Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 08:31
Onderwerp: Wat heb je gedaan vandaag?
|
|
|
Deze reactie kon ook bij 'waar word je blij van'.
Nou, ik ga tegenwoordig dus gewoon de deur uit overdag, jaja ! En dat doet mij heel erg goed!! Ja, onder de mensen he?, en mensen die ik al héél lang ken tussen de 10 en 20 jaar!
Nou ja, dat vind ik zelf verheugend en heel gezellig
Me huis blijft een puinhoop, ja, de keuken, douche, etc. zijn wel schoon, er ligt ook natuurlijk nergens vuile was, ook me administratie is op orde!!!!!
Alleen ja, overal ligt kleding, boeken, en allerhande dingen over me huis verspreid, (ja, elke woensdag komt er een soort van hulpverleenster langs(om te praten), en voor haar ruim ik dan de boel op, en stofzuig ik ook grondig, maar ja, ik ben een type: 'álles achter me laten liggen en niets terugleggen', ja, dus na drie dagen is het hier weer, eh, rommelig zeg maar.
En ik heb, vanwege de warmte me matras midden in de huiskamer , lekker vlak bij het balkon wat open staat, en ik zit op het noorden , dus de zon schijnt de gehele dag tegen me voordeur, waar geen glas zit. Glas zit aan de zijkant(in de kamer die bedoeld is als slaapkamer), waar het altijd waait, en aan de voorkant dus bij me balkon. Én ik heb nog twee verdiepingen bóven me ;)
Duszz, u kunt wel raden het is hier heerlijk koel, deed vanmorgen toen ik wakker was zelfs me vest aan, zat even te rillen. en zit nu zelfs met een T-shirt met lange mouwen, omdat het hier zelfs nog wat frisjes is
Ja, en ik ga vanmorgen werken, natuurlijk ;), en ja, vanmiddag tussen 2 en 5 hou ik mijn siësta, dus ja, daarom slaap ik ook iets minder 's nachts.
En ja, ik heb 2 vrienden, totaal verschillend, maar allebei, zo tof, dus ja, ik heb helemaal niets te klagen.
Ja, en dan nog de lieve contacten hier op CM!
En een redactie die me helpt
Dus, wat wíl ik nog meer?
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op dinsdag 23 juli 2013, 09:00
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: dinsdag 23 juli 2013, 07:51
Onderwerp: Het weer
|
|
|
Warm he?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 juli 2013, 20:56
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Dank voor de reacties,het is schoonfamilie,wordt er niet minder erg om,dat niet......
Zij kwam in Nederland om te werken,kreeg van hem een verblijf en kost tegen "hand en spandiensten"..........ahum............er zijn namen voor zulke mensen maar die mag ik hier niet neerzetten Zijn pleziertje van 3 maanden is bijna om,hij baalt dat hij betrapt is en zij haalt haar schouders op
We slepen mijn schoonzus er wel doorheen al zal de schade groot zijn voor haar en de kids. |
Ik zei toch eerst dat deze dingen, vreemdgaan, vaker voorkomen dat ik dat om me heen zie/ En, idd, dat verhaal van een au pair(iemand uit het buitenland die hier werkt/wil werken) die een relatie kreeg met degene die haar hielp, en de vrouw wist van niets, ja, dat heb ik idd ook vaker gehoord.
Ja, de wereld wordt steeds slechter, helaas.
Afschuwelijk wat een hoogverraad!
Nogmaals sterkte!!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 juli 2013, 09:00
Onderwerp: Wat is ver ...
|
|
|
THOMAS968 schreef: | Een wat lange afstand heeft praktische bezwaren. Ik heb wel eens de suggestie gegeven om een NS weekendtreinkaart te kopen in dat geval, dan kost het je een euro of negen per weekend, ook als je zelf in Vlissingen woont en je date in Nieuweschans. Je moet de reistijd er wel voor over hebben en snel even langswippen is er dan niet bij. Ik las in een profiel afstand is geen bezwaar, ik heb een auto. Prettig want ze woonde 5 km van de westgrens als ik naar het kengetal keek. Dat is heel fijn natuurlijk maar elke maand bijvoorbeeld 1200 km rijden (150 km enkele reis), is best veel, los nog van de kosten.
