Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 17:40
Onderwerp: flirtcursus
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Enne wat doen we daarmee?? mannen buiten de deur houden of voor heks spelen |
je kan er ook mee vegen... zo is er wel eens een bezem gebruikt om het forum op te schonen...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 17:39
Onderwerp: Tongentaal, een gave of niet
|
|
|
Als aanvulling op Pieter: heeft Jezus ons niet geleerd het Onze Vader te bidden? En dat dat gebed voldoende moet zijn voor ons lichaam en ziel?
Dat maakt het bidden in tongentaal overbodig.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 17:09
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Als je satan aanbidt, weet je dat echt wel als christen. Want aanbidding vereist een geestelijke bereidheid. En als je in tongen bidt raak je echt niet in een soort trance hoor... |
Is het niet zo dat satan ons bij God vandaan wil houden? Kan satan dat niet doen door ons een brabbeltaal te geven?
Ik zeg: ik bid en evangeliseer in mijn moedertaal, dan weet ik zeker dat de duivel mij niet verleid.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 17:03
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Je bidt in tongen naar God..het is in eerste instantie een gebed.. |
Hoe weet je dat je bid tot God? Voor het zelfde geld aanbid je Satan.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 16:51
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Misschien aan CM voorstellen om het toe te voegen aan hun datingtips.... |
Ik zit eerder meer te denken aan een steel met een borstel eraan...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 16:29
Onderwerp: slapeloosheid
|
|
|
Ik wilde een middag dutje doen. Kon helaas de slaap niet vatten. Toen ging ik bij mezelf maar es te rade aan welke angst ik lijd. Dat heeft mij dus wakker gehouden.
En ben er nog steeds niet achter welke angst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 16:17
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Uit mn hoofd kan ik je vier redenen opnoemen: 1. Het versterkt je gebedsleven. Je bidt door de Geest geleid naar God toe... 2. Het verdiept je geestelijk inzicht. Je krijgt geestelijke ogen om te doorgronden wat er aan de hand is. 3. Het opent de weg naar de andere gaven, zoals gaven van genezingen en profetie en onderscheiden van geesten. 4. Het ondersteunt je bij de geestelijke strijd. Het wordt zelfs genoemd als een onderdeel van de geestelijke wapenrusting (Ef.6:18) Dit zijn mijn eigen argumenten, maar ik geloof dat het verder gaat. Uiteindelijk weet God zelf het beste waarom Hij deze gaven geeft. Je kunt in mijn ogen de vraag ook omkeren: waarom vind jij dat het niet nodig is? |
Bij punt 3 heb ik sterk mijn twijfels. Ooit was hier op cm iemand die beweerde dat hij kon zien wie een goede geest was en wie niet. Ik ga dan denken aan figuren die last hebben van psychoses. Mensen die lijden aan schizofrenie.
Ik vind daarom dat je heel goed moet uitkijken waar mee ben je bezig.
Als je geen behoefte hebt in tongentaal ben je dan geen goed christen?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 16:13
|
|
|
Wat ik zo begrijp is is dat je alleen in tongentaal mag spreken tegen een ongelovige. Ik verkondig liever in mijn eigen taal het evangelie naar een ongelovige. En bidden in tongentaal, je weet zelf niet wat je zegt. Moet je niet bidden met je hart en je verstand?
Ik zie zelf het nut er niet van in.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 14:57
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
COOTJE711 schreef: | Klaas is vermoedelijk wel langs geweest maar onverichte zaken terug gegaan |
Of zijn tomtom is stuk.....
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 14:51
|
|
|
Wat is het nut van spreken in tongentaal? Wat is het doel er van? Welke meerwaarde geeft het aan je geloof?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 14:49
|
|
|
Wat een intelligent onderwerp
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 11:25
|
|
|
"Tongentaal" in deze tijd, een Bijbelse gave of toch niet? Over tongen en andere 'tekenen der apostelen' in het licht van de Bijbel
Met name in Charismatische kringen wordt veel over tongentaal geleerd. Maar ook in andere Christelijke geloofsrichtingen wordt wel tongentaal gepraktiseerd. Althans, hetgeen wat men in die kringen tongentaal noemt. Maar wanneer we de Bijbel goed op dit onderwerp bestuderen, komen we erachter dat, hetgeen tegenwoordig in die kringen plaatsvindt, niets te maken heeft met de Bijbelse gave van tongen. Het woord 'tongentaal' is dan ook een verkeerd woord. Want we zullen gaan zien dat de Bijbel, Gods Woord, ons leert dat 'een tong' een taal is, en dat 'tongen' talen zijn. Ten eerste is het woord 'tongentaal' dubbel op, ten tweede is de samenstelling verkeerd, want 'tongen' is geen taal, maar 'tongen' zijn talen.
