM 8.HEB JIJ HEM AANGENOMEN?
|
Amen !!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 00:54
Onderwerp: Lied van de week
|
|
|
JOELLE246 schreef: | Misschien wel cross. Maar zelf heb ik geen bundel van de opwekkingsliederen, Dus ik weet eigenlijk niet welke jij nu bedoelt
We hadden er nog veel meer kunnen zingen maar de avond was te kort! Ik heb er echt van genoten.
Nu weet je ook waarom ik vroeg "God wijst mij de weg" te zingen.
Jij ook bedankt voor je gitaar spel |
Bij deze de link waar je het lied kunt horen (en de tekst kunt meelezen)
http://www.youtube.com/watch?v=ClVyZlc0T0A
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 3 januari 2011, 00:45
|
|
|
ANGELIQUE327 schreef: | Oh meis...dat is ons allen hier al vele malen overkomen...join the club! |
Ons allen en al vele malen .... Zou het echt alle CM'ers al meerdere malen overkomen zijn ?? 'k Geloof er niets van
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 23:02
Onderwerp: Nieuwjaarswandeling
|
|
|
HERMAN388 schreef: | België staat naast de deur |
Beter naast de deur dan voor de deur Herman
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:55
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Een dikke 10 voor je rekensommetje. ´t Heeft even geduurd, voordat ik ´m doorhad. Maar de uitkomst staat me wel aan. |
Mag ik de kus van de juf ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 1 januari 2011, 22:51
Onderwerp: Lied van de week
|
|
|
JOELLE246 schreef: | Bedankt Peet,
Dit zijn nu juist de momenten waarin ik Gods nabijheid heel reëel ervaar! |
Hadden we 585 gisteren niet kunnen zingen ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 23:59
Onderwerp: Mag ik oordelen?
|
|
|
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 30 december 2010, 23:59
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 23:18
Onderwerp: Mag ik oordelen?
|
|
|
GERT856 schreef: | Was het niet alleen beoordelen |
Zeg je toch gewoon dat je een conclussie hebt getrokken ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 23:10
|
|
|
HANNA566 schreef: | Hier is hij dan: een uitje voor de wat jongere helft van CM. Ik zie er naar uit jullie te ontmoeten en ik hoop jullie ook. Zaterdagavond 5 februari om 20:00 boven de a4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep. De Gouden Wok is makkelijk bereikbaar met de auto en je kan er gratis parkeren. Kom je met openbaar vervoer dan wil ik en vast wel anderen je van station Hoofddorp ophalen.
Deze tekst even kopieëren en je eigen naam erbij zetten als je mee gaat! |
Welke jongere helft ??
je moet min. jaar zijn om je hier in te schrijven, volgens de lijst is 99 jaar de max. leeftijd, de jongere helft zou dan zijn .... (18 + 99) / 2 = 58,5 of jonger .....
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op donderdag 30 december 2010, 23:11
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 01:50
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
INKA401 schreef: | al opgeruimd? ... heb hier een kerstdiner gegeven voor 12 personen aan een súper mooie kerst tafel ... een tafel van 4 meter lang, heb idd gedacht om het de andere dag op te ruimen, maar vind het zóó mooi , dat ik het laat staan tot dat we oud en nieuw vieren ... ik zet hem dan vol met lekkere hapjes ... alle kaarsen weer aan, en natuurlijk oliebollen ... elke dag dat ik opsta, doe ik de lichtjes aan, en geniet van dit mooie moment ... |
dus de smerige vaat staat nog op die 4 mtr lange tafel.... eet smakelijk met oud en nw ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 00:26
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
MARIJAN072 schreef: | Na weken vol zorg en spanning om het leven van mijn neefje (7), plaats ik nu – met dankbaarheid en blijdschap in mijn hart - het volgende lied.
Sela - Lof, aanbidding http://www.youtube.com/watch?v=1XvN1yNupyU
Dit lied koos hij zelf uit (voor op hun weblog), op de dag dat we hoorden dat hij naar huis mocht. Mooi hè. Zijn thuiskomst zien wij echt als een wonder en gebedsverhoring. Wij blijven bidden om verder herstel.
De volgende 3 liederen staan ook op hun weblog, geplaatst op een moment dat het heel ‘donker’ was. Ze ‘raken’ mij steeds weer, als ik ze (nu) hoor. Soms kan het lijken of God je niet hoort. Toch mag het een troost en bemoediging zijn om te weten dat Hij altijd zorgt, in tijden van vreugde, angst en verdriet. Dat geloof en vertrouwen wens ik iedereen toe!