Toch brengt een landelijke datingsite het wel met zich mee dat het kan gebeuren. Je kunt zien hoe het zich ontwikkelt toch? In de huidige economische crisis wissel je ook niet zo snel van baan, dus naar elkaar toe verhuizen moet wel eens uitgesteld worden, zeker als je al wat ouder bent. Boven de veertig word je haast niet meer aangenomen en er zijn dan ook nog 600000 werklozen voor je. Je kunt er wel mooie theorieen op na houden maar meer dan een lange afstandsrelatie zit er soms niet in.
Gescheiden mensen zullen toch voor de goede relatie gaan, meer dan voor de dichtstbijzijnde.
Thomas |
Hai Thomas!
En toch zie je, dat vind ik wel leuk, dat Amerikanen, deze afstanden hier in Nederland juist weer heel dichtbij vinden, even drie uur met de trein, wat is dat nou ver?
Ja, als zij een date hebben moeten zij een vlucht nemen van enkele uren, en ja vliegen is daar ook veel normaler, hoort veel meer bij het dagelijkse leven dan hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 juli 2013, 08:54
|
|
|
KLUS667 schreef: | Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Heb je net je scheiding verwerkt en er vrede mee, komt dit er ook nog bij...
@Shanita en Mamaloe: Bedankt voor het delen, het doet me goed! @Shanita: sterkte! |
Ja, dat is altijd fijn als je weet dat je niet de enige bent.
Ja, heb je het verwerkt idd, voelt het alsof het verdriet weer opnieuw komt.
Afijn, ik ging gisteren niet. Ik denk aan mezelf, wil die confrontatie niet.
Fijne dag!!!!
Had ik het er niet opgezet was ik ws wel gegaan. Dat is het fijne van iets delen.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 juli 2013, 08:49
|
|
|
LEANNE226 schreef: | Nou,het was meer een slecht weekend...........(getrouwde)zwager bleek er nog een vrouw op na te houden. |
Ja, dat hoor je vaker die dingen, iig, het begint mij wel steeds meer op te vallen...
Ja, dat is pijnlijk en verdrietig....
Ja, je eigen zus....
Sterkte hoor!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 22 juli 2013, 08:45
|
|
|
KLUS667 schreef: | Slechtste moment van gisteren, mag dat ook nog?
Ik wilde na het mixen van cakebeslag de kloppers eruit drukken. I.p.v. het releaseknopje drukte ik het aan-uit knopje in........ |
Ja, haha, dát ken ik.
Toen ik zelf nog kookte, ja, ook veel bakken, ja zat ik ook met de mixer te mixen, deed hem niet uit, en haalde hem er wel uit, want iemand vroeg wat, ik wou antwoorden en hem aankijken.
Je weet dan echt niet wat je overkomt, echt overal spetters vliegen in het rond. lol
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 20:10
Onderwerp: mooi, leuk of bijzonder lied
|
|
|
Prachtig, die tekst staat in Prediker, geloof ik.
Wat mooi gezongen, en wat tof dat de tekst er ook instaat, ja ik kan wel Engels, maar ja toch soms een beetje moeilijk met liedjes, dan mis ik een woord ofzo.
Bedankt voor het liedje hierin te zetten!
Bemoedigend!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 14:16
Onderwerp: Gebed gevraagd voor Rust en Vrede ondanks ernsige ziekte.
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | Fijn dat het minder ernstig lijkt te zijn dat je eerst dacht. Heb nog wel een paar keer aan je gedacht tijdens mn vakantie en nu kom ik terug en valt het allemaal mee. Hopenlijk slaat je medicatie goed aan en krijg je nooit meer zo'n hoge hartslag en bloedruk want das echt niet gezond |
Nee, das zeker niet gezond, je voelt je dan ook echt k#t.