Wat waren tongen in de Bijbel? Wat was hun doel? Werkt de gave van tongen vandaag de dag nog steeds? Zo niet, wat doen dan degenen die tegenwoordig de gave van het spreken in tongen claimen? Vaak is er op dit gebied veel verwarring en onbegrip. Het doel van dit artikel is te onderzoeken wat de Bijbel over dit onderwerp zegt. In de Bijbel vertelt de Heere immers wat Zijn bedoelingen zijn, wat Zijn Plan is! Wat is de Bijbelse leer over tongen?
gedeelte overgenomen van:
http://bijbelengeloof.com/index.php?option=com_content&view=article&id=123:tongentaal&catid=151:diverse-artikelen&Itemid=91
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 10:28
Onderwerp: Het off-topic topic
|
|
|
ERIKA129 schreef: | Helpt niks tegen Cootje denk alleen de man met de hamer langssturen Of zou klaas vaak hem niet kennen |
Klaas Vaak is mischien de weg kwijt...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 09:41
Onderwerp: PC-problemen
|
|
|
Het enige wat men kan doen is je wacht woord veranderen in je msn. mocht je spammail ontvangen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 19 september 2011, 09:47
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: maandag 19 september 2011, 09:40
Onderwerp: Het slechtste moment van vandaag
|
|
|
FRANKT627 schreef: | vanmorgen zag ik in mijn hotmail dat 'ik' mails met een site had verstuurd naar verschillende mensen die in mijn contactenlijsten, vooral hobbygenoten, staan.
Ik zelf heb dus helemaal niets verstuurd. Waarschijnlijk is er iemand of iets mijn hotmail binnengeslopen. Hoe veilig zijn we eigenlijk nog op het internet??? |
Het enige wat je kan doen is je wachtwoord veranderen.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op maandag 19 september 2011, 09:48
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 22:27
Onderwerp: Wat was je mooiste moment vandaag ?
|
|
|
SHANITA130 schreef: | Besloten om met iemand helemaal te kappen.
En dát geeft mij wel zo een heel erg goed en gelukkig gevoel.
Dat ik overal weer zin in heb.
|
Mag ik je feliciteren met deze beslissing?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 22:06
Onderwerp: Hoe echt ben ik in Jezus naam
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | In de positieve zin des woords hoop ik dan maar....... |
Over 3 jaar komt er nog iemand op de minumenten lijst...
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 21:59
Onderwerp: Het weer
|
|
|
het is te donker om te kijken wat voor weer het is.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 21:52
|
|
|
ROADY641 schreef: | Toch blijf ik bij mijn standpunt Pieter dat elk mens dezelfde basisangst heeft.
Ik moet ook telkens denken aan die prachtige tekst en belofte uit 1 Joh 4:
" Zo is de liefde bij ons werkelijkheid geworden, en daardoor kunnen we op de dag van het oordeel vol vertrouwen zijn, want hoewel wij nog in deze wereld zijn, zijn we als Jezus. 18 De liefde laat geen ruimte voor angst; volmaakte liefde sluit angst uit, want angst veronderstelt straf. In iemand die angst kent, is de liefde geen werkelijkheid geworden. "
Een van mijn favorieten, omdat ze me zo ontzettend geholpen heeft in lastige tijden... |
Je praat zo langzamerhand iedereen een angst aan.
Ieder christen weet dat hij/zij behouden is. Op de dag des oordeels zullen wij beoordeeld worden op onze woorden en daden. Wij weten dat onze zonden vergeven zijn. Dus we hoeven niet bang te zijn voor de eeuwige straf.
Als het goed is , heeft geen enkele christen last van deze angst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:21
Onderwerp: Op televisie
|
|
|
CHATULIEM619 schreef: | Goed, komt er nog iets leuks op de tv? |
reclame
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 17:02
Onderwerp: Het weer
|
|
|
het regende net witte doperwtjes hier.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 12:28
|
|
|
SHANITA130 schreef: |
Nou weet ik toch wel 100% dat ik niet angstig ben.....
En ik slaap nu en dan eens een nachtje niet....
Groetjes
Hoi Mariska: Het kan ook een combinatie van meerdere oorzaken zijn.
En nu en dan eens een nachtje slapen is niet erg.
Wat anders is als het echt chronisch gaat worden, elke dag. |
Ach ja ieder mens heeft weleens peroiodes dat ie minder goed slaapt. En het kan idd een combinatie zijn van verschillende factoren.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 12:13
|
|
|
ROADY641 schreef: | Onder 14 van jouw genoemde oorzaken ligt angst Mariska. |
dan wil ik van jou de defenitie angst lezen.
Ik kan wel dingen opsommen waardoor ik moeilijk in slaapval, maar dat valt niet onder de noemer angst.
En ja ik word snacht weleens wakker.... en dat heeft ook niks met angst te maken.