Reni & Elisa - Als het leven soms pijn doet http://www.youtube.com/watch?v=a28PKiZ_WbU
Marcel en Lydia Zimmer - De Heer is mijn Herder http://www.youtube.com/watch?v=Si1yF1UiqOE
Sons of Korah - Psalm 121 http://www.youtube.com/watch?v=h5W-XKHwS-A |
Wow Marijan, super he. Hier is dankbaarheid echt op zijn plaats
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: donderdag 30 december 2010, 00:24
|
|
|
GIBBY159 schreef: | Gooi die rot humeur maar gauw overboord en stop met zeuren. Ik zal mijn tegenslagen maar niet noemen sinds ik vanochtend met het verkeerde been uit bed ben gestapt! Het is NIKS vergeleken met dat van mij hedenochtend! Geen zin om te klagen. Als je Jezus Z'n tel. nr: belt is het meteen over! Dat is nr: 5510. Dat wil zggen...vijf vingers van je R.hand...5 vingers van je L. hand...in elkaar verstrengelen dat = dus 10 en je hebt metéén contact met onze Here Jezus! HIJ helpt onmiddelijk! |
En de container ??
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: woensdag 29 december 2010, 00:12
Onderwerp: welk boek lees jij momenteel?
|
|
|
MARIAN519 schreef: | Bevrijdende liefde. Francine Rivers..
gebaseerd op een bijbels gegeven; Hosea die moest trouwen met een prostituee.
Prachtig geschreven.. |
Heel heftig verhaal ....
Heb zelf net het boek "de laatste zondeneter" van haar uit.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:50
Onderwerp: DONKERE DAGEN VOOR KERST
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Het hoeft een mens niet te verlammen, dat het op bepaalde dagen geconftronteerd word met het verlies van een dierbare. Iedereen verwerkt het verlies op zijn /haar manier. de een is er binnen een week mee klaar en een ander pas na een paar jaar...Heb daar begrip voor... |
En sommige mensen misschien wel nooit .... Verdriet verwerk je persoonlijk, iedereen op zijn/haar eigen manier
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:17
|
|
|
PIETER649 schreef: | idd jammer dat kinderen (EN volwassenen!!!) met kerst dat soort wereldse liedjes zingen ipv leuke liedjes met een christelijke lading. op dit soort wijze pikt dn duvel zelfs kerst in.
ik kan me goed voorstellen dat dit een slecht moment voor je was Cross en ik hoop dat jij je broer op zn verantwoording hebt gewezen. |
Tuurlijk heb ik mijn broer, zijn vrouw en hun kinderen erop gewezen dat dit soort liedjes niet thuishoort op een kerstfeest.......
Om heel eerlijk te zijn ik vind het een supermooi lied, lig dubbel als het gezongen wordt, maar om het nou ong. 150 keer te moeten aanhoren in een tijdsbestek van 4 uur ..... Het stukje wildbraad (konijn) viel niet echt goed .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 28 december 2010, 18:09
|
|
|
Iedereen kon toch zijn/haar lijstje met favoriete (max.20) nummers opsturen naar Mario .... Dus ik weet niet of jij een lijstje hebt opgestuurd..... maar misschien had die van jou dan ook wel in deze samengestelde lijst gestaan
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 14:26
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
GRACE585 schreef: | zo is dat cross houd het goede vast , ik heb genoten van het weekend en ook ik heb wel wat op me bordje gekregen maar dat leg ik mooi naast me neer. |
Als Sjaak nu ff niet kijkt (dan stiekum, ondanks je leeftijd) twas een mooi feessie
..
Laatst aangepast door
|
CROSSROAD317
|
op maandag 27 december 2010, 14:26
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 14:18
|
|
|
is eigenlijk gisteren ..... de jongens van mijn broer zongen de hele middag en deel van de avond "en ik had het hok toch goed dichtgedaan .... "
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 14:16
|
|
|
He Mario, mooie top 20 bedankt
Vraag me af hoeveel inzenders je had en of het mogelijk is om gewoon de hele lijst met alle ingezonden nummers te plaatsen, ben namelijk wel benieuwd naar de diversiteit ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 14:12
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Wow Mar.........geweldig voor je!!!! Je hoopt dat ze ooit beseffen hoe je je best doet maar het nu al te horen is gewoonweg prachtig! (ik heb een kerstfeest achter de rug met tegenstribbelende pubers ) |
KeukenTRAPje doet wonderen Leanne
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 27 december 2010, 14:10
Onderwerp: Chatbox
|
|
|
MANON431 schreef: | Hee,
Dan hebben jullie het wel getroffen.. Want ben al een aantal keer geweest en elke keer was er zo'n vervelende sfeer:( Maar mischien verandert het nog wel.. Gewoon blijven proberen! |
De laatste tijd is de sfeer ook niet altijd even gezellig hoor Manon, wat dat aangaat heb je gewoon gelijk.