Maar ja, ik heb meer, nu met med. dat het niet meer dagen achter mekaar is, de hoge bloeddruk en hartslag, alleen nu en dan, soms, niet altijd, als ik me boos maak bijvoorbeeld;) Als ik echt voel dat ik 100% gelijk heb niet, maar ja als ik boos word en het niet begrijp, omdat iemand, andere keren wel aardig is oid, ja, dan heb ik er wel last van hoor. Ja, voortaan weer even vragen hoe iemand iets bedoeld ;)
Dank voor je reactie!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 14:10
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | oke, sory dan zie ik dat zeker fout. Ik bedoelde het goed wilde alleen voor Shanita opkomen. Maar ja op zo'n forum begrijp je elkaar snel verkeerd |
Ja, dat heb je als snel.
Idd, ik begreep je verkeerd, ik dacht wat is er mis, als ik bij 'alles en nog wat' bij 'slechtste moment ff zeg wat me slechte moment is, met wat uitleg.
Ik vond de uitleg en het antwoord van Mamaloe heel zinnig heb er veel aan.
Ja, ik dacht dat je het als verwijt bedoelde.
Want ja, 'slechtste moment ís juist om te ventileren'. Ik was ook heel blij met de woorden van Petra, veelzeggend met die smiley erbij.
En jij dacht misschien: o, S. gooit straks haar hele privé op het forum als ze antwoord, ja, daar zit ook weer wat in.
Ja, het is en blijft een zoeken van een balans. Nooit iets privé, ja dan krijg je een onpersoonlijk forum, met voor de hand liggende antwoorden en postings die iedereen wel kan bedenken, iig, dat gevaar loop je(je=in het algemeen).
Ja, maar ja, téveel privé is óók weer niet goed.
Ik ben blij dat je nog even reageert, want ja, daardoor zie ik nu, hoe je je posting óók kan opvatten.
En er is weer vrede, want ja, ik heb een hekel aan ruzie, en ja, soms ontkom je er niet aan.
Fijne Dag, Roelande, en Bedankt Mamaloe, voor je antwoord doet me erg goed, ben even gaan nadenken daardoor!!!
En ook sorry Roelande!
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 21 juli 2013, 14:18
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 13:15
|
|
|
ROELANDE345 schreef: | volgens mij is bovenstaande reactie meer iets voor een mailtje. Shanita gebruikte het forum alleen om ff te ventileren wat voor haar het slechtste moment van de dag is op zoek naar een luisterend oor |
- Reactie verwijderd -
Ik heb 2 reacties van gisteren verwijderd, omdat ik zelf later zag dat het op een verkeerde manier afreageren is, van iets anders, dan zet ik, iets anders erop, bij het slechtste moment, dus helemaal on topic.
Nee, hoor, kijk maar, naar me laatste antwoord bij Anna, bij Homo's, dat is gewoon van gedachten wisselen.
- Reactie verwijderd- Redactie CM
Ik ga eens wat nuttig doen en laat de boer maar dorsen ;)
Laatst aangepast door
|
CHRISTIANMATCH
|
op maandag 22 juli 2013, 16:22
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 11:48
Onderwerp: Vrouwen waar knappen je op af bij een man bij 1 1ste date?
|
|
|
FAITH187 schreef: | Ik vind het heel fijn dat ik dit nu lees, want ik heb te maken gehad met geweld in mijn huwelijk (en ook geestelijke mishandeling) en werd veroordeeld door mijn gemeente omdat ik ging scheiden (ten einde raad, hij wilde niet in therapie en niet veranderen). Iedereen heeft mij laten vallen en die tijd. Deze reactie doet me dus persoonlijk erg goed-dank je wel!!! |
Vind het schandalig van die gemeente!!!
Ja, niet om het een of ander hoor, dat is gewoon wat ik voel als ik je stukje lees
Sterkte, en idd, op veel mensen kan je niet bouwen, op veel anderen weer wel natuurlijk, maar ja God begrijpt je!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 11:45
Onderwerp: Eenzaamheid, en wat ertegen te doen..
|
|
|
ANNA415 schreef: | Maar goed contact met collega's kan heel veel doen. Het gaat niet alleen om contact met God maar je wilt ook wel eens menselijke aanspraak. Zo heeft God de wereld ook geschapen. God zag ook dat Adam niet alleen dieren maar ook een gelijke nodig had (Gen 2). En voor sommigen is overdag op je werk goed contact hebben al heel wat om de eenzaamheid te verdrijven. |
Ja, dat ken ik nog uit de tijd dat ik een paar jaartjes op kantoor werkte, dat was gewoon leuk, dat contact!!!