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 18 september 2011, 12:16
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zondag 18 september 2011, 11:46
|
|
|
Mogelijke oorzaken van slapeloosheid:
- Pijn - Angst - Benauwdheid - Koffie en/of alcohol (voor het slapen gaan) - Laat eten - Spijsverteringsaandoeningen - Nervositeit - Stress - Overspannenheid - Burn-out - Zorgen, piekeren en 'malen' - Onregelmatig leven - Ouderom - Hyperactiviteit - Overmatig werken ('work-aholic' ) - Laat werken/vergaderen - Onregelmatig werken (o.a. nachtwerk, ploegendienst) - Verre vliegreizen (jetleg) - Snurkende bedgenoot - Buren-/straatlawaai - Psychische problemen - Psychische aandoeningen, waaronder depressiviteit - Rusteloze benen (RLS) - Combinatie van een of meer van deze factoren - Onbekend (aanleg?)
Slapeloosheid: slaaphygiëne
Echte slapeloosheid is een te kort aan slaap en/of onregelmatig slapen waarvan men ook overdag ernstige last heeft. Eén van de belangrijke oorzaken van slapeloosheid is een slechte slaaphygiëne als gevolg van ongezonde leefgewoonten.
Een gezonde slaap kan o.a. worden verkregen door: (1) Slaapgestuurd slapen - Gaan slapen als men zich slaperig voelt. In dat geval niet in bed lezen of TV kijken. - Opstaan en iets ontspannends doen als men geen slaap (meer) heeft - Enkele uren voor het slapen gaan geen dutjes meer doen - Vermijden van (al te) actieve geestelijke of lichamelijke arbeid voor het slapen gaan.
(2) Regelmatig dag- en nachtritme Dit kan o.a. worden bereikt door op geregelde tijden naar bed te gaan en op te staan, ook in het weekend.
(3) Goede slaapomgeving Goed bed, matras en kussen, juiste (slaap)kamertemperatuur, voldoende luchtventilatie, voldoende geluidsisolatie, geen opzichtige wekker.
(4) Gematigde voeding- en drinkgewoonten Gebruik enkele uren voor het slapen gaan geen overvloedige maaltijden, geen koffie, thee, cola, of cacoa, weinig of geen alcohol of andere drugs.
(5) Juiste lichaamsbeweging Doe regelmatig (ca. 3-4 x per week) voldoende (15-60 minuten) lichaamsbeweging (o.a. wandelen, sporten, home trainers). Dit verlaagt het gemiddelde stressniveau. Sporten vroeg in de avond bevordert in het algemeen een goede slaap. Doe geen intensieve lichaamsbeweging of sport vlak vóór het slapen gaan. .
Laatst aangepast door
|
MARISKA601
|
op zondag 18 september 2011, 11:49
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 23:23
|
|
|
LOVEJEZUS310 schreef: | Mariska, wat is er mis met helpen herinneren
Lijkt mij juist heel goed helpen herinneren aan het woord van God ipv zelf alles te willen invullen met onze persoonlijkheid, eigenwijsheid.
Maar helpen herinneren aan persoonlijke boodschappen zoals in dit specifieke geval daar ga ik niet over |
Je wijst op iemands mening en dreigt met :
God zal je aan deze uitspraak helpen herinneren ...
Waarom doe je zo'n uitspraak dan?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 20:52
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Mariska, ik heb chrome en internet explorer........ |
Ik ga er van uit dat je google chrome gebruikt... ga naar opties....
aan de linker kant zoeken naar geavanceerde opties...
dan kijken naar webinhoud .. vet gedrukte letters.. klikken op talen en instellingen spellingscontrole...
dan zie je kolommen... onder aan die kolom staat spellingscontrole inschakelen... dat vakje moet leeg zijn.
als het goed is geen je geen wolkjes meer verschijnen onder he geschreven tekst.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 17:25
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | Oh, maar hoe krijg ik dat weg dan? Weet jij dat? |
Welke browser gebruik je?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 17:06
|
|
|
ROADY641 schreef: | God zal je aan deze uitspraak helpen herinneren ... |
Je doet nu of Erika iets zegt wat ze niet mag zeggen. Je wijst hier met het vingertje. Je spreekt eigenlijk een oordeel uit.
Zullen we het oordelen maar aan God overlaten?
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 15:21
|
|
|
WILLEMIJN232 schreef: | In mijn mails en ook wel op forumstukjes........raar he? |
Dat heeft te maken met de spellingscontrole.
|
|
Naar boven |
|
|
Auteur |
Bericht |
|
Geplaatst: zaterdag 17 september 2011, 12:40
Onderwerp: Gebedsgenezing zin of onzin?
|
|
|
Annet en Chatuliem,
Die beiden zinnen zit geen gebiedende wijs in. Met die zinnen gebied je God niet. Je bevestigd er alleen Zijn hoedanigheid.
|
|
Naar boven |
|
|