Maar er zijn gelukkig ook heel veel avonden dat het wel heel gezellig is, waar serieus en "lol" naast elkaar gaan. Waarin je duidelijk merkt dat men wel naar elkaar luistert (hoewel het soms heeeeel snel lezen is...) waar men een stevige discussie niet uit de weg gaat. En zolang het maar niet op de persoon is gericht gaat het meestal wel goed.
Ik hoop dat je je lidmaatschap gewoon verlengt en lekker de chatbox "onveilig" komt maken ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 december 2010, 23:19
Onderwerp: kerstfeesie op 18e december 2010
|
|
|
GRACE585 schreef: | ik lig in een deuk om al jullie reacties wat een kerstfeesie al niet in de mens naar boven brengt een nieuw feestje in een veld vol bloemen???? |
En toch Grace vond ik het niet allemaal "rozengeur en maneschijn", vooral van een mail die ik van iemand kreeg werd ik ff onpasselijk ....
Maar goed, de middag en avond waren super en die wil ik niet laten bederven door die ene mail ....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 26 december 2010, 00:39
Onderwerp: Niet verlengen
|
|
|
HANNAH810 schreef: | Kerstgroeten van Zinga672,
Voor alle lieve, leuke en aardige luitjes van wie ik nog geen afscheid heb kunnen nemen.
Het ga jullie goed, veel liefs, fijne feestdagen en Gods zegen in 2011!
GrZing! |
Fijn om iets van je te horen Zinga, groetjes terug en tot .....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 december 2010, 01:34
Onderwerp: Beste Wensen !
|
|
|
Gezegende kerstdagen en een voorspoedig en liefdevol 2011 gewenst
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 25 december 2010, 01:26
Onderwerp: alleen voor jonger dan 35!
|
|
|
MARISKA601 schreef: | Uitjes van cm is voor alle leeftijden. Maar die uitjes zijn toch vaak echt gericht op daten is mijn idee. |
Bedoel je de uitjes als bijv. de picknick of Arnhem, want die zijn voor alle leeftijden en juist niet bedoeld om te daten maar voor de gezelligheid en een leuke dag/avond met elkaar te hebben De specifiek door CM georganiseerde bijeenkomsten zijn echter wel voor dating bedoeld
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 24 december 2010, 22:22
Onderwerp: Kerst
|
|
|
DAYSPRING826 schreef: | 1
Wij zingen door de tranen heen,
ver boven onze macht,
omdat in ongekende nacht
als blijvend teken van de dag
een ster ons tegenlacht.
Refrein:
Kom en word opnieuw geboren,
ster waarop de wereld wacht.
Breek het donker met uw stralen;
met uw warmte: breek de nacht!
2
Een lied voor mensen, nameloos,
verstoken van elk licht,-
de hemel doof, geen God te zien,
geen droom en alle toekomst dicht,
geen woord, geen vergezicht:
Refrein
3
Dan toch, door onze tranen heen,
ver boven onze macht:
God heeft naar mensen omgezien!
Dit Kind, hier aan het licht gebracht:
zo heeft Hij ons gedacht!
Refrein
4
Wij zingen, want zo straalt ons toe:
God is het, die ons zoekt!
En alles, wat Hem tegenspreekt,
en vloekt met wat Hij heeft gezegd,
wordt zingende weerlegd.
Refrein
5
Ons lied voert over alle nacht
de hoogste boventoon,-
verwonderd omdat in een kind
God zijn gezicht aan mensen toont,
en in hun wereld woont.
Refrein
6
Ons zingen roept de hemel aan,
een lied uit alle macht!
En wie zichzelf verloren waant
vindt hier een nieuw en lichtend spoor,
vindt bij God zelf gehoor!
Refrein |
Komt dit lied niet uit "Zingend Geloven" ??
|
|
Naar boven |
|
|