Maar ja, ik was uitzendkracht, elke half jaar een dag ertussen uit, en ja, toen ze gingen fuseren, gingen als eerste alle uitzendkrachten eruit.
Zat ik inene thuis, op vrijdagmiddag, raar, heel raar, en ook niet leuk, idd.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 11:26
|
|
|
PETRA373 schreef: | nog niks, dus laat ik maar es beginnen...... en gisteren ha dik weer date met mister x... zucht ben echt vet verliefd op hem..... niet gedacht ik dat nog ooit zou worden, een man me zoveel zou doen en nog wel via cm ontmoet |
Leuk voor je!!!
Ja, ik ken dat! Zag gisteren in de AH ook zo'n leuke gast, gespierd, bruin, Aruba oid. en ja, we liepen dezelfde kant op, en toen zag ik nog 2 mannen, samen met een karretje, praten over boodschapjes en bonuskaarten, ik dacht zeker een homostelletje. We liepen richting parkeerplaats, en ja, daar stond een busje van de Hoop(busje komt zoooo!)..ik dacht he, das nou leuk es even blijven kijken van een afstandje, het uitje van de dag voor een paar gasten van de Hoop
Haha, en toen zag ik die gespierde leuke man ook. Met zo'n leuk shirtje dat die spierbundels goed uitkomen
Ach ja, toen ik jong(er) was zag ik die dingen niet, deden mij niets, en nu pas nu ik ouder ben wel
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 11:19
|
|
|
Ja, ook nog niets, laat ik maar es beginnen, eerst me medicijnen.
En dan douchen, haartjes doen, nieuwe kleertjes aan, en dan eens bij mijn jarige ex kijken.
Ja, ik blijf niet lang hoor, hooguit drie kwartier zei ik gisteren zelfs, ja, ze nieuwe vriendin is er ook, wat ik voor hem wel leuk vind, en zijn zoon komt ook, en dat is heel belangrijk voor hem, en ja ook dat ik kom, we zijn zo'n beetje familie geworden, ja dat heb je als je mekaar al 15 jaar kent
Dus ja, die vriendin, als ze komt is ook alleen maar weekend, en door de week, is dat adres mijn 'áls ik niets te doen heb, en wil ergens heen maar niet ver', adres.
Misschien is ze zelfs al weg als ik kom, ja als ik om 4 uur kom, heb ik die kans, als ik om 2 uur kom is ze er nog denk ik...
O, nee, hij wou dat ze de hele dag zou blijven
Ach, rustig me dingetjes doen, tis nog lekker koel hier op het noorden, en eerst mijn medicijnen, en dan es kijken...
Latertjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 10:44
Onderwerp: Homohuwelijk.
|
|
|
ANNA415 schreef: | Eigenlijk vind ik dit een bizar stukje. - de Waarheid zou ingewikkeld zijn. Nou volgens mij is God heel simpel. En best zwart-wit. Er zijn zat voorbeelden in de bijbel te vinden dat Jezus heel zwart-wit reageert op zonden. Maar wel met liefde (die ons vaak ontbreekt) - "Daarin past dan geen giraffe" ja er zijn christenen die geen giraffes (lees: homo's) in hun wereld willen. Maar ja er zijn ook christenen die geen giraffes (lees: zwart-wit christenen) in hun wereld willen.
Alles wat niet strookt met zijn oorspronkelijke schepping doet God pijn; is niet volgens plan. Dat is en blijft een feit. Heel zwart-wit. Kijk maar naar Jezus, Hij wondt er geen doekjes om. Maar wat we ook van Jezus kunnen leren hoe liefdevol Hij met zondaren omging, maar ook hoe veroordelend met de mensen die met hun "inzichten" het volk op de verkeerde weg sturen. |
Ja, Alles wat niet strookt met zijn oorspronkelijke schepping doet God pijn; is niet volgens plan.
Maar ja, de gehele wereld strookt niet meer volgens Gods plan, sinds Adam en Eva van de verboden vrucht aten. Ik kan er zelf, als ik voor mezelf spreek, wel naar streven om goed te leven(schrijft Paulus toch ook ergens: 'streeft naar..'? zoek het later ff op. Maar ja dat lukt vaak, maar ja, ik kan niet voldoen aan de wet. Ik kan er wel naar streven. En God begrijpt dat, er staat ook ergens dat Jezus met ons meevoelt omdat hij ook als mens op deze aarde was. ?
Groetjes!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 10:05
Onderwerp: Geslachtsgemeenschap: een behoefte of verlangen?
|
|
|
JOL252 schreef: | Het is heel wat wat je hier uit de bijbel aanhaalt, een eenvoudige heenwijzing is al genoeg. Zoveel tekst nodigt namelijk niet uit om te lezen.
Ik wil heel even reageren op het feit dat je er van alles bij haalt. Incest heeft meer nog te maken met machtsmisbruik en hele zieke disfunctionele structuren. Pedofilie is behalve zonde een ziekelijke stoornis. Daarnaast zet je de lichamelijke intimiteit voor de grote dag in het rijtje van lust, wat jij dus blijkbaar als fout en zondig ver/beoordeeld. Er zijn hier hele topics te vinden waarin gesproken wordt over normaal gezond verlangen waarin twee mensen naar elkaar toegroeien. Lust, ander woord is plezier, is in de schepping ingegeven. Je kunt het misbruiken, dat is waar, maar om het in het rijtje van zonde te plaatsen doet af aan wat God aan seksualiteit heeft gekoppelt: aantrekkingskracht. Niet om te misbruiken maar om goed mee om te gaan. |
Dat zei een keer een vriend van mij die psych is ook; machtsmisbruik. Hij zei letterlijk, het is alleen machtsmisbruik en verder niet.
Ja, toevallig
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 21 juli 2013, 09:29
|
|
|
Mijn ene ex heeft een vriendin
Ja, nou weet ik wel; hij had mij gewaarschuwd in die zin, als jij niets wil alleen vrienden laat ik haar komen.
En nou is ze daar, elk weekend, of om het weekend, zoiets, een nacht en twee dagen dus.
Hij knapt er wel wat van op, dat wel.
Wou ze bijna niet komen gisteren ga ik hem nog een tip geven wat ie verkeerd zei, door de telefoon , wat niet de bedoeling was; ik dacht dat die dat bedoelde.
Nou ja, ik was al weken blij voor hem, zie dat het hem goed doet, ja ze doet erg veel voor hem, en ik niet meer, maar daar komt ze nog wel achter en ja ik heb hier ook me andere ex die bij me slaapt en waar ik elke dag mee bel, dus ja, wie ben ik?
Maar ja, nou is tie jarig, dus normaal negeer ik dat ze er is. Ben tenslotte wel es vaker een of meerdere dagen dat ik hem helemaal niet zie, ja, ook regelmatig als ik gewoon alleen ben.
Maar nu is tie jarig. Nou ben ik niet zo van verjaardagen, dat opgeprikte met z'n allen bijmekaar zitten, urenlang.
Hij ook niet, maar hij vroeg of ik kwam, en zijn zoon komt ook, dus het is voor hem erg belangrijk, dus ja, ik heb gisteren een kadootje gekocht
En vanmiddag ga ik mij helemaal optutten en erheen
Ik voelde me gisteren best wel balen hoor. , ook gisteravond, heb al een post die ik, zoals ik me later bedacht voor het merendeel uit frustratie schreef, maar die is al verwijderd.
Ja, kijk, vrijdag sliep ik nog bij hem, ja, op de bank natuurlijk, en toen gebeurde wat ik hier helemaal boven beschreef.
Nou, en dat is gewoon balen. want ik nam eerst gewoon afstand was blij voor hem, en gedroeg me daar in huis gewoon als toen ik er zelf nog woonde. Ja, en nu zie ik dat vanmiddag dus een ander doen, én, gisteravond wou ik ook bij hem film kijken en zat ik dus ook, onverwacht alleen.
Ach... Zo lopen deze dingen, ben blij voor hem (voor zolang het duurt dan
En nu eerst een lekker bakkie koffie (troost noemen dat toch weleens maken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 21 juli 2013, 09:33
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 19:49
Onderwerp: Wisten jullie dat......?
|
|
|
Foutje. Verwijderd ivm onbedoelde felheid die met andere zaken te maken had.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 21 juli 2013, 10:45
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 19:14
|
|
|
Even weggehaald ivm onbedoelde felheid wat met iets anders te maken had.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zondag 21 juli 2013, 09:34
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 19:00
|
|
|
Ha Jol,
Ik heb even 2 stukjes eruit gelicht, die me het meest aanspraken. Ja, ik heb even doorgelinkt naar het complete artikel: http://www.staatgeschreven.nl/2013/07/14/dominee-ed-meenderink-wat-als-de-waarheid-complex-is-en-de-leugen-simpel/
Een Chinese keizer schijnt bij zijn eerste bezoekje aan Afrika bij het zien van een giraf met zijn absurd lange nek impulsief maar wel eerlijk geroepen te hebben: “Haal weg dat beest, het mag niet bestaan!” Omdat hij dat beest nergens kon plaatsen. Toch valt het niet te ontkennen dat de giraf bestaat.
Die waarheid mag niet bestaan, haal weg!
Ja, ik merk dat veel gelovigen-in-de-waarheid die waarheid toch meestal het liefst simpel willen houden en beslist niet ingewikkeld, ook al zou blijken dat de waarheid toch echt ingewikkeld is. Wat als de waarheid complex is en de leugen simpel? Wetenschappers, onderzoekers, die echt de waarheid willen vinden en geloofsonderzoekers en predikers die oprechte waarheidszoekers zijn, hebben het allemaal niet gemakkelijk in deze wereld. Deze wereld en vooral ook het gelovige deel daar in, wil immers vooral een eenvoudige waarheid.
Daarin past dan geen giraf. Ook geen homo. Geen gescheiden wederom geboren christen. Geen weduwe, die ondanks de vurige gebeden en beloftes van genezing, toch haar man moest begraven. Geen andere gelovigen die ook beweren ‘de waarheid’ te kennen, maar wier waarheid er toch anders uitziet dan de onze. Dat is allemaal de waarheid. Die waarheid is complex, raar, vreemd, misschien “mag niet bestaan; haal weg!” Maar dan haal je wel de waarheid weg. Dan houd je de simpele leugen over.
Idd, beter een simpele leugen. Want waarom nadenken, als men, sommigen/velen lekker makkelijk alles zwart/wit kunnen zien.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 20 juli 2013, 19:03
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 15:52
|
|
|
Zo jij durft, een link van GG....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 15:50
Onderwerp: Wat vinden jullie hiervan?
|
|
|
Post van vrijdag 19 juli 2013, 11:19 gewijzigd, duidelijker gemaakt door de tekst van de angstgeloofprediker erin te zetten die in het filmpje wel te verstaan is, maar waar men soms moeite mee kan hebben, vandaar.
Voor de duidelijkheid. Dan is de film ook denk ik meteen veel duidelijker.
Deze tekst is niet bedacht door de liedjesmaker, die wordt echt zo gepreekt elke zondag, en het preekfragment op de achtergrond is dus ook uit een echte preek gehaald.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 20 juli 2013, 16:06
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 14:19
Onderwerp: Vakantie 2013
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Ben weer terug van 2 weken weggeweest
Heerlijk weer gehad, en we hebben voorlopig nog steeds mooi weer! Voor iedereen die nog weggaat wens ik net zo een fijne vakantie als ik heb gehad met de kids! |
Heerlijk voor jou, ben blij voor je dat je deze fijne tijd samen met je kids hebt mogen beleven!!!
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 14:17
Onderwerp: Vakantie 2013
|
|
|
ZEELAND736 schreef: | Op vakantie???
Ja hoor...in mijn achtertuin..zo heerlijk...niks doen en genieten van de zon... |
Ik ook, heerlijk, op mijn balkonnetje in het zonnetje Beetje voor me plantjes zorgen
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 14:00
|
|
|
PETRA373 schreef: | goedemorgen, wat een leuke foto,s heb je bij je pro gezet mamaloe, nu hopen dat die prins es wakker word en jou ontdekt....
ha ha de hele reikie, master opleiding, paragnosten etc... ha ha joh heb me in van alles verdiept en enigste effect was dat ik en me kinderen steeds vreemde lichtbollen in huis zagen en zo( toen dachten we nog, eh zijn vast goede beschermgeesten of zo) het ging spoken.... ha ha ha ik de toekomst kreeg te zien, zag het vliegtuig neerstortten bij amsterdam voor dat het gebeurde en toen dacht ik ehhhh wat is daar het nut van en ehhh kranen die vanzelf open gaan, dingen die vanzelf aan gaan,glas om me heen wat brak, eh ha ha ooit ging er een deur van zelf open, van buiten en je voelde gewoon iets engs binnenkomen.....kinderen werden er niet goed van, ik rustig... verbeelding.... of goede geest die ons komt beschermen.....maar ik dacht ook, help.....Zat aan tafel ooit en boven me was een lamp met glas, het glas viel in eens recht langs me hoofd na beneden. genezing vond ik niet van me ptts Dus toen toch maar es tot God geroepen, kijken wat er dan gebeurde en ja die gaf genezing, en heb alle lichtballen enzo weggestuurt en al die zooi weggegooid, inclusief groot boedha beeld... ha ha
achteraf, kunnen we er om lachen, om het gespook, maar we hebben welles met zijn allen in 1 slaapkamer geslapen, tijd gehad, niemand alleen durfde te zijn als het donker werd, begon het gespook weer, heb alles weggestuurd in jezus naam, nooit meer last van gehad.
ha ha zie me nog zitten met me kinderen, toen ik net god weer had gevonden, spookte in een slaapkamer van twee dochters nog, die waren bang, tot ik het zat was, boos werd, me bijbel pakte en in jezus naam het gespook wegstuurde.
Na, dan loop je wel een keer door je huis en denkt, wat totaal niet van God is, eerder van de tegenstander weg ermee.
Ma ja meeste in nederland geloven niet in de geestelijke wereld, alles is wetenschappelijk verklaarbaar, denken ze en zeg niet tegen een spygoloog dat het spookt in je huis, dan denkt hij... hmmmm tijd voor medicijnen ha ha en me katten.... oehhhh die reageerden al voordat het ging spoken, die voelde het vaak aan.
dus yeahhhh weg met boeken die niet oke zijn,liever verbranden dan deuren die je openzet voor de tegenstander
klinkt wel middeleeuws voor nuchtere nederlander die niet in de geestelijke wereld gelooft. |
Ik heb soortgelijke zaken meegemaakt, je idd reel, ontkennen van het kwaad is niet goed, en je er teveel mee bezighouden ook niet.
Ik hou me dr helemaal niet meer mee bezig(deed dat alleen om van dingen af te komen, en ja ik heb idd ook herinneringen, en dan denk ik zie je wel, de vijand bestaat, MAAR: DUS OOK GOD, DUS VOOR MIJ NOG EEN BEVESTIGING DAT ALS DE vijand BESTAAT, GOD DUS OOK BESTAAT, EN IN CHRISTUS JEZUS ZIJN WIJ MEER DAN OVERWINNAARS!!!!(Bijbeltekst).
Maar ja, ik vertel even geen flarden, ik wil dan of heel duidelijk een boek schrijven, of aan vrienden een verhaal met verbanden van een uur vertellen, en anders zeg ik liever niets. of compleet duidelijk en anders niet. Ja, zo werkt dat voor mij.
Trouwens met herinneringen, of 'het zit in me' oid, ja, ja kan elke keer bij een herinnering die in je zit, een Bijbeltekst citeren, of als je teksten uit je hoofd weet er enkele opzeggen(kan ook in gedachten), bijvoorbeeld, of aan de goedheid van God denken.
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 20 juli 2013, 14:04
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 13:38
Onderwerp: Gebed gevraagd voor Rust en Vrede ondanks ernsige ziekte.
|
|
|
PETRA373 schreef: | Wat zal je je naar hebben gevoeld Shanita, Fijn weekend toegewenst, ondanks al de dingen die er met je gebeuren.. Liefs |
Dank je voor je medegevoel !
Maar ja, toen ik dus nadat ik de dag ervoor een onderdruk had van 134 bij de huisarts, extreem hoog, had ik de ochtend erop in het ziekenhuis een onderdruk van 90, wat een klein beetje hoog is(en voor sommigen zelf een normale waarde), dus wel effe een verschil.
Maar ja, voordat ik naar de huisarts ging zat ik in een voor mij stress situatie, en toen was die dus 134, en de ochtend erna in het ziekenhuis om 8.15 was de onderdruk 90!!!. Ja toen fietste ik er samen met me ex heen, mooie route door het park, nog niet zo heet, en we hadden een lol onderweg, ja, zo zie je maar, hoe dingen idd psychisch op invloed kunnen zijn.
Nu gaat het redelijk.
Ik wou iedereen uitdrukkelijk bedanken voor reacties en gebeden, dat deed mij zo goed en daar ben ik zo dankbaar voor, voor het medeleven hier!!!
S. Blij ,met CM. (ook al zijn er weleens struggles maar ja dat heb je overal waar allemaal verschillende mensen zijn, verschillende dingen, achtergronden, karakters etc.)
Laatst aangepast door
|
SHANITA130
|
op zaterdag 20 juli 2013, 13:40
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 20 juli 2013, 11:20
|
|
|
JOL252 schreef: | Suggereer je nu dat de mensen die dat filmpje niet zo geweldig vinden bang zijn voor de hel?
Vreemd.
Het is gewoon mijn smaak niet, that's all. En dat mag ik vinden, ben ik nog on topic ook. |
Ach Joh , ik suggereer niets , ik zet een barbie verbrand filmpje erop, nav de boekverbrandingsfilm van TS. Omdat in sommige kringen zowel barbies als vele boeken uit den boze zijn. (snap nu ineens pas waar de uitdrukking 'uit den boze' vandaan komt, ik dacht altijd 'uit de boze', dus 'eruit' en dus 'goed', haha, zo leer je weer wat tijdens het typen. Ja, omdat je soms automatisch typt iets typt he, een zinsbouw die je je herinnert ofzo. he, Nou, Doehoei!!!!
Je mag het wel vinden als je het maar wel terugbrengt
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: vrijdag 19 juli 2013, 21:03
|
|
|
MAMALOE463 schreef: | Niemand verplicht jou toch om met dit mooie weer hier te forummen Shanita? Jij hebt het over je kostbare tijd, maar hoe jij die tijd besteed is geheel aan jou dus dat kan je niet bij ons neerleggen als een soort van verwijt naar ons toe. Jij neemt zelf het initiatief om die link hier neer te zetten en de reacties in de gaten te houden en daarop te reageren, volgende x misschien beter idee om van het zonnetje te genieten |
Ik verwijt jou of anderen niets.
Ik heb dat alleen gelukkig niet(meer) die angst voor de hel. Misschien dat het me daarom zeg maar niets deed, die film.
De man verbrande barbies, ja dat speelgoed is voor die mensen wat voor anderen sommige boeken zijn, ja, ik zag die link, naar de film van TS, en had geen intentie om onpasselijk te zijn, en had dus weer die fout gemaakt om ellenlange dingen uit te leggen idd, maar daar hoef jij mij niet op te wijzen hoor, dat had ik zelf al door.
Ja, ik ken het weer uit andere groepen, dat dreigen met de hel, maar heb het gehoord van sommige traditionelen.
Ik ben er gelukkig al heel snel, enkele jaren na dat ik tot geloof kwam, vanaf gekomen van die aangeprate, ongezonde on-Bijbelse angst voor de hel. Dat doen ze namelijk niet alleen bij sommige traditionele kerken.
Ik kon niet weten dat er dus blijkbaar wel veel mensen bang voor zijn.
Dus, het maakt mij niet uit, ik heb twee uur lopen uitleggen goed bedoeld, en als de redactie dan het heeft over dat smaken verschillen Ik heb alleen iets over de missie van het filmpje gezegd dat ik dat goed vond, nml angst weghalen en het melodietje was leuk bedoelde ik.
Maar men doet maar, dit hier is een leuke bijzaak, en verder maak ik de fout niet meer, en had het gelukkig zelf door, door me urenlang te verdedigen en dingen uit te leggen.
Dus over een dag of wat.
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
|
|